Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 170:sta
  1. #1
    Talven aikana piti pistää kahvanlämppärit prätkään. Ite en kuitenkaan ehtinytkään, joten aattelin että annan ammattimiehen pistää kerralla kunnolla. No kytkennät oli pistänyt monesta kohtaa väärin ja kahvatuppeihin oli pistetty vaseliinia
    No nyt just sain määräaikaishuollosta prätkän takas niin uusia ääniä ilmestynyt ja kesken ekan ajon huollon jälkeen rupes köhimään hetken tosi pahasti (saattoi käydä kolmella tai jotain...) sit katoin öljyikkunasta tilannetta niin öljyä oli ihan liikaa. Silleen että ei näkynyt pintaa ollenkaan. Onko siinä jokin suurempikin periaate että jos saa rahaa jostain työstä niin sitä ei voi tehdä kunnolla. perkele. Sit sanoin viellä että kytkin ei päästä kunnolla prätkän ollessa kylmä. Eivät mukamas olleet huomanneet mitään. Sama vika edelleen tallella ja varmasti huomasivat.

    Mitäs luulette, onko kaikki ton liiallisen öljymäärän syytä vai onko arvon ammattilaiset sählännyt muutakin? Toimii muuten paremmin kuin ennen, mutta kutosella pintakaasulla tulee semmosta ihmeellistä rahinaa. ja sit tosiaan noin 50km lenkin loppupuolilla rupes köhimään aika pahasti. Noin minuutin ajan toimi niin huonosti että aattelin että sammuu kohta. Hetken päästä toimi kuitenkin taas ihan täysillä.
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
  2. #2
    Itse olen käyttänyt Vantaalla JL-Bikessa ja hyvin tyytyväinen paikan palveluun. Sijainti ainoa miinus.
    xxx
  3. #3
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Niitä vaivaa se, että kukaan ei uskalla sanoea heille että eivät osaa mitään töpeksittyään. Sitten niitä vaivaa se, että saavat surkeaa palkkaa eikä näin ollen tarvi osatakaan mitään. Sitten niitä vaivaa se, että PISA-tutkimuksen mukaan he ovat superlahjakkaita.
    Suurin syy on kuitenkin se, että ne vittuakaan välittää kun ei ole oma.
    Siksi kannataa tehdä kaikki itse jos on taitoa ja niin edes päin.

    Tiedän, että syyllistyin juuri yleistykseen. Mutta suotakoon se, koska vastaava meininki on havaittavissa kaikessa muussakin nykyisessä yhteiskunnan toiminnassa. Sellanen "mitään väliä millään" tyyli. Yleinen välinpitämättömyys asiassa kuin asiassa kasvaa. Johtunee jostain....ties mistä. Ja vaikka syynkin tietäis ei se mitään auta kun nyky maailma koostuu vain individualisteiksi kasvatetuista mitään osaamattomista räppänöistä.
    Jos mulla olisi firma...antaisin niille perunan palkaksi joka työpäivän jälkeen.
    GHOSTWRITER
  4. #4
    Öljymäärä tarkistetaan kun kone on ollut jonkun aikaa sammuksissa, mielellään kylmä (öljykin laajenee lämmetessään) ja pyörä pystyasennossa, ei sivutuella. Ihan ylärajalla tai jopa vähän yli ei yleensä haittaa, itsekin pidän öljyn aina lähes "ikkuna ummessa". Parempi niin kun alarajalla.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  5. #5
    Aloin huoltaa itse kun en ollut tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen. Joka ikinen kerta on öljyä täytetty reilusti yli. Naarmuja tankkiin. joskus öljynsuodatinta ei vaihdettu vaikka siitä laskutettiin. Rasvaisia sormenjälkiä mopossa ym... Paras huoltomies on omistaja itse.



  6. #6
    Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
  7. #7
    ***** itte en vie yhellekään amiksen käyneelle pösilölle mopoani rassattavaksi. Siinä vähän provon poikasta
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  8. #8
    Lainaa kirjoitti
    joten aattelin että annan ammattimiehen pistää kerralla kunnolla.
    ensimmäinen virhe. Mistä tiedät onko se ammattimies? ja vaikka olis, niin ei sitä kiinnosta, se tekee sitä joka päivä ja on kypsänä siihen.

    Tee itse.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Lainaa (uijui @ Touko. 28 2009,22:07) kirjoitti
    ***** itte en vie yhellekään amiksen käyneelle pösilölle mopoani rassattavaksi. Siinä vähän provon poikasta *
    Menepäs provoilemaan suolikaksineljään, kiitos...
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  10. #10
    Lainaa (Hapa @ Touko. 28 2009,22:30) kirjoitti
    Lainaa (uijui @ Touko. 28 2009,22:07) kirjoitti
    ***** itte en vie yhellekään amiksen käyneelle pösilölle mopoani rassattavaksi. Siinä vähän provon poikasta *
    Menepäs provoilemaan suolikaksineljään, kiitos...
    Miks, tuohan oli ihan oma mielipiteeni? Vissiin osu ja uppos



    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  11. #11
    Lainaa (Jawasaki @ Touko. 28 2009,20:53) kirjoitti
    Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
    "Ylitäytön" syynä voi myös olla se että bensaa valunut öljytilaan. Näin on monelle käynyt kun mopo on seisonut pidenpään.

    Jos öljyä lainetaan yli ylärajan merkin on mahdollista että kampiakseli koskettaa öljypintaa ja vaahdottaa öljyn.
  12. #12
    Lainaa (Utah @ Touko. 28 2009,20:17) kirjoitti
    Öljymäärä tarkistetaan kun kone on ollut jonkun aikaa sammuksissa, mielellään kylmä...
    Eikä kannata muuten yleistää näitä hommia. M1800R:n öljymäärä tarkistetaan nimenomaan kuumana. Kylmänä jos tarkistaa ja sen mukaan lisää öljyä saa aikaan reippaan ylitäytön. Jenkeissä ovat näitä tulvituttaneet enemmänkin.

    Mitä itse aiheeseen tulee, niin 12tkm huolto on tulossa ja ajattelin vielä viedä valtuutettuun huoltopaikkaan. Jos ei olisi jarrunesteen ja jäähdytinnesteen vaihtoaika, saattaisin kyllä huoltaa itse.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  13. #13
    Lainaa (timo1 @ Touko. 28 2009,20:16) kirjoitti
    Niitä vaivaa se, että kukaan ei uskalla sanoea heille että eivät osaa mitään töpeksittyään. Sitten niitä vaivaa se, että saavat surkeaa palkkaa eikä näin ollen tarvi osatakaan mitään. Sitten niitä vaivaa se, että PISA-tutkimuksen mukaan he ovat superlahjakkaita.
    Suurin syy on kuitenkin se, että ne vittuakaan välittää kun ei ole oma.
    Siksi kannataa tehdä kaikki itse jos on taitoa ja niin edes päin.

    Tiedän, että syyllistyin juuri yleistykseen. Mutta suotakoon se, koska vastaava meininki on havaittavissa kaikessa muussakin nykyisessä yhteiskunnan toiminnassa. Sellanen "mitään väliä millään" tyyli. Yleinen välinpitämättömyys asiassa kuin asiassa kasvaa. Johtunee jostain....ties mistä. Ja vaikka syynkin tietäis ei se mitään auta kun nyky maailma koostuu vain individualisteiksi kasvatetuista mitään osaamattomista räppänöistä.
    Jos mulla olisi firma...antaisin niille perunan palkaksi joka työpäivän jälkeen.
    Määrittelit just joukkion. Sitten on hyviä yksilöitä.

    Missä ne on? Satunnaisotannalla tuntuu törmäävän vain tähän joukkioon.

    Ainakin Avotakka tuntuu löytävän lähes joka numeroon jonkun pauligia juovan muurarimestarilaatoittajan.

    Epistä.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  14. #14
    Lainaa (uijui @ Touko. 28 2009,22:34) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Touko. 28 2009,22:30) kirjoitti
    Lainaa (uijui @ Touko. 28 2009,22:07) kirjoitti
    ***** itte en vie yhellekään amiksen käyneelle pösilölle mopoani rassattavaksi. Siinä vähän provon poikasta *
    Menepäs provoilemaan suolikaksineljään, kiitos...
    Miks, tuohan oli ihan oma mielipiteeni? Vissiin osu ja uppos
    Arvasinkin, että tuo kliseinen, "osui ja upposi" tulee seuraavaksi..

    Voin kertoa, että työskentelen ihan toisella alalla. Kommenttisi vain sopisi hienosti suolikaksineljän tasoon.


    Edit: Typot



    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  15. #15
    Pieni ylitäyttö ei haittaa, pidä aina pienen ylitäytön niin on enemmän pelivaraa hieman kulua jos lähtee pidemmälle.

    Mutta huohotuksen on syytä olla kunnossa, suodatin puhtaana ja letku ei lytyssä...mulla DR:ssä on tämä systeemi, on varmaan toisenlaisiakin...
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  16. #16
    Lainaa (timo1 @ Touko. 28 2009,20:16) kirjoitti
    Niitä vaivaa se, että kukaan ei uskalla sanoea heille että eivät osaa mitään töpeksittyään. Sitten niitä vaivaa se, että saavat surkeaa palkkaa eikä näin ollen tarvi osatakaan mitään. Sitten niitä vaivaa se, että PISA-tutkimuksen mukaan he ovat superlahjakkaita.
    Suurin syy on kuitenkin se, että ne vittuakaan välittää kun ei ole oma.
    Siksi kannataa tehdä kaikki itse jos on taitoa ja niin edes päin.

    Tiedän, että syyllistyin juuri yleistykseen. Mutta suotakoon se, koska vastaava meininki on havaittavissa kaikessa muussakin nykyisessä yhteiskunnan toiminnassa. Sellanen "mitään väliä millään" tyyli. Yleinen välinpitämättömyys asiassa kuin asiassa kasvaa. Johtunee jostain....ties mistä. Ja vaikka syynkin tietäis ei se mitään auta kun nyky maailma koostuu vain individualisteiksi kasvatetuista mitään osaamattomista räppänöistä.
    Jos mulla olisi firma...antaisin niille perunan palkaksi joka työpäivän jälkeen.
    Noh, mulla on virma. Asia nyt vaan on niin, ettei se pottu vaan riitä, vaikka se työntekijä söis sulta joka päivä kokonaisen pellollisen niitä pottuja, on hänen saatava kuitenkin vähintään pari pellollista pottuja, plus viljelyreleet ja pari kuutiota siemenperunoita kaupan päälle... Siinähän ei oo mitään väärää ja potut mielelläni jaankin, mutta sen joka niitä pottuja mulle tuottaa ihan oikeesti, pitää tyytyä siihen samaan pottukasaan. Ja se ei ole MIELESTÄNI oikein. Sitten näistä tulevista pottufarmareista on todella vaikea päästä eroon.

    Jos joku nyt tästä pahoitti mielensä, niin pyydän anteeksi.

    Edit. Anteeksi myös "Lievähkö" off-topic...



    ooo
  17. #17
    Lainaa (Hapa @ Touko. 28 2009,22:57) kirjoitti
    Lainaa (uijui @ Touko. 28 2009,22:34) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Touko. 28 2009,22:30) kirjoitti
    Lainaa (uijui @ Touko. 28 2009,22:07) kirjoitti
    ***** itte en vie yhellekään amiksen käyneelle pösilölle mopoani rassattavaksi. Siinä vähän provon poikasta *
    Menepäs provoilemaan suolikaksineljään, kiitos...
    Miks, tuohan oli ihan oma mielipiteeni? Vissiin osu ja uppos
    Arvasinkin, että tuo kliseinen, "osui ja upposi" tulee seuraavaksi..

    Voin kertoa, että työskentelen ihan toisella alalla. Kommenttisi vain sopisi hienosti suolikaksineljän tasoon.


    Edit: Typot
    Hahaa, välillä provoaminen on kivaa. No anyways kaveri on huoltomiehenä suhteellisen arvostetulla pajalla, ja niitä juttuja kun kuuntelee, niin voi voi uusien omistajia...
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  18. #18
    Lainaa (psi @ Touko. 28 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (Jawasaki @ Touko. 28 2009,20:53) kirjoitti
    Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
    "Ylitäytön" syynä voi myös olla se että bensaa valunut öljytilaan. Näin on monelle käynyt kun mopo on seisonut pidenpään.

    Jos öljyä lainetaan yli ylärajan merkin on mahdollista että *kampiakseli koskettaa öljypintaa ja vaahdottaa öljyn.
    Eikös kampiakselin öljyyn osuminen ole oleellista sylinterien seinämien roiskevoitelun kannalta? Varmmankin useimmissa pyörissä kampiakseli osuu öljyyn vaikka öljynpinta olisi alarajassa. Neulaventtiilin vuotamisesta on omakohtaisiakin kokemuksia, silloin kampikammio täytyy kaasuttimesta yli "tulvivasta" bensasta pyörän seistessä.
    RC390,RC125,R6R
  19. #19
    Tota noin, off-topic tai ei, niin kannattaisi ensteen kurkkia sinne huoltohallin puolelle, että minkälaista jengiä siellä oikein kuhkii ja mikä on meininki.

    Hyväksi havaittua: nuoria julleja haalarit päällä pyörien kimpussa eikä röökillä ovensuussa. Huoltohallin ympyröissä norkoilee jengiä, joiden pyörät ovat huollossa ja tulossa kohta valmiiksi.
    Huoltohallissa kulkee julleja kaksi kertaa (ainaskin) vanhempi kaveri, joka pyörittää koko balettia. Käy kuikuilemassa työpisteissä olevia pyöriä ja sanoo herkästi.

    Toinen vaihtoehto: yhden miehen käsittävä huoltopuoli. Ukko menee kuin hidastetussa filmissä, mutta valmista tulee...
    Murahtelee kysyttäessä ja antaa ymmärtää, että 'mitä h...ttiä täällä kyselet...?'

    Kumpikin parempi.

    Oltu, nähty ja koettu.
    Meillä ei ole valittamista
    'Hilja' menee nätisti ja ihan miten vaan...
    Jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  20. #20
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (tommie @ Touko. 28 2009,23:32) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Touko. 28 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (Jawasaki @ Touko. 28 2009,20:53) kirjoitti
    Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
    "Ylitäytön" syynä voi myös olla se että bensaa valunut öljytilaan. Näin on monelle käynyt kun mopo on seisonut pidenpään.

    Jos öljyä lainetaan yli ylärajan merkin on mahdollista että *kampiakseli koskettaa öljypintaa ja vaahdottaa öljyn.
    Eikös kampiakselin öljyyn osuminen ole oleellista sylinterien seinämien roiskevoitelun kannalta? Varmmankin useimmissa pyörissä kampiakseli osuu öljyyn vaikka öljynpinta olisi alarajassa. Neulaventtiilin vuotamisesta on omakohtaisiakin kokemuksia, silloin kampikammio täytyy kaasuttimesta yli "tulvivasta" bensasta pyörän seistessä.
    Kampiakseli ei osu öljyyn. Ei saakaan osua. Paitsi moottoreissa joissa todella on roiskevoitelu. Ruohonleikkurit ja muut pienet koneet. Myös paineilmakompressoreissa on yleensä roiskevoitelu. Näissäkään roiskevoidelluissa koneissa ei kuitenkaan itse kampiakseli osu öljyyn, vaan kampiakseliin kiinnitetty puikko tai muu vastaava osa.
    Moottoripyörissä kuten autoissakin, on painevoitelu ja sylinteri saa voitelunsa kiertokankeen poratun reiän kautta joka suihkuttaa öljyä männän alapuolelle. Jos tuota reikää ei ole, saa sylinteri voitelun kampilaakerin ylivuodosta josta osa sinkoutuu männän alapuolelle.
    GHOSTWRITER
  21. #21
    Lainaa (timo1 @ Touko. 29 2009,06:05) kirjoitti
    Lainaa (tommie @ Touko. 28 2009,23:32) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Touko. 28 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (Jawasaki @ Touko. 28 2009,20:53) kirjoitti
    Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
    "Ylitäytön" syynä voi myös olla se että bensaa valunut öljytilaan. Näin on monelle käynyt kun mopo on seisonut pidenpään.

    Jos öljyä lainetaan yli ylärajan merkin on mahdollista että *kampiakseli koskettaa öljypintaa ja vaahdottaa öljyn.
    Eikös kampiakselin öljyyn osuminen ole oleellista sylinterien seinämien roiskevoitelun kannalta? Varmmankin useimmissa pyörissä kampiakseli osuu öljyyn vaikka öljynpinta olisi alarajassa. Neulaventtiilin vuotamisesta on omakohtaisiakin kokemuksia, silloin kampikammio täytyy kaasuttimesta yli "tulvivasta" bensasta pyörän seistessä.
    Kampiakseli ei osu öljyyn. Ei saakaan osua. Paitsi moottoreissa joissa todella on roiskevoitelu. Ruohonleikkurit ja muut pienet koneet. Myös paineilmakompressoreissa on yleensä roiskevoitelu. Näissäkään roiskevoidelluissa koneissa ei kuitenkaan itse kampiakseli osu öljyyn, vaan kampiakseliin kiinnitetty puikko tai muu vastaava osa.
    Moottoripyörissä kuten autoissakin, on painevoitelu ja sylinteri saa voitelunsa kiertokankeen poratun reiän kautta joka suihkuttaa öljyä männän alapuolelle. Jos tuota reikää ei ole, saa sylinteri voitelun kampilaakerin ylivuodosta josta osa sinkoutuu männän alapuolelle.
    Joissain laitteissa (ykspyttyset) yläkerrassa ei ole painevoitelua ja kiertokangen yläpää voidellaan sumulla.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  22. #22
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (uijui @ Touko. 29 2009,06:23) kirjoitti
    Lainaa (timo1 @ Touko. 29 2009,06:05) kirjoitti
    Lainaa (tommie @ Touko. 28 2009,23:32) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Touko. 28 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (Jawasaki @ Touko. 28 2009,20:53) kirjoitti
    Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
    "Ylitäytön" syynä voi myös olla se että bensaa valunut öljytilaan. Näin on monelle käynyt kun mopo on seisonut pidenpään.

    Jos öljyä lainetaan yli ylärajan merkin on mahdollista että *kampiakseli koskettaa öljypintaa ja vaahdottaa öljyn.
    Eikös kampiakselin öljyyn osuminen ole oleellista sylinterien seinämien roiskevoitelun kannalta? Varmmankin useimmissa pyörissä kampiakseli osuu öljyyn vaikka öljynpinta olisi alarajassa. Neulaventtiilin vuotamisesta on omakohtaisiakin kokemuksia, silloin kampikammio täytyy kaasuttimesta yli "tulvivasta" bensasta pyörän seistessä.
    Kampiakseli ei osu öljyyn. Ei saakaan osua. Paitsi moottoreissa joissa todella on roiskevoitelu. Ruohonleikkurit ja muut pienet koneet. Myös paineilmakompressoreissa on yleensä roiskevoitelu. Näissäkään roiskevoidelluissa koneissa ei kuitenkaan itse kampiakseli osu öljyyn, vaan kampiakseliin kiinnitetty puikko tai muu vastaava osa.
    Moottoripyörissä kuten autoissakin, on painevoitelu ja sylinteri saa voitelunsa kiertokankeen poratun reiän kautta joka suihkuttaa öljyä männän alapuolelle. Jos tuota reikää ei ole, saa sylinteri voitelun kampilaakerin ylivuodosta josta osa sinkoutuu männän alapuolelle.
    Joissain laitteissa (ykspyttyset) yläkerrassa ei ole painevoitelua ja kiertokangen yläpää voidellaan sumulla.
    Ei tarvi olla edes yksipyttyinen. Männäntappi saa nimenomaan ainoastaan sen roiskevoitelun. Kiertokangen yläpäässä on vain reikä, josta öljy siirtyy männäntapille. Itse öljy sinne kuitenkin saatetaan vain siitä reiästä joka on kiertokangen alapäässä.
    On myös moottorirakenteita joissa myös männäntappi on painevoideltu. Mutta silloin puhutaankin jo suurista yleensä dieselmoottoreista.
    GHOSTWRITER
  23. #23
    Minullakin oli ongelmia vajaa kuukausi sitten, kun vein pyöräni venttiilien säätöön paikalliselle pajalle, koska en silloin omistanut työkaluja kyseiseen hommaan. Noutaessani mopoa sain kuulla, että kaksi pakoventtiiliä ja yksi imuventtiili ovat liian tiukalla. Ei oltu säädetty, kun ei pidä ääntä. Kiroilin mielessäni ja maksoin tarkastuksesta.

    Ajettuani kotiin huomasin, että alakate on irti ja pyörän vasen kylki takarengasta myöten öljyssä. Rauhoittelin itseäni viikonlopun, tilasin työkalut paininkuppien paineluun, kiinnitin osat, pesin ja tarkastin pyörän. Maanantaina soitin liikkeeseen ja annoin palautteen.

    Olisihan sitä saattanut vaikka kuolla maantienopeudessa mikäli alakate olisi irronnut tai olisin kallistanut kunnolla öljyisellä renkaalla.
    XJR1300
    #27
  24. #24
    Ite maksoin kanssa 15% pyörän arvosta huoltoa viime kesänä... Eikä silti ollut kunnossa... Millään tavalla.
    ZX12R -03
  25. #25
    12tkm huollossa kiristettiin ketjut pilalle... yksikään huoltomies ei koske enään mun pyörään ketjusäätöön piste...montakoa ketjua on kiristetty pilalle kysyn vaan?...
    <br />
  26. #26
    Juu..kyllä mieluummin vähän löysällä kuin vähän kireällä on ketjuille parempi, DR:ssä taas ainakin...kun on pitkähkö joustovara.

    On siinäkin eroa kuinka kireyden katsoo, painoa päällä vai ilman...

    Tai normaalisti eteenpäin parkkiin ajettuna verrattuna siihen että vaihde päällä tönäsee vähän taaksepäin niin jo näyttää kireäkin ketju todella löysältä..
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  27. #27
    Lainaa (timo1 @ Touko. 29 2009,06:36) kirjoitti
    Lainaa (uijui @ Touko. 29 2009,06:23) kirjoitti
    Lainaa (timo1 @ Touko. 29 2009,06:05) kirjoitti
    Lainaa (tommie @ Touko. 28 2009,23:32) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Touko. 28 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (Jawasaki @ Touko. 28 2009,20:53) kirjoitti
    Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.
    "Ylitäytön" syynä voi myös olla se että bensaa valunut öljytilaan. Näin on monelle käynyt kun mopo on seisonut pidenpään.

    Jos öljyä lainetaan yli ylärajan merkin on mahdollista että *kampiakseli koskettaa öljypintaa ja vaahdottaa öljyn.
    Eikös kampiakselin öljyyn osuminen ole oleellista sylinterien seinämien roiskevoitelun kannalta? Varmmankin useimmissa pyörissä kampiakseli osuu öljyyn vaikka öljynpinta olisi alarajassa. Neulaventtiilin vuotamisesta on omakohtaisiakin kokemuksia, silloin kampikammio täytyy kaasuttimesta yli "tulvivasta" bensasta pyörän seistessä.
    Kampiakseli ei osu öljyyn. Ei saakaan osua. Paitsi moottoreissa joissa todella on roiskevoitelu. Ruohonleikkurit ja muut pienet koneet. Myös paineilmakompressoreissa on yleensä roiskevoitelu. Näissäkään roiskevoidelluissa koneissa ei kuitenkaan itse kampiakseli osu öljyyn, vaan kampiakseliin kiinnitetty puikko tai muu vastaava osa.
    Moottoripyörissä kuten autoissakin, on painevoitelu ja sylinteri saa voitelunsa kiertokankeen poratun reiän kautta joka suihkuttaa öljyä männän alapuolelle. Jos tuota reikää ei ole, saa sylinteri voitelun kampilaakerin ylivuodosta josta osa sinkoutuu männän alapuolelle.
    Joissain laitteissa (ykspyttyset) yläkerrassa ei ole painevoitelua ja kiertokangen yläpää voidellaan sumulla.
    Ei tarvi olla edes yksipyttyinen. Männäntappi saa nimenomaan ainoastaan sen roiskevoitelun. Kiertokangen yläpäässä on vain reikä, josta öljy siirtyy männäntapille. Itse öljy sinne kuitenkin saatetaan vain siitä reiästä joka on kiertokangen alapäässä.
    On myös moottorirakenteita joissa myös männäntappi on painevoideltu. Mutta silloin puhutaankin jo suurista yleensä dieselmoottoreista.
    Monissa uudemmissa moottoreissa on kuitenkin öljysuuttimet jotka suihkuttavat öljyä männän alle...
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  28. #28
    Onneksi sain sovittua luottomekaanikoille pyöräni huollon .

    Kokemusta on kans monenlaista. Väliin tehdään töitä mitä ei tilattu tehtäväksi ja yritetään laskuttaa niistä. Väliin kootaan katteet väärin niin että ne irvistelee paikkapaikoin ja osa ruuveista melkein tippuu tielle ja toiset on liian kireällä. Paras oli kun musta/mattamusta pyörä oli huoltoon viedessä likainen ja se oli kiillotettu ihan läikikkääksi ja naarmuiseksi KUIVANA jollain hemmetin silikoni- tms. sprayllä . Korjaamopäällikkö sai asiasta sellaisen palautteen, ettei pyörää kyllä "puhdistettu" huollossa sen jälkeen vaikka olisi kuinka p*skainen ollut sinne vietäessa.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  29. #29
    Toissa kesänä kun hain pyörän huollosta, tuntui kytkin hiukan omituiselta. Siis vain aavistuksen verran. Ajattelin että se johtuu että on säädetty tms. Lähdimpä sitten ajelee seuraavana päivänä Affenistolle ja menomatkalla tuntuma vain varmistui että eipäs ole niin kuin ennen. Rataa en kiertänyt, onneksi. Katselin vain. Kotimatkalla moottoritiellä katosi kytkimen toiminta sitten aika pienen ajan sisällä. Kaasuttelin kotia kohti, ajattelin katsoa että kuin pitkälle näillä eväillä päästään. Matkan teko loppui moottoritielle suht pian. Syyksi selvisi kiristämätön ruuvi, nesteet valui pois.
    Toinen kokemus kun huollon jälkeen lähdin Ruotsin turneelle viikoksi. No siellä sitten selvisi että takarengas aivan loppu eikä jarrupaloissa mitään pintaa. Tuon rengasjutun näin kyllä itsekin, mutta siitä ei huollon kaverit sanoneet mitään. Jarrupalat olisi kuitenkin pitänyt tarkistaa/vaihtaa. Nämä operaatiot tehtiin sitten reissussa ja päivän verra siinä meni kun oikeat paikat löytyi.
    Uusintatarkistus huomautukseni jälkeen samassa liikkeessä ja luulen että eka huolto oli valohoitoa. Toisen jälkeen öljypinta ok, sivutuki rasvattu jne.
    Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
  30.  
  31. #30
    Juuri yllä kuvatunlaisten asioiden vuoksi kaikki huollot tulee tehtyä itse. Ei ole liian hankalaa uuteenkaan pyörään. Kannattaa hankkia tehtaan huoltomanuaali. Tulee samalla tekniikkakin tutuksi.

    Varmaan rahassakin säästi jonkin verran, kun tilasi alkuperäiset huolto-osat Jenkeistä ja teki itse työt.
    Itse tehdyt työt nykyiseen pyörään:
    4 x huolto
    3 x renkaan vaihdot

    Huoltokirjakin on leimoilla, kun tekee huoltotyöt varsinaisen kaupallisen huollon tiloissa ja valvonnassa.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen