Sivu: 11 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9101112132161111 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 3979:sta
  1. #301
    Lainaa (hondamies84 @ Touko. 20 2010,13:48) kirjoitti
    Niin ja se "heinäsirkka ääni" siellä koneessa taitaa olla sitten ihan ok juttu? Ainakin mitä ympäri nettiä lueskelin..... Vois tietty öljyt vaihtaa 40k huollossa vähän jayheämpään jos auttais.

    Tää on mulle eka Rykönen niin voisiko porukka kertoa mitkä noi tyhjäkäyntikierrokset on tässä pyörässä oltava, mulla on 1,5k kylmänä ja menee lähelle 2k kun lämpenee hyvin onko tämä ok?
    Heinäsirkat, sisiliskot ja harakanpoikaset on ok. "Joku yrittää vasaralla koneesta ulos" - ei ole.

    Oudon korkea tyhjäkäynti. Olikos noissakaan säätöruuvia enää katteen välissä - omassa ei ole. Tyhjäkäynti kylmänä jotain 1500 ja lämpimänä 1100.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  2. #302
    On siinä se ruuvi , se on siellä vasemman katteen takana piilossa.

    Noh täytynee huomenna käydä Yamaha centterissä jotta huoltosetä kuuntelis noita sirkkoja
    muuten en saa unta tana!
    <----YZF-R1-05----->

    ---Osu No Sheishin---
  3. #303
    Lainaa (hondamies84 @ Touko. 20 2010,18:36) kirjoitti
    On siinä se ruuvi , se on siellä vasemman katteen takana piilossa.
    Siitä sitten vaan ruuvaamaan. Nollaseiskasta eteenpäin sitä ei tosiaan ole. Homma hoituu ecun toimesta suunnilleen kaikkia antureita tarkkaillen.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  4. #304
    Nodi kävin pistämäs koneen oikeen lämpimäksi ja ruuvailin kierrokset kohdilleen kävi aika hyvin ja tasaseen mut nyt sit alko kuulumaan siitä oikealta puolelta vaihdekopan sisällä jossai ihmeellistä kolkotusta aivan kuin siellä ois joku löysällä. On tämä sitten hermoja raastava homma.
    <----YZF-R1-05----->

    ---Osu No Sheishin---
  5. #305
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 17 2010,16:14) kirjoitti
    Onko tämä väärä alue kysyä R1:n huolloista sun muista? *
    Suosittelen kyselemään myös YRC.FI josta löytyy useita aktiiviisesti kommentoivia henkilöitä. Tuolta olen itse saanut apua muutamiin mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. *
  6. #306
    Pyörän kuuntelusta ilman tulppia, kypärää tai molempia ei tule kuin paha mieli. Lopeta se!
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  7. #307
    Eiku pelottaa vaan Mut joo kiitos vinkeistä, miten muuten se "vasara" juttun onko se jatkuvaa ja kuuluuko se myös ajossa jos sellainen vika on?
    <----YZF-R1-05----->

    ---Osu No Sheishin---
  8. #308
    Lainaa (hondamies84 @ Touko. 20 2010,20:10) kirjoitti
    Eiku pelottaa vaan * Mut joo kiitos vinkeistä, miten muuten se "vasara" juttun onko se jatkuvaa ja kuuluuko se myös ajossa jos sellainen vika on?
    Siis me puhutaan nyt laitteesta, jossa on eestaas liikkuvaa metallia, välttämättömiin välyksiin perustuvia venttiileitä, hammasrattaita, hahloissa olevia levyjä, alkuperäinen ketju nokalla, kevyt vauhtipyörä, mahdollisimman kevytrakenteinen moottori, korkeahko viritysaste, ohut pakosarja, kolmenlaista alkuperäistä pumppua, epätasainen tyhjäkäynti sekä vaikka mitä muuta about metrin päästä korvista. Olisi suunnaton mysteeri, jos tuollainen motti kävisi pelkkää pakarin pään pakoääntä tuottaen. Meillä jokaisella on vieläpä eri herkkyydelle säädelty 'mittari', mahdollisesti erilainen ja joka tapauksessa eri tavalla päässä istuva kypärä sekä toki eriasteinen tarve pelätä sitä, onko moottorissa vikaa. Nettifoorumidiagnosointi on mahdotonta.

    Kilometrien myötä ns. luonnollinen melutaso yleensä kasvaa.

    Juuri hankitun pyörän sivuääniä ei huomaa heti vaan ne hyökkäävät silmille muutaman ajolenkin aikana.

    Laakerivika täytyy melkein itse joskus kuulla. Kun sen jostain laitteesta havaitsee ja tietää miten ja kuinka nopeasti (<500km) se synnyttyään voitelusta huolimatta etenee karmeaksi, niin pienemmistä staattisena tankista toiseen pysyvistä meluista ei helpolla murehdi.

    Käy siis vain kuunteluttamassa jossain. Sanoisin kuitenkin, ettei maantienopeuksissa pitäisi kuulua kolkuttavia ääniä millään kierrosalueella. Veikkaan samalla, että huolto sanoo, että nokkaketju siellä ääntää.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  9. #309
    Joo ei se siis kolkuta ajaessa, hienon tasainen räväkkä ääni ja lähtee kun kahvaa vääntää 110km/h vauhdista nostaa ihan keveästi keulat pystyyn pelkällä kaasulla (olin positiivisesti yllättynyt), vain se heinäsirkkaääni vaivaa. lueskelin tos jossain että voiko olla ruiskupumppu, että se pitäis sitä ääntä??, Kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan ja sulkee kaasun se sirkaääni lähtee kun sitten pitää kytkintä pohjassa ja vähän kaasuttelee niin se ääni alkaa heti kuulumaan kaasun myötä. Ja mitä enemmän kierroksia sitä nopeampaa sirkka laulaa. (olipa hyvin selitetty.... )

    Onko kenelläkään vastaavia pääkipuja? jakakaa ihmeessä tarinanne minä pyydän

    Mut joo oon nukkumatta taas yhden yön jos huomenna ehtisi lääkäriin ton kanssa.
    <----YZF-R1-05----->

    ---Osu No Sheishin---
  10. #310
    PS. kiitos muuten vinkistä, toi yamaha club finland vaikutti tosi hyvältä foorumilta.
    <----YZF-R1-05----->

    ---Osu No Sheishin---
  11. #311
    Lainaa (mjtee @ Touko. 20 2010,19:48) kirjoitti
    Pyörän kuuntelusta ilman tulppia, kypärää tai molempia ei tule kuin paha mieli. Lopeta se! *
    Itse huomannut saman efektin, ei ilman korvatulppia uskalla ajaa..
    On muuten kyl kiva vehje, hauskuus alkaa kun kierroksia jotain 7000rpm, kyllä tykkään ja koko ajan paranee. Tosin ehkä tuon eturattaan vois snadimmaks vaihtaa, kun tuntuu että saa kytkimellä leikkiä tarpeeks, kun esim. autojen perässä matelee kaupungilla ja valoista lähtee.
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  12. #312
    Lainaa (hondamies84 @ Touko. 20 2010,22:16) kirjoitti
    heinäsirkkaääni vaivaa. lueskelin tos jossain että voiko olla ruiskupumppu, että se pitäis sitä ääntä??, Kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan ja sulkee kaasun se sirkaääni lähtee kun sitten pitää kytkintä pohjassa ja vähän kaasuttelee niin se ääni alkaa heti kuulumaan kaasun myötä. Ja mitä enemmän kierroksia sitä nopeampaa sirkka laulaa.
    Kuulostaa rykköseltä. Kyllä minä luulen, että siellä venttiilikoneisto kierroksilla enemmän ääntä pitää mitä ruiskutuspumppu, mutta sekin on ihan luonnollista.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  13. #313
    Joo oon siis ihan tohkeissani, kele mikä laite nyt vaan johonkin kokoontumisajoon pitäs suunnata Oon nyt pärrännyt jonkin aikaa ja CBR 900 jälkeen en vieläkään oikein uskallä kytkimellä keulia....tuntuu olevan sen verran pollea haarojen välissä. CBR:llä oli helppo ei kipannut yli helpolla.
    <----YZF-R1-05----->

    ---Osu No Sheishin---
  14. #314
    Tuli luukutettua uudella Rykkösellä tunnin verran paikallisilla mutkapätkillä. Hauska laite. Ajoasento edelleen kyykyksi todella rento. Peileistä näkee hyvin, polvikulma ei ole infernaalisen tiukka ja ohjaustanko on sopivasti sijoitettuna eteen ja lähelle. Ympäristön tarkkailu pyörän päältä on helppoa. Moottori on ehkä hieman lussumpi tuntemukseltaan kuin kilpailijoissa. Tehokarttaa muuttamalla pyörästä sai kuitenkin esiin sen kulmikkaammankin puolen. Kaasuun vastaa kiitettävästi, mutta ei niin repivän oloisesti kuin esim. Bemari tai Kawa. Pakoäänet ovat myös aivan oma lukunsa - erilaiset. Itse tykkäsin ! Mielenkiintoista olisi kuulla joskus tehoputkilla varustettua yksilöä. Pyörästä, kyykystä, huomasi kyllä taas, että kuinka HELPPO on sellaisella moottoripyörällä ajaa lujaa . Hyvä vai huono asia?? Ehkä hyvä, jos ei istu poliisiauton takapenkillä sen seurauksena ...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  15. #315
    Lainaa (Piitteri @ Touko. 20 2010,19:47) kirjoitti
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 17 2010,16:14) kirjoitti
    Onko tämä väärä alue kysyä R1:n huolloista sun muista? *
    Suosittelen kyselemään myös YRC.FI josta löytyy useita aktiiviisesti kommentoivia henkilöitä. Tuolta olen itse saanut apua muutamiin mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. *
    Joo tuli tuonne itse asiassa rekisteröityä aiemmin kuin tänne, tänne tulin koska tuolla tuntuu olevan aika epäaktiivista tuo vastailu... *

    Mut kysytäänpäs täältä jos sattuis jollain olemaan kokemusta mittaristosta enemmän... Eli kun meikän rykkönen hävittää kellonajan mittaristosta kun virta-avainta kääntää nollaan. Senhän pitäisi säilyä siellä akun ansiosta? Mistähän tuo mahtaa johtua?

    Hondamies: 110 km/h vauheista keula pystyyn? Nostitko kytkimellä kun mulla ei ainakaan ole -00 mallilla toivoakaan kaasulla nostaa ykköstä isommalla vaihteella ellei ole alamäkeä. Lyhyemmät välit auttaisi varmaan. * No vakioväleillä mennään, eilen vaihdoin ketjut ja kyyti on nyt tasaisempaa. *



    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  16. #316
    Mä tossa hommasin muutamia kuukausia sitte vuosimallia -99 Rykkösen, sitä ennen oli vm -91 cbr600f.. ja siis nyt oon siihe sit öljyt ja suodattimet vaihellu, ja muutamia lenkkejä heitelly.. pyörä helevetin hyvässä kunnossa ulkoa päin, ajettu n. 25 tkm. Onks noissa moottorin normaali lämpö millasissa lukemissa? ku mulla se on siinä 72-82? ja sitte tyhjäkäynnillä pyörä röplöttää ja ei käy tasaisesti, tyhjäkäynti on jossain 1 kohalla. sitte oon ajossa huomannu, että vaikka kuinka vääntää kahvaa ykköseltä kutoselle asti ni ei oikee taho nostaa keulaa edes siinä ykkösen ja kakkosen kohilla ehkä semmosen vaivaisen sentin nousee eturengas maasta.. se on mun mielestä outoa. eikä se mun mielestä mitenkää erikoisesti väännä? Mut sitte taas mitä oon huuattanu sillä ni kyllä se sen 250 nappaa tauluu ihan hyvin. ei vaa lähe niinku odotin.. kai siinä joku vika on? säädöt? kertokaa
    JL
  17. #317
    Lainaa (LiLLu- @ Touko. 23 2010,19:23) kirjoitti
    Mä tossa hommasin muutamia kuukausia sitte vuosimallia -99 Rykkösen, sitä ennen oli vm -91 cbr600f.. ja siis nyt oon siihe sit öljyt ja suodattimet vaihellu, ja muutamia lenkkejä heitelly.. *pyörä helevetin hyvässä kunnossa ulkoa päin, ajettu n. 25 tkm. Onks noissa moottorin normaali lämpö millasissa lukemissa? ku mulla se on siinä 72-82? ja sitte tyhjäkäynnillä pyörä röplöttää ja ei käy tasaisesti, tyhjäkäynti on jossain 1 kohalla. sitte oon ajossa huomannu, että vaikka kuinka vääntää kahvaa ykköseltä kutoselle asti ni ei oikee taho nostaa keulaa edes siinä ykkösen ja kakkosen kohilla ehkä semmosen vaivaisen sentin nousee eturengas maasta.. se on mun mielestä outoa. eikä se mun mielestä mitenkää erikoisesti väännä? Mut sitte taas mitä oon huuattanu sillä ni kyllä se sen 250 nappaa tauluu ihan hyvin. ei vaa lähe niinku odotin.. kai siinä joku vika on? säädöt? kertokaa *
    Jos kaasun kääntäminen onnistuu ykkösellä pohjaan, eikä -99 Rykkönen keuli ympäri tai jätä pitkää viivaa niin jotain on pahasti vialla...
    Sellainen pomppukeppi se on, että nostaa vakioväleilläkin kakkosella motarivauhdeista pelkällä kaasun lipautuksella pystyyn. Ja keveästi.
    Kone kuntoon ja kyllä pomppii... *



    Supermoto
  18. #318
    Keulimisherkkyydestä ei ole kokemusta kuin 2007-mallista. Oletan, että 2004-2005 -malli on hiukan tätä herkempi keulimaan, koska 2006 eteenpäin Yamaha koetti tehdä erinäisiä asioita lisää, jotta pyörä olisi vakaampi kiihdytyksessä. Näissä 2004- pyörissä ykkönen on pitkä ja pyörä on vasta parhaalla vetoalueella tuossa 110km/h tasossa. Tiettävästi myös teho on noussut portaittain - omasta penkitettiin varsin realistisessa penkissä 163hp takarenkaalta, kun siinä kävi hetkeä aiemmin 2005 vuosimalli pistämässä 152hp lukemat. Ymmärtääkseni vanhemmissa jäätäisiin tuossa penkissä 135-145hp välille. Paino ei ole juurikaan muuttunut.

    Kuljettajan massa ja ajoasento vaikuttaa myös merkittävästi keulimiseen. Samoin tuuliolosuhteet (vastatuuleen keulii, myötätuuleen ei) sekä mäki (ylämäkeen keulii, alamäkeen huonommin).Minä pystyn kevyenä kukkakeppinä vetämään tankin päälle liiskautuneena vakiolla nollaseiskalla ykkösen tuppi nurin ilman, että pyörä keulii ympäri asti. Hiukankaan pystyssä ajaen, ylämäkeen tahi nykyisillä lyhyemmillä välityksillä tämä ei ole mahdollista. -1p edessä ja nyt keula on varsin kevyt kaasusta ykkösellä ja kakkosella. 200km/h jälkeen alkaa olla kunnolla maassa.

    Ex-pyöräkin nosti ykkösellä keulaa kaasusta hiukan ennen satasta, joten vähän kummastelen, jos vanhempi rykkönen ei näin tee. Käykää penkissä ja tarkistakaa säädöt, jos vaivaa.



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  19. #319
    Keuliiko teillä siis kakkosella jos kiihdyttää tuppi nurin? Meikäläisen rykkönen ei takuulla keuli, kiihtyy kyllä hyvin mutta ei se keula nouse tasaisella ainakaan... En ole vielä tosin kokeillut nojata enemmän taaksepäin.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  20. #320
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 23 2010,20:36) kirjoitti
    Keuliiko teillä siis kakkosella jos kiihdyttää tuppi nurin? Meikäläisen rykkönen ei takuulla keuli, kiihtyy kyllä hyvin mutta ei se keula nouse tasaisella ainakaan... En ole vielä tosin kokeillut nojata enemmän taaksepäin.
    Tämä kysymys pitää kohdistaa siis nimenomaan 1998-2001 vuosimallien omistajille. Sillä ei ole mitään yhteyttä asiaan, mitä joku nollaseiska lyhyemmillä väleillä tekee.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  21. #321
    -99 vetää reilusti riskimmin alhaalta mitä tuollainen -07, ei samallaista kuoppaa keskellä. Vaikuttaa aika paljon. Lisäksi sillä keulimisen estäminen kropan käytöllä on jotenkin hankalampaa mitä uudella. Se vaan keulii... Ja herkästi.

    Aikoinaan tuli ajeltua jonkin verran juurikin tuollaisella -99rykkösellä(valkopunainen), joka olikin muuten komein rykkönen ikinä. Lisäksi se jäi mieleen tosi keulimisherkkänä pyöränä, vielä ihan vakioväleillä ja ilman mitään virejä. Vuosikausiin en ole tosin moisella ajanut.
    Supermoto
  22. #322
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 23 2010,20:36) kirjoitti
    Keuliiko teillä siis kakkosella jos kiihdyttää tuppi nurin? Meikäläisen rykkönen ei takuulla keuli, kiihtyy kyllä hyvin mutta ei se keula nouse tasaisella ainakaan... En ole vielä tosin kokeillut nojata enemmän taaksepäin.
    Keulii se.

    Ei muuta kuin muutama kymmenentuhatta nykäisyä sarvista pohjalle ja pari kytkintä paskaksi niin hyvä tulee. (rykkönen tykkää muuten kytkimistä, eikä varmasti muutu uuden veroiseksi vaikka kaikki hilut vaihtaa...)
    Se alkaa nostaa hyttiä varsin keveästi siinä vaiheessa kun ei kuski enää haraa vastaan.
    Supermoto
  23. #323
    Olis kyllä kiva kokeilla tuommosta uudempaa R1:stä että miten paljon eroa löytyy.

    Olisin mielelläni vaihtanut pienemmät välit pyörään mutta kun luin että nopeusmittari ei enää sitten pidä paikkaansa ja speedohealer joka kai olisi tarvittu olis maksanu melkein satasen(!) niin se jäi sitten ja tyydyin vakioväleihin. No kai tuo kiihtyy tarpeeks hyvin. Mitähän tässä on tapahtunu ku ei R1 kiihtyvyys muka riitä ja edellinen pyörä oli kevari...
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  24. #324
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 23 2010,18:17) kirjoitti
    Lainaa (Piitteri @ Touko. 20 2010,19:47) kirjoitti
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 17 2010,16:14) kirjoitti
    Onko tämä väärä alue kysyä R1:n huolloista sun muista? *
    Suosittelen kyselemään myös YRC.FI josta löytyy useita aktiiviisesti kommentoivia henkilöitä. Tuolta olen itse saanut apua muutamiin mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. *
    Joo tuli tuonne itse asiassa rekisteröityä aiemmin kuin tänne, tänne tulin koska tuolla tuntuu olevan aika epäaktiivista tuo vastailu... *

    Mut kysytäänpäs täältä jos sattuis jollain olemaan kokemusta mittaristosta enemmän... Eli kun meikän rykkönen hävittää kellonajan mittaristosta kun virta-avainta kääntää nollaan. Senhän pitäisi säilyä siellä akun ansiosta? Mistähän tuo mahtaa johtua?

    Hondamies: 110 km/h vauheista keula pystyyn? Nostitko kytkimellä kun mulla ei ainakaan ole -00 mallilla toivoakaan kaasulla nostaa ykköstä isommalla vaihteella ellei ole alamäkeä. Lyhyemmät välit auttaisi varmaan. * No vakioväleillä mennään, eilen vaihdoin ketjut ja kyyti on nyt tasaisempaa. *
    Joo kyllä se kakkosella nostaa täytynee kyllä kahvaa vääntää ja vauhtikin siinä kohtaan on jo aika hyvä, mut ykkösellä kippaa selälleen 110-120 vauhdista jos vääntää kahvan tappiin...en sit tiä onko mulla ollut suhteellisen tyhjä tankki siinä kohtaa, tietty se on vähän laiskempi ja täydellä tankilla ei ehkä kakosella enää kevennä sitä keulaa. Mutta mitään repimistä tai nykimistä ei ole vaatinut, päinvastoin menin makaan sen tankin päälle kun kiihdytin ja painan sentään 100 kg .

    Nii ja onko -00 jo ruiskupeli?



    <----YZF-R1-05----->

    ---Osu No Sheishin---
  25. #325
    Lainaa (hondamies84 @ Touko. 24 2010,08:06) kirjoitti
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 23 2010,18:17) kirjoitti
    Lainaa (Piitteri @ Touko. 20 2010,19:47) kirjoitti
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 17 2010,16:14) kirjoitti
    Onko tämä väärä alue kysyä R1:n huolloista sun muista? *
    Suosittelen kyselemään myös YRC.FI josta löytyy useita aktiiviisesti kommentoivia henkilöitä. Tuolta olen itse saanut apua muutamiin mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. *
    Joo tuli tuonne itse asiassa rekisteröityä aiemmin kuin tänne, tänne tulin koska tuolla tuntuu olevan aika epäaktiivista tuo vastailu... *

    Mut kysytäänpäs täältä jos sattuis jollain olemaan kokemusta mittaristosta enemmän... Eli kun meikän rykkönen hävittää kellonajan mittaristosta kun virta-avainta kääntää nollaan. Senhän pitäisi säilyä siellä akun ansiosta? Mistähän tuo mahtaa johtua?

    Hondamies: 110 km/h vauheista keula pystyyn? Nostitko kytkimellä kun mulla ei ainakaan ole -00 mallilla toivoakaan kaasulla nostaa ykköstä isommalla vaihteella ellei ole alamäkeä. Lyhyemmät välit auttaisi varmaan. * No vakioväleillä mennään, eilen vaihdoin ketjut ja kyyti on nyt tasaisempaa. *
    Joo kyllä se kakkosella nostaa täytynee kyllä kahvaa vääntää ja vauhtikin siinä kohtaan on jo aika hyvä, mut ykkösellä kippaa selälleen 110-120 vauhdista jos vääntää kahvan tappiin...en sit tiä onko mulla ollut suhteellisen tyhjä tankki siinä kohtaa, tietty se on vähän laiskempi ja täydellä tankilla ei ehkä kakosella enää kevennä sitä keulaa. Mutta mitään repimistä tai nykimistä ei ole vaatinut, päinvastoin menin makaan sen tankin päälle kun kiihdytin ja painan sentään 100 kg .

    Nii ja onko -00 jo ruiskupeli?
    -02 tais tulla ensimmäinen ruiskupeli. Itellä nosti 05 rykkönen vielä helposti kakkosella kaasusta, pienellä nykäsyllä ainakin.. Kolmosella lähti vielä kytkimenkanssa mut siin sai antaa jo aika huolella jenggaa.. Lippasin rykkösen ja vaihdoin k5 suikkaan, nostelee kolmosella vielä naurettavan helposti kytkimellä.. ykkösellä vaikeuksia pitää edes keulaa maassa -1 ja +2 välitykset toki vaikuttavat, mut on siinä muutenkin paljon enemmän ruutia alhaalla ja keskellä kuin rykkösessä.
    636
  26. #326
    Lainaa (JessoR1 @ Touko. 24 2010,09:15) kirjoitti
    Lainaa (hondamies84 @ Touko. 24 2010,08:06) kirjoitti
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 23 2010,18:17) kirjoitti
    Lainaa (Piitteri @ Touko. 20 2010,19:47) kirjoitti
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 17 2010,16:14) kirjoitti
    Onko tämä väärä alue kysyä R1:n huolloista sun muista? *
    Suosittelen kyselemään myös YRC.FI josta löytyy useita aktiiviisesti kommentoivia henkilöitä. Tuolta olen itse saanut apua muutamiin mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. *
    Joo tuli tuonne itse asiassa rekisteröityä aiemmin kuin tänne, tänne tulin koska tuolla tuntuu olevan aika epäaktiivista tuo vastailu... *

    Mut kysytäänpäs täältä jos sattuis jollain olemaan kokemusta mittaristosta enemmän... Eli kun meikän rykkönen hävittää kellonajan mittaristosta kun virta-avainta kääntää nollaan. Senhän pitäisi säilyä siellä akun ansiosta? Mistähän tuo mahtaa johtua?

    Hondamies: 110 km/h vauheista keula pystyyn? Nostitko kytkimellä kun mulla ei ainakaan ole -00 mallilla toivoakaan kaasulla nostaa ykköstä isommalla vaihteella ellei ole alamäkeä. Lyhyemmät välit auttaisi varmaan. * No vakioväleillä mennään, eilen vaihdoin ketjut ja kyyti on nyt tasaisempaa. *
    Joo kyllä se kakkosella nostaa täytynee kyllä kahvaa vääntää ja vauhtikin siinä kohtaan on jo aika hyvä, mut ykkösellä kippaa selälleen 110-120 vauhdista jos vääntää kahvan tappiin...en sit tiä onko mulla ollut suhteellisen tyhjä tankki siinä kohtaa, tietty se on vähän laiskempi ja täydellä tankilla ei ehkä kakosella enää kevennä sitä keulaa. Mutta mitään repimistä tai nykimistä ei ole vaatinut, päinvastoin menin makaan sen tankin päälle kun kiihdytin ja painan sentään 100 kg .

    Nii ja onko -00 jo ruiskupeli?
    -02 tais tulla ensimmäinen ruiskupeli.
    02 on ensimmäinen ruiskulla
  27. #327
    Lainaa (hondamies84 @ Touko. 24 2010,08:06) kirjoitti
    Joo kyllä se kakkosella nostaa täytynee kyllä kahvaa vääntää ja vauhtikin siinä kohtaan on jo aika hyvä, mut ykkösellä kippaa selälleen 110-120 vauhdista jos vääntää kahvan tappiin...en sit tiä onko mulla ollut suhteellisen tyhjä tankki siinä kohtaa, tietty se on vähän laiskempi ja täydellä tankilla ei ehkä kakosella enää kevennä sitä keulaa. Mutta mitään repimistä tai nykimistä ei ole vaatinut, päinvastoin menin makaan sen tankin päälle kun kiihdytin ja painan sentään 100 kg
    Kuskin suurempi paino nimenomaan edesauttaa keulimista. Jos pyörä painaa 200kg ja sinä 100kg (varusteineen 110kg?), niin painopiste on makaamisesta huolimatta varsin korkealla. Minä painan tosiaan 70kg (varusteineen n. 80kg) ja siten vaikutan painopisteen korkeuteen vähemmän. Tällainen rintakehätön kynäniska pääsee muutenkin korkeuden suhteen alemmas.

    Veikkaisin, että jos pyörä voisi ajaa itsekseen, niin se ei keulisi oikein ollenkaan vaan kiihtyisi suht kerpeleesti.

    Tässä ei ole tarkoituskaan olla kovin liiskana, mutta hyvä sivukuva ajosta. Saan helposti kypärän leukaosan tuonne tankin etuosaan kiinni ja silloin paketti on aika matalla.
    broom
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  28. #328
    Joo no itse painan vielä vähemmän, joku 62 kiloa. Pitää kai olla tyytyväinen että se nyt edes ykkösellä keulii kaasulla. Se on hieno tunne kun pyörä keulii ekan kerran tossa 6-7k kieppeissä ja vielä jaksaa nostaa uudemman kerran 10k jälkeen. Kyllähän se kiihtyvyys on sitte ihan älytöntä jos haluaa kovaa ajaa... Täällä ei voi missään ajaa edes kovin kovaa (vähä yli 200 ehkä -.-) nii pitäis päästä jonnekin radalle tai lentokentälle.

    Äh millon sitä jaksais ton keulan purkaa, vaihtaa stefat ja öljyt... Tarvikkeet olis mutta mutta... Löytyis vielä jokin ohje.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  29. #329
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 24 2010,11:32) kirjoitti
    Joo no itse painan vielä vähemmän, joku 62 kiloa. * Pitää kai olla tyytyväinen että se nyt edes ykkösellä keulii kaasulla. Se on hieno tunne kun pyörä keulii ekan kerran tossa 6-7k kieppeissä ja vielä jaksaa nostaa uudemman kerran 10k jälkeen. Kyllähän se kiihtyvyys on sitte ihan älytöntä jos haluaa kovaa ajaa... Täällä ei voi missään ajaa edes kovin kovaa (vähä yli 200 ehkä -.-) nii pitäis päästä jonnekin radalle tai lentokentälle.

    Äh millon sitä jaksais ton keulan purkaa, vaihtaa stefat ja öljyt... Tarvikkeet olis mutta mutta... Löytyis vielä jokin ohje.
    Itellä -98 r1 ja kyllä se vakkari välityksillä jää siihen 1 vaihteelle se keuliminen. Paraite keulanousee ku jättää 6-7 tonni paikkeille ensin löysää ja uudestaa vääntää pohjaan. Vähempi nousee jos lähtee alaalta vääntämään. Itte vaihan jo kakkosta enne ku keula nousee. Tosin siinä välissä suttaa kyllä tyhjää takarengas jos nopeesti vaihtaa jos ei oo lämminkeli tai jo lämmin rengas. Voi kyllä johtua siitäkin että on ylivuotinen kumi. Enpä o viittiny hirveesti leikkiä kyl.

    Ja senverran voi sanoa että kyllä niitä ääniä aika herkästi kuuluu. Kone pientä napsetta pitää mut en löytäny mitään ku käytin kopan auki. Venttiilit oli ok ja ketjussakaan näyttäny mitään. Syksyllä ku kävin kiihyttelemässä ni rupes eturattaasta irtoomaan lastua kun väänty piikinkäret vähän ja ketju veny tarpeeks.Tällähetkellä uudet ketjut ja rattaat mut vielä eturattaalta kuuluu vollotusta 50-70km/h vauhissa häiritsevästi. Ääni oli pois vähän aikaa vaihdon jälkeen pienen sisäänajon jälkeen. No pittää tutkia. Onko alkuperäsessä eturattaassa kumivaimennus vai onko ollu joku tarvikeratas edellinen? Tekis mieli laittaa sellanen uus ni vois vähän vaimentaa ketjun osumista rattaan pohjaan.

    Itellä oli pyörä moottorista taaksepäin kevättalvella osissa mut keulaan en koskenu. Itte varmaa käyttäsin etuputket hullossa. Tarkotus oli huollattaa, pestä ja vaihtaa öljyt ja tiivisteet mut ei joutanu purkamaan. Ens talvena sitten.
  30.  
  31. #330
    Joo tuo sutiminen tuli vahingossa koettua kaksi viikkoa sitten kun lähdin koululta kylmällä renkaalla ja risteyksessä väänsin vähän kaasua ykkösellä niin perä heitti vähän oikealle. Ei kai tuo keulan purku nyt kovin monimutkainen toimenpide voi olla? En viitsisi sen takia viedä huoltoon ku ne kuitenkin laskuttaa aika paljon ja tuohon on tosiaan varmaan vielä se venttiilien säätö edessä kun ei se kovin tasaisesti käy minusta.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
Sivu: 11 / 133:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9101112132161111 ... ViimeinenViimeinen