Sivu: 70 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2060686970717280120 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2071:stä 2100:een 3982:sta
  1. #2071
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Janiini kirjoitti Katso viesti
    Kiinnostusta olisi vähän opiskella syvemmälti tuota laitetta. Nyt olisin siis vailla vinkkejä.. Mitä asioita olisi helppo itse käydä läpi/tarkastella? Tarkoitus olisi vaihtaa nyt ensitöikseen öljyt ja suodatin, kumien vaihdon yhteydessä putsailla ketjut ja rattaat.. Minkä hintaisia yleensä uudet ketjut ja rattaat ovat? Harkinnassa olisi vaihtaa -1/+2 koska ajan pääsääntöisesti työmatkaa n.12km taajamaa... Varmaan kannattavaa?? sitten tekisi mieli myös tehdä jotain pientä hieno säätöä.. Esim. Vaihtaa säädettävää jarru/kytkin vipua ja uutta tuplakuplaa, mistä saisi edullisesti? Kiitos.
    Onhan pyörä siis 5PW eli eka ruiskumalli? Merkintä löytyy moottorin kyljestä oikealta puolelta, tosin ruiskumallin tunnistaa helpoiten keltaisista etujarrusatulan spoteista (kaasarimallissa siniset).

    Ebaystä löytyy ketjut ja rattaat halvimmalla, noin 150€ koko paketti. Samaten kahvat ja pleksit sieltä, kannattaa selata ebay.co.uk sivujen kautta. Vaihda alkuun eteen -1 piikkinen eturatas vaikka stormilta kokeiluun alle parilla kympillä, niin pääset kartalle mikä olis hyvä välitys. Mut käytännössä tossa on aika pitkät välitykset arkiajoon.

    Toi pyörä on varsin yksinkertainen kapistus ja perus huoltohommat onnistuu ihan kotinikkarilta perustyökaluilla. Etsit ja lataat netistä service manuaalin missä kerrotaan kaikki huoltotoimenpiteet ja neuvotaan tekeminen kuvien kera. Jos ei työkalut pysy käsissä, niin sit tarvii teettää ja sehän maksaa. 800€ kuulostaa kyl aika kovalta hinnalta isosta huollosta vaikka oliskin parit renkaanvaihdot mukana..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  2. #2072
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ebaystä löytyy ketjut ja rattaat halvimmalla, noin 150€ koko paketti. Samaten kahvat ja pleksit sieltä, kannattaa selata ebay.co.uk sivujen kautta. Vaihda alkuun eteen -1 piikkinen eturatas vaikka stormilta kokeiluun alle parilla kympillä, niin pääset kartalle mikä olis hyvä välitys. Mut käytännössä tossa on aika pitkät välitykset arkiajoon.

    - T -
    Toi välistys juttu on vähän kakspiippuinen. Välitykset ovat todella pitkät kartsalle, mutta toisaaltaan tuo on täysin väärä pyörä kartsalle. Itse laitoin omaan rykköseeni -1 eteen ja olen katunut sitä. Sit ku oikeesti ajetaan isoo ja kovvoo, niin pitemmät välit ovat kivemmat

    Kysyjälle tiedoksi että rattaiden vaihdossa on vaikein homma eturattaan irroittaminen. Toiset saavat sen irti ku kaveri istuu ison perseensä penkille ja painaa takajarrua ja toinen vääntää mutteria oikeaan suuntaan Toiset taas lykkäävät suosiolla pönkän takahaarukan ja vanteen puolan väliin. Pitikös tuossa mallissa katkaista ketjut, jos ne meinasi vaihtaa?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  3. #2073
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Toi välistys juttu on vähän kakspiippuinen. Välitykset ovat todella pitkät kartsalle, mutta toisaaltaan tuo on täysin väärä pyörä kartsalle. Itse laitoin omaan rykköseeni -1 eteen ja olen katunut sitä. Sit ku oikeesti ajetaan isoo ja kovvoo, niin pitemmät välit ovat kivemmat

    Kysyjälle tiedoksi että rattaiden vaihdossa on vaikein homma eturattaan irroittaminen. Toiset saavat sen irti ku kaveri istuu ison perseensä penkille ja painaa takajarrua ja toinen vääntää mutteria oikeaan suuntaan Toiset taas lykkäävät suosiolla pönkän takahaarukan ja vanteen puolan väliin. Pitikös tuossa mallissa katkaista ketjut, jos ne meinasi vaihtaa?
    Mä olen eri mieltä sky:n kanssa tosta välitysjutusta. Mä olen ainakin tykännyt että pyörässä on -1 edessä. En olis kaivannut vakio eturatasta kuin viime vuonna Hallissa lentokentällä, koska viimeiset sadat metrit ajettiin kierrokset melko tapissa. Paras loppunopues oli 278 km/h. Tulevana kesänä jos järjestävät vielä siellä nopeusajon niin koetan saada itseni sinne sekaan ja vakioratastuksella. Ei olla varmaan kovin kaukana sitten tuosta maagisesta 300 rajasta.

    Onpa sitä ajettu rautaperseajokin tuolla -1 ratastuksella.

    Mutta tämähän oli vain mun mielipide ja jokainen kokekoot ja mieltäkööt asiat omalla tavallansa.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  4. #2074
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Mutta tämähän oli vain mun mielipide ja jokainen kokekoot ja mieltäkööt asiat omalla tavallansa.
    Oike, myönnetään mä oon vaan niin katkera kun osaa vaihtaa vaihteita ja siksi kun on -1 eessä niin en ole saanut apparan pääsuoralla kuin 185 huippuja, wanhalla huussila pääs sentäs 187 km/h

    Mutta tuohan johtuneen vaan siitä että -1 ei ole minulle sopiva ratastus ahvenistolla, vaan pitäisi sitten laittaa taaksekin sitä plussaa sit lisäks. Mut vaikka se toimis sitten siellä ahvenistolla, jossa en kerkiä enään edes perheen ja työkiireiden takia käydä, niin siltikään en tykkäisi lyhyistä väleistä mutkapätkällä

    Tietysti myönnetään, en ole kokeillut tuota paljon kehuttua ratastusta

    Mutta kysyjä halusi tutustua mopoonsa, niin ei muuta ku ostaa parit eri rattaat ja kokeileen miltä ne tuntuun. Suht helppo homma alkaa tutustua mopoonsa kokeilemalla eri variaatioita ja niiden vaikutuksia.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  5. #2075
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Itse laitoin omaan rykköseeni -1 eteen ja olen katunut sitä. Sit ku oikeesti ajetaan isoo ja kovvoo, niin pitemmät välit ovat kivemmat
    Nehän käy näemmä suomen radatkin aivan liian pieniksi ja vedät kadullakin sitä isoa kovaa lujempaa kuin kukaan...
    Supermoto
  6. #2076
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Nehän käy näemmä suomen radatkin aivan liian pieniksi ja vedät kadullakin sitä isoa kovaa lujempaa kuin kukaan...
    Sanoppa muuta
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  7. #2077
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Sanoppa muuta
    Nyt ymmärrän että pysyt jamahassa... Kymppihän menisi jo aivan liikaa.
    Supermoto
  8. #2078
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Nyt ymmärrän että pysyt jamahassa... Kymppihän menisi jo aivan liikaa.
    Kokeilin joo myös D-mallin kybää, mut totesin et on turvallisempaa ostaa tämä lussumpi yammu

    Huhujen mukaan joku Jaska on saanut rykkösensä pärjään kybälle, mutta hän ei ole kuulemma suostunut kertomaan paljonko hänellä on mennyt rahaa ja aikaa pyöränsä laittoon....
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  9. #2079
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin joo myös D-mallin kybää, mut totesin et on turvallisempaa ostaa tämä lussumpi yammu

    Huhujen mukaan joku Jaska on saanut rykkösensä pärjään kybälle, mutta hän ei ole kuulemma suostunut kertomaan paljonko hänellä on mennyt rahaa ja aikaa pyöränsä laittoon....
    Sky on tainnu mun rouvan kanssa jutella kustannuspuolesta. Se luulee tietävänsä.... mutta ei se oikeasti tiedä. Taitaa tuo summa mennä kaikessa hifistelyssä reilusti 5 numeroiseksi luvuksi. Ei ole järkeä se tiedetään, mutta kyllä olis vit..tanutkin paljon enemmän, jos ei olis saanut harrastaa. No eipä ole rouvan tarvinnu mulle rahaa antaa ja on sekin pidettyä tyytyväisenä.

    Eikä tämä nyt niin kallista ole, jos vaikka vertaan velipojan RC:touhuiluun. Lennnätettävät koneet on sitä luokkaa että Transportteriin mahtuu yks kone ja moottorissa on kuutioita 110. Rupee oleen aika halpaa toi moottoripyörilyharrastus.

    Saattaa olla että tulee joku päivä korvatillikoita kun täällä retostaa, auts.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  10. #2080
    No nyt on rykkönen taas omassa pihassa ruostumassa ja hapettumassa... Kukahan sen viittis pestä ja vahata?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  11. #2081
    Kiitos vinkeistä! Ruiskuhan tuo on... Täytyy niitä välityksiä vähän kokeilla.. Viikonloppuna jos alkaisi perehtymään tuon sielunelämään.
  12. #2082
    Saisko vielä linkkiä sinne oikeaan service manuaaliin?
  13. #2083
    Lainaa Jukka.h kirjoitti Katso viesti
    Moi, Itsellä oli vähän samankaltainen tilanne...

    Omassa pyörässä tuo epätasainen käynti kasvatti noita moottorin mekaanisia ääniä huomattavasti. Huoltomies sanoi samaa, että tuo R1:n kone on herkkä noille säädöille.
    OK, kiitti vinkistä On tixutellu edelleen aina välillä.. eipä oo suuremmin haitanna menoa.
    Viimeksi muokannut: JukkaX; 06.05.2014 klo 00:36.
    Yamaha #1 we_R1'04
  14. #2084
    Lainaa Janiini kirjoitti Katso viesti
    Saisko vielä linkkiä sinne oikeaan service manuaaliin?
    Sulla 02-03? Jos on, niin: http://www.rtuna.co.uk/forum/manuals...al%2002-03.pdf Googlella löytyvät nopsaan.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  15. #2085
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Sulla 02-03? Jos on, niin: http://www.rtuna.co.uk/forum/manuals...al%2002-03.pdf Googlella löytyvät nopsaan.
    Joo -02:nen
  16. #2086
    Mitäs öljyä kannatais ostaa 07-08 rykköseen? Onko kovin tarkkoja mitä sinne kannattaa lorautella mitäs ne tehtaalla tuppaa laitella? Niin ja paljos tohon menee ölppää?
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  17. #2087
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Mitäs öljyä kannatais ostaa 07-08 rykköseen? Onko kovin tarkkoja mitä sinne kannattaa lorautella mitäs ne tehtaalla tuppaa laitella? Niin ja paljos tohon menee ölppää?
    Ite vaihdoin Castrolista -> Yamalubeen(10W-40) ja alko loota toimii selvästi paremmin.

    Pitää hetki ajella, et massalevyt imee uudet litkut itteensä ennenku mahdollisen eron alkaa huomaamaan. Eli ei kannata heti vaihdon jälkeen tyrmätä uusia öljyjä

    Edit:

    Tehtaan suositus 2007: YAMALUBE 4, SAE 10W30 or SAE 20W40

    Täyttömäärä:

    Ilman öljynsuodattimen vaihtoa: 2,90 L
    Suodattimen vaihdolla: 3,10 L
    Viimeksi muokannut: juhis_; 06.05.2014 klo 21:36.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  18. #2088
    sky:lle

    Mainitsit vissiin viime kauden alussa, et etupään katteet/pleksi natisee ajaessa? Saitko tuohon jotain tolkkua?

    Ite huomannu saman nyt omassa. Liekö syyllinnen toi kylmä ilma, joka kovettaa muovia tms?

    Nappaa tuosta tuplakuplasta kiinni kädellä ni natina loppuu. Tosin tolla aftermarket MRA kuplalla saattaa olla tekemistä natinan kanssa.
    Viimeksi muokannut: juhis_; 06.05.2014 klo 21:38.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  19. #2089
    Uskoisinpa valistuneen arvaukseni voimin että tehtaalla tuuppaavat tuota Yamaluben täyssynteettistä 10w-50 ööliä näihin R-sarjalaisiin, joten sellaista tai vastaavaa kun käyttää niin hyvin pärjää
    Vaan eipä siinä, varmasti pelittää laadukkaalla semisynteettiselläkin...sellaisessa käsityksessä olen että R6R on ainoa Yamaha missä tehdas kehottaa käyttämään tuota täyssynteettistä, muiden kohdalla saa vapaasti valita kumpaa sinne lorauttaa
  20. #2090
    Motulin 7100 10w50 on itsellä RN09 sisällä.


    Kuinka smoothi näissä vaihdelaatikko muuten yleensä on ? Itellä ykkösen kytkeminen päälle kolahtaa tietysti, mutta varsinkin alaspäin vaihtaessa, ilman välikaasua kytkeytyy vaihteet välillä karkeasti
    1199S Panigale
  21. #2091
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Ite vaihdoin Castrolista -> Yamalubeen(10W-40) ja alko loota toimii selvästi paremmin.

    Pitää hetki ajella, et massalevyt imee uudet litkut itteensä ennenku mahdollisen eron alkaa huomaamaan. Eli ei kannata heti vaihdon jälkeen tyrmätä uusia öljyjä

    Edit:

    Tehtaan suositus 2007: YAMALUBE 4, SAE 10W30 or SAE 20W40

    Täyttömäärä:

    Ilman öljynsuodattimen vaihtoa: 2,90 L
    Suodattimen vaihdolla: 3,10 L
    Kiitos! Mulla meni loppukesästä kytkinkoppa lipoissa paskaks ja ollut siitä asti (elo-syyskuu?) ilman kytkinkoppaa ja siis tietty ilman öljyjä ni meinasin vaan että onkohan hyvin päässyt paikat kuivumaan, et varmasti voi vaikuttaa alussa kytkimen toimivuuteen? ... No pitää ihmetellä kun saa litkut sisään et miten pelaa.. Mitää paskaa ei viittis tuonkaan takia laittaa sit et jos on yamaha on vaikka tarkka mitä öljyä sille antaa?
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  22. #2092
    Ostin just castrollin täyssynteettistä.. Olikohan 10w50, kai se tuohon -02 käy..? Milläs tökötillä noita rattaita ja ketjuja voi/kannattaa putsailla?
  23. #2093
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Mitäs öljyä kannatais ostaa 07-08 rykköseen? Onko kovin tarkkoja mitä sinne kannattaa lorautella mitäs ne tehtaalla tuppaa laitella? Niin ja paljos tohon menee ölppää?
    Castrol Power 1 toimii ja sillä ajettu kaudesta -12 alkaen. Aiemmin oli käytössä Yamalube, jolla ei myöskään ongelmia. Eroa näiden välille en ole huomannut.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  24. #2094
    Lainaa Janiini kirjoitti Katso viesti
    Ostin just castrollin täyssynteettistä.. Olikohan 10w50, kai se tuohon -02 käy..? Milläs tökötillä noita rattaita ja ketjuja voi/kannattaa putsailla?
    Käy hyvin 10w50. Itse olen puhdistanut ketjut motulin puhdistusaineella ja harjalla.
    1199S Panigale
  25. #2095
    Lainaa Janiini kirjoitti Katso viesti
    Ostin just castrollin täyssynteettistä.. Olikohan 10w50, kai se tuohon -02 käy..? Milläs tökötillä noita rattaita ja ketjuja voi/kannattaa putsailla?
    Jos on tiukassa, niin nafta toimii aika tehokkaasti ja on turvallista käyttää. (eli diesel)

    Ite jouduin jynssää ne tehtaan valkoset tervat pois. Meni about tunti koko operaatioon.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  26. #2096
    Ite oon puhdistellut tosi likaisetkin ketjut vanhalla moottoriöljyllä. Eli kun vaihdat ne öljyt niin kokeileppa sipaista sitä vanhaa öljyä ketjuihin, ja sitten motonetista/biltemasta sellsella ketjuharjalla hinkkaamaan.
    Toimii myös vanteeseekin. Ite ainakin sain ketjut,rattaan ja vanteen tolla ihan putipuhtaaksi, ja helpolla.
  27. #2097
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Ite oon puhdistellut tosi likaisetkin ketjut vanhalla moottoriöljyllä. Eli kun vaihdat ne öljyt niin kokeileppa sipaista sitä vanhaa öljyä ketjuihin, ja sitten motonetista/biltemasta sellsella ketjuharjalla hinkkaamaan.
    Toimii myös vanteeseekin. Ite ainakin sain ketjut,rattaan ja vanteen tolla ihan putipuhtaaksi, ja helpolla.
    Jooo moottoriöljyä vaa kettinkeihin
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  28. #2098
    Alko omassa jammussa vaihteiston rutinat sen verran häirittee että kokeilin Bel-Rayn exl mineraaliöljyä. Loppu rutina ja pauke. Samalla öljyllä mennään tästä eteenpäin.
    Yamaha R1 -05
  29. #2099
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Tälle se nyt näyttää, mutta ongelmana on se, ettei kuvan perusteella tiedä mille se tuntuu...:

    Etuputken kiinnike on nyt vähä yli sentin yläkolmion alapinnasta, ts. laskin vähän alaspäin. Kahvat nollakulmassa. Johtuen kaasuvaijerien naftista mitasta, kaasutuppi on 0.5 cm sisemmällä kuin kytkintuppi, ajossa tätä ei noteeraa. Sammutinnapin johtosarjan joudut tuomaan toiselta puolen etuputkea ja kytkinkahvasta piti ottaa välyksen "säätöstoppari" irti.
    Jarru- ja kytkinvipuja on käännetty sen verran alaspäin, että ovat ajoasennossa samassa linjassa käsivarren kanssa
    En jaksanut googlata ennen asennusta mitä voi tehdä, niin tuli vähän yllätyksiä, kun ei vaijerit, piuhat yms. riittäneetkään kasausvaiheessa. Tuli muutamaan kertaan purettua ja säädettyä. Jospa näiden pääset vähemmällä säätämisellä.
    Mikäs setti tohon -08 meni? Missä sun mopos sijaitsee?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #2100
    Apex 3" riser 50 mm -kitti. Kuopion seudulla liikkuu.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
Sivu: 70 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2060686970717280120 ... ViimeinenViimeinen