Sivu: 53 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 343515253545563103 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1561:stä 1590:een 3982:sta
  1. #1561
    Kävipä sillä tavalla, että tämä viesti jonka kirjoitin pamahti sivun viimeiseksi ja sitä kautta aika pienelle huomiolle. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään kun kopioin sen nyt tällai tähän uudelle sivulle. Tässä alkuperäinen viesti:

    Lainaa Hitman kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys R1 kuskit.

    Seuraavan prätkän hankinta on pitkä prosessi. Tällä hetkellä ajan Kawan Z750:llä, joka onkin hienosti sisäänajanut minut moottoripyöräilyyn. Seuraavan prätkän suhteen olen ajatellut mahdollista siirtymistä nakusta kyykkäriin.

    Ajotyyliltäni ajelen suht reippaasti, mutta en suinkaan reikä päässä. Hyötyajon lisäksi tulee ajeltua prätkäreissuja, mutkapätkiä, letkailua ym. Ratakipinä ei ole kerennyt vielä syttyä, mutta se optio täytyy muistaa. Seuraava prätkä tulisi olemaan sellainen sydänystävä, josta voin tehdä "itseni näköisen" ja jolla voin ajaa pitkään (useita vuosia). Tärkeää olisi siis, ettei tule tunnetta, että jää kaipaamaan jotain, koska se aiheuttaa taas motokuumeen ajan myötä.

    Kyykkypyöristä kiinostuksen kohteena ovat lähinnä R1, R6, ZX-6R, ZX-10R.Tarkoituksenani olisi käydä koeajamassa rytkönen ja nämä muut tässä lähiaikoina. Hintaluokka tulevalla prätkällä tulisi olla jossain 5000-10000€ kieppeillä, eli näiden pyörien osalta pyöritään varmaan vuosimallin 05-09 paikkeilla.

    Nyt ottaisin mielelläni vastaan kommentteja, miksi juuri R1 on paras? Miksi Yamaha olisi parempi kuin Kawasaki, miksi 1000cc parempi kuin 600cc. Tai miksi ehkä ei? Mitkä ovat R1:n huonot puolet tai tyyppiviat? Jotain jostain venttiiliviasta olen kuullut.. Mitä muuta tulee ottaa huomioon esim. koeajossa? Kaunishan tuo rykkönen on, mutta miksi se olisi voittamaton?

    Kiitos
    Kawasaki ZX-10R 2011
  2. #1562
    Lainaa Hitman kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys R1 kuskit.

    Seuraavan prätkän hankinta on pitkä prosessi. Tällä hetkellä ajan Kawan Z750:llä, joka onkin hienosti sisäänajanut minut moottoripyöräilyyn. Seuraavan prätkän suhteen olen ajatellut mahdollista siirtymistä nakusta kyykkäriin.

    Ajotyyliltäni ajelen suht reippaasti, mutta en suinkaan reikä päässä. Hyötyajon lisäksi tulee ajeltua prätkäreissuja, mutkapätkiä, letkailua ym. Ratakipinä ei ole kerennyt vielä syttyä, mutta se optio täytyy muistaa. Seuraava prätkä tulisi olemaan sellainen sydänystävä, josta voin tehdä "itseni näköisen" ja jolla voin ajaa pitkään (useita vuosia). Tärkeää olisi siis, ettei tule tunnetta, että jää kaipaamaan jotain, koska se aiheuttaa taas motokuumeen ajan myötä.

    Kyykkypyöristä kiinostuksen kohteena ovat lähinnä R1, R6, ZX-6R, ZX-10R.Tarkoituksenani olisi käydä koeajamassa rytkönen ja nämä muut tässä lähiaikoina. Hintaluokka tulevalla prätkällä tulisi olla jossain 5000-10000€ kieppeillä, eli näiden pyörien osalta pyöritään varmaan vuosimallin 05-09 paikkeilla.

    Nyt ottaisin mielelläni vastaan kommentteja, miksi juuri R1 on paras? Miksi Yamaha olisi parempi kuin Kawasaki, miksi 1000cc parempi kuin 600cc. Tai miksi ehkä ei? Mitkä ovat R1:n huonot puolet tai tyyppiviat? Jotain jostain venttiiliviasta olen kuullut.. Mitä muuta tulee ottaa huomioon esim. koeajossa? Kaunishan tuo rykkönen on, mutta miksi se olisi voittamaton?

