Sivu: 63 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13536162636465 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1861:stä 1890:een 1932:sta
  1. #1861
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tomppa90 kirjoitti Katso viesti
    Ei ollu rinta-joupilta
    Ok. Se mun entinenkin näköjään myyty viime viikolla. Olisin vaan sanonut että älä turhaa niitä öljyjä vaihda kun vaihdoin just ennen kuin myin pyörän
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  2. #1862
    Jos haluaa pysyä alkuperäisessä 5w-40 viskositeetissa niin outletmotosta saap motulia n. 35€/4L. Tietty ihan yhtä pönttöä ei postien takia (15€) ehkä kannata.
  3. #1863
    Onko kellään tietoa mikä tuo virran ulosottoon/laptimerille tarkoitetun kolmepinnisen liittimen nimi/tyyppi on?

    Haluaisin löytää tyhjän tuollaisen ja/tai ohjeen kuinka tuo puretaan (siten että sen saa vielä kasatuksi).

    https://www.bobsbmw.com/store/produc...ness-gps-power
  4. #1864
    Toisesta keskustelusta lainaus:

    Osanumero 83 30 0 413 585. Biketeam tietää, kun kerrot, että "12 V CAN väylästä ulos". Niillä on niitä laatikollinen hyllyssä.
    Hinta on jotain 15.- €
  5. #1865
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Toisesta keskustelusta lainaus:

    Osanumero 83 30 0 413 585. Biketeam tietää, kun kerrot, että "12 V CAN väylästä ulos". Niillä on niitä laatikollinen hyllyssä.
    Hinta on jotain 15.- €
    Mutta tossa on nähdäkseni piuhat mukana? Tommottii multa löytyy mutta haaveilin josko saisi homman tehtyä niin, ettei tarvitsisi katkoa/jatkaa johtoja. Sekään tietty mikään homma ole mutta harvoin on omat jatkokset parantanu minkään toimintaa
  6. #1866
    Siis tuo piuha on pyörässä olevan liittimen vastakappale, jos haluaa liittää siihen jonkin laitteen, navi tms.

    Yksi pinni on maa, yksi plussa (minuutin aikakatkaisu kun virrat pois) ja yksi nopeustieto pulsseina.
  7. #1867
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Siis tuo piuha on pyörässä olevan liittimen vastakappale, jos haluaa liittää siihen jonkin laitteen, navi tms.

    Yksi pinni on maa, yksi plussa (minuutin aikakatkaisu kun virrat pois) ja yksi nopeustieto pulsseina.
    Tokitoki. Olen siis törkkäämässä tuohon virran ulosottoa. Timerille varattu piuha jää tyhjäksi.

    Haluaisin laittaa piuhat suoraa tuohon liittimeen niin saisin johdotukset vähän siistimmäksi ja vähemmillä jatkoksilla. Sen kummemmasta taikuudesta tässä ei ole kyse.
  8. #1868
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #1869
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Tokitoki. Olen siis törkkäämässä tuohon virran ulosottoa. Timerille varattu piuha jää tyhjäksi.

    Haluaisin laittaa piuhat suoraa tuohon liittimeen niin saisin johdotukset vähän siistimmäksi ja vähemmillä jatkoksilla. Sen kummemmasta taikuudesta tässä ei ole kyse.
    Aha. Jos liittimiltä haluaa välttyä, niin piuhat poikki muutama sentti liittimestä ja juotokset peliin. Nykyisen liittimen voi palauttaa paikalleen sitten juottamalla jos tarvii. Kutistesukalla eristys.
  10. #1870
    Saako 15-16 mallin kaasua nopeutettua kotikonstein/Suomessa muuten kuin kapulan vaihtamalla?

    Saksan serkut tekisi muttei tuokaan ihan ilmaista ole. Kapulan vaihtamalla onnaisi mutta elän vielä valheessa, että ajaisin joskus tuolla yli 5km yhtämittaisen matkan kadulla joten lämppäri olisi kiva säilyttää. Kaipa jonkun lämmityselementin saisi accosatoonkin mutta jos nyt vakiolla selviäisi..

    https://www.rs2e.de/en/services-pric...g-bmw-motorrad
  11. #1871
    Onko kukaan ajellut perätysten vakiopaloilla ja brembon sc/sr -paloilla? Oliko merkittäviä eroja suuntaan tai toiseen?

    Tällä hetkellä molempia on samaan hintaan tarjolla. Itsellä nyt sc:t jotka on ihan ok mutta jos orkkikset on paree niin miksi ei.
  12. #1872
    Navigatiosta.

    Päivitin just vm:sta 2012 vm:iin 2021.

    Mulla oli aiemmassa "hieno keppiteline" Zümo 590LM:lle. Noh, eihän sille ollut tilaa udessa ohjaustangossa.

    Nyt 2500km testanneena pyörän mittaristoon integroitua BMW-"Navigaatiota", havainnoin sen olevan ihan pska. (Syitä on monia, enkä lähde niitä tässä erittelemään).

    Olisi kiva saada Zümo takaisin kun kuitenkin olemme loogisia ystäviä.

    Onkohan ohjaustangon keskiruuvi ainoa mahdollisuus? Onko parempia ideoita?
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  13. #1873
    Tuli hommattua 2015 S1000RR ratakäyttöön ja nyt kun laittoi sliksiä alle, tulikin jo ensimmäinen ihmetyksen aihe vastaan. Manuaali sanoo, että rengaskoon muuttuessa virallinen huolto voi tehdä koon muutoksen. Olin siinä uskossa, että vakio ECU olisi itse osannut tehdä rengaskoon kalibroinnin mutta brittifoorumeiltä löytyi viitteitä, että 2015 alkaen on tullut tähän muutosta.

    Ainakin 195/65 Dunlop sai ABS & DTC valot palamaan pyörää kokeillessani. Onko muilla kokemuksia tästä aiheesta?
    2015 Hayabusa
    2015 S1000RR
  14. #1874
    Lainaa Kartsa- kirjoitti Katso viesti
    Tuli hommattua 2015 S1000RR ratakäyttöön ja nyt kun laittoi sliksiä alle, tulikin jo ensimmäinen ihmetyksen aihe vastaan. Manuaali sanoo, että rengaskoon muuttuessa virallinen huolto voi tehdä koon muutoksen. Olin siinä uskossa, että vakio ECU olisi itse osannut tehdä rengaskoon kalibroinnin mutta brittifoorumeiltä löytyi viitteitä, että 2015 alkaen on tullut tähän muutosta.

    Ainakin 195/65 Dunlop sai ABS & DTC valot palamaan pyörää kokeillessani. Onko muilla kokemuksia tästä aiheesta?
    Tosta on aina ollu netissä kissanhännänvetoa, että kalibroiko se ite vaiko eikö, ja jos niin missä olosuhteissa. Ja voi myös olla että siinä on aluekohtaisia eroja, eli mitä säädökset milläkin alueella/maassa sallii ecun itse tehdä.
    Enihau, kannattaa ainakin kokeilla että ajaa vaikka kilsan pari tasaisella nopeudella jollain suoralla. Jos se sillä ei sitä kalibroi, niin tuskimpa sitten ollenkaan.
    Siitä olen 100-varma että jotku vehkeet kalibroi, lähde; bemarin hultokouluttaja bemarin keskuksessa munchenissä. Mut sitä tosiaan en tiedä mitkä ja mitkä ei.

    Ja ratavehkeen kanssa kannattaa ehdottomasti flässätä ecu (https://www.rs2e.de/en), ellei jo ole flässätty, ja aktivoida siinä samalla se että pääsee ite käsiksi ecuun. Toki se datakaapeli nykysin maksaa mansikoita, ja en tiedä tekeekö joku kopioita ja mihin hintaan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #1875
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tosta on aina ollu netissä kissanhännänvetoa, että kalibroiko se ite vaiko eikö, ja jos niin missä olosuhteissa. Ja voi myös olla että siinä on aluekohtaisia eroja, eli mitä säädökset milläkin alueella/maassa sallii ecun itse tehdä.
    Enihau, kannattaa ainakin kokeilla että ajaa vaikka kilsan pari tasaisella nopeudella jollain suoralla. Jos se sillä ei sitä kalibroi, niin tuskimpa sitten ollenkaan.
    Siitä olen 100-varma että jotku vehkeet kalibroi, lähde; bemarin hultokouluttaja bemarin keskuksessa munchenissä. Mut sitä tosiaan en tiedä mitkä ja mitkä ei.

    Ja ratavehkeen kanssa kannattaa ehdottomasti flässätä ecu (https://www.rs2e.de/en), ellei jo ole flässätty, ja aktivoida siinä samalla se että pääsee ite käsiksi ecuun. Toki se datakaapeli nykysin maksaa mansikoita, ja en tiedä tekeekö joku kopioita ja mihin hintaan.
    Kiitokset, melko ristiriitaisia tietoja aiheesta tosiaan löytää. Täytyy huomenna kokeilla pidempi pätkä varikolla mitä laite tuumaa. Täytynee myös kokeilla eri asetusta DTC painikkeella: https://www.rs2e.de/en/tech-corner/t...s-bmw-motorrad

    Tuosta ei minulle tosin aukene, onko tuo ympätty heidän Race mappiin vai toimiiko vakiolla, no huomenna kokeilen.

    Tietääkseni tässä ei lastua ole flässätty, mutta täytyy tutkailla ja varmistaa tuo.
    2015 Hayabusa
    2015 S1000RR
  16. #1876
    Lainaa Kartsa- kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset, melko ristiriitaisia tietoja aiheesta tosiaan löytää. Täytyy huomenna kokeilla pidempi pätkä varikolla mitä laite tuumaa. Täytynee myös kokeilla eri asetusta DTC painikkeella: https://www.rs2e.de/en/tech-corner/t...s-bmw-motorrad

    Tuosta ei minulle tosin aukene, onko tuo ympätty heidän Race mappiin vai toimiiko vakiolla, no huomenna kokeilen.

    Tietääkseni tässä ei lastua ole flässätty, mutta täytyy tutkailla ja varmistaa tuo.
    Jos se oikeasti on vakioecu, niin ihan sama mikä vuosimalli, niin se on ihan vitun sysipaska rata-ajoon, niin kuin mikä tahansa vakioecu. Koska saastedirektiivit.
    Kun on ajanut radalla vakioeculla ja flässätyllä, niin ymmärtää sen eron.
    Vakioecun ongelma on varsinkin moottorijarru, nollakaasu, takaisin kaasulle, pintakaasu. Se vaan ei vittu toimi rata-ajossa, tökkii niin vitusti.
    Flässätyssä noi kaikki ongelmat on poistettu ja kaasuvaste (noissa tapauksissa) on erittäin pehmeä ja mitään häiriötä ajamiseen aiheuttamaton.

    Ainiin, ja unohtu, jos vakioecu, niin DTCn kartat on ihan vitun rajottavat, koska niiden on pakko rajottaa, ihan millä tahansa säädöillä, ettei tuu korvaus/lakijuttuja jne.
    Sitten taasen flässätyllä saat vetää ihan niin komeet hi-siderit kuin halutat JOS sulla on semmoset kartat DTClle.
    Mun DTC lässynlässyä voi lukee tuolta: http://www.mprata.fi/index.php?topic=1229.0
    Viimeksi muokannut: scuuba; 10.09.2022 klo 23:13.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #1877
    Motorg ry, Hallituksen jäsen. Kauppavastaava, Toinen tapahtumavastaava, Toinen Kilpailuvastaava tilastotappio:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2018
    Kobe-härkä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kartsa- kirjoitti Katso viesti
    Tuli hommattua 2015 S1000RR ratakäyttöön ja nyt kun laittoi sliksiä alle, tulikin jo ensimmäinen ihmetyksen aihe vastaan. Manuaali sanoo, että rengaskoon muuttuessa virallinen huolto voi tehdä koon muutoksen. Olin siinä uskossa, että vakio ECU olisi itse osannut tehdä rengaskoon kalibroinnin mutta brittifoorumeiltä löytyi viitteitä, että 2015 alkaen on tullut tähän muutosta.

    Ainakin 195/65 Dunlop sai ABS & DTC valot palamaan pyörää kokeillessani. Onko muilla kokemuksia tästä aiheesta?
    Tarkista että eturengas on oikein päin eli abs kehä on anturin puolella :P
    In my defense i was left unsupervised.
    Ich möchte einfach ein kleiner Kobe sein
    I have become diarrhea, destroyer of toilets.
    Kisakireä kakkonen jo vuodesta 2024.
    Suosikki-riistäjä
  18. #1878
    Lainaa tilastotappio kirjoitti Katso viesti
    Tarkista että eturengas on oikein päin eli abs kehä on anturin puolella :P
    Ääni tälle.
    2015 eteenpäin saa vakio ecun softan muutettua bemarillakin, kun ostaa RCK3 päivityksen. Lataavat uuden tiedoston ecuun ja sit kättä taskuun. Ja samalla tietty se kaapeli hankkien, jotta pääsee muuttaan rengaskoot, sytkät, bensat yms.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  19. #1879
    Pitihän se eturengas ensimmäisenä tarkistaa mutta tästä ei ollut kyse

    Ongelma ratkesi vaihtamalla kotona toinen takavanne, joka tässä oli asennettuna aiemminkin katurenkaalla. Pyörä aktivoi abs:n ja luistonneston muutaman metrin ajon jälkeen.

    Viikonloppuna koitin toisella vanteella ajella usean kilometrin kahdella eri ratakumilla, joista toinen oli vakiokoon profiili, eli 190/55. Tälläkään pyörä ei suostunut aktivoimaan avustimia.

    Ainakaan lyhyellä tsekkauksella ei ongelmallisen vanteen abs kehässä ollut vinoumaa tms. Kehän etäisyyttä anturista ei tullut tsekattua, en osaa sanoa onko vanteet samasta vuosimallista ja onko mallivuosien 2010-2017 vanteissa eroja?
    Viimeksi muokannut: Kartsa-; 13.09.2022 klo 10:50. Syy: Viestiä selkeistetty
    2015 Hayabusa
    2015 S1000RR
  20. #1880
    Lainaa Kartsa- kirjoitti Katso viesti
    Ongelma ratkesi vaