Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 68:sta
  1. #1
    Aiempaa Tuusmotorille avattua ketjua en viitsi käyttää, vaan avaan ihan uuden ketjun. Täältä suunnasta tulee vahvasti ruusuja.

    Viime keväänä pitämäni koeajopäivän yhteydessä tuli piipahdettua Tuusmotorilla. Nyt olen ostanut kaksi pyörää tuolta (molemmat vaihdolla), sekä kasan ajo- ja lisävarusteita, eikä pahaa sanottavaa ole. Pyöräkauppojen tekeminen on ollut mukavaa ja sujuvaa. Alennukset on katsottu pyörän ostajalle kohdilleen. Palvelua on saanut paikanpäällä oikein hyvin. Sähköposteihin ja puheluihin on vastattu kiitettävästi. Kirsikkana kakkuun sain eilen pyörää hakiessani vaihdettua n. 2kk sitten ostamani, vielä käyttämättömän ajotakin kokoa isompaan. Liian pieni takki tuli ostettua kun ei tajunnut että tekstiilitakin alle pitää mahtua jotain lämmintä vaatettakin * *Mutta vain maininta asiasta, ja takki vaihtui sopivampaan, vaikkei ollut edes niitä asiaankuuluvia läpysköitä mukana *

    Itselläni siis pelkästään hyviä kokemuksia Tuusmotorista, ja jatkossakin aion hoitaa kaikki vähänkin isommat pyöräasiat ko liikkeessä. Ja onhan Tuusmotor selkeästi pk-seudun busanistin henkinen koti laajan Bussi-valikoimansa ansiosta
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  2. #2
    Kenen kanssa olet asioinut pyöräkauppa-asioissa? Joskus kävin siellä yrittämässä sen vanhan ja väsyneen hölmön kanssa, kun ei muita myyjiä näkynyt, oli tosi pohjanoteeraus koko palvelu ja asianhoitaminen. En ole enää yli vuoteen käynyt edes yrittämässä saisko palvelua vai ei.
  3. #3
    Lainaa (Gari @ Huhti. 22 2009,12:30) kirjoitti
    Joskus kävin siellä yrittämässä sen vanhan ja väsyneen hölmön kanssa, kun ei muita myyjiä näkynyt, oli tosi pohjanoteeraus koko palvelu ja asianhoitaminen.
    Aika osuva vertaus... Onhan siellä muutama nuorempikin heppu myymässä...aika hyvin on ainakin koeajot onnistunt Tuusmotorissa mutta kauppoja ei ole tullut tehtyä...
    <br />
  4. #4
    samat kokemukset sain siltä vanhalta hölmöltä yritti olla hauska ja vitsailla mutta kaupanteosta se ei tajua mitään
  5. #5
    Taitaa olla sama "vanha hölmö", joka eilen pyörää odotellessani kertoi että vaihtopyörät ovat heillä varastossa ainakin 6kk, jotta siinä ajassa näkevät että ne on kilttejä pyöriä

    Itse olen asioinut Pekan kanssa, joka tuntuu olevan paikan nokkamies, ainakin on lähes aina paikalla. Hieman nuorempi kaveri, ja vimpan päälle asiallinen pyörämyyjä. Esittelee hyvin pyörät, mutta antaa asiakkaan pähkäillä ja jahkailla rauhassa. Myös varaosa- ja varustepuolella tuntuu olevan asiallista sakkia. Huoltopuoli vielä testaamatta.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  6. #6
    Tuo on se paikka jossa itse sain sen pahimman mp-tartunnan ikinä. Patistivat mokomat aikanaan ZR-7:n puikkoihin koeajolle ja pakkohan se oli omakin fillari sitten saada. Meni vain "jokunen" vuosi ennen kuin ZR-7S, haaveitteni täyttymys lopulta viime kesänä toteutui. Varsin kallis paikka siis - tai ne lääkkeet tuolta saatuihin "pöpöihin"

    No tuossa välissä kun kuitenkin meni "muutama" vuosi, tuli piipahdettua jokunen kerta liikkeessä muutenkin. Eurotkin on välillä vaihtuneet tavaraan ja aina on palvelukin pelannut kun sitä olen halunnut - ja taas toisaalta kun en ole halunnut, olen saanut kierrellä myyntitiloja omassa rauhassa ilman että joku hengittäisi koko ajan niskaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Lainaa (PAPPA-63 @ Huhti. 22 2009,13:47) kirjoitti
    samat kokemukset sain siltä vanhalta hölmöltä yritti olla hauska ja vitsailla mutta kaupanteosta se ei tajua mitään *
    Yritin myös jokin aika sitten kaupantekoa kyseisessä liikkeessä... jäi epäselväksi että ymmärsikö myyjä että oli asiakkaan kanssa tekemisissä. Tuumasi mm. että kannattaa olla tarkka omista rahoistaan ja käydä katselemassa vastaavaa pyörää muista liikkeistä ;) No tottahan toki mutta ei kai asiakasta nyt kannattais ohjata pois liikkeestä. Eikä myöskään sitä luvattua yhteydenottoa sitten koskaan kuulunut...

    Ehkä suoralla kaupalla olisi ollut parempi vaikutus, vaihdokki varmaan tekee kaupankäynnin liian työlääksi. Koeajo järjestyi kyllä hienosti mutta tuo kaupanteko...
    FZ6S ABS --> Nishiki 422 ;)
  8. #8
    Kerran kävin liikkeessä mp:n osto mielessä. Jari E:lle isosti plussaa palvelusta, vaikka en sieltä pyörää ostanutkaan...ei ollut tarpeeksi likviditeettiä ostaa uutta eikä ollut sopivaa käytettyä. Ei tosiaankaan ollut viimeinen käynti meikäläisellä Tuusmotorissa!
    BMW R1200GS -13
    Ex. Kawasaki Versys -08
  9. #9
    Ostin nahkatakin Tuusmotorista. Varusteita myynyt tyttönen oli mukava ja viehättävä. Ei kaikkea tiennyt mutta otti selvää. Muut myyjät eivät kyllä olleet kiinnostuneita varusteita myymään ja vaikuttivat leipääntyneiltä.

    Ihan ok mesta.

    Pyöräkaupat jäi kauas tuon vanhemma myyjän kanssa, kun kaikki oli "asiallisia pelejä". Ja FZ1-N oli erikoinen, mutta asiallinen peli..
    Z750 -08
  10. #10
    Ihan huippua:
    Menin tänään vaihtamaan liikkeeseen uudehkoa kyykkyäni MV Agustan rähinäpyörään (ovh yli 22t€). Mulla oli vielä arvioimani välirahakin taskussa käteisellä sattuneista syistä. Kesken oman pyöräni arvioinnin myyjän puhelin soi ja kommentti "sori, se tulee suoraan mulle." Sen jälkeen myyjä häipyy sanomatta mitään eikä miestä enää näy... Odottelin pyörän luona, menin sisälle etsimään ja aikani pyörittyäni totesin että ehkä joku muu liike on kiinnostuneempi tekemään kauppaa. Joten jos pyörämyynnin esimies tai omistaja sattuu tätä lukemaan: osanottoni, aika iso kauppa jäi tänään(kin) myyjän mokan takia tekemättä. Tai sitte noita agustoja myydään niin paljon ettei yksi tunnu enää missään
  11. #11
    Lähinnä siellä saa hyviä neuvoja...mutta pääasia että on mukavaaa...ja juttua piisaa...
    <br />
  12. #12
    Omat kokemukseni Tuusmotorista ovat vähän ristiriitaiset. Ostin sieltä ekan motskarini 2007 keväällä, ja kaupanteko meni kyllä varusteiden että itse pyöränkin osalta ihan ok, kunnes menin hakemaan motskaria kaupasta:
    Mulla piti ITSELLÄ käydä rekisteröimässä pyörä läheisellä katsastuskonttorilla koska "Me ei voida uutta pyörää rekisteröidä uuden omistajan puolesta.." Vaikka toimituskulutkin olin maksanut, rekisteröintimaksukin piti itsellä pulittaa ja huomautin tästä liikkeessä että nyt sälää hyvitykseksi ylimääräisestä vaivannäöstä sekä kuluista. Mutta ei.
    Varustepuolen palvelu on ollut aina esimerkillistä sekä myyntipuolellakin homma on sujunut liikoja tyrkyttämättä. Ainoa miinus on tuo rekisteröintihomma joka tänäkin päivänä ihmetyttää.
    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  13. #13
    Omistaja rekisteröi ajoneuvon. Osamaksulla tilanne on toinen, niinkuin omistajakin...
    Tuusmotorista ostin prätkän joskus 90-luvun alussa ja kaikki meni ihan nätisti, ostivat prätkän takaisinkin parin kesän jälkeen. Käväisin pariviikkoa sitten, mutta eipä siellä enää ollut halpoja käyttöpelejä.
    Palvelua tuli nytkin heti, vaikka kerroin heti kättelyssä olevani tyhjätasku nuukaPete.

    -Ihan nasta mesta. *



    GSX-R1100 -96
    GSX 750 F -93
    Yamaha XJ-900 -84
    Honda CB-500 K3 -79
    Suzuki Pv 50 -82

    Vain Suomessa kateus voi voittaa kiiman.
  14. #14
    Ristiriitaiset fiilikset täälläkin...

    Varustepuolelta olen saanut oikein hyvää ja asiallista palvelua. Asiakasta haluttiin tosissaan palvella ja tehtiin töitä kauppojen eteen. OK.

    Huollon puolelta tiedustelin renkaiden vaihdolle hintaa ja aikaa tänä kesänä. Kysyivät pyöräni merkkiä ja kun selvisi, että oikein puimuriin pitäis rinkulat vaihtaa, olisi vastaus ettemme koske niihin!! Voivat nääs vaatia kaikenlaisia erikoistyökaluja ja ties mitä ihmeellistä... Nauruni seasta kaveri vielä intti, että ihan totta, voi niissä olla jotain erikoista. Kiitin kauniisti yrityksestä.

    Kysessä lienee perheyritys, joissa aina joskus on hieman omalaatuinen yrityskulttuuri. Vrt. eräs Espoolainen paja.



    2008 GSX1300BK B-King, Projektipyörä 1993 Honda CBR900 RR Fireblade

    Vanhat:BMW K1200R, BMW R1200GS, Honda Shadow VT-750
  15. #15
    Risuja Tuusmotorille.

    Kävin paikanpäällä yrittämässä hankkia varaosia Kawasakiin, mutta varaosamyyjänä toiminut vanhempi herra ei löytänyt osaa (sivukate). Ensin tonki järjestelmästä 10min ja totesi että kone on jumissa, toisen kymmenen minuuttisen jälkeen herra sanoi että täällä on pelkkiä tarroja ja kun kolmekymmentä minuuttia oli täynnä hän totesi ettei osaa käyttää järjestelmää koska myy oikeasti vain uusia pyöriä.

    Ruusuja Nakkilan Pyörä ja Mopo Oy:lle joka hoisi homman mallikkaasti vaikka Kawasakin varaosat eivät olekkaan heidän bravuurinsa.

    Näin tällä kertaa.
    Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. ----Benjamin Franklin----
  16. #16
    Lainaa gsxrk8 kirjoitti Katso viesti
    Risuja Tuusmotorille.

    Kävin paikanpäällä yrittämässä hankkia varaosia Kawasakiin, mutta varaosamyyjänä toiminut vanhempi herra ei löytänyt osaa (sivukate). Ensin tonki järjestelmästä 10min ja totesi että kone on jumissa, toisen kymmenen minuuttisen jälkeen herra sanoi että täällä on pelkkiä tarroja ja kun kolmekymmentä minuuttia oli täynnä hän totesi ettei osaa käyttää järjestelmää koska myy oikeasti vain uusia pyöriä.

    Ruusuja Nakkilan Pyörä ja Mopo Oy:lle joka hoisi homman mallikkaasti vaikka Kawasakin varaosat eivät olekkaan heidän bravuurinsa.

    Näin tällä kertaa.
    Risuja sekä TuusMotorille että Porin Pyörä ja Mopo Oy:lle.

    Tuusmotorissa ei ole muutaman käynnin kokemuksen perusteella oltu kovin kiinnostuneita myymään moottoripyörää eikä senkään vertaa varusteita.

    Porin Pyörä ja Mopossa olin kiinnostunut Aprilian koeajosta... ei sattunut olemaan just koeajopeliä paikalla, myyjä lupas palata vielä saman päivän aikana, siitä on kohta kaksi vuotta. Muutenkin sisällä olevat (esittely)pyörät oli aika suttusessa kunnossa. En vaivaannu heidän saranoita enää kuluttamaan.


    PLUSSAA BikeWorld:lle (varsinkin Turun). Siellä saanut hyvää palvelua sekä myynti, että huolto/varaosapuolella. Musta on aika harvinaista kun kävin osaa hakemassa, että huollon kaveri neuvoi auliisti ja sanoi vielä, että soitte vaan jos tulee joku mutka matkaan. Ei yrittänyt tyrkyttää heidän huoltopalvelujaan. Tuolla asioin varmasti jatkossakin!
    CB K R
  17. #17
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Joo, Turun BW ihan mukava paikka. Ei katsota kieroon, vaikka pyörähtää potkimassa renkaita ja miettimässä esimerkiksi millaisia hanskoja tekee mieli. Aina kysytään kohteliaasti, millä mielellä liikkeellä.

    Niin, ja on sieltä varustettakin ostettu, kun on oikea sattunut kohdalle. Muistaakseni parit pöksyt ja sadeasu, etten ihan pelkkää hiekkaa ole kantanut sisään.

    Oho, väärä ketju!
    Viimeksi muokannut: JMH; 24.01.2014 klo 19:15. Syy: Enpäs huomannut, että Tuusmotor ketjussa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #18
    Joo, kyllä Romun Petrin ja Vuoren Santerin kanssa on hyvä asioida Turun Bike Worldissa. Asiallista palvelua kaikin puolin
    Suzuki GSX 1100 G
    Suzuki VS 1400 intruder
    Yamaha XT 660 X Supermoto
    Suzuki GSX 1340 R -08
    Honda CB1000R-10 Xess
    Ducati 749S-04
    Suzuki GSX-R 1100
    Kawasaki GPZ 1100
    Kawasaki GPZ 750 R
    Kawasaki Z 650
  19. #19
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla sama "vanha hölmö", joka eilen pyörää odotellessani kertoi että vaihtopyörät ovat heillä varastossa ainakin 6kk, jotta siinä ajassa näkevät että ne on kilttejä pyöriä

    Itse olen asioinut Pekan kanssa, joka tuntuu olevan paikan nokkamies, ainakin on lähes aina paikalla. Hieman nuorempi kaveri, ja vimpan päälle asiallinen pyörämyyjä. Esittelee hyvin pyörät, mutta antaa asiakkaan pähkäillä ja jahkailla rauhassa. Myös varaosa- ja varustepuolella tuntuu olevan asiallista sakkia. Huoltopuoli vielä testaamatta.
    Ostin pyörän kyseisestä liikkeestä 2007 keväällä ja samaan syssyyn varusteita pyörään ja itselle.Kyseinen Pekka jaksoi katsella "pyörään potkimista" liki kaksi kuukauttaja ja ajoin pyörällä monet tovit heti syksyllä 2007 renkaan vaihdot ja kaikki. Sittemmin selvisi että olivat vetäneet etupyörän laakerit paskaksi tai sitten mp motorin kaveri valehtelee joten olen vähän kahden vaiheilla mutta menee risujen puolelle
    onko tästä mitään vitun hyötyä jos ei pääse kirjautumaan
  20. #20
    Ruusuja Tuusmotorille.

    Lukemattomat kerrat asioineena, 2012 uuden Busan ostaneena ja huoltoakin useamman kerran käyttäneenä voin suositella! Palvelu tietysti paranee kaikissa paikoissa kun tulee "kasvotutuksi", mutta näissä pienemmissä liikkeissä se vielä korostuu. Kyllähän liike henkilöityy Pekkaan (omistaja) ainakin pyörämyynnin osalta ja hyvä niin.

    Jotain palvelu extraa kaipaan vielä mp kaupoista ihan yleisesti, missä minusta liikkeiden olisi mahdollisuus erottautua. Ostaa sitten varusteita tai pyöriä: myyjät voisivat olla agressiivisempia tarjoamaan tuotteita, lisävarusteita ja asioita joita ei kaupanteko hetkellä tule itselle mieleen. Jos ostan uuden fillarin tai vien pyörän huoltoon ei kukaan koskaan kysy laitetaanko samalla uudet putket, laukut, kahvaläppärit puhumattakaan ajovarusteista jne...ainakaan Japanilaisissa pyörissä. Jos olisi yrittäjä satsaisin tähän puoleen. Minä olisin ainakin helppo höynäytettävä asiakkaana ja jättäisin mielelläni eurot liikkeeseen jos myyjät osaisivat suositella oikeita asioita.

    Mutta alkuperäiseen aiheeseen, hyvä mesta ja erittäin asiantunteva porukka.

    Cheers!
  21. #21
    Jos myyjät olis provikalla, ehkä tulis tarjottua kaikkee enemmän...taitaa olla enimmäkseen aika paska kiinteä liksa heillä, vai miten lie, ainakin siltä vaikuttaa...siis "rivimyyjillä"..
  22. #22
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Jos myyjät olis provikalla, ehkä tulis tarjottua kaikkee enemmän...taitaa olla enimmäkseen aika paska kiinteä liksa heillä, vai miten lie, ainakin siltä vaikuttaa...siis "rivimyyjillä"..
    Onko se mikään syy olla tekemättä työtä hyvin...mahdollisesti kohtuu huono kiinteä palkka?

    edit...sori ot. Kommentti ei liity ko. liikkeeseen millään muotoa
  23. #23
    Varaosapuoli Tuusmotorissa pelasi tosi mallikkaasti tilatut osat tuli sovitussa aikataulussa.Siis ruusuja tarvike/varaosatiskille
    Viimeksi muokannut: lämmittäjä; 06.02.2014 klo 10:47.
    <br />
  24. #24
    Tuusmotorista hyvät kokemukset
    Asiallisen kaupan tein agustasta ja ovat olleet
    Avuksi niin huollon kun varusteiden puolesta.

    Toki palvelu ja toimivuus pohjaa ja nojaa Pekkaan
    On isossa roolissa ja jos kaikki haluaa hänen kanssa asioida
    On vähintäänkin ymmärrettävää että , hän ei voi kaikkea itse hoitaa

    Mutta siis , mielestäni hyvä mesta !
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  25. #25
    Tuossa joku aika sitten kyselin että josko ohjailutankoja olisi myynnissä. Osasin vieläpä kertoa että millaista kaivataan ja kuka toimii tukkirina.
    Vastausta tässä vielä odotellaan (ihan on reilu tovi odoteltu, yli kuukauden), tai ei oikeastaan, ostan joltain toiselta, kun Tuusmotor ei suostu myymään...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  26. #26
    Muutama vuosi sitten vein pyörän tuonne venttiilien säätöjen tarkistusta varten. Työmääräykseen laitettiin tiskillä vain ja ainoastaan tuo toimenpide. Pyörää hakiessani lasku (ja työkin oli tehty) oli täydestä muistaakseni 30000 km:n huollosta. No sainpahan ilmaisen huollon, kun en tuota tietenkään maksanut. Ei siitä itselle paljon taloudellista hyötyä tullut, kun olin itse vaihtanut öljyn ja suodattimet samalla viikolla.

    Risuja huollon tekijälle, joka ei paljon työmääräystä ole lukenut eikä huomiota ollut herättänyt myöskään koneesta laskemansa tuore öljy ja puhtaat filtterit. Ruusuja tiskin takana olleelle, joka ei edes yrittänyt maksattaa minulla mitään ja antoi varsin äänekkään palautteen paikalle sattuneelle huoltohemmolle.
  27. #27
    Lainaa -TS- kirjoitti Katso viesti
    Omat kokemukseni Tuusmotorista ovat vähän ristiriitaiset. Ostin sieltä ekan motskarini 2007 keväällä, ja kaupanteko meni kyllä varusteiden että itse pyöränkin osalta ihan ok, kunnes menin hakemaan motskaria kaupasta:
    Mulla piti ITSELLÄ käydä rekisteröimässä pyörä läheisellä katsastuskonttorilla koska "Me ei voida uutta pyörää rekisteröidä uuden omistajan puolesta.." Vaikka toimituskulutkin olin maksanut, rekisteröintimaksukin piti itsellä pulittaa ja huomautin tästä liikkeessä että nyt sälää hyvitykseksi ylimääräisestä vaivannäöstä sekä kuluista. Mutta ei.
    Varustepuolen palvelu on ollut aina esimerkillistä sekä myyntipuolellakin homma on sujunut liikoja tyrkyttämättä. Ainoa miinus on tuo rekisteröintihomma joka tänäkin päivänä ihmetyttää.
    Aika kumma juttu. Olen itse ostanut jokusen uuden pyörän, enkä koskaan ole joutunut käymään katsastuskonttorilla rekisteröimässä itse pyörää vaan liike on hoitanut asian. Juridisesti kai pyörä on ostajan vasta sitten kun ostaja on lyönyt nimet kauppakirjaan, joten luulisin että myyjä on omistaja tähän saakka vaikka pyörä olisi maksettukin, joten ei pitäisi olla myyjällä ongelmia rekisteröinnissä. Haiskahtaa vedätykseltä.
    kotka
  28. #28
    Normaalisti liike rekisteröi vehkeen asiakkaan valtuuttamana, eli se ostajan asia jos liike ei sitä tee. Tuolloin taisi systeemi olla vielä hakusessa.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  29. #29
    itse ostin viime kesänä kawan tuolta ja pekka oli myyjänä.sai ihan rauhassa miettiä asiaa sekä koeajo onnistui ihan siten kuin halusin.kaupathan siitä joutui tekemään sitten..nyt sitten sattuneesta syystä taidan viedä pyöräni sinne huoltoon..raporttia tulee myöhemmin keväällä miten meni.
    mitä,kaaduinks mä taas?
  30.  
  31. #30
    Pari vuotta sitten huollatin kawan tuusmotorissa. Huollon jälkeen pyörän katteet
    Joka puolelta rasvaisia näpinjälkiä täynnä. Huomautin asiasta mutta eivät
    Ottaneet kantaa. Ajelin kotiin pyörän pesuun. En vie toista kertaa.
    Zzr1400
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen