Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 135:sta
  1. #31
    Matka-ajossa nakupyörä on ihan ok jos keli on hyvä, mutta pitempi sateessa ajo syö jo kuskia. Reissussa voi olla pakko aikataulun takia ajaa myös tuulisella sadesäällä. Vaikka päällä olisi sadekamat, niin ilman pleksiä saa päällensä myös autojen roiskeet ja sekös iiskottaa.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  2. #32
    Ei sovi naku matkakäyttöön eikä mikään muukaan pärrä. Lentokone on mukava matkakäytössä

    No jos ihan totta puhutaan niin mikä tahansa pärrä sopii matkakäyttön(kin). Kunhan sovittaa vauhdin, reitin, matkatavarat sekä ajovarusteet pyörän mukaan. Onhan noi reissanneet vaikka mihin saakka mopoillakii ja jopa polkupyörillä.
    Suomen nopeusrajoituksien mukaan ajellen naku käy mainiosti matka-ajoon. Autobahnille en lähtis.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  3. #33
    Lainaa (ttuttu @ Touko. 20 2009,13:21) kirjoitti
    Matka-ajossa nakupyörä on ihan ok jos keli on hyvä, mutta pitempi sateessa ajo syö jo kuskia. Reissussa voi olla pakko aikataulun takia ajaa myös tuulisella sadesäällä. Vaikka päällä olisi sadekamat, niin ilman pleksiä saa päällensä myös autojen roiskeet ja sekös iiskottaa. *
    Been tehre, done that...
    Viime kesän reissulla (Versyksellä, aika naku sekin on) pystyi pidempään pitämään yllä tuollaista 130-140km/h nopeutta. Reissukaveri jo vähän mainitsi asiasta kun nopeus ei tippunut yhtään vaikka vettä tuli ja näkyvyys oli aika olematon. Mutta noissa oloissa sitä vaan haluaa äkkiä perille/pois pyörän päältä.



  4. #34
    Tossa ne pyörät mitä oon kattonu ja haaveillut eli mitkä ovat harkinnassa. Ainakin tossa Jammun tekstissä kehuttiin myös sen matkaominaisuuksia.

    Ja tosiaan ajo suurimmaksi osaksi kaupunki ajoa ja maantietä. Pakolliset motarit joskus jos haluu päästä nopeesti paikasta A paikkaan B.

    FZ6-N
    Hornet(vanha versio)
    ER-6N

    Ja vinkeistä miettien mietinkin *jos ostais varusteiks nahkatakin ja gore housut, sekä sadetakin sateen varalle.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  5. #35
    Lainaa (Askemux @ Touko. 20 2009,23:13) kirjoitti
    Ja vinkeistä miettien mietinkin *jos ostais varusteiks nahkatakin ja gore housut, sekä sadetakin sateen varalle.
    Mainio setti alkuun. Mä olen käyttänyt sadetakkina ihan muuhun ulkoiluun tarkoitettua Gore-Tex kuoritakkia. Hyvin pelittää, mahtuu nahkatakin päälle, eikä pahemmin edes lepata. On muussakin käytössä asiallinen kampe.

    Jalkineissa kannattaa saman tien panostaa Goreen, jos jalkojen hikoilu ei ole yleisesti ongelma. Niissä kannattaa olla vielä sen verran säätövaraa varressa, että saa tekstiilit päälle ja mahdollisesti myöhemmin nahat sisään. En itse hoksannut tätä ekoja kenkiä hommatessani ja niinpä nahkahousujen myötä piti ostaa uudet virsutkin.
  6. #36
    Allekirjoittaneen pyörä toimii matkalla / kaupungissa, tuulee tai ei. On sitä matkaa sitten 1 km tai 1000km. Ja onhan se melkeinpä naku.



    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  7. #37
    mikä tahansa pyörä on matkapyörä. se on kuskista kiinni asettaako ittelleen rajotteita, vaatimuksia tai verukkeita. *
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  8. #38
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 20 2009,06:23) kirjoitti
    3 pyörää perätysten ollu täysnakuja. Nykyinen KTM 990 SM, jossa ajoasento on semmoinen pysty että tuulen riepotus motarilla on varmasti pahinta mahdollista luokkaa. Ehkä joku jalat eellä -customi vois olla vielä ikävämpi.

    Mutta tottumiskysymys se on. Ei mulla ole mitään ongelmia motarilla kun nojaa vähän tuuleen tai kyyristyy, niin siellä mennään ongelmitta ihan samaa vauhtia tai kovempaa kuin muu liikennevirta eli 130+ mittarinopeuksia. Ja ajan paljon moottoritietä, melkein joka päivä työmatka hämeenlinnan motaria pitkin eestaas. Takki on varmaan syytä olla suht napakka, itse en ole huomannut että mun nahkatakki olis mitenkään parempi kuin mun goretakki. Molemmat aika hyvin istuvia, eivät lepata.

    Mun mielestä kaikki katteet on nykyään /C:stä, kun ne aiheuttaa pyörteilyä. Tasainen puhina suoraan edestä on parempi. Kropan asento haetaan nopeuden mukaan sellaiseksi että käsillä ei ole sen enempää painoa kuin vetoakaan. Pystyasentoisella supermotolla tuo onnistuu kaikissa nopeuksissa 0-200 välillä, katetulla pyörällä ei. Joku windstopperi kaulaan ja varustus muutenkin kohdalleen, niin ei tule kylmäkään.

    Eli mun mielipide on että nakupyörä on paras niin motarilla kuin muuallakin.
    samaa mieltä tästä
  9. #39
    Jokainen tulee uskossaan autuaaksi On ajettu eurooppa läpi naku-cb 500Hondalla ja ties millä, nyt yritellään Pannarilla. Kolmen-neljän tunnin sateen jälkeen alkaa erot tuntua, varsinkin jos seuraava yö-kaikki-yöt nukutaan teltassa. Nakulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä, katetulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä. Vähän pienemmässä paketissa vaan.
    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
  10. #40
    Kyllä sillä nakulla normivauhdeissa pärjää.
    Kypärään kannattaa panostaa, itselläni pääkipu loppui kuin taikaiskusta, kun kypärä vaihtui otsaanpainavasta hjc:stä araihin.
    En se minä ollu, ja sitäpaitsi se oli vahinko
  11. #41
    Joo kokeilin Shoein XR1000 kypärää ja ainakin tuntu tosi hyvätä päässä ja samoten X-Spirit. Ilmeisesti kuitenki X-Spirit enennmä kisakypärä ja on meluisampi ja kalliimpi.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  12. #42
    Lainaa (GSFN @ Touko. 21 2009,17:08) kirjoitti
    Kyllä sillä nakulla normivauhdeissa pärjää.
    Kypärään kannattaa panostaa, itselläni pääkipu loppui kuin taikaiskusta, kun kypärä vaihtui otsaanpainavasta hjc:stä araihin.
    Joo, vaihtu otasaa kiristävästä hjc:sta suuperttiin. Oma pyörä ns. matkaenska pienellä pleksillä ja sillä sitä vaan on matkaa tehty pitkin kaikenlaisia teitä.
  13. #43
    Lainaa (boomerang @ Touko. 21 2009,01:19) kirjoitti
    Jokainen tulee uskossaan autuaaksi On ajettu eurooppa läpi naku-cb 500Hondalla ja ties millä, nyt yritellään Pannarilla. Kolmen-neljän tunnin sateen jälkeen alkaa erot tuntua, varsinkin jos seuraava yö-kaikki-yöt nukutaan teltassa. Nakulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä, katetulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä. Vähän pienemmässä paketissa vaan.
    Siis ihanko oikeesti joku ajaa sateessa 3-4 tuntia??
    Minä ainakin toppaan sateen sattuessa lähimmälle huoltoasemalle tai baariin,siinä ei paljon katteet auta, ja jos ei ole mikään kuuro jää mopo siihen ja tilaan taksin.
  14. #44
    Lainaa (WBS @ Touko. 21 2009,23:24) kirjoitti
    Lainaa (boomerang @ Touko. 21 2009,01:19) kirjoitti
    Jokainen tulee uskossaan autuaaksi On ajettu eurooppa läpi naku-cb 500Hondalla ja ties millä, nyt yritellään Pannarilla. Kolmen-neljän tunnin sateen jälkeen alkaa erot tuntua, varsinkin jos seuraava yö-kaikki-yöt nukutaan teltassa. Nakulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä, katetulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä. Vähän pienemmässä paketissa vaan.
    Siis ihanko oikeesti joku ajaa sateessa 3-4 tuntia??
    Minä ainakin toppaan sateen sattuessa lähimmälle huoltoasemalle tai baariin,siinä ei paljon katteet auta, ja jos ei ole mikään kuuro jää mopo siihen ja tilaan taksin.
    Kyllä se noilla pidemmillä reissuilla jos on päämäärä/aikataulu tuppaa hieman menemään tuohon väkisin puskemiseen.

    Työmatkat, reissut radalle yms. on myös joskus sateessa kykkimistä joten itse vaihdoin kattelliseen, tosin nuo AIDOT nakut on hienoja, en itse niin paljoa pidä varttikatteista.

    GSX,XJR,CB ja sit se BMW:n uusi naku ovat kyllä helvatin hienoja laitteita mutta ei oikein sovellu tuonne eurooppa reissulle.



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  15. #45
    Varttitunti vesisateessa riittää mulle. Reissussa ei pitäis olla tiukkoja aikatauluja, muutenhan se tuntuu työltä...



    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
  16. #46
    Lainaa (WBS @ Touko. 21 2009,23:24) kirjoitti
    Lainaa (boomerang @ Touko. 21 2009,01:19) kirjoitti
    Jokainen tulee uskossaan autuaaksi On ajettu eurooppa läpi naku-cb 500Hondalla ja ties millä, nyt yritellään Pannarilla. Kolmen-neljän tunnin sateen jälkeen alkaa erot tuntua, varsinkin jos seuraava yö-kaikki-yöt nukutaan teltassa. Nakulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä, katetulla saa vauhdin huumaa ja fiilistä. Vähän pienemmässä paketissa vaan.
    Siis ihanko oikeesti joku ajaa sateessa 3-4 tuntia??
    Minä ainakin toppaan sateen sattuessa lähimmälle huoltoasemalle tai baariin,siinä ei paljon katteet auta, ja jos ei ole mikään kuuro jää mopo siihen ja tilaan taksin.
    Ei juurikaan tule mieleen Euroopan reissuilla sateen sattuessa tilata taksia . Vedenpitäviä (Rukka) ajoasuja myydään kaupoissa.
  17. #47
    Möhköllä tuli eurooppa kierrettyä. Ei minä mitään ongelmaa siinä huomannut. Vauhdit motarilla vähän alemmat, mutta eihän lomalla saa mihinkään kiire ollakkaan.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  18. #48
    Tottumis-, fiilis- ja mukavuuskysymys. Ensimmäinen pyöräni oli pikkunaku, siitä 80-lukuisen GSX-EF "sporttourerin" kautta bemarin RT:hen ja GS:ään. Kaikilla on tullut reissattua pidempää siivua, ja kyllä tuolla RT:llä tietty mieluiten taivaltaa läpi tuulen ja tuiskun.
    Käy koeajamassa vaihtoehtoja, niin saat paremman kuvan ajamisesta. Naku voisi olla hyvä aloittelupyörä ja siitä sitten tarpeen vaatiessa vaihto toisenlaisiin kikottimiin.

    Ja osin paskapuhetta, että aikataulut täytyy tehdä niin löysäksi, ettei sateessa tarvi ajaa. Toissa kesänä Lapin kierroksella satoi melkein joka päivä - aikamoinen tynkäkierros olisi siitä reissusta tullut jos ei sateessa olisi ajanut. Ja on sitä vesisateessa tullut ajettua laivalle ym. "pakon edessä" useita satoja kilometrejä - katteen takana toki mukavempaa kuin nakuna - mutta edelleen tottumis, vaatetus ja fiiliskysymys. Unelmiensa pyörää tuskin saa yhdessä paketissa.
  19. #49
    Lainaa (Matso @ Touko. 21 2009,23:30) kirjoitti
    Lainaa (WBS @ Touko. 21 2009,23:24) kirjoitti
    Siis ihanko oikeesti joku ajaa sateessa 3-4 tuntia??
    Kyllä se noilla pidemmillä reissuilla jos on päämäärä/aikataulu tuppaa hieman menemään tuohon väkisin puskemiseen.
    Molempi parempi. Kyllä meikäläinenkin pistää loppupäiväksi majoitukseen ja hiippailee kaupungilla/kylällä, jos näyttää että edessä on seuraavaksi 6 tunniksi kaatosadetta.

    Sitten tietty jos näyttää että sadetta piisaa yli kahdeksi vuorokaudeksi niin tulee kyllä puskettua kiukulla kurahaalarit päällä toisiin maisemiin.

    Aiheesta: hyvin sujuu Triplen tyyppisellä nakulla parin-kolmen viikon kesälomareissut, vaihtelevilla 400 - 1200km päivämatkoilla. Autobahnikaan ei ole mitenkään ylettömän rasittavaa vaikka toisin voisi kuvitella. Ilmavirtaan nojailuun kun tottuu niin liikenteen mukana pystyy hyvin ajelemaan 140-180km/h matkavauhtia.

    Tärkein juttu nakulla reissatessa on hyvin istuva nahka-asu. Lepattavissa Goreissa (tai siinä sadehaalarissa) homma on murhaa.
  20. #50
    Kyllähän tuolla nakulla ajelee matkaa hienosti.Itsellä kawan zr7 ja hyvin on pärjäilly. Se plexi kannattaa kyllä suosiolla laittaa, vaikka ei se pyörää kaunista, mutta itsellä siitä on ainakin hirveesti apua. Kannattaa sitten vaan säädellä sitä plexin kaltevuutta ja hakea sitä parasta asentoa sille. Jos sen vaan siihen roiskasee, ei siitä välttämättä ole edes suuremmin apua.
    Hyvin on päässyt motarit sun muut tiet ja ei suuremmin hakkaa tai tuuli paina, vaikka mikää iso plexi olekkaan.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  21. #51
    Mä aloittelin uudestaan uraani nakupyörällä, ja oli ihan kivaa. Matkaa tuli ajettua sellaisia päivän reissuja max 600 kilsaa, ja kivaa oli.

    Itse revin siinä pyörässä olleen pikkukatteen pois, ajoviima tuli suoraan rintaan mikä tietysti vähän lisäsi siinä kohdassa painetta, mutta tuuli ei pyörteillyt pään kohdalla vaan tuli "suoraan". Mulle tuo toimi paljon paremmin ja tykkäsin myös siitä että ohituksissa siitä ilmavirrastakin tunsi että nyt vauhti nousee

    Varoituksen sanana sellainen, että osa niistä vastaantulevista rekoista "huokaisee" ohi mennessään ja osasta tulee sellainen iskuaalto että meinaa lähteä ilmat pihalle. Siinä kohdassa se kate ois voinu olla kiva.

    Tuo on siis makuasia, yks toimii yhdelle ja toinen toiselle. Tosin mun vinkistä yks toinenkin kaveri teki saman tempun (otti pleksin pois).

    Allekirjoitan myös tuon että kypärän pitää olla sopiva. Sitten pyörää kannattaa koeajaa - niissä on eri mittaisille ja mittasuhteisille immeisille hieman eri ajoasennot, joten kannattaa itse kokeilla mikä pyörä sopii luonteeltaan ja tyypiltään.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  22. #52
    Riippuu vähän minkälaista matkailua aiot harrastaa. Itte on tullut ajettua katteettomalla pyörällä usean viikon Euroopan reissuja eikä ole ollut ongelmia. Sellainen pieni tuulen ohjain myös helpottaa jonkin verran jos pelkää voimien ehtyvän tuulen tuiverruksessa. Suomessa reissatessa on aivan yks hailee onko naku vai katettu, eihän vanhoina aikoinakaan ollut kuin nakuja eli tavallisia moottoripyöriä.
    Taivas saa odottaa
  23. #53
    Lainaa (WBS @ Touko. 21 2009,23:24) kirjoitti
    Siis ihanko oikeesti joku ajaa sateessa 3-4 tuntia??
    Minä ainakin toppaan sateen sattuessa lähimmälle huoltoasemalle tai baariin,siinä ei paljon katteet auta, ja jos ei ole mikään kuuro jää mopo siihen ja tilaan taksin.
    Joo kyllä ajaa. Joskus on joutunut ajamaan jopa useamman päivän sateessa. Ja harvemmin sitä tällainen persaukinen tulee taksilla kotiin vaikkapa Espanjasta tai Unkarista mutta rahamiehet tietysti. Pitää vaan muistaa ottaa sellainen taksi jossa on peräkäriri että saa pyörän mukaan.
    Taivas saa odottaa
  24. #54
    Katteettomallakin on tullut ajettua matka-ajoa ja kokemukset ovat aivan posetiivisia. Ei se matkustusmukavuus pelkästään siitä katteesta kiinni ole.
    Mielestäni mikä tahansa moottoripyörä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet ja joka on mukava ajaa, soveltuu matkapyöräksi. Mielestäni esim. Moto Guzzi Griso on viittä vaille loistava pyörä pidemmillekin jotoksille. Sillä vain pitää ajaa siten, että sen vahvat ominaisuudet korostuvat. Ei siis liian kovaa vauhtia motarilla, vaan noin 90-110 km/h:n nopeutta, jossa sen matkustusmukavuus on parhaimmillaan.
    Honda CBR 1000 RR -08
  25. #55
    Mä ajelen 600 kuutioisella nakubandiitilla pääosin 100-300 kilometrin päivämatkoja ja eipä tuo katteiden puutos ole menoa haitannut. Kerran vaihdettiin kaverin kanssa pyöriä hetkeksi ja se sano että oli kuulemma ehkä aavistuksen kylmempi ajaa, mutta ite en huomannut eroa. Jostakin syystä tykkään myös motarilla ajaa 130km/h mittarinopeutta ja matkustus on silti mukavaa. Ehkä mulla on vähän kyykympi asento motarilla tai jotain, mutta ihan mukavasti tulee ajettua pitkiäkin pätkiä motaria. Ainoastaa kaatosateen iskiessä tulee mieleen että katteista olisi hyötyä, mutta eipä niinkään ihan joka päivä käy ja saattaa olla että vaateita tulee pistettyä yksi kerros enemmän pitkällä taipaleella...
    Bandit 600 -03 -> Gsx-r 1000 -07
  26. #56
    Lainaa (jjjl @ Touko. 22 2009,12:28) kirjoitti
    Katteettomallakin on tullut ajettua matka-ajoa ja kokemukset ovat aivan posetiivisia. Ei se matkustusmukavuus pelkästään siitä katteesta kiinni ole.
    Mielestäni mikä tahansa moottoripyörä, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet ja joka on mukava ajaa, soveltuu matkapyöräksi. Mielestäni esim. Moto Guzzi Griso on viittä vaille loistava pyörä pidemmillekin jotoksille. Sillä vain pitää ajaa siten, että sen vahvat ominaisuudet korostuvat. Ei siis liian kovaa vauhtia motarilla, vaan noin 90-110 km/h:n nopeutta, jossa sen matkustusmukavuus on parhaimmillaan.
    Juu-u, tämän allekirjoitan. Matkailun kannalta vähän turhan pieniä bensatankkeja vain useimmissa pyörissä.
    Kävin muuten tänään Heinolla tekemässä pikku lenkin GS 800:lla ja siinähän vasta oikein mukava ja kevyesti kääntyvä pyörä olikin, hyvä valinta mutkasyheröille, oli sitten soraa tai asvalttia.
  27. #57
    Lainaa (oukkis @ Touko. 22 2009,11:22) kirjoitti
    Varoituksen sanana sellainen, että osa niistä vastaantulevista rekoista "huokaisee" ohi mennessään ja osasta tulee sellainen iskuaalto että meinaa lähteä ilmat pihalle.
    "Ei se viheltävä ranaatti vaarallinen ole, jos tulee kohdalle niin se vaan hönkääsöö" Ylli, Talvisota.

    Joo, ei mitenkään liity viestiketjuun. Tuli vaan niin elävästi mieleen. Niitä iskuaaltoja on tullut jokunen koettua.
  28. #58
    Seitsemän kesää ajoin CB500:lla ja pikkupleksillä (perusajoa ja Pohjoismaita) eikä kyllä motareita tarvinnut vältellä pyörän takia. Kunnon laukkusetti lisäs matkustusmukavuutta. Nyt alla on 696 monsteri ja 10cm korkea pleksi..ja se on loistava, motarilla ja mutkissa
  29. #59
    Ainakin ER-6n:llä pärjäilee Suomea ristiin rastiin ajellessa. Kappan 45l takalaukku (racer bag) ja pienehkö tankkilaukku riittävät hyvin matkatavaroiden kuljetukseen. 130km/h menee nakulla vielä ihan kivasti, jos ei hirveästi tuule. Tuulisella ja varsinkin vastatuulen ajettaessa pieni vauhdinpudotus auttaa. Mutta eipä täällä hirveästi ole noita yli 100km/h rajoituksia...
    PS earit auttaa nakullakin mukavuuteen yllättävän paljon.
    Rock hard, ride free
  30.  
  31. #60
    Ei siinä nakulla ajaessa ole mitään ongelmia jos kunnon varusteet. Välillä kyllä pikkuisen noloo sateessa ajaessa jos ei ole viittiny laittaa sadepukua päälle, ja menee goreissa kaffeelle on kyllä semmoinen lätäkkö baarissa penkin alla et pikkuisen voi immeiset vieruspöydissä kattella kieroon
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen