Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 177:sta
  1. #61
    Moottoriradalla kerran, liian kova yritys, huono/vääränlainen takanen -> perä alta, wobellus tai joku slapperi -> poikittain -> siitä tonttiin. Motolla siis.

    Jääradalla tullut sitten lipattua aika monesti
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  2. #62
    Vähän vajaa 30 ratapäivää taitaa olla takana ja yksi ulosajo, olikos nyt toisella ratapäivällä. Ihan täysin oma moka johtuen omasta kokemattomuudesta. Mitenkäs muutenkaan kuin tarun mutkassa hartialukon takia ulos ja lopuksi kyljelleen. Samainen temppu on muodostunut Ahveniston ratapäivillä jo perinteeksi. Itse lopetin kertaan.
    premier

    emeritus
  3. #63
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 31 2009,14:30) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:23) kirjoitti
    Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
    Ok. No tuo selittää paljon. Meillä 1:32-1:34 kierrosaikoja ajelevilla tuo vauhti on siinä 220-230 välissä, joten ajanet sellaisia 1:28-1:25 väliin olevia vauhteja ja niissä nopeuksissa kieltämättä virheet on jo fataaleja.

    Minä meinasin kerran lähdössä pyöräyttää pyörän ympäri kun olin vahingossa laittanut ykkösen sijasta kutosen sisään ja pyörähän kiihtyi välittömästi yli 250:n ja koska olin vielä pystyasennossa, niin hassustihan siinä meinasi käydä.

    Mutta ihan hyvä tarina. Kyllä siitä 250:n vauhdista aina kakkoselle kannattaa tiputtaa.

    Jukka

    P.S. Kerrotko millä numerolla ajat MotoGP:ssä vai onko ratapäiviä sittenkin vielä vähänlaisesti alla? Meiltä tavallisilta kuolevaisilta tuollaiset temput eivät oikein onnistu.
    Plaa plaa.

    Mulla näyttää mittari lähes poikkeuksetta 240-250 motoparkin suoran päässä. Ja seuraavan ajan kakkosella. Joten sieltä vitoselta se vaihde on kakkoselle saatava. 4.3.2 tässä järjestyksessä.
    Aikojani en nyt muista motoparkista.
    Saattoi toki olla, että se takanen loi lukkoon jostain muustakin syystä, mutta vaihtovirheeksi minä sen tulkitsin.



    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  4. #64
    Besserwisser, jaa'a, näköjään ratafoorumi suomee juu....
    Hienoa kumminkin, ettei kaikkea tonne paskanjauhannan puolelle siirretä......
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  5. #65
    Lainaa (rammus @ Huhti. 01 2009,15:14) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 31 2009,14:30) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:23) kirjoitti
    Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
    Ok. No tuo selittää paljon. Meillä 1:32-1:34 kierrosaikoja ajelevilla tuo vauhti on siinä 220-230 välissä, joten ajanet sellaisia 1:28-1:25 väliin olevia vauhteja ja niissä nopeuksissa kieltämättä virheet on jo fataaleja.

    Minä meinasin kerran lähdössä pyöräyttää pyörän ympäri kun olin vahingossa laittanut ykkösen sijasta kutosen sisään ja pyörähän kiihtyi välittömästi yli 250:n ja koska olin vielä pystyasennossa, niin hassustihan siinä meinasi käydä.

    Mutta ihan hyvä tarina. Kyllä siitä 250:n vauhdista aina kakkoselle kannattaa tiputtaa.

    Jukka

    P.S. Kerrotko millä numerolla ajat MotoGP:ssä vai onko ratapäiviä sittenkin vielä vähänlaisesti alla? Meiltä tavallisilta kuolevaisilta tuollaiset temput eivät oikein onnistu.
    Plaa plaa.

    Mulla näyttää mittari lähes poikkeuksetta 240-250 motoparkin suoran päässä. Ja seuraavan ajan kakkosella. Joten sieltä vitoselta se vaihde on kakkoselle saatava. 4.3.2 tässä järjestyksessä.
    Aikojani en nyt muista motoparkista.
    Saattoi toki olla, että se takanen loi lukkoon jostain muustakin syystä, mutta vaihtovirheeksi minä sen tulkitsin.
    Se takasuoran päässä oleva mutka on nelosvaihteella ajettava mutka. Riippumatta suoranopeudesta. Mutkanopeus ja mutkasta poistumisnopeushan sanelee tarvittavan vaihteen. Kolmoselle on hyvä paikka vaihtaa siinä suraavassa vasemmassa.

    Tämä siis sporteilla. Jos custoomeilla tai joillain matkamopoilla on joku eri vaihde, ni siihen en sano mitään.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  6. #66
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:23) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 31 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:06) kirjoitti
    En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua
    Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.

    Jukka
    Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
    Kovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  7. #67
    Lainaa (Jycce12R @ Huhti. 01 2009,15:49) kirjoitti
    Mulla näyttää mittari lähes poikkeuksetta 240-250 motoparkin suoran päässä. Ja seuraavan ajan kakkosella. Joten sieltä vitoselta se vaihde on kakkoselle saatava. 4.3.2 tässä järjestyksessä.
    Aikojani en nyt muista motoparkista.
    Saattoi toki olla, että se takanen loi lukkoon jostain muustakin syystä, mutta vaihtovirheeksi minä sen tulkitsin.
    Se takasuoran päässä oleva mutka on nelosvaihteella ajettava mutka. Riippumatta suoranopeudesta. Mutkanopeus ja mutkasta poistumisnopeushan sanelee tarvittavan vaihteen. Kolmoselle on hyvä paikka vaihtaa siinä suraavassa vasemmassa.

    Tämä siis sporteilla. Jos custoomeilla tai joillain matkamopoilla on joku eri vaihde, ni siihen en sano mitään.[/QUOTE]
    Minulla mittari näytti 284 km/h ennen kuin hyppäsin jarrulle, ns. bussipysäkillä käväisee 260 paremmalla puolella. Valitettavasti todellinen nopeus sellainen 60 km/h pois noista lukemista kun tiedonkeruusta tai tutkasta asiaa tarkastellaan.

    Kusiaisella vaihdan kutoselle ennen bussipysäkkiä, rajoittajalla käväisee juuri ennen jarrua, eli pikkaisen liian tiheä välitys tuonne oli. Ei tulisi mieleenikään tipauttaa kakkoselle millään vehkeellä. Mutka ajetaan niin tonnisilla kuin kusiaisillakin lähes poikkeuksetta nelosella, seuraavassa sitten kolmoselle jolla noilla omilla välityksillä aina paluusuoran mäkeen asti, jotkut rumppaavat välillä kakkosen hitaammalla pätkällä.

    Jos kyseessä on joku apinakiikku tai varsinainen matkapyörä (esim. Wingi), niin lienemme löytäneet uuden hyperlahjakkuuden jos todelliseksi nopeudeksi ennen jarrua saa 250 km/h niillä laitteilla.

    No, tarina kuitenkin ihan hyvä. Uskaltaisin näin harrastajanakin epäillä, että kuljettaja joka väittää ajavansa jarruun nopeudella 250 km/h, sen jälkeen tiputtavansa kakkoselle, ei omaa pienintäkään hajua rata-ajosta ja on tuolla radalla vaara niin itselleen kuin muillekin. Lähinnä tulee mieleen tyypillinen ensimmäisiä kertoja radalla käynyt henkilö joka raivokkaasti kiihdyttää suoralle, kammojarrutus ennen mutkaa. Sellaisessa tyylissä lienee jopa ihan normaalia vaihtaa vaikka ykköselle ennen mutkaa.

    Tuolta voit ladata videon jossa ajamme Jyrkin alias Jycce12R:n kanssa syyskuussa Motoparkissa. On siellä muutama muukin seassa.
    http://www.mp-foorumi.com/forum/show...&id=603&fpage=

    Vauhti ei ehkä päätä huimaa, mutta edes noissa taluttelunopeuksissa ei pysty jarrun jälkeen tiputtamaan nelosta pienemmälle, saati nyt ykköselle. Ja minulla vauhti vain jossain 170 km/h pinnassa kun alan naputtelemaan vaihteita alaspäin, kaukana 200:sta.

    Esson baariin nuo ovat ihan hyviä stooreja, samoin kuin työpaikan saunailtaan. Täällä jonkun verran porukkaa joilla tuoltakin radalta vuosien kilpakokemus ja osa saattaa hieman skeptisesti suhtautua tarinoihin joissa tehdään temppuja tuntemattoman suuruuden toimesta joihin ei MM-areenoita kiertävät kuskitkaan pysty.

    Jos tarinan kertonut epäilee, josko sittenkin olisi vauhtia sen 250 km/h, niin mittalaitteiston saa pyytämällä lainaan (takuusumma tosin ensin edellytetään, sillä perikunnilta ei oikein ilkeä karhuta mitään jos sankari päätyykin katajikkoon vähän hätäisemmin). Siitä sen sitten näkee miten pyörä on kiihtynyt, paljonko todellista nopeutta on ollut ja mitkä ovat g-voimat missäkin kohti rataa. Opettavaista informaatiota.

    Ja tämä ei mikään moraalisaarna. Itsekin kaivan aina parin kaljan jälkeen värikynät esille ja loppuillasta onkin jo kourat täynnä sormivärejä ja savolaisen jutuissa lapinlisää niin paljon, ettei edes kuulijalle voi kokonaisvastuuta sälyttää. Hyvä tarina on hyvä tarina vaikka siinä ei totuutta olisi edes mausteeksi. Kaikella rakkaudella. (pusuhalihymiö)

    Jukka
  8. #68
    Lainaa (kane80 @ Huhti. 01 2009,15:41) kirjoitti
    Besserwisser, jaa'a, näköjään ratafoorumi suomee juu....
    Hienoa kumminkin, ettei kaikkea tonne paskanjauhannan puolelle siirretä......
    Besserwisser lienee valtaosan tiedossa, vähän kuin sana wc joka sekään ei suomea. Kun liikaa vieraskielistä tekstiä lukee, tulee helposti vaikkapa yhdys sana virheitä, jotka nekään eivät hyvää suomea ole.

    Loppuun lainataan, tähänkin sopivaa pätkää, tuomarikoulutuksen aapisesta.

    [Tuomiossa] ei tulisi tarpeettomasti käyttää sellaisia termejä, joiden merkityssisältö ei ole selvä muille kuin [lakimies]koulutuksen saaneille tai ilmene muusta tekstistä asiayhteyden perusteella.

    Ratafoorumilla voi mielestäni käyttää RR-puolen terminologiaa, sivistys- ja lainasanoja jotka normaalilahjaisen peruskoulun suorittaneen ihmisen on vaikeuksitta ymmärrettävissä. Besserwisser kuulunee näihin kuten myös sana wc, joka tarkoittaa vesiklosettia. Jos tuo on vielä tuntematon, niin se on sellainen paskahuussi josta vesi vie kakan pois eikä sitä tarvitse itse keväällä pellolle/kompostiin kärrätä kärpästen kaverina. Tällöin paskaa ei tarvitse jauhaa, eikä kuopia, sen hoitaa ammattilaiset ja kompostoitua kakkaa voi hakea omaan ruusupenkkiin pientä korvausta vastaan, joskus maksutta ja siitä ne kukat tykkää, tytöt kukista ja sitten pääsee pojat ajelemaan mopoilla kun tytöt jää nuuhkimaan kukkasia.
    Muunlaista ammattiterminologiaa, teknistä, lääketieteellistä, juridista jne kannattaa välttää tai jos käyttää, niin avaa ne, jotta maallikkokin pääsee rattaille mistä kyse.

    Sen verta nätisti paistaa tuo aurinko, että taidan vielä hetkeksi mennä ajelemaan. Muutama tunti jo tulikin ja mukavaa se on näin keväällä kadullakin. Jotta tämä liittyisi tähän ratafoorumiin, niin kerrottakoon, että katupyörällä on hyvä harjoitella kesän kisoihin vaikka pieniä lähtöjä. Toki nopeusrajoitukset ja muut tieliikenteen normit huomioiden.

    Jukka
  9. #69
    Tjaah. Pari organisaatiokaaviota piristeeksi olisi ihan hyvä juttu...

    Morg.. Mptuki.. M-jotain.

    Sviddu. Esso on nykyään ABC:ssä. Nesteen huoltoaseman yrittäjät on Keskolaisia. Luulisi nettimaailman olevan vähän yksinkertaisempaa.

    Mä liityin jonkun ORG:n (svid minkäköhän) jäseneksi, josta mainostettiin, että alennusta saa ja se on niinku tää nettisivu. Aivan sama kuka vastas mutta hyvä, että tuli virallinen vastaus ("joltain"!) ennen liikennevakuutusyhdistyksen sivuja.

    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  10. #70
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,17:06) kirjoitti
    Ratafoorumilla voi mielestäni käyttää RR-puolen terminologiaa....
    .. kuten 1. viestisi "faktapremissi", "contra-argumentti" ja "contra-argumentin vasta-argumentti"?

    Meikäläisen korvaan "lineup" kuulostaa olevan aika paljon lähempänä RR-terminologiaa kuin edelliset, joten tämänkertaisen(kaan) pillastumisesi perusteet eivät oikein auenneet.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  11. #71
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,13:17) kirjoitti
    ...Moottoripyöräilyn tuki ry:llä on sopimus vakuutusyhtiö Tapiolan kanssa. Tarkemmat ehdot saa yhtiöstä, mutta mainittakoon että ennakoivan ajon koulutuksissa (EAK) vakuutukset ovat voimassa ja niiden osalta jotka kurssimme ovat suorittaneet, myös hitaassa ryhmässä tapahtumissamme.
    Minun tapauksessa Tapiolalle kelpasi myös MotOrgin koulutusajo tuohon perusteeksi ja sain kaskon normaalilla korvauksella ratalipoista teidän tilaisuudessa hitaanryhmän ajossa, vaikka en teidän EAK:ta ollut käynnyt. En tiedä oliko vaan hyvä virkailija kyseessä ja minulla pitkä asiakassuhde Tapiolaan, jotka tämän mahdollisti. Jos sopimuksia pilkulleen luetaan, niin Tapiola ei olisi ollut velvollinen korvaamaan kuin 50% vahingosta. Mutta kuten olen muualla kirjoittanutkin, niin olen ollut Tapiolaan hyvin tyytyväinen korvaus asioissa oli sitten kyse tästä, kotivakuutuksesta, tapaturmavakuutuksesta jne.
    xxx
  12. #72
    Lainaa (Toippari @ Huhti. 01 2009,16:22) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:23) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 31 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:06) kirjoitti
    En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua
    Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.

    Jukka
    Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
    Kovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa. *
    Toiset ne tulee tonnisilla peräedellä vastaan siellä ja kovaa

    Asiaan. Voi olla, että tieto ei oo kerääntynyt radalta, mutta en mä sua montaa sekkaa hitaampi yleisesti radalla Jukka oo. Toki jonkun verran. Joten hyvin mä tuurillakin seilaan ilman mällejä.

    Ihan perus seiskapätkällä mä siellä vedän ja katu renkailla.

    Liekkö sitten tuo kakkosen ahnehtiminen tuonne on liikaa, mutta hiton hyvin se on tuntunut sopivan vaihteeksi omiin vauhteihin. Siinä kun menee lähes koko loppu kierros samalla vaihteella. Ennen shikaania saa käyttää kolmosella.

    Ilman jarrujakin oon vetänyt tota kurvia ja kakkonen kun on sisässä, niin ihan samaa matkaa saa muiden kanssa mennä, että en mä sitä mielestäni mitenkään erittäin hiljaa mee.

    Näin mä ainakin muistelen tekeväni tossa kurvissa.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  13. #73
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,17:06) kirjoitti
    ...Besserwisser lienee valtaosan tiedossa...
    Enpä ole koskaan kuullutkaan koko sanaa * Jotekin tämä kaikki olisi helpompaa, jos tekisit meille säännöt mitä sanoja täällä saa käyttää ja sitten vielä tekisit niistä sellaisen sanakirjan, että tällainen ei-normaalilahjakas peruskoulun suorittanutkin ymmärtäisi mistä puhutaan *
    xxx
  14. #74
    Lainaa (Streethawk @ Huhti. 01 2009,17:40) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,17:06) kirjoitti
    ...Besserwisser lienee valtaosan tiedossa...
    Enpä ole koskaan kuullutkaan koko sanaa * Jotekin tämä kaikki olisi helpompaa, jos tekisit meille säännöt mitä sanoja täällä saa käyttää ja sitten vielä tekisit niistä sellaisen sanakirjan, että tällainen ei-normaalilahjakas peruskoulun suorittanutkin ymmärtäisi mistä puhutaan *
    Lähetin juuri Talentumille tarjouspyynnön tuollaisen kirjan kustantamisesta ja paljonko saan siitä provisioita (osuus tuotosta tässä yhteydessä).

    Joku voisi sitten sen jälkeen, sitä ennen tai samassa yhteydessä laatia minulle lyhyen tai pidemmän selvityksen mikä noiden pomppivien ja värikkäiden kuvioiden tarkoitus on, joita näihin kirjoituksiin lisäillään. Ovatko ne vähän kuin sellaisia tarroja joita lapsuudessani tytöt liimailivat kirjekuoriinsa joita toisilleen ja joskus pojille lähettivät?

    Kohta muuten lähden jälleen vähän radalle. Tässä yhteydessä sanalla en kuitenkaan tarkoita moottorirataa vaan sellaista jossa voi huoletta vähän kaatuilla.

    Besserwisser on sellainen kaikkitietävä.

    Ja Karille tiedoksi. Noita ensimmäiseen postaukseen laittamiani ei ollutkaan tarkoitus kenenkään ymmärtää ja sen varmasti ymmärsit itsekin. Kunhan harjoittelin vain itselleni uusien sanojen kirjoittelua, näin ne jäävät paremmin päähän. Ne lisäämällä sain tekstin vaikuttamaan sangen pätevältä tai sitten en.

    Jokos muuten Karin Rytkönen on kasassa ja ajossa? Ajelehan varovasti.

    Jukka
  15. #75
    Lainaa (Toippari @ Huhti. 01 2009,16:22) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:23) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 31 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:06) kirjoitti
    En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua
    Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.

    Jukka
    Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
    Kovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa. *pätkällä
    Sellainen hämärä muistelo olisi -90luvun lopulta(99?) että eräs maalaispoika Marttilasta olisi jo tuolloin hätyytellyt 280km/h jos ei ylikin seiskapätkällä Virtasalmen takasuoralla.Toki E.K. olikin aikas nopee.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  16. #76
    Lainaa (Anatooli @ Huhti. 01 2009,17:11) kirjoitti
    Tjaah. Pari organisaatiokaaviota piristeeksi olisi ihan hyvä juttu...

    Morg.. Mptuki.. M-jotain.

    Sviddu. Esso on nykyään ABC:ssä. Nesteen huoltoaseman yrittäjät on Keskolaisia. Luulisi nettimaailman olevan vähän yksinkertaisempaa.

    Mä liityin jonkun ORG:n (svid minkäköhän) jäseneksi, josta mainostettiin, että alennusta saa ja se on niinku tää nettisivu. Aivan sama kuka vastas mutta hyvä, että tuli virallinen vastaus ("joltain"!) ennen liikennevakuutusyhdistyksen sivuja.

    Tuolta: http://www.kokoontumisajot.eu/rally....mid=119
    saa aika hyvän kuvan eri tapahtumista ja järjestäjistä

    Ja tuolta: http://www.kokoontumisajot.eu/rally....mid=117
    taas sitten eri koulutuspäivistä.

    Nopealla vilkaisulla näyttivät olevan kaikki ihan asiallisia järjestäjiä.

    Jukka
  17. #77
    Nyt aletaan olemaan taas pitkällä ohvin puolella, mutta jos pikainen vastaus (suomeksi) sallitaan:

    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,17:59) kirjoitti
    Ja Karille tiedoksi. Noita ensimmäiseen postaukseen laittamiani ei ollutkaan tarkoitus kenenkään ymmärtää...
    Ahaa. No, jos tarkoitus on kirjoittaa siten että mahdollisimman harva ymmärtää, kannattaisko esim. vaihtaa kieli suosiolla vaikka kiinaksi? Ammattisanaston viljelyssä on se riski, että samalla alalla olevat tai muuten vaan valistuneet ymmärtävät kuitenkin.

    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,17:59) kirjoitti
    Jokos muuten Karin Rytkönen on kasassa ja ajossa?
    Kiitos kysymästä, peli on ollut kasassa jo pitkään. Siitä tulikin niin hyvä etten taida raskia sitä lähivuosina kaupata pois, joten investoinpa juuri tänään vielä luistokytkimeen. Hartaana toiveena oli tietty se, että mikäli syksyisen Motoparkin vaihtovirhe vielä toistuu, voisi säästyä näyttäviltä öljysladeilta, koneremontilta/vaihdolta sekä erityisesti jälkipyykeiltä.

    Ajamaan en ole vielä päässyt, kun on vähän työpäivät venyneet ja toi verstas melkoisen kaljamataipaleen takana, mutta viikonloppuna mennään vaikka väkisin.

    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,17:59) kirjoitti
    Ajelehan varovasti
    Pyyteetön huolesi motoristiveljien hyvinvoinnista on liikuttavaa. Malttia itsellesikin.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  18. #78
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Huhti. 01 2009,17:59) kirjoitti
    Joku voisi sitten sen jälkeen, sitä ennen tai samassa yhteydessä laatia minulle lyhyen tai pidemmän selvityksen mikä noiden pomppivien ja värikkäiden kuvioiden tarkoitus on, joita näihin kirjoituksiin lisäillään. Ovatko ne vähän kuin sellaisia tarroja joita lapsuudessani tytöt liimailivat kirjekuoriinsa joita toisilleen ja joskus pojille lähettivät?
    Ei ne ei ole niitä tarroja. Ne on tätä virtuaalimaailman nonverbaalista viestintää *



    xxx
  19. #79
    Asiaankin välillä...

    Ratoja on kierretty parina kesänä, ensimmäinen soffalla ja toinen kyykyttimellä. 10-15 krt / kesä.

    Kaatosaldoksi tekisi mieli väittää nollaa, mutta jos nyt pilkkuja viilataan niin Tuen päivillä viime toukokuussa, kun olin kiertänyt rataa jo toista tuntia kaatosateessa käytännössä yksinäni - kävi siellä joku välillä kierroksen kokeilemassa mutta häippäs samantien pois - kyllästyin vähän ja ajattelin kokeilla jotta selviääkö siitä pystyssä kun vetää etusen iiihan hetkeks lukkoon - no ei selvinnyt ainakaan sillä kertaa. Tosin vauhti ja vauriot olivat niin pieniä ettei tota kai oikein kunnon kaadoksi voi laskea, sama yksinäinen kiertely jatkui samantien.

    Kunnon kaato oli sitten enemmän kuin lähellä kun öljyt tuli takakumille. Jäi kuitenkin yritykseksi sillä kertaa.

    Pihan puolelle on tullut koukattua useita kertoja, yleensä ihan omasta halusta ilman dramatiikkaa kun rohkeus mutkaan taittamiseen on jostain syystä loppunut kesken. Näin varsinkin kun on ensimmäitä kertaa jollain radalla. Ja onpa sinne pihalle joku kanssamotoristikin joskus kiilannut.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  20. #80
    Lainaa (rammus @ Huhti. 01 2009,17:31) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Huhti. 01 2009,16:22) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:23) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 31 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:06) kirjoitti
    En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua
    Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.

    Jukka
    Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
    Kovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa. *
    Toiset ne tulee tonnisilla peräedellä vastaan siellä ja kovaa *

    Asiaan. Voi olla, että tieto ei oo kerääntynyt radalta, mutta en mä sua montaa sekkaa hitaampi yleisesti radalla Jukka oo. Toki jonkun verran. Joten hyvin mä tuurillakin seilaan ilman mällejä.

    Ihan perus seiskapätkällä mä siellä vedän ja katu renkailla.

    Liekkö sitten tuo kakkosen ahnehtiminen tuonne on liikaa, mutta hiton hyvin se on tuntunut sopivan vaihteeksi omiin vauhteihin. Siinä kun menee lähes koko loppu kierros samalla vaihteella. Ennen shikaania saa käyttää kolmosella.

    Ilman jarrujakin oon vetänyt tota kurvia ja kakkonen kun on sisässä, niin ihan samaa matkaa saa muiden kanssa mennä, että en mä sitä mielestäni mitenkään erittäin hiljaa mee.

    Näin mä ainakin muistelen tekeväni tossa kurvissa. *
    Taisi olla seiskapätkällä vakioväleillä 160 tienoilla todelliset huiput kakkosella.
    Eli sellaista kyytiä sitten.
    Supermoto
  21. #81
    Lainaa (rammus @ Huhti. 01 2009,17:31) kirjoitti
    Toiset ne tulee tonnisilla peräedellä vastaan siellä ja kovaa *

    Asiaan. Voi olla, että tieto ei oo kerääntynyt radalta, mutta en mä sua montaa sekkaa hitaampi yleisesti radalla Jukka oo. Toki jonkun verran. Joten hyvin mä tuurillakin seilaan ilman mällejä.

    Ihan perus seiskapätkällä mä siellä vedän ja katu renkailla.

    Liekkö sitten tuo kakkosen ahnehtiminen tuonne on liikaa, mutta hiton hyvin se on tuntunut sopivan vaihteeksi omiin vauhteihin. Siinä kun menee lähes koko loppu kierros samalla vaihteella. Ennen shikaania saa käyttää kolmosella.

    Ilman jarrujakin oon vetänyt tota kurvia ja kakkonen kun on sisässä, niin ihan samaa matkaa saa muiden kanssa mennä, että en mä sitä mielestäni mitenkään erittäin hiljaa mee.

    Näin mä ainakin muistelen tekeväni tossa kurvissa. *
    Itselläni edellisen sukupolven seiskapätkä, ja kyllä mielestäni kakkonen tuossa mutkassa on järjetöntä urheilua omalla turvallisuudella.

    Jos ihan vakiovälityksillä ajaa kakkosella, on mutkassa kierrokset kakkosella jossain 13 000 paikkeilla, ja niillä kierroksilla saa jo olla aika meedio kaasun kanssa. Tämä siis oletuksella, että vauhti on Jukan vauhti miinus sekunti tai kaksi.

    Käytä ensi kaudella isompaa vaihdetta, ja taatusti kierrosaikasi paranevat, kun ei enää mutkissa ajaminen ole niin äkkinäistä ja voit avata mutkasta poistuessa aiemmin.
  22. #82
    Lainaa kirjoitti
    Taisi olla seiskapätkällä vakioväleillä 160 tienoilla todelliset huiput kakkosella.
    Eli sellaista kyytiä sitten.
    Paitsi että mutkassa pyörä kallellaan on hiukan eri juttu, kun renkaan kehä pienenee ja kierrokset nousevat sen takia...
  23. #83
    En vaan pysty ymmärtämään mitä voi saada irti ainaisella kyykyttämisellä ja vittuilulla. Varmaan hyvän ja ylivertaisen olon *? Tietty voisin lopettaa ketjujen lukemisen ensimmäiseen särähtävään viestiin, jotta säästyisin monelta mielipahalta ja vittuuntumiselta omalta osaltani *.
    Harrikka
  24. #84
    Lainaa (jannu @ Huhti. 02 2009,01:02) kirjoitti
    En vaan pysty ymmärtämään mitä voi saada irti ainaisella kyykyttämisellä ja vittuilulla. Varmaan hyvän ja ylivertaisen olon *? Tietty voisin lopettaa ketjujen lukemisen ensimmäiseen särähtävään viestiin, jotta säästyisin monelta mielipahalta ja vittuuntumiselta omalta osaltani *.
    Käytännössä se tarkoittaisi sitä että joutuisi lopettamaan kaikenlaisen lukemisen kokonaan; koska aina löytyy joku joka pahoittaa mielensä, luettuaan jostain jotain, jonka joku jonnekkin on joskus kirjoittanut. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #85
    Lainaa (rammus @ Huhti. 01 2009,17:31) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Huhti. 01 2009,16:22) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:23) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 31 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Maalis. 31 2009,14:06) kirjoitti
    En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua
    Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.

    Jukka
    Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
    Kovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa. *
    Toiset ne tulee tonnisilla peräedellä vastaan siellä ja kovaa *
    Heh kyllä sää kovaa meet ja vielä pysyt pystyssä. * Itse vetäisin kylkimyyryä ja kaks kertaa oon vetänykkin. Sen jälkeen huomasin itselle sopivan turvallisen vauhdin.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  26. #86
    Mukava huomata että on ihmisiä jotka ei oo kaatunu ikinä, vaikka ratapäiviä on takana satoja. Antaa uskoa tulevaan. Ite meinaan olla silmällään joka käynnillä. Tosin ratapäiviä on takana vasta parilta kesältä. Pahin tilanne oli Alastarolla kolmannessa mutkassa, osu jalkatappi maahan, mut tällä kertaa senverran kovaa et takarengas luisti hieman ja sit otti pitoa potkasten persielle sen verran lujaa et meinasin lentää sarvien yli. Onneksi löin pääni etu katteisiin niin että tipuin takas satulalle. Sain viel pyöränkin pysyy asvaltilla. Pari mutkaa sen jälkeen meni hikoillen, mut sit se vaan unohtuu.
    Mulla toi yritys korvaa taidot ja vauhdin.
    Pesäpallo on perseestä.

    Gixxer 1000k1

    CBR 900rr -92
  27. #87
    Lainaa (Hese929 @ Huhti. 01 2009,21:06) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Huhti. 01 2009,17:31) kirjoitti
    Toiset ne tulee tonnisilla peräedellä vastaan siellä ja kovaa *

    Asiaan. Voi olla, että tieto ei oo kerääntynyt radalta, mutta en mä sua montaa sekkaa hitaampi yleisesti radalla Jukka oo. Toki jonkun verran. Joten hyvin mä tuurillakin seilaan ilman mällejä.

    Ihan perus seiskapätkällä mä siellä vedän ja katu renkailla.

    Liekkö sitten tuo kakkosen ahnehtiminen tuonne on liikaa, mutta hiton hyvin se on tuntunut sopivan vaihteeksi omiin vauhteihin. Siinä kun menee lähes koko loppu kierros samalla vaihteella. Ennen shikaania saa käyttää kolmosella.

    Ilman jarrujakin oon vetänyt tota kurvia ja kakkonen kun on sisässä, niin ihan samaa matkaa saa muiden kanssa mennä, että en mä sitä mielestäni mitenkään erittäin hiljaa mee.

    Näin mä ainakin muistelen tekeväni tossa kurvissa. *
    Itselläni edellisen sukupolven seiskapätkä, ja kyllä mielestäni kakkonen tuossa mutkassa on järjetöntä urheilua omalla turvallisuudella.

    Jos ihan vakiovälityksillä ajaa kakkosella, on mutkassa kierrokset kakkosella jossain 13 000 paikkeilla, ja niillä kierroksilla saa jo olla aika meedio kaasun kanssa. Tämä siis oletuksella, että vauhti on Jukan vauhti miinus sekunti tai kaksi.

    Käytä ensi kaudella isompaa vaihdetta, ja taatusti kierrosaikasi paranevat, kun ei enää mutkissa ajaminen ole niin äkkinäistä ja voit avata mutkasta poistuessa aiemmin.
    Niin, tuon mutkan jälkeen on tarkoitus avata kaasu ihan täpöt ennen seuraavaa vasenta. Jos vaihde on kakkonen niin siinä "välisuorallahan" joutuu pykältämään kerran ylös. Tosin sitten ei tarvitse vaihtaa enää alas ollenkaan. Mutta ihan turhaa ohjelmaa siinä itselleen tekee, kun vaihtaa laatikko vaahdossa koko ajan. Kaksi pienemmälle takasuoran jarrussa, vasurin jälkeen kaasu auki ja ennen seuraavaa vasenta yksi alas (toinen vaihtoehto on vaihtaa kolmoselle vasta siellä radan alimpaan mutkaan jarrutuksessa). Sitten ei tarvitsekaan vaihtaa ennen kuin paluusuoran vastamäessä yksi isommalle.

    Jos ajaa esim. vakiovälitteisellä R1:llä, ensiasennusrenkailla, ja kierrosajat n. 1:38, voi olla ettei takasuoralla edes saa kutosvaihdetta päälle. Näin se itselläni taisi olla. Silloin voidaan (muistaakseni) olla yksi vaihde pienemmällä koko ajan. Ykköstä ei kuitenkaan tarvita missään, vaikka kyllä se voi mieleen tulla kokeilla sitäkin. Siinä kerjää kyllä verta nenästään jo.

    Ajaminen olisi pidettävä mahdollisimman yksinkertaisena Vaihtoja mahdollisimman vähän, oikein ajoitettuna ja aina samassa paikassa.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  28. #88
    Lainaa (Jycce12R @ Huhti. 02 2009,09:00) kirjoitti
    Niin, tuon mutkan jälkeen on tarkoitus avata kaasu ihan täpöt ennen seuraavaa vasenta. Jos vaihde on kakkonen niin siinä "välisuorallahan" joutuu pykältämään kerran ylös. Tosin sitten ei tarvitse vaihtaa enää alas ollenkaan. Mutta ihan turhaa ohjelmaa siinä itselleen tekee, kun vaihtaa laatikko vaahdossa koko ajan. Kaksi pienemmälle takasuoran jarrussa, vasurin jälkeen kaasu auki ja ennen seuraavaa vasenta yksi alas (toinen vaihtoehto on vaihtaa kolmoselle vasta siellä radan alimpaan mutkaan jarrutuksessa). Sitten ei tarvitsekaan vaihtaa ennen kuin paluusuoran vastamäessä yksi isommalle.

    Jos ajaa esim. vakiovälitteisellä R1:llä, ensiasennusrenkailla, ja kierrosajat n. 1:38, voi olla ettei takasuoralla edes saa kutosvaihdetta päälle. Näin se itselläni taisi olla. Silloin voidaan (muistaakseni) olla yksi vaihde pienemmällä koko ajan. Ykköstä ei kuitenkaan tarvita missään, vaikka kyllä se voi mieleen tulla kokeilla sitäkin. Siinä kerjää kyllä verta nenästään jo.

    Ajaminen olisi pidettävä mahdollisimman yksinkertaisena Vaihtoja mahdollisimman vähän, oikein ajoitettuna ja aina samassa paikassa.
    Rytkösellä Rennsportit alle kierrosaikojen ollessa 1:37 kutosta ei tarvinnut Motoparkissa missään kohti.

    Kemoralla kokeilin vähentää rumppaamista vaihteiden kanssa. Aiemmin ajoin seuraavasti:

    Ykkösmutkaan 3:lla, suoralla 4, 5, sitten nopeaa kakkosmutkaa ennen 4, kolmosmutka nelosella, kesken mutkayhdistelmiä 5, paluusuoran jarrussa 4,3,2, karusellin jälkeen hetkeksi 3, sitten 2, mutkan jälkeen 3, kahvilan mutkaan 2, lähtösuoralla 3, 4 ja taas ykkösmutkaan 3. Rumppaamista riitti.

    Kokeilin sitten ajaa setistä neljä kierrosta noin ja neljä suoraan perään siten, että pääsuoralla 5:lla aina paluusuoran jarruun asti jossa tiputin 3:lle jolla ajoin aina pääsuoralle asti jossa sitten 4 ja 5.
    Seuraavalla setillä käänsin järjestyksen ja setin lopussa katsoin tulokset. Kierrosajat olivat vähemmällä rumppauksella tasaisesti tippuneet n. 0,5-0,6 sekuntia vaikka vauhti tuntui hitaammalta.

    Ja R6R:ssä vääntöä on sitten jonkun verran vähemmän kuin tonnisissa tai seiskapuolikkaissa. Suosittelen oikeasti kokeilemaan. Se, että pyörä kirkuu koko ajan rajoittajan lähellä, kuulostaa tietysti hienolta ja nopealta, mutta välttämättä se ei ole se nopein saati turvallisin tapa ajaa. Motoparkissakin vähensin sitten rumppaamista ja ajan kolmosella koko syherikön takasuoran jälkeisen toisen mutkan jälkeen aina paluusuoran mäkeen asti. Turha ohjelma pois ja vauhti parani.

    Kyllähän ne tonniset varsinkin Motoparkissa suorien alussa katoavat vakiokuntoisen kusiaisen edestä nopsaan, mutta mutkapuolella saa sitten vähän kuitattua takaisin. Katsotaan kuinka tänä vuonna sitten käy kun kusiainen vaihtunut tonniseen.

    Jukka
  29. #89
    Moi,

    Edit: ja ratapelillä myös saman verran eli abt 20.

    Itsellä ratapäiviä kilpipelillä abt 20. Ei yhtään kaatoa, mutta kaksi kertaa ulos hiekalle. Ensimmäinen taisi olla Alastaron eka vasuri jossa vilkaisin edellä ajaneen lippoja ja vedin tietysti perään;) Mitä opin? Aja omaa ajoa, mopo on kuin ase, se menee sinne minne tähdätään...

    Toinen oli Jurvassa kun paluusuoran vasurissa onnistuin tipahtamaan jalkatapilta, potkaisin itseni takaisin ja pyörä oikeni. Ajoin "pientareelle".

    Kummassakaan en siis kaatunut.

    2008 olikin sitten jokkiskausi ja intoa täynnä kuin ilmapallo. Alkanut kausi osoitti sen että mun 749R olikin vain harjoittelu ja aika-ajopyörä;) Sillä ei nimittäin viivalle meinannut päästä millään. Kaaduin Jurvassa ekaan vasuriin toisen aika-ajosetin alkupäässä.

    Mitä tein? Olin tähän saakka edennyt ja parantanut kierrosaikoja 5 sekuntia per ratapäivä verrattuna edelliseen kertaan. Jossainhan se toppi tulee eikä aika enää paranekkaan niin helposti. Näemmä silloin sitä yrittää enemmän mihin taidot riittävät. Ajoin edellisenä vuonna Jurvassa 1.23 ja nyt 1.18.

    Kävipä niin että Rellu meni musta ohi ja minä perään. Sain kiinni mutta jarrutin etusen alta tuossa Jurvan ekassa vasurissa.

    Kypärä hajosi, puku repesi ja kytkinnestesäiliö rikki. Ei varaosaa kun Ducatissa on "speciaaliosat" joten jäipä sitten ajamatta ensimmäinen jokkisstartti.

    Toinen kaato tapahtui sitten järjestyksessään toisessa jokkisstartissa Alastarolla. Taas radan ensimmäinen vasuri ja aika-ajoissa jälleen! Tällä kertaa high-sideri. Aika-ajon kirous jatkuu siis

    Noh nyt meni moposta takahaarukka, jarrunestesäiliö ja edellisestä kaadosta oikealle siirtynyt syyläri palautui oikeaan asentoon! Fixed!

    Takahaarukka vaihtoon, uusi kypärä vaihtoon, hanskat repesivät ja hamalusluussa pieni cräck. Kipua kädessä jouluun saakka.

    Lisäksi yksi läheltä piti tilanne Motoparkin päätöskisassa. Vilkaisin suoralla ennen shikaania että eikö mun takana tosiaan näy ketään (en ollut viimeinen) ja ajelin sitten sitä kaiketi miettiessäni kaikessa rauhassa kanttareiden päältä komean hypyn

    Kaikesta tästä olen oppinut jotain. Jätän sen turhan ressaamisen ja tavoitteet taka-alalle. Ajan sen mitä osaan ja keskityn siihen. En enää vilkuile taakseni, enkä väkisin yritä parantaa aikaa jos ei kerran parane.

    Ajan silti jokkista kilpaa numerolla 57. Eli katsotaan nyt sitten minkä näköiset ja kokoiset sarvet kasvavat kun saan kypärän päähäni;)



  30.  
  31. #90
    Lainaa (markku33 @ Huhti. 02 2009,11:33) kirjoitti
    Ajan silti jokkista kilpaa numerolla 57. Eli katsotaan nyt sitten minkä näköiset ja kokoiset sarvet kasvavat kun saan kypärän päähäni;)
    Tervetuloa. #46 vaanii siellä. Nyt alla mopo jota ei tarvitse vinguttaa ja lähtöjä on treenailtu jo alun kolmattakymmentä kertaa. Yksikään auto ei ole vielä voittanut (kohta lähtee kortti ja uran vaihto edessä -hymiö)

    Jukka

    P.S. Jos pokaali kiinnostaa, niin ilmoittaudu twineihin, siellä aika hyvät mahdollisuudet ellei Pappa-Penna puolusta tonttiaan kamikazen lailla kuten tapana on havaittu olevan. (Ruskea häntä-hymiö sarvilla)
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen