Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Meinasi tulla motskari kuskin (eli minun) ovesta sisään eilen illansuussa. Kaveri tuli 60-rajoitusalueella n.tuplanopeudella, rajoitus on huonon näkyvyyden, kapean tien, puuttuvien kevyen liikenteen väylien ja läheisen koulun/asutuksen takia (luulisin). Nummelantie Nurmijärvellä. Tulin pihatieltä eikä mulla ollut juuri mitään tietoista mahdollisuutta reagoida vetomiehen vauhtiin. Onneksi polkaisin kaasua enkä jarrua. Jäi yksi kynttiläketju toistaiseksi aloittamatta, ja puusilmä autoilija syyllistämättä. Ukkorukka ei tule kyllä kauaa ajelemaan...
    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
  2. #2
    puupäinenpuusilmä
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  3. #3
    No joo meit o joka lähtöö! meinasin jyrätä kaks teini poikaa skooterilla (omal autolla ) ku poijaat päätti tulla kolmio takaa alle. Olin sentää noi 7m päässä risteyksettä! No oha toi ihan ***** pitkä matka, et kerkeehä siittä etee tulla skootterilla ku rolloki kerkes!!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  4. #4
    Essonbaarissa aina viistoillaan että olisi saanut halpaa peltiä. Tänä keväänä olisi oma saldo ollut kolme henkilöautoa, yksi skootteri ja yksi kyykky, niin että ei varmasti olisi ollut kenelläkään mahdollista väittää että olisi ollut minun syyni.

    Ilmeisesti kyykkykuskikaan ei ollut veto-osaston potilaita, sillä etenemällä ripeästi ei vaaraa olisi ollut. Nyt vain kaveri hivutti vilkutta, päätä kääntämättä ja lainkaan itse tuskaa tuntematta minun kaistalleni kohti auton etukulmaa. Sain sen verran jarrutetuksi että väliin jäi vajaa metri. Onneksi ei ollut ihan takana ketään, edes sitä metrin verran suoraan takarenkaan takana roikkuvaa skootteristia joka siellä niin usein päivystää ison auton peilikatveessa.

    Pitää koittaa ottaa omasta kulkupelistä riippumatta sillä lailla järkevästi ettei tule suotta makkelia kuskeista ja ajoneuvoista. Olisiko se sitten sitä oikeuksista luopumista.

    Tosin, kerran kun meinasin ajaa matkapyörällä maijan kylkeen niin jo hiukan kirpaisi luopua. Nimittäin, ko. maija tuli 30 alueella pihasta, pensaiden välistä, kohdasta jossa ei ole liittymää tielle. Kuski vain katsoi tyhjin silmin suoraan kypärään kun löin liinat kiinni. Jos olisi ollut tuttuja kyydissä niin palautetilaisuus minulle ilmaisine munkkikahveineen olisi varmaan saatu aikaiseksi. Nyt jäi vain hämmästys.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  5. #5
    Asennevammanen puusilmä
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
  6. #6
    Älkää nyt viitsikö!

    Luuletteko tosiaan, että voitte vaikuttaa heppuihin jotka ajavat "väärin"? Ovat jossain tilanteessa epähereillä?

    Vastaan jälleen itse: ETTE VOI.

    Voitte kuitenkin ajaa tarkemmin. Itse näen "virheellisiä" menettelyitä päivittäin, en kuitenkaan koe juuri tarvetta taivastella niitä. No pari kertaa kuitenkin olen...


    Meillä Lahessa näppituntuma on aivan lyömätön huumorin lähde! Se perustuu ihmisten kaunaisuuteen ja ohjeistamispäällikkö fantasiaan, lainaan Radonin ironiaa:


    "Naapurini alakerrassa. Itse et taida kuulua kerrostaloon. Jospa tilaisit itsellesi muuttoauton."


    Ja sitten maailma pelastui???
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  7. #7
    Juuri äsken tuli työmatkalla kolmion takaa autoni eteeni 2 motskaria. Ensimmäinen ehti hyvin väliin, mutta jälkimmäinen tuli niin että jos en olisi hiljentänyt (ajoin rajoitusten mukaan) olisi kolissut.



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 17 2009,08:33) kirjoitti
    Juuri äsken tuli työmatkalla espoon itäranta-tielle kolmion takaa autoni eteeni 2 motskaria. Ensimmäinen ehti hyvin väliin, mutta jälkimmäinen tuli niin että jos en olisi hiljentänyt (ajoin rajoitusten mukaan) olisi kolissut.
    Radalle harjoittelemaan lähtöjä tollaset.. Normaali 600cc+ prätkä kiihtyy sataseen linja-autopysäkillä, joten teoriassa sillä ehtisi hyökkäämään missä tahansa rajoitusalueella vaikka autojonon keskelle ilman, että autot joutuvat hidastamaan (olettaen, että jonossa on lailliset turvavälit). Tuota en tietenkään suosittele kokeiltavaksi vaikean ajoituksen vuoksi, mutta haastan kaikki motoristit harjoittelemaan ripeitä lähtöjä liikennevaloista aina kun se on mahdollista.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #9
    Vaikka täällä kuinka tasajalkaa pompittaisiin ja nyrkkiä puitaisiin, niin mitä se auttaa? Se reikäpää vetää sen mitä ennenkin, ei niihin rajoitukset ja määräykset mitään auta. Luonto kyllä korjaa sitten aikanaan joko puupaltoolla tai ehkä se järki iän myötäkin voi joskus kasvaa

    Entäs se joustavuus ja huomaavaisuus liikenteessä? "Per...! Mulla on oikeus tulla täältä sen mitä nopeusrajoitus sanoo, vaikka kuinka tulitkin kolmion takaa eteeni." Haloo hei! Moton päällä moinen tilanne ei olisi mikään ylläri. Siihen asennoituu kuitenkin s.e. jokainen sivutieltä tulija voi tulla eteen ja sitten sattuu Teroa taas leukaan. Mihin kummaan tuo asenne katoaa kun niitä renkaita onkin 4kpl perseen alla? Joo, se Tero on siellä kotilon sisällä kaiken maailman airbagien kanssa paremmin suojassa ja siihen leukaan ei ehkä silleen satukaan vaikka kolahtaisi, mutta so what. Moton selässä opitaan lukemaan liikennettä ja aavistelemaan kaikenlaisia "entäs jos tuo nyt..." -skenarioita, niin miksei nuo opit olisi ihan samalla tavalla käytettävissä, oli sitä sitten liikkeellä millä ajoneuvolla tahansa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 17 2009,10:01) kirjoitti
    Vaikka täällä kuinka tasajalkaa pompittaisiin ja nyrkkiä puitaisiin, niin mitä se auttaa? Se reikäpää vetää sen mitä ennenkin, ei niihin rajoitukset ja määräykset mitään auta. Luonto kyllä korjaa sitten aikanaan joko puupaltoolla tai ehkä se järki iän myötäkin voi joskus kasvaa

    Entäs se joustavuus ja huomaavaisuus liikenteessä? "Per...! Mulla on oikeus tulla täältä sen mitä nopeusrajoitus sanoo, vaikka kuinka tulitkin kolmion takaa eteeni." Haloo hei! Moton päällä moinen tilanne ei olisi mikään ylläri. Siihen asennoituu kuitenkin s.e. jokainen sivutieltä tulija voi tulla eteen ja sitten sattuu Teroa taas leukaan. Mihin kummaan tuo asenne katoaa kun niitä renkaita onkin 4kpl perseen alla? Joo, se Tero on siellä kotilon sisällä kaiken maailman airbagien kanssa paremmin suojassa ja siihen leukaan ei ehkä silleen satukaan vaikka kolahtaisi, mutta so what. Moton selässä opitaan lukemaan liikennettä ja aavistelemaan kaikenlaisia "entäs jos tuo nyt..." -skenarioita, niin miksei nuo opit olisi ihan samalla tavalla käytettävissä, oli sitä sitten liikkeellä millä ajoneuvolla tahansa
    Silloin kun näkemäalue on niin lyhyt, että yli 100km/h tulevaan ei pysty tietoisesti reagoimaan kunnolla, ei asennejutut paljon auta. Ei siinä airbageja mieti... Ja omaan oveen se olisi tullut, ja siinä ei verhobägitkään auta, kun 200kg+80 kg tulee 100km/h. Vai kuoriutuuko motskarikuskista tappaja kotelon sisällä? kiitti v.tusti
    I was born with a plastic spoon in my mouth...
    ST 1100
  11. #11
    Lainaa (boomerang @ Huhti. 17 2009,10:14) kirjoitti
    Silloin kun näkemäalue on niin lyhyt, että yli 100km/h tulevaan ei pysty tietoisesti reagoimaan kunnolla, ei asennejutut paljon auta. Ei siinä airbageja mieti... Ja omaan oveen se olisi tullut, ja siinä ei verhobägitkään auta, kun 200kg+80 kg tulee 100km/h. Vai kuoriutuuko motskarikuskista tappaja kotelon sisällä? kiitti v.tusti
    Hitec saattoi tarkoittaa, että ennen pihatieltä tuloa sinun olisi pitänyt poistaa pensaikko ja puusto raivaussahalla risteysalueen ympäriltä lähimmän 200 metrin säteellä, oikaista tien mutkat caterpillarilla, lisätä pari kulmapeiliä molempiin suuntiin, kiinnittää autoon semmoinen oranssi lippu kolmemetriseen salkoon, hälyttää naapurin setä viittomaan liikenteenohjausmerkeillä risteyksen toiselle puolelle ja vasta sitten yrittää sinne tielle autolla. Näinhän tekee jokainen vastuullinen moottoripyöräilijä myös autoillessaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  12. #12
    Lainaa (boomerang @ Huhti. 17 2009,10:14) kirjoitti
    Silloin kun näkemäalue on niin lyhyt, että yli 100km/h tulevaan ei pysty tietoisesti reagoimaan kunnolla, ei asennejutut paljon auta. Ei siinä airbageja mieti... Ja omaan oveen se olisi tullut, ja siinä ei verhobägitkään auta, kun 200kg+80 kg tulee 100km/h. Vai kuoriutuuko motskarikuskista tappaja kotelon sisällä? kiitti v.tusti
    No tuo kommettini joustavuudesta yms. oli enempi kylläkin jyk4:lle kohdistettu

    Mutta mitä tulee tuohon sinun tapaukseen, niin onhan noita ollut oikeudessakin ja reikäpää on hävinnyt. Yksinkertaisesti kukaan ei voi olettaa kenenkään tulevan 2x nopeusrajoituksen lukemaa tilanteeseen ja jos sitten kolahtaa vaikka peräkonttiin, niin kaahari syyttäköön vain itseään - sen mitä ilmalentonsa aikana kerkiää ennen kuin viikatemies korjaa pois
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 17 2009,10:01) kirjoitti
    Vaikka täällä kuinka tasajalkaa pompittaisiin ja nyrkkiä puitaisiin, niin mitä se auttaa? Se reikäpää vetää sen mitä ennenkin, ei niihin rajoitukset ja määräykset mitään auta. Luonto kyllä korjaa sitten aikanaan joko puupaltoolla tai ehkä se järki iän myötäkin voi joskus kasvaa

    Entäs se joustavuus ja huomaavaisuus liikenteessä? "Per...! Mulla on oikeus tulla täältä sen mitä nopeusrajoitus sanoo, vaikka kuinka tulitkin kolmion takaa eteeni." Haloo hei! Moton päällä moinen tilanne ei olisi mikään ylläri. Siihen asennoituu kuitenkin s.e. jokainen sivutieltä tulija voi tulla eteen ja sitten sattuu Teroa taas leukaan. Mihin kummaan tuo asenne katoaa kun niitä renkaita onkin 4kpl perseen alla? Joo, se Tero on siellä kotilon sisällä kaiken maailman airbagien kanssa paremmin suojassa ja siihen leukaan ei ehkä silleen satukaan vaikka kolahtaisi, mutta so what. Moton selässä opitaan lukemaan liikennettä ja aavistelemaan kaikenlaisia "entäs jos tuo nyt..." -skenarioita, niin miksei nuo opit olisi ihan samalla tavalla käytettävissä, oli sitä sitten liikkeellä millä ajoneuvolla tahansa
    Kritisoin lähinnä sitä miten tämä eteentulija pui mulle nyrkkiä kun menin tööttäämään (sen jälkeen kun hiljensin ja luovuin etuajo-oikeudestani). Töötin käyttöhän on Suomessa sama kuin haistattaisit vitut. Ulkomailla tööttäillään enemmänkin eikä siitä heti seuraa keskisormi tai nyrkin puinti.
    Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä. Varmaan ajattelee mielessään että mikä asennevamma-autoilija siellä meinasi tappaa minut ja kohta postaa avautumisen tänne foorumille ;)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #14
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 17 2009,11:32) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Huhti. 17 2009,10:01) kirjoitti
    Vaikka täällä kuinka tasajalkaa pompittaisiin ja nyrkkiä puitaisiin, niin mitä se auttaa? Se reikäpää vetää sen mitä ennenkin, ei niihin rajoitukset ja määräykset mitään auta. Luonto kyllä korjaa sitten aikanaan joko puupaltoolla tai ehkä se järki iän myötäkin voi joskus kasvaa

    Entäs se joustavuus ja huomaavaisuus liikenteessä? "Per...! Mulla on oikeus tulla täältä sen mitä nopeusrajoitus sanoo, vaikka kuinka tulitkin kolmion takaa eteeni." Haloo hei! Moton päällä moinen tilanne ei olisi mikään ylläri. Siihen asennoituu kuitenkin s.e. jokainen sivutieltä tulija voi tulla eteen ja sitten sattuu Teroa taas leukaan. Mihin kummaan tuo asenne katoaa kun niitä renkaita onkin 4kpl perseen alla? Joo, se Tero on siellä kotilon sisällä kaiken maailman airbagien kanssa paremmin suojassa ja siihen leukaan ei ehkä silleen satukaan vaikka kolahtaisi, mutta so what. Moton selässä opitaan lukemaan liikennettä ja aavistelemaan kaikenlaisia "entäs jos tuo nyt..." -skenarioita, niin miksei nuo opit olisi ihan samalla tavalla käytettävissä, oli sitä sitten liikkeellä millä ajoneuvolla tahansa
    Kritisoin lähinnä sitä miten tämä eteentulija pui mulle nyrkkiä kun menin tööttäämään (sen jälkeen kun hiljensin ja luovuin etuajo-oikeudestani). Töötin käyttöhän on Suomessa sama kuin haistattaisit vitut. Ulkomailla tööttäillään enemmänkin eikä siitä heti seuraa keskisormi tai nyrkin puinti.
    Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä. Varmaan ajattelee mielessään että mikä asennevamma-autoilija siellä meinasi tappaa minut ja kohta postaa avautumisen tänne foorumille ;)
    Ihan oikein, että töötätän kun joku törttöilee! Ja kuumille kissoille tietenkin etelän malliin. Itsekin olen saanut tööttiä kun olen nukahtanut valoihin ja nöyrästi aina viittaan anteeksi kädellä. Sitäpaitsi on hauska seurata porukan reaktioita kun saavat äänimerkistä, suurimmalla osalla menee pasmat sekaisin moisesta.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  15. #15
    Intiassakin kuorma-autojen takalistoissa lukee, "please horn, i'm blind"
    - If you risk nothing, you gain nothing -
  16. #16
    "save rainwater - avoid aids - SOUND HORN"
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #17
    (poistettu tili)
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 17 2009,11:32) kirjoitti
    Kritisoin lähinnä sitä miten tämä eteentulija pui mulle nyrkkiä kun menin tööttäämään (sen jälkeen kun hiljensin ja luovuin etuajo-oikeudestani). Töötin käyttöhän on Suomessa sama kuin haistattaisit vitut. Ulkomailla tööttäillään enemmänkin eikä siitä heti seuraa keskisormi tai nyrkin puinti.
    Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä. Varmaan ajattelee mielessään että mikä asennevamma-autoilija siellä meinasi tappaa minut ja kohta postaa avautumisen tänne foorumille ;)
    Eli tiesit että haistatit, mitäs siinä enää ihmettelet vastausta.

    Jännä juttu. Kaveri teki varmaan virheen, ja sinä vedit herneet. Onko se nyt niin kamalaa himmata vähän jotta toinenkin pääsee mukaan?

    Liikennesäännöt... voi hurja. Onko ne muka hyvä syy kiilata ja ajaa päälle? Jota nyt et armollisesti tehnyt, mutta tööttäilitpä vittuilun merkeissä kuitenkin. Kun olit peräti luopunut etuajo-oikeudestasi.

    Jos kaveri oli puusilmä, sinä olit puupää, joka aloitti kettuilun.
  18. #18
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 17 2009,13:44) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 17 2009,11:32) kirjoitti
    Kritisoin lähinnä sitä miten tämä eteentulija pui mulle nyrkkiä kun menin tööttäämään (sen jälkeen kun hiljensin ja luovuin etuajo-oikeudestani). Töötin käyttöhän on Suomessa sama kuin haistattaisit vitut. Ulkomailla tööttäillään enemmänkin eikä siitä heti seuraa keskisormi tai nyrkin puinti.
    Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä. Varmaan ajattelee mielessään että mikä asennevamma-autoilija siellä meinasi tappaa minut ja kohta postaa avautumisen tänne foorumille ;)
    Eli tiesit että haistatit, mitäs siinä enää ihmettelet vastausta.

    Jännä juttu. Kaveri teki varmaan virheen, ja sinä vedit herneet. Onko se nyt niin kamalaa himmata vähän jotta toinenkin pääsee mukaan?

    Liikennesäännöt... voi hurja. Onko ne muka hyvä syy kiilata ja ajaa päälle? Jota nyt et armollisesti tehnyt, mutta tööttäilitpä vittuilun merkeissä kuitenkin. Kun olit peräti luopunut etuajo-oikeudestasi.

    Jos kaveri oli puusilmä, sinä olit puupää, joka aloitti kettuilun.
    Jotenka se antaa oikeuden tehdä miten haluaa?

    Tämmöisten takia on hyvä, ettei suomessa päde itämaiset liikkennekulttuurit...

    Onko testamenttisi kunnossa?



    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  19. #19
    Lainaa (Kumppari @ Huhti. 17 2009,15:26) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 17 2009,13:44) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 17 2009,11:32) kirjoitti
    Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä.
    Jos kaveri oli puusilmä, sinä olit puupää, joka aloitti kettuilun.
    on hyvä, ettei suomessa päde itämaiset liikkennekulttuurit...
    , mutta trollit elää ja voi hyvin...
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  20. #20
    Lainaa (mjtee @ Huhti. 17 2009,15:30) kirjoitti
    Lainaa (Kumppari @ Huhti. 17 2009,15:26) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 17 2009,13:44) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 17 2009,11:32) kirjoitti
    Olisin mielelläni keskustellut tämän puusilmämotoristin kanssa liikennesäännöistä.
    Jos kaveri oli puusilmä, sinä olit puupää, joka aloitti kettuilun.
    on hyvä, ettei suomessa päde itämaiset liikkennekulttuurit...
    , mutta trollit elää ja voi hyvin...
    Etuajo-oikeutetulla ajoradalla ajaville laput silmiee ettivät vahingossa vilkuile sivuille...

    Olis ollu kuitenkin paras et ois ajanut päälle ettei tee samaa mokaa toiste. Olihan kaverilla "etuajooikeus" ja ois painanut pedalin kaakkon ois tullut huono housuun ainakin.

    Asenne ratkaisee miten liikkumiseta voi nauttia, ei se onko vahvempi vaiko aina oikeassa.

    Turvallista kesää kaikille ja kaikentyyppisille liikkujille.


    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  21. #21
    Jos autolla ei saa tulla kolmion takaa eteen niin miksi pyoralla se pitaisi sallia? Samalla lailla se koskee jos osuu.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  22. #22
    Jep, oma suhtautuminen auton ratissa moottoripyöriin on aina ollut hyvin suvaitseva. Tämä johtuu siitä, että 2-pyöräsellä liikkuminen on itselle kokonasvaltainen elämys. Lähteehän se "mopo välillä käsistä" ja tulee työnnettyä turhan rohkeasti luottaen muiden liikenteessä olevien kykyyn havannoida ja reagoida oikein. *Jos ja kun omalle kohdalle sattuu joku tässä topicissa kuvailtu "kämmi" niin vitutus ja häpeä on kyllä sanoin kuvaamaton.

    On hassua, miten suhtautuminen muihin tielläliikkujiin muuttuu riippuen siitä, oletko liikkeellä jalkaisin, autolla tai mp:llä. Jalan kulkiessa pitää olemattomista *oikeuksistaan kiinni ja autoilijat on perseestä, auton ratissa taas pitää jalankulkijoita pähkähulluina. MP:t saa mun sympatiat riippumatta siitä millä itse liikun, silloin yritän olla aina pois jaloista. Taidan olla asenteellinen - myönnetään - no can do, sorry.
    BMW 1600 GT - ROCKET TURBO
    BMW 1200 GT
    HONDA PAN EUROPA
    HONDA 1100XX
    YAMAHA 900 DIVERSION
  23. #23
    Enpä jaksanut lukea koko ketjua. Mutta minullekin kävi sama, eli auto tuli oikealta kolmion takaa eteen, jarrutti ja niin jarrutin minäkin suurinpiirtein täysillä. En tiedä, mistä johtui, mutta jotenkin tuntui ettei tiennyt väistämisvelvollisuudestaan. Eli oletti tasa-arvoiseksi risteykseksi. Toinen vaihtoehto on, ettei nähnyt, ennenkuin oli jo puoliksi kaistalla menossa. Ja vaikka vannon etten itse ajanut ylinopeutta tuossa kohdin. Satamakatu Kuopio, en paljon ajele ylinopeuksia siinä. Tosin viime loppukesästä joku siinäkin otti powerkeuloja R1:llä, osittain 30, osittain 40 rajotus

    Aivan sama mulle, ite en uskaltas
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  24. #24
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Ainahan noita pahoja kämmejä sattuu. Itsellenikin sattunut muutama niin että olen huomannutkin, saati sitten joskus jäänyt huomaamatta.

    Siinä vaan jos oikeasti meinaa käydä pahasti kun on mopolla matkassa niin psyyke hyppää taivaisiin ja itse alkaa ajaa ö-luokan ajoa kun vain tilanteen jälkeinen vitutus päällänsä. Pitää stopata ja hengittää hetki rauhassa.
  25.  
  26. #25
    Tänään kiinnitin tarkoituksella huomiota ajotyyliin ja loppumatkasta ohittelin lähes stressi päällä kun ei ollut heti ohitusmahdollisuutta.
    (lähes 100km kykenin ajamaan kiltisti * )





    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?