Eilen tuli ajeltua Helsingissä manskua ees taas ruuhka-aikana kiltisti jonottamalla. Alkoi hieman huolestuttamaan, kun lämmöt nousi heti 15min jälkeen punaselle...
Oli pakko sammuttaa kone aina pidemmille pysähdyksille kun olisi varmaan kohta alkanut sylkemään nesteitä pihalle.
Onko tuo normaalia tuollaisessa ajossa, jossa mennään 100m/10min?
Uskon kyllä, että on aivan normaalia, että jossain vaiheessa tuo tulee vastaan, mutta onko normaalia, että noinkin nopeasti alkaa lähes keittämään? Itsellä ei ole aikaisempaa kokemusta kun vasta viime syksynä aloitin pyöräilyn.
Paisuntasäiliössä on ainakin tarpeeksi nesteitä, sen olen tarkistanut.
Honda CBF600S
Toimiko flekti normaalisti?
Jos flekti pyörii ja toimii niin on parempi että annat käydä liikennevalojen pysähdyksissä kuin välillä sammuttelet.
Neste kiertää koneessa ja jäähdyttää koneen sisukset paremmin.
cb350 * fz6s * cbf1000
Ei siinä ole sellasta...(presto358 @ Touko. 13 2009,12:42) kirjoitti
![]()
Honda CBF600S
Ihanko totta?
Sitten voi ollakkin parempi että välillä sammutat!
cb350 * fz6s * cbf1000
Lähemmin tutkimalla selvisi, että saattais hyvin sittenkin olla... Ollut vain niin piilossa, että en ole sitä nähnyt sieltä. Aloin itsekin epäilemään sanojani...(presto358 @ Touko. 13 2009,13:11) kirjoitti
Linkki - KLIKS
Pitääpä viedä vehje takuuhuoltoon, jos se ei oikeasti lähde pyörimään. Pitää vielä tutkia tänään, pistää kone tulille ja seurata. Luulisi, että sen kuulee kun lähtee käyntiin?
Honda CBF600S
Itsellä Suzukissa lämmöt nousee paikallaan liikennevaloissa, tai sitten ruuhkassa madeltaessa äkkiä 105 asteeseen, jossa flekti pärähtää käyntiin. Ja kyllä sen huomaa - kuulee äänen ja samaan aikaan säkit valtaa miellyttävä lämmin tunne, kun se puhaltaa kaiken kuuman ilman suoraa syliin.
Kannattaa tsekata sen flektin sulake, omasta oli sulake palanut viime keväänä. Ei tarvitse isoa kivenmurua tai muuta sontakikkaretta flektin väliin, kun sulake jo pärähtää.
Suzuki GSX-R 1000 K5
(ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
(ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
Juu kyllä flektin pitää lähteä käyntiin selvästi ennen kuin lämmön varoitusvalo syttyy, jolloin ohjekirjan mukaan jo pitääkin sammuttaa kone.(Squirrel @ Touko. 13 2009,13:25) kirjoitti
cb350 * fz6s * cbf1000
Noniin... flektin sulake oli mennyt. Se siitä ongelmasta...
Aina oppii uutta, olin elänyt siinä uskossa ettei siellä edes ole sellaista..![]()
Honda CBF600S
Itselläni se syy Hornetissa oli flektin kehikkoon lentänyt kivi, joka jumitti flektin, eikä tuo lukemieni nettikeskustelujen perusteella ole varsinkaan nakuissa mitenkään ainutkertaista.(Arcade @ Touko. 13 2009,22:32) kirjoitti
Joo, täytyy seurailla josko se pamahtaa uudestaan... Veikkaan kyllä, että se on ollut pimeänä siitä lähtien kun sain pyörän. Viime syksynä kun sain pyörän, niin teki kertaalleen jo samaa, lämmöt vetäs punaselle.(Arcade @ Touko. 13 2009,22:32) kirjoitti
Mutta jos se uudestaan pimenee niin pitää viedä tarkistettavaksi, eiköhän nuo ole sitten jo takuuhommia.
Honda CBF600S