Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Jonkun verran on tullut pyoria ajettua, ihan heti en ominaisuuksia hatkahda... mutta Musclea kokeiltuani jai kylla monttu auki .

    Jo liikkeen pihalta lahtiessa kavi mielessa etta ei s****na, ja lenkilta takaisin tultuani oma paatelmani oli, etta vehkeen ohjausominaisuudet ovat on renkaiden koon epasuhdasta johtuen niin perseesta, etta laite on vaarallinen.

    Ajoasento oli isolle miehelle hyva, joskin tuuli tuntui sylissa heti kun vauhti kasvoi. Moottori tuntui hyvalta, pyora lahti kaskettaessa ihan kohtuullisesti mutta...

    Ohjautuvuus oli hitaalla nopeudella aarimmaisen heikko (lahinna kaannettavyytta) ja mutkatiella "vaudissa" (jota ei tottavie paljon uskaltanut pitaa) pyoraa oli ajettava vakisin heittelemalla. Pyora meinasi puskea pakollakin pystyyn ja suoraan, ja moottorin suorituskyky on mielestani taysin epasuhtainen ohjattavuuteen nahden.

    Muutama paiva on kulunut ajon jalkeen asioita sulatellessa, mutta itse en ainakaan keksinyt huonoihin ominaisuuksiin muuta vastausta kuin epasuhtaisen rengastuksen.

    Onko todella niin etta hienon pyoran ajettavuus on uhrattu muodin mukaisuuteen, vai mista on kysymys. Kertokaa asiaa paremmin tuntevat.

    toivoo: w4p2
  2. #2
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa kirjoitti
    With a 67-inch wheelbase, slow-speed steering requires effort at the bars and the bike feels generally cumbersome. But that effort melts from your mind once up to speed, and the good leverage from the aggressive bend in the moderately wide handlebars is your friend when hustling this long boy through the tighter and narrower roads on your travels.

    It wasn’t until the last 30 miles of the day when an opportunity allowed me to wind up the quick-revving Twin and start flicking the Muscle through the tight stuff. I was genuinely surprised at how nimble the bike felt and how easily it transitioned left to right, back and forth, despite the big 240mm rear tire, now standard on all VRSC models.

    This impromptu route gave the bike a chance to reveal a quick handling, stable and very fun characteristic that I didn’t think existed in the machine prior to this point on my ride. The effort required to initiate and then complete a tight radius turn was gone and in its place was a willing participant in my peg-grinding silliness.
    http://www.motorcycle.com/manufac....58.html

    Suunnilleen samaa mieltä oli artikkelin kirjoittajakin mutta näköjään käskemällä taittuu kaarteeseen tuokin kohtuu hyvin.
    Dirty Nasty Furriner
  3. #3
    Itselläni v-rodi,240 takarenkaalla ja ihan ok ajaa vaikka pyörää on madallettu jousituksella 2". Lukuisissa vertailuissa v-rodi hakannut muut customit ajettavuudessa.Itsellänkin kokemusta kyykkypyöristäkin, viimeinen oli zx-10r kawa. Pidän v-rodia hyvänä ajaa ton tyylilajin pyöräksi.Eikä ton Muscle mallin pitäisi olla sen kummempi,periaatteessa sama pyörä
    Ristus notta pohojalaaset on kovia....
  4. #4
    Lainaa (Staga @ Huhti. 19 2009,12:37) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    With a 67-inch wheelbase, slow-speed steering requires effort at the bars and the bike feels generally cumbersome. But that effort melts from your mind once up to speed, and the good leverage from the aggressive bend in the moderately wide handlebars is your friend when hustling this long boy through the tighter and narrower roads on your travels.

    It wasn’t until the last 30 miles of the day when an opportunity allowed me to wind up the quick-revving Twin and start flicking the Muscle through the tight stuff. I was genuinely surprised at how nimble the bike felt and how easily it transitioned left to right, back and forth, despite the big 240mm rear tire, now standard on all VRSC models.

    This impromptu route gave the bike a chance to reveal a quick handling, stable and very fun characteristic that I didn’t think existed in the machine prior to this point on my ride. The effort required to initiate and then complete a tight radius turn was gone and in its place was a willing participant in my peg-grinding silliness.
    http://www.motorcycle.com/manufac....58.html

    Suunnilleen samaa mieltä oli artikkelin kirjoittajakin mutta näköjään käskemällä taittuu kaarteeseen tuokin kohtuu hyvin.
    Kummallista kun noita jenkkilehtiä joskus luin, että kuinka yhtäkään pyörää ei loppupeleissä haukuta. Yllä olevan mukainen lainaus tuosta effortin vaatimisesta yms on yleensä tiukinta kritiikkiä mitä annetaan, ja sitten seuraavassa kappaleessa jo todetaan että eipä se oikeastaan kyllä haittaa jostakin selityksestä johtuen.

    Niin, ja on ihan sama testataanko sitten itäpyörää, länsipyörää vai intialaista polkumopoa, ja onko lehti Motorcycle, Cycle World vai joku muu. Vissiin noissa (pää)toimittajissa ja syndikaattien sikariportaissa elää vahva mainostajien pelko.

    Yllä olevalla yritän sanoa, että jos ko. lehtien testeihin on luottamista, niin viimeiseen kymmeneen (tai enemmän) vuoteen ei olla tehtykään minkäänlaista pyörää jossa olisi haukkumista.
    Kawasaki Gpz900R '88, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1400 '09
    H#nda CR 250R '96
    ex: Aprilia RSV Mille '03 (tuplanyyh), Kawasaki Z750 LTD Twin '83 (nyyh), Aprilia Tuareg 125 '88 (enää 2 jäljellä?)
  5. #5
    Ajettavuuden takia laitoin omaan V-Rodiin "vain" 200 leveän takarenkaan. Takana mulla on säädettävät ilmaiskarit, mutta lujaa ajellessa ne täytyy pitää yläasennossa ja silti raapii jalkatapit ja rungon alaputket takaa asfalttiin. Nyt jos ostaisin iskarit niin varmaankin Öhlinsit. Edessä on jäykemmät jouset orginaalipituudella. Aivan mahtava se on customiksi silti ajaa ja hyvin riittää rungon ominaisuudet vaikka koneessa oli 179 hv takarenkaalta. Jarrut olen myös vaihtanut edessä Bremboihin ja isommat kelluvat levyt. Ainoa vika on pieni tankki ja pahimmillaan olen päässyt vain 80 km kun bensavalo alkaa palamaan. Uudemmissahan on isompi tankki.
    H-D CVO Street Glide 2018, BMW S1000XR ja HP4, KTM 1290SD ja SA1290R, muutama muu ja Kawa H2
  6. #6
    Puolen tunnin koeajon perusteella haistoin hiukan samaa ongelmaa ja uskoisin sen nimenomaan ja vain ja ainoastaan johtuvan tuosta ylileveästä takarenkaasta. En päässyt kunnon mutkateille Musclella ja kaupungissa, sekä loivissa mutkissa se oli OK. Kuitenkin olin huomaavinani kankeutta ja haluttomuutta kääntymiseen tietynlaisissa paikoissa. Muuten pidin kyllä ko. pyörästä, vaikka se vaikutti aavistuksen pieneltä 184cm pitkäjalkaiselle ja kuten ketjun aloittaja totesi, tuuli ottaa käsiin jo laillisissa nopeuksissa.

    Voiko tuollaiseen laittaa korkeampi profiilisen ja kapeamman renkaan originaalivanteelle ongelmitta? Onko Night Rodissa sama rengastus?

    EDIT: MP-Maailman testissä muuten H-D Rocker C haukuttiin aika pahasti 240/40 takanakin takia. Koeajaja oli ilmeisesti ajaa pihalle ekassa mutkassa.. (01/2009 s. 84-91)



    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  7. #7
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 19 2009,14:33) kirjoitti
    Ainoa vika on pieni tankki ja pahimmillaan olen päässyt vain 80 km kun bensavalo alkaa palamaan. Uudemmissahan on isompi tankki.
    Liittyykö tuo tuohon tehopuoleen? Vai kuluttaako Revolutioni vakionakin paljon? (Hondan n. 11l päätankilla pääsee ajotavoista riippuen 250-300km...)
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  8. #8
    Noniin johan mä kirjotin ajat sitten miten karsee asentokin siinä on et ei sillä normaalit ihmiset jaksa yli tonnia ajaa päivässä
    SUZUKI B-KING
  9. #9
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Pienihän se tankki on, porukoilla on pari Vrodia ja niiden tankin mukaan joutuu sitten loputkin tankkaamaan. Ihan ei pääse tuplasti Evolalla tai TC:llä jotta vois tankata vain joka toisella kerralla... tämän huomasi empiirisissä tutkimuksissaan possen kapu ja kuullee asiasta vielä useaan kertaan

    Ja AF-1, menes nyt tekemään vaikkapa hiekkakakkuja tms jookosta joo
    Dirty Nasty Furriner
  10. #10
    Samansuuntaisia tuntuu kokemukset olevan.

    Tyylilla on tietysti hintansa, mutta voi turhamaisuuden alttaria. Jai semmoinen maku suuhun, etta nyt on hyva homma pilattu.

    No, se siita. Pelkasin jo, etta on omissa ajotunnoissa jotain kuralla.

    w4p2
  11. #11
    Lainaa (TwinTenox @ Huhti. 19 2009,16:50) kirjoitti
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 19 2009,14:33) kirjoitti
    Ainoa vika on pieni tankki ja pahimmillaan olen päässyt vain 80 km kun bensavalo alkaa palamaan. Uudemmissahan on isompi tankki.
    Liittyykö tuo tuohon tehopuoleen? Vai kuluttaako Revolutioni vakionakin paljon? (Hondan n. 11l päätankilla pääsee ajotavoista riippuen 250-300km...)
    Vauhtia 160-180. Turbo ahtaa silloin koko ajan. Jos ajaa hiljempaa niin valo alkaa palaa vasta 130 km kohdalla. Vakiona meni muistaakseni 6 l pintaan.
    H-D CVO Street Glide 2018, BMW S1000XR ja HP4, KTM 1290SD ja SA1290R, muutama muu ja Kawa H2
  12. #12
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 19 2009,18:24) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Huhti. 19 2009,16:50) kirjoitti
    Lainaa (mikkoyli @ Huhti. 19 2009,14:33) kirjoitti
    Ainoa vika on pieni tankki ja pahimmillaan olen päässyt vain 80 km kun bensavalo alkaa palamaan. Uudemmissahan on isompi tankki.
    Liittyykö tuo tuohon tehopuoleen? Vai kuluttaako Revolutioni vakionakin paljon? (Hondan n. 11l päätankilla pääsee ajotavoista riippuen 250-300km...)
    Vauhtia 160-180. Turbo ahtaa silloin koko ajan. Jos ajaa hiljempaa niin valo alkaa palaa vasta 130 km kohdalla. Vakiona meni muistaakseni 6 l pintaan.
    Noihin vanhempiin Rodeihin löytyy isompi(19,3l.) tarviketankki. Rick's Motorcycles on valmistaja.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  13. #13
    6l / 100km kuulostaa ihan inhimilliseltä, mutta minkäkokoinen se vanhemman mallin tankki sitten oikein on? 12 litraa?
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  14. #14
    Mulla nyt tonni takana.. edellinen pyörä oli Buell Lightning. Ei tämän kääntyvyydessä ole mitään vikaa.
  15. #15
    Juu ei se kovin ajomukavalta näytä
    SUZUKI B-KING
  16. #16
    Lainaa (AF-1 @ Huhti. 19 2009,20:16) kirjoitti
    Juu ei se kovin ajomukavalta näytä
    Koitahan nyt af-1 pysyä vaan siellä susna palstalla, ja miettiä sitä avaimenkolon täyttymistä vedellä... ja jyrsiä sitä rautaasi..
    -Heikki-
    FXDB -07
  17. #17
    Tsekkasin kanssa tuon Muskelin MP-messuilla oikein istumalla. Helevetin matala peli mutta silti kaikki paino tuntui olevan käsissä kun kampesi pyörän pystyyn tallalta. Selkävikaiselta jäikin sitten varsinaisesti kokeilematta se ajoasento monot ojossa. Voi v-u, ihan siistin näköinen, mutta ei.
  18. #18
    7.2L/100km näyttäs menevän. Oisko nyt koeajajilla takajousitus ollu liika löysällä ja liikaa painoa jos huono on ajaa. Itellä painoa reilu 70kg ja säätö 2/5 säätö ollu kokoaika ja menee hyvin kyllä. Helposti voi ajaa jonkun vaativimmista rautaperseajoista tällä.
  19. #19
    Lainaa (painman @ Huhti. 20 2009,16:54) kirjoitti
    7.2L/100km näyttäs menevän. Oisko nyt koeajajilla takajousitus ollu liika löysällä ja liikaa painoa jos huono on ajaa. Itellä painoa reilu 70kg ja säätö 2/5 säätö ollu kokoaika ja menee hyvin kyllä.
    Aika paljon vie kyllä. Vaan eipä se nyt mikään oston este olisi. En tiedä millä asetuksella oli jousitus, ei se missään nimessä löysältä tuntunut, mutta kääntyminen vaikutti kovin kankealta. Ittellä ajokamoissa hiukan alle 80kg tällä hetkellä karkeana arviona tuota massaa.

    Edit: Onhan noita 240 takapyöräisiä likimain kautta linjan lehdissäkin haukuttu.



    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  20. #20
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 20 2009,13:33) kirjoitti
    Tsekkasin kanssa tuon Muskelin MP-messuilla oikein istumalla. Helevetin matala peli mutta silti kaikki paino tuntui olevan käsissä kun kampesi pyörän pystyyn tallalta. Selkävikaiselta jäikin sitten varsinaisesti kokeilematta se ajoasento monot ojossa. Voi v-u, ihan siistin näköinen, mutta ei.
    Mulla ei ole selässä vikaa mutta tismalleen samat oli ajatukset messuilla ja sentään kokeilin molemmat jalat tapeilla.
    SUZUKI B-KING
  21. #21
    Selkää ajatellen ajoasennossa ei ollut huomautettavaa. (Itellä selkä operoitu 94 jne.) Sen sijaan, ehkä johtuen korostetusta selkänojan tapaisesta, ajoasento oli pikkaisen liian tiivis ja pitkäjalkaiselle ahdas. Eli olisin ehkä laittanut takaosastoani hiukan taaemmas, jos se olisi ollut mahdollista. Lisäksi sarvet olisivat voineet olla n. 5cm korkeammalla, niin ei olisi ajoviima ottanut suoraan käsille niin pahasti.

    Olisi kiva ajaa Night Rod ihan vertailun vuoksi.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  22. #22
    Joo... joku jarkevammin rengastettu rodi on pakko kokeilla.

    Ja mita rodeihin yleensa tulee, niin night rod on mielestani ulkonaoltaan parhaan nakoinen liukuhihnalta ostettava HD kautta aikojen.

    w4p2
  23. #23
    Kaikissa uusissa v-rodeissa on 240 takakumi.
  24. #24
    Omassa jäykässä ´81 shovelissa on edessä 170/70-18 ja takana 260/40-18. Pitäisi oikein käydä vertaamassa tuohon muscleen joskus, että onko eroja.
    Tosin en ole omallakaan vielä ajanut, kun UPS hukkasi osia jonnekkin atlantille!!!
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  25. #25
    Tiedän nyt sanoa, että ei johdu ainakaan pelkästään tuosta renkaan leveydestä. 240 kumillakin pyörä voi olla ketterä. Tiedä sitten mistä oli tuolloin kyse.
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  26. #26
    Mita kokeilit? mita mielta?

    w4p2
  27. #27
    Kyllähän se vika miehessä on jos ei suomen nopeuksilla 240 kumeilla meinaa kääntyä mutkiin...Tietysti tuossa on eroa jos nykyinen takarenkas on mallia 160. Sen minkä menettää ketteryydessä, voittaa vakaudessa ja tukevuudessa...jos ketteryyttä ja kääntyvyyttä kaipaa niin kannattaa harkita pikku buellia jalatkin ylttää paremmin maahan *



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  28. #28
    Lainaa (w4p2 @ Touko. 02 2009,14:27) kirjoitti
    Mita kokeilit? mita mielta?

    w4p2
    Minä?

    M1800R:ää. Ei mitään ongelmia 240 kummin kanssa kurveissa.

    Edit: Itseasiassa menee ketterämmin kuin Shadow 160 millisensä kanssa. En tiedä mikä tuossa Musclessa kohdallani mätti, mutta painotan sitä että kyse oli lyhyestä koeajosta, jonka aikana en päässyt mutkatielle lainkaan. Eli voi olla, että tuntumani on virheellinen.

    Muuten jos haluaa verrata Musclea ja M1800R:ää niin 184cm pitkälle pitkäjalkaiselle on Suzukin ajoasento parempi selkeästi. Lisäksi tuuli ottaa Rodissa 110km/h mittarinopeudessa todella ikävästi käsiin - tätä valitteli toinenkin koeajaja. Intikan ajoergonomiassa on käsien asennon osalta sellainen ero, että missään sallitussa nopeudessa (ja ylikin) ei ajoviima vaivaa oikeastaan lainkaan. Mikä on sinänsä outoa kun katetta ei ole. Molemmat pyörät tuntuvat painoaan pienemmiltä ajossa ja kiihdytyksessä V-Rod tuntuu tehokkaammalta ja brutaalimmalta. Voisin kuvitella, että lyhyempi kuski arvostaisi Rodia enemmän ja pidempi Intruderia. Bensan kulutus - jos se ketään kiinnostaa - on Suzukissa n. 6l / 100km.

    Samanhintaisina joutuisi miettimään kumman ottaa (mutta kokoni takia päätyisin melko varmasti silti Intikkaan), mutta tuon 10te hinnan eron kanssa ei kauheasti tarvitse pähkäillä.



    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  29. #29
    Dodi, kaks päivää takana ja vajaan 500km jälkeen ei voi sanoa että tuon kääntyvyydessä olis vikaa, hyvin taipu tuttu mutkapätkä. Vaatiihan tuo vähän ronskimpaa otetta kahvoihin ja selvempää painonsiirtoa kuin toi mun ed. kyykkytrumppa. Mut se sallittakoon. Me likes Kaupungissa tosi pienissä nopeuksissa se toki tuntuu vähän raskaalta, mut eipä se mikään höyhen olekaan.
    Ducati Diavel Dark
  30.  
  31. #30
    Oletko huomannut mitään ääniä kytkimessä? Mulla äänet peittyy nyt muiden äänien alle
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen