Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Olen hankkimassa uutta kohtuuhintaista pukua. Tarjolla olis Ixs Paraguay ja Mp-asun sportivo. Onko käytännön kokemuksia, kummalla pysyy kalsarit kuivana. Molemmilla on omanlaisensa kalvot, joten tuleeko vesi läpi vai jääkö hiki sisälle? *Mp-asun takki on lyhyt kun taas Ixs Paraguay on pitkä. Heittäkääpä kommenttia ja kokemuksia. Tarkoitus on ajella lähialueen metsäautoteitä, piipahtaa maakuntakierroksilla ja kerta kesässä pyörähtää Norjan serpentiineillä.
  2. #2
    Itsellä MP-Asun kamat, Challenger takki ja bullet housut... Toimii ihan ookoo, eikä ainakaan viima pääse läpi. Vesikestävyyttä en oo viel päässy/joutunu testaamaan

    Mulla on takissa vaihdettu yks vetoketju takuuna, repes vedin irti toisella käyttökerralla!!

    Sanoivat siellä puljussa mistä kamat ostin, et MP-Asu on kärsiny juurikin vetoketjujen laatuongelmista....
    Muuta en sitten tiedä...


    Ei muuta kun kovaa ajoa vaan
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  3. #3
    Tuossapa tarinaa Sportivo-asusta: KLIKSIS

    Kaverin puku muistaakseni juuri tuo mainitsemasi IXS Paraguay? Mulla oli itseasiassa vanhemman mallin Sporty?housut ku sai paaljon halavemmalla!

    Varmasti molemmat toimii peruskäytössä, kokeiltu on
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  4. #4
    Yritin netistä kaivaa testejä eri kalvoista. Mutta kun ei löydy. Kalvo kuin kalvo varmasi pitää vettä, mutta mikä hengittää... Yleisin syy vuotoon esim haaroista on kalvojen saumakohta. Joten vedenpitävyyteen vaikuttaa se ompelijan kädenjälki.

    Mutta onko tietoo mikä niistä hengittää? Mistä löytyis testejä?
  5. #5
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Riippuu kuinka paljon ajat.

    Mulla on ollut MP-asun housut käytössä vajaan vuoden ja alkavat olla elämänsä ehtoopuolella. Vetoketjuista vetimet hapertuneet ja katkenneet, haaroista puskee vesi läpi ja haaroissa olevan vetoketjun suojana oleva tarra on jo puoliksi irronnut. Housuilla matkaa takana nyt noin 25tkm. Saman valmistajan hanskoilla heitin juuri vesilintua.

    Aikanaan tuli ostettua Danen ajopuku, joka ei muistaakseni ollut pahan hintainen. Takilla on nyt ajettu suurinpiirtein samat kuin MP-asun housuilla ja ainakin toistaiseksi on vettä pitänyt. Housut on mulle hieman lyhyet, eikä niissä ole henkseleitä, minkä takia lisähousut tuli aikanaan hankittua. Nyt täytynee siirtyä niiden käyttäjäksi ja katsoa miten pitkään ne kestää.

    IXS:n ajokamoista mulla ei ole kokemusta.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  6. #6
    Viime kesänä ajoin IXS:n Tromsö-housut ja Paraguay-takki päällä järkyttävässä vesisateessa kaksi päivää. Housut pitivät minulla veden ulkopuolella, mutta syliin/nivusalueelle kerääntynyt vesi tuli hieman läpi. Ei nyt kaatamalla, mutta vähän kosteutta oli väliasun päällä. Kokonaisuudessaan mielestäni erittäin hyvä hankinta. Takissa taskuja riittää ja ne ovat vedenpitäviä, sekä irroitettava kaulasuoja on hyvä lisä. Irroitettavat lämpövuoret toimivat myös niinkuin pitikin. Kuumalla kelillä eivät mielestäni olleet liian kuumat päällä, eli tuuletusaukot buenot.

    Kävin myös sovittamassa kyseistä MP-asun kokonaisuutta joka varmaan kanssa ajaa asiansa, mutta totesin IXS:n itselleni paremmaksi. Hyviä molemmat.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  7. #7
    Lainaa (van seagal @ Huhti. 14 2009,21:10) kirjoitti
    Viime kesänä ajoin IXS:n Tromsö-housut ja Paraguay-takki päällä järkyttävässä vesisateessa kaksi päivää. Housut pitivät minulla veden ulkopuolella, mutta syliin/nivusalueelle kerääntynyt vesi tuli hieman läpi. Ei nyt kaatamalla, mutta vähän kosteutta oli väliasun päällä. Kokonaisuudessaan mielestäni erittäin hyvä hankinta. Takissa taskuja riittää ja ne ovat vedenpitäviä, sekä irroitettava kaulasuoja on hyvä lisä. Irroitettavat lämpövuoret toimivat myös niinkuin pitikin. Kuumalla kelillä eivät mielestäni olleet liian kuumat päällä, eli tuuletusaukot buenot.

    Kävin myös sovittamassa kyseistä MP-asun kokonaisuutta joka varmaan kanssa ajaa asiansa, mutta totesin IXS:n itselleni paremmaksi. Hyviä molemmat.
    Heheh!! Tais jopa pysyä vedet taskun sisäpuolella
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  8. #8
    Tästä ketjusta puuttui vielä se pakollinen kommentti eli osta Rukka. Se on kallein eli paras, eikä muita kannata edes harkita, käyttötarkoituksesta tahi määrästä riippumatta.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  9. #9
    Itselläni on MP-asun puku ollut noin neljä vuotta. Ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia vetoketjujen kanssa, mutta voi olla, että tuolloin kun ne ostin niin ongelmia ei vielä niitten kanssa ollut. Vettäkin pitää todella hyvin, kun kerran ajoin PK-sudulta pohjanmaalle ja satoi lähes koko matkan, siltikään ei kosteus tullut läpi.

    Tosin oma puku on kyllä niin kuuma, ettei sillä kuumina päivinä paljoa kaupungissa kiinnosta pörrätä.
    "ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa"
  10. #10
    Suosittelen gore-tex kalvolla olevia ajoasuja.
    "Halvempien" kalvojen ongelmana on hengittämättömyys ja vesitiiveyden kanssa saattaa myös olla ongelmia.
    Honda NSR 125R -91 -> Yamaha TT600R SM -89 -> KTM 640 LC4 SM -01 -> Honda VTR 1000F -00 -> Yamaha R1 -01 -> Yamaha R1 -05 -> Yamaha R1 -07 -> Yamaha R1 -08 -> Yamaha R1 -09
  11. #11
    Mulla on kangastakkina MP-Asun Sportech (Sportivoa ja Sportya edeltävä nimike?). Kerran jouduin ajamaan kotiin sellasessa sateessa (tietenki farkut ja lenkkarit jalassa ) että parin minuutin ajon jälkeen vaan takapuoli oli paidan lisäksi kuiva. Takki ainaki piti siis täydellisesti vettä, eikai se huonompaan suuntaan ole ainakaan menny vuosien varrella. Kesähelteellä kait kaikki tixtexit hiostaa...
  12. #12
    Lainaa (vanha @ Huhti. 14 2009,22:09) kirjoitti
    Lainaa (van seagal @ Huhti. 14 2009,21:10) kirjoitti
    Viime kesänä ajoin IXS:n Tromsö-housut ja Paraguay-takki päällä järkyttävässä vesisateessa kaksi päivää. Housut pitivät minulla veden ulkopuolella, mutta syliin/nivusalueelle kerääntynyt vesi tuli hieman läpi. Ei nyt kaatamalla, mutta vähän kosteutta oli väliasun päällä. Kokonaisuudessaan mielestäni erittäin hyvä hankinta. Takissa taskuja riittää ja ne ovat vedenpitäviä, sekä irroitettava kaulasuoja on hyvä lisä. Irroitettavat lämpövuoret toimivat myös niinkuin pitikin. Kuumalla kelillä eivät mielestäni olleet liian kuumat päällä, eli tuuletusaukot buenot.

    Kävin myös sovittamassa kyseistä MP-asun kokonaisuutta joka varmaan kanssa ajaa asiansa, mutta totesin IXS:n itselleni paremmaksi. Hyviä molemmat.
    Heheh!! Tais jopa pysyä vedet taskun sisäpuolella
    Jäi tosiaankin takista vedenpitävä tasku auki jossa oli kännykkä. Siellä se killui eikä koskaan palannut ennalleen. Matkavakuutus antoi kuitenkin hieman apua uuden hankintaan.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  13.  
  14. #13
    Kiitoksia monenkirjavista kommenteista. Ixsin puku tuli ostettua ja nyt hankkiin kokemuksia. Jos kesän aikana toteutuu mutka etelä/keski-Norjaan, kokemuksia niin helle kuin sadekeleistäkin varmasti tulee vastaan.