Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Olen hankkimassa ”ehkä” custom-pyörää kesäksi. Kilometrejä tulee vaan todella vähän, joten mietin vielä kallistunko vanhemman museoklassikon puolelle, vai kuitenkin vähän uudempaan (90-luvun) custom-ajokkiin. Mitään älyttömän kallista tuskin tulen kuitenkaan hankkimaan.

    Kerro mielipiteesi ja kokemuksesi Kawasaki VN 1500 (Väinön) hyvistä ja huonoista puolista, kuten ajettavuus, kulutus, vakuutukset, teho-painosuhde yms. mitä itselläsi mieleen juolahtaa. Kaikki tiedot on erittäin tärkeitä tällä hetkellä. Suosituksia ja vertailutietoa saa antaa myös muista tämän merkin pyöristä. Kaiken otan mielelläni vastaan.



  2. #2
    Vanhemmat ovat mallia "tankkaa öljy ja tarkista bensa". Sitten ne muutti mäntää ja alko pelittään
    ... jotain piti muistaa
  3. #3
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Lainaa (seku @ Huhti. 12 2009,16:19) kirjoitti
    Vanhemmat ovat mallia "tankkaa öljy ja tarkista bensa". Sitten ne muutti mäntää ja alko pelittään
    Mistähän vuosimallista lähtien se pelittäminen alkoi *



  4. #4
    Mulla alla -93 Wäinö eikä tuo nyt niin hirveitä sitä öljyä vie. Puoli litraa oon joskus saanut tuhannelle kilsalle menemään mutta silloin oli todella reipasta ajoa maantiellä. Tosin ei mittarissakaan ole kuin +50 Se koneuudistus tuli muistaakseni samalla kuin viides vaihde, olikohan -95 tai jotain sinnepäin..
  5. #5
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Lainaa (punaniska @ Huhti. 12 2009,19:00) kirjoitti
    Mulla alla -93 Wäinö eikä tuo nyt niin hirveitä sitä öljyä vie. Puoli litraa oon joskus saanut tuhannelle kilsalle menemään mutta silloin oli todella reipasta ajoa maantiellä. Tosin ei mittarissakaan ole kuin +50 Se koneuudistus tuli muistaakseni samalla kuin viides vaihde, olikohan -95 tai jotain sinnepäin..
    Kiitti kommentista.

    Sen verran olen kuullut, että 80-luvun lopun VN:ssä oli jotain pieniä lapsenvikoja, mutta nämä ns. uudemmat on vähän hämärän peitossa, joten kaikki tieto on edelleen tervetullutta. Niin ja pitäähän koneen aina vähän öljyä viedä, niin sillon se on kunnossa

    Mutta jos suinkin hitusenkin enemmän jaksat raapustaa omia kokemuksia ja muuta kyseiseen pyörään liittyvää lisätietoa, jota tässä aiheen alussa tiedustelen, niin oisin tosi kiitollinen etukäteen.
  6. #6
    Tässä melko kattava ketju Väinöstä yms..
    Väinö Topic

    Itsellä oli vielä alkuvuodesta tuollanen Vulcan 1500 SE -88
    Lyhyesti:
    + Hyvä ajoasento vähän isommallekkin
    + Vanhaksi pyöräksi ihan kivasti potkua
    + Soundit oli suorilla putkilla ihan jees

    - Pinnavanteet, niitä pinnoja katkes joskus
    - Jotkut yksilöt veivät öljyä mun yksilö ei vienyt kovinkaan paljon
    - Huonot jarrut

    Mun ajojen aikana en koskaan väinöllä tienpäälle jäänyt, eikä konetta tarvinnut pahemmin availla, kiksin tiivisteen ja kardaanin tiivisteen taisin siihen vaihdattaa.



