Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 266:sta
  1. #1
    Noniin! Johan oon odotellutkin sitä päivää, kun se eka sakko liikenteessä tulee ja tulihan se tänään klo 1:50.

    Kaikki sai alkunsa, kun hurtta piti käyttää lenkillä. Ei kun pyörän selkään ja Martinlaaksosta Tikkurilaan viemään hauva tarpeilleen. Noh siitä sitten lähin takaisinpäin Martinlaaksoa kohti Tuusulantien kautta. Ruskeasannan Shelliltä rampille päin ja motarille. Siinä sitte rampin yläpäähän tullessani teki mieli vähä aukaista kaasua, joten ei muuta ku kunnon vilkaisu peileihin, taaksepäin motarille päin ja bussikaistalle... ei ketään näköpiirissä, joten tie on tyhjä ja turvallinen aukaista siviilejä vaarantamatta.

    Siitä sitten kaasukahva ääriasentoon ykkösen ja kakkosen verran ja heti ku vaihteen sain kolmoselle ni kaasun himmaus ja kevyt jarrutus takaisin sataseen juuri ku itse motarille liityin. Siinä sitten motarille vaihtaessani silmäisin oikealle ja seuraavan rampin alapäästä lähti valkea mopo kiihdyttelemään pikkuhiljaa. Tiesin samantien että minun takiahan se siitä kiihdyttelee lähti joten nostin siinä käden että pysäytän sinne kaistan päähän.

    Ei muuta ku pyörä parkkiin ja kypärä päästä. Poliisimies oli oikein asiallinen heti alusta pitäen, ei rähjännyt eikä yrittäny päteä mitenkää. Ilman suurempia korupuheita pyysi ajokorttia ja rekisteriotetta. Kaivoin molemmat siinä esiin ja ei kun kohti poliisimopoa juttelemaan. Poliisi sanoi siinä heti alkuun, että vaikka ylitys oli suhteellisen raju, niin puoltaa mua sen verran ku pystyy koska keli oli hyvä, mitään muuta liikennettä ei ollut ja hidastin välittömästi kiihdytyksen jälkeen takaisin alle sataseen.

    Eli sakkoon kirjoitettiin seuraavaa: Alueella rajoitus 100km/h, mun nopeus just ennen himmaamista oli 170km/h, ylitystä siis tasan 70km/h. Päiväsakon suuruus 20e. Maksimi päiväsakkojen määrässä on 42kpl, otti lieventävien asianhaarojen puolesta 4 kpl pois, elikkä maksettavaa tuli 38 x 20e = 760e. Rikkeeksi merkattiin niin ikään lieventävien seikkojen vuoksi "Vakava piittaamattomuus". Kortti luonnollisestikin otettiin poliisisedän huostaan ja sanoi, että minimissään 1kk tulee ajokieltoa. Lopullisesti tiedän viikon päästä ku soitan ja kysyn että pitääkö lähteä asiasta käräjille eli vaatiiko syyttäjä ton "Vakava piittaamattomuus" rikkeen vaihtamista nimikkeeseen "Törkeä liikenteen vaarantaminen". Sakon suuruuden itsessään ei pitäisi paljoa muuttua tosta. Ensi kuun neljäs päivä on jutustelu lievemmässä tapauksessa Tikkurilassa, jossa sitten selviää ajokiellon lopullinen pituus.

    Eiköhän tossa ollu kaikki oleellinen. Kiitos omasta puolestani poliisille, joka hoiti homman todella asiallisesti ja huumoria heitettiin siinä sakon kirjottamisen ohessa ja juteltiin kaikkee kivaa.

    Millään tavalla en kiistä mitään mitä tein. Omasta tahdostani kaasua käänsin, riskit oli tiedossa. Jäin kiinni varovaisuudesta huolimatta, ja vastuuni kannan. Iha sama mitä tosta sanktioo tulee, mitään en rupea mutisemaan, siitä maksaa mitä tilaa. Mitään en myöskään kiellä. Ja tulen kyllä vastaisuudessakin aukaamaan kaasua rampeista lähtiessä, en ehkä noin montaa sekuntia sittenkään enää. Mukava tunne se kiihdytys oli, mutta järkevämminkin ne rahat ois voinu sijoittaa

    Monasti oon nähny painajaisia ko. tapauksesta ja kuvittelin ennen tätä yötä että se tunne olis paljo järkympi ku se sattuis omalle kohdalle... eipä tää juuri mitenkään ihmeemmältä tunnu ku tiedän ite mitä tein ja mistä mua rankaistaan. Huono säkä kävi. Jos oisin himmannu kaasun about 1,5 sekuntia aiemmin, ois tutkanopeus ollu jotain aivan muuta ja kenties jääny sakot saamatta kokonaan... vaan ku en himmannu ni sitte en himmannu. Tällä kertaa meni näin, oon taas yhen asian viisaampi. Ja yhtä kokemusta rikkaampana jätän tänki yön taakseni. Nyt tiedän miltä tuntuu kortin menettäminen ja ison sakon saaminen. Nyt voin puhua tästäkin kokemuksen syvällä rintaäänellä, vaikkakaan en sillä kehuskella aio, lähinnä kertoa kuinka saatanan tyhmää se on.

    Ainoo mikä jäi harmittaa on se, että huomenna piti körötellä Lohjalle suunnittelemaan 2 viikon päässä alkavaa USA:n reissua... nyt pitää käyttää bussia reissuun eli tulee tunti pari lisää matkaa ja vähä ylimäärästä kustannusta Mutta ei siin mitää, reissuun lähetää joka tapauksessa.

    Muistakaa pitää kaasukahvat aisoissa, rampeissakin!

    P.S. Oli niin mukava sakonkirjotustapahtuma että ko. poliisille voisin todella nohevasta toiminnasta vaikka tarjota
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #2
    Respectit asiallisesta suhtautumisesta asiaan ja asiallisesta toiminnasta kaikin puolin.

    Toivotaan, että 1kk riittää, eikä mitään lisäsanktioita muutenkaan tule.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  3. #3
    Tasan vuosi sitten saman tunteen kokeneena voin sanoa että mulla oli kortti pois 5,5 viikkoa(80->125)...oli pitkä aika odotella lisenssiä takaisin.Sakkojakaan ei tullu ku puolet tuosta...mutta mähän asunkin maalla,en tiedä mikä toi ajokielto systeemi on siellä suurkaupungissa.
    Ja sekin täytyy todeta että kyllä noita porsliineja on ihan asia veikkoja eksynyt sinne siniformusten sekalaiseen joukkoon...niin metsä vastaa kuin sinne huutaaaaaaa......
    Nyt sulla on oiva tilaisuus käyttää kaasuttelusta ylijäänyt aika vaikka fillarointiin. *

    Kestämisiä.



    Timo Rautiainen&Trio Niskalaukaus
  4. #4
    No onneksi on vasta huhtikuu ja kausi on aluillaan. Kerkee ilmat lämpimään kesäisiksi ja satet tulemaan kunnes saat kortin takaisin. Kaikki kunnia syytetylle suoraselkäisyydestä .
  5. #5
    Lainaa (xs2jammu @ Huhti. 26 2009,08:37) kirjoitti
    Kaikki kunnia syytetylle suoraselkäisyydestä * .
    Täältä myös *
    xxx
  6. #6
    Lainaa (Streethawk @ Huhti. 26 2009,08:53) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Huhti. 26 2009,08:37) kirjoitti
    Kaikki kunnia syytetylle suoraselkäisyydestä * .
    Täältä myös *
    Jep, selkeäpäinen kaveri olet. Ei turhaa kiroilua tai vollotusta asiasta joka nyt vain meni näin. Työtään ne poliisitkin vain tekee ja useimmat sitäpaitsi ihan asiallisia tyyppejä.

  7. #7
    Lainaa (Streethawk @ Huhti. 26 2009,08:53) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Huhti. 26 2009,08:37) kirjoitti
    Kaikki kunnia syytetylle suoraselkäisyydestä * .
    Täältä myös *
    Jep asiat asioina, kaikille vois käydä samoin, paitsi niille joilla on kevari tai honda



  8. #8
    Sattuuhan noita. Toisaalta - itse Ruskeasannan vieressä asuvana kuulen joka päivä toistakymmentä kertaa kun motarille vedetään rajotinta vasten. Ei häiritse minua mutta varmasti jotain jolla on hampaan kolossa motoristeja vastaan?

    Toisaalta evoluutio ja poliisi hoitaa homman niin että loppusyksystä on yleensä jo vähän rauhallisempaa

    Talvi onkin sitten jo täysin hiljaista.....


    ps. Tämä ei ollut sitten mitään kukkahattuilua tai vittuilua ketjun aloittajalle.



  9. #9
    Suomi on joskus välillä - paska maa...


    KaKKaa PuKKaa

    Hayabusa -08
    ZX-10R -04
    TL 1000 R -98
    ER-5 -97
  10. #10
    Lainaa (julles @ Huhti. 26 2009,09:18) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Huhti. 26 2009,08:53) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Huhti. 26 2009,08:37) kirjoitti
    Kaikki kunnia syytetylle suoraselkäisyydestä * .
    Täältä myös *
    Jep, selkeäpäinen kaveri olet. *Ei turhaa kiroilua * tai vollotusta * asiasta joka nyt vain meni näin. *Työtään ne poliisitkin vain tekee ja useimmat sitäpaitsi ihan asiallisia tyyppejä.

    Hienosti hoidettu
    Honda CBR 600 F4i -05
  11. #11
    Suoraan voi sanoo,että tässä maassa on yx maapallon epäonnistunein lakiviidakko.Sait enemmän sakkoja kuin tuttavan lapsen tappanut hörhö.Tosin tekijä on hoidossa,mut kuitenkin.
    FLHTCUSE4 S&S T111
  12. #12
    Lainaa (PrivateeR @ Huhti. 26 2009,04:11) kirjoitti
    Noniin! Johan oon odotellutkin sitä päivää, kun se eka sakko liikenteessä tulee ja tulihan se tänään klo 1:50.

    Kaikki sai alkunsa, kun hurtta piti käyttää lenkillä. Ei kun pyörän selkään ja Martinlaaksosta Tikkurilaan viemään hauva tarpeilleen. Noh siitä sitten lähin takaisinpäin Martinlaaksoa kohti Tuusulantien kautta. Ruskeasannan Shelliltä rampille päin ja motarille. Siinä sitte rampin yläpäähän tullessani teki mieli vähä aukaista kaasua, joten ei muuta ku kunnon vilkaisu peileihin, taaksepäin motarille päin ja bussikaistalle... ei ketään näköpiirissä, joten tie on tyhjä ja turvallinen aukaista siviilejä vaarantamatta.

    Siitä sitten kaasukahva ääriasentoon ykkösen ja kakkosen verran ja heti ku vaihteen sain kolmoselle ni kaasun himmaus ja kevyt jarrutus takaisin sataseen juuri ku itse motarille liityin. Siinä sitten motarille vaihtaessani silmäisin oikealle ja seuraavan rampin alapäästä lähti valkea mopo kiihdyttelemään pikkuhiljaa. Tiesin samantien että minun takiahan se siitä kiihdyttelee lähti joten nostin siinä käden että pysäytän sinne kaistan päähän.

    Ei muuta ku pyörä parkkiin ja kypärä päästä. Poliisimies oli oikein asiallinen heti alusta pitäen, ei rähjännyt eikä yrittäny päteä mitenkää. Ilman suurempia korupuheita pyysi ajokorttia ja rekisteriotetta. Kaivoin molemmat siinä esiin ja ei kun kohti poliisimopoa juttelemaan. Poliisi sanoi siinä heti alkuun, että vaikka ylitys oli suhteellisen raju, niin puoltaa mua sen verran ku pystyy koska keli oli hyvä, mitään muuta liikennettä ei ollut ja hidastin välittömästi kiihdytyksen jälkeen takaisin alle sataseen.

    Eli sakkoon kirjoitettiin seuraavaa: Alueella rajoitus 100km/h, mun nopeus just ennen himmaamista oli 170km/h, ylitystä siis tasan 70km/h. Päiväsakon suuruus 20e. Maksimi päiväsakkojen määrässä on 42kpl, otti lieventävien asianhaarojen puolesta 4 kpl pois, elikkä maksettavaa tuli 38 x 20e = 760e. Rikkeeksi merkattiin niin ikään lieventävien seikkojen vuoksi "Vakava piittaamattomuus". Kortti luonnollisestikin otettiin poliisisedän huostaan ja sanoi, että minimissään 1kk tulee ajokieltoa. Lopullisesti tiedän viikon päästä ku soitan ja kysyn että pitääkö lähteä asiasta käräjille eli vaatiiko syyttäjä ton "Vakava piittaamattomuus" rikkeen vaihtamista nimikkeeseen "Törkeä liikenteen vaarantaminen". Sakon suuruuden itsessään ei pitäisi paljoa muuttua tosta. Ensi kuun neljäs päivä on jutustelu lievemmässä tapauksessa Tikkurilassa, jossa sitten selviää ajokiellon lopullinen pituus.

    Eiköhän tossa ollu kaikki oleellinen. Kiitos omasta puolestani poliisille, joka hoiti homman todella asiallisesti ja huumoria heitettiin siinä sakon kirjottamisen ohessa ja juteltiin kaikkee kivaa.

    Millään tavalla en kiistä mitään mitä tein. Omasta tahdostani kaasua käänsin, riskit oli tiedossa. Jäin kiinni varovaisuudesta huolimatta, ja vastuuni kannan. Iha sama mitä tosta sanktioo tulee, mitään en rupea mutisemaan, siitä maksaa mitä tilaa. Mitään en myöskään kiellä. Ja tulen kyllä vastaisuudessakin aukaamaan kaasua rampeista lähtiessä, en ehkä noin montaa sekuntia sittenkään enää. Mukava tunne se kiihdytys oli, mutta järkevämminkin ne rahat ois voinu sijoittaa

    Monasti oon nähny painajaisia ko. tapauksesta ja kuvittelin ennen tätä yötä että se tunne olis paljo järkympi ku se sattuis omalle kohdalle... eipä tää juuri mitenkään ihmeemmältä tunnu ku tiedän ite mitä tein ja mistä mua rankaistaan. Huono säkä kävi. Jos oisin himmannu kaasun about 1,5 sekuntia aiemmin, ois tutkanopeus ollu jotain aivan muuta ja kenties jääny sakot saamatta kokonaan... vaan ku en himmannu ni sitte en himmannu. Tällä kertaa meni näin, oon taas yhen asian viisaampi. Ja yhtä kokemusta rikkaampana jätän tänki yön taakseni. Nyt tiedän miltä tuntuu kortin menettäminen ja ison sakon saaminen. Nyt voin puhua tästäkin kokemuksen syvällä rintaäänellä, vaikkakaan en sillä kehuskella aio, lähinnä kertoa kuinka saatanan tyhmää se on.

    Ainoo mikä jäi harmittaa on se, että huomenna piti körötellä Lohjalle suunnittelemaan 2 viikon päässä alkavaa USA:n reissua... nyt pitää käyttää bussia reissuun eli tulee tunti pari lisää matkaa ja vähä ylimäärästä kustannusta Mutta ei siin mitää, reissuun lähetää joka tapauksessa.

    Muistakaa pitää kaasukahvat aisoissa, rampeissakin!

    P.S. Oli niin mukava sakonkirjotustapahtuma että ko. poliisille voisin todella nohevasta toiminnasta vaikka tarjota
    En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta minimiksi tuossa tulee 3kk. Nim. omaa kokemusta viime kesältä. Minullekin sanottiin silloin tien päällä, että 1kk on minimi, mutta kuinka ollakaan kun syyttäjän kanssa pykäliä tarkasteltiin niin minimi olikin 3kk. 3kk on minimi jos päiväsakkoja on yli 30kpl. Minulla oli 32. Ja 32 päiväsakkoa taas muodostui siitä, että yli 50kmh ylityksellä se on minimi. Normaalisti yli 50kmh ylitys menee törkeäksi, mutta lieventävien asianhaarojen vallitessa voidaan kirjoittaa "piittikseksi". Ihan kuin sinulla nyt ja minulla viime kesänä. Syyttäjä vähän ihmetteli, miten poliisi oli tien päällä laittanut pelkästään piittikseksi. Itselläni oli siis 80 alueella 142kmh (yksi kiihdytys ja mitatu keskinopeus). Onneksi ei syyttäjä ei kuitenkaan lähtenyt tuomioita muuttamaan.
  13. #13
    Eilen noin 19.30 aikaa oli Ruskeasannan Shell - vanhalla Tuusulantiellä oikea LP:n kokoontumisajo. Laskin 6 yksikköä + sivari.

    Tulin itse Tiksistä päin vanhalle tielle ja Shellin pihasta lähti mun eteen joku jamppa pommittamaan pohjoista kohti. Kaveri oli noin 1,5 sekunin päässä ettei olis keulinut ton rysän läpi!! Tutka oli ilmeisesti pohjoiseen päin.

    Varmaan hepulla paketti kurkkas housuissa, kun huomasi miten oli käydä. Kierroksia käytettiin sen verran, että kuului ja 6-8 sinistä tuijotti meitä molempia. Itse katselin takaisin, mutta kaveri oli aika niska jäykkänä. taisi vihellellä kypärässään?? Toisilla oli tuuria ja toisilla ei.

    Propsit aloittajalle asenteesta.
    2008 GSX1300BK B-King, Projektipyörä 1993 Honda CBR900 RR Fireblade

    Vanhat:BMW K1200R, BMW R1200GS, Honda Shadow VT-750
  14. #14
    Onhan se pitkä *penni* maksaa melkein 800 euroa valtiolle ...siihen vielä muut moottoripyöräilyyn liittyvät kulut...(omassa tapauksessa niin vaimokulta antaisi varmaan korville ja pistäisi pyörän myyntiin *)...joutuisin ulkoruokintaan tai jotakin muuta vastaavaa...



    <br />
  15. #15
    Itellä kanssa viimekesälta kokemuksia 159@100 ja 3kk ajokieltoa. 55 päiväsakkoa rapsahti prkl, oon vaa ite ihmetelly että vissii naama ei miellyttäny poliisia ku noin paljo antoivat. Tai itse asiassa poliisi ehdotti 50 ja syyttäjän m****u *nosti vielä 5:llä.. *
    Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
    Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
  16. #16
    Erikoisen tyytyväisen oloinen kaveri. Että ihan 4ps alennusta, ja kehut hyvästä toiminnasta.

    80% varmuudella syyte tulee, ja ajokieltoa se väh. 3kk. Tässä maassa nopeus on nopeus ja lieventäviä asianhaaroja ei tunneta - raskauttavat kylläkin.
  17. #17
    Paska juttu. Osanottoni.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  18. #18
    Asia itsessään meny hyvin, pisteet siitä.
    En vaan vieläkään sulata noiden tekojen seurauksia.
    Sakot ~800 + mahd 2-3kk ajokieltoa..huh.

    Ei muuta kun hyvät jenkkilän matkat...



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  19. #19
    Täytyy myöntää että motoristilla oli ainakin oikea asenne. Sain * itse juuri pyörän 10 vuoden tauon jälkeen (olin silloin 20v). Tarkoitus oli ajella rauhallisesti, mut on se niin vaikeaa... Vaikka onkin vähän viisastunut. Toivottavasti selviät 1kk ajokiellolla.
  20. #20
    Lainaa (Matso @ Huhti. 26 2009,12:06) kirjoitti
    Asia itsessään meny hyvin, pisteet siitä.
    En vaan vieläään sulata noiden tekojen seurauksia.
    Sakot ~800 + mahd 2-3kk ajokieltoa..huh.

    Ei muuta kun hyvät jenkkilän matkat...
    Ei niin millään, ei mitään kohtuutta sakoissa ja ajokiellossa.
    Tuntuu, että järkeä ei saa käyttää mitä tulee ylinopeuksiin.
    Pykälien mukaan mennään. Saksassa tuosta tuskin olisi tullut mitään. Siellä sentään osataan erotella ruuhka/50km/h ja motari/yö.
  21. #21
    Lainaa (Eki- @ Huhti. 26 2009,11:27) kirjoitti
    Erikoisen tyytyväisen oloinen kaveri. Että ihan 4ps alennusta, ja kehut hyvästä toiminnasta.
    No sakko mikä sakko. Ihmettelin suuresti etten enempää saanu... odotin yli tonnin sakkoa heti siin vaihees ku huomasin sen mopopoliisin.

    Poliisimiehen toiminta oli tosiaan ihailtavaa. Ei tullut hymyillen vittuilemaan, ei rähissyt, vaan kohteliaasti käyttäytyi koko prosessin ajan. Ja harvempi kerta oon kuullu että joku antais positiivistakaan palautetta poliisista joka sakkoa kirjoittaessaan naureskeli kaikille hauskoille jutuille ja heitti iha messissä positiivista läppää yms.

    Itselle ei jääny tästä kokemuksesta minkää sortin kammoa eikä mitään muuta ku iso lovi lompakkoon. Ois ollu vähä vittumaisempi kyttä ni ei ois varmaa pudottanu ees sitä 4ps pois... rahaa se on se 80 euroaki, ainaki mun tuloilla.

    Eikös se ole poliisin tehtävä siellä tien päällä kirjoittaa sakkoja? Ja jos se sen työnsä tekee ihailtavalla tavalla, niin ei siitä mun mielestä muuta voi antaa kuin kiitosta... työtään se teki, ja teki sen kyllä 10 pisteen arvoisesti. Mun respekti poliisia kohtaan ainaki kasvoi juuri ison pykälän.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #22
    Ihailtava asennoituminen kyllä. o/

    En siltikään näe tässä mitään järkeä. Rampilla ei usein näe vastaantulijoita, tai tienliittymiä. Mutta moottoritiellä voikin jo tulla vaikka mitä paasilinnoja vastaan (jotka selviävät lähes rangaistuksetta). Onneksi hiljensit ennen sitä ettei sattunut.
    636 -> 998
  23. #23
    Täytyy kyllä sanoa että vähällä selvisit.
    Forssalaiset kirjoittivat 40km ylinopeudesta 80alueella 550euron sakon ja kortti pois 1.5kk
    Eikä auttanut mitään vaikka muita liikennerikkomuksia ei ole ollut koskaan,Firmakin kirjoitti oikein lapun että en voi työskennellä ilman ajokorttia mutta eipä auttanut nopeuttamaan yhtään kortin saantia takas

    Horo Elää !
  24. #24
    Lainaa (Streethawk @ Huhti. 26 2009,08:53) kirjoitti
    Lainaa (xs2jammu @ Huhti. 26 2009,08:37) kirjoitti
    Kaikki kunnia syytetylle suoraselkäisyydestä * .
    Täältä myös *
    +1
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  25. #25
    jeh, hyvä asenne vaikkakin varmaan pistää hiukka vituttamaan ku kausi alussa ja mopon sarviin ei oo asiaa.. vähän tuli sellanen vaikutelma, että aloittaja sen verran lainkuuliainen, ettei ilman tsettii ajele.

    mites se menikään... poliisi on ystävä.

    Mjoo, asiallista toimintaa poliisillakin, vittuako sitä turhaa aukoo päätään ku varmaan syö miestä jo valmiiks.

    Kivahan noi ikävät asiat on hoitaa ku molemmat on asialinjalla, tehty mikä tehty, turha alkaa valittamaan ku on jo housussa.

    Täältäkin toivotellaan ettei ajokielto venyis suhteettoan pitkäks, eli jaksamista vaan näinä vaikeina aikoina.
  26. #26
    Lainaa (Eki- @ Huhti. 26 2009,13:37) kirjoitti
    Kumpi on tehokkaampi, tuo pääpunaisenahuutaminen vai ison rahan menetys?
    Suurelle osalle (aikuisista) ihmisistä ei ainakaan huutaminen tehoa yhtään millään lailla. Lompakon kautta on sentään jonkinlaiset mahdollisuudet vaikuttaa, minkä itsekin kautta rantain viestissäsi kerroit.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  27. #27
    Onneksi se oli vaan huh hu helpotus. Huomasin ja ihmettelin mikä auto siinä vilahti mutta se hän oli tumman sininen siivili poliisi pakettiauto. Ja sen jälkeen tulikin mustamaija perässä. Katsoin sitä ja odotin, että välähtääkö siellä sellainen punainen valo ja meinaako ne mut pysäyttää. Onneksi eivät.

    Ajoin kyllä reippaasti yli 80 km mutta juuri sen alle, että eivät onneksi pysäyttäneet. Poliisi morjensti ja kiitti varmaan sitä, että kerkesin jarruttaa ja hiljentää niitä ennen. Kyllä ne poliisit osaavat säikäyttää. Heti kun ne olivat musta kaukana niin ei muuta kuin hana auki ja mutkat suoriksi.

    Se on hauskaa ajaa kovaa kun tie on mutkainen. Mopoa saa kalistella sinne tänne.

  28. #28
    Justiin tulin Lammilla vt12 ohituskaistan kohdalla mäennyppylälle kun sinitakkinen kurvasi tien poikki eteen!
    Hetken jo luulin että rikesakko ainakin tulee, mutta säikähdys olikin ennenaikainen.
    Tutkasikin edelläni ajaneen motoristin ja meillä sattui olemaan sopivasti väliä. Samaa nopeutta noin suurinpiirtein varmaan mentiin.
    Teiden ritari ajatti sitten edelläni ajaneen seuraavalle bussipysäkille ja minut vain kohteliaasti vinkkasi ohittamaan.
    Kohteliaana miehenä tietenkin kiitin sinitakkista reilulla moikkauksela.
    cb350 * fz6s * cbf1000
  29. #29
    Olisi mielenkiintoista kuulla, kuinka tämä ehdottamanne oikeus välttyä rangaistuksilta sitten oikein toteutettaisiin niin, että te saisitte jatkossa luottaa omaan arvioonne ´avaamisen´ turvallisuudesta?

    Ja että säännöt kuitenkin olisivat kaikille samat (jos ei näin ole, niin kuka päättää, keitä koskee mitkäkin säännöt, ja kuka on joistakin säännöistä vapaa? Te itsekö?)

    Ja sitten tämän kaiken toteuttaminen vielä niin, ettei valvonnasta tule täysin mahdotonta, ja mieluiten myös siten, ettei liikenteessä kohta vallitse viidakon lait.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  30.  
  31. #30
    Tosiaan kumpi on tehokkaampaa punaisena huutaminen vai satojen eurojen lapun kirjoittaminen??

    Miten olisi ihan asiallisesti käyttäytyminen??

    Tuli mieleen toissa lauantaiset BikeWorld:in ja Yamaha Centerin koeajopäivät, joihin rakensivat ansoja koeajajille. En ollut itse paikalla, mutta voin kuvitella mitä liikeellä olleen kansan parissa asiasta ajateltiin... voi viddu, ovat kytiksellä...

    Mitä jos olisivat tulleet asiallisesti juttelemaan, vaihtamaan ajatuksia uusista pyöristä yms. Ajatelkaa: Mopopoliisi kampanjakyrsä kädessä toivoo turvallista koeajoa.... Ihan varmasti ajattelisin, että onhan tossa asiaa!!

    Olisihan se mukavaa, jos lähimmän omaisen - viranomaisen kanssa tulisi juttuun!!
    2008 GSX1300BK B-King, Projektipyörä 1993 Honda CBR900 RR Fireblade

    Vanhat:BMW K1200R, BMW R1200GS, Honda Shadow VT-750
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen