Sivu: 69 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2041:stä 2070:een 4014:sta
  1. #2041
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JariA kirjoitti Katso viesti
    Oma on todella ongelmallinen tapaus tuossa suhteessa. Kun ottaa renkaan irti, nostaa etupään ilmaan ja heiluttelee tolppia, niin välystä ei oo yhtään ohjainlaakerissa. pistät renkaan takas ja jarrun kanssa painat ja nostat etupäätä, niin aikamoinen välys löytyy :G Lähden nyt noilla holkeilla liikkeelle ja sitten ihmettelen lisää
    Sanoit, että ohjauslaakeri on kiristetty, joten oletan, että se on tehty servicemanuaalin ohjeen mukaan. Ohjauslaakeri saa olla jonkin verran löysällä eikä etunen ilmassa tunnu välystä. Tämä johtuu siitä, että käsin vetämällä on aika vaikea saada yhtä suurta voimaa laakerilla kuin koko pyörän painolla etujarrua vasten heijaamalla.
    Superbike #7
  2. #2042
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos sulta löytyy tarvittavat työkalut ja iskarin rakenne on tuttu, onnistuu tuo kyllä itsekin, mutta toisaalta huonoilla/väärillä työkaluilla saa myös tuhoa aikaiseksi.
    Ennemmin tässä tapauksessa huollatan, vaikka paljon teenkin itse. Onko suosituksia huollosta Hämeenlinna - Helsinki -akselilla?
    YZF-600R -96 -> SV650S -03 -> R1 -02 -> R1 -04 -> Aprilia RSV1000R Factory
  3. #2043
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eihän toi tule noista lilluvista jarrulevyistä? Taikka jarrupaloista (palasta pinta irti tms.)?
    +1. Itsellä ollut kahdessa eri pyörässä sama juttu. Alkuun epäilin ohjauslaakeria, jonka kiristin -> ei muutosta. Sitten huollatin keulan myöhemmin ihan muista syistä -> ei muutosta. Sitten kun vielä pähkäili ja pompotteli keulaa niin äänilähteen sai paikallistettua jarruihin.
  4. #2044
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JariA kirjoitti Katso viesti
    Ennemmin tässä tapauksessa huollatan, vaikka paljon teenkin itse. Onko suosituksia huollosta Hämeenlinna - Helsinki -akselilla?
    PK-seudulla Motoville on pirun hyvä paja. Sijaitsee Espoossa Suomenojalla.
    Superbike #7
  5. #2045
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sanoit, että ohjauslaakeri on kiristetty, joten oletan, että se on tehty servicemanuaalin ohjeen mukaan. Ohjauslaakeri saa olla jonkin verran löysällä eikä etunen ilmassa tunnu välystä. Tämä johtuu siitä, että käsin vetämällä on aika vaikea saada yhtä suurta voimaa laakerilla kuin koko pyörän painolla etujarrua vasten heijaamalla.
    Tosiaan tehty täysin servicemanuaalin mukaan ja vaihdettu laakeri kokonaan All Ballsin vastaavaan rullalaakerimalliin.
    YZF-600R -96 -> SV650S -03 -> R1 -02 -> R1 -04 -> Aprilia RSV1000R Factory
  6. #2046
    Lainaa JariA kirjoitti Katso viesti
    Ennemmin tässä tapauksessa huollatan, vaikka paljon teenkin itse. Onko suosituksia huollosta Hämeenlinna - Helsinki -akselilla?


    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    PK-seudulla Motoville on pirun hyvä paja. Sijaitsee Espoossa Suomenojalla.
    + 1
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  7. #2047
    Moi! Ostin juuri ekan R ykköseni 2001 vm. ja 50 k pitäs olla ajettu. Ostotapahtuman yhteydessä kävi nätisti. 260 km kotimatkan päätteexi huomasin että joku naksutus siitä kuului ennen sammuttamista. Nyt kun oon pikkusen ajellu sillä lisää niin voin täsmentää äänen sellaisexi säxätyxexi. Ääni alkaa kuulua kun kierroxet lähenee kolmea tonnia. Siitä kun himmailee takas reiluun pariin tonniin niin se loppuu. Ääni kuuluu tulevan vasemmalta puolelta. En tod. ole sitä alkuunkaan rääkännyt vielä. Rääkkäyxen puutteestako tässä on kysymys? Kertokaa oi gurut? EDIT. OK, löysin oikean threadin R1-forumilta missä kaikki vakuuttivat että se kuuluu asiaan ->01 malleissa. Vakuutuin itsekkin.

    p.s. Öljyn merkkivalo syttyi eilen myös, taajama-ajossa. Sammui sitten kohta. Luin näistä kyllä että tuota tarpeetonta valon sytyttelyä on ollut muillakin. Öljynpinta vielä kuitenkin näkyvissä ikkunassa. Nyt kun aamulla tsekkasin niin oli ½-välissä ikkunaa pinta. Lisäsin 2 dl.
    Viimeksi muokannut: JukkaX; 16.04.2014 klo 10:55.
  8. #2048
    Kylläpä vituttaa Täytyy sitten vissiin kolmannen kerran räjäyttää pyörä osiin kevään aikana. Talvella säädin venttiilit ja kun ekan kerran pistin pyörän tulille, niin o-renkaat vuosivat kannesta termarille lähtevistä putkista. Toisella kerralla huomasin, että venakopan tiiviste vuotaa nokkakuppien kohdilta No ei muutakun auki ja liimat väliin. Nyt sain sen nippuun ja tulille, niin öljyä alkaa valumaan sylinterikannen vasemmassa kyljessä olevasta reijästä Pikainen googletus kertoi, että tuo reikä olisi tulpankolojen ylivuoto putki ?? Enpä ole ennen tuollaista nähnyt, mutta kerta se vissiin on ensimmäinenkin. Eli tiiviste vissiin luiskahtanut pois paikaltaan ja vuotaa tulpanreikiin ?



    Ja hieman vituttaa, kun alkaa kelit lämpeneen ja pyörä näyttää taas tältä
    1199S Panigale
  9. #2049
    Noo jos se kohta lumet sataa, niin ei niin paljoa harmita Mutta kannattaa varmaan remontti aloittaa tiivistekaupan kautta, vanha jo kovettunut.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  10. #2050
    Joko Juhis sai kahvat laitettua? Melkonen lammas omasta tuli, kelpaa tourinkia ajella
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  11. #2051
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Joko Juhis sai kahvat laitettua? Melkonen lammas omasta tuli, kelpaa tourinkia ajella

    Juu, on paikalla jo. Meen vielä huomenna vähän hieno säätämään, jos sitä maanantaina laittaisi vakuutuksiin
    Törmäsin kans siihen ongelmaan että etukate tulee tielle aika nopeesti. Täytyy kattoa muutaman testikilsan jälkeen näytänkö katteelle dremeliä, vai en
    Mutta enivei, pikkutestien perusteella asoasento muuttui nyt jo todella paljon paremmaksi, ja ilman että muoviluoti oltaisiin raiskattu krossistongalla
  12. #2052
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Juu, on paikalla jo. Meen vielä huomenna vähän hieno säätämään, jos sitä maanantaina laittaisi vakuutuksiin
    Törmäsin kans siihen ongelmaan että etukate tulee tielle aika nopeesti. Täytyy kattoa muutaman testikilsan jälkeen näytänkö katteelle dremeliä, vai en
    Mutta enivei, pikkutestien perusteella asoasento muuttui nyt jo todella paljon paremmaksi, ja ilman että muoviluoti oltaisiin raiskattu krossistongalla
    Tälle se nyt näyttää, mutta ongelmana on se, ettei kuvan perusteella tiedä mille se tuntuu...:

    Etuputken kiinnike on nyt vähä yli sentin yläkolmion alapinnasta, ts. laskin vähän alaspäin. Kahvat nollakulmassa. Johtuen kaasuvaijerien naftista mitasta, kaasutuppi on 0.5 cm sisemmällä kuin kytkintuppi, ajossa tätä ei noteeraa. Sammutinnapin johtosarjan joudut tuomaan toiselta puolen etuputkea ja kytkinkahvasta piti ottaa välyksen "säätöstoppari" irti.
    Jarru- ja kytkinvipuja on käännetty sen verran alaspäin, että ovat ajoasennossa samassa linjassa käsivarren kanssa
    En jaksanut googlata ennen asennusta mitä voi tehdä, niin tuli vähän yllätyksiä, kun ei vaijerit, piuhat yms. riittäneetkään kasausvaiheessa. Tuli muutamaan kertaan purettua ja säädettyä. Jospa näiden pääset vähemmällä säätämisellä.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  13. #2053
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Moi! Ostin juuri ekan R ykköseni 2001 vm. ja 50 k pitäs olla ajettu. Ostotapahtuman yhteydessä kävi nätisti. 260 km kotimatkan päätteexi huomasin että joku naksutus siitä kuului ennen sammuttamista. Nyt kun oon pikkusen ajellu sillä lisää niin voin täsmentää äänen sellaisexi säxätyxexi. Ääni alkaa kuulua kun kierroxet lähenee kolmea tonnia. Siitä kun himmailee takas reiluun pariin tonniin niin se loppuu. Ääni kuuluu tulevan vasemmalta puolelta. En tod. ole sitä alkuunkaan rääkännyt vielä. Rääkkäyxen puutteestako tässä on kysymys? Kertokaa oi gurut? EDIT. OK, löysin oikean threadin R1-forumilta missä kaikki vakuuttivat että se kuuluu asiaan ->01 malleissa. Vakuutuin itsekkin.

    p.s. Öljyn merkkivalo syttyi eilen myös, taajama-ajossa. Sammui sitten kohta. Luin näistä kyllä että tuota tarpeetonta valon sytyttelyä on ollut muillakin. Öljynpinta vielä kuitenkin näkyvissä ikkunassa. Nyt kun aamulla tsekkasin niin oli ½-välissä ikkunaa pinta. Lisäsin 2 dl.

    Moi, Itsellä oli vähän samankaltainen tilanne. Ostin viimme kesänä -99 R1:n ja tyhjäkäynillä alkoi kuulua sellaista mekaanista raklatusta pyörästä ja pyörä kävi äänettömästi vasta tuolla 4000 kierroksen jälkeen. Moni vakuutteli, että tuossa R1:ssä on karkea ja mekaanisen kuuloinen käyntiääni. En välittänyt koko asiasta ja ajelin menemään. Pyörä toimi hyvin, kunnes tänä keväänä pyörään tehtiin 40tkm huolto, jossa huoltomies totesi, että pyörässä on vähän epätasainen käynti ja sanoi, että kaasareiden synkronoinnin pitäisi auttaa asiaan. Lisäksi päätettiin säätää myös kaasarit, koska pyörään oli asennettu Arrowin koko putkisto aikaisemman omistajan toimesta. Säädöt tehtiin dynossa ja melkoisen pielessä tuntuivat olevan. Näiden kaasareiden synkkausten ja säätöjen jälkeen tuo läpitunkeva mekaaninen ääni katosi kokonaan ja muutenkin koko käynti rauhottui huomattavasti. Nyt tuo moottorin käynti kuulostaa tosi pehmeältä aikaisempaan verrattuna.

    Omassa pyörässä tuo epätasainen käynti kasvatti noita moottorin mekaanisia ääniä huomattavasti. Huoltomies sanoi samaa, että tuo R1:n kone on herkkä noille säädöille.
    Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94
  14. #2054
    Smog off plates, mistäpäin suomea saa?
  15. #2055
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Tälle se nyt näyttää, mutta ongelmana on se, ettei kuvan perusteella tiedä mille se tuntuu...:

    Etuputken kiinnike on nyt vähä yli sentin yläkolmion alapinnasta, ts. laskin vähän alaspäin. Kahvat nollakulmassa. Johtuen kaasuvaijerien naftista mitasta, kaasutuppi on 0.5 cm sisemmällä kuin kytkintuppi, ajossa tätä ei noteeraa. Sammutinnapin johtosarjan joudut tuomaan toiselta puolen etuputkea ja kytkinkahvasta piti ottaa välyksen "säätöstoppari" irti.
    Jarru- ja kytkinvipuja on käännetty sen verran alaspäin, että ovat ajoasennossa samassa linjassa käsivarren kanssa
    En jaksanut googlata ennen asennusta mitä voi tehdä, niin tuli vähän yllätyksiä, kun ei vaijerit, piuhat yms. riittäneetkään kasausvaiheessa. Tuli muutamaan kertaan purettua ja säädettyä. Jospa näiden pääset vähemmällä säätämisellä.
    Nyt on omaa R1stä testailtu noilla Apexin säädettävillä cliponeilla. Ja ovat aivan sairaan hyvät! Jos oot miettiny laittaa nämä/vastaavat niin tee se!
    Taatusti yksi mun parhaista modeista mopojen parissa, heittämällä..
  16. #2056
    Taitaa omassa -04 rykkösessä takaiskari hieman vuotaa. Sormella tuntuu kuin olisi öljyä liukupinnalla, mutta ajaessa ei ole vielä eroa huomannut toiminnasa. Miten onko rykkösessä takaiskari huollettavissa vai onko hommattava uusi?
    Yamaha R1
    -------------------
    Ex. Yamaha r6r
  17. #2057
    Lainaa Jompp3 kirjoitti Katso viesti
    Taitaa omassa -04 rykkösessä takaiskari hieman vuotaa. Sormella tuntuu kuin olisi öljyä liukupinnalla, mutta ajaessa ei ole vielä eroa huomannut toiminnasa. Miten onko rykkösessä takaiskari huollettavissa vai onko hommattava uusi?
    Ei ole ainakaan korjaamokäsikirjan mukaan huollettavissa. Sanotaan vaan, että jos kaasu/öljyvuotoja, niin vaihda koko iskari...
    YZF-600R -96 -> SV650S -03 -> R1 -02 -> R1 -04 -> Aprilia RSV1000R Factory
  18. #2058
    Tänään hajos venttiilikopan tiiviste. Onko kokemuksia et kuinka vaikee on vaihella ite vai kannattasko jättää huoltoliikkeen tehtäväksi?
    Yamaha YZF-R1 2008
  19. #2059
    Lainaa sampar kirjoitti Katso viesti
    Tänään hajos venttiilikopan tiiviste. Onko kokemuksia et kuinka vaikee on vaihella ite vai kannattasko jättää huoltoliikkeen tehtäväksi?
    Ei mikään paha homma itse tehdä, jos on vähäkään hajua mitä tekee. Ruiskut ja syyläri varmaan täytyy ottaa pois edestä, ainakin itse otin kun venojen välykset tarkistin (jotka kannattaa tarkistaa kerran koppa on irti jo valmiiksi tiivistettä vaihtaessa).
    Yamaha R1
    -------------------
    Ex. Yamaha r6r
  20. #2060
    Lainaa Jompp3 kirjoitti Katso viesti
    Taitaa omassa -04 rykkösessä takaiskari hieman vuotaa. Sormella tuntuu kuin olisi öljyä liukupinnalla, mutta ajaessa ei ole vielä eroa huomannut toiminnasa. Miten onko rykkösessä takaiskari huollettavissa vai onko hommattava uusi?
    Kysäises täältä voiko korjata: http://www.mphuolto.fi/ Jos Honkanen saa tuohon tiivisteet yms. hommattua, niin se tulee uutta parempana takaisin.
    Budjettivaihtoehto on hommata käytetty tilalle, huono puoli tietysti se, että nekin ovat huoltamattomia..
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  21. #2061
    terve.. oisko kellään tietoo mistä sais R1 vm 06 olevan rungon.. kaveri osti muutamia vuosia sitten pyörän avk:lta ja ne sotkit pyörän asiat jotenki ja siihen ei saa papereita niin tarvis rungon missä ois paperit.. minkä vuotisiin runkoihin toi 06vuoden kone käy? saisin ite pyörän todella halvalla mut en viitsi ostaa sitä jos ei mistään löydy runkooo siihen..
  22. #2062
    Osaisko joku kertoa suoralta kädeltä mikä on 04-06n etuakselin momentti?
  23. #2063
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Osaisko joku kertoa suoralta kädeltä mikä on 04-06n etuakselin momentti?
    Service manualista äkkiä sivulta 4-1 luntattuna 91 Nm.
  24. #2064
    Lainaa Waille kirjoitti Katso viesti
    Service manualista äkkiä sivulta 4-1 luntattuna 91 Nm.

    BTW..löytyiskö joltain linkkiä service mannuaaliin? (04-06)
  25. #2065
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti

    BTW..löytyiskö joltain linkkiä service mannuaaliin? (04-06)
    Tuolla olkaa hyvä http://www.yamaha-motor.eu/eu/servic...als/index.aspx
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  26. #2066
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti

    BTW..löytyiskö joltain linkkiä service mannuaaliin? (04-06)
    Tuo pasin linkkaama taitaa olla perus omistajan käsikirja. Tässä linkki service manualiin.
    http://www.r1messagenet.com/howto/ma...ice_Manual.pdf
    Yamaha R1
    -------------------
    Ex. Yamaha r6r
  27. #2067
  28. #2068
    Pitäs vissiin alkaa katella mopoa tulille. Hain biltemasta uuden "laatuakun" Katotaan lähteekö laakista käyntiin Jos vaikka lauantaina hakis mopon kotio
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  29. #2069
    Auttakee tietämätöntä.
    Nyt se hetki koitti kun sain pihaani ensimmäisen pyörän sitten mopoajan. Ei kummallinen hankinta, mutta kaiketi soiva peli ensimmäiseksi isoksi pyöräksi -02vm ärrä. Tietoa huolloista on aika vähän ja luotto sen toimivivuuteen pitäisi saada nyt kuntoon, koska auto tuli hävitettyä ja tuolla pitäisi ajella satoi tai paistoi. Kävin jo paikalliselta yrittäjältä kyselemässä mitä maksaisi jos kävisi koko kapistuksen läpi, vaihtaisi kumit jotka tilasin ym oli n.800€ ei varmasti paha hinta, mutta tuon ikäiseen/hintaiseen pyörään ei raaskisi ihan sellaista summaa laittaa heti yhteen huoltoon, vaikka toki olisi sen jälkeen vailla vaan kovaa ajoa...
    Kiinnostusta olisi vähän opiskella syvemmälti tuota laitetta. Nyt olisin siis vailla vinkkejä.. Mitä asioita olisi helppo itse käydä läpi/tarkastella? Tarkoitus olisi vaihtaa nyt ensitöikseen öljyt ja suodatin, kumien vaihdon yhteydessä putsailla ketjut ja rattaat.. Minkä hintaisia yleensä uudet ketjut ja rattaat ovat? Harkinnassa olisi vaihtaa -1/+2 koska ajan pääsääntöisesti työmatkaa n.12km taajamaa... Varmaan kannattavaa?? sitten tekisi mieli myös tehdä jotain pientä hieno säätöä.. Esim. Vaihtaa säädettävää jarru/kytkin vipua ja uutta tuplakuplaa, mistä saisi edullisesti? Kiitos.
  30.  
  31. #2070
    Kyllähän se tuppaa pyörän huolto maksamaan Tuossa nyt listaa alkuun. Kolme ensimmäistä on kaiken a ja o jos niiden huollosta ei ole tietoa

    Venttiilien tarkistus + mahdollinen säätö
    Jarrunesteiden vaihto + mahdollisesti jarrupalojen vaihto
    Keulaöljyjen vaihto
    jäähdytysnesteiden vaihto
    ohjauslaakerin tarkistus
    linkuston tarkistus ja rasvaus
    ketjujen ja rattaiden vaihto

    Tuossa nyt mitä ekana tuli mieleeni...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sivu: 69 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1959676869707179119 ... ViimeinenViimeinen