Sivu: 52 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152535462102 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1531:stä 1560:een 3980:sta
  1. #1531
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    No mitähän kummaa, ajojen jälkeen pyörä katokseen, päivän parin seisomisen jälkeen lähdet lykkimään pyörää taaksepäin--> pari metriä ja vetää takasen jumiin? eteenpäin liikkuu kyllä? Taisi kerran ihan ajossakin tehdä tuon, ihmettelin rusahdusta ketjujen paikkeilta, luulin silloin et joku kivi vain meni ketjujen ja rattaiden väliin.
    Laatikko hajoamassa? ei kai näissä 07-> pitäs semmosia vikoja olla?
    Ratas-ketjusetti vaihdon tarpeessa?

    Murtuneita/vääntyneitä hampaita rattaissa?

    Murtunut / vääntynyt takarattaan "runko"?

    Takarattaan mutterit löystynyt?

    Ketju liian löysällä ja "hyppää" hampaiden päälle?

    Itse aloittaisin vian etsinnän juurikin ketjusta, etu ja takarattaasta. Käy ketju lenkki lenkiltä läpi, että kaikki varmasti kunnossa ja tallella. Kuten myös rattaat huolella läpi.

    Takapukki helpottais niin pääsisit ilmassa pyörittelemään ja ihmettelemään.
    Viimeksi muokannut: juhis_; 05.06.2013 klo 15:57.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  2. #1532
    Lainaa Tango kirjoitti Katso viesti
    Itsellä oli ongelmaa R1-07 ravistamisen kanssa ja kun avasin ohjausiskarin, niin laihaa likaista litkua oli sisällä. Tilalle laitoin todella paksua moottoriöljyä ja hyvin toimii. Ei siinä mittaamista tarvita, ihan täyteen vaan ja täyttäessä kannattaa liikutella mäntää varovasti, ettei tule kuplia. Itse tietysti tein tuon virheen ja sitten odottelin pari tuntia kuplien nousua pinnalle.
    Siinä männässä on sisäänrakennettuna kuulasysteemi, joka sallii ihan lyhyen vapaan liikkeen. Ensin ajattelin tukkia sen, mutta ei siitä ole haittaa radalla ollut.
    Kiitoksia vinkistä!
    Samaa harmaata veden ja jäljellä olevan öljyn sekaista oli omassakin, kun tänään tarkistin. Ei paljoa enää vaimentanut ihan kädelläkään kokeillessa ja lotina vaan kuului. Nyt on 10w-30 ölpät sisällä, ei ollut mitään hipohipo-tavaraa laittaa tilalle
    Manuskan mukaan ohjausiskarin toiminta pitää tarkastaa 20tkm välein, taitaisi sopivampi ohje olla vaihtaa öljyt 10tkm välein.
    Jospa nyt olisi mukavampi ajella.
    PS. Muille vaihtajille tiedoksi, että tulpan kuusiokolo on 7mm.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  3. #1533
    Kuukausi sitten ostin muutaman pahvilaatikollisen R1 -01 rojua ja tänään pääsin ensimmäistä kertaa koeajolle ja voin sanoa että v*ttu että vetää. Olin selättää kun hyppäsi kaasulla 3 tai 4-vaihteella pystyyn varoittamatta
  4. #1534
    Lainaa Snipers kirjoitti Katso viesti
    Kuukausi sitten ostin muutaman pahvilaatikollisen R1 -01 rojua ja tänään pääsin ensimmäistä kertaa koeajolle ja voin sanoa että v*ttu että vetää. Olin selättää kun hyppäsi kaasulla 3 tai 4-vaihteella pystyyn varoittamatta
    Kerros vähän mitä vaihdoit, että 3-4 vaihteella keulii kaasusta
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  5. #1535
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Snipers kirjoitti Katso viesti
    Kuukausi sitten ostin muutaman pahvilaatikollisen R1 -01 rojua ja tänään pääsin ensimmäistä kertaa koeajolle ja voin sanoa että v*ttu että vetää. Olin selättää kun hyppäsi kaasulla 3 tai 4-vaihteella pystyyn varoittamatta
    Nyt tais lipsahtaa vähän hyvän miehen lisää tähän juttuun. Ellet sitten just tullut sopivan nyppylän yli tahi ruuvannut mutkaa putkeen. -01 Rytkönen ei nimittäin vahingossa keuli kolmosella saati sitten nelosella (paitsi jos on stunttivälit kiinni).
    Superbike #7
  6. #1536
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Nyt tais lipsahtaa vähän hyvän miehen lisää tähän juttuun. Ellet sitten just tullut sopivan nyppylän yli tahi ruuvannut mutkaa putkeen. -01 Rytkönen ei nimittäin vahingossa keuli kolmosella saati sitten nelosella (paitsi jos on stunttivälit kiinni).
    16/45 taitaa olla välitykset ja kyllähän tuo tasasellakin pomppii pystyyn joka vaihteella. Asiaan saattaa hieman vaikuttaa ruotsalaisten seppien lisävarusteet...
  7. #1537
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Kerros vähän mitä vaihdoit, että 3-4 vaihteella keulii kaasusta
    Eipä tullut vaihettua juuri mitään mutta kasasin koko laitoksen takaisin käyntikuntoiseksi kun oli ollut reilut 2 vuotta pahvilaatikkoon purettuna.
  8. #1538
    Lainaa Snipers kirjoitti Katso viesti
    16/45 taitaa olla välitykset ja kyllähän tuo tasasellakin pomppii pystyyn joka vaihteella. Asiaan saattaa hieman vaikuttaa ruotsalaisten seppien lisävarusteet...
    Ruotsalaiset sepät laittaneet siihen turbon/remmin lisävarusteeksi ilmeisesti, koska en muuta syytä keksi jos keulii viel nelosellakin tasasella.
    Yamaha R1 -05
  9. #1539
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Snipers kirjoitti Katso viesti
    16/45 taitaa olla välitykset ja kyllähän tuo tasasellakin pomppii pystyyn joka vaihteella. Asiaan saattaa hieman vaikuttaa ruotsalaisten seppien lisävarusteet...
    Eli kunnon vanhanliiton turbo, jonka kanssa ei alhaalla tapahdu mitään ja siinä 6000 paikkeilla hirvee tehopiikki?
    Superbike #7
  10. #1540
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eli kunnon vanhanliiton turbo, jonka kanssa ei alhaalla tapahdu mitään ja siinä 6000 paikkeilla hirvee tehopiikki?
    Ei kai se uudenliiton turbokaan paljoa potki tuon alle ilman paukkua.
  11. #1541
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Snipers kirjoitti Katso viesti
    Ei kai se uudenliiton turbokaan paljoa potki tuon alle ilman paukkua.
    Riippuu ahtimen mitoituksesta. Moderneilla hyrrillä saa aika mukavan laakeita tehokäyriä ilman järjettömiä piikkejä. Toki tuohon vaikuttaa moni muukin asia, mutta kyllä noi turbot on aikalailla kehittýny viimesen 10-15 vuoden aikaan.
    Superbike #7
  12. #1542
    Turbo muuttuvalla geometrialla niin sais ehkä vähän tasasempia rykäsyjä sieltä koneesta tehoja. Mut mä en ainakaan omaa uskaltais turbottaa. Liikkuu vaparina noinkin mukavasti ja tasaisesti kun kahvasta vääntää.


    Mutta yksi pien ongelma on tossa mun -05 rykkösessä jossa on akran titaniumit alusta loppuun ja PC 3. Eli tyhjäkäynti vaihtelee ja aaltoilee aina välillä noin +/-200rpm ja kun kaasun päästää ajossa niin röpsöttelee aika paljon mun mielestä verrattuna muihin pyöriin mitä oon kuunnellut. Pari kertaa myös sammunut tyhjäkäynnillä jos pyörän sammuttaa tankkauksen ajaksi ja starttaa kun on tankattu. Ajossa ei tunnu mitään nykimisiä tai ongelmia muuta kun tuo röpötys kun kaasun päästää ihan pienistäkin kierroksista. Voi olla et PC 3 säätö auttais mut ite en sitä uskalla mennä sorkkimaan. Tunteeko kukaan hyvää dynopaikkaa ja heppua joka osais laittaa ton PC:n kunnon asetuksiin?

    Taidan kyllä tulpat vaihtaa eka ja katsoa et vaikuttaako se mitään. Mut mukava olis tietty jos jollain on kokemusta hyvistä dyno ja säätö paikoista.
    Viimeksi muokannut: zonwe; 10.06.2013 klo 06:56.
    Yamaha R1 -05
  13. #1543
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Turbo muuttuvalla geometrialla niin sais ehkä vähän tasasempia rykäsyjä sieltä koneesta tehoja. Mut mä en ainakaan omaa uskaltais turbottaa. Liikkuu vaparina noinkin mukavasti ja tasaisesti kun kahvasta vääntää.


    Mutta yksi pien ongelma on tossa mun -05 rykkösessä jossa on akran titaniumit alusta loppuun ja PC 3. Eli tyhjäkäynti vaihtelee ja aaltoilee aina välillä noin +/-200rpm ja kun kaasun päästää ajossa niin röpsöttelee aika paljon mun mielestä verrattuna muihin pyöriin mitä oon kuunnellut. Pari kertaa myös sammunut tyhjäkäynnillä jos pyörän sammuttaa tankkauksen ajaksi ja starttaa kun on tankattu. Ajossa ei tunnu mitään nykimisiä tai ongelmia muuta kun tuo röpötys kun kaasun päästää ihan pienistäkin kierroksista. Voi olla et PC 3 säätö auttais mut ite en sitä uskalla mennä sorkkimaan. Tunteeko kukaan hyvää dynopaikkaa ja heppua joka osais laittaa ton PC:n kunnon asetuksiin?

    Taidan kyllä tulpat vaihtaa eka ja katsoa et vaikuttaako se mitään. Mut mukava olis tietty jos jollain on kokemusta hyvistä dyno ja säätö paikoista.
    Kuulostaa siltä, että kävis pienillä kierroksilla turhan rikkaalla. Lisäksi voi olla, että TPS anturi olisi kalibroinnin tarpeessa. Itse tuota Commanderia on turha mennä ronkkimaan kun ei ole mitään dataa, että mihin suuntaan sitä pitäisi säätää. Ilman säätöä toi commanderi menee kyllä ihan hukkaan, joten suosittelen kyllä dynosäätöä. PK-seudulla Samin autopaja, eli Vittaniemen Sami on aika velho noissa säätöhommissa.
    Superbike #7
  14. #1544
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Turbo muuttuvalla geometrialla niin sais ehkä vähän tasasempia rykäsyjä sieltä koneesta tehoja. Mut mä en ainakaan omaa uskaltais turbottaa. Liikkuu vaparina noinkin mukavasti ja tasaisesti kun kahvasta vääntää.


    Mutta yksi pien ongelma on tossa mun -05 rykkösessä jossa on akran titaniumit alusta loppuun ja PC 3. Eli tyhjäkäynti vaihtelee ja aaltoilee aina välillä noin +/-200rpm ja kun kaasun päästää ajossa niin röpsöttelee aika paljon mun mielestä verrattuna muihin pyöriin mitä oon kuunnellut. Pari kertaa myös sammunut tyhjäkäynnillä jos pyörän sammuttaa tankkauksen ajaksi ja starttaa kun on tankattu. Ajossa ei tunnu mitään nykimisiä tai ongelmia muuta kun tuo röpötys kun kaasun päästää ihan pienistäkin kierroksista. Voi olla et PC 3 säätö auttais mut ite en sitä uskalla mennä sorkkimaan. Tunteeko kukaan hyvää dynopaikkaa ja heppua joka osais laittaa ton PC:n kunnon asetuksiin?

    Taidan kyllä tulpat vaihtaa eka ja katsoa et vaikuttaako se mitään. Mut mukava olis tietty jos jollain on kokemusta hyvistä dyno ja säätö paikoista.
    Bikedoctor säätäny oman pyörän ja hyvin rokkaa.

    Sama setti: Akran koko ränni ja pc 3.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  15. #1545
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Bikedoctor säätäny oman pyörän ja hyvin rokkaa.

    Vanhan moottorin sääti Bikedoctori ja uuden Dyno Center Finalnd / Naukkarinen ja ei voi kyllä kumpaistakaan moittia.

    Vielä vajaat kolme viikkoa ja päästään Halliin testaamaan rykkösen suoravauhtia.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  16. #1546
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Bikedoctor säätäny oman pyörän ja hyvin rokkaa.

    Sama setti: Akran koko ränni ja pc 3.

    Asiaa! Täytyypä ottaa yhteyttä tohtoriin. Nyt vaan pitää yöt pyöriskellä sängyssä odottaen että koska on vakuutusyhtiö ja korjaamo saanut jotain mun murun asian eteen tehtyä. Autotalli huutaa tyhjyyttä ja tahdon satulaan pöristelee mutkille.
    Yamaha R1 -05
  17. #1547
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa siltä, että kävis pienillä kierroksilla turhan rikkaalla. Lisäksi voi olla, että TPS anturi olisi kalibroinnin tarpeessa. Itse tuota Commanderia on turha mennä ronkkimaan kun ei ole mitään dataa, että mihin suuntaan sitä pitäisi säätää. Ilman säätöä toi commanderi menee kyllä ihan hukkaan, joten suosittelen kyllä dynosäätöä. PK-seudulla Samin autopaja, eli Vittaniemen Sami on aika velho noissa säätöhommissa.
    Niin tai sitten tänne. Kiitos kaikille neuvoista.

    Joo siis kyllähän se käy liian rikkaalla alakierroksilla mut et mistä sitä sais säädettyä sitä en tiedä ku ei täs ole kaasareita. Onneksi. Tyhmä kysyy myös mikä on TPS anturi? Näitä antureita alkaa olee näissä pärrissä niin paljon jo nykyää. Oon jääny vähän junasta näissä mp hommista kun edellinen oma pyörä ollu -91 NSR 125 8 vuotta sitten. Siihen osas viel kaikki tehdä itse männän vaihtoon asti. Koeajellut ja päässyt testaa kavereiden uudempia pärriä siksi tän jammun halusinkin.

    PK seutu olis mukava kyl niin ei tarvis Tampereelle asti ajaa. Täytyypä jututtaa tätä Samia jossain vaiheessa.
    Yamaha R1 -05
  18. #1548
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Niin tai sitten tänne. Kiitos kaikille neuvoista.

    Joo siis kyllähän se käy liian rikkaalla alakierroksilla mut et mistä sitä sais säädettyä sitä en tiedä ku ei täs ole kaasareita. Onneksi. Tyhmä kysyy myös mikä on TPS anturi? Näitä antureita alkaa olee näissä pärrissä niin paljon jo nykyää. Oon jääny vähän junasta näissä mp hommista kun edellinen oma pyörä ollu -91 NSR 125 8 vuotta sitten. Siihen osas viel kaikki tehdä itse männän vaihtoon asti. Koeajellut ja päässyt testaa kavereiden uudempia pärriä siksi tän jammun halusinkin.

    PK seutu olis mukava kyl niin ei tarvis Tampereelle asti ajaa. Täytyypä jututtaa tätä Samia jossain vaiheessa.
    Sun pyörän tapauksessa säätö tapahtuu muokkaamalla tietokoneella tuota Powercommanderin karttaa. Käytännössä powercommander joko pidentää tai lyhentää polttoainesuuttimelle menevän signaalin pituutta, joka tulee taasen ECUn kartasta kierrosten, kaasunasennon, vaihteen, imusarjan alipaineen, lämpötilan mukaan. Tuossa toki vain osa muuttujista. Signaalin pidentäminen rikastaa, lyhentäminen laihentaa seosta. Ilman penkkiä ja AFR (Air Fuel Ratio) mittausta tuo säätö on kyllä ihan arpapeliä.

    TPS tarkoittaa Throttle Position Sensoria, eli kaasunasentoanturia. Jos tuon kalibrointi, eli nollapiste on väärin, vaikuttaa se ECU:n kartan antamaan polttoainemäärään. Käytännössä siis ECU saa väärää tietoa kaasunasennosta ja se voi aiheuttaa mitä erinäisempiä ongelmia varsinkin pienillä kierroksilla. Ruiskun säätö on huomattavasti yksinkertaisempaa ja nopeampaa kuin kaasareiden, joita ei luojan kiitos enää uusista vehkeistä löydy. Tosin ruuvarin ja suutinläjän sijasta tarvitaan läppäri ja USB-piuha.

    Ja tuo Vittaniemi on tosiaan velho noissa säätöhommissa. Suosittelen lämpimästi.
    Superbike #7
  19. #1549
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sun pyörän tapauksessa säätö tapahtuu muokkaamalla tietokoneella tuota Powercommanderin karttaa. Käytännössä powercommander joko pidentää tai lyhentää polttoainesuuttimelle menevän signaalin pituutta, joka tulee taasen ECUn kartasta kierrosten, kaasunasennon, vaihteen, imusarjan alipaineen, lämpötilan mukaan. Tuossa toki vain osa muuttujista. Signaalin pidentäminen rikastaa, lyhentäminen laihentaa seosta. Ilman penkkiä ja AFR (Air Fuel Ratio) mittausta tuo säätö on kyllä ihan arpapeliä.

    TPS tarkoittaa Throttle Position Sensoria, eli kaasunasentoanturia. Jos tuon kalibrointi, eli nollapiste on väärin, vaikuttaa se ECU:n kartan antamaan polttoainemäärään. Käytännössä siis ECU saa väärää tietoa kaasunasennosta ja se voi aiheuttaa mitä erinäisempiä ongelmia varsinkin pienillä kierroksilla. Ruiskun säätö on huomattavasti yksinkertaisempaa ja nopeampaa kuin kaasareiden, joita ei luojan kiitos enää uusista vehkeistä löydy. Tosin ruuvarin ja suutinläjän sijasta tarvitaan läppäri ja USB-piuha.

    Ja tuo Vittaniemi on tosiaan velho noissa säätöhommissa. Suosittelen lämpimästi.
    Kiitos oppitunnista. Näistä on koulussa joskus puhuttu mutta siihen sen enempää syventymättä. Jotain tällaista ajattelin mitä sanoit mutta parempi kysyä kuin katua. Mä jätän kyl sen säätämisen sellaiselle ihmiselle ketä sen osaa. Täytyy vaan toivoo et se TPS ja kaikki muutkin anturit/tunnistimet olis kunnossa ja että ne sais sitten joskus kalibroitua kaikki uudelleen. En kyllä erityisemmin kaipaa kaasareita nyt kun tolla ruisku nelitahdilla on ajellut. Vähemmän päänsärkyä kun ei tarvii monia suuttimia vaihdella ja kaasaria putsailla Vielä kun sen moottorin ohjauksen saa säädettyä toimimaan pikkasen paremmin niin ai että Samin numero on laitettu jo puhelimen pikavalintaan, soitto lähtee heti kun saan pärrän takas.
    Yamaha R1 -05
  20. #1550
    Tervehdys arvon rykkösen omistajat.
    Mulle on autoon tarjottu vaihdossa -98 vuosimallista 71tkm ajettua rykköstä. Jossa tehdyistä remonteista ei tietoa. Normihuollot kuitenkin kuulemma tehty. Liikkeestä ostettu talvella, ja kuulemma liikkeen takuuta olisi vielä jäljellä.
    Eli kertokaas viisaammat. Alanko hieromaan kauppoja, vai kannattaako ennemmin kiertää pyörä kaukaa? Kilometrit vähän hirvittää. Varsinkin jos konetta ei ole aukaistu viime aikoina. Eikä juuri olisi kiinnostusta lyödä konetta heti lihoiksi...
    Kiitos jo etukäteen!
  21. #1551
    Lainaa spottti kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys arvon rykkösen omistajat.
    Mulle on autoon tarjottu vaihdossa -98 vuosimallista 71tkm ajettua rykköstä. Jossa tehdyistä remonteista ei tietoa. Normihuollot kuitenkin kuulemma tehty. Liikkeestä ostettu talvella, ja kuulemma liikkeen takuuta olisi vielä jäljellä.
    Eli kertokaas viisaammat. Alanko hieromaan kauppoja, vai kannattaako ennemmin kiertää pyörä kaukaa? Kilometrit vähän hirvittää. Varsinkin jos konetta ei ole aukaistu viime aikoina. Eikä juuri olisi kiinnostusta lyödä konetta heti lihoiksi...
    Kiitos jo etukäteen!
    Ite en ottais. 71tkm on musta aika paljon tonniselle kyykylle. Sit jos ei tiedä millasella rääkkääjällä se on ollut niin... Vähemmän ajettuja ja uudempia saa hyvään hintaan suomesta ja ulkomailta. Tai riippuu ihan millä budjetilla liikenteessä.
    Yamaha R1 -05
  22. #1552
    Lainaa spottti kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys arvon rykkösen omistajat.
    Mulle on autoon tarjottu vaihdossa -98 vuosimallista 71tkm ajettua rykköstä. Jossa tehdyistä remonteista ei tietoa. Normihuollot kuitenkin kuulemma tehty. Liikkeestä ostettu talvella, ja kuulemma liikkeen takuuta olisi vielä jäljellä.
    Eli kertokaas viisaammat. Alanko hieromaan kauppoja, vai kannattaako ennemmin kiertää pyörä kaukaa? Kilometrit vähän hirvittää. Varsinkin jos konetta ei ole aukaistu viime aikoina. Eikä juuri olisi kiinnostusta lyödä konetta heti lihoiksi...
    Kiitos jo etukäteen!

    En nyt muista oliko tässä vuosimallissa sitä ongelmaa, mutta kattoisin helvetin tarkkaan et pysyy vaihteet silmässä rajummassa kiihdytyksessä. Tais olla kakkosvaihde.

    Ite jättäisin ottamatta. "tehdyistä remonteista ei tietoa"
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  23. #1553
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Ite en ottais. 71tkm on musta aika paljon tonniselle kyykylle. Sit jos ei tiedä millasella rääkkääjällä se on ollut niin... Vähemmän ajettuja ja uudempia saa hyvään hintaan suomesta ja ulkomailta. Tai riippuu ihan millä budjetilla liikenteessä.
    Näin itsekin ajattelin. Että aika hurjat on metrit, vaikka onkin 15 vuotta vanha.

    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    En nyt muista oliko tässä vuosimallissa sitä ongelmaa, mutta kattoisin helvetin tarkkaan et pysyy vaihteet silmässä rajummassa kiihdytyksessä. Tais olla kakkosvaihde.

    Ite jättäisin ottamatta. "tehdyistä remonteista ei tietoa"
    Pitäis melkein saada konerempan verran ylimääräistä lisää vielä välirahan päälle että olis edes jollain tavalla järkevää.
    Taidan jättää siis väliin. Kiitos teille nopeista vastauksista.
  24. #1554
    Pystyykö joku kertomaan, millasen liitimen/nipan tarvitsen kaasareihin synkkausta varten? ''Synkkauslankku'' olisi valmiina, enää puuttuu nuo nipat, notta saa kaasareihin kiinni.

    Googgeli ei oikein tarjonnut mitään fiksua ja foorumin oma haku ei edes löytänyt pelkkää yzf-r1:stä

    E: Ja kyseessä siis vuosimalli 1999, mikäli sillä merkitystä.

    Ja toinen lisäys, pitääkö TPS ottaa irti synkkauksen ajaksi, huolto-ohje ei näin neuvonut, mutta juutuubissa ainakin fazereissa piti nyppästä se pois synkaukseen?
    Viimeksi muokannut: DaMulQ; 11.06.2013 klo 16:15.
  25. #1555
    Vaihdoin ketjut ja rattaan ja jotenkin epäonnistun takarattaan kiinnittämisessä, kun onnistuin muljaamaan kiinnitys mutterin. Eli mistäköhän sais tilattua yamahan alkuperäis osana tollasen mutterin
    Helkama AX
    Yamaha R1
  26. #1556
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Ite en ottais. 71tkm on musta aika paljon tonniselle kyykylle. Sit jos ei tiedä millasella rääkkääjällä se on ollut niin... Vähemmän ajettuja ja uudempia saa hyvään hintaan suomesta ja ulkomailta. Tai riippuu ihan millä budjetilla liikenteessä.
    Eipä tuommonen 70tkm ole juuri mikään kilometrimäärä tolle padalle jos vain vaihteistoa ei ole kohdeltu kaltoin. Helposti näillä pyyhkii sen toistasataatonnia ihan perushuolloilla. Tietty noin paljon ajetussa kannattaa vähintään iskarit huollattaa ja vaihtaa kaikki nesteet jos ei ole tietoa milloin on tehty.
    Superbike #7
  27. #1557
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Kiitos oppitunnista. Näistä on koulussa joskus puhuttu mutta siihen sen enempää syventymättä.
    Eipä mitään. Mukavaa jos voi olla avuksi.
    Superbike #7
  28. #1558
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eipä tuommonen 70tkm ole juuri mikään kilometrimäärä tolle padalle jos vain vaihteistoa ei ole kohdeltu kaltoin. Helposti näillä pyyhkii sen toistasataatonnia ihan perushuolloilla. Tietty noin paljon ajetussa kannattaa vähintään iskarit huollattaa ja vaihtaa kaikki nesteet jos ei ole tietoa milloin on tehty.
    Ite otan mielummin vähän ajetun ja hyvin huolletun niin säästyy monelta päänsäryltä. Omalla oli ajettu 15tkm kun ostin. Jos huollot ja nesteiden/öljyjen kunnon pitää hyvänä, eikä oo aina kahva pohjassa, niin kyllähän noilla koneilla tiekäytössä varmasti ajelee yli 100tkm.
    Yamaha R1 -05
  29. #1559
    Tervehdys R1 kuskit.

    Seuraavan prätkän hankinta on pitkä prosessi. Tällä hetkellä ajan Kawan Z750:llä, joka onkin hienosti sisäänajanut minut moottoripyöräilyyn. Seuraavan prätkän suhteen olen ajatellut mahdollista siirtymistä nakusta kyykkäriin.

    Ajotyyliltäni ajelen suht reippaasti, mutta en suinkaan reikä päässä. Hyötyajon lisäksi tulee ajeltua prätkäreissuja, mutkapätkiä, letkailua ym. Ratakipinä ei ole kerennyt vielä syttyä, mutta se optio täytyy muistaa. Seuraava prätkä tulisi olemaan sellainen sydänystävä, josta voin tehdä "itseni näköisen" ja jolla voin ajaa pitkään (useita vuosia). Tärkeää olisi siis, ettei tule tunnetta, että jää kaipaamaan jotain, koska se aiheuttaa taas motokuumeen ajan myötä.

    Kyykkypyöristä kiinostuksen kohteena ovat lähinnä R1, R6, ZX-6R, ZX-10R.Tarkoituksenani olisi käydä koeajamassa rytkönen ja nämä muut tässä lähiaikoina. Hintaluokka tulevalla prätkällä tulisi olla jossain 5000-10000€ kieppeillä, eli näiden pyörien osalta pyöritään varmaan vuosimallin 05-09 paikkeilla.

    Nyt ottaisin mielelläni vastaan kommentteja, miksi juuri R1 on paras? Miksi Yamaha olisi parempi kuin Kawasaki, miksi 1000cc parempi kuin 600cc. Tai miksi ehkä ei? Mitkä ovat R1:n huonot puolet tai tyyppiviat? Jotain jostain venttiiliviasta olen kuullut.. Mitä muuta tulee ottaa huomioon esim. koeajossa? Kaunishan tuo rykkönen on, mutta miksi se olisi voittamaton?

    Kiitos
    Viimeksi muokannut: Hitman; 12.06.2013 klo 17:36.
    Kawasaki ZX-10R 2011
  30.  
  31. #1560
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Ite otan mielummin vähän ajetun ja hyvin huolletun niin säästyy monelta päänsäryltä. Omalla oli ajettu 15tkm kun ostin. Jos huollot ja nesteiden/öljyjen kunnon pitää hyvänä, eikä oo aina kahva pohjassa, niin kyllähän noilla koneilla tiekäytössä varmasti ajelee yli 100tkm.

    Ovat myös ihan eri hintaluokissa, meinaani 15tkm tai 70tkm ajetut.
    Vähän ajetut on todella kalliita, ja sitten taas noi enemmän ajetut tarttis olla hyvästä pidosta ettei tulisi isompia korjauksia.
    Ite suosin noiden väliltä..
Sivu: 52 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152535462102 ... ViimeinenViimeinen