Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
    "Matkailija" Old motoman:n avatar
    Liittyi Nov 2009
    Eteläinen Suomi.
    MotOrg ry jäsen
    Olen käynyt ko saarella parikymmentä kertaa.
    Aina vuokrannut jonkun kulkimen. Minusta auto oli epäkäytännöllinen. *Kaupungissa jossa sinistä viivaa(Blue line),olisi saanut pysäköidä vain jollakin kortilla. (Siis keskustassa,koskien vain autoja, Ei *skoottereita ja mp:iä).
    Mandrakin sataman lähellä mp:lle ja skoottereille ISO OMA parkkialue,sopii satoja "laitteita"!

Margaritis (Mihailin poika,puhuu hyvää suomea=äiti suomalainen) ja Ixiassa mm Tsams' ovat olleet parhaimpia.
    Niitä vuokraamoita on paljon mm Falirakissa useita!
    Falirakin eteläpäässä mm nudistiranta,kokemusta,hauskaa oli ottaa "pippelille"aurinkoa!
    Yksi kiva paikka mm Filerimoksen kukkula,(vajaa 300 metriä korkeutta) sieltä näkee saaren uuden ja vanhan lentokentän yhtäaikaa! Vanha Naton käytössä siellä pääasiassa helikoptereita.
    Milloinkaan EI OLE mitään takuuvuokria peritty,siis olen luotettavan oloinen herrasmies?
    Tosin poikasilta voivat? *Tiedän/kuulin,että autosta perivät. Ilmeisesti vuokraamokohtaista?
    Vuokrakalusto on keskimääräisesti "vähän"kulunutta! (Mp:t ja skootterit).
    Ns katuenduroa suosittelisin Yamahan mallistosta.
    Useimmiten ei viimeistä mallia esim XT-500,mutta hyvin "popottaa"!

Ps asfaltti on tosi sileää ja liukasta=piki pinnassa! Saaren keskiosassa liukkaita pinjan neulasia runsaasti.
    Noin 250km,kun saaren kiertää eteläkärkeä,(Prasonisi) myöten!
    Että sillei "Rotoksella"......
    Jos *haluatte "lisätietoja",kerron yv:llä,tai annan puh numeroni=saa soittaa.

Jawa 250 Sport.Model 1964.Bike number one!
    rodoksella huristeltiin tyttöystävän kaa jollain piikki endurolla vuosia sitten. matkalla palmulaaksoon (joku beach jossa ol paljon palmuja anyways) lens ampiainen shortseihin. Onneksi tuikkas takareiteen eikäs edennyt sen pidemmälle *

pyörä oli onnettoman lussu ja ruma ja nahka paloi kun ilmavirta petollisesti viilensi ja tuli tosiaan piikkiäkin perseeseen. mut mää olin so very rakastunu niin että eipä juuri häirinny

edit: oisko sittenkin ollu kreeta? No kreikka kumminkin

"My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
    Lainaa (Old motoman @ Touko. 16 2011,21:16) kirjoitti
    Olen käynyt ko saarella parikymmentä kertaa.
    Aina vuokrannut jonkun kulkimen. Minusta auto oli epäkäytännöllinen. *Kaupungissa jossa sinistä viivaa(Blue line),olisi saanut pysäköidä vain jollakin kortilla. (Keskustassa autot, Ei koske skoottereita ja mp:iä).
    Margaritis (Mihailin poika,puhuu hyvää suomea=äiti suomalainen) ja Ixiassa joku Tsams' ovat olleet parhaimpia.
    Niitä vuokraamoita on paljon mm Falirakissa useita!
    Falirakin eteläpäässä mm nudistiranta,kokemusta,hauskaa oli ottaa "pippelille"aurinkoa!
    Ikinä EI OLE mitään takuuvuokria peritty,siis olen luotettavan oloinen herrasmies?
    Tosin poikasilta voivat?
    Vuokrakalusto on keskimääräisesti "vähän"kulunutta!
    Ns katuenduroa suosittelisin Yamahan mallistosta.
    Useimmiten ei viimeistä mallia joku XT-500.

Ps asfaltti on tosi sileää ja liukasta=piki pinnassa!
    juu ei ne kyll keneltäkään peri niitä takuu summia itse 21v *lippispää ja vuokraamossa nauro että oon nuorin joka ikinä on niiltä vuokrannu ison mp:n ja saatana jäi nudisti ranta näkemättä ens kerralla sit ja aika hyvin kyllä paljo kun veti pyörällä melkeen oli viilee ajossa ja paikallaa hikivalu.
    Ja tosijaan toi oli melko uus xt taitaa olla uusim ja ei ollu mitään mutistavaa paitsi bensa mittari puuttu

Lainaa (Pressa @ Kesä. 07 2009,23:43) kirjoitti
    ..voi olla että käsivarrentie menee vielä ylempänä pitänee laittaa oma topic alkoi vaivaamaan..
    Ei näkyny omaa topickkia ja vaikka vanha aihe onki ja aivan offtopic niin pakko vastata, Muotkatakka

Jotta edes vähän pysytään aiheesta niin mielenkiitonen liikennekulttuuri tuolla Rodoksella, viime kesänä tuli vastaan mm. R1, jota isäntä ajeli sandaaleissa ja uimahousuissa, pikkupoika tarikalla pyöräilykypärä päässä ja tankin päällä makasi mahallaan pikkuvauva..
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
    Niin olisikos kenelläkään kokemusta konepyörän vuokrauksesta näin Herran vuonna 2012 tuolta Rodokselta? Juhannuksen jälkeen pitäisi viikoksi lähteä tuonne lepäämään ja tarkoituksena myös ottaa prätkä alle ehkä pariksi päiväksi. Hotelli on tuolla tuulisen rannan puolella joten ei haittaisi vaikka lähistöltä löytyisi asiallinen vuokraamo jossa ei ole mitään järjettömiä depost-summia ja homma rokkaa.

Kieltämättä matka alkaa jo houkutella kun katsoo toimiston ikkunasta tätä koiranilmaa..

PS. Ja jos tulee jotain must-see nähtävyyksiä mieleen niin niitäkin saa listata!
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

Suzuki GSX-R 750 -93
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti
    Niin olisikos kenelläkään kokemusta konepyörän vuokrauksesta näin Herran vuonna 2012 tuolta Rodokselta? Juhannuksen jälkeen pitäisi viikoksi lähteä tuonne lepäämään ja tarkoituksena myös ottaa prätkä alle ehkä pariksi päiväksi. Hotelli on tuolla tuulisen rannan puolella joten ei haittaisi vaikka lähistöltä löytyisi asiallinen vuokraamo jossa ei ole mitään järjettömiä depost-summia ja homma rokkaa.

Kieltämättä matka alkaa jo houkutella kun katsoo toimiston ikkunasta tätä koiranilmaa..

PS. Ja jos tulee jotain must-see nähtävyyksiä mieleen niin niitäkin saa listata!
    Löytykö vuokrapyöriä?
    Pitäisi syksyllä lähteä Ixiaan ja pakkohan sitä olisi saada pyörä alle. Viimeksi vuokrasin margaritikselta
    Suzuki GSX-R 750 K8
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti

Lentokentän läheltä Motorentistä Jammu XT alle, niillä oli täysi vakuutus pyörissä. Mene vaikka Lindokseen (saaren läpi menee kivoja pikkuteitä vuorien seassa), yksi reitti menee perhoslaakson kautta ja sitten Monolithokseen.

Varo lampaita ja 270 astetta kääntyviä pimeitä mutkia. Paikalliset ajelevat mielestäni aika maltilla, Rodoksen keskustassakin.
    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
    Eipä kestä 1939 - 1945.
    Juuri oltiin pojan kanssa rhodoksella ja alle tuli 250ccm skootteri kun koko saarella vain muutamia moottoripyöriä vuokralle ja nekin oli varattu pitemmäksi ajaksi. Ajettiin ympäri saarta ja vaikka ajoit 80 alueella 80km/h niin paikalliset veti miljoonaa ohitse, mutta hyvin siellä pärjäsi liikenteessä. Vuoripätkillä oli tosi paljon irtosoraa jota tullut veden mukana tielle mutta maltti oli valttia siellä.
    Pyörällä näki kyllä paljon sellaista mitä ei näe turstibussissa istuessa ja saa mennä oman aikataulun mukaan.
    Suosittelen, seuraava kohde on kreeta ja siellä tarkoitus vuokrata myös pyörä alle...
    Suzuki Bandit gsf 1250fa abs -08

Edelliset pyörät:
    Suzuki gxs650f -08, Suzuki gsx750f -03, Suzuki gsx650f -07, Suzuki gsx 750 F -02, Kawasaki ltd 450
    + kevarit joskus nuorena (Honda cb 125, Suzuki gt 125, Suzuki 125 x4)
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Juuri oltiin pojan kanssa rhodoksella ja alle tuli 250ccm skootteri kun koko saarella vain muutamia moottoripyöriä vuokralle ja nekin oli varattu pitemmäksi ajaksi. Ajettiin ympäri saarta ja vaikka ajoit 80 alueella 80km/h niin paikalliset veti miljoonaa ohitse, mutta hyvin siellä pärjäsi liikenteessä. Vuoripätkillä oli tosi paljon irtosoraa jota tullut veden mukana tielle mutta maltti oli valttia siellä.
    Pyörällä näki kyllä paljon sellaista mitä ei näe turstibussissa istuessa ja saa mennä oman aikataulun mukaan.
    Suosittelen, seuraava kohde on kreeta ja siellä tarkoitus vuokrata myös pyörä alle...
    Oisit nyt vuokrahinnan kertonut, koska se kiinnostaa useita, kuten minua.

Itse olen vajaan kuukauden päästä kreetalla ja pois tultuanin kerron mitä pyöriä oli tarjolla, minkä kuntoisia ja mihin hintaan.
    Meinasin (perheestä riippuen) päivän tai pari katsella saarta ajolasien läpi.
    Terve taas kaikki ihanat tissit, perseet, reidet ja sääret.
    kaipasin teitä niin...
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti

Itse olen vajaan kuukauden päästä kreetalla ja pois tultuanin kerron mitä pyöriä oli tarjolla, minkä kuntoisia ja mihin hintaan.
    Meillä oli agla hotellia vastapäätä olevasta vuokraamosta molemmilla kerroilla ja hinta oli 25€/päivä joka sisälsi täyden vakuutuksen 150€ omavastuulla, keskustassa olisi ollut 35€/vrk ja omavastuu 200€, itse asuttiin agilassa niin oli helppo ottaa skootteri siitä.
    Suzuki Bandit gsf 1250fa abs -08

Edelliset pyörät:
    Suzuki gxs650f -08, Suzuki gsx750f -03, Suzuki gsx650f -07, Suzuki gsx 750 F -02, Kawasaki ltd 450
    + kevarit joskus nuorena (Honda cb 125, Suzuki gt 125, Suzuki 125 x4)
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti

Olethan huomioinut nuo ohjeet Kreikan saarten asfaltin liukkaudesta.

Eräs työkaverini oli eräällä toisella saarella viikon lomalla, ja vuokrapyörällä otti tuntumaa asfaltin pintaan. Selvisi
    pienellä asfaltti-ihottumalla, mutta ikävää sekin on lomalla. Ja on perus varovainen kuski kaiken kaikkiaan.
    <p>VFR1200F: Singerin surinaa</p>
  12.  
    Margaritikseltä joskus ~2010 vuokrannu 250cc skootterin joka maksoi päiväksi parikymppiä, ja oli hyvässä kunnossa. Kyllä lähti. Ja Suomea Lapin murteella vääntävä kreikkalainen on kyllä näkemisen arvoinen.
    Good to the bone
    ...
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12