Sivu: 102 / 102:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102
Tulokset 3031:stä 3041:een 3041:sta
  1. #3031
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Ei välttämättä liity suoraan tohon korkeaan lämpötilanäyttöön toi starttaamattomuus. Minuutissa tuskin nesteet saati kone jäähdy 20 astetta.
    Displayssa ainakin varotusvalot vilkkuu et liian korkee lämpötila.. annan olla sen vajaa minuutin ja sen jälkee näytöllä se n. 100 astetta... eli onko sitten jossain muussa vika? Ecu sekasin?
  2. #3032
    Olisko lämpöanturi viallinen ja menee johonkin suojamoodiin?
  3. #3033
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    30-60 sekunnissa koneen lämpötila ei ehdi tippua ainuttakaan astetta, joten lämpötila ei ole heikon käynnistymisen syy.
    Kauanko kuumaa konetta pitää startata että se käynnistyy?
    No siis heti ku ne lämpötilat on pudonnut takasin vähintään 110 asteeseen ni se lähtee heti ensi yrittämällä ihan normaalisti...
  4. #3034
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Olisko lämpöanturi viallinen ja menee johonkin suojamoodiin?
    Tai liian vähän jäähdytysnestettä, ja anturi näyttää omiaan.
    .
  5. #3035
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    No siis heti ku ne lämpötilat on pudonnut takasin vähintään 110 asteeseen ni se lähtee heti ensi yrittämällä ihan normaalisti...
    Eikö se lähde kuumana lainkaan käyntiin?
    .
  6. #3036
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Eikö se lähde kuumana lainkaan käyntiin?
    Sillon ku vedin alastarolla nupit sillä ni teippasin aika hyvin sen vasemman kyljen, lämpötilat nousi tosi nopeesti ja varsinki kaupunki ajossa pyörä huusi koko ajan liian korkeita lämpötiloja. Silloin en saanut pyörää käymään ollenkaan 120 asteessa... en oo sen jälkeen koittanut käynnistellä todella kuumissa lämpötiloissa käynnistellä... tosin nyt on jo niin kylmät ilmalämpötilatki et on tosi vaikeet saada pyörää tosi kuumaks ees keskusta ajossa...

    Muutenkin ilmesesti nää uudet 2015-> R1 ja R6 lähtee todella huonosti käymään... ainakin 2017 R6 lähetetty tehtaalle takasin vähän useampi kappale kun ei lähde ekalla yrittämällä ollenkaan käyntii ja toisellaki aika takkuillen
  7. #3037
    Siis se on käyny kylellään kytkinpuolelle? Siltä kyljeltä sit vikaa ettimään. Siä on ecu ja kaikkea muuta kivaa. Ja niin kuin mainittu, niin vettä on tarpeeksi koneessa?
    Kaikki tietämäni viimeisen korin R1 jammut on hyviä ähteen käyntiin. Oli lämpö mitä vaan.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  8. #3038
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Siis se on käyny kylellään kytkinpuolelle? Siltä kyljeltä sit vikaa ettimään. Siä on ecu ja kaikkea muuta kivaa. Ja niin kuin mainittu, niin vettä on tarpeeksi koneessa?
    Kaikki tietämäni viimeisen korin R1 jammut on hyviä ähteen käyntiin. Oli lämpö mitä vaan.
    Kyllä ja aika rajustikki... Piti teippailla aika paljon et sain vaihteita vaihdettuu ku ecu roikku siinä tiellä kaadon jälkee. Kaikkii nestei pitäis olla tarpeeks kyl konees. Se kävi jo mini huollossaki tosa vähä aikaa sit eikä huollost ainakaa sanottu mitää et olis ollu jotai ylimäärästä. Mulla tosin muutenki enää se 1,5tkm et tulee vähä isompi huolto ni luulis sielläki sit tuleva vastaa JOS tulee...
  9. #3039
    Sun tarttee sanoo niille, että rupeevat ettiin syytä. Muuten vaihtaavat vaan öljyt ja suotimet, sekä sotkevat mopon rasvaan. Ei ne muuten eti tollasia.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  10. #3040
    Alkuun tuntui, että vikahan voisi olla vaikka sähköissä tai joku mekaaninen juttu. Nyt kuitenkin selvinnyt pari muuttujaa välillä... Eihän siinä auta kun järjestelmällisesti käy kaikki läpi:
    - kaikki osat varmasti ehjiä eikä esim. jäähdytin vääntynyt, rikki tms.
    - nestettä oikea määrä ja järjestelmä myös ilmattu oikein
    - teippaukset ja muut patentit pois, katteet kuntoon jne jotta varmasti jäähdytys pelaa kuten sen pitää eli kylmä ilma pääsee jäähdyttimelle ja myös kuuma ilma pääsee poistumaan oikein
    - ecun, antureiden tms sähköosien tarkastus/korjaus jne että ovat oikeilla paikoilla ja ehjiä/toimivia.

    Uusimmat euro4-vehkeet kyllä käy kuumempana kuin vanhemmat mopot, mutta silti niiden pitää normaalisti kunnossa ollessaan toimia moitteetta ja ilman ylikuumenemista. Kuumuudesta voi johtua monia eri starttiongelmia, esim. mulla oli RSV4:ssa sellainen starttivika, että kuumana ei jaksanut startti pyörittää konetta. Vika oli startissa ja myös porukka vaihteli parempia maajohtoja akulta startille. Sulla vikana voi olla että jos lämmöt on luokkaa +120 astetta niin ei anna käynnistää konetta jotta ei kuumemmaksi mene, yleensähän ylärajana on tuon luokan lämmöt.
  11.  
  12. #3041
    Monessa koneesa vialinen kampiakselin asentoanturi
    tekee noin lämpimänä ei käyniisty hetekn jäähdytelyn jälkeen lähtee,

    mutta jos ecu on roikkunut johdoistaan niin tarkistella ne
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
Sivu: 102 / 102:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25292100101102