Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 255:sta
  1. #1
    Elikkä otsikossa mainitsemani peli on saanut pääni sekaisin, mutta itselläni ei ole koskaan ollut HD:ta, joten kertokaa kokemusta omaavat, että pärjääkö tuommosella pelillä aikasesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Pyörä tulis jokapäiväseen ajoon, niin sateessa kuin paisteessa joten sen jatkuva kiiltäminen ei tule olemaan päätarkoitus. Penkin ilimeisesti joutuus vaihtamaan, koska tarkootus olis välillä pitää kyytiläistäkin joukossa, mutta koneen puolestahan ei mitään ongelmia pitääs olla. Mites tuo alusta soveltuu kaks päälliseen menoon. Matkaakin tulee ajettua, joten kulutuslukematkin kiinnostaa.

    Voe helevetti, kun piti vielä tämän HD taudinkin kokea ja minä kerkesin jo kuvitella, että muhun se ei koskaan iske. 22 vuotta tässä on tullut manteillä liikuttua lukuisilla eri pyörillä ja ompa sitä jopa tullut vannotettua, että mulle ei HD:ta koskaan tule, mutta tässä sitä ollaan ja kovasti suunnitellaan HD:n ostoa tälle, tai ens suvelle.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  2. #2
    Ei hätiä, toi on vaan merkki siitä että olet tullut vanhaksi

    Olen omassa kaveripiirissä seurannut tuota harrikkakuumetta ja vanhoja ukkojahan ne alkaa olla jotka noita himoitsee.

    Kyllä tuolla varmaan pärjää siinä missä kaikilla muillakiin, kunhan ei edellinen omistaja ole tehnyt paljoa omia ratkaisuitaan. Ne on harrikan heikoin kohta, meinaan ne edelliset omistajat.
  3. #3
    Lainaa (xs2jammu @ Kesä. 05 2009,14:09) kirjoitti
    Ei hätiä, toi on vaan merkki siitä että olet tullut vanhaksi *

    Olen omassa kaveripiirissä seurannut tuota harrikkakuumetta ja vanhoja ukkojahan ne alkaa olla jotka noita himoitsee.

    Kyllä tuolla varmaan pärjää siinä missä kaikilla muillakiin, kunhan ei edellinen omistaja ole tehnyt paljoa omia ratkaisuitaan. Ne on harrikan heikoin kohta, meinaan ne edelliset omistajat.
    Uutta olen ostamassa, joten ei sitä kukaan ole vielä kerinnyt roplata.

    Olet oikiassa tuosta vanhenemisesta, koska justiin tuli 40v täyteen, joten sitä kait se on
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  4. #4
    About samalla iällä toi kuume muhunkin iski, paitti että kohtaus oli aika äkillinen, mutta niin tyypillinen tapaus. Eli menin Kawan kanssa muuten vaan pyöriä kattomaan ja seuraavana päivänä tein kaupat uudesta Street Bobista... Pätkääkään en ole katunut! HD on osoittautunut hyväksi ja luotettavaksi matkakumppaniksi Suomen nopeusrajoituksiin (ja vähän kovempaankin menoon.. ).

    Fat Bobbia en ole päässyt kokeilemaan, mutta runko on sama kuin omassa Street Bobissa. Alustan osalta suurin ero lienee tuplajarrut edessä, mikä harmittaa mua, koska mulla vaan yksi. Kaks päällä ajoon soveltuu mainiosti, eikä takana olevan suusta ole kuullut soraääniä, tosin vaihdoin omaani Öhlinsin vieterit taakse. St Bobin alkuperäiset vieterit olivat huonot. Viime viikonloppuna kaverin Fat Bobin kyytiin näytti hyvin mahtuvan matkustaja OEM satulalla, vaikka saahan noihin vaikka minkälaista penkkiä...

    Kaverini sanoo pystyvänsä ajamaan Fat Bobillaan reilut kolmesataa kilometriä tankillisella helposti. Tankki taitaa olla vajaat 19 litranen siinä. Mun Bobissa on 17,8L. Omassa pyörässä keskikulutus oli tehtaan race-ohjelmalla, tarvikeputkistolla ja -ilmansuodattimella 5-5,5 litran välissä. Joskus meni alle viidellä. ThunderMaxin asennuksen jälkeen kulutus on nyt matka-ajossa noin kuuden litran paikkeilla. Koneessa riittää puhtia turvallisiin ohituksiin, myös kaks päällä ja reissukamoilla, joskaan eihän tuo millekään sporttipyörälle pärjää, mutta olisihan sitä ääliömäistä niihin verratakaan. Uusi 6-portainen vaihteisto toimii loistavasti! Vaihteet uppoovat sisään jopa ilman kytkintä nätisti...

    Turvallinen valinta! Osta pois. Jos et pidäkään Fat Bobista, niin luulen, että pyörän huonoudesta se ei varmasti johdu!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  5. #5
    Kesä -08 tuli paskulla bobilla ajeltua.Ajoiltaan ilmeisesti yksi parhaista HD:istä...
    Mutta se vesisateessa ajaminen rupes tökkimään viime kesänä.
    Ja tavaran kuljetus vähän hankalaa.
    Kulutus vakiona noin 5 litraa.
    Nyt on matkalehmä ja kyllä on mukavaa....

    Muuten aika samallainen tarina ja ikää se 45v.
    Varaudu sitten siihen että tää merkki koukuttaa ajajan....
    HD flht . KTM Adventure 1190 R
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Karsta @ Kesä. 05 2009,14:04) kirjoitti
    ... pärjääkö tuommosella pelillä aikasesta keväästä myöhäiseen syksyyn?
    No Tää oli aika myöhään syksyllä otettu kuva ja tää tuli otettua keväällä.
    Kyllä noilla pärjää, matalia pyöriä joten liukkaallakin saa molemmat jalat maahan ja painopistehän on alhaalla...
    Ainoohan noissa on että naku on naku, pieni fly-screen saattais olla paikallaan jos meinaa pidempää matkaa ajella 0-7C lämmöissä.

    Kaks' päällä menee siinä kuin yksinkin eikä kevyempää tarakka-harakkaa edes tunne kyydissä.
    Satuloita löytyy moneen makuun, itse ehkä miettisin selkänojallista "touring-satulaa" ja avuksi sissybaria kyytiläisen selkänojaksi, pikalukko kiinnitysmutterin tilalle niin satula vaihtuu minuutissa orkkikseksi ja takaisin.
    Dirty Nasty Furriner
  7. #7
    Kiitoksia kokemmuksista ja mielipiteistä. Olen vähän googlettanut ympäri maailmaa kyseisestä pelistä ja huonollakin kielipäällä olen ymmärtänyt että kulutuslukemat heittävät aika paljon samanlaisillakin pyörillä, eli haitari on 5:stä jopa 8:saan litraan satasella ihan orkkis pyörillä. Jututinkin yhtä omistajaa jonka satuin näkemään huoltoaseman pihassa ja hän kertoi Fat Bobin vievän sen 8 litraa satasella. Se tuntuu jo aika paljolta näin yhtäkkiää. Samaa konettahan käytetään useassakin mallissa, joten luulis sitä hajontaa olevan niissäkin ja mistähän tämä hajonta johtuu. Tietenkin ajotavoilla selittyy osa, mutta kun rauhallisillakin ajotavoilla hajontaa esiintyy.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Millähän tollaisen saa viemään kahdeksaa... katselin että viime kesänä vei 270km:n matkalla 17 litraa eli 6,3l satasella. Ekat 100km moottoritietä ja vauhti sen mukainen, loput suunnilleen satasta.
    Dirty Nasty Furriner
  9. #9
    Joillekkin jotka ihmettelivät suurta kulutusta jälleenmyyjillensä sai vastaukseksi, että 8 litraa on ihan normaalia pyörän ollessa uusi, mutta että sen pitääs kuulemma sitten laskia, kun uudenkarheus poistuu. Tiedä sitten voiko se laskia 8:sta 5:een litraan.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  10. #10
    Lainaa (Karsta @ Kesä. 09 2009,15:46) kirjoitti
    Joillekkin jotka ihmettelivät suurta kulutusta jälleenmyyjillensä sai vastaukseksi, että 8 litraa on ihan normaalia pyörän ollessa uusi, mutta että sen pitääs kuulemma sitten laskia, kun uudenkarheus poistuu. Tiedä sitten voiko se laskia 8:sta 5:een litraan.
    Samaa olen kuullut. Mutta kyllä tuo 2-3litran parannus kuulostaa aika optimistiselta. Oman pyörän kulutusta on tullut enempi vähempi tarkkailtua tuon Org:in kulutusmittarin kanssa 8600km:n matkalla ja sen mukaan oman St Bobin keskikulutus laski vajaalla litralla muutaman kuukauden ajalla käyttöönotosta. Kahdeksan litran kulutus kuulosta kyllä melkoisen kovalta mustakin... Tankillisen keskikulutus ei oo mulla koskaan ollut yli 7l/100km, vaikka välillä on HD saanut ihan reipasta kättäkin.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  11. #11
    En tiedä kuin 883 sporasta joten off-topikkia mutta kyllä tuo 8 litraa kuulostaa melko mahdottomalta ellei sitten jostain vuoda Ja ei kyllä usko riitä että sisäänajolla kulutus muuttuisi 3 litraa.

    Oman kirjanpidon mukaan spora vei ja vie sisäänajon jälkeen suunnilleen yhtä paljon kuin sen aikanakin. (4.4-6.6 l)

    Koukuttava merkki on kyllä joo, ei muuta kuin ralleihin ja ajeluihin mukaan niin saattaa tulla pitkäkin yhteinen taival pyörämerkin kanssa.



  12. #12
    Mitä testejä nyt Fat Bobista lukenut, niin ei nekään 8:saa litraa ole saanut soppaa kulumaan, pikemminkin lähempänä sitä 5:ttä. Kyllä mä edelleen olen H-D:n kannalla, mutta täytyy myöntää että mielessä välillä pilikahtaa se tosiasia, että esim. Suikan 1800:sen intukan saa muutaman tonnin edullisemmin, kuin Fat Bobin. Olen päättänyt, että pyörä kyllä vaihtuu uuteen, mutta vaihdon jätän suurinpiirtein tulevan pasilan MP messun tienoille. Seuraava pyörä pitääs nyt kerrankin olla semmonen jota en vaihda muutamaan vuoteen ja kyse on jokatapauksessa isosta rahasummasta, joten harkiten edetään.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  13. #13
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Osta vaan suosiolla H-D, ei tartte sitten vuoden - parin kuluttua miettiä että olisi sittenkin pitänyt ostaa se Harrika...
    Dirty Nasty Furriner
  14. #14
    Lainaa (Staga @ Kesä. 13 2009,21:49) kirjoitti
    Osta vaan suosiolla H-D, ei tartte sitten vuoden - parin kuluttua miettiä että olisi sittenkin pitänyt ostaa se Harrika...
    No, nimenomaan tämä ajatus mulla on takaraivossa joka puoltaa H-D:n ostoa.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  15. #15
    Lainaa (Karsta @ Kesä. 13 2009,21:24) kirjoitti
    Mitä testejä nyt Fat Bobista lukenut, niin ei nekään 8:saa litraa ole saanut soppaa kulumaan, pikemminkin lähempänä sitä 5:ttä. Kyllä mä edelleen olen H-D:n kannalla, mutta täytyy myöntää että mielessä välillä pilikahtaa se tosiasia, että esim. Suikan 1800:sen intukan saa muutaman tonnin edullisemmin, kuin Fat Bobin. Olen päättänyt, että pyörä kyllä vaihtuu uuteen, mutta vaihdon jätän suurinpiirtein tulevan pasilan MP messun tienoille. Seuraava pyörä pitääs nyt kerrankin olla semmonen jota en vaihda muutamaan vuoteen ja kyse on jokatapauksessa isosta rahasummasta, joten harkiten edetään.
    Kun nyt on kesä,niin käy hyvämies koeajamassa se H-D.
    Se kertoo sulle miljoonakertaa enemmän,kuin lehtien testit omistajien fiilikset....
    Kaveri osti muiden superlatiivien kehujen saattelemana Street Bobin ja vittuuntu siihen alta aikayksikön,joten oma maku ei välttämättä ole sama,kuin kavereiden...
    Jokainen moottoripyörä on varmasti paras sen kuskille,vain kuski vaihtuu
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  16. #16
    Lainaa (roskakuski @ Kesä. 13 2009,21:59) kirjoitti
    Kun nyt on kesä,niin käy hyvämies koeajamassa se H-D.
    Se kertoo sulle miljoonakertaa enemmän,kuin lehtien testit omistajien fiilikset....
    Kaveri osti muiden superlatiivien kehujen saattelemana Street Bobin ja vittuuntu siihen alta aikayksikön,joten oma maku ei välttämättä ole sama,kuin kavereiden...
    Jokainen moottoripyörä on varmasti paras sen kuskille,vain kuski vaihtuu *
    Totta turiset ja vaikka usein aiemmin olenkin ostanut uuden pyörän koeajamatta, niin nyt en sitä aio tehdä. Se miksi aiemmin on välillä joutunut ostaa koeajamatta johtuu siitä että on ollut kyseessä uusi malli, joita ei ole voinut koeajaa, kun niitä ei ole ollut vielä markkinoilla ja kaupat tehty jo keski talavella, kun ekat pyörät vasta saapuneet keväällä, tai kesällä. Nyt ei onneksi ole kyseessä uusista malleista, joten koeajojen pitääs onnistua.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  17. #17
    Hankin -09 mattamustan fatbobin keväällä ja nyt on kilsoja siinä 1500.Eka pyörä sitten poikavuosien.Nyt 47v.Ei käynyt kyykky edes mielessä.Muutama muu kustomi kyllä kävi, mutta H-D on kuitenkin se "juttu".
    Itselle esiin tulleita ropseja:koska olen aika lyhyt ja tapit ovat edessä,tuppaa reidet olemaan aika kovilla pitkän matkan jälkeen.Täydellinen pyörä muuten.Satulan korkeus hyvä ja jalat yltää maahan hienosti.Ajoasento on aika hyvä ja ei niskat väsy.Tankoa on sitten aika vaikea vaihtaa, ei oikein saa mistään.Johtuu paksuudesta.(ainakin SGN)Noita tappeja olen kiroillut muutamia kertoja.Olisivat jättäneet hallinta tapit keskelle ja kruisailu tapit eteen.Nyt on toisin päin.Pika apu:käytän takatappeja.
    Aion vielä koittaa pitkää tappia joka kulkee koneen alta ja korvaisi keskitapit.Kanttaus ei pitäisi vielä kärsiä.
    Jos olet vielä muakin lyhyempi (alta 170)satulan vaihto auttaa.Pääset silloin lähemmäs tankoa ja munat ovat suurin piirtein tankilla.Jalkajarru on aika onneton ja pitää polkea kunnolla.Etujarru onkin sitten toista luokkaa.
    Mielestäni 120km/h on aika max vauhti, muuten ei pysy satulassa, mutta ei ole tarkoituskaan ajella motareita pitkin.
    Tankillisella pääsee aika tasan 300km.
    Tavaran kuljetus on tosiaan se huonompi homma.Suosittelen sissyä ja siihen vaikka putkilaukku.Ainakin mulla toimii.
    Jos arvosteluihin on uskomista niin tämä olisi H-D:n paras pyörä kautta aikojen.
    Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen.


    ps.ja ne saundit,ne saundit
    H-D fatbob -09 denim black+rush exhaust
  18. #18
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Vastan vain taudin syyhyn.
    -Lieveilmiöt.
    -Halu vaikuttaa.
    -Unohdit äänestämisen viime vaaleissa.
    -Sulla on liikaa rahaa ja haluat sen tuhlata.
    -Haluat ajaa moottoripyörällä ajamatta moottoripyörällä.
    -Olet katsonut liikaa telkkaria
    -- Keksi itse lisää...syitä miksi juuri Sinä haluat ostaa moottoripyörän.? Se ei käy että kun kaverillakin on....
    GHOSTWRITER
  19. #19
    Lainaa (H-D peku @ Kesä. 14 2009,16:46) kirjoitti
    Jos olet vielä muakin lyhyempi (alta 170)satulan vaihto auttaa.Pääset silloin lähemmäs tankoa ja munat ovat suurin piirtein tankilla.
    Pituutta mulla on 183cm, joten uskon ajoasennon olevan aika hyvä meikäläiselle. Ainakin pikaisen koeistumisen perusteella jalat yltää hyvin tapeille vaikka persus on penkin takaosassa tuen varassa, mutta koeajossa tuo pitä kuitenkin testata paremmin, kun ajoviima tulee peliin mukaan.

    Kirjoitit myös tuosta tavaran kuljettamisesta, enkä tarkoita SITÄ tavaraa, vaan ihan matkatavaroista on kyse *, eli olis tosiaan tärkiää, että niitäkin pystyys kuljettaa mukana, joten sivulaukut ja sissy missä "joppari" varmaan helepottaas tilannetta, mutta sehän ei ole vain Fat Bobin ongelma, vaan vaikka päätyisin 1800:seen Intukkaankin, niin sama pätis silläkin.



    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  20. #20
    Mitä eroa on Street Bobilla ja Fatbobilla, kun nuo jarrut ja 3 tonnia hintaeroa?

    Onko Street Bobin etujarru sitten aivan kelvoton, kun on vain yhdellä levyllä? Onko näissä punosletkut, ainakin jenkkilän sivuilla sanottiin "braided hoses"?
  21. #21
    Lainaa (H-D peku @ Kesä. 14 2009,16:46) kirjoitti
    ps.ja ne saundit,ne saundit
    Siinä se on ytimekkäästi koko kokonaisuuden hohdokkuus kerrottu !! Magee peli katsoa,kun joku ajaa ohi,ja jos kuski tykkää,kun ihaillaan,niin nappi ostos *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  22. #22
    Lainaa (H-D peku @ Kesä. 14 2009,16:46) kirjoitti
    Tankoa on sitten aika vaikea vaihtaa, ei oikein saa mistään.Johtuu paksuudesta.(ainakin SGN)Noita tappeja olen kiroillut muutamia kertoja.Olisivat jättäneet hallinta tapit keskelle ja kruisailu tapit eteen.Nyt on toisin päin.Pika apu:käytän takatappeja.
    niin, fat bob:ssa taitaa olla 1" sijaan paksumpi (1,25" ?)tanko. mutta se ei ole mikään tehtaan itse keksimä juttu. rakentelijat ja aftermarket-firmat ovat käyttivat kikkaa vuosia ennenkuin tehdas heräsi. Jos sen tangon haluaa vaihtaa, niin tarvikevalmistajien katalogeista löytyy runsaasti vaihtoehtoja myös 1,25" ja jopa 1,5" -paksuuksilla.

    fat bobia muistaakseni saa sekä keski- että etutapeilla? joten luulisi vaihdon olevan suht kevyt operaatio?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  23. #23
    Lainaa (Le Motard @ Kesä. 14 2009,21:36) kirjoitti
    Mitä eroa on Street Bobilla ja Fatbobilla, kun nuo jarrut ja 3 tonnia hintaeroa?
    etupyörä on eri kokoa, tuplalamput, erilainen stonga, erilaiset hormit ym mutta isoin ero taitaa kuitenkin olla tyylillinen, katu bobi on nykyään jonkinlainen tehdasbobber, kun taas fat bob jonkinlainen ysärimachocustom.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #24
    Lainaa (Le Motard @ Kesä. 14 2009,21:36) kirjoitti
    Mitä eroa on Street Bobilla ja Fatbobilla, kun nuo jarrut ja 3 tonnia hintaeroa?

    Onko Street Bobin etujarru sitten aivan kelvoton, kun on vain yhdellä levyllä? Onko näissä punosletkut, ainakin jenkkilän sivuilla sanottiin "braided hoses"?
    Fat Bobin rengastus ja vanteet ovat erilaiset myös ja lisäksi sitte ulkonäöllisiä eroja. Runko ja kone samat.

    Kyllä St Bobbikin pysähtyy yhdellä levyllä. Voimaa joutuu kyllä käyttämään. Fat Bobia en ole (vielä) kokeillut, mutta raskaampi Road King samalla jarruvarustuksella pysähtyy paljon vaivattomammin ja tehokkaammin kuin mun Bob. Eikös uusissa Harrikoissa oo kaikissa nykyään punosletkut..?

    Käyppä Roskakuski joskus kokeilemassa tommosta Fat Bobbia. Se voi yllättää mullakin kuin hohdokkaalla ulkonäöllä. Moni sun kaltainen HD:lle ja niiden omistajille vinoileva tyyppi on yllättynyt Dynan ajettavuudesta ja puhdistakin.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  25. #25
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Eiköhän kaikkien Dynien rungosta löydy kiinnityspaikat "middle controlleille" jos etukontrollit tuntuu olevan liian kaukana, esim oikealla puolella koneen ja laatikon sauman kohdalla runkoputkessa palikat joissa tappien kiinnityskappaleiden kierteet valmiina. Sitä en tiedä meneekö putket vaihtoon.
    Dirty Nasty Furriner
  26. #26
    En tiedä noitten sivulaukkujen kanssa.Taitavat sopia kuin satula sialle.Tietysti jos niitä tosiaan tarvii, niin onhan ne pakko ostaa.
    Visiirin kanssa taitaa olla sama asia.Ettei vaan katuuskottavuus kärsi juu nou.lol
    Noista tapeista vielä.Aikaisemman mallit on tehty keskitapeilla, mutta -09 onkin sitten jo etutapeilla ja ei ole keskellä edes paikkaa.
    Ainut keksintö taitaa olla tuo koneen alta menevä tappikutki.Kyllä sitä tuolla SGN:llä tutkittiin ja todettiin sama asia.
    Tangon vaihtamisessa on vielä se, että ei taida ainakaan mulla olla taitoa kun noi kaikki johdot ja sun muut menee tangon sisällä.Tuskinpa viittii viedä kauppaan ja sanoa, että vahtakaa tanko jonka ostin muualta.Sama kuin menis heselle syömään mäkkäriä.
    Noi on kuitenkin aika pikku juttuja ja pikku hiljaa ja kokeilemalla voi sitten vaihdella osia jos tarvii.
    Jaa juu tuli mieleen että kun toi oikealla puolella oleva ilmansuodattimen koppa on aika massiivinen ja aina reiden tiellä , voisi harkita vapaavirtaussuodattimen vaihtoa tilalle.Toisi samalla vähän tehoa lisää ja olisi pienempi.
    Olen varmaan sen verran narsisti, että onhan se aika hienoa jos joku ihailee fillaria ja muovikyykkykaverit heittelee kaljapulloilla.
    piis änd häppines *
    H-D fatbob -09 denim black+rush exhaust
  27. #27
    Matkatavaroitten kyytiin saaminen on tosiaan vähän hankalaa Dynassa, varsinkin jos kyytiläisen kanssa reissaa. Viime kesänä rakensin(tai no suunnittelin ja hankin tarveaineet ja kaveri hitsas kasaan) sissyn kiinnikkeisiin tavaratelineen johon sai hyvin kiinni kaksi isoo laukkua. Näihin sai hienosti kahden ihmisen matkatavarat viikon matkaan.

    Jos ei oo rahasta kiinni, niin TÄÄLTÄ löytyy helvetin hienoja ja tilavia sivu- ja takalaukkuja ja myös katteita joilla Dyna muuttuu puhtaaksi toureriksi! Hinnat ovat vaan melkoiset... Koska mulla tuota pätäkkää ei liiemmin ole, niin ostin Bobbiin halvan Kappan muovisen takalaukun, jolle rakensin telineen. Onhan tuo kauheen näkönen pyörän perseessä, mutta laukku on tilava (44L.), vedenpitävä ja lukittava.

    Vaihdoin omaan pyörääni tangon heti ekan kauden jälkeen. Samassa yhteydessä laitoin johdot tangon sisään. En ole mikään tekniikan supertuntija, mutta ei tuo vaikee homma ollut. Työläs ehkä. Itse tein virheen sikäli, että katkoin johdot, pujotin ne tangon läpi ja juotin taas kiinni. Jälkeen päin sain kuulla, että ois ollut helpompi purkaa liittimet, joihin johdot tangolta menevät, niin ei olis tarvinnut katkoa johtoja...

    Eli en mä usko että Fat Bobinkaan tangon vaihto mikään iso ja hankala operaatio ole. Riippuu tietysti minkälaisen tangon alkuperäisen tilalle laittaa. Jos esim. paljon korkeampi kuin alkuperäinen, niin saattaa joutua myös vaihtamaan kytkinvaijerin, kaasuvaijerit ja ehkä myös jatkamaan sähköjohtoja...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  28. #28
    HD-kuumeeseen sairastuminen on vakava tauti ja vakavaan tautiin pitää olla kovat lääkkeet. Pyydä vaimoltasi lupa hankkia boxeri Bemu....mieluummin joku vanha R. Ajele sillä ja yritä pysyä lujana. Kyllä se siitä
  29. #29
    Tangon vaihtaminen tosiaan voi olla oletettua työläämpi operaatio jos käykin niin että johdot tai vaijerit pitäisi olla pidemmät. Jos ei halua itse tehdä, eikä "oma" dealer pysty / halua aftermarket-osaa tilata ja asentaa, niin kannattaa katsella ympärilleen. Virallisiakin dealereita jotka osaa tälläisen asiakaspalvelun nimittäin on. Ja indie-pajat päälle.

    vaihtoehto corbinille?

    http://www.tsukayu.com/
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  30.  
  31. #30
    Kaks päällä ajamiselle Fat Bobin iskarit vaikuttaa olevan heikoin lenkki, tietenkin alakuperäinen satulakin on siihen huono, mutta sehän on vaihdettavissa, mutta mites noitten iskarien kanssa. Onkohan joku laatuvalamistaja jo rykäässyt markkinoille korvikeiskareita.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen