Varma olet mielipiteissäsi vaikka mielipiteesi on(jaulis @ Huhti. 17 2009,17:52) kirjoitti
Testaa ensin itselläsi kun on niin halpoja.
Autojen paloissa Bilteman palat oli pidoltaan huiput.![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Sunnuntai köröttelyyn varmasti ihan hyvät. Perus paskoja autoissa, pappacorolla kamaa.(1tipi @ Huhti. 17 2009,18:01) kirjoitti
Pahoittelen jos tuo ilmeisen väärä mielipiteeni loukkasi sinua. *![]()
Supermoto
eikös tässä jo aikasemmin tullu ilmi kuinka hyviä oikeasti ovat?(1tipi @ Huhti. 17 2009,18:01) kirjoitti
onhan se hyvä jos corollan pitotestissä pärjäävät mutta mitenhän pitää ku on koko kitkapinta irronnut hetken päästä?
mutta kaikessa näköjään pitää säästää mä en vaan ymmärrä tollasta säästöä mikä tapahtuu turvallisuuden kustannuksella! joku syyhän siihen on että ovat niin halpoja eikä taida mennä ihan pelkästää mopoliikkeiden katteiden piikkiin!
GSXR-1000 Limited
(Mister R @ Huhti. 17 2009,16:34) kirjoitti
Hornan jarruthan ovat jo ostaessa niin paskat, että jos bilteman paloilla jarruteho huononisi niin hidastuminen muuttuisi kiihtymiseksi.
Seuraan tilannetta, jos a. paloista irtoo pinnat b. palat kuluu tänäkesänä pois c. lapset nauraa pientareella jarrupaloilleni, lupaan kääntää takin ja haukkua biltemat maanrakoon.
Pitää muuten aika hyvin.kirjoitti
KTM 690SM
Lue ihan omien mieltymysten varmuudeksi TM 4/2005 testi jarrupaloista ja tiedät kuka puhuu turvallisuus paskaa.(Tohtori R @ Huhti. 17 2009,18:28) kirjoitti
Ps. turvallisuus on minulle aina tärkeä kriteeri.
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Eikös se jarruissa oleva b merkki meinannutkaan biltemaa *(jaulis @ Huhti. 17 2009,17:52) kirjoitti
Kun oikein pyysit niin kerrotaan että ainakin omassa ajossa ovat toimineet (takana) hyvin kunnes kuluvat pois.
On tuolla hyllyssä näköjään vielä niitä toisia b-merkillä varustettuja (oem)paloja jäljellä.
Täytynee laittaa seuraavaksi ne paikalle josko huomaisi jotain eroa seuraavalla sunnuntai köröttelyllä![]()
Pitäähän motskarissa jotain olla Biltemasta. Mulla on tarrana Suomen lippu, hyvin on pysynyt kiinni katteissa.
Tuohon on paha ottaa kantaa kun omaan pyörään ei corollan palat oikein sovi(Tohtori R @ Huhti. 17 2009,18:28) kirjoitti
![]()
Jääradalla ajoin koko viime talven Bilteman paloilla, hyvin toimi. Ei ongelmia ainakaan minun ajotavalla.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Ettei unohtuisi, niin kai sulla on delvacit koneessa(jaket @ Huhti. 16 2009,23:02) kirjoitti
![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Samapa tuo minulle mitä osia kukin pyöräänsä laittaa. Ajeleehan toiset 30 eurolla hongkongista ostetulla kypärällä ja lidlin ajokamoissa.
Itse olen jo aikanaan autopuolella kypsynyt bilteman laatuun niin pahasti, ettei kulkuvälineisiini tule edes sähköjohtoa tai liittimiä biltemasta. Tosi on, ettei kaikki bilteman tuotteet ole p*skaa. Ne loput kun on kusta. Motonetistä on aika pitkälle samanlaiset fiilikset, mutta siellä sentään myydään joitakin ok tuotteitakin.
Esimerkkejä biilteeman laadusta:
-Pallonivelet: kuluu väljäksi alle vuodessa kun kunnon pallot kestää 5 vuotta.
-Jarrupalat: vuosi/puolitoista niin olivat kypsät. Puolet palasta jäljellä kun liimaukset petti.
-Karvanopat: Nopista lähti silmäluvut irti kuukauden sisään.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
(1tipi @ Huhti. 17 2009,18:52) kirjoitti
16/2006 numerossa B oli toiseksi viimeinen, tosin sai silti **.kirjoitti
nyt meinas tulla kahvit näppikselle(Juutana @ Huhti. 17 2009,20:37) kirjoitti
![]()
GSXR-1000 Limited
Mie ainakin ostan biltemasta seuraavat jarrupalat... Biltsusta kolme settiä maksaa vähemmän kun mopokaupan yksi setti...
ZX12R -03
Samaa paskaa on siis motonetissä... Volgan uusi alatukivarsi sanoi itsensä kirjaimellisesti irti jo parinsadan kilsan jälkeen...(Juutana @ Huhti. 17 2009,20:37) kirjoitti
ZX12R -03
Onku sulla myös kaksi jarrupääsylinteriä? Nimittäin, jos sieltä välistä häviää ykskaks yli puoli senttiä palaa välistä pois, niin voipi kahva painua melko syvään...(velijussi @ Huhti. 17 2009,00:43) kirjoitti
![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Eikös toi Biltema oo nykyään keskittynyt enempi tonne astiasto ja kodinperustamis tuotteisiin?
Tuskin kukaan nyt sieltä ainakaan mitään minkään ajoneuvon turvallisuuteen vaikuttavia tuotteita ostaa.
Sukisukimies
Hätäinen kaveri taidat olla.(Ytsför @ Huhti. 17 2009,21:00) kirjoitti
Lue itse ensin juttu 16/2006 ja kirjoita vasta sen jälkeen mielipiteesi.
1. milloin jarrutus on niin kova / tai pitkä etta Delphin pala hävisi kulumalla. (testin tod. tarkoitus?)
2. 4 edellisessä testissä olluta merkkiä ei osallistunut? (kalliita ja huonompiako)
3. Biltema ei ollut 2 viimeinen.
ps. oliko uuden testin laitteisto tarkoitettu vuoristosta laskeutumista mukaillen![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
kohtalotoveri?(SpedeX @ Huhti. 17 2009,22:08) kirjoitti
oman ventoni mätänetistä hankittu alatukivarsi hajosi 10kk kesyn käytön jälkeen
(etupusla ei kestänyt sitä että ajan rauhallisesti kehää töihin ja takasin vaan irtosi vulkanoinnistaan)
hain siis uuden ja taas mennään(jos trendiin on luottamista niin seuraavat 10kk
)
mutta mopooni en kyllä huolisi mitään tollasta p*skaa koska sillä ajetaan vähän erilailla ja muutenkin se on silmätikku jota hoivataan vimosenpäälle!
PS: autossa tosiaan on 2 jarrujärjestelmää mopossa ei!
GSXR-1000 Limited
katupelissä voisin koittaa, mut ratalelussa en uskaltaisi. Onko jollain radalta kokemuksia ja millaisilla ajoilla ?
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
kumipusla voi mennä paskaksi, kun kiristät sen tunkattuna ylös, sitten lasket auton alas, niin kumi vääntyy irti keskiöstään/kehästään.kirjoitti
se pitää kiristää vasta maassa. se ei ole puslan vika, vaan asentajan.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Lieneekö nämä Bilteman halpisosat sen kummoisempia kuin muutkaan halpisosat. Eurolla saa euron tavaran ja kahdella eurolla kahden euron tavaran. Niin se vain on.
Tuskin Biltemalla on omaa tehdasta jossa näitä puolivalmisteita tehdään. Samoista tehtaista Kaukomailta tullenee Bilteman osat, niinkuin muutkin varaosaliikkiden osat.
Alkuperäisissä kait jotenkin voi luottaa laatuun, eipä juuri muissa. Osat tehdään mahdollisimman halvaksi, ei mahdollisimman hyviksi.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Bilteman kamoissa on se hyvä puoli, että hinta vastaa aina laatua. Siitä voi sitten päätellä laadun.![]()
Honda Monkey -82
Yamaha RS 125 -75
Honda CB 125 -84
Kawasaki ZZR 1100 -92
Honda CBF 1000 -06
a. Mulla B:n yleismittari ollu pian 8 vuotta ja vielä toimii. 2 kertaa on pitäny 9 voltin paristo siihen päivittää, muuten kapistus ihan OK.(Tohtori R @ Huhti. 17 2009,16:18) kirjoitti
b. En retkeile.
c. Pakissa on useapmi B:n räikkä. Juuri alkuviikosta yhdellä tällaisella vaihdoin Volvoon kesärenkaat ja käyttö oli samanlaista kuin aiemminkin. Eli, pultit avataan potkaisemalla räikkää. Räikässä ei ole kovasta käytöstä huolimatta vielä mitään vikaa. No ehkä se hiukan on likainen tuon potkimisen jäljiltä. Vipu on saman ikäinen kuin tuo ylermi ja sillä kymmenen vuoden takuulla.
Kaikesta huolimatta en silti ehkä kuitenkaan B:stä ostasi mopoon jarruosia. Akut yms. ihan OK ainakin autopuolella.
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Lisäänpä tähän keskusteluun väätöä, kun meinaa hiipua.
Katsokaapa nykypyöriä ja miksi ei autojakin, löydättekö osia joidenka ulkonäkökin antaa ymmätää laadun heikenneen. kuinka monessa pyörässä on enää laadukkaat ajovaloumpiot?
Kate tuotteen valmistukseen ei tule pelkästään myyntihinnasta, vaan vamistukseen käytetyn "rahan" ja saadun "rahan" erotuksesta josta lähtee vielä monenmoista menoerää kuluihin!
Eli ei alkuperäisosatkaan ole aina parasta laatua mitä voi käyttää (jarrupaloina), mutta "varma valinta".![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Ei niin. Laadukkaat aftermarket osat hoitavat kyllä homman kotiin. Valitettavasti niitä vaan ei saa ilmaiseksi.(1tipi @ Huhti. 18 2009,13:23) kirjoitti
Ps. Onhan bilteman tuotteissa se hyvä puoli ettei ainakaan tarvitse pettyä kun ei ole odotuksia laadusta.
Supermoto
Jarrupalat tuli ostettua yli puolet halvemmat kuin mp varaosa liikkeessä. Nähtäväksi jää mitä kestää.
No näiden halpis-osien kestosta ei juuri pitkäaikaista kokemusta ole kuin autoni koiranluista, joissa alkup. kesti 75tkm ja hintaa niillä 35e/kpl. No Motonetistä irtoaa nuo 15e/kpl ja kesto ollut tuolla 35tkm huitteissa. Eli samaan 75tkm matkaan menee varaosiin rahana ihan sama, mutta halpis-osalla on 2x vaihtotyö(roppe @ Huhti. 18 2009,18:50) kirjoitti
No onneksi nuo luut ei nyt ole niin kummoisia vaihtaa, joten Motonet-luut ne on taaskin tuossa autossa kiinni
![]()
Samaten tuon auton jarruosista etulevyt, etupalat ja takakengät ovat Motonetistä - yhdestäkään ei pahaa sanottavaa. Mainittakoon että Partnerin tyyppivika on tatakengistä irtoavat pinnat, joka sekin itselleni osui tuossa 70tkm kohilla => takaa toinen rengas pamahti totaalisesti lukkoon kun irtopinta kiilautu rummun väliinNyt on Motonet-kengillä taivallettu jo about toinen mokoma, no probs
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
ai ihanko totta!(jaket @ Huhti. 18 2009,10:44) kirjoitti
itsehän en kyyki!
siksi tunkkasin tukivarren/tuennan vaakatasoon auton ollessa nosturilla pohja silmien korkeudella ja voin vakuuttaa että pusla meni juuri niinkuin sen kuuluukin sinne mennä niin että auton ollessa maassa on pusla "lepotilassaan"!
paskalla laadulla on vaan taipumus hajota nopeasti!
"se ei ole puslan vika, vaan asentajan"
korjattu versio:
"se ei ole asentajan vika, vaan puslan"
(ei pidä vittuilla jos ei tiedä mistä puhutaan)![]()
GSXR-1000 Limited