    Liv to Raid! Raid to liv!
  7. #7
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Lainaa (jukkamv @ Huhti. 12 2009,21:00) kirjoitti
    Tässä melko kattava ketju Väinöstä yms..
    Väinö Topic

    Itsellä oli vielä alkuvuodesta tuollanen Vulcan 1500 SE -88
    Lyhyesti:
    + Hyvä ajoasento vähän isommallekkin
    + Vanhaksi pyöräksi ihan kivasti potkua
    + Soundit oli suorilla putkilla ihan jees

    - Pinnavanteet, niitä pinnoja katkes joskus
    - Jotkut yksilöt veivät öljyä mun yksilö ei vienyt kovinkaan paljon
    - Huonot jarrut

    Mun ajojen aikana en koskaan väinöllä tienpäälle jäänyt, eikä konetta tarvinnut availla.
    Kiitän ja kumarran. Juuri tämän kaltaisia mielipiteitä kokemuspohjalta etsiskelen.

    Paljonko VN:lläsi oli ajettu sen hankkiessasi ja paljon oli ajettu hukatessa?



  8. #8
    Toi Vulcan SE oli jenkkimalli mailimittarilla ja kilometrejä siinä oli hankittaessa noin 30000 km. Pois "annettaessa" kilometrejä taisi olla jotain 53000 km. Suomeen pääsääntöisesti tuotavat väiskit taisivat olla A-mallia ja tuo jenkkimalli oli sitten B-mallia (pienempi tankki 14L, pinnavanteet, otettu vähän enempi tehoja). Muuten kai sama pyörä.
    Liv to Raid! Raid to liv!
  9. #9
    Mullakin siis tuo "jenkkimalli" eli SE, tunnetaan myös nimellä Vulcan 88 tai B. Samaa mieltä Jukan kanssa, ajoasento on hyvä, tosin tämmöisenä 180 cm korkeena olen kaipaillut siirtosarjaa, päätin kuitenkin korjata tilanteen lepuutustapeilla kun opiskelijabudjetti on rajallinen. Tangon kun vaihtaa metrin levyiseen ja riittävän korkeeseen niin ajoasento paranee entisestään.
    Potkuakin pyörässä riittää omiksi tarpeiksi eikä vielä viiden vuoden aikana ole tielle jättänyt.
    Miinuspuolena tuo pinnojen katkeilu mutta siinähän saa samalla hyvän syyn isontaa vannekehää->maantiellä kierrokset tippuu..
    Toinen häiritsevä on Kwaakun äänekäs kone, mutta kun sen tietää niin ei ne rohinat, kilinät ja kolinat enää pelota kun on monta vuotta niitä kuunnellut.
    Ja tankki todellakin on liian pieni, vain 12 litraa.
    Kokonaisuutena ihan hyvä pyörä hintaansa nähden, pitää kuitenkin muistaa että kaikki tämän ikäluokan mopot alkaa olla jo yksilöitä
  10. #10
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Kiitos hyvistä kommenteista.

    Pitää nyt kevään mittaan vielä tutustua muutamaan "Väneen" silmästä silmään ja perstuntumalla. Jos se siitä sitten alkaa valjeta, että miltä ne pienet erot niissä tuntuu. Yksilöitähän ne pärratkin on ja pitää etsiä se itelle käteen sopiva yksilö.

    Onko nämä vanne ja pinnaongelmat ihan jokaisessa vuosimallissa, vai vähän vanhemmissa VN:ssa.
  11. #11
    pinnaongelmat ovat jokaisessa pinnavanteisessa vehkeessä polkupyöristä autoihin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  12. #12
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 13 2009,11:06) kirjoitti
    pinnaongelmat ovat jokaisessa pinnavanteisessa vehkeessä polkupyöristä autoihin.
    No on tokkiisa. En sitä meinannutkaan, että ilman pinnan vaihtoa selviäisi pinnavanteiden kanssa.

    Enemmän vain siihen pinna-aiheeseen sain sellaisen käsityksen, että se on tässä merkissä yleisempää, kuin muissa. Olen sen aikakauden kaveri, joka on monenlaista pinnapyörää ajanut ja monenlaisella pärrällä metsässäkin rämpinyt, crossin ja mantsan merkeissä, joten en sitä pinnanvaihtopuuhaa pelkää.

    Ihan ensin vaan jäi mieleen käsitys, että onko jonkinlainen tyyppivika, jos niitä paljonkin menee, mutta ehkäpä käsitin väärin. Ennen muinoin ne pinnat saatiin maastossakin kestämään, niin jotenkin jäi mieleen soimaan tuo tiepyörän pinnamenekki enemmän harmina, kuin pakollisena kilometrien ja vuosien väsymisen tuomana perushuoltona.

    Sorry, jos itse ymmärsin väärin.
  13. #13
    Hyvä mope ja ajanut tällä jo 40000 kilometriä.. Kytkime Kytkimen paineprikan joutuu noin 10000-30000 välein vaihtaan. Ostin väinön vuonna 2001. Jos ajaa auton öljyillä niin syö mutta kun on synteettien pyörä käyttöön tarkoitettu öljy niin ei hörpi.
    Pinnoja ei ole mulla katkeillut. Tosin ajan ilman kyytiläistä. Tuore kuva.. Pyörä ravassa ja paljon vaatetta mutta oli kevään lämpimin päivä tähän asti.. http://kuvablogi.com/nayta/1838022/



    Jensen.
  14. #14
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Kiitoksia jälleen tiedoista.

    Törmäsin jossain vaiheessa nettimotossa VN:n johon oli tehty isompi koneremontti alle 50 000 kilometrin. Voiko pitää edes paikkansa, vai onko ajettu sitten mittari kerran ympäri tai ollut joku maanantaipäivän versio. Täytyy oikein penkoa, että onko tuo vielä myynnissä siellä. Jos en väärin muista, niin taisi olla 90 luvun puolenvälin tietämiltä oleva pyörä.

    Yleensä kyllä sellainen on allekirjoittaneen mielikuva, että tonnisilla ja yli, pyörillä ajaa mukavasti sen satakunta tuhatta, ennen kun tarvitsee miettiä isompia remontteja. Ainahan jotain pientä joka vehkeessä on, mutta nuo isommat rempat kyseisillä kilometrimäärillä aina vähän kummastuttaa tai sitten on ollut todella huonolla isännällä käytössä, ellei useammallakin. Paha sanoa, kun en ole muihin, kuin tähän yhteen vasta törmännyt.
  15. #15
    Minun pyörällä on ajettu yhteensä 63000 ja konetta ei auottu. Pyörä oli ajettu vain 18000 tuhatta kun se mulle tuli. Tämän sais huonolla käytöllä rikki. Jos ei ajoissa lisää nestettä tai öljyä. Kytkintäkin pitää tarkasti käyttää. http://www.youtube.com/watch?v=BJXqr...e=channel_page
    Burn outteja en suosittele kun kardaanin sokka pettää. Kalliiksi tulee burnikset.
    Olen kuullut täälaisesta jolla oli ajettu 114000 ilman koneen korjausta. Twin ei kestä niin hyvin kuin rivikone. Yleensä ne hajoaa kun niitä viritetään. Putket vaihdetaan äänekkääpiin mutta ei säädetä. Venttiili palaa kun liian laiha seos.. Aika kilinät näissä vaikka kunnossa.. Mulla on ovaali ilmanputsarit ja avatut putket ja suuttimet on vaihdettu isompiin. Joillakin on Vulcan hajonnut jo 40000:ssa. Yksi jeppe vaihtoi pakoputket ja sanoi että hyvin toimii ja ei vaihtanut suuttimia.. No pääsi 3000 ja laukesi.re=channel_page



    Jensen.
  16. #16
    Viitisen vuotta sitten olin aikeissa ostaa vn 1500, 88-95. Tarjolla oli sekä pieni, että isotankkisia malleja.
    Törmäsin liian moniin huonoihin yksilöihin jo tuolloin, joten ostin lopulta ihan erityyppisen pyörän.

    Olisiko tilanne parempi nyt vuosien jälkeen?

    -Oli kaaduttuja ja/tai huonosti maalattuja.
    -Löytyi jopa ~94 40tkm kolisevalla koneella (remontoituna pyörä myöhemmin myytiin)
    -Löytyi alle 20tkm ~94, mutta kun edes mittari ei ollut oma...
    -Kromit saattoi olla ihan surkeassa kunnossa ja pyörä 93-95.


    -93 vai -92 taisi tulla parannuksia mäntiin, jolloin öljynsyönti väheni merkitävästi. Myös kytkimeen tuli muutoksia ilmeisesti samoihin aikoihin.

    Muutamiin vanhempiin pyöriin törmäsin, joihin oli männät vaihdettu (ilmeisesti uudemman vm mukaiset), sillä saatu öljynkulutus kuriin. Ei siis ole tavatonta vn 15 kohdalla, että kone olisi avattu alle 50tkm, kaikki eivät siedä kovaa öljynkulutusta.

    Vn 15 on hienon näköinen pyörä, isompikin kuski voi ajaa mukavasti. Ja kun kone on pirteässä kunnossa niin hymy on herkässä.

    Vaan, mistä löytäisit hyvän yksilön edes jonkinlaiseen järkevään hintaan?
  17. #17
    Mielenkiintoista, tässä varmaan osa syy miks noita vn 1500 ei kovin paljoa näy liikenteessä verrattuna esim. 1400 intikkaan, molemmat ollu kuitenkin samoihin aikoihin markkinoillakin. Tyylikäs pyörä jokatapauksessa
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  18. #18
    Minä vähän luulisin, että pinnaongelmat johtuu löysistä pinnoista, ainakin osaksi. Nykypyörissä kun harvoin on niitä pinnoja, niin voip se kiristely unohtua.



  19. #19
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Kiitoksia kommenteista. Harvakseltaan joudun viikolla vastailemaan keikkaduunarin ominaisuudessa, mutta perehdyn aiheeseen aina kun ehdin.

    Jokunen Custom on tullut koeistuttua, muttei vielä koeajettua. Onhan tässä näitä joulunaluspäiviä. Kawasakiin en vielä ole törmännyt liikkeissä, enkä sitten ole ehtinyt yksityismyyjiin tutustua, mutta odotellaan lämpimiä kelejä, niin voi samalla vaikka suorittaa ne koeajot.
  20. #20
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Lainaa (HondaFour @ Huhti. 13 2009,18:21) kirjoitti
    Viitisen vuotta sitten olin aikeissa ostaa vn 1500, 88-95. Tarjolla oli sekä pieni, että isotankkisia malleja.
    Törmäsin liian moniin huonoihin yksilöihin jo tuolloin, joten ostin lopulta ihan erityyppisen pyörän.

    Olisiko tilanne parempi nyt vuosien jälkeen?

    -Oli kaaduttuja ja/tai huonosti maalattuja.
    -Löytyi jopa ~94 40tkm kolisevalla koneella (remontoituna pyörä myöhemmin myytiin)
    -Löytyi alle 20tkm ~94, mutta kun edes mittari ei ollut oma...
    -Kromit saattoi olla ihan surkeassa kunnossa ja pyörä 93-95.


    -93 vai -92 taisi tulla parannuksia mäntiin, jolloin öljynsyönti väheni merkitävästi. Myös kytkimeen tuli muutoksia ilmeisesti samoihin aikoihin.

    Muutamiin vanhempiin pyöriin törmäsin, joihin oli männät vaihdettu (ilmeisesti uudemman vm mukaiset), sillä saatu öljynkulutus kuriin. Ei siis ole tavatonta vn 15 kohdalla, että kone olisi avattu alle 50tkm, kaikki eivät siedä kovaa öljynkulutusta.

    Vn 15 on hienon näköinen pyörä, isompikin kuski voi ajaa mukavasti. Ja kun kone on pirteässä kunnossa niin hymy on herkässä.

    Vaan, mistä löytäisit hyvän yksilön edes jonkinlaiseen järkevään hintaan?
    Nämä onkin niitä kaikkein pelätyimpiä kokemuksia ja näkemyksiä, joita koitan välttää ja siksipä täällä kai olen vähän pohjaa pyöriin penkomassa.

    Tosin olen ajatellut hankkivani pyörän, joka on vanhimmillaan 1995, mutta mielellään nuorempi. Kilometrejä saa olla enintään 30-35 tkm, pyörä mielellään kotimaassa ensirekisteröity ja huollettu, että on edes jonkinlainen käsitys ajetusta matkasta. Tietenkin se omistajien määräkin paljon kertoo.

    Nämä on itselle kuitenkin äärimmäisen hyviä tietoja, joita tänne on sadellut. Se että saan pohjaa ajetuille kilsamäärille ja miesten merkkikohtaista tyytyväisyyttä selville, antaa se paljon taustaa tälle hommalle, vaikka ne entiset merkkihenkilöt aina parhaita tiedonantajia on. Sanotaan kuitenkin näin, että pari merkkiä on menossa ylitse muiden, mutten vielä siitä tässä sen enempää. Katsotaan mitä kevät ja kesä tuo tullessaan, niin ehkä se tällä foorumilla vielä selviää mihin olen päätynyt. Mutta tosiaan, se mitä hintaan tulee, niin ne ainakin on taivaissa näin kevään korvalla.

    Tietenkin mielelläni otan edelleen vastaan kokemuksia ja näkemyksiä näihin merkkeihin, joihin sitä olen kaivannut. Museopyörän hankinta ainakin on toistaiseksi siirtynyt kauemmaksi, vaikka niitä kilometrejä vähän kesän mittaan tulisikin.



  21. #21
    Jos -95 tai uudempaa olet hankkimassa, niin huomaa, että -96 muuttuu malli aikalailla. Vähän makuasia kummasta enemmän tykkää, tekniikka on pitkälti samaa.

    -98 tulee taas pieniä muutoksia tekniikkaan, kuten viides vaihde. Ulkonäkö säilyy ysikutosen kaltaisena. Vuosituhannen vaihteessa tulee ruisku ja muita pikkumuutoksia tekniikkaan, ulkonäkö edelleen pitkäti säilyy.

    Tässä siis oli kyse Classic mallista. Samaa pyöräähän on myös ainakin Tourer, Drifter ja Meanstreak versioina, vuosimallista riippuen.

    Vähän ajetun suomipyörän löytäminen voi olla haastavaa. En tiedä miten paljon noita on uutena rekisteröity suomeen, mutta paljon niitä on ainakin käytettynä tuotu.

    Tuossa vielä kuva minun kevyesti kustomoidusta ysiysistä:




  22. #22
    Eipä ole moitittavaa ollut.
    Pyörä on nyt kaks kesää ollut *käytössä, kahdenkin ihmisen,eli ajoa on tullut.
    Siirtosarjassa oli pientä ongelmaa, vaihdepolkimen tappi katkesi, mutta sitä ei ollut vaikea korjata.
    Öljynvaihtoa ja siinäpä se sitten onkin.
    Tankatakkin on pitänyt joskus, mut harvakseltaan.
    Tankilla pääsee 300 km jos viisaasti ajaa.
    VN on juna...
    Avaa profiili, niin näet pyörän ;)



    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  23. #23
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Kiittelen kommentaista vappuhulinoiden tauottua...
  24. #24
    Lainaa (MikkoS @ Huhti. 19 2009,09:37) kirjoitti
    Tässä siis oli kyse Classic mallista. Samaa pyöräähän on myös ainakin Tourer, Drifter ja Meanstreak versioina, vuosimallista riippuen.

    Vähän ajetun suomipyörän löytäminen voi olla haastavaa. En tiedä miten paljon noita on uutena rekisteröity suomeen, mutta paljon niitä on ainakin käytettynä tuotu.

    Tuossa vielä kuva minun kevyesti kustomoidusta ysiysistä:
    Hyvä jumala kun on kaunis pyörä.

    Olen katsellut tommosta 00 tai uudempaa mallia vähän "sillä silmällä", noita läskejä, onko se drifter se mallinimi? Millon vaihtuu ruiskuksi ja mitä vikaa noissa uudemmissa on? Lähinnä kiehtoo tuo kunnon fläsäcustomhenkisyys, isohko twini ja keppiveto.

    Saako noihin kätevästi lisäosaa, pörinäputkea ja sen sellasta, ja paljonko tommosesta 00-02 mallisesta kannattaa maksaa? Paikoin ovat jotain kahdeksaa tuhatta vailla?

    Tarkotuksena ois siirtyä itsemurhaluodista oikeaan moottoripyörään, ja semmoseen, jolla vois ajaa enemmän kuin rempata.
  25. #25
    Räpätin-tin:n avatar
    Liittyi Apr 2009
    Etelä-suomen läänin pääkaupunki
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 07 2009,12:07) kirjoitti
    Lainaa (MikkoS @ Huhti. 19 2009,09:37) kirjoitti
    Tässä siis oli kyse Classic mallista. Samaa pyöräähän on myös ainakin Tourer, Drifter ja Meanstreak versioina, vuosimallista riippuen.

    Vähän ajetun suomipyörän löytäminen voi olla haastavaa. En tiedä miten paljon noita on uutena rekisteröity suomeen, mutta paljon niitä on ainakin käytettynä tuotu.

    Tuossa vielä kuva minun kevyesti kustomoidusta ysiysistä:
    Hyvä jumala kun on kaunis pyörä.

    Olen katsellut tommosta 00 tai uudempaa mallia vähän "sillä silmällä", noita läskejä, onko se drifter se mallinimi? Millon vaihtuu ruiskuksi ja mitä vikaa noissa uudemmissa on? Lähinnä kiehtoo tuo kunnon fläsäcustomhenkisyys, isohko twini ja keppiveto.

    Saako noihin kätevästi lisäosaa, pörinäputkea ja sen sellasta, ja paljonko tommosesta 00-02 mallisesta kannattaa maksaa? Paikoin ovat jotain kahdeksaa tuhatta vailla?

    Tarkotuksena ois siirtyä itsemurhaluodista oikeaan moottoripyörään, ja semmoseen, jolla vois ajaa enemmän kuin rempata.
    Veit sanat suustani. Vastaavaa kaunotarta olen haaveilemassa, mutta ei taida ihan niin tuoretta 8 tonniin vielä saada tai sitten olen ite etsiskellyt vääristä paikoista. Jossain 7-8 tonnin haarukassa olisi omankin haaveen hinta.

    Edittiä: Kyllä niitä näköjään siihen hintaan löytyy, mutta kirjo on kyllä yhtä laaja, kuin muissakin merkeissä. Päätöksen vaikeus tulee varustetason, historian ja kilomertrien kautta aika työlääksi. Mutta ainahan se oikea löytyy, kun aikansa malttaa etsiä...



  26. #26
    Kyselkääpä Mimotolta.
    Jollei siellä ole, niin tuopasee Belgiasta ja hinta asettuu kyllä ihan kohtuulliseksi...
    Pakko vielä editoida...Kuola valuu...
    1500 Tourer Mimotolla ensimmäisenä kuvissa, se kauniin vihreä, josta olen aina unelmoinut ;)



    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  27. #27
    Lainaa (jensen @ Huhti. 13 2009,15:57) kirjoitti
    Minun pyörällä on ajettu yhteensä 63000 ja konetta ei auottu. Pyörä oli ajettu vain 18000 tuhatta kun se mulle tuli. Tämän sais huonolla käytöllä rikki. Jos ei ajoissa lisää nestettä tai öljyä. Kytkintäkin pitää tarkasti käyttää. http://www.youtube.com/watch?v=BJXqr...e=channel_page
    * * * Burn outteja en suosittele kun kardaanin sokka pettää. Kalliiksi tulee burnikset.
    * * * * * * *Olen kuullut täälaisesta jolla oli ajettu 114000 ilman koneen korjausta. Twin ei kestä niin hyvin kuin rivikone. Yleensä ne hajoaa kun niitä viritetään. Putket vaihdetaan äänekkääpiin mutta ei säädetä. Venttiili palaa kun liian laiha seos.. Aika kilinät näissä vaikka kunnossa.. *Mulla on ovaali ilmanputsarit ja avatut putket ja suuttimet on vaihdettu isompiin. Joillakin on Vulcan hajonnut jo 40000:ssa. *Yksi jeppe vaihtoi pakoputket ja sanoi että hyvin toimii ja ei vaihtanut suuttimia.. No pääsi 3000 ja laukesi.re=channel_page
    Mulla on 1994 1500 Vulcan. Jos vaihdan alkuperäisten tilalle äänekkäämmät vaimentimet, niin riittääkö kaasareihin suuttimien vaihto ja millaiset? Mitä 88 tarkoittaa?
  28. #28
    Mulla on 1994 1500 Vulcan. Jos vaihdan alkuperäisten tilalle äänekkäämmät vaimentimet, niin riittääkö kaasareihin suuttimien vaihto ja millaiset? Mitä 88 tarkoittaa?[/QUOTE]
    Eipä taida tarvita vaihtaa mitään suuttimia. Eri asia sitten jos imupuolelle teet jotain tai hommaat ihan läpi asti auki olevat torvet. Mittaa kuitenkin CO arvot ettei mene laihalle. Itsellä nyt noin 20Kkm ajettu putkien vaihdon jälkeen vastaavalla pyörällä eikä suuttimia tarvinnut vaihdella.
    Se 88 tarkoittaa kuutiotuumia..
  29. #29
    Lainaa (punaniska @ Heinä. 26 2009,10:37) kirjoitti
    Mulla on 1994 1500 Vulcan. Jos vaihdan alkuperäisten tilalle äänekkäämmät vaimentimet, niin riittääkö kaasareihin suuttimien vaihto ja millaiset? Mitä 88 tarkoittaa?
    Eipä taida tarvita vaihtaa mitään suuttimia. Eri asia sitten jos imupuolelle teet jotain tai hommaat ihan läpi asti auki olevat torvet. Mittaa kuitenkin CO arvot ettei mene laihalle. Itsellä nyt noin 20Kkm ajettu putkien vaihdon jälkeen vastaavalla pyörällä eikä suuttimia tarvinnut vaihdella.
    Se 88 tarkoittaa kuutiotuumia..[/QUOTE]
    Kiitos vastauksista. Tarkoitatko, ettei tarvi tehdä mitään säätöjä, tarkistaa vaan Co:t?
  30.  
  31. #30
    Minä en ole sitä säädellyt mitenkään, mutta varmistin sen mittarilla kun oli uudet puhtaat putsarit paikoillaan. Voihan olla, että Gyntteri on joskus isommat suuttimet vaihtanut, ei ole tarvinnut kaasareita purkaa enkä ole sitä turhaan viitsinyt alkaa tekemään. Eihän ne suuttimet ja penkitys kyllä paljoa maksa jos haluat täyden varmuuden ja -tehon..