    Kiitos
    Tämä nyt ihan puhtaasti mun mielipide, koska kauneus on katsojan silmässä. Oon aina pitänyt tonnisten jammujen ulkonäöstä ja värityksistä, etenkin näistä -04 uudemmista, missä putket tulee penkin alta. Tuo 20 venttiilinen kone vähän mietitytti aluksi joka on muistaakseni 04-06 vuoden malleissa, mutta siksi hommasin vähän ajetun ja huolletun. Mieluiten olisin ottanut tän -09 eteenpäin missä on mahtavat soundit mutta lähtöhinta (reilusti yli 10tonni) oli mulle vähän turhan kallis. :/ Mutta kun nyt ajellut 3tkm huhtikuun lopusta tolla niin oon kyl suht tyytyväinen pyörään jonka hommasin. Pientä hienosäätöö täytyy kyl mennä tekee ku saan pyörän takas.

    600 en oikeastaan edes ajatellut koska oon 6 ninjaa joskus käyny ajaa ja siinä tuntu et saa käyttää kierroksia paljon et se menee mihinkään mut tossa rykkösessä on mukavasti vääntöö et menee vaikka kutosella 40-50 tasasella ja kaasua kun nätisti antaa lisää niin lähtee hienosti vääntää lisää vauhtia. Tarkkanahan ton tonnisen kaasun kanssa saa olla mut ei tuu ainakaan heti sellasta tunnetta että ei tää kulje mihinkään. Tääkin taas vaan mun mielipide.

    Mitä kävin muita tonnisia kyykkyjä koeistumassa niin R1 oli ainakin mun kokoselle ukolle (186cm/90kg) parhain ajoasento. Mut kuka ny sit tykkää mitenkin istuskella ja ajaa. Ajoviima päähän motarinopeuksissa oli mulle orkkis etukatteella paha, niin se meni vaihtoon kyl aika nopsaan. Kyllähän tossa mulla tulee vähän perse ja kädet kipeeks jos pitkää matkaa ajaa asfalttia (200-300km putkeen) kiitos Suomen teiden kunnon. Onneksi sitten siinä tilanteessa voi pysäyttää johonkin nättiin paikkaan parkkiin ja jaloittelemaan. Hiekkapätkät rykkösellä saat kyllä unohtaa heti kättelyssä.

    Kun menee pyörää kattomaan niin kannattaa kattoo läpi ihan kaikki etu ja takarenkaan välillä. Öljyvuodot motista, iskareista, jarrunesteet, jarrupalat, ketjut&rattaat, renkaiden kunto ja kaikki hallintalaitteet. Varsinkin jos ei ole alkup. värinen niin kannattaa katteet ja kiinnitykset katsoa tarkkaan. Tarkistaa, että kaikki mihin tarvii avainta toimii ja että kaikki avaimet on tallessa. Teitty huoltovihko on hyvä katsoa ja tarkistaa. Kattoo että moot. öljy on suht kirkasta ja että jarrunesteet (jos on läpinäkyvä säiliö) niin ne myös kirkasta. Kaikki DOT4 jarrunesteet mitä mä oon nähny niin pommak limun väristä. Kytkintuntuma on hyvä tsekkaa kans ja tietenki startti. Kattoo kaikki tavaransäilytyspaikat et onko pyörän omat työkalut tallella. Jos mahdollista nostaa etu- ja takapää niin kattoo akseleiden laakereiden välykset ettei oo klappia.

    Sit koeajo. Eli etu- ja takajarrut testaa et toimii liikkeellä pitää eikä vingu/vikise. Kaasutuntuma ja vaihteet olis kans hyvä kelaa koeajolla läpi. Moottorin käynti eri kierroksilla ja että ajossa ei jollain kierrosalueella tuu ikäviä nykimisiä yms. Tarkistaa et lämpömittarit ja nopeusmittarit pelittää. Täs nyt jotain mitä mulla tuli äkkiseltään mieleen mut varmaan unohdin jotain.
    Viimeksi muokannut: zonwe; 12.06.2013 klo 22:42.
    Yamaha R1 -05
  3. #1563
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Ovat myös ihan eri hintaluokissa, meinaani 15tkm tai 70tkm ajetut.
    Vähän ajetut on todella kalliita, ja sitten taas noi enemmän ajetut tarttis olla hyvästä pidosta ettei tulisi isompia korjauksia.
    Ite suosin noiden väliltä..
    Totta turiset. On niissä nopeesti parikin tonnia hintaeroo jos on saman ikänen mut toinen 10-20tkm ja toinen 40-60tkm ajettu. Mut niin siinä musta pitääkin olla.
    Yamaha R1 -05
  4. #1564
    Mitenksä mun pitäs toi oma mopo hinnotella, kun rungolla on kilometrejä 33tkm, iskareilla n.9tkm, moottorilla 21tkm ja mittaristossa on kuitenkin vajaat 20 tkm. Pitäiskö laskea keskiarvo?

    Mä voisin kyllä tuosta omasta rakkaasta lelusta luopua, jos joku siitä maksais järkevän hinnan. Normi 06':sen Rykkösen hinnallahan se pysyy mun ajossa. On vaan hiipunut jokseenkin se palava into päästä tien päälle.

    No sehän pitää kuitenkin muistaa että kun ostaa käytettyä niin ei osta silloin uutta. Kaikki kuluu ajan kanssa, toiset vähemmän ja toiset enemmän. Riippuu siis hyvin paljon edellisistä omistajista. Oma pyöräni on ainakin edellisten omistajien käsittelyssä ollut huonolla pidolla. Oli vaan taidettu lähinnä ajaa ja bensaa lisätä.

    Kaikki kuluvat osathan on syytä jollain tapaa syynätä läpi, mutta eihän noi perusjutut nyt niin mahdottomia kustanna, joten jos pyörä päällisin puolin siistissä kunnossa niin eihän sitä välttämättä kannata jonkun kulutusosan vaihdon takia jättää ostamatta. Nestevuodot toki kannatta tsekata. Kaikkeahan etä pysty näkemään pyörää purkamatta. Enkä jättäis pyörää senkään taki ostamatta että se joskus olisi vakuuutusyhtiön toimesta lunastettu. Nämä muovikikottimet kun on semmosia että menevät melko herkästi lunastukseen. Olen nähnyt saman ikäisen pyörän kuin omani joka on myös jossain vaiheessa lipattu, mutta siinä oli vaan otettu vakuutusyhtiöltä rahat ja korjattu pyörä ajoon ja paskasti olikin korjattu. Nämä suosittelisin kertämään kaukaa.

    Sitä vaan saattaa olla niin hekumoinnissa varsinkin jos pyörä on päällisin puolin karkki että jää jokin huomaamatta.

    Koeajolle kannattaa mennä ihan isolle tielle eikä jäädä pelkästään taajaman pyörimään.

    Hyvinhän tolla matkaakin pystyy ajamaan. Viime kesänä kokeiltiin rautaperseajoa ja vuorokaudessa tuli mittariin 1820 kilometriä.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  5. #1565
    Kiitos vastauksista zonwe ja jaska_73 hyviä pointteja. Vielä kaipaisin vertailunäkökulmia tohon Kawan vastaavaan elikkäs ZX-10R:ään. Olisikohan teillä/kenelläkään vertailupintaa?
    Kawasaki ZX-10R 2011
  6. #1566
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Mitenksä mun pitäs toi oma mopo hinnotella, kun rungolla on kilometrejä 33tkm, iskareilla n.9tkm, moottorilla 21tkm ja mittaristossa on kuitenkin vajaat 20 tkm. Pitäiskö laskea keskiarvo?

    Mä voisin kyllä tuosta omasta rakkaasta lelusta luopua, jos joku siitä maksais järkevän hinnan. Normi 06':sen Rykkösen hinnallahan se pysyy mun ajossa. On vaan hiipunut jokseenkin se palava into päästä tien päälle.

    No sehän pitää kuitenkin muistaa että kun ostaa käytettyä niin ei osta silloin uutta. Kaikki kuluu ajan kanssa, toiset vähemmän ja toiset enemmän. Riippuu siis hyvin paljon edellisistä omistajista. Oma pyöräni on ainakin edellisten omistajien käsittelyssä ollut huonolla pidolla. Oli vaan taidettu lähinnä ajaa ja bensaa lisätä.

    Kaikki kuluvat osathan on syytä jollain tapaa syynätä läpi, mutta eihän noi perusjutut nyt niin mahdottomia kustanna, joten jos pyörä päällisin puolin siistissä kunnossa niin eihän sitä välttämättä kannata jonkun kulutusosan vaihdon takia jättää ostamatta. Nestevuodot toki kannatta tsekata. Kaikkeahan etä pysty näkemään pyörää purkamatta. Enkä jättäis pyörää senkään taki ostamatta että se joskus olisi vakuuutusyhtiön toimesta lunastettu. Nämä muovikikottimet kun on semmosia että menevät melko herkästi lunastukseen. Olen nähnyt saman ikäisen pyörän kuin omani joka on myös jossain vaiheessa lipattu, mutta siinä oli vaan otettu vakuutusyhtiöltä rahat ja korjattu pyörä ajoon ja paskasti olikin korjattu. Nämä suosittelisin kertämään kaukaa.

    Sitä vaan saattaa olla niin hekumoinnissa varsinkin jos pyörä on päällisin puolin karkki että jää jokin huomaamatta.

    Koeajolle kannattaa mennä ihan isolle tielle eikä jäädä pelkästään taajaman pyörimään.

    Hyvinhän tolla matkaakin pystyy ajamaan. Viime kesänä kokeiltiin rautaperseajoa ja vuorokaudessa tuli mittariin 1820 kilometriä.
    Sääli jos into on lopahtanu. Jos mahdollista niin mä laittasin pyörän söilöön ja odottelisin kipinän syttymistä uudestaan tai parempia aikoja myydä pyörä. Varmasti ottajia löytys kun pidetty hyvänä. Sellanen heppu joka arvostaa sitä että pyörä on pidetty hyvänä ja suostuu siitä sen takia vähän extraa maksaa.

    Joo ja älä koskaan mee yksin kattoo pyörää! Ota joku mukaan ketä tuntee pyörät, rauhottelee ja kattoo kanssa sen pärrän läpi. Sitä jää moni asia kattomatta jos ihastuu ulkonäköön ja oot yksin liikenteessä.

    Toki käytetty on käytetty mutta jos pikkuvikojakin on paljon niin äkkiä niistäkin kertyy satasien eestä remonttia.
    Yamaha R1 -05
  7. #1567
    Lainaa Hitman kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista zonwe ja jaska_73 hyviä pointteja. Vielä kaipaisin vertailunäkökulmia tohon Kawan vastaavaan elikkäs ZX-10R:ään. Olisikohan teillä/kenelläkään vertailupintaa?
    Kova pelihän se ninjakin varmasti on. Nuorempana kai katellu moto-gp:tä ja ihaillut Rossia niin sieltä kai mun jammujen suosiminen lähtenyt. Eikä onneksi koeajot liikkeiden rykkösillä tuottaneet koskaan pettymystä niin siitä tää kipinä mulla jammuihin on jääny.

    Meet itte vaan istuu kummatkin ja testaa niin tiedät sitten mikä kiinnostaa.
    Viimeksi muokannut: zonwe; 13.06.2013 klo 00:03.
    Yamaha R1 -05
  8. #1568
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Ite otan mielummin vähän ajetun ja hyvin huolletun niin säästyy monelta päänsäryltä. Omalla oli ajettu 15tkm kun ostin. Jos huollot ja nesteiden/öljyjen kunnon pitää hyvänä, eikä oo aina kahva pohjassa, niin kyllähän noilla koneilla tiekäytössä varmasti ajelee yli 100tkm.
    Jos nuo radalla kestää 5-10tkm ilman minkään isomman vaihtamista niin kyllä niillä se 100tkm kadulla menee helposti. Kyllähän vähän ajettu ja max 5 vuotta vanha mopo on aina kivempi kuin lähelle 100tkm ajettu 15 vuotias, mutta budjetti määrää tuota valintaa yllättävän paljon.
    Superbike #7
  9. #1569
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos nuo radalla kestää 5-10tkm ilman minkään isomman vaihtamista niin kyllä niillä se 100tkm kadulla menee helposti. Kyllähän vähän ajettu ja max 5 vuotta vanha mopo on aina kivempi kuin lähelle 100tkm ajettu 15 vuotias, mutta budjetti määrää tuota valintaa yllättävän paljon.
    Näinhän se on.
    Yamaha R1 -05
  10. #1570
    Lainaa Hitman kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista zonwe ja jaska_73 hyviä pointteja. Vielä kaipaisin vertailunäkökulmia tohon Kawan vastaavaan elikkäs ZX-10R:ään. Olisikohan teillä/kenelläkään vertailupintaa?
    Mulla on ollut -05 R1, nyt on -07.

    Vm 2006 10R oli koeajossa viikon verran. Laitteessa oli akran sliparit, Wp-pamppu takana ja keulassa shimmaus. Pidin pyörästä todella paljon, erityisesti moottori oli ihan huippu.

    Kawassa on paremmat jarrut, ainakin jos vertaa 04-06 R1:een.

    Suurin ero pyörien välillä on se motti, tykkääkö reilusti heti alusta alkaen vääntävästä vai kierroskoneesta. Vakio R1 vm. 04-08 on kierroskone. Vm. 09-> R1 on taas ihan eri maata, vain pari päivää sellaisella ajaneena en uskalla muuta sanoa kuin että moottori vääntää alhaalta todella hyvin.

    Jos sulla on jo kawa ja haluat tunnustaa merkkiä, osta 10R hyvästä kodista. Et varmasti kadu tonniseen siirtymistä.
  11. #1571
    Lainaa hizou kirjoitti Katso viesti

    Kawassa on paremmat jarrut, ainakin jos vertaa 04-06 R1:een.
    Tämä väite ei kyllä ihan pidä paikkaansa
    Noi 04 R1 jarrut on samat mitä käytetään uusissa R kuutosissa.Yhdet parhaat vakiojarrut. 04-07 kymppiärrissä on paskimmat tokikot mitä kuunaan on valmistettu
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  12. #1572
    Tarviiko -06 R1 SP keulaputkien purkuun mitään erikoistyökaluja vai meneekö normityökaluilla kuten esim hayabusan keula? Pitäs öljyt ja stefat vaihtaa.
  13. #1573
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Tämä väite ei kyllä ihan pidä paikkaansa
    Noi 04 R1 jarrut on samat mitä käytetään uusissa R kuutosissa.Yhdet parhaat vakiojarrut. 04-07 kymppiärrissä on paskimmat tokikot mitä kuunaan on valmistettu
    Tämä on totta. Yamahassa taitaa kautta linjan olla parhaat jarrut japsikyykyistä. Kawa ja suitsa siellä pahnan pohjimmaisena melkein missä vaan jarruvertailussa.
    Superbike #7
  14. #1574
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Tämä väite ei kyllä ihan pidä paikkaansa
    Noi 04 R1 jarrut on samat mitä käytetään uusissa R kuutosissa.Yhdet parhaat vakiojarrut. 04-07 kymppiärrissä on paskimmat tokikot mitä kuunaan on valmistettu
    Toi on vähän mitenkä asiaa mitataan. -05 kybässä oli erittäin hyvät jarrut sen jälkeen, kun siihen vaihtoi teräspunosjarrulevyt. Noi -07 rykkösen jarrut ovat aivan paskat niihin verrattuna. On totta, että ainakin ton -05 mallin kybän jarrujen kanssa oli feidausongelmia radalla, mutta ainakin kaveri sai ne pois käyttämällä racing-tason jarrunestettä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #1575
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Toi on vähän mitenkä asiaa mitataan. -05 kybässä oli erittäin hyvät jarrut sen jälkeen, kun siihen vaihtoi teräspunosjarrulevyt. Noi -07 rykkösen jarrut ovat aivan paskat niihin verrattuna. On totta, että ainakin ton -05 mallin kybän jarrujen kanssa oli feidausongelmia radalla, mutta ainakin kaveri sai ne pois käyttämällä racing-tason jarrunestettä.
    No kadullehan riittää oikeastaan mitkä tahansa puristajat samoin kuin renkaista,et ne on mustat ja pyöreät. 04-07 Kawoihin saa siedettävät jarrut brembon pääsylinterillä,punosletkuilla ja pitämällä huolen,että jarrupaloissa on vähintään puolet pintaa jäljellä.Silloin ei liika kuumuus tee jarruista pehmeitä. Tämä siis radalla
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  16. #1576
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Toi on vähän mitenkä asiaa mitataan. -05 kybässä oli erittäin hyvät jarrut sen jälkeen, kun siihen vaihtoi teräspunosjarrulevyt. Noi -07 rykkösen jarrut ovat aivan paskat niihin verrattuna. On totta, että ainakin ton -05 mallin kybän jarrujen kanssa oli feidausongelmia radalla, mutta ainakin kaveri sai ne pois käyttämällä racing-tason jarrunestettä.
    Sulla taitaa olla jotain vikaa jarruissa, jos noista -07 jarruista saat huonot. Mikä noista muuten tekee huonot?
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  17. #1577
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Sulla taitaa olla jotain vikaa jarruissa, jos noista -07 jarruista saat huonot. Mikä noista muuten tekee huonot?
    Mielestäni tehottomat ja tuntuma ei ole kovin hyvä... On vaihdettu nesteitä ja ilmattu. Ilmaus pitäisi onnistua todella hyvin ku tuossa on myös ylhäällä se ilmausruuvi. Varmaan ne teräspunosletkut auttaisi tohon tuntumaan. Ainakin omassa kawasiassa tuntuma parani, mutta ku oli aavistuksen kierot ja ohentuneet levyt, niin eihän niistä hyviä voinut saadakaan.

    Naurattaa edelleenkin ku meinasin aikoinaan lähteä -05 kybän tangon yli ku nato-ohjus, ku tein tehokkaamman jarrutuksen

    Tosin sen verta olen kiertänyt esim. ahvenistoa, niin kyllä ne rykkösen jarrut riittävät. Pitää olla tosi pro kuski, että pystyy ottamaan jarruista täyden ilon irti. Ei meikäläinen saanut jarruista lähellekään kaikkea iloa irti, edes silloin kun kävi enempi radalla. Mitä enempi yrittää saada jarruista irti, niin sitä enempi kusee mutkista sisään tulot tms. Ja kuten todettu, niin jarrutuskin on radalla taitolaji, koska muuten viedään iskareista joustovarat ennenaikojaan.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #1578
    Voisin kantaa korteni kekoon tähän jarrukeskusteluun.

    Etujarruhan varsinkin 07-> on paras mitä oon ikinä kokeillu( ajanu mm. tonnisella gikserillä ja zetalla). Motoville heitti just alle vielä braking:in piparilevyt, punosletkun ja uudet palat, AVOT. Parani entisestään. Aika harvasta pyörästä kuitenkaan löytyy 6 mäntäsiä satuloita vakiona.

    Omaa etujarrua pystyy ainakin kivuttomasti operoimaan yhdellä sormella rajummissakin jarrutuksissa.

    Mitä tohon nisin takajarruun tulee, niin aika hirveehän se on. Samaa paskaa taitaa olla kaikki yksmäntäset vakiosatulat, ainakin ne mitä ite kokeillu. Tuntumaa ei ole ja jarruteho naurettavan surkea. Taakse meni mulla vaihtoon brembon GP4-RX kaksmäntänen satula, Galferin levy ja punosletku. Rahaa palo, mut ei voi valittaa. Jarru toimii ku ajatus ja tehoo tulee tarkallaneen niin paljon kun haluat.

    Tämä siis katupyöräilijän suusta. Radallahan noi tietysti toimii eri tavalla, mut en oo ainakaa kuullu et kukaan haukkuis rykkösen jarruja paskaks( poislukien takajarru ).

    Ps. Mikä vittu etelä-suomen säätä vaivaa?
    Viimeksi muokannut: juhis_; 15.06.2013 klo 03:29.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  19. #1579
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni tehottomat ja tuntuma ei ole kovin hyvä... On vaihdettu nesteitä ja ilmattu. Ilmaus pitäisi onnistua todella hyvin ku tuossa on myös ylhäällä se ilmausruuvi. Varmaan ne teräspunosletkut auttaisi tohon tuntumaan. Ainakin omassa kawasiassa tuntuma parani, mutta ku oli aavistuksen kierot ja ohentuneet levyt, niin eihän niistä hyviä voinut saadakaan.

    Naurattaa edelleenkin ku meinasin aikoinaan lähteä -05 kybän tangon yli ku nato-ohjus, ku tein tehokkaamman jarrutuksen

    Tosin sen verta olen kiertänyt esim. ahvenistoa, niin kyllä ne rykkösen jarrut riittävät. Pitää olla tosi pro kuski, että pystyy ottamaan jarruista täyden ilon irti. Ei meikäläinen saanut jarruista lähellekään kaikkea iloa irti, edes silloin kun kävi enempi radalla. Mitä enempi yrittää saada jarruista irti, niin sitä enempi kusee mutkista sisään tulot tms. Ja kuten todettu, niin jarrutuskin on radalla taitolaji, koska muuten viedään iskareista joustovarat ennenaikojaan.
    Kyllä noi -07-08 Rytkösen jarrut on vakionakin yhdet parhaista. Tehoa on pirun hyvin ja tuntuma on hyvä. Jotain feelua sulla noissa jarruissa on jos ne on tunnottomat? Paljonko on mopolla kilsoja ja milloin on jarrut huollettu? Siis muutenkin kuin vain nesteiden vaihto? Mitkä jarrupalat sulla on ja paljonko on pintaa? (Rytkösessä kannattaa käyttää ihan vakiopaloja. Toimivat pirun hyvin myös radalla). Entä levyt? Vakiot ja paksuutta riittävästi jäljellä?

    Jos jarruttaessa loppuu joustovarat keulasta, pitää keulalle tehdä jotain. Yleensä perushuolto riittää parantamaan tilannetta aika paljon, mutta jos radalla ajelee, olisi ainakin jouset hyvä laittaa omalle painolle. Yleensä jarruutusta tosiaan rajoittaa kuskin osaaminen, mutta ei jarrun tehoa pitäisi joutua säätämään alustan huonouden takia.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 15.06.2013 klo 04:23.
    Superbike #7
  20. #1580
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noi -07-08 Rytkösen jarrut on vakionakin yhdet parhaista. Tehoa on pirun hyvin ja tuntuma on hyvä. Jotain feelua sulla noissa jarruissa on jos ne on tunnottomat? Paljonko on mopolla kilsoja ja milloin on jarrut huollettu? Siis muutenkin kuin vain nesteiden vaihto? Mitkä jarrupalat sulla on ja paljonko on pintaa? (Rytkösessä kannattaa käyttää ihan vakiopaloja. Toimivat pirun hyvin myös radalla). Entä levyt? Vakiot ja paksuutta riittävästi jäljellä?

    Jos jarruttaessa loppuu joustovarat keulasta, pitää keulalle tehdä jotain. Yleensä perushuolto riittää parantamaan tilannetta aika paljon, mutta jos radalla ajelee, olisi ainakin jouset hyvä laittaa omalle painolle. Yleensä jarruutusta tosiaan rajoittaa kuskin osaaminen, mutta ei jarrun tehoa pitäisi joutua säätämään alustan huonouden takia.
    Eipä noita jarruja ole ikinä varmaan avattu. Orggikset palat oli varmaan alunperin ku ostin mopon n. 24 tkm ajettuna ja vaihoin joskus ferrodon Xrac palat. Tuntuivat ainakin aavistuksen paremmilta kuin orggikset. En toki ole verrannut juuri vaihettuihin orggiksiin. Mielstäni jarruja tarvii painaa suhteettoman kovasti ennenkuin ne alkavat reagoimaan, tosin eihän ne ole niin tehokkaat että siitä koituisi ongelmia. Mutta tämä ongelma varmaan korjautuisi letkut vaihtamalla. Ohan ne letkut helposti ainakin 7 vuotta vanhat.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  21. #1581
    Sky:n kirjoitukset kyllä ihmetyttää täälläkin. Omassa -07 aivan vakiot jarrut ja mielestäni varsinkin tuntuma on aivan huikea vrt zx-10r -04 ja k1 GSXR. Jarrussa tuntui tehoakin olevan ihan erilailla. Onhan nuo pyörät tottakai paljon vanhempia, liekkö paremmat jarruttimet uudemmissa. Muutenkin ympäri nettiä saa lukea kehuja kuinka hyvät rykkösen jarrut on.
  22. #1582
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Sky:n kirjoitukset kyllä ihmetyttää täälläkin. Omassa -07 aivan vakiot jarrut ja mielestäni varsinkin tuntuma on aivan huikea vrt zx-10r -04 ja k1 GSXR. Jarrussa tuntui tehoakin olevan ihan erilailla. Onhan nuo pyörät tottakai paljon vanhempia, liekkö paremmat jarruttimet uudemmissa. Muutenkin ympäri nettiä saa lukea kehuja kuinka hyvät rykkösen jarrut on.
    No se kybä jolla olen ajellut oli -05 ja siinä oli teräspunosletkut ja ferrodo:n xrac palat. Oli tehokkaimmat jarrut mitä ikinä olen kokeillut. Tosin en ole kovin monella pyörällä ajellut. Kawoja enimmäkseen

    Siinä vanhassa ysi-huussissani oli 6 mäntäiset satulat edessä. Käytännössä se tarkoitti sitä että siinä oli 2 jumittavaa mäntää lisää per satula Vaihdoin kyllä orggis tiivisteet mäntiin, mutta eipä auttanut. Olis pitänyt ostaa myös uudet levyt eteen. Kuluneisuus ja kierous vaikutti kovissa jarrutuksissa siihen tuntumaan ikävästi. Toki teräspunosjarruletkut auttoivat tuntumaan kevyemmissä jarrutuksissa, mutta esim. ahvenistolla missä voi tehdä pääsuoran jälkeen täysjarrun, niin levyt tykkäs täristää.

    Olis tietysti kiva testata jonkun -07-08 rykköstä missä on nk hyvät vakiojarrut On täysin mahdollista, jotta kun joku teistä kehujista testaisi pyörääni, toteisi, jotta noi jarruthan ovat todella hyvät
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #1583
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Olis tietysti kiva testata jonkun -07-08 rykköstä missä on nk hyvät vakiojarrut On täysin mahdollista, jotta kun joku teistä kehujista testaisi pyörääni, toteisi, jotta noi jarruthan ovat todella hyvät
    Kokemusta löytyy vakiopyörien jarruista vanhasta kawasta bemarin 1000RR:ään. Kaikkein purevimmat jarrut löytyy mopoista, joissa jarrut on Brembon tuotosta. Yleensä näitä löytyy esim. Ducateista ja kottaraisesta. Huonoimmat vakiojarrut tunnistaa yleensä Tokico-tekstistä. KTM Super Dukessa on vakiona loistavat jarrut, RC8:ssa ehkä jopa pikkasen liian tehokkaat. Hondan race-ABS antaa hyvän pysähtyvyyden, mutta epätasaisella pinnalla ottavat yllättävän pehmeästi verrattuna normaaleihin jarruihin. Uusista kyykyistä Suzuki taitaa olla ainut, jossa on edelleen aika onnettomat vakiojarrut. Muissa nuo ilmeisesti alkaa olemaan tontilla. (Uutta kawaa en tosin ole kokeillut). -07-08 Rytkösellä pitäs pystyä kyllä jarruttamaan perä ilmaan yhdellä sormella ilman, että tarvitsee suuremmin ponnistella. Jos jarru ei tunnu purevan, luulen, että sulla on mäntiä jumissa jarrusatuloissa. Ja tosiaan suosittelen rytköseen niitä vakiopaloja. Häviävät purevuudessa vain karvan kisapaloille, mutta kilometrien kesto on moninkertainen pehmeään kisapalaan verrattuna. Esim. suurinosa jammulla ajavista kisakuskeista käyttää vakiopaloja.
    Superbike #7
  24. #1584
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Esim. suurinosa jammulla ajavista kisakuskeista käyttää vakiopaloja.
    Juurikin näin ja multahan noita sattuu löytymään sopuhintaan verrattuna tuonne viralliseen kauppaan. Eikä täällä S-joella ainakaan niitä edes saa hyllystä
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  25. #1585
    Komppaan Nitrousta. Kyykkyjen rintamalla Tokicot huonoutta ja Brembot parhautta. Nissinit ja kumppanit siinä välissä.
    Supermoto
  26. #1586
    Nyt alko Yammu käymään kolmella mukilla, joten osaisitteko veikata/tietää, että missä olisi vika.
    Pyörässä on semmoinen ominaisuus, kun kierrokset ovat yli 3000rpm, niin moottori käy ja kukkuu, mutta alle, niin vain kolme sylinteriä sytyttää.
    Pääasia että on kivaa.
    Nykyinen: Zygä...ou nou
    Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
    75m/s
  27. #1587
    Lainaa Yazaku kirjoitti Katso viesti
    Nyt alko Yammu käymään kolmella mukilla, joten osaisitteko veikata/tietää, että missä olisi vika.
    Pyörässä on semmoinen ominaisuus, kun kierrokset ovat yli 3000rpm, niin moottori käy ja kukkuu, mutta alle, niin vain kolme sylinteriä sytyttää.
    Tulppa,puola,yhden pytyn imuventtiili kantaa......kokeile ,mikä pakokäyrä on kylmä tyhjäkäynnillä ja sit etsimään siitä sylinteristä vikaa.Ite tekisin järjestyksessä tulppa,puola ja jos noi on eheitä,kannen kopoa auki ja tarkisjtamaan imuventtiilit.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  28. #1588
    Lainaa Yazaku kirjoitti Katso viesti
    Nyt alko Yammu käymään kolmella mukilla, joten osaisitteko veikata/tietää, että missä olisi vika.
    Pyörässä on semmoinen ominaisuus, kun kierrokset ovat yli 3000rpm, niin moottori käy ja kukkuu, mutta alle, niin vain kolme sylinteriä sytyttää.
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Tulppa,puola,yhden pytyn imuventtiili kantaa......kokeile ,mikä pakokäyrä on kylmä tyhjäkäynnillä ja sit etsimään siitä sylinteristä vikaa.Ite tekisin järjestyksessä tulppa,puola ja jos noi on eheitä,kannen kopoa auki ja tarkisjtamaan imuventtiilit.
    Noiden jälkeen sitten kylmän pytyn kaasari työnalle.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  29. #1589
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Tulppa,puola,yhden pytyn imuventtiili kantaa......kokeile ,mikä pakokäyrä on kylmä tyhjäkäynnillä ja sit etsimään siitä sylinteristä vikaa.Ite tekisin järjestyksessä tulppa,puola ja jos noi on eheitä,kannen kopoa auki ja tarkisjtamaan imuventtiilit.

    Puristuspainemittarilla selviää kans yhtä sun toista.
    ZH2 2020
  30.  
  31. #1590
    Lähtisin siitä oletuksesta (kun olen laiska), että vikapaikkana olisi tyhjäkäyntisuutin. Tyhjennä pimeän pytyn kaasarin kohokammio muutamaan kertaan, jos kävisi vaikka tuuri ja roskat lähtisi pois.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
Sivu: 53 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 343515253545563103 ... ViimeinenViimeinen