Kyseessä on siis GSX1100F -91, hörpöttimien valmistaja on Mikuni ja ongelmana on se, että kakkospytyn kaasarin luisti ei nouse.
Huomasin ongelman, kun painin kylmäkäynnistyksen kanssa. Käynnistysongelma selittyi ryyppyvivustosta irronneella ruuvilla - eiku uusi ruuvi tilalle ja sen jälkeen käynnistyminen on ollut ongelmatonta.
Kun vikaa hakiessani tarkastelin luisteja ilmanputsarin kotelon kautta koneen käydessä, kaasua väännellessä kakkosen luisti ei liikahtanutkaan - kolme muuta nousi ja laski mielestäni normaalisti.
Avasin ongelmakaasarin yläpuolelta ja tutkin kalvon - täysin ehjä. Luisti ei ollut jumissa (tämän totesin jo aiemmin nostamalla sitä pitkän ruuvarin avulla putsarikotelon kautta).
Sen jälkeen avasin viereisen kaasarin vertailun vuoksi - en huomannut mitään eroa.
Ja räjäytyskuva ainoastaan räjäyttää pään.
Sitten tyhmä kysymys: luulin luistin nousevan alipaineella, muuta en ole onnistunut paikallistamaan mitään reikää/kanavaa, mistä alipaine kalvolle tulisi - siis miten hemmetissä se oikein toimii??!?
Heittäkäähän vinkkiä, kun oma osaamiseni ei enää riitä...
Kyllä siellä kanava on kaasarin rungosta tuonne kalvon yläpuolelle, kanavan tiivistys joko itse kalvolla, tai erillisellä O-renkaalla, en nyt muista kummalla, omani oli auki pari vuotta sitten.
Onko sulla kalvo oikein päin, ettei tuki tuota reikää, ja samoin se kalvon/kaasarin kansi?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
muovilätkän ja kaasarin kalvon välistä mikä on luistimen päällä voi olla vuoto...
Tuo kanava voi oll myös tukossa, jos vanhentunut bensa tai hapettuminen on sen tukkinut?(ts18056 @ Touko. 11 2009,12:44) kirjoitti
Lisäksi O-rengas on usein niin onnettoman pieni, ettei sen puuttumista edes huomaa, jos ei tiedä mitä etsii.
Ja sitten se perinteinen, eli kaasarin kansi nurin päin ja koko reikä siten tukossa. Kokemusta on. *![]()
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Juu, homma etenee: laitoin CRC:n kaasaricleaneria yläpuolelta ja hetken päästä puhaltelin paineilmalla kaikkiin kanaviin, mitä vain löysin. Tosin välillä piti puhaltaa aika varovasti, meinasi kohokammion bensat pärskähdellä silmille.
Anyway, tällä toimenpiteellä ei ollut vaikutusta ongelmaan.
Sitten vaihdoin 2. ja 3. kaasareiden luistien paikkaa keskenään ja vika siirtyi 3. kaasariin!!
Eli siis sittenkin kalvo tai sen kiinnitys.
Nyt mulla on molemmat luisti/kalvo-härpäkkeet pöydällä ja en kalvosta löydä mitään merkittävää.
Jospa tässä piilee homman juju. Tuo muovinen osa on hiukan löysemmällä toiseen verrattuna. Ihmettelen, jos sillä on noin iso merkitys - se nyt kuitenkin on ainoa löytämäni ero.(Petska @ Touko. 11 2009,21:38) kirjoitti
Homma jatkuu.....
Eikös näissä ole se alipainekanava suoraan siinä luistissa? Siis sieltä neulan vierestä tulee reikä. Ainakin tuo vian siirtyminen luistin mukana vahvistais käsitystä.(ekes @ Touko. 11 2009,23:46) kirjoitti
liimaa se valkoinen lätkä siihen kalvoon jollain liimalla tiiviiksi oli myös sama vika articatin 454 bearcatin mönkiässä...mut siperia opettaa....niin ja tarvike kalvoissa mitä stormi myy tai myi 1100f suikkaan oli ainakin vuosituhannen alussa eri kokoiset alipaine reijät mitä orkkis kalvo/luisti paketeissa sen joutui tukkiin epoksilla ja tekeen uusiksi et alkoi toimiin...
Olenkin ollut aivan ymmälläni, kun en ole löytänyt mitään selkeätä kanavaa alipaineelle - olen yrittänyt hakea jostain reunasta pientä reikää, josta alipaine pääsisi kalvoon vaikuttamaan *(tenhulttio @ Touko. 12 2009,11:20) kirjoitti
No juu, tein siis seuraavaa: kun se valkoinen muovilätkä on tapeilla kiinni, sulatin kuumalla kolvin terällä hieman tappien päätä ja "niittasin" sen lätkän tiukempaan kiinni.
Sitten eiku taas kamat nippuun ja totesin, että kaasua väännellessä kaikki neljä luistia nousee ihan tasatahtiin *
Summa summarum: tilanne ratkennut yleisövihjeiden perusteella ja tästä innostuneena arvomme kaikkien vastanneiden kesken tuhannet kiitokset *![]()
Kannnattais varmaan vielä synkronoida ne mehumaijat tuon harjoituksen jälkeen. Lautaa, letkua ja 2-T-öljyä kehiin.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
jees hyvä homma ,kun loputa sait pelin laulamaan![]()
Honda cb 125 k5 b6. Honda 125 twin. Honda cx 500 .Suzuki gsx 750. Suzuki gsx 1100F.