Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Tervehdys,

    onko kenelläkään kokemusta kaasukahvan apupojan käytöstä? En löytänyt hakutoiminnolla aiheesta tältä sivustolta tietoa.

    Kaasukäden sormet puutuvat ; jos apupoika auttaisi?!
    ------------------

    Kawasaki Ninja250r -> Kawasaki Er6n -> Kawasaki ZX6R
  2. #2
    Lainaa (shortie @ Touko. 18 2009,09:30) kirjoitti
    Tervehdys,

    onko kenelläkään kokemusta kaasukahvan apupojan käytöstä? En löytänyt hakutoiminnolla aiheesta tältä sivustolta tietoa.

    Kaasukäden sormet puutuvat *; jos apupoika auttaisi?!


    auttaa se.jonkun aikaa menee totutellessa.nykyään ei ilman pärjää.
  3. #3
    Ehdoton vehje, pitempää matkaa ajaessa. En luopuis enää..
    On kai noita joka kaupassa, throttlerocker alkuperäisnimeltä.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  4. #4
    Lainaa (Cute @ Touko. 18 2009,09:41) kirjoitti
    On kai noita joka kaupassa, throttlerocker alkuperäisnimeltä.
    Ja Biltemasta edullisimmin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    On ihan mukava matka-ajossa, mutta saa olla varovainen sitten pikkupyörittelyssä. Moni on kironut tuon alimpaan helvettiin varsinkin parkkipyörittelyssä.
  6. #6
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  7. #7
    Matka-ajossa mitä mainioin apuväline. Ei puudu kaasukäsi niin paljon ja ranne lepää kun ei tarvi puristaa kaasusta . Sopii myös tehokkaampiin pyöriin nyt kun on kokeillut.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  8. #8
    Minulla kiinni koko ajan Bilteman apukaasupoika. Ei häiritse normiajossakaan ja kun käsi väsyy, eri kätevä.
  9. #9
    Pitkällä matkalla on pätevä laitos Mutta sitte pikku pyörittelyssä, varsinki jos kaasukahvan liike on pitkä niin......
  10. #10
    Hyvä vehje. Tosiaan joskus hiukan tiellä pihapyörittelyssä.
    Mulla jäis muuten ajot ajamatta, käsi puutuu niin ettei pysty enää jarruttamaan jos tuota ei ole.
  11. #11
    Tommosta throttlerockeria olen miettiny, muttakun mulla on tuo kaasukahvan liike mallia 200astetta tai jotain niin taitaa olla aika kälynen käyttää Ideana mahtava ja laitteena varmasti hyvä. Yksinkertaisuus kunniaan.
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  12. #12
    Viime kesänä ostin tuon Bilteman version vekottimesta ja ensin tuntui etteihän tuon kanssa voi ajaa ja käytin sitä vain pidemmillä reissuilla. Tänä vuonna se sattui vahingossa laakista niin hyvään asentoon, ettei ole ollut tarvetta ottaa sitä pois edes nurkkapyörittelyn ajaksi. Toimii siis mulla.
    BMW F650GS / Honda CRF450R

    Kawasaki GPZ500s
    Yamaha TZR 125
    ja liuta mopon raatoja ennen korttia
  13. #13
    Pyörää kun vaihdoin, oli uudemmassa herkkä kaasu ja läpyskällä
    turhankin herkkä, eli tahattomia hyppäyksiä sattui. Matkalla ihan
    asiaa - ja Biltemasta 4,90 €.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  14. #14
    Tykkäsin heti alusta asti, vaikka se oli alkuun väärinpäin kahvassa kiinni. Sentään siellä kaasukahvas...

    Tosi jees, ilman ei varmaan enää osais..
  15. #15
    Laitetaan nyt edes yksi eriävä mielipide. En tottunut, vaikka pari viikkoa yritin opetella. Maantiellä menee, mutta muuten se on vaan tiellä - jopa jossain tilanteessa vaarallinen, sanoisin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  16. #16
    käsi tottuu kilometrien myötä, turha lärpäke.
  17. #17
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Ollu Guzzissa kiinni pari vuotta, ja pois en antais. Täysin ehdoton läpykkä. *
    Ilman läpyskää olis ajot tältä keväältä ajettu, leikki hauvan kanssa rikko ranteen, jotain hiusmurtumia "veneluussa" mikä lieneekin.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  18. #18
    Tällaasella nivelrikkosella tapauksella kaasuapu on ollut korvaamaton vempele, muuten jäis kaikki yli neljän kilometrin matkat ajamatta. Ei tartte puristaa kaasukahvaa ollenkaan ja ranne lepää oikeassa asennossa. Pois en antas enää millään. Ja kun käyttöön tottuu sekä oikean asennon löytää, niin ei se pihaympyröissäkään meno haittaa.
    Mopo on pieni ja sininen, kuski siilisieluinen
  19. #19
    Juu, kaipaa aluksi totuttelua, mutta nyt jo toista kesää koko ajan paikallaan. Ja kyllä se ensin oli pikkupyörittelyssä haittana, mutta kyse on vain oikeasta lärpäkkeen asennosta.
    Halpa kokeilu, suosittelen. Jos ei kerta kaikkiaan tunnu hyvältä, heitä mäkeen tai lahjoita tutulle, kyllä siitä aina kahvit saa.... *
  20. #20
    Asentoa pitää vaihdella,motarilla kun posattaa isoinmalla vaiteella neljännes kaasulla 120.Seuraavana päivänä kaupunki ajoa käänät kaasua puoleen väliin seuraa takapyörällä ajoa.Elikä läpyskä pitää olla eri kohdissa maantiellä kun kaupungissa,tai oliko se toisten päin.
    Alte et late
  21. #21
    Todella paljon riippuu käytännöllisyys kaasun liikeradasta ja etenkin apukaasun oikean asennon löytämisellä.

    Omassa pyörässä ei häiritse normiajoa lainkaan, mutta juurikin pidempään tasakaasulla helpottaa ihan sikana rentoa ajoa.

    Vaarallisuusaspektia ei kyllä ole, jos apukaasu on järkevään asentoon sijoitetltu...
  22. #22
    Lainaa (pinna @ Touko. 20 2009,00:26) kirjoitti
    Asentoa pitää vaihdella,motarilla kun posattaa isoinmalla vaiteella neljännes kaasulla 120.Seuraavana päivänä kaupunki ajoa käänät kaasua puoleen väliin seuraa takapyörällä ajoa.Elikä läpyskä pitää olla eri kohdissa maantiellä kun kaupungissa,tai oliko se toisten päin.
    Tämän minäkin olen huomannut... matka-ajossa mainio apuväline, mutta jos tasa-ajo muuttuu kaupunkiajeluksi tai muuten vaan muuttuu sellaiseksi että kaasua "tarvitsee käyttää" on siitä haittaa jos ei muuta asentoa... toki riippuu paljon kaasukäden "luonnollisesta" asennosta
    Honda CBR1100XX
  23. #23
    mihin sitä tarvii,sitä varten on cruise.....
  24. #24
    Kiitokset vastauksista ja olihan sitä aikaisempaakin keskustelua aiheesta, mutta kun en hätäisenä hakijana heti löytänyt...

    Täytyypi käydä ostamassa ja kokeilla. Pitäis vaan lauantaina lähteä Ouluun ajamaan, joten kokeilu tullee kai suoritettua siinä ajaessa.
    ------------------

    Kawasaki Ninja250r -> Kawasaki Er6n -> Kawasaki ZX6R
  25. #25
    Lainaa (Moto guzzi @ Touko. 19 2009,21:48) kirjoitti
    Ollu Guzzissa kiinni pari vuotta, ja pois en antais. Täysin ehdoton läpykkä. *
    Ootko bemarissa kokeillut? mullakin se lepuuttaja on, mutta en ole päässyt sen makuun vielä.... oikeen asennon löytäminen vaikeeta kahvassa.
    Toisaalta olen pitkille matkoille kiristänyt värinänvaimenninta (ruuvi auki, napautus sisään) hieman, jolloin kaasu ei palaudu kuin normaalisti kahvaa kääntämällä. Siihenkin tottuu, vaikkakaan ei ihan sääntöjen mukaista
    Vaikeet asiat tehhään heti, mahottomat vähä myöhemmin.
    (Iän mukana mahottomat asiat toteutuvat entistä myöhemmin)
    [url="http://www.hemmi.fi/K100.html"]- Vaarin vankkur
  26. #26
    Minulla on ollut hyvin pitkään lepuuttaja oikealle kädelle käytössä: toimii hyvin eikä ole tilanteita tullut enää alkutotuttelun jälkeen, joissa olisi mitään outoa ollut. Käytän vieläkin, vaikka pyörässä on vakionopeuden säädin, sillä sitähän ei voi käyttää monissakaan liikennetilanteissa, jolloin kaasukättä tarvitaan. Hyvä ja halpa tuunauskapula
  27. #27
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (BemariVaari @ Touko. 21 2009,11:28) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Touko. 19 2009,21:48) kirjoitti
    Ollu Guzzissa kiinni pari vuotta, ja pois en antais. Täysin ehdoton läpykkä. *
    Ootko bemarissa kokeillut? mullakin se lepuuttaja on, mutta en ole päässyt sen makuun vielä.... oikeen asennon löytäminen vaikeeta kahvassa.
    Toisaalta olen pitkille matkoille kiristänyt värinänvaimenninta (ruuvi auki, napautus sisään) hieman, jolloin kaasu ei palaudu kuin normaalisti kahvaa kääntämällä. Siihenkin tottuu, vaikkakaan ei ihan sääntöjen mukaista
    Bemarissa en ole kokeillut, aika kevyt käännellä tuota kaasua ilmankin. Eikä ainakaan viime kesän siirtymät, noin 450km pisimmillään rasittaneet ollenkaan. Guzzissa vähän eri asia, tuplavaijerit, ja "raskaat" luistit. Joten siinä tuo helpottaa matka-ajoa todella tuntuvasti. Pikku Guzzissa aikoinaan oli ns. "kitkaruuvi" jota tiukkaamalla sai kaasua pysymään päällä, ilman että hampaat irvessä sai kapulaa puristaa. Ovat vain "unohtaneet" sen tuosta SP:stä tehtaalla.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  28. #28
    Heitetään tähän vielä yksi puolto ääni, ehdoton kapine ollut omassa käytössä. Tiukoissa jarrutuksissa täytyi alkuun muistaa tuon olemassaolo, mutta pian siihen tottui. Itse kylläkin ajelen pääasiassa matkaa...
  29. #29
    Nyt tuli testattua viikonloppuna 1030 km lenkillä Tampere-Oulu-Tampere. Minulla toimi hyvin pienen totuttelun jälkeen, mitä nyt pieniä kaasun huudatuksia huoltisten pihassa, mutta onneksi kytkin pohjassa. Ja auttoi sormien puutumiseenkin.

    Mies kyllä kiskaisi omasta tonnisesta Fazerista pois jo menomatkalla Kuortaneen Nesteen pihalla, kun tuli tehtyä vähän "keulimisharjoituksia" . Ihan hyvältä kyllä minun mielestä näytti.

    Tehokkaammissa pyörissä voi siis olla enemmän harjoitusta vaativa kapine.
    ------------------

    Kawasaki Ninja250r -> Kawasaki Er6n -> Kawasaki ZX6R
  30.  
  31. #30
    "Köyhän pojan vakionopeussäätimeksi" olen kuullut tuota lärpäkettä kutsuttavan. Omassa Jammu 900 Diversionissa se on parissa rautapeeajossa ja muutenkin pitkillä matkoilla ollut eto peli. Hintansa väärti noin satakertaisesti.
    --------------
    There are two global things in the world:
    -hydrogen and
    -stupidness.
    --------------
    Suzuki T250
    Honda CB350
    Honda CB750
    (Väliä 25 vuotta ja sitten...)
    Yamaha XV Virago 535
    Yamaha XJ900S Diversion
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen