Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Olen käynyt ko saarella parikymmentä kertaa.
    Aina vuokrannut jonkun kulkimen. Minusta auto oli epäkäytännöllinen. *Kaupungissa jossa sinistä viivaa(Blue line),olisi saanut pysäköidä vain jollakin kortilla. (Siis keskustassa,koskien vain autoja, Ei *skoottereita ja mp:iä).
    Mandrakin sataman lähellä mp:lle ja skoottereille ISO OMA parkkialue,sopii satoja "laitteita"!

    Margaritis (Mihailin poika,puhuu hyvää suomea=äiti suomalainen) ja Ixiassa mm Tsams' ovat olleet parhaimpia.
    Niitä vuokraamoita on paljon mm Falirakissa useita!
    Falirakin eteläpäässä mm nudistiranta,kokemusta,hauskaa oli ottaa "pippelille"aurinkoa!
    Yksi kiva paikka mm Filerimoksen kukkula,(vajaa 300 metriä korkeutta) sieltä näkee saaren uuden ja vanhan lentokentän yhtäaikaa! Vanha Naton käytössä siellä pääasiassa helikoptereita.
    Milloinkaan EI OLE mitään takuuvuokria peritty,siis olen luotettavan oloinen herrasmies?
    Tosin poikasilta voivat? *Tiedän/kuulin,että autosta perivät. Ilmeisesti vuokraamokohtaista?
    Vuokrakalusto on keskimääräisesti "vähän"kulunutta! (Mp:t ja skootterit).
    Ns katuenduroa suosittelisin Yamahan mallistosta.
    Useimmiten ei viimeistä mallia esim XT-500,mutta hyvin "popottaa"!

    Ps asfaltti on tosi sileää ja liukasta=piki pinnassa! Saaren keskiosassa liukkaita pinjan neulasia runsaasti.
    Noin 250km,kun saaren kiertää eteläkärkeä,(Prasonisi) myöten!
    Että sillei "Rotoksella"......
    Jos *haluatte "lisätietoja",kerron yv:llä,tai annan puh numeroni=saa soittaa.



    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  2. #32
    rodoksella huristeltiin tyttöystävän kaa jollain piikki endurolla vuosia sitten. matkalla palmulaaksoon (joku beach jossa ol paljon palmuja anyways) lens ampiainen shortseihin. Onneksi tuikkas takareiteen eikäs edennyt sen pidemmälle *

    pyörä oli onnettoman lussu ja ruma ja nahka paloi kun ilmavirta petollisesti viilensi ja tuli tosiaan piikkiäkin perseeseen. mut mää olin so very rakastunu niin että eipä juuri häirinny

    edit: oisko sittenkin ollu kreeta? No kreikka kumminkin



    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  3. #33
    Lainaa (Old motoman @ Touko. 16 2011,21:16) kirjoitti
    Olen käynyt ko saarella parikymmentä kertaa.
    Aina vuokrannut jonkun kulkimen. Minusta auto oli epäkäytännöllinen. *Kaupungissa jossa sinistä viivaa(Blue line),olisi saanut pysäköidä vain jollakin kortilla. (Keskustassa autot, Ei koske skoottereita ja mp:iä).
    Margaritis (Mihailin poika,puhuu hyvää suomea=äiti suomalainen) ja Ixiassa joku Tsams' ovat olleet parhaimpia.
    Niitä vuokraamoita on paljon mm Falirakissa useita!
    Falirakin eteläpäässä mm nudistiranta,kokemusta,hauskaa oli ottaa "pippelille"aurinkoa!
    Ikinä EI OLE mitään takuuvuokria peritty,siis olen luotettavan oloinen herrasmies?
    Tosin poikasilta voivat?
    Vuokrakalusto on keskimääräisesti "vähän"kulunutta!
    Ns katuenduroa suosittelisin Yamahan mallistosta.
    Useimmiten ei viimeistä mallia joku XT-500.

    Ps asfaltti on tosi sileää ja liukasta=piki pinnassa!
    juu ei ne kyll keneltäkään peri niitä takuu summia itse 21v *lippispää ja vuokraamossa nauro että oon nuorin joka ikinä on niiltä vuokrannu ison mp:n ja saatana jäi nudisti ranta näkemättä ens kerralla sit ja aika hyvin kyllä paljo kun veti pyörällä melkeen oli viilee ajossa ja paikallaa hikivalu.
    Ja tosijaan toi oli melko uus xt taitaa olla uusim ja ei ollu mitään mutistavaa paitsi bensa mittari puuttu



  4. #34
    Lainaa (Pressa @ Kesä. 07 2009,23:43) kirjoitti
    ..voi olla että käsivarrentie menee vielä ylempänä pitänee laittaa oma topic alkoi vaivaamaan..
    Ei näkyny omaa topickkia ja vaikka vanha aihe onki ja aivan offtopic niin pakko vastata, Muotkatakka

    Jotta edes vähän pysytään aiheesta niin mielenkiitonen liikennekulttuuri tuolla Rodoksella, viime kesänä tuli vastaan mm. R1, jota isäntä ajeli sandaaleissa ja uimahousuissa, pikkupoika tarikalla pyöräilykypärä päässä ja tankin päällä makasi mahallaan pikkuvauva..
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
  5. #35
    Niin olisikos kenelläkään kokemusta konepyörän vuokrauksesta näin Herran vuonna 2012 tuolta Rodokselta? Juhannuksen jälkeen pitäisi viikoksi lähteä tuonne lepäämään ja tarkoituksena myös ottaa prätkä alle ehkä pariksi päiväksi. Hotelli on tuolla tuulisen rannan puolella joten ei haittaisi vaikka lähistöltä löytyisi asiallinen vuokraamo jossa ei ole mitään järjettömiä depost-summia ja homma rokkaa.

    Kieltämättä matka alkaa jo houkutella kun katsoo toimiston ikkunasta tätä koiranilmaa..

    PS. Ja jos tulee jotain must-see nähtävyyksiä mieleen niin niitäkin saa listata!
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  6. #36
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti
    Niin olisikos kenelläkään kokemusta konepyörän vuokrauksesta näin Herran vuonna 2012 tuolta Rodokselta? Juhannuksen jälkeen pitäisi viikoksi lähteä tuonne lepäämään ja tarkoituksena myös ottaa prätkä alle ehkä pariksi päiväksi. Hotelli on tuolla tuulisen rannan puolella joten ei haittaisi vaikka lähistöltä löytyisi asiallinen vuokraamo jossa ei ole mitään järjettömiä depost-summia ja homma rokkaa.

    Kieltämättä matka alkaa jo houkutella kun katsoo toimiston ikkunasta tätä koiranilmaa..

    PS. Ja jos tulee jotain must-see nähtävyyksiä mieleen niin niitäkin saa listata!
    Löytykö vuokrapyöriä?
    Pitäisi syksyllä lähteä Ixiaan ja pakkohan sitä olisi saada pyörä alle. Viimeksi vuokrasin margaritikselta
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  7. #37
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti
    Niin olisikos kenelläkään kokemusta konepyörän vuokrauksesta näin Herran vuonna 2012 tuolta Rodokselta? Juhannuksen jälkeen pitäisi viikoksi lähteä tuonne lepäämään ja tarkoituksena myös ottaa prätkä alle ehkä pariksi päiväksi. Hotelli on tuolla tuulisen rannan puolella joten ei haittaisi vaikka lähistöltä löytyisi asiallinen vuokraamo jossa ei ole mitään järjettömiä depost-summia ja homma rokkaa.

    Kieltämättä matka alkaa jo houkutella kun katsoo toimiston ikkunasta tätä koiranilmaa..

    PS. Ja jos tulee jotain must-see nähtävyyksiä mieleen niin niitäkin saa listata!
    Lentokentän läheltä Motorentistä Jammu XT alle, niillä oli täysi vakuutus pyörissä. Mene vaikka Lindokseen (saaren läpi menee kivoja pikkuteitä vuorien seassa), yksi reitti menee perhoslaakson kautta ja sitten Monolithokseen.

    Varo lampaita ja 270 astetta kääntyviä pimeitä mutkia. Paikalliset ajelevat mielestäni aika maltilla, Rodoksen keskustassakin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  8. #38
    Juuri oltiin pojan kanssa rhodoksella ja alle tuli 250ccm skootteri kun koko saarella vain muutamia moottoripyöriä vuokralle ja nekin oli varattu pitemmäksi ajaksi. Ajettiin ympäri saarta ja vaikka ajoit 80 alueella 80km/h niin paikalliset veti miljoonaa ohitse, mutta hyvin siellä pärjäsi liikenteessä. Vuoripätkillä oli tosi paljon irtosoraa jota tullut veden mukana tielle mutta maltti oli valttia siellä.
    Pyörällä näki kyllä paljon sellaista mitä ei näe turstibussissa istuessa ja saa mennä oman aikataulun mukaan.
    Suosittelen, seuraava kohde on kreeta ja siellä tarkoitus vuokrata myös pyörä alle...
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  9. #39
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Juuri oltiin pojan kanssa rhodoksella ja alle tuli 250ccm skootteri kun koko saarella vain muutamia moottoripyöriä vuokralle ja nekin oli varattu pitemmäksi ajaksi. Ajettiin ympäri saarta ja vaikka ajoit 80 alueella 80km/h niin paikalliset veti miljoonaa ohitse, mutta hyvin siellä pärjäsi liikenteessä. Vuoripätkillä oli tosi paljon irtosoraa jota tullut veden mukana tielle mutta maltti oli valttia siellä.
    Pyörällä näki kyllä paljon sellaista mitä ei näe turstibussissa istuessa ja saa mennä oman aikataulun mukaan.
    Suosittelen, seuraava kohde on kreeta ja siellä tarkoitus vuokrata myös pyörä alle...
    Oisit nyt vuokrahinnan kertonut, koska se kiinnostaa useita, kuten minua.

    Itse olen vajaan kuukauden päästä kreetalla ja pois tultuanin kerron mitä pyöriä oli tarjolla, minkä kuntoisia ja mihin hintaan.
    Meinasin (perheestä riippuen) päivän tai pari katsella saarta ajolasien läpi.
  10. #40
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Oisit nyt vuokrahinnan kertonut, koska se kiinnostaa useita, kuten minua.

    Itse olen vajaan kuukauden päästä kreetalla ja pois tultuanin kerron mitä pyöriä oli tarjolla, minkä kuntoisia ja mihin hintaan.
    Meinasin (perheestä riippuen) päivän tai pari katsella saarta ajolasien läpi.
    Meillä oli agla hotellia vastapäätä olevasta vuokraamosta molemmilla kerroilla ja hinta oli 25€/päivä joka sisälsi täyden vakuutuksen 150€ omavastuulla, keskustassa olisi ollut 35€/vrk ja omavastuu 200€, itse asuttiin agilassa niin oli helppo ottaa skootteri siitä.
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  11. #41
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Oisit nyt vuokrahinnan kertonut, koska se kiinnostaa useita, kuten minua.

    Itse olen vajaan kuukauden päästä kreetalla ja pois tultuanin kerron mitä pyöriä oli tarjolla, minkä kuntoisia ja mihin hintaan.
    Meinasin (perheestä riippuen) päivän tai pari katsella saarta ajolasien läpi.
    Olethan huomioinut nuo ohjeet Kreikan saarten asfaltin liukkaudesta.

    Eräs työkaverini oli eräällä toisella saarella viikon lomalla, ja vuokrapyörällä otti tuntumaa asfaltin pintaan. Selvisi
    pienellä asfaltti-ihottumalla, mutta ikävää sekin on lomalla. Ja on perus varovainen kuski kaiken kaikkiaan.
    <p>.</p>
  12. #42
    Margaritikseltä joskus ~2010 vuokrannu 250cc skootterin joka maksoi päiväksi parikymppiä, ja oli hyvässä kunnossa. Kyllä lähti. Ja Suomea Lapin murteella vääntävä kreikkalainen on kyllä näkemisen arvoinen.
    Good to the bone
    ...
  13. #43
    Viikko takana Kreetalla.
    Autolla yksi päivä ja n. 230km. Motskarilla kaksi päivää ja n. 600km.
    Hinnat:
    Auto: Pösö 206 CC 85€/pv
    Mopo: Kawasaki Versys 650 50€/pv
    Hinnat on autopuolella n. 35€/pv ylöspäin ja yleisin tarjous oli kolme päivää kahden hinnalla. Saman hotellin tyypillä oli Yaris kolme päivää hintaan 85€.
    Hinnoissa on tinki- ja neuvotteluvaraa.
    Mopopuolella pikkuskootterin sai 10€/pv ja iso GeSsu taisi maksaa vajaan 100€/pv.
    Mopopuolella valikoima ei ollut järin suuri. 250 customeita (virago ja maraudet) 650 Versys, freewind ja vastaavat, isot GeSsut. Yhtään kunnon kyykkyä en nähnyt listoilla, mutta kai niitäkin saisi "tiskin alta" Sitten oli enskoja 100 kuutiosta aina sinne 500 kuutioon. Ihmettelin mitä varten, kun lähes joka paikassa on asfalttitiet ja enskarenkaat ei oikein sovi asfaltille.
    Itse olin niin laiska, etten lähtenyt kiertämään vuokraamoja ja sitä saaren halvinta etsimään, vaan ilmoitin hotellin respaan, että tahtoo CC Pösön ja motskarin. Ajoneuvot tuotiin pihaan ja noudettiin pihasta. Itse ei tarvinnut muuta kuin mennä aulaan sovittuna aikana tekemään sopparit ja maksamaan (käteinen).
    Täydet vakuutukset. Autopuolen omavastuu 150€ ja mopossa 350€.

    Kulkuneuvovinkki. Unohtakaa ne Fiat Pandat, Suzuki Altot ja muut pikkuhimmelit, niillä ei tule kuin paha mieli vuoristossa, kun niissä ei ole moottoria. Ottakaa avoauto, joista paras on CC Pösö, Rellu tai vastaavat (siis se kovakattoavokki). On kätevä ajaa katto alhaalla kaupungissa ja vuoristossa. Näkee hyvin ulos ja fiilis on mitä mainioin. Sitten kun hartiat palaa tai isolla tiellä tuuli tuivertaa liikaa, niin katto ylös ja olo on kuin umpiautossa.
    Mopopuolella Versys oli oikein oiva vaihtoehto vuoriston serpentiineille. Voimaa riittävästi, katurenkaat ja sopiva ajoasento. Pienemmällä olisi vuoristossa tullut ikävä tehoa ja isommalla olisi ehkä mennyt liikaa räyhäämisen puolelle.

    Kaupungeissa ja isommissa kylissä asfaltti on mustaa ja aivan h*lvetin liukasta. Versys suti kaasulla vielä kolmosvaihteella ! ! ! ! Sitten kun pääsee tien päälle, niin asfaltti muuttuu harmaan väriseksi ja se vastaa pidoltaan meidän vanhoja asfalttiteitä.

    Liikenne. Alkuhämmennyksen jälkeen sujuvaa ja leppoisaa. Paikalliset ajaa soveltaen, mutta hyvin ennalta arvattaen. Ainoat puusilmät mitä näin, oli turisteja. Kannattaa unohtaa osa Suomalaisista tavoista ja mennä samalla tyylillä kuin paikalliset, niin on suurempi mahdollisuus jäädä henkiin.
    Ainoa asia, mihin en tottunut, oli hätävilkkujen runsas käyttö. Inhottavin tilanne oli auto tien vieressä ja vasen vilkku näkyi, kun pääsit kohdalle, niin huomasit, että myös oikea vilkku on päällä, eli tilapäisen pysäköinnin takia oli kytketty hätävilkut. Autoa lähestyttäessä se näytti siltä, että se auto vilkuttaisi vasenta vilkkua ja lähtisi siitä tien vierestä millä hetkellä hyvänsä sinun eteen! ! !

    Ajovarusteet raahasin Suomesta. Ajofarkut, avokypärä ja semmoinen suojapaita, missä on kaikki suojat kiinnitetty verkkopaitaan.

    Joten suosittelen lämpimästi uhraamaan lomasta yksi tai kaksi päivää autoillen tai mopoillen.

    EDIT: Minusta paras tie Kreetalla menee länsirannalla Kissamossista Elafonisin uimarannalle. Välillä kaksikaistaista "isoa tietä" vuoren kyljessä hyvä näkyvyys ja ajettavat mutkat. Ei sovi korkeapaikan kammoisille.
    Se kovasti mainostettu serpentiinitie on aika tuskaisa ajaa, kun 100m suoraa ja sen jälkeen 180 asteen mutka ja tämä toistuu aika monta kertaa.

    Suunnistaminen. Kylttejä on, mutta risteyksessä voi olla kyltti, mutta seuraavat neljä risteystä pitää vetää tunteella. Minulla oli paras mahdollinen tiekartta, mutta oiva lisäapu olisi ollut kompassista, jotta olisi tiennyt, miten perin karttaa katsotaan. Kyliä on melko tiheään, joten eksymään ei pääse. Jos tie näyttää kartasta katsottuna samalta kuin meidän kaksi- tai kolminumeroinen tie, niin Kreetalla se saattaa tarkoittaa talojen välistä menevään henkilöauton levyistä kapeaa kujaa, joten siellä ei edes tien leveydestä tai sijainnista pysty päättelemään millä tiellä huristaa.
    Viimeksi muokannut: lario; 14.06.2013 klo 16:22.
  14. #44
    BIG HAND lariolle loistavasta raportista.
    <p>.</p>
  15. #45
    450km /2 pvä, pikku gesulla, hauskaa oli, vaikka tuon ajogemetria ei nyt ihan paras mulle ole, sen verran tiukka polvikulma... 45€ /pvä Margaritikselta vuorattuna.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  16.  
  17. #46
    1000km Falirakista vuokraamallani 660:llä - ei se kauhean pahahintainen ollut. Kaksi kertaa kylläkin katkes kytkinvaijeri. Eka kerta oli Rodoksen kaupungissa satama-alueella, johon vuokraaja lähetti kaverin vaihtamaan uuden vaijerin. Meni 1h. Toisen kerran olin ihan toisella puolella saarta, enkä viitsinyt siellä asti alkaa odotella korjaajaa ja ajoin kahden pysähdyksen taktiikalla hotellille, josta hakivat illalla pyörän pois.

    Rodoksella on paljon hienoja reittejä ja siellä saa ohimotkin aurinkoa!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12