Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 179:sta
  1. #61
    Laitetaan oma korteni kekoon.

    Minulla on tällä hetkellä vain yksi kokemus Kuvan MP:stä ja voin sanoa, että se EI jää viimeiseksi.

    Kaupat hierottiin -08 mallisesta ZX-10R:stä, johon olin vaihtamassa omaa pikkezetaani. Ennen MP messuja soittelin ja koska kundit olivat tuolloin Helsingissä, niin sovittiin että rupatellaan messuilla. Vaikka vilinää oli kundien osastolla, niin aikaa riitti jauhaa asiasta myös minun kanssani ja heti maanantaina sain vaihtotarjouksen, joka oli varsin pätevä.

    Kaverini kuitenkin osti oman pyöräni, joten lauantaina lähdin käteiskaupoille Jyväskylään lauantaina. Kuvan myyjä Sami tuli lauantaina hieromaan kauppoja kanssani ja raha vaihtoi omistajaa sopu hintaan + hieman varusteita pyörään lisää kaupan päälle. Pyörässä paloi tämä surullisen kuuluisa FI valo putkiston vaihdon johdosta ja Sami lupasi että homma hoidetaan kuntoon.

    Viikkojen vieriessä juttelin vanhan omistajan kanssa ja selvisi, ettei pyörän mukana tulleet lambda eliminaattorit sovikaan ko. pyörään. Samalla selvisi myös että laatikossa minun mukanani oli tullut yksi ehjä ja yksi rikkinäinen lambda anturi, joka oli rikkoutunut, koska putkistoon porattu reikä oli hieman huonossa kohdassa. Sami oli tässä vaiheessa jo lomalla, mutta lupasi hoitaa uuden lambdan rikkinäisen tilalle, joten postitin ehjän Kuvalle.

    Tänään tuli viesti, että mopo on sovitussa kunnossa varusteineen ! Olivat jopa poranneet toisen lambdan paikan hieman parempaan paikkaan. Tästä se kuume siis alkaa taas.

    Itse voin sanoa, että ajokautta odotellessa pommitin hieman liikaakin Samia pyörään liittyvistä asioista niin emaililla kuin puheluillakin. Sain kuitenkin aina vastauksen kohtuullisessa ajassa ja kaikki sovitut hommat on nyt hoidettu paremmin kuin hyvin.

    En voi siis kuin kehua omaa kokemustani liikkeestä ! Hyvä kundit, jatkakaa samaan malliin jos luette täällä. Ja erityiskiitos Samille loistavasta palvelusta.

    Odotellaan nyt vielä Samin raportti koeajolta, jotta pyörä hyrrääkin normaalisti
    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
  2. #62
    Minulle on myös jäänyt positiivinen kuva kaupanteosta Kuvan Moottoripalvelun kanssa.
    Varmaan Osmon kanssa tehdään vielä joskus kauppaa
    BMW R1100RS
  3. #63
    Kyllä Bemu käy nyt nätisti, hyrrää kuin ompelukone. Kytkinremppa joka pelkästään siisti äänet eli hävitti rohinat liki kokonaan pois, venttiilien säädöt kai jotain vaikutti myös.
    Tuo pyörän kotiinkuljetus vielä kruunasi koko palvelun.

    Suuri kiitos Kuvan porukalle!
    Honda XL1000VA 2006
  4. #64
    Kuvan huollon asennetta ja ammattitaitoa täytyy taas tämän kevään pahinpaan sesonkiaikaan saamastani palvelusta.

    Perästä kun meni nopeusmittarin pyörijä.
    Ei vanhaan pyörään edes ehdoteltu kalliita uusia osia, vaan korjasivat.
    Säästin ison summan.

    Samalla kysyivät ennalta muutamankin huoltokohteen, jonka tarve oli itseltä jäänyt huomaamatta.
    Ja pyytäessäni nekin lisätyöt tekivät erittäin nopeasti.

    Lisäplussat todella hyvästä palveluhalusta myös silloin, kun piti sopia yöllä pyörän jättö ja nouto sekä niihin liittyvät kaikki säädöt.

    Suosittelen.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  5. #65
    Itse sain pika-avun ravistavalle Adven etupyörälle,noin homman pitää toimia,kun marssin tiskille ja kysyin milloin?Vastaus oli heti.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  6. #66
    Omaa kortta kekoon. Ekaa pyörää etsiessä eksyin Jyväs Marineen kun ajattelin Jammun Tenereä ostaa. Hiljaisessa kaupassa piti myyjää aseella uhaten lypsää tietoa pyörästä, jota sitten annettiin lukemalla esitettä
    Kun tätä ostajan intoa ei saanut tartutettua myyjään niin kävelin putiikista pois...
    .... onneksi, sillä kurvasin Kuvalle ja Timppa järjesti BMW Gessun koeajoon, joka itse asiassa olikin pätevämpi peli kun Jammu.
    Kaupat tuli ja varusteet vielä samaan settiin erittäin mukavan naismyyjän opastuksella

    Ruusuja vielä muuten Suomen Moottoripyörävuokraamolle, josta vuokrasin vanhemman mallin Teneren ensin viikonlopuksi vankistamaan enduronälkää. Sieltä kaveri sanoi että käyppä Kuvalla ajamassa Bemari ennen ostopäätöstä

    Tämänkaltaisissa kaupoissa on elintärkeätä, että asiakkaasta tulee vähän niinku kaveri. Asenne ratkasee ja mä voin kyllä sanoa että Kuvalle mennessä voi ottaa kupin kahvia, morjestaa "kavereita", ja asioida mukavasti.
    Viimeksi muokannut: SnoopyFi; 01.06.2013 klo 23:30.
    BMW F650 GS -> Kawasaki Z1000 2012
  7. #67
    Moto-guzzi löytyi Kuvalta ja hienosti vastattiin ensin sähköposteihin(harvinaista Suomalaisissa liikkeissä) ja tarinaa jatkettiin puhelimitse jossa sovittiin asiat valmiiksi. Kärrin kanssa vähän pitempää Jyväskylään jossa kaupan saatto loppuun sujui mallikkaasti ja pyörään tuli vielä 6 kk:n käyttöturva.

    Tässä oli sitä kunnon "vanhan" ajan meininkiä jota näistä nykyisistä centereistä/marineista ja niitten henkilökunnasta ei todellakaan valitettavasti löydy suurennuslasillakaan.
  8. #68
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Moto-guzzi löytyi Kuvalta ja hienosti vastattiin ensin sähköposteihin(harvinaista Suomalaisissa liikkeissä) ja tarinaa jatkettiin puhelimitse jossa sovittiin asiat valmiiksi. Kärrin kanssa vähän pitempää Jyväskylään jossa kaupan saatto loppuun sujui mallikkaasti ja pyörään tuli vielä 6 kk:n käyttöturva.
    Minulla oli talvella vastaava tilanne; kauppaa uudesta (ajamattomasta) pyörästä lisävarusteineen päästiin sopimaan siihen asti, kunnes olisi pitänyt alkaa miettimään käytännön järjestelyjä ts. vanhan pyörän rahtaamista Kuvan konttorille. Tässä vaiheessa kommunikaatio kuitenkin kuoli kuin veitsellä leikaten.

    Pyörä löytyi lopulta muualta ja siellä kauppa hoidettiin asiallisesti loppuun asti.
    https://reissu.org
  9. #69
    Ei niin hyvää ettei huonoakin. Renkaanvaihdossa eivät osanneet laittaa pro-oileria takaisin paikalleen. Jättivät suuttimen vain roikkumaan rattaan eteen. Positiivista asiassa se etteivät olleet myöskään rikkoneet suutinta.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  10. #70
    Luin tätä linkkiä läpi ja pääosin näyttäisi olevan positiivista palautetta, itse en valitettavasti pysty ruusuja antamaan ko. liikkeelle mutta risuja senkin edestä. Pyöräni oli viime talvena talvisäilössä ja samalla tehtiin iso,42 tkm huolto. N.1-2 tkm huollon jälkeen kytkin alkoi kantamaan (nestekytkin), huollossa oli vaihdettu nesteet. Kun ilmasin kytkimen niin sen jälkeen on toiminut moitteitta 5500 km eli ei tuntuisi mistään saavan ilmaa järjestelmään. Öljynvaihdon yhteydessä suodatinta ei meinattu saada millään auki. Kierroksen sai vääntää ketjuavaimella aukipäin ennen kuin pystyi käsin pyörittämään, suodattimen kuoret meni puhki ja muistutti lähinnä rusinaa. Alakate vasemmalta puolelta oli korjattu jollain teippi systeemillä etupyörän takaa missä katteen puoliskot liittyvät yhteen "muovinepparilla". Sikäli hyvin korjattu että itsekkään en sitä ihan heti huomannut, liike ei kuitenkaan minua siitä mitenkään informoinut. Näistä ed.mainituista asioista en mitään herneitä vetänyt enkä liikkeeseenkään yhteyttä ottanut, vaan ajattelin että tekevälle sattuu. Noh, tuli eturenkaan vaihdon aika ja yritettiin irrottaa jarrusatulat alan liikkeessä. Neljästä pultista yksi lähti auki ja sekin aivan törkeen piukassa. Kotona seuraavana päivänä sain loput auki vasaralla ja lyöntitaltalla, olis pitäny kuva ottaa minkä näkösiksi meni ennen kuin aukesi. Kierteet oli kuivat eikä ollut korroosiota, ja etupyörähän oli ollut huollossa auki, eli myös jarrut oli irrotettu ja asennettu.

    Pistin liikkeeseen s-postia koska olen ulkomailla ja puhelut jotain muuta kuin ppm. Kerroin heille samat asiat kuin edellä ja kerroin myös että mielestäni vähintä mitä voisivat tehdä, olisi lähettää uudet pultit ja pikana. Seuraavan päivän odotin vastausta s-postiin tai puhelimeen, ei mitään. Illalla soitin kun liike oli vielä auki ja tiedustelin mikä on homman nimi. Selitykseksi sanottiin että huollon työnjohto on lomilla ja s-postia ei sen takia ole luettu, mikä on kummaa koska samasta postista voi varata huollon. Kaveri kuitenkin kertoi että käy lukemassa seuraavana päivänä postin ja selvittää kuka teki ja mitä teki pyörälleni sekä ottaa minuun pikimmin yhteyttä. Syitä näihin vikoihin koitettiin selitellä esim. sillä että kytkimessä on joku vika koska sinne kertyy ilmaa, ei ole koska ilmauksen jälkeen toiminut normaalisti. Jokainen heidän asentaja tietää miten suodatin kuuluu kiristää jne. Odotin taas seuraavan päivän yhteydenottoa mutta, ei mitään. Samana iltana lähetin uuden s-postin jossa ilmoitin että meidän asiakas-suhde on päättynyt ja tilasin uudet pultit Sveitsistä paikalliselta kauppiaalta hintaan 24e. Kerroin heille myös että olisi ollut aika paska tilanne jos olisin joutunut tekemään nämä hommat vaikka kesälomareisulla esim. jossain päin Eurooppaa. Siis virheitähän sattuu ja kaikki on mahdollista kun ihmiset näitä hommia tekee mutta jos tällaiseen palautteeseen ei reagoida eikä asioille tehdä mitään niin jossain mättää, tämäkin asia olisi pienellä panostuksella saatu kuntoon, mutta aivan varmaa on että pyörääni en enää tässä liikkeessä huollata.
  11. #71
    Lainaa mino kirjoitti Katso viesti
    Luin tätä linkkiä läpi ja pääosin näyttäisi olevan positiivista palautetta, itse en valitettavasti pysty ruusuja antamaan ko. liikkeelle mutta risuja senkin edestä. Pyöräni oli viime talvena talvisäilössä ja samalla tehtiin iso,42 tkm huolto. N.1-2 tkm huollon jälkeen kytkin alkoi kantamaan (nestekytkin), huollossa oli vaihdettu nesteet. Kun ilmasin kytkimen niin sen jälkeen on toiminut moitteitta 5500 km eli ei tuntuisi mistään saavan ilmaa järjestelmään. Öljynvaihdon yhteydessä suodatinta ei meinattu saada millään auki. Kierroksen sai vääntää ketjuavaimella aukipäin ennen kuin pystyi käsin pyörittämään, suodattimen kuoret meni puhki ja muistutti lähinnä rusinaa. Alakate vasemmalta puolelta oli korjattu jollain teippi systeemillä etupyörän takaa missä katteen puoliskot liittyvät yhteen "muovinepparilla". Sikäli hyvin korjattu että itsekkään en sitä ihan heti huomannut, liike ei kuitenkaan minua siitä mitenkään informoinut. Näistä ed.mainituista asioista en mitään herneitä vetänyt enkä liikkeeseenkään yhteyttä ottanut, vaan ajattelin että tekevälle sattuu. Noh, tuli eturenkaan vaihdon aika ja yritettiin irrottaa jarrusatulat alan liikkeessä. Neljästä pultista yksi lähti auki ja sekin aivan törkeen piukassa. Kotona seuraavana päivänä sain loput auki vasaralla ja lyöntitaltalla, olis pitäny kuva ottaa minkä näkösiksi meni ennen kuin aukesi. Kierteet oli kuivat eikä ollut korroosiota, ja etupyörähän oli ollut huollossa auki, eli myös jarrut oli irrotettu ja asennettu.

    Pistin liikkeeseen s-postia koska olen ulkomailla ja puhelut jotain muuta kuin ppm. Kerroin heille samat asiat kuin edellä ja kerroin myös että mielestäni vähintä mitä voisivat tehdä, olisi lähettää uudet pultit ja pikana. Seuraavan päivän odotin vastausta s-postiin tai puhelimeen, ei mitään. Illalla soitin kun liike oli vielä auki ja tiedustelin mikä on homman nimi. Selitykseksi sanottiin että huollon työnjohto on lomilla ja s-postia ei sen takia ole luettu, mikä on kummaa koska samasta postista voi varata huollon. Kaveri kuitenkin kertoi että käy lukemassa seuraavana päivänä postin ja selvittää kuka teki ja mitä teki pyörälleni sekä ottaa minuun pikimmin yhteyttä. Syitä näihin vikoihin koitettiin selitellä esim. sillä että kytkimessä on joku vika koska sinne kertyy ilmaa, ei ole koska ilmauksen jälkeen toiminut normaalisti. Jokainen heidän asentaja tietää miten suodatin kuuluu kiristää jne. Odotin taas seuraavan päivän yhteydenottoa mutta, ei mitään. Samana iltana lähetin uuden s-postin jossa ilmoitin että meidän asiakas-suhde on päättynyt ja tilasin uudet pultit Sveitsistä paikalliselta kauppiaalta hintaan 24e. Kerroin heille myös että olisi ollut aika paska tilanne jos olisin joutunut tekemään nämä hommat vaikka kesälomareisulla esim. jossain päin Eurooppaa. Siis virheitähän sattuu ja kaikki on mahdollista kun ihmiset näitä hommia tekee mutta jos tällaiseen palautteeseen ei reagoida eikä asioille tehdä mitään niin jossain mättää, tämäkin asia olisi pienellä panostuksella saatu kuntoon, mutta aivan varmaa on että pyörääni en enää tässä liikkeessä huollata.
    Taitaa näköjään olla parempi tehdä huollot itse kun merkkiliikkeessäkin huoltomiehet otettu jostain torilta ...Ja paikassa vielä varmasti keski-suomen kallein tuntiveloistus.
    GSX1400-07
  12. #72
    Lainaa Fantti kirjoitti Katso viesti
    Taitaa näköjään olla parempi tehdä huollot itse kun merkkiliikkeessäkin huoltomiehet otettu jostain torilta ...Ja paikassa vielä varmasti keski-suomen kallein tuntiveloistus.
    Paljonko se sitten kuvalla on?
  13. #73
    Hyvin hoidettu kauppa(taas)Jätimme perheen Adventuren sinne myyntiin ja pyörä meni kaupaksi ilman mitään ongelmia.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  14. #74
    Lainaa ilerii9 kirjoitti Katso viesti
    Paljonko se sitten kuvalla on?
    Ja Bike Forumilla ja Marinella,että saadaan vertailevaa tietoa asiasta?
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  15. #75
    Mulla ei ole yhtään huonoa kokemusta kuvan touhusta. Aina mennyt kaikki niinkuin pitää ja hinnatkin ollut kohdillaan (huom. kokemusta myös muista puljuista).
    GSX-R 1000 K9
  16. #76
    Lainaa ilerii9 kirjoitti Katso viesti
    Paljonko se sitten kuvalla on?
    Omalla kohdallani veloitus oli 45€/h. Jos työ olisi tehty kunnolla, niin ei lainkaan paha tuntiveloitus. Hyvästä palvelusta ja priimatyöstä maksaisin enemmänkin.
  17. #77
    Lainaa mino kirjoitti Katso viesti
    Omalla kohdallani veloitus oli 45€/h. Jos työ olisi tehty kunnolla, niin ei lainkaan paha tuntiveloitus. Hyvästä palvelusta ja priimatyöstä maksaisin enemmänkin.
    Tjaah, taisi olla Jyväs-Marine Huollolla tuntiveloitus 69,50 kun olis pitänyt saada kirjallinen lausunto heillä tehdyistä tutkimuksista pyörääni. sillä tuntihinnalla olisi raportti syntynyt.
  18. #78
    Ostin viimekesänä kuvalta Schuberth C3 kypärän.
    Sain erittäin hyvää ja ammattitaitoista palvelua ja löivät vielä semmoisen tarjouksen pöytään, että ei tarvinnut nettikaupasta tilailla.

    Ostin myös Rukan ajotakin poistohinnalla tämänvuoden keväällä mp-näyttelyssä hipposhallissa Kuvan osastolta.
    Silloinkin sain hyvää palvelua vaikka oli messutilanne ja väkeä liikkeellä.
    Honda CB Seven Fifty 2002
    Honda MTX 125 RWD 1983
  19. #79
    Kuvalta löytyi apu Betan takajarrusylkkään,kun Riku otti mitan käteen ja löysi jonkun Gileran korjaussarjanMaahantuojalta ei saanut apua
    Piikkipyörien vaihto meni myös odottaessa
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  20. #80
    Kyllä palvelu on hyvin pelannut. Olen ostanut varusteita ja kerran jopa takuukorjauksessa käyttänyt rukkapuvun housuja. Hienosti toimi ja ajallaan. Pyöräänikin olen huoltanut pari kertaa Kuvalla ja laatutyötä on ollut.
    K1200S 2005, R1250RS Triple Black 2023
  21. #81
    Pelasi taas,ostamamme kasigessun katteiden kiinnikkeissä oli vähän vikaa,viime joulukuussa tuli talliin ja viime viikolla tutkin asiaa ja huomasin tuon,yksi käynti vaan ja asiasta päästiin yhteisymmärrykseen.Samalla käynnillä näppärästi hoitui rengastyöt.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  22. #82
    Kawan jälleenmyyjä, silti ei vanhaan pyörään alkuperäisiä osia löydy, ilmeisesti edes tilaamalla, tai ainakaan sellaista ei ehdotettu...
    Rengas olisi maksanut tuplasti sen, mitä toisesta firmasta luvattiin, jätin väliin. Onhan se 18" niin harvinainen kokokin.

    Pitäisi olla uusi ja kallis pyörä, niin saattaisi palvelua saada. Köyhä kun olen, vien ne vähätkin rahat sellaiseen firmaan, josta palvelua vielä saa.
    Honda CBR 1000F -92
    Suzuki Gsx 600F - 95
  23. #83
    Akku simahti totaallisesti huoltoaseman pihaan,soitto Kuvan huoltoon löytyisikö akkua ja voisiko toimittaa huoltoasemalle työkaluineen ja näinhän se tapahtui,uusi akku paikalleen ja Kuvalle maksamaan akku.
    Tämä on sitä mitä sanotaan asiakaspalveluksi ja se toimii Kuvalla.
  24. #84
    Hyvää palvelua on Kuvalta aina saanut, erityisesti varaosamyyjä Rikulta, joka jaksaa auttaa pulmallisimmassakin asiassa.
    BMW K75S 1988 Saksalaisen laatikkomuotoilun huippua
  25. #85
    Lainaa Pikkuhannu kirjoitti Katso viesti
    Kawan jälleenmyyjä, silti ei vanhaan pyörään alkuperäisiä osia löydy, ilmeisesti edes tilaamalla, tai ainakaan sellaista ei ehdotettu...
    Rengas olisi maksanut tuplasti sen, mitä toisesta firmasta luvattiin, jätin väliin. Onhan se 18" niin harvinainen kokokin.

    Pitäisi olla uusi ja kallis pyörä, niin saattaisi palvelua saada. Köyhä kun olen, vien ne vähätkin rahat sellaiseen firmaan, josta palvelua vielä saa.
    Olen saanut hyvää palvelua kaikiisa hintaluokissa 2000-12000 hintaisilla pyörillä liikkunut.Ei ole kyllä koskaan kysytty pyörän hintaa tiskillä,kun olen osia hommannut siellä
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  26. #86
    edit
    Viimeksi muokannut: Kugel; 14.07.2014 klo 15:10.
  27. #87
    Joissakin ei laiteta täyteen, esim.1150 boxeribemussa vaan puoleenväliin.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  28. #88
    meinaatko, että F on bemareissa "ylitäyttöä" varten ?
  29. #89
    En sitä tiedä,tämä oli vaan ohje noissa vehkeissä ihan kauppiaan neuvoma,pelkäsivät kait,että se huohottaa kytkimelle öljyä helpommin silloin.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  30.  
  31. #90
    Bemun boksereissa on täyttösilmä/tarkastusikkuna. Jos öljyä laittaa maksimitäyttöön saakka, niin se silmä menee umpeen ja käyttäjä ei voi olla varma siitä, onko öljyä juuri ylärajaan vai paljonkin siitä yli. Sen vuoksi se lasin keskiosa on paras paikka täytön määrälle. Toinen on tuo tietenkin, että moottoriöljy vuotelee ylitäytettynä vääriin paikkoihin helposti, stefat antavat periksi ja kuivakytkimestä voi tulla märkäkytkin. Esim. kardaaniperän täyttömäärää on säädetty tehtaan toimenpitein alemmaksi alkuperäisestä 220 ml:sta nykyiseen 180 ml:aan (ei siis tuon kytkimen vuoksi vaan ettei pullistele pihalle sieltä).
    -juha-
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen