Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 255:sta
  1. #61
    Lainaa (Karsta @ Kesä. 21 2009,23:41) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Kesä. 21 2009,23:16) kirjoitti
    Triumph lähtee jo niin rajusti, että jos ei olisi kypärää niin pälvikalju olisi vain ajan kysymys.
    No se ei onneksi ole ongelma, koska olen kalju jo muutenkin, toki puimurin avulla, mutta kuitenkin *.
    Itselläni tuota tukkaa on sitten omiksi tarpeiksi, vaikka kaljuna ollessa oli enemmän hyviä puolia.
    Omasta mielestäni Triumphin kiihtyvyys ja vääntö on kyllä hurja siihen massaan yhdistettynä. Mutta taasen painopisteen ollessa lähes maanpinnassa, pyörälle on saatu hyvä stabiliteetti ja käsiteltävyys omaan luokkaansa.
    Lopupelissä se tuntuma on omassa persiissä, joten suosittelen koeajamaan mieleisiä malleja kummaltakin. Se mikä toisesta tuntuu tossulta, voi toiselle olla raketti ja päinvastoin. Makuja on monia, mutta jokainen saa sen oman tuntuman itse kokeilemalla parhaiten.



  2. #62
    Ymmärtääkseni roskakuski viihtyy huoltoasemilla 15 litran tankilla ja 10 litran kulutuksella *


    Kulutus nyt ihan sama...mutta että joka Essolla pitäs tankata



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  3. #63
    Lainaa (maRk1 @ Kesä. 22 2009,00:08) kirjoitti
    Ymmärtääkseni roskakuski viihtyy huoltoasemilla 15 litran tankilla ja 10 litran kulutuksella *
    Joopajoo. ite ajelen nykypyörän 23 litran tankin vetoisuudella heleposti 400 kilsaa js rauhallisesti ajaessani 500 kilsaa .

    Lisään vielä, että viime tankkauksesta 301 km, ja 12.2 litraa tankkiin.



    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  4. #64
    Lainaa (Karsta @ Kesä. 22 2009,00:16) kirjoitti
    Lainaa (maRk1 @ Kesä. 22 2009,00:08) kirjoitti
    Ymmärtääkseni roskakuski viihtyy huoltoasemilla 15 litran tankilla ja 10 litran kulutuksella *
    Joopajoo. ite ajelen nykypyörän 23 litran tankin vetoisuudella heleposti 400 kilsaa js rauhallisesti ajaessani 500 kilsaa .

    Lisään vielä, että viime tankkauksesta 301 km, ja 12.2 litraa tankkiin.
    Skootterillako ajelet, kun neljän litran kulutuksella pääset??

    Vai ajatko aina jonkun rekan imussa, ja sopivan paikan tullen heität sen perään köyden, jotta voit sammuttaa koko koneen
    ZX-10R + ZX-6RR
  5. #65
    Lainaa (Janne10r @ Kesä. 22 2009,06:26) kirjoitti
    Lainaa (Karsta @ Kesä. 22 2009,00:16) kirjoitti
    Lainaa (maRk1 @ Kesä. 22 2009,00:08) kirjoitti
    Ymmärtääkseni roskakuski viihtyy huoltoasemilla 15 litran tankilla ja 10 litran kulutuksella *
    Joopajoo. ite ajelen nykypyörän 23 litran tankin vetoisuudella heleposti 400 kilsaa js rauhallisesti ajaessani 500 kilsaa .

    Lisään vielä, että viime tankkauksesta 301 km, ja 12.2 litraa tankkiin.
    Skootterillako ajelet, kun neljän litran kulutuksella pääset??

    Vai ajatko aina jonkun rekan imussa, ja sopivan paikan tullen heität sen perään köyden, jotta voit sammuttaa koko koneen *
    Nykyinen pyöräni on lähes verrattavissa skootteriin , mutta tuon kulutuksen suhteen muistin väärin ja viimetankkauksen lukema olikin 13,2 litraa ja 301 kilsaa, mutta alle 5 litraa satasella kuitenkin. Ajo oli 90% matkaa ja loput kaupunki ajoa. Matkavauhtina 90-115km/h tuulisessa säässä. Eikä ollut rekan peesiä

    Niin, ja se nykyinen pyöräni on Yamaha XT660Z Tenere vuosimallia 08, eli lähes skootteri Hyvä pyörä se on ja suoriutuu moottoripyörän tehtävästä paremmin kuin hyvin monipuolisilla ominaisuuksillaan.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  6. #66
    Lainaa (roskakuski @ Kesä. 21 2009,21:47) kirjoitti
    Herää jo tuosta H-D unesta !!!!! Kysy itseltäsi,haluatko ajaa ja ennenkaikkea víihtyä mosan päällä,vai....?
    Jokaisella on oma käsitys siitä mikä on hienoa, sitä kutsutaan henkilökohtaiseksi arvomaailmaksi. Aika yksisilmäistä olettaa että kaikki muut pitäisivät samaa pyörää hyvänä kuin sinä Mutta hurtti huumori toki sopii foorumeille kuin harrikka pitkänmatkanajoon
  7. #67
    Kyllävaan H-D tuntuu entistä houkuttelevammalta, eli kuume sen kun yltyy. Nyt vaan ootan ens vuoden malleja ja katsastan onko tulossa mitään kilipailijaa Fat Bobille, tai onko Fat Bob päivittymässä. Jos vastaus on kumpaankin ei, niin harkitsen kaupanhierontaa tämän vuoden malliin.

    Customista kun on kyse, niin Harrikka on kannaltani tällä hetkellä ainoa vaihtiehto, mutta tänäänkin kun kävin muutaman sadan kilsan pärrälenkillä, niin 3 Busaa ajo ohi aika vaivattomasti *. Mitä jos sittenkin, no ei kait sitä enää 3 lapsen Isänä viitti ruveta urheilemaan *. Busa on niin ruma, että se on mielestäni hieno, mutta H-D on niin hieno, että se on upea.



    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  8. #68
    No mulla on 4 lasta ja H-D menee joka vuosi huonompaan suuntaan niin jos nyt himottaa niin laita se. Mulla oli eka H-D 1994 Wide-Glide ja sitä virittelin aikani kunnes laitoin sitten isompia koneita ensin S&S 113 ja sitten 124. Se 124 oli kunkku, tosi hyvä ilman starttiongelmia kun siinä oli jo automaattiset "puolipuristimet". Se pyörä on nykyään serkkupojalla ja hän ajaa sillä 10,9 varttimailin ja alustakin on sikahyvä kun kaikki on vaihdettu ja vielä sopivasti kevennetty. Itellä on nykyään 2007 mallin 110 Ultra, joka oli täyttä paskaa. Nyt siinä on 131 kone, mutta en ole vieläkään tyytyväinen kun koneen mekaaniset äänet on aika kovat. Ensi viikolla vaihdan nostajat niin jospa hiljenisi. Paras H-D on V-Rod, jossa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin ulkonäkö ja käyntiäänethän eivät koskaan tule olemaan H-D:tä, mikä on H-D:n paras ominaisuus. Laitoin omaan V-Rodiin turbon ja se helpottaa kovasti.
    Customeista yllättävän hyvä pyörä millä olen ajanut oli Yamahan 1300, päihittää jokaisen H-D:n paitsi äänissä ja imagossa.
    Muutenkin trendi on pois customeista ja itsekin olen aina tykännyt peruspyöristä ja Ducatihan niissä on kunkku. V2 ja kevyt.
    Rocketia en ole edes koskaan ajanut kun se on niin ruma koneesta. Edes turbo ei voi sitä lievittää.
    Hondallahan on 1000 peruspyörä ja Yamahalla myös.
    V-Max uudempi on varmaan kova peli, mutta 50-100 kg liian painava verrattuna Ducateihin, jotka tietysti ovat erilaisia pyöriä mutta kuitenkin nimenomaan ajopyöriä. Jos paino ei haittaa niin siinähän se on. Jos haluaa enemmän ja antaa periksi suorituskyvystä varttimaililla niin Ducati.
    Mun mielestä paras H-D hinnan vastineeksi on FLHT standard ja itse ottaisin mieluummin jopa 2007 mallin kuin uuden. Uusissa on ABS ja kaasu ilman vaijeria ym. tarpeetonta. Toinen vaihtoehto on perusmallin Dyna, jossa ei mene rahat hukkaan. Uudemmilla softaileilla en ole ajanut, mutta nehän ovat aina olleet hieman paremman näköisiä. Aiemmin niissä oli rungot lötkömpiä, mutta runkoa on vahvistettu viime vuosina. Silti itse satsaisin touring std-malliin.
    Jos pojat vittuilee huollon tarpeesta se on kateellisten panettelua, kunnossa oleva H-D kestää isältä pojalle ja on oikeasti sijoitus. Pian tullee vesijäähdytteiset koneet ja silloin vanhat on vielä enemmän arvossaan
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  9. #69
    Painavaa asiaa mikkoyliltä. Jos ens suveksi tulee ostettua tuo uusi Fat Bobi ja leikitellään tosiaan ajatuksella, että sitten tuliskin heti seuraavana vuonna vesikoneet jotka korvaa nämä nykyiset ilmakoneet, niin onko se harmituksen aihe etten odottanut vielä vähän pitempään, niin olis saanut vesikoneellisen, vai kävikö mäihä, että sai ostettua vielä ilimakoneellisen uutena. Mitenhän näitten ilmakoneellisten pyörien arvon käy kun vesikoneet tulee (jos tulee), yllä jo vähän mainittiin, että ilmajäähdytteiset olis enemmän arvossa. Onkohan tiukentuneet päästömääräykset syynä siirtyä vesijäähdytykseen ja paraneekohan luotettavuus oleellisesti koneessa.



    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  10. #70
    Kannattaa puntaroida asiaa painavasti kumman haluaa. H-D on alkuperäiseltä idealtaan kuin lada konsaan, siinä on mahdollisimman simppeliä ja rouheeta tekniikkaa, joka toimii ja tarpeen tullen on helppo korjata (nyt en ota kantaa bokseihin ja sähköihin).
    Ilmajäähdytteisessä koneessa jäähdytyksen hoitaa ilma ja öljy. Nestejäädytyksen osalta koneeseen tulee lisää kanavia, termostaatteja, flektejä, tiivisteitä etc. ja teknisten vikojen mahdollisuus nousee potentiaalisesti esim. öljyt ja vedet voivat mennä sekaisin, termostaatti ei annakkaan signaalia flektille, nesteen seos pitää olla tasapainossa ja sitä pitää olla riittävästi (seuranta) etc.


    Esim. V-rod on teknisesti suunniteltu saksalaisvoimin (porsche), siksi se on erilainen funktionaalisuudeltaan niin mekaanisesti kuin visuaalisesti. Perinteisyyden raamit on taasen määritellyt H-D:n porukka eli V-2 moottori etc. Tässä H-D luotti teknisesti muiden innovatiivisuuteen ja kokemukseen teknisissä ratkaisuissa ja sai haluamansa urheilullisen pyöräkonseptin.
    Itse en ole kuullut juurikaan soraääniä V-rodin omistajilta, mieltymyksiähän on pilvin pimein tietty.
    Minkälainen vastaanotto tulee sitten olemaan perinteisen ilmajäähdytyksen korvaamisella *nestejäähdytyksellä, ei voi aavistella, vaikeuttahan tuo ns. kenttäkorjaamista jonkin verran ja vähentää ns. vapaan miehen liikkumista omilla ehdoilla ja taidoilla.
    Kannattaa ihan itse tehdä lista paperille siitä mitä haluaa, sen jälkeen tekee toien listan jossa vertaa neste-ja ilmajäähdytteisen eri ominaisuuksia *+ ja - periaatteella, tämän tulosta sitten vertaa omiin kriteereihinsä, kumpi osuu kohdalleen oikeissa kohdissa enemmän.
    Se miten haluaa modifioida pyörää makunsa ja toimivuuden parantamiseksi, on jokaisesta itsestään kiinni, toiset tykkäävät täysin orggispyörästä, toiset muuttavat mittojensa mukaan ja seuraavat haluavat rakentaa jatkuvasti ja ajavat takaa mielikuvansa lopputulosta tehojen tai ulkoisten kriteereiden perusteella. Harley on tällaisessa edelläkävijä perinteisen ja yksinkertaisen konseptinsa vuoksi, onko mitään muuta pyörää muuteltu yhtä paljon?



  11. #71
    Viisasta tekstiä "mutkaetanalta" ja "mikkoyliltä" Mutkaetanan tavoin minäkin ajattelen ja suosittelen ajattelemaan pyörää valitessa. Tosin itse olen näillä kriteereillä päätynyt...siis päätynyt monen karvaan kokemuksen kautta vanhaan boxerBemuun. Se anteeksiannettakoon. Nyt olen tyytyväinen ja se lienee tässä harrastuksessa tarkeintä.
  12. #72
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 05 2009,13:48) kirjoitti
    Kannattaa puntaroida asiaa painavasti kumman haluaa. H-D on alkuperäiseltä idealtaan kuin lada konsaan, siinä on mahdollisimman simppeliä ja rouheeta tekniikkaa, joka toimii ja tarpeen tullen on helppo korjata (nyt en ota kantaa bokseihin ja sähköihin).
    Ilmajäähdytteisessä koneessa jäähdytyksen hoitaa ilma ja öljy. Nestejäädytyksen osalta koneeseen tulee lisää kanavia, termostaatteja, flektejä, tiivisteitä etc. ja teknisten vikojen mahdollisuus nousee potentiaalisesti esim. öljyt ja vedet voivat mennä sekaisin, termostaatti ei annakkaan signaalia flektille, nesteen seos pitää olla tasapainossa ja sitä pitää olla riittävästi (seuranta) etc.


    Esim. V-rod on teknisesti suunniteltu saksalaisvoimin (porsche), siksi se on erilainen funktionaalisuudeltaan niin mekaanisesti kuin visuaalisesti. Perinteisyyden raamit on taasen määritellyt H-D:n porukka eli V-2 moottori etc. Tässä H-D luotti teknisesti muiden innovatiivisuuteen ja kokemukseen teknisissä ratkaisuissa ja sai haluamansa urheilullisen pyöräkonseptin.
    Itse en ole kuullut juurikaan soraääniä V-rodin omistajilta, mieltymyksiähän on pilvin pimein tietty.
    Minkälainen vastaanotto tulee sitten olemaan perinteisen ilmajäähdytyksen korvaamisella *nestejäähdytyksellä, ei voi aavistella, vaikeuttahan tuo ns. kenttäkorjaamista jonkin verran ja vähentää ns. vapaan miehen liikkumista omilla ehdoilla ja taidoilla.
    Kannattaa ihan itse tehdä lista paperille siitä mitä haluaa, sen jälkeen tekee toien listan jossa vertaa neste-ja ilmajäähdytteisen eri ominaisuuksia *+ ja - periaatteella, tämän tulosta sitten vertaa omiin kriteereihinsä, kumpi osuu kohdalleen oikeissa kohdissa enemmän.
    Se miten haluaa modifioida pyörää makunsa ja toimivuuden parantamiseksi, on jokaisesta itsestään kiinni, toiset tykkäävät täysin orggispyörästä, toiset muuttavat mittojensa mukaan ja seuraavat haluavat rakentaa jatkuvasti ja ajavat takaa mielikuvansa lopputulosta tehojen tai ulkoisten kriteereiden perusteella. Harley on tällaisessa edelläkävijä perinteisen ja yksinkertaisen konseptinsa vuoksi, onko mitään muuta pyörää muuteltu yhtä paljon?
    Kuin Myös Komppaan yllä olevaa, eli erittäin simppeliä textiä simppelistä laitteesta . * * Lukuisten SukiSukien jälkeen ( Oli 1 Honta 2 viikkoo joskus -70 luvulla . ) Nyt tuli eka HD, juuri Portse tehtaan tuote , eli V - Rod . Parin edellisen Hayabusan jälkeen perin eriluontoinen laite, ja ikääkin tuli itelle Tammikuussa 50v mittariin eli........... *

    Busa on huikee laite, räjähtävä kiihtyvyys, mieletön huippunopeus hyvä ajaa Varsinkin baanalla. Mutta, on toi "Rodikuume" vaivannut Todella pitkään . Vaihto K8 Busasta -06 Rodiin ( Rek -07 ) . pari vikkoo ja n. 2000km takana, eikäs ainakaan vielä ole kaduttannu.

    Suomen nopeusrajoituksilla Rodi ERITTÄIN riittävä, KiloWattejakin vakiona 89, eli n.122 kaakkia. Europeiskajabaanoilla matka ei tietenkään taitu Busan vauhdilla.

    Mukava matkavauhti ilman mitään plexihässäköitäkin 120 - 150 km/h . Jykevä ajaa, ei tärise laisingan siihen malliin, kuin esim. 1800 cc isopata intruuteri, jota kokeilin viäme kesänä, ja jopa meinasin ostaakkin. Molemmissa Hyvät / Huonot puolensa. Mulle Busassa tehoja 50% liikaa ja vakuutusmaksuja samoin 50% liikaa. Lisäksi Espanjassa ajellut lukuisilla eri HD Malleilla, eikäs mun eteen ole sen kummemppii ongelmii ilmaantunnu, kuin esim. Suzukeissakaan.

    ELI käytännössä ei mitään. * *

    Täälä hetkellä tunne, että nyt löyty se viimonen kaksipyöräsmerkki. Seuraava sit varmaan se "Harley Parkinsson" "Rollattor Style" kolmella pyörällä . * *

    HD: ta mollaavat pääsääntöisesti HE, jotka ei koskaan ko. laitteilla edes ajaneet saati omistaneet. Sama toki monen muunkin merkin kohalla. * *

    Hyvä esimerkki HD Luotettavuudesta, oli Costa Calidan HD - C Hulivilit, jotka kävivät Tuolta kaukaa Costa Blancalta aina Nordkapissa asti, ja ohessa Super Rally Senäjoella. n. 9000km, eikä pienintäkään vikaa yhdessäkään motossa ?! Megessä 3x Electra Glidee, 1x Sohveli, Jopa 1x 883 Spora jne *jne .

    Oon viimosen kolmen vuoden aikana vaihtannu motoo neljästi, nyt aika lienee rauhottuu sekä ajella muutama vuosi Rodilla. Auliisti ilmoottelen ne hyvät ja huonot kokemukset. Mitä eteen tulee jatkossa. *

    Tähän mennessä yhtä hymyä kuitenkin . Busa huippuluokan Moottoripyörä kategoriassaan, mutta ei mikään pullistelun ja uhon aihe kuitenkaan. Eilen just päätin, että mulle ei enää Busaa tule, tehtyäni mukavan lenkin mutkateitä n. 600km Mimman ja muutaman muun "Rennon" Motoristin kera Joutsaan Tampereelta. Vaikka vettä kaatukin sunnuntaina roimasti niskaan välillä, ajosta nautin TODELLA paljon, kuin myös Vaimoni kyydissä olosta, Kuulemma enämpi kuin Bussin takajaggaralla.

    Oli merkki sitten IHAN mikä tahansa, arvostelu ja ivaamiset kandee jättää, ennen kuin on OIKEASTI kokemusta arvostelun kohteesta. * KITZ * *



    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  13. #73
    Näin ne haaveilut muuttuu, koska Suzuki 1800:nen on toisena vaihtoehtona tipahtanut pois Fat Bobin rinnalta, mutta toiseksi vaihtoehdoksi on noussut ehkä tuleva GS1250R ja mielummin GSA.

    Mietintä jatkuu, mutta onneksi mulla on aika puolellani, koska päätös tapahtuu vasta ens vuoden puolella.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  14. #74
    Lainaa (Karsta @ Kesä. 05 2009,14:04) kirjoitti
    Elikkä otsikossa mainitsemani peli on saanut pääni sekaisin, mutta itselläni ei ole koskaan ollut HD:ta, joten kertokaa kokemusta omaavat, että pärjääkö tuommosella pelillä aikasesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Pyörä tulis jokapäiväseen ajoon, niin sateessa kuin paisteessa joten sen jatkuva kiiltäminen ei tule olemaan päätarkoitus. Penkin ilimeisesti joutuus vaihtamaan, koska tarkootus olis välillä pitää kyytiläistäkin joukossa, mutta koneen puolestahan ei mitään ongelmia pitääs olla. Mites tuo alusta soveltuu kaks päälliseen menoon. Matkaakin tulee ajettua, joten kulutuslukematkin kiinnostaa.

    Voe helevetti, kun piti vielä tämän HD taudinkin kokea ja minä kerkesin jo kuvitella, että muhun se ei koskaan iske. 22 vuotta tässä on tullut manteillä liikuttua lukuisilla eri pyörillä ja ompa sitä jopa tullut vannotettua, että mulle ei HD:ta koskaan tule, mutta tässä sitä ollaan ja kovasti suunnitellaan HD:n ostoa tälle, tai ens suvelle.
    No niin.
    Nyt on sun pakko ostaa harlikka.
    Kun päästit suustasi (eli viestinä) tuon ilimotuksen HD-kuumeesta, olet leimautunut kymmeneksi vuodeksi harlikka-ajattelijaksi. Siitä leimasta pääset eroon vain ostamalla harlikan. Tai saat kantaa seuraamukset.

    Minulle on käynyt suunnilleen silleen. Olen yrittänyt auttaa kaveria myymään hänelle tarpeettomaksi käyneen Sportsterin ja samalla kysellyt kaikenlaista. Nyt minä olen harlikkahaaveilija, vaikka toistaiseksi en ole sitä ostaa aikonut. Ikäkään ei oikein ole siihen oikea.

    Osta pois se mitä aiot. Siirryt samalla kokonaan eri käsitteistön piiriin. Onhan harlikka itsessään jo käsite.
    Ja HD:lla ajavat omaa luokkaansa suurin osa.

    Osta pois, tuskin kadut. Ja tavara säilyttää arvonsa kohtuullisen hyvin.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  15. #75
    Lainaa (FJ20 @ Heinä. 26 2009,10:46) kirjoitti
    Ikäkään ei oikein ole siihen oikea.


    Osta pois, tuskin kadut. Ja tavara säilyttää arvonsa kohtuullisen hyvin.
    Ööööö....Minkä ikäisenä Harrikka pitää ostaa?

    Ensi vuoden mallit ovat näemmä julkaistut... Road King on punaisena namu! Samoin Street Glide ja Road Glide. Ja moni muu. Ei suuria muutoksia mihinkään, vaan ainoastaan "meikkaamista". Mutta toisaalta vasta tänä vuonnahan esim. touring-mallisto uudistettiin kokonaan. Ja Dyna-sarja 2006-2007. Hienoja ovat joka tapauksessa nämä uudet HooDeet! 2010 HD:t.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  16. #76
    Olipas hyvännäköinen mallisto ja vanha service-car elvytettynäkin, Fat-boy on saatu oikeasti asenteellisen oloiseksi, mutta miksi Fat Bobissa on rupuset liekit???
    Onneksi noita ompelukoneita saa todella helposti muokattua oman mielen mukaan.
    Kyllähän se niin on, että kaksi jotka pitävät arvonsa ovat H-D ja BMW, kummallakin on oma vahva brändinsä josta ne pitävät kiinni (Bmw pikkuisen lipsunut rivikoneeseen sekaantumisella).

    Tarvitaanko muita merkkejä enää, kun näillä kahdella on jo koko repertuaari hallinnassa?
  17. #77
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 26 2009,11:52) kirjoitti
    mutta miksi Fat Bobissa on rupuset liekit???
    Onneksi noita ompelukoneita saa todella helposti muokattua oman mielen mukaan.
    Toi sun mainitsema "liekitetty" Fat Bob on CVO-malli, eli tehtaan customointi-osaston sikakallis erikoismalli. Niitä yleensä tehdään vain vähän ja tuonkin hinta Suomessa tulee olemaan lähelle 40000€...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  18. #78
    Mitähän tuo käytännössä tarkottaa kun mainostavat että vaihteistossa on helical-cut 5th gear. Miksi juuri 5:tos vaihteessa, eikä muissa. Onko edellisissäkin malleissa sama.

    Onko tuossa fat Bobissa mitään eroa edelliseen malliin?
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  19. #79
    Vähän tapani mukaista off-topiccia: Huomasin tuolta uusien pyörien specseistä, että Street Bobin painoksi ilmoitetaan 302kg ajokunnossa. Punnitsin tuossa muutama viikko sitten oman pyöräni duunipaikan trukkivaa'alla ja se pysähtyi lukemaan 304kg, eli suht rehellisesti ilmoittavat painon. Omassa toki esim. kevyempi putkisto, mutta toisaalta sissy-bar, takajalkatapit, pitkä satula ja muuta pientä jotka nostavat painoa...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  20. #80
    Lainaa (Karsta @ Heinä. 26 2009,12:18) kirjoitti
    Mitähän tuo käytännössä tarkottaa kun mainostavat että vaihteistossa on helical-cut 5th gear. Miksi juuri 5:tos vaihteessa, eikä muissa. Onko edellisissäkin malleissa sama.

    Onko tuossa fat Bobissa mitään eroa edelliseen malliin?
    Ihmettelen itsekin, että mitähän tuo "helical-cut 5th gear" mahtaa tarkoittaa...

    Fat Bobissa ei näyttäis olevan mitään eroa edellisiin vuosimalleihin, eli pysyy tota vaihteistojuttua lukuunottamatta samana. Toi Scarlet Red väri on hieno!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  21. #81
    Uus Dyna Wide Glide näyttää ihan vitun hyvältä!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  22. #82
    Lainaa (SenioRR @ Heinä. 26 2009,12:06) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 26 2009,11:52) kirjoitti
    mutta miksi Fat Bobissa on rupuset liekit???
    Onneksi noita ompelukoneita saa todella helposti muokattua oman mielen mukaan.
    Toi sun mainitsema "liekitetty" Fat Bob on CVO-malli, eli tehtaan customointi-osaston sikakallis erikoismalli. Niitä yleensä tehdään vain vähän ja tuonkin hinta Suomessa tulee olemaan lähelle 40000€...
    Oikeassa olet, screaminin malli näyttää olevan taas.
    Oma puusilmä ei näin aamutuimaan ole vielä saanut tarpeeksi voiteluainetta (kahvia).
    Näin depression aikana on pakko yrittää kaikea, jotta rahaa tulisi omaankin taloon, tiedä sitten onko niin paljoa tilausta noille superkalliille erikoismalleille, koska aiempinakin vuosina on ollut aika nihkeä menekki etenkin suomessa.

    Tuo helical-cut tarkoittaa, että hammastus on leikattu viistoon, jolloin vastaava ratas (joka myös pitää olla viistohampainen) osuu jouhevammin pyörivässä liikkeessä kohdilleen, eli vanha kunnon Klonk jää pois, koska ei tarvitse "pakottaa"suorahampaisia rattaita osumaan kohdalleen. Eli olettaisin että tarkoitus on saada viidennelle vaihteelle kohdistuvaan rasitukseen kevennys.
  23. #83
    Voiskohan olla, että tehdas on huomannut omistajien ajavan paljon vitosvaihteella, koska toi kutonen on pitkä. Itsekin huomannut, että kutosella pyörä jaksaa puhtaasti vasta yli 70:n(todellista nopeutta) vauhdissa. Viistohampaiset rattaat olivat ennen tätä uudistusta 2-4 vaihteilla. En tiiä, mut hyvin laatikko pelaa näissä. Kaverini, jolla nykyään uus Blade, ajoi pienen lenkin mun pyörällä ja kehui vaihteiston olevan paras mitä hän on käyttänyt!



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  24. #84
    Lainaa (SenioRR @ Heinä. 26 2009,12:32) kirjoitti
    Uus Dyna Wide Glide näyttää ihan vitun hyvältä!
    No niin näyttää. Se pitää ottaa vaihtoehdoksi fat bobille.
    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  25. #85
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (mikkoyli @ Heinä. 05 2009,02:08) kirjoitti
    Paras H-D on V-Rod, jossa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin ulkonäkö ja käyntiäänethän eivät koskaan tule olemaan H-D:tä, mikä on H-D:n paras ominaisuus. Laitoin omaan V-Rodiin turbon ja se helpottaa kovasti.
    Pian tullee vesijäähdytteiset koneet ja silloin vanhat on vielä enemmän arvossaan
    Juups ! Nyt takana V - Rodilla n. 5000km, eikä vielä ole tuottannu pettymystä. Mullakin neljä "lasta" 26v. Kundi & 21v. Gimma ( tekee musta vaarin näinä päivinä.) 14v. Teinityttö & 11v. varhaismurkku kundi.

    Vesijäähdytys...... ei mun mielestä huono ? Tietty yx vikakohde lisää ?? Äänet....... Juu vasta lämpösenä häivähtää HD soundia äänissä. Ulkonäkö......... Täyyysin makuasia, V-Rod sporttisin HD malli, Night Rod myös hieno. Muscle........ Koeajettiin Turuus, jää ulkonäössä kirkkaasti MUN mielestä toisex sekä V-Rodille ja Night Rodille. Ajettavuus myös huonompi. Vaikka oon 185cm pitkä ja pitkäkäsinen, ei tahtonut käsivarret riittää käännöksissä. En innostunnu Musclesta ainakaan vielä .

    Kauneus aina katsojan silmässä, toki tykkään likimain kaikista HD merkkiä kantavien motojen ulkonäöstä. Ne kuitenkin Moottoripyörän näkösii, koska tällasena Plastic / tuulitunneli aikakautena mm. Japsit alakaa näyttään kaikki samanlaisilta muovihärveleiltä joitakin customeja lukuun ottamatta. Uuskopanen Gen2 Busa kuitenkin kaunein näistä muovikasoista mun mielestä ja ajettavuudeltaa huikean hyvä.......... siis kun lähetään koviin nopeuksiin. RodillaKIN pääsee melko kovaa, mutta ajomukavuus loppuu viimeistään 150km/h. Edelleenkään ei mulla kiirettä mihinkään. Toi Turbotus vois olla mielenkiintonen jutska ?

    Tietty tää Street Rod versio ei laingaan Customin näkönen, vaikka siksi luokitellaankin. Mutta ajoasentoja useita, eteen laitettujen lepotappien myötä. Hyvä juttu rampaselälle. Seuraava sitten joskus V - Rod normimalli, koska Street mallii ei enää tule, laitetaan normiin sit lepotapit keskelle ja korkeempi satula.

    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  26. #86
    Minäkin aloin potemaan tänään HD kuumetta, on siinä kovat jytinät ja nätti pyörä Toivottavasti selviän sairaudestani.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  27. #87
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (kepa09 @ Heinä. 26 2009,21:45) kirjoitti
    Minäkin aloin potemaan tänään HD kuumetta, *on siinä kovat jytinät ja nätti pyörä Toivottavasti selviän sairaudestani.
    Juu selviät, kun selvität minkä tyylisen haluut ja OSTAT sen.
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  28. #88
    Lainaa (kepa09 @ Heinä. 26 2009,21:45) kirjoitti
    Minäkin aloin potemaan tänään HD kuumetta, *on siinä kovat jytinät ja nätti pyörä Toivottavasti selviän sairaudestani.
    Vähän samaa vikaa täälläkin liikkeellä...

    Kohdekkin tosin on ja se tulee olemaan VROD joko remmi tai turbo ahtimella varustettuna jottei tarvi jaloissa pyöriä. Koitetaan siitä sitten tehdä pikkasen ajettavampi jarrujen, alustan, kevennysten ja muiden muodossa jottei lompakkoon jäisi turhaa rahaa lojumaan
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  29. #89
    Lainaa (SenioRR @ Heinä. 26 2009,12:32) kirjoitti
    Uus Dyna Wide Glide näyttää ihan vitun hyvältä!
    Samaa mieltä, näyttää kyllä hyvältä!
    Helposti
  30.  
  31. #90
    tommonen trike jollain mörkömoottorilla vois olla aika komia kapine. semmonen täytyy jostain vanhemmasta rakkineestä vielä joskus väsätä.

    lienen perverssi, mutta tuo streetglide näyttää aika makeelta.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen