Sivu: 23 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 132122232425 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 966:sta
  1. #661
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Virallinen pressiesittely ja ensitestit 2015 RSV4:lle ja Tuonolle oli vasta 15.4 Misanossa. Siksi ei ole aiemmin tullut koeajoraportteja.
    Juu, ja Piaggio lienee tehnyt kotiläksynsä. Jos muistan oikein niin alkuperäisen RSV4:n ensitesti (~ v.2008?) oli pienimuotoinen katastrofi...
    On nää hienoja nää nykyiset (kin)!
    MAD (mean absolute deviation)
  2. #662
    Poistettu
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Ismael Bonilla on vetomies, yllättävän paljon lepattaa Prilleri suorilla. Luultavasti kamerahäkkyrä on siten tankin päällä ettei kuski pääse pleksin suojiin ja paino jää taakse. Silti tekis mieli sanoa tän videon perusteella että luultavasti perä on pehmeähkö rata-ajoon ja ainakin tuhdimmat kuskit saa varautua vaihtamaan vieteriä.
  3. #663
    Suomeen ei saada, kuin vain kaksi uutta RSV4:sta tämän kuun valmistuserästä. Toimitus arviolta Toukokuun puolivälissä. Onneksi toinen noista on tulossa mulle Vaikuttaisi siltä, että Aprilian myynti on saanut hieman vauhtia Tuonon ja RSV4:sen osalta. Suosivat toimituksissa isompia markkinoita..

    Virallinen RSV4 RF mainosvideo https://youtu.be/lKKPq5DwVvo

    Testejä
    https://ultimatemotorcycling.com/201...isano-circuit/
    http://www.bennetts.co.uk/bikesocial.../#.VTI-FMn6jqA
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  4. #664
  5. #665
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Hmmm.... noita kun lukee voi tulkita, että Aprilia olisi tippumassa ykköspallilta. Kovaa leikkiä. Nyt sitten Rutter testaamaan noita ja Fast Bikesin SBOTY pitää odotella kanssa. Mielenkiintoista.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #666
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hmmm.... noita kun lukee voi tulkita, että Aprilia olisi tippumassa ykköspallilta. Kovaa leikkiä. Nyt sitten Rutter testaamaan noita ja Fast Bikesin SBOTY pitää odotella kanssa. Mielenkiintoista.
    Älä J vielä luovuta, kyllä Aprilia vielä kampoihin lyö ainakin radalla. Hienoja uusia pyöriä on kyllä tullut ja mielenkiintoisia tulee olemaan noi ryhmätestit.
    Mä lisäilen noita testejä/arvosteluita tohon edelliseen postaukseen sitä mukaa, kun niitä löydän. Jostain syystä mulla on erityinen motivaatio niiden etsimiseen ja lukemiseen.
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  7. #667
    Tulin just Assenista takaisin, siellä Aprilia ei ainakaan antanut yhtään tasoitusta muille stock-luokan pyörille.
    Tosin krediittiä täytyy antaa kuskillekin, Savadori oli viimekin vuonna ihan kärkikuskeja.
    Aika tasaista tuntuu olevan sekä stockin että sbk:n puolella, enemmän se on kuskista kiinni että Rea on ollut noin hallitseva tällä kaudella. Saa nähdä löytääkö Haslam vanhan 2010-kauden fightin spiritinsä takaisin.
  8. #668
    MCM VERDICT

    Aprilia have joined the 200bhp club with style. The engine mods now given it the muscle to compete with superbike class of 2015. While we've all been chattering on about the new R1, S1000RR and 1299 Panigale, Aprilia have sneaked up and produced a potential class winner while no one was looking.
    ☆☆☆☆☆

    Ei maksa muuten lehti ipadille, kuin 0,99€, jos kiinnostaa..
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  9. #669
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hmmm.... noita kun lukee voi tulkita, että Aprilia olisi tippumassa ykköspallilta. Kovaa leikkiä. Nyt sitten Rutter testaamaan noita ja Fast Bikesin SBOTY pitää odotella kanssa. Mielenkiintoista.
    Fast Bikes 301-June on ulkona. Fast Bikesin kavereilla on aina ollut rakkaussuhde RSV4:seen, mutta silti.

    Verdict 11/10
    +Everything
    -Anything

    https://youtu.be/PsiGzVbmhkk

    BJ wrote "I'm going out on a limb here, but I think the RSV4 could very well make it five SBOTY wins in row. Aprilia has done more than enough to keep it ahead of rapidly chasing pack. I though the R1 could match it before, but now the Japanese bike may just fall slightly short because there isn't single area the Aprilia is weak in. You want the best? Buy the RSV4.WSB for the road? You'd better believe it!".
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  10. #670
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Hyvä hyvä. Nyt tulee uni. Parasta tuossa on se, että ajan itsekin Aprilialla, joka vailla mitään loogista päättelyä on siis paras ratapyörä... evö.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #671
    No niin ensimmäinen penkkituloskin on saatu. Man saaren pojat olivat penkittäneet uuden RSV4 RF ja saaneet takapallolta 197hp.
    Vertailevia penkkituloksia odottaessa mutta nyt vaikuttaisi Riljan tehot olevan linjassa Bemarin, Yamahan ja Ducatin kanssa.
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  12. #672
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    No niin ensimmäinen penkkituloskin on saatu. Man saaren pojat olivat penkittäneet uuden RSV4 RF ja saaneet takapallolta 197hp.
    Vertailevia penkkituloksia odottaessa mutta nyt vaikuttaisi Riljan tehot olevan linjassa Bemarin, Yamahan ja Ducatin kanssa.
    Tää on suuri helpotus! Ei tarvitse enää kulkea hartiat länässä alitehoisuuden takia. Veikkaan että kohta alkaa kuumottava väittely noiden penkkien eroista perinteiseen .org -tyyliin
    <br />
  13. #673
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa peppoone kirjoitti Katso viesti
    Tää on suuri helpotus! Ei tarvitse enää kulkea hartiat länässä alitehoisuuden takia. Veikkaan että kohta alkaa kuumottava väittely noiden penkkien eroista perinteiseen .org -tyyliin
    Kunhan saa samasta penkistä samalta päivältä tulokset niin sitten voi alkaa jotain vääntämäänkin noista tehoista. Siihen asti nuo on vain yksittäisiä mittaustuloksia +-5% virhemarginaalilla.
    Superbike #7
  14. #674
    Viimeksi muokannut: Husky510; 12.05.2015 klo 22:14.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  15. #675
    Austin Racingin testejä(sama dyno).

    image.jpg

    image.jpg
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  16. #676
    [QUOTE=Veistos;6378785]Austin Racingin testejä(sama dyno).

    Kattelin just samaa, aika huikean pelin Aprilia väsännyt jos työntää + 20 hp lisää takaselle verrattuna vanhempaan malliin ja kun otaa huomioon että hiaman tehottomampana kilpailijoihiin verrattuna vanha RSV4 oli silti testien paras/nopein niin ei kauhea ennustaja tartte olla että valtikka pysyy samssa osoitteessa
  17. #677
    Mukava kuulla kommentteja vaikuttaako teho miten ajettavuuteen, koska usein vastaavissa tapauksissa tulee myös ajettavuuteen muutoksia, vähennetään keulimisherkkyyttä jne tehon vuoksi. Näyttäisi, että geometriaa on taas hieman ruuvattu, varmasti vaimennusten säätöjäkin, eli 2015-versio ei ole vain vanha versio lisättynä 20hv:lla. Mutta tuskinpa se pyörän perusominaisuuksia on mihinkään vienyt, hienosäätöä vain.
  18. #678
    Tor RSV4 RF arvostelu

    https://youtu.be/Vd7iN0orXIQ
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  19. #679
    Kopsattu Apriliaforumilta ei baha ei baha

    Superbike shootout in European motorcycle journals of Motorrad (Germany), Motociclismo (Spain), La Moto (???).
    Tested on Track in Oschersleben
    https://youtu.be/fIbNNqyVa_M

    https://youtu.be/kYmfnuWpImE

    Overall winner is the RSV4 RF (1.)
    2. S1000RR
    2. Panigale 1299S
    4. R1
    5. Fireblade SP
    5. ZX10R
    7. GSXR 1000

    Fastes times , nearly 1 second faster than the BMW and Pani.

    Power on dyno:

    RSV4: 203 hp at 13.600 rpm, 115 Nm at 10700 rpm

    S1000RR: 212 hp at 13600 rpm, 121 Nm at 10800 rpm (incredible!!)

    Panigale 1299S: 201 hp at 10800 rpm, 140 Nm at 8900 rpm

    R1: 199 hp at 13600 rpm, 112 Nm at 8800 rpm

    ZX10: 193 hp at 13000 rpm, 112 Nm at 11200 rpm

    Fireblade: 180 hp at 12100 rpm, 112 Nm at 10600 rpm

    GSXR: 175 hp at 11600 rpm, 113 Nm at 10000 rpm.


    Lightest bike is the Pani with 194 kg wet, Aprilia with 207 kg, R1 199 kg, BMW 205 kg. Rest does not matter .

    Not bad - eeehhh?
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  20. #680
    Paljonkohan Bemarin aika paranisi, jos alusta olisi samalla tasolla makaroonien kanssa?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  21. #681
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Paljonkohan Bemarin aika paranisi, jos alusta olisi samalla tasolla makaroonien kanssa?
    Ei oo pelkästään siitä kiinni. Toi V4 konsepti ja "parempi" rungon design yhdessä V4:n kanssa tuo etua Apikalle. Näin oon jostain lukenut. Ei oo omia päätelmiä
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #682
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Mukava kuulla kommentteja vaikuttaako teho miten ajettavuuteen, koska usein vastaavissa tapauksissa tulee myös ajettavuuteen muutoksia, vähennetään keulimisherkkyyttä jne tehon vuoksi. Näyttäisi, että geometriaa on taas hieman ruuvattu, varmasti vaimennusten säätöjäkin, eli 2015-versio ei ole vain vanha versio lisättynä 20hv:lla. Mutta tuskinpa se pyörän perusominaisuuksia on mihinkään vienyt, hienosäätöä vain.
    Mitä olen ymmärtänyt niin uusi malli on kevyempi ajaa ja suunnan muutokset nopeammat eli jotain pikku viilausta on runkoon/geometriaan tehty + elektroniikkapaketti toimii himpun paremmin.
  23. #683
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Mitä olen ymmärtänyt niin uusi malli on kevyempi ajaa ja suunnan muutokset nopeammat eli jotain pikku viilausta on runkoon/geometriaan tehty + elektroniikkapaketti toimii himpun paremmin.
    Koneen paikkaa muutettu. Swingin kiinnityskohtaa jne. jne. Just tuosta luin, mut eihän näitä muista.

    Tietty, saahan Apikassa koneen sinne, missä se ennen oli, kun runko tarjoaa siihen mahdollisuuden
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #684
    Aprilia RSV4 RF vs. Ducati Panigale S radalla

    https://youtu.be/LVnfqo-pWKw
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  25. #685
    Poistettu
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Aprilia RSV4 RF vs. Ducati Panigale S radalla

    https://youtu.be/LVnfqo-pWKw
    Ton testin perusteella voi sanoa vain että Panigalen kuski on n 10sekuntia kierroksella nopeampi.
  26. #686
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Kopsattu Apriliaforumilta ei baha ei baha

    Superbike shootout in European motorcycle journals of Motorrad (Germany), Motociclismo (Spain), La Moto (???).
    Tested on Track in Oschersleben
    https://youtu.be/fIbNNqyVa_M

    https://youtu.be/kYmfnuWpImE

    Overall winner is the RSV4 RF (1.)
    2. S1000RR
    2. Panigale 1299S
    4. R1
    5. Fireblade SP
    5. ZX10R
    7. GSXR 1000

    Fastes times , nearly 1 second faster than the BMW and Pani.

    Power on dyno:

    RSV4: 203 hp at 13.600 rpm, 115 Nm at 10700 rpm

    S1000RR: 212 hp at 13600 rpm, 121 Nm at 10800 rpm (incredible!!)

    Panigale 1299S: 201 hp at 10800 rpm, 140 Nm at 8900 rpm

    R1: 199 hp at 13600 rpm, 112 Nm at 8800 rpm

    ZX10: 193 hp at 13000 rpm, 112 Nm at 11200 rpm

    Fireblade: 180 hp at 12100 rpm, 112 Nm at 10600 rpm

    GSXR: 175 hp at 11600 rpm, 113 Nm at 10000 rpm.


    Lightest bike is the Pani with 194 kg wet, Aprilia with 207 kg, R1 199 kg, BMW 205 kg. Rest does not matter .

    Not bad - eeehhh?

    Vaikka tässä vaaleanpunaisten Aprilia -lasien läpi tätä maailmaa katseleekin, niin täytyy myöntää että bimmerin tehot on kyllä aika mykistävät. Nahkahousut kireenä tuota tulisi ohjastettua
    Jännä nähdä sitten katutestien tuloksia. Veikkaan että R1:n on hyvä voittajaehdokas ainakin moottorin puolesta, kun näyttäisi tuota tehoaluetta piisaavan. Iso-D:ssäkin vääntöä tuntuu riittävän, joskin ylikokoiselta niin olettaisikin.
    <br />
  27. #687
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Ton testin perusteella voi sanoa vain että Panigalen kuski on n 10sekuntia kierroksella nopeampi.
    Sehän oli varmaan selvää jo alkuteksteistäkin. Panigalen kuskina kisakuski ja Riljalla moottoripyörätoimittaja. Mutta videossa näytti ainakin suoranopeuksien osalta vauhti nyt riittävän Riljalla.
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
  28. #688
    Uusimmassa PB.ssa oli uuden RSV4:n koeajo. Ei kovin hehkuttava, tai mainittiin että on hyvä, mutta kun kilpailijoilla on esim. semiaktiiviset alustat, autoblipperit, modernit mittaristot jne niin Aprilia vähän on siinä mielessä jäljessä vaikka moottori, alusta ja runko onkin hyviä. Etenkin kun ulkomailla (Briteissä) RSV4 RF on kalliimpi kuin S1000RR, R1 ja lähes samoissa hinnoissa 1299S:n kanssa. Suomessahan Aprilian hinnoittelu on kilpailijoihin nähden halpaa. Jännä kyllä miten on eri maissa niin erilaiset hinnat, autoverokaan ei noita selitä kun pyörissä se on about sama samanhintaisissa vehkeissä. Esim. Englannissa RSV4 RF ja 1299S on lähes sama (2k gbp ero), mutta Suomessa näissä on lähes 10keur ero.
  29. #689
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Mun mielestä toi PB:n artikkeli oli hieman puolivillainen. No, toisaalta olivat sitten paneutuneen kunnolla Rykköseen, Panokalleen ja Puimuriin.

    Parempi odotella Rutterin tuomiota.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #690
    Jos veikata pitäisi, tuskin uusi RSV4 hirveästi jää uuden s1000rr PB:n Mallory Parkin pohja-ajasta. Vai jääkö ollenkaan?
Sivu: 23 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 132122232425 ... ViimeinenViimeinen