Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 65:sta
  1. #1
    Nyt olisi itsellä se ajankohta, että pitäisi hankkia ohjausiskari omaan pyörään. Hinta se on ratkaisevin tekijä, mutta aikomus ei ole ostaa sitä halvinta.

    Jotkun mieltävät sen turhaksi ja osa sitten taas halvaksi "henkivakuutukseksi". Jokainen joka on keulinut/monttuun ajanut ja tullut eturatas vinossa alas on luultavasti alkanut se "Wooplaus", tällöin kyseinen kampe antaa vähän armoa.

    Tarjollahan on vaikka ja mitä: WP, Öhlins, LSL, GPR, Matris, Toby etc..
  2. #2
    Jompi kumpi kahdesta ekasta...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300
  3. #3
    Lainaa (Jukka @ Maalis. 26 2009,18:01) kirjoitti
    Jompi kumpi kahdesta ekasta...
    Samaa mieltä. Wp halvempi eikä varmaan paljoa häviä laadussa öhlinssille.
    Itellä on Wp eikö ole valittamista..
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  4. #4
    Noissa on melkoista hintahaitaria. Uskon että kalliimpi on valmistettu kevyemmistä materiaaleista ja kestää pidempään, on tarkemmin hienosäädettävä, kestää ratarääkkiä yms, mutta minkä verran on eroa tärkeimmässä eli wobblauksen/tankslapperin/whatever rauhoittamisessa katuajossa? Onko "halpa" 300e iskari (paketti) hyödytön tarkoitukseensa tai hidastaako se kohtuuttomasti ohjausta tjsp?

    E. termeistä epäselvyyttä



    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  5. #5
    Woblaus...Aloita ensin alustasta, eli laita se säätöihin, ja sen jälkeen jos on tarvetta niin ohjausiskaria kehiin. *

    Tuolla on hieman juttua aiheesta:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin...T&f=87&t=67096

    Kato vaikka ekaks ne Janin kirjoitelmat sieltä eli parjan_fin nikillä olevat.

    Ainakin Öhlins ja Wp on molemmat alsarungolla, huoltaa pitää kumpaakin. Kuinka usein on taas käytöstä kiinni, omat oon huollattanu kerran kaudessa, ellei mopo ole vaihtunut ennen sitä.



    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300
  6. #6
    OK en halua tapella termeistä (sitä näemmä tehdään jokaisessa aiheen ketjussa), tarkoitan tilannetta jossa töyssy/keulan keveneminen/mäyrä/tjsp äkillinen häiriö saa eturenkaan osumaan maahan vinossa ja loikkimaan puolelta toiselle koko pyörän uidessa mukana. Eipä ole itsellä vielä kahvat tankissa asti käyneet mutta yksi varoitusluontoinen muljahtelu sattui viime kesänä, ihan ilman keulimista. Tottakai täysin oma vika ja rauhoittui muutaman ravistuksen jälkeen, mutta mitenköhän ensi kerralla? Käsittääkseni useissa pyörissä on jonkinlainen ohjausiskari vakiona nimenomaan näiden yllättävien ravisteluiden takia, mutta esim tuossa meikäläisen kawassa ei.

    Epäilemättä taitava kuski tikissä olevalla pyörällä voi kerskua että ei tässä iskareita tarvita, mutta miksi valmistajat sitten asentavat niitä pyöriin? Eikö se ole hyvä että sen yllättävän mäyrän varalta on iskari hillitsemässä keulan elämöintiä, vaikka kuski osaisikin taitavasti siirtää painoa taaksepäin ja antaa keulan asettua rauhassa?

    Vai onko oikeasti niin että rahat on parempi laittaa ensin alustan säädättämiseen (mahd. jousien vaihdot yms) ja vasta sitten ohjausiskariin, mäyristä huolimatta?
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  7. #7
    Lainaa (sunshine @ Maalis. 26 2009,20:14) kirjoitti
    Käsittääkseni useissa pyörissä on jonkinlainen ohjausiskari vakiona nimenomaan näiden yllättävien ravisteluiden takia, mutta esim tuossa meikäläisen kawassa ei.
    Suzukin alkuperäisellä vaimentimella ja tuolla mainitsemallani Wp:llä on kyllä ero kuin yöllä ja päivällä. Pyörä rauhoittui kummasti vaimentimen vaihdolla. En halua edes kokeilla millainen vempula tuo olisi ajaa ilman iskaria.
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  8. #8
    Itsellä oli R6R:ssä WP:n iskari, ei moitteen sijaa. Ei kertaakaan minkään näköistä woblauksen häivääkään. Voin kertoa että peli sai kyytiä amerikanmalliin niin radalla kuin suljetuilla pikataipaleilla.

    Nykyisessäkin pyörässä on WP, löytyy vakiona. Sain aiheutettua pientä ravistelua kiihdyttäessäni rampilta motarille. Voi olla että ravistelun aiheutti liukas/kylmä tie, löi tyhjää?

    Siskonmiehellä Bladessa LSL, on ollut tyytyväinen. LSL on reilusti halvempi.
  9. #9
    Itse olen kuullut monen kehuvan LSL:n ohjausiskaria jolla hintaa on vain puolet siitä, mitä esim. Öhlins maksaa.

    Ajattelin tuollaisen LSL:n hommata omaan pyörään.



    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  10. #10
    Lainaa (hoo @ Maalis. 26 2009,20:24) kirjoitti
    Lainaa (sunshine @ Maalis. 26 2009,20:14) kirjoitti
    Käsittääkseni useissa pyörissä on jonkinlainen ohjausiskari vakiona nimenomaan näiden yllättävien ravisteluiden takia, mutta esim tuossa meikäläisen kawassa ei.
    Suzukin alkuperäisellä vaimentimella ja tuolla mainitsemallani Wp:llä on kyllä ero kuin yöllä ja päivällä. Pyörä rauhoittui kummasti vaimentimen vaihdolla. En halua edes kokeilla millainen vempula tuo olisi ajaa ilman iskaria.
    Tuleeko Suzukiin asennettava WP sinne vakio vaimentimen paikalle? Velipojalla olisi edellisestä pyörästä jäljellä WP:n iskari jota on ajatellut K6 600GSX-R:äänsä.
    Kiinnitys vaan tuottaa ajatus hommia.
  11. #11
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa ratalelussa on öhlinsin pamppu.. Ihan kivasti toimii, eli sen olemassaoloa ei huomaa mutta ei myöskään woblaa tai ravistele..

    Jotkut on olleen ihan tyytyväisiä esim. LSL:n ja Bitubon tuotteisiin... Kaiketi LSL:n tuotteet ovat kehittyneet vuosien saatossa lähemmäksi tätä kuuminta kärkeä?

    Öhlins kuulemma suosittaa huoltoa ratakäytössä kymmenen tunnin välein.. Mitähän lie katukäytössä? Varmaan vuosittain? Ja kaikkihan huoltaa ohjausiskarinsa vuosittain?!
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  12. #12
    Lainaa (Nro:13 @ Maalis. 26 2009,21:04) kirjoitti
    Lainaa (hoo @ Maalis. 26 2009,20:24) kirjoitti
    Lainaa (sunshine @ Maalis. 26 2009,20:14) kirjoitti
    Käsittääkseni useissa pyörissä on jonkinlainen ohjausiskari vakiona nimenomaan näiden yllättävien ravisteluiden takia, mutta esim tuossa meikäläisen kawassa ei.
    Suzukin alkuperäisellä vaimentimella ja tuolla mainitsemallani Wp:llä on kyllä ero kuin yöllä ja päivällä. Pyörä rauhoittui kummasti vaimentimen vaihdolla. En halua edes kokeilla millainen vempula tuo olisi ajaa ilman iskaria.
    Tuleeko Suzukiin asennettava WP sinne vakio vaimentimen paikalle? Velipojalla olisi edellisestä pyörästä jäljellä WP:n iskari jota on ajatellut K6 600GSX-R:äänsä.
    Kiinnitys vaan tuottaa ajatus hommia.
    Joo sinne alkuperäiseen paikkaan tulee. Etuna myös se ettei tarvi ostaa niitä kiinnike rautoja jotka maksaa melkeen yhtä paljon kuin itse iskari. Tai on siinä sellainen panta josta tulee kiinni. Jossain kuvissa olen kyllä nähnyt että on asennenttu siihen tankin yläpuolelle, en kyllä ymmärrä miksi? Lietkö sillä että on helpompi säätää vaikka ajon aikana..
    Itellä on yleensä samassa asennossa säädöt, joskus vaan laittanut radalle tiukemmaksi.
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  13. #13
    Lainaa (Jukka @ Maalis. 26 2009,19:24) kirjoitti
    Tuolla on hieman juttua aiheesta:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin...T&f=87&t=67096

    Kato vaikka ekaks ne Janin kirjoitelmat sieltä eli parjan_fin nikillä olevat.
    Se voi olla melko näky kun aloittelija menee säätämään alustaa * Jonkinlaisen ohjeen olen kyllä nähnyt täällä sivustolla myös.

    LSL-iskari(mallikohtanen) näytti olevan sen 300€ stormin luettelossa ja voi olla että se tulee hommattua ellei tule nyt 6,7milj€ lotosta. Jos WP:n/öhläri laittaa niin se alkaa olemaan siellä 400-600väliin.
    E: Onko muuten kuinka helppo itse asentaa tuo iskari paikalleen?



  14. #14
    Lainaa (Hane08 @ Maalis. 26 2009,21:15) kirjoitti
    Lainaa (Jukka @ Maalis. 26 2009,19:24) kirjoitti
    Tuolla on hieman juttua aiheesta:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin...T&f=87&t=67096

    Kato vaikka ekaks ne Janin kirjoitelmat sieltä eli parjan_fin nikillä olevat.
    Se voi olla melko näky kun aloittelija menee säätämään alustaa * Jonkinlaisen ohjeen olen kyllä nähnyt täällä sivustolla myös.

    LSL-iskari(mallikohtanen) näytti olevan sen 300€ stormin luettelossa ja voi olla että se tulee hommattua ellei tule nyt 6,7milj€ lotosta. Jos WP:n/öhläri laittaa niin se alkaa olemaan siellä 400-600väliin.
    E: Onko muuten kuinka helppo itse asentaa tuo iskari paikalleen?
    Jos tietää kummin päin pitää pyörittää mutteria että se kiristyy niin silloin osaa asentaa moisen kapistuksen.
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  15. #15
    Itsellä oli tossa 636:ssa WP:n iskari ja hyvin toimi. Ei woblannut eikä muutenkaan vikuroinut. Kaverilla oli samanlainen pyörä ilman ohjausiskaria ja sanoi, että tuon kanssa paljon "vakaampi ja rauhallisempi" ajaa. Itse etsiskelen 09 malliseen Z750:een ohjausiskaria. Kellään hyviä ideoita?
    Moision Mopoilija

    Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Öhlins kuulemma suosittaa huoltoa ratakäytössä kymmenen tunnin välein.. * Mitähän lie katukäytössä? Varmaan vuosittain? Ja kaikkihan huoltaa ohjausiskarinsa vuosittain?!
    jos iskari toimii ja siihen ei tule 'tyhjää' liikettä, niin voi ajella vuosia.

    kiristää ruuvista jos vaimennus pienenee.


    jos tulee tyhjää tai ilmaa, niin sitten huolto.

    itse ajelin ohlarilla 3 vuotta, ja se oli käytetty jo ostaessa.


    jos ajelee kyykyllä ja laskettelee keuloja yli satasesta 'päivittäin', niin kannattaa ostaa se iskari. se oikeasti myös parantaa pyörän vakautta esim rata-ajossa.(ilman woblaustakin, se vaan on vakaampi).



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    pystyykö k5 sen vakio ohjaus iskarin huoltaan.?
    exä= honda cbr 900rr -96
    nyt = gsx-r 1000 k5
  18. #18
    Lainaa (jaskagsx-r @ Maalis. 26 2009,22:16) kirjoitti
    pystyykö k5 sen vakio ohjaus iskarin huoltaan.?
    Pystyy huoltaan. Mut ei siitä hyvää saa millään.
    Mä ilmasin omasta kerran ite kunn sielä oli tehtaan jäljiltä ilmaa. Jälkeen päin toisen pään stefa alkoi vuotamaan, silloin vein sen takuu huoltoon.
    Sen jälkeen ajoin varman 20 km sillä ja nakkasin varaston arkistoon.
    Suzukin vakio iskari on pelkkä öljyiskari, eli siellä ei ole kaasua niinkuin näissä paremmissa ( öhlins, wp jne.)
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  19. #19
    Onkos kenelläkään kokemuksia GPR:n ohjausiskareista?
    Ainakin täysin erilainen ratkaisu perinteisiin ohjausiskareihin verrattuna...



    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  20. #20
    Menee vähän sivuun, mutta...

    Miten "alkuperäiset" ohjausiskarit toimivat? Heppu on myymässä mulle cbr600rr Hondaa ja kertoi, että siinä on oma ohjausiskari vakiona ja säätyy vauhdin mukaan. Onko kokemuksia?
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  21. #21

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Anatooli @ Maalis. 27 2009,09:07) kirjoitti
    Menee vähän sivuun, mutta...

    Miten "alkuperäiset" ohjausiskarit toimivat? Heppu on myymässä mulle cbr600rr Hondaa ja kertoi, että siinä on oma ohjausiskari vakiona ja säätyy vauhdin mukaan. Onko kokemuksia?
    600:n iskarista ei ole kokemusta mutta lienee samanlainen kuin tonnisessa. Se toimii ainakin loistavasti. Toiminnallisuus riittää hyvin ainakin tavallisen kadunmiehen ajeluihin kadulla ja radalla.

    Parasta siinä on että et edes huomaa sen olemassaoloa mitenkään muutoin kuin että pyörä ei juurikaan ravistele missään olosuhteissa. Ainoa miinus tuossa on huono säädettävyys. Taitaa vaatia jonkunasteisen HRC-kitin ennenkuin säätö onnistuu.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  22. #22
    Kysynpäs minäkin, elikkäs tuommoinen kauppa:

    http://www.emotouk.com/yamaha/ohlins-dampers.htm

    Tuolta alarivin keskimmäinen ohjausiskari.

    Näyttäisi olevan hinta kohdillaan, mutta olisiko tuo tosiaan semmoinen, minkä voisi heittämällä vaihtaa vuosimallin -04 rykköseen, sen originelli ohjausiskarin paikalle?

    Elikkäs kannattaisiko se originelli ohjausiskari vaihtaa tuommoiseen?
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  23. #23
    Lainaa (Anatooli @ Maalis. 27 2009,09:07) kirjoitti
    Menee vähän sivuun, mutta...

    Miten "alkuperäiset" ohjausiskarit toimivat? Heppu on myymässä mulle cbr600rr Hondaa ja kertoi, että siinä on oma ohjausiskari vakiona ja säätyy vauhdin mukaan. Onko kokemuksia?
    Onko Hondalla missä vuosimallissa vakiona ohjausiskari, siis 6 satasissa?
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
  24. #24
    spete.

    Se oli 08 mitä katselin.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  25. #25
    Mulla on sellanen mielikuva, että Hondan kuussatkuissa ei oo missään vuosimallissa vakiona tuota ohjausiskaria.

    Itse oon yhen kerrran kokennut katuajossa pienen vispaamisen, joka rauhottui kun vaan ajeli samaan putkeen eli ei muuttanut ajorytmiä ollenkaan. Ei noi meikän nopeudet varmaan sitä vaadi...
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
  26. #26
    Mistähän löytyisi edullinen säädettävä ohjausiskunvaimennin 1000 K1 GSX-R:ään...? Olisko mitään netti linkkejä..



  27. #27
    Lainaa (mikjo @ Maalis. 27 2009,14:18) kirjoitti
    Mistähän löytyisi edullinen säädettävä ohjausiskunvaimennin 1000 K1 GSX-R:ään...? Olisko mitään netti linkkejä..
    Tämä on ainakin edullinen ja LSL:n mallia on moni kehunut: http://www.storm-motor.fi/shop....00S082T



    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  28. #28
    Itselle ei kyllä kovin moni ole noita LSL:n halvimpia malleja kehunut, kalliimmat kuitenkin ovat ihan hyviä mutta halvat on haukuttu monessa kohtaa. Ja ihan loogiselta tuntuis, että halvalla saa vähän halvempaa laatua. Ei tuo WP kuitenkaan ole paljoa kalliimpi, siihen sijoitin itse ja suositella voin kyllä kaikille. Toinen edullisempi on Wilbers, niiden takapamppu oli ainakin itselle mieleen edellisessä pyörässä.
  29. #29
    Voipi olla että huomenissa täytyy käydä tilaamassa LSL:llä. Ostaa suoraan sen malli mikä on tarkotettu omaan kawaan ja toivotaan että se on hyvä.

    Ajamalla varmaan sit selviää kuinka jäykkä/löysä iskarin tulee olla
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Vihdin Matti @ Maalis. 27 2009,10:51) kirjoitti
    Kysynpäs minäkin, elikkäs tuommoinen kauppa:

    http://www.emotouk.com/yamaha/ohlins-dampers.htm

    Tuolta alarivin keskimmäinen ohjausiskari.

    Näyttäisi olevan hinta kohdillaan, mutta olisiko tuo tosiaan semmoinen, minkä voisi heittämällä vaihtaa vuosimallin -04 rykköseen, sen originelli ohjausiskarin paikalle?

    Elikkäs kannattaisiko se originelli ohjausiskari vaihtaa tuommoiseen?
    Tilasin r6 tuolta öhlarin. Hinta kohdallaan tulis vaan se tuote...
    3vk varronnu...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen