Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Ensi kuussa olis tarkoitus mennä Rodokselle onko kokemuksia pyörän vuokraamisesta ja teistä siellä?
    Äkkiseltään netin mukaan tarjonta pyöristä on aika huonoa lähinnä skoottereita näyttää olevan saatavilla.
    Kertokaahan kokemuksia.
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  2. #2
    muutama vuosi sitten vuokrattiin piikki customi jolla kierrettiin saari.ainakin silloin oli vuokraamo josta sai harrikoita vuokrata.
  3. #3
    moi mulla oli lomaasunto siellä 15 vuotta ja voin sanoa tuntevani saaren tarjontaa on ja moorttoripyöriä löytyy hyvin. Ixia ja ialysos on pieniä kyliä rodoksen keskusta noin 2 kilsaa lento kentälle päin siellä on noin 20 vuokraamoa josta saat hyviä pelejä halvalla . Isoja customeja ja enduroita. Kyykkyjä ei juuri ole tarjolla. Tiet ihan ok helppo suunnistaa ei juuri tarvii karttaa. Osta joku turisteille jaettava a5 kokoinen kartta riittää hyvin.
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  4. #4
    viime kesänä tuli käytyä rodoksella. varsinaisia isoja pyöriä ei löytyny vuokralle. yamaha xt600 oli ainoa "iso pärrä" mitä ainakin ixiassa oli vuokralla.

    joten vuokrattiin yhtenä päivänä mönkkäri, ja toisena päivänä auto.
    ainakin autolla ehtii päivässä koluumaan saaren melko hyvin, ja ennen kaikkea omaan tahtiin.
  5. #5
    Enskalla siellä itsekin pyöritellyt. Sopii hienosti tarkoitukseen.

    Sen muistan että paikoitellen oli asfaltilla erittäin hienojakoista hiekkaa / muutoin liukas baana, mutta sehän ei aiheuttanut muuta kuin että eteneminen tapahtuikin sitten osittain sladissa. Hauskaa oli

    Ja saarihan on mukavan kokoinenkin tuollaisella enskalla kiertelyyn ja kuten mainittua, niin edes kartalle ei tarvetta...
    VRSCA -07
    CB1000R -09
  6. #6
    Ollut siellä kanssa muutaman kerran ja vuokrannut aina pyörän. Vuokraamoita löytyy ympäri saarta.
    250cc Viragoita, Intrudereita löytyy kohtuuhinnalla.
    Isommat pyörät kustantaa jo reilummin, ja löysinpä muutama vuosi sitten vuokraamon, jolla oli HD:a.
    Tiet ihan jees kunnossa, mutta tuolla asfaltti on jotenkin liukkaampaa. Kyllä 250 Viagrakin meinasi lähteä lapasesta liikenneympyrässä, kun kahvaa käänsi...

    Paljon on nähtävää ja viikossa saa helposti tonnin täyteen pyörällä. Peruskartalla pärjää hyvin.
    BRG/Cream T-Bird 2003
  7. #7
    Onko vuokraamon nimeä tai nettisivua johon vois olla yhteydessä etukäteen ainakin lyhyellä haulla tosi sekavan oloisia puljuja aneemiset sivut jne toki saari on aika pieni ja firmat siten ehkä myös.. Sun garden on hotellina jos sillä on jotain merkitystä sijainnin osalta.
    Ja xt660 jammu käy mainiosti vuokraaminen ulkomailla on sinänsä tuttua eipä tästä ole ku kuukausi kun viimeksi vuokrasin gran canarialla samanlaisen. Hyviä teitä voi kans ehdottaa ja mitä korkeammalle sen parempi ei tosin taida olla tuon kokoisella saarella paikaa mitä ei koluais päivässä..
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  8. #8
    Margaritis Rent-a-moto löytyi XT 660 X ainakin -07 syksyllä, muutenkin tuntu olevan inhimillisimmät hinnat ja valikoima skootteria isompia vehkeitä.
  9. #9
    Margaritiksesta meikäkin on vuokrannut pyörän pariin otteeseen.
    Tokalla kerralla kaverit(jotka ovat vakituisest töissä siellä ja osaavat kielen) varasivat meille pyörät, mutta kun tultiin paikan päälle, niin löytyi vain yksi. *
    No, hankittiin sit muualta. Ei välttämättä kannata luottaa siihen että varaus pitää...

    Tuo Sun Garden taitaa olla Rodoksen kaupungista etelään kaupungin ulkopuolella matkan varrella Falirakiin, jollen ihan väärin muista. Margaritis on taas keskellä Rodoksen kaupunkia.
    BRG/Cream T-Bird 2003
  10. #10
    No niin soitin tuonne Margaritis Rent a motoon ja hyvää englantia puhunut kaveri kertoi asiallisesti millaisia pyöriä ja mihin hintaan on saatavilla.
    Xt 660x on pidemmällä vuokralla mutta Bmw 650 gs ja saman kokoinen transalp honu (miltei uusia molemmat) löytyy ja hinta 40e päivä sis vakuutus. Depositia en huomannut kysyä mutta 500e luultavasti. Varausta ei pystynyt vielä tekemään mutta käyn paikan päällä pari päivää ennen ajopäivää katsomassa pyörät ja teen varauksen.
    Asialliselta vaikutti, nyt vaan pitää alkaa katsomaan kartasta reitit hyville teille. Jos joku on ajanut laittakaahan vähän suuntia niin tietää mihin ajaa. Mutkaista pätkää mahdollisimman korkealle. Sora ei haittaa välillä mutta asfalttia tarkoitus ajaa pääasiassa.
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  11. #11
    No mitään erityisen hyvää lenkkiä en itse löytänyt (muuta kuin Saaren ympäri-GP:n), mutta Atavyroksen likellä oli ne ainoat vähänkään isommat kukkulat..ja paljon pikkuteitä tietty. Laita Google Maps ja "Maasto" -moodi päälle, niin saa jo jotain käryä.
  12. #12
    Me oltiin pari kesää sitten rodoksella ja vuokrattiin myös Margaritiksesta Transalp parina päivänä.

    Rodoksen saarihan ei kovin iso ole, pärjättiin ihan hyvin niillä turistikartoilla A3-kokoine kartta, josta suurin piirtein tiesi missä päin saarta on. Kartta taidettiin saada margaritiksesta mukaan. Ajeltiin saarta rantaa kiertävän tien mukaan ympäri sekä jossain "sisämaastossa" pääsääntöisesti asfaltilla, mukavia pikkuteitä oli... Saarta kiertävältä tieltä pääsee hienoille pienille biitseille. Saaren eteläkärjessä on myös hieno paikka Prasonisi pikkusaari, jossa hieno hiekkasärkkä tms ja paljon surffaajia.*
    ex mopot --> Honda CBR 1000F -92, Suzuki GSX1300R Turbo -03, Suzuki GSX1300R -06, Suzuki GSX600R -06, KTM Super Duke -07, Kawasaki Z750 -07, Ducati 1098 -08.
    Nyt alla KTM Super Duke
  13. #13
    Jep, "muutama" vuosi sitten HD vuokraamosta... saaren ympäri tukka takana, RayBanit nenälläja elämä edessä. Empä todellakaan muista vuokraamon nimeä... Hinta ei ollut ainakaan paha.
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  14. #14
    Lainaa (CJ @ Touko. 28 2009,19:16) kirjoitti
    Tiet ihan jees kunnossa, mutta tuolla asfaltti on jotenkin liukkaampaa.
    Asfaltti on todellakin oudon liukasta ilmeisesti kalkkikiven takia. Itse olen kaatunut tuolla sen ainokaisen kerran pyörällä. Neulansilmämutkassa lähti etupää alta. Onneksi vauhtia oli vähän, mutta naarmut käsivarressa silti melkoiset. Kunnon ajovetimiähän ei tietenkään ollut. Hurjimmalta näyttää kuitenkin turistityttöjen ajelu pelkissä bikineissä. Asfalttipaikka oli kulunut aivan peiliksi ja oli uskomattoman liukas. Keli oli kuiva, sateella kannattaa unohtaa ajaminen kokonaan.
  15. #15
    Tuore asfaltti kuumassa auringonpaisteessa on vaarallinen myös. On tullut skootterilla testattua Kreetalla. Liikennevaloissa nurin kun jarrutus veti renkaan lukkoon.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  16. #16
    Rent a bike
    bussilla Lindokseen (jos siis oleilet Rhodoksen kaupungissa) ja sieltä ainakin löytyy muitakin mopoja
    VT750C4

    "ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
  17. #17
    Lainaa (Hape @ Kesä. 05 2009,18:12) kirjoitti
    Me oltiin pari kesää sitten rodoksella ja vuokrattiin myös Margaritiksesta Transalp parina päivänä.

    Rodoksen saarihan ei kovin iso ole, pärjättiin ihan hyvin niillä turistikartoilla A3-kokoine kartta, josta suurin piirtein tiesi missä päin saarta on. Kartta taidettiin saada margaritiksesta mukaan. Ajeltiin saarta rantaa kiertävän tien mukaan ympäri sekä jossain "sisämaastossa" pääsääntöisesti asfaltilla, mukavia pikkuteitä oli... Saarta kiertävältä tieltä pääsee hienoille pienille biitseille. Saaren eteläkärjessä on myös hieno paikka Prasonisi pikkusaari, jossa hieno hiekkasärkkä tms ja paljon surffaajia.*
    Jep.
    Tuo Prassonissi on hieno paikka, laskuveden aikana pääsee jalan yli saarelle/niemelle. En uskaltaisi autolla tai raskaalla prätkällä, näin nimittäin yhden auton jumiutuneen santaan. En jäänyt katselemaan saivatko auton pois ennen nousuvettä...

    Jos tykkää surffauksesta, niin toi on ihan must mesta!

    Muuten, saaren pohjoispuolta kiertävällä tiellä saa varoa lampaita ja vuohia...
    BRG/Cream T-Bird 2003
  18. #18
    Onkos kukaan ajanut tuonne ylös "vuorelle" jossa näyttäis olevan tuulimyllyjä eli käännytään Atavyros-nimisen paikan onko nyt sitten kylän yläpuolelta saaren sisäosaa kohti ja näyttäis menevän osin päällystetty tie 1200m korkeuteen jokin aitaus siellä huipulla näyttää satelliittikuvan mukaan olevan.

    En tiedä mikä tämä tapa on mutta ajan aina mahdollisimman "ylös" noissa kohteissa kai se joku fiksaatio on kun pitää "huiputtaa" paikka. Onko suomen korkein tie Saariselällä Kaunispään huippu? Vai Levin huippu? Molemmissa käyty kun Ylläksen päälle ei mene tietä.. (tarkistettu Levi 531m melkein sata metriä enemmän kuin kaunispää tosin tie ei mene ihan korkeimmalle huipulle heh)
    Edit voi olla että käsivarrentie menee vielä ylempänä pitänee laittaa oma topic alkoi vaivaamaan..

    Pieni ot vielä
    Muuan vuosi sitten ajoin Koh Samuilla skootterilla sinne ylös tutka-asemaa kohti ja tuli sellainen puomi vastaan ei siis varsinainen portti niin sotilasasuinen jäppinen avas puomin ja nosti kättä (en tiedä millainen thaikkuarmeijan lippaanveto on heh) ja jatkoin matkaa oli niin jyrkkä se tie välillä ettei kulkenut 110cc skootteri kuin kahta kymppiä alkoi näkymään pelkkiä sotilasasuja niillä harvoilla ihmisillä joita näkyi niin järki voitti ja käännyin alas. Kieltämättä alkoi olla mielessä lööppi tavaraa: Suomalainen sotilas tunkeutui Thaimaan armeijan tutka-asemalle.. No ehkä siellä on myös kulunvalvonta kuitenkin olemassa ja ihan ressu olen.

    Ei paljon turisteja näkynyt siellä..



    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  19. #19
    Olen käynyt vuonna -07 attaviros vuoren huipulla.
    Kävin ihan autolla ja tie oli aluksi päällystettyä ja sitten muuttui hiekkatieksi ja taas ihan päällä päällystetyksi.
    Jossain vaiheessa melko korkealla tulee tuulimyllyjä ja siinä oli joku puomi joka oli auki... mutta ei mitään kieltoja joten ihan ylös tutkapallolle pääsi ajamaan.
    Se tutka pallon ympäristö oli aidattu mutta portti sisälle oli auki ja käänsin auton ihan porttien sisäpuolella.
    Todella hienot maisemat ja mahtavat tiet.
    Jarrujen ylikuumenemista kannattaa varoa alaspäin laskiessa
  20. #20
    Viime syksynä tuli edellinen reissu tehtyä Rodokselle ja tuolta Margaritisista tuli silloinkin pyörä haettua.... parikin erilaista Sieltä löytyi uusi Transalp, GS 650 Bemu sekä noita Jammun XT660R malleja mutta itse otin sieltä 650 Honda Shadow kustomin. Kyykkyjä siellä ei kyllä vuokraamoissa ole koskaan näkynyt eikä niitä muutenkaan saarella tunnu ihan älyttömästi olevan. Se HD vuokraamo on tainnu mennä nurin kun sitä ei siellä enää näkynyt... ellei sitten ole muuttanut jonnekin kauemmaksi sieltä Rodoksen kaupungista. Joku nelisen vuotta sitten kun oltiin vähän isommalla porukalla liikenteessä siellä niin kaverit "joutu" ottamaan skootterit ku ei ollu vielä pyöräkortteja taskussa. Muistan vaan hyvin kommentin ku pojat valitteli että "odottakaa sit meitä ku meillä on vaan skootterit". No kyllä ne skootterit kulki 120km/h vähänkään loivemmassa alamäessä että ei niitä odotella tarvinnu

    Melkein voi sanoa että parhaat ajotiet löytää kun suuntaa saaren keskivaiheilta sisämaahan niin aina joutuu parin kolmen vuoren yli ajamaan ja suoraa tietä ei ole maksimissaan kun 500 metriä. Yksi peruslenkki on ainakin jos suuntaat länsirantaa (tuulista puolta) perhoslaaksoon ja vetäiset siitä perhoslaakson kohdalta saaren poikki toiselle puolelle. Sieltä löytyy montakin tietä vuoren päältä mihin suunnata ja kaikki vie kuitenkin saaren itäpuolen "isolle" tielle josta pääsee taas suuntaamaan haluamaansa suuntaan.

    Ja nopeusrajoitukset on aika löyhä käsite kyllä siellä... 80 alueella jos vetää 100 lasissa niin jalkoihin kyllä jää... ainakin paikallisille. Kolmioilla ja STOP merkeillä ei kauheasti ole virkaa siellä. Jos vaan sattuu pienikin väli olemaan niin kyllä sieltä kyltin takaa eteen tullaan. Liikennevaloihin porukka tuntui ainakin jotenkin pysähtyvän ja kaikista autoista täytyy mennä ohi valoissa jos on kaksipyöräinen alla. Yksisuuntaisia ajetaan väärään suuntaan jos ei jaksa kiertää vähäsen. Ja autot sekä pyörät paikalliset parkkeeraa yleensä suojatien päälle, tai vaikka keskelle risteystä... siinä kun on tilaa.
    WildStar XVS 1600
    "Nothing beats the cubic inches"
    "Loud Pipes Save Lives"
  21. #21
    No niin kiitos hyvistä vinkeistä huomenna lähtö ja ke ja/tai to ajopäiviä tulevalla viikolla kirjoittelen sitten miten sujui kaikkinensa.
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  22. #22
    Onhan tässä jo varoiteltu mutta tiet tosiaan ovat liukkaat, ainakin keskustoissa (autot keittää ja jäähytysneste tekee tiet liukkaiksi?).
    Meinasi käydä köpelösti Rodoksen keskustassa liikenneympyrässä, johon valui vettä jostain suihkulähteestä. Skoottereilla oltiin liikenteessä 2 päällä, huomasin kun edessä ajavalla kaverilla alkoi olemaan tilannetta ja samantien itselläkin lähti etupää luistoon, onneksi vauhtia oli vähän eikä nurin menty.
    CBR 600F -99
  23. #23
    No niin pyörä Bmw 650 gs varattu huomiselle voi olla että saan hakea jo tänään.
    Kumma juttu palvelu todella hyvää päivä hinta vain 40e eikä mitään deposit maksua kuten canarialla??
    Onko muilta otettu vai eikä nuo tuolla vuokraamolla hyvästä englannista huolimatta ymmärrä sanaa deposit??
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  24. #24
    Eipä multa ainakaan mitään deposit maksuja pyydelty. Hinta on se mikä on ja sillä selvä Jos hajotat pyörän niin kyllä ne sit karhuaa omansa pois. Ja toi 40€ on ihan normi hinta ainakin siellä Margaritisin pisteessä ja siihen sisältyy täysvakuutukset niin on kyllä ainakin omasta mielestä hinta kohdillaan. Ilmoittele minkälaiset on ajofiilikset kunhan maltat lopettaa ajamisen
    WildStar XVS 1600
    "Nothing beats the cubic inches"
    "Loud Pipes Save Lives"
  25. #25
    Muistaakseni omavastuu taisi olla aika iso. Kantsii ottaa omavastuun poisto...
    BRG/Cream T-Bird 2003
  26. #26
    Ajopäivä takana ja ihan nappiin meni, mahtava päivä!!!

    Yleisesti vuokraamon eli Margaritis rent moton toiminta todella loistavaa hinta 40e ja vaikka koko pyörä katoais omavastuu 150e. Palvelu hyvää nuori kaveri esitteli oman pyörän (ktm superduke) ja vanhempi mies tarjosi tupakkaa heh en ottanut mutta pointti se että esim verrattuna gran canarian vuokraamon nuivaan ukkoon palvelu ihan toisesta maailmasta ja nyt sai halvempaan hintaan paremman pyörän.

    Pyörä oli siis keltainen pari vuotta vanha Bmw f650gs pari naarmua mutta muuten hyvässä iskussa melkein uudet renkaat ja ketjut kunnossa kaikki toimi ei mitään valittamista. Verrattuna esim jammun xt 660 ruisku on säädetty paljon paremmin lähtee vetämään alhaalta ilman nykäystä myös moottorijarrusta vetoon ja toisinpäin. Ei nyt todellaakaan toki mikään raketti mutta näille teille täysin riittävä ja keulikinhan tuo.. Jos verrataan edelleen xt ajoasento on parempi ehkä näin pitkäjalkaiselle (191cm) istutaan aika pyörän sisässä enkä ainakaan löytänyt tästä bemun mallista säätöä mikä isommassa gs tais olla. Yhtä kaikki kate suojaa juuri tarpeeksi ja mittaristo on asiallinen ja vaikka tuntuis ettei kiekkamittaria tuollaisessa höyrykoneessa tarvitse kyllä se on mukava kun siihen on tottunut että se pyörässä on. Yksimukinen veti hyvin noin kahdesta tonnista lähtien isommallakin vaihteella ja kolmesta tonnista sitten kaasu pohjaan ja paljoa yli kuuden tonnin ei kannata kierrättää tätäkään. Asiallinen peli ja oikealla vilkkukytkimellä vaikka bemari onkin eikö onneksi bokseri, en vaan pidä siitä jostain syystä sorry.

    Mutta reittiin. Ranta gp on kyllä aika turhaa ajanviettoa suoraan sanottuna tylsää veti sitten keskiviivaa kaikista ohi kuten paikalliset tai körötteli jonossa. Rodoksen parhaat tiet löytyy sisäsaaresta!!!

    Ajoin ensin taksilla vuokraamoon ja kun kaikki tuttavalliset jutustelut oli saatu päätökseen pistin pahnan tulille ja keskustapujottelua pari km ja sitten etelään kohti lentokenttää eli Rodostown-ixia-kremasti jne siirtymä aina 60km alas Skalaan asti josta alkoi oikea tie. Kunnon mutkaa ja myös asfaltin pahin liukkaus oli poissa ja pääsi vähän avaamaan kaasua. Attavyros vuori alkoi näkyä jo hyvissä ajoin ja näytti siltä jyrkemmältä puolelta katsottuna että ei tuonne voi päästä tällä vehkeellä vaikka olin katsonut reitin satelliittikuvista valmiiksi.. Pientä hakemista parissa risteyksessä ja Kritinian kohdalla mutta kohta olin vuorelle menevän tietn juurella kuten pitikin. Ei muuta kun kaasua asfalttimäkeen joka oli kieltämättä pitkästä aikaa ihan jännä ajaa kun ei ole noita vuoria tullut pahemmin koluttua kuitenkaan. Mukavaa nousua jouhevaan tahtiin mutta varsinaisesta räppäilystä ei voinut puhua tien reunan takana oleva satojen metrien pudotus pisti kummasti keskittymään ajamiseen eikä maisemia paljon ihailtu.

    jatkuu uudessa viestissä
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  27. #27
    No nii eli alku noususta oli asfalttia ihan hyvää pintaa mutta pian mentiin puurajan päälle ja alkoi sora. Oli kieltämättä sen verran huonossa kunnossa vaöumavesien uraamana (en tiedä onko tuolla jopa lunta talvella joskus) että sai olla tarkkana mutta bemulla pystyi kyllä ajamaan mutkasta ulos seisten tapeilla sladissa ja tuollaisilla semikaturenkailla on jopa kohtuullinen pito soralla joten ei ongelmaa urien kanssa piti vaan olla tarkkana. Jossain noin 1000m korkeudessa olisko 7km alhaalta risteyksestä tuulimyllyt jäävät oikealle ja tie jatkuu avoimen puomin ali asfalttia ja todella hyvässä kunnossa ei muutaku hanaa sen mitä korkeuserojen huimaamana pystyy. Tie käy ensin tavallaan yhdellä huipulla jossa tuli ilm vuohia lauma vastaan ja sitten nousee vuoren huipulle tutka-asemalle. Ensin on portti jossa ajokielto ja jotain sähköstä tai säteilystä mutta lapsia ei enää tarvita lisää joten hanaa ja tutka-aseman piikkilanka-aidalle asti ihan huipulle johon pyörä parkkiin ja jalkaisin aidanviertä ihan huipulle. Pari videokuvaa ja sikari ja siinäpä se sitten oli- Rodoksen huiputus.

    Alaspäinajo oli yllättävän helppoa yksmikusessa on hyvä moottorijarru joten kakkosella moottorilla jarrutellen, tiukimpiin mutkiin soralla vaan vähän jarrutteli molemmilla jarruilla ja mutkasta ulos lyhyt "annos" kaasua pikku "sutarit" (aina saa lapsettaa sutarin verran) ja mentiin jo 40-50km/h joka tuohon soraränniin noilla renkailla ihan riittävä nopeus. Puolessa välissä ennen asfaltin alkua vastaan tuli soralla joku pariskunta skootterilla!!!! kakspäällä olivat menossa sitkeästi kohti huippua. Tuossa vaiheessa onnittelin itseäni että hain taksilla oikean pyörän enkä ottanut hotellista 125cc skootteria 33e/päivä.

    Joten alas tultiin yhtä vauhdilla kuin ylös ja kun tuo pakollinen nousu oli tehty pääsi rauhassa keskittymään mutkatiehen ja pyörään ja nautiskella kunnolla. Pysähdyin aina kun siltä tuntui otin vaikka pari kuvaa tai jos vaan näin mukavan tien lähtevän johonkin käännyin ja lähdin ajamaan sen. Mm johonkin luostariin menevä uusi asfalttitie oli tosi kiva pätkä en nyt enää muista missä se oli vuorelta pohjoiseen kuitenkin. Ajoin ensin Amartos ja Sianaan asti kuin oli niin hyvä kisa paikallisen Renukuskin kanssa, ei me ei hurjasteltu ajettiin ripeästi peräkkäin turvaväli pitäen. (okei pari kertaa ajoin ohi mutta paikallinen kuittasi melkein heti kun tiesi tien ja auto on nopeampi liukkaissa mutkissa) No sianassa nostimme kättä ja molemmat nauroi ja käännyin takaisin. Kreikkalaiset on kyllä mukavaa väkeä ja jokainen vanhakin ihminen puhuu englantia tällä saarella. Jatkoin vuoren ympäri Ag Isidoros-Koustoutis ja sitten kohti Apollonaa jossa pysähdyin ja tämä tie oli aivan mahtavaa hyvö pinta suht uusi asfaltti ei juuri mitään liikennettä ja mutkaa mutkan perään huh huh kyllä kylmä cola light maistui kun pääsin Apollonaan jossa tankki täyteen ja kilometrejä oli tullut reilu sata ja tankkiin meni viisi litraa ei paha. Vähän lisää aurinkorasvaa käsiin jne ja jatkoin matkaa. Kyllä ajoin koko reissun tänään farkuissa ja t-paidassa. Kevyt ajotakki oli repussa mutta lämpötila oli noin 30-32 c joten ei puhettakaan että olis pystynyt ajamaan takki päällä. Joo tiedän että hieman vastuutonta mutta jokainen vastaa omasta nahastaan ja olen crossiaikana kuorinut sitä jo tarpeeksi myös suojien kanssa joten järki päässä..

    Reitti katkui keskisaarta pohjoiseen Platania-Eleousa-Arhipoli josta Psinthosta kohti. Jälleen tie parani ja oli tyhjä joten happea kunnolla koneelle. Pikkuisen nauratti kun armeijan pojat marssi vastaan ja kohta oli kreikan intin alue vasemmalla portilla mies ja kuvauskieltoja kaikkialla. Löysin hyvän tien kohti huippua josta näytti olevan hyvät näkymät saaren länsi-rannikolle mutta yllättäen alkoin olla niin paljon sotilaskieltoja että jätin tällä kertaa ajamatta ylös asti..
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  28. #28
    Loppu reitti oli sitten keskisaarta pitkin edelleen Maritsa-Pastida jonka jälkeen alkoikin olla taas liikennettä tie ihan helvetin liukas. Jokaisesta tiukemmasta mutkasta pystyi lähtemään sladissa jopa noilla tehoilla ja jopa vielä kolmosella jaksoi jauhaa. Saattoi paikalliset olla ihmeissään kun vuokrapyörää viedään tuolla tyylillä mutta itsepähän aloittivat kun joku paikallinen hurja ilman kypärää (itsellä oli toki vuokraamon avopotta puolivisiirillä päässä koko ajan) Husabergin supermotolla antoi luistaa piiiitkiä siivuja edellä jotan mitä isot ekana sitö pienet..

    Loppumatka Pieni koukkaus Lindoksen tielle "väärään" suuntaan ja sitten rantatielle kohti hotellia jonne saapuessani olin ajanut noin 230km reilussa viidessä tunnissa useasti pysähtyen.

    Vuokraamon kaveri lupasi vielä että tuo pyörä klo9 aamulla niin hän heittää autolla takaisin hotellille. Reilua ja asiallista. Täällä ei ole sääntöä jossa pyörä luovutetaan ja saadaan täytenä vaan saman verran kuin on ollut ja kun sain pyörän tankkiin meni 5km ajon jälkeen 5L palautan sen nyt täynnä ja kiitän hyvästä palvelusta.

    Loppuun voin ehdottomasti suoritella kyseistä firmaa ja Rodosta pyöräilykohteena. Pääsee hyvin lähelle tai jopa samoihin Gran Canarian teiden kanssa ja ohi Teneriffasta jne ja mm Miami ei jäänyt mieleen litenkään isommin. Tuli monta kertaa mieleen että voi niitä satojatuhansia ihmisiä jotka käyvät tälläkin saarella tietämättä tästä mitään, kun kanttasin sisään mutkaan ja täysillä ulos rennosti nautiskellen lämpimästä aurinkoisesta säästä ja hienoista teistä ilman ruuhkia tai liikennevaloja. Hieno päivä ja jatkoa seuraa jälleen seuraavalla reissulla, minne se sitten suuntautuukaan.

    Jos unohdin jotain tai jollain on jotain kysyttävää jatkan/vastaan jos vaan osaan.

    Näihin kuviin ja tunnelmiin loppuloma menee hymyillen, kyllä moottoripyöräily on mukavaa hommaa.
    "Rakkineita ahdolla ja ilman vuodesta 1991"
  29. #29
    Viime syksynä tuli vuokrattua Margaritista 125 aprillia scootteri ja palvelu kyllä pelasi tosi hyvin. Ensiksi puhutiin vuokraamon kaverille englantia ja keskenämme suomea, niin sehän rupesi puhumaan meille kohta suomea savonmurteella. Sitten huomasin ajokortin unohtuneen hotellihuoneeseen 2 kilometrin päähän. Kaveri sanoi vaan että hyppää scootterin takapenkille niin käydään hakemassa se. Lopuksi hän vielä valitsi melle pyörän jossa oli tankkitäynnä, koska bensa-asemat olivat lakossa.
  30.  
  31. #30
    tuli käytyy tuolla roodoksella ixiaksessa ja vukrattuu mönkijä (ei tullu lupaa vuokrata prätkää) mönkkäri oli joku 350cc nelitahti kiina ihme oli kyl kauhee ajaa ellei olis halunnu ajella sitä 40kmh niin sillon olis ollu hyvä pääs silläkin kiertelee saarta ja tutkii rantoja ja vuoriamelko hyvin.
    sit sain lupaamalla kuut taivaalta luvan vuokrata yamaha xt660 isoin mp mitä löyty vuokraamoista ainakin ixialla mesta tais olla albatrossi rent a moto tai joku sellanen suosittelen oli hyvä mesta hyvä palvelu ja kohtuu hinta 30e päivä ja saatiin viel ottaa edellisenä iltana pyörä käyttöön kun otettiin pyörä sille päivälle kun oltiin lähdössä pois, piirs viel karttaan hyvän lenkin mnkä ajaa noin180km saarenympäri(ranta gp) alus oli suoraa vähän isompaa tietä kunnes käänyttiin sisämaahan vuoristoon ja sieltä toista puolta saarta takaisin ainakin tälläselle ekaa kertaa suomen ulkopuolella ajavalle niin oli aivan mahtava reitti pääs ajelee vuorilla mutkateitä todella mahtavilla maisemilla alko kyydissä olijaa pelottaa kun siinä vierelläoli se 500m rotko 1m päässä tiestä =D vauhti pysy kyl melko kohtuullisena vuor8 teillä koska paikallinen asvaltti on kyllä todella liukasta en tiiä mikä siinä on mut ei siin ollu paljoakaan pitoa (jarrutus tilanteissa) vähän matkaa hidasti kyytiläinen kun oli ekaa kertaa kyydissä niin. mutta suosittelen jos menee tonne päin vuokraa ison pyörån ja kiertää saaren matkalla oli noin 10 linnaa/muuta nähtävyyttä jos sellaset kiinnostaa ja täällä aikasemmin mainittu tutka-asemakin(valkonen jalkapallon näkänen möykky) löyty niitä on itseasiassa 2 toinen on ixian lähellä ihan lentokentän juuressa en tiiä pääseekö ees sinne kun on niin lähellä kenttää ja toinen oli toisella puolella saarta saaren korkeimmalla huipulla 1200m kartan mukaan mutta en löytänyt mitään fiksuu reittii mistä olis päässy lähellekkään vuorenjuurta ja taas kyytiläinen sanoi että ei käy (parempi tossunalla kun taivas alla) ;)

    niin ja ekassa mestasta mistä haettiin mönkijä oli vähän huonompi ei ollu mönkkäris koneessa öljyjä ja etu rajju melko heikko nesteet vähissä ja sieltä ei saanut mitään pelii missä olis ollu bensaa näin illalla kun ne kävi imee kaikista peleistä tankit tyhjiksi bisnestä sekin on tän paikan nimee en muista mutta se oli ixsiaksella myös mutta tuol albatrossi rent a moto oli hyvä palvelu ja pyörät kunnossa



Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen