Eli otsikon laitteet onko kenelläkään omakohtaista kokemusta.
Toimivatko kyseiset laitteet keskenään?
Ennen kuin kerkiättä ihmettelemään miksi, niin tuo navi olisi juuri "sopiva" autoon ja sitten taas tankkilaukussa mopoon.
Mutta vain jos se pystyy lähettämään ajoohjeet langattomasti kypäräpuhelin sarjaan.
Toki se ilman ääniyhteyttäkin varmasti pelaa, mutta eikö se olisi nykyaikaa saada langaton opastus.
Tuo tom 730 sisältää kyllä bluetooth tekniikan mutta onko se ns.yhteensopiva?Maahantuoja ei anna varmaa vastausta eikä viitsisi ostaa vain kokeillakseen![]()
Ei toimi ilman välipiuhaa, joka on ainakin uudemmissa telakoissa. Tomtomin Go:n Blutooth toimii vain puhelimesta laitteeseen. Eli puhelin blutoothilla Scalaan ja tompan ohjeet piuhaa pitkin. Piuhalla vedettynä ääni ei ole yhtä hyvä kun blutoohissa johtuen siitä että Scalan "mokkula" ei vahvista sitä vaan se menee suoraan kuulokkeisiin.
Itse painiskelin saman ongelman kanssa viimeviikolla.
R1250GS
Tätä mä vähän epäilinkin.
Tänks.
Tälläänpä tähänkin vielä saman kysymyksen, eli onko nyt niin, että Tompan puheohjeita ei saa bt:n avulla kypäräpuhelimeen. Vai onnistuuko jollain kypäräpuhelimella mutta ei kaikilla? Hyllyssä on Go 930T ja hankinnan alla puhelinsetti, Midland BT1:stä olen harkinnut. Ei viitsisi ihan kokeeksi alkaa ostelemaan. Kaukomarkkinoille lähettämääni kyselyyn sain vastaukseksi "kyllä pitäisi pystyä parittamaan". Mitenkähän se nyt sitten loppujen lopuksi on?
Asiaa sivuten, niin ainakin TomTom Rider1 toimii useammankin testaamani bluetooth kuulokesetin kanssa ja kun puhelimen sitten parittaa Tompan kanssa niin ohjeet ja puhelut toimii moitteetta.Olettaisin että sama toimisi 730 kanssa.
Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen
-FJR1300-
(-XJ900 Diversion-)
Mulle kerrottiin kypäräpuhelin kaupassa ja yritin testaillakkinTomtom Go ja mitkään muutkaan auto käyttöön suunnitellut vehkeet ei lähetä bluetoothina niissä on vain vastaanotto. Eli joko kuuloke piuha kiinni tai Raiderin ostoon. Tosin jos ostaisit erillisen bluetoothlähettimen niin saisit ohjeet Tompasta Scalaan ja ehkä kuulisit puhelutkin, mutta et todennäköisesti pystyisi itse puhumaan.
Kyllä tekniikka olis hienoa jos kaikki toimis.
R1250GS
Tarpeeni on ainoastaan navin ja kypäräsetin väliset ääniohjeet, puhelinta en edes halua kuulla ajaessani. Tähän uskoon tässä väkisinkin tulee, että autotompat ei lähettäisi bt:tä. Ihmettelen kyllä miksi ei lähettäisi jos niissä kerran bt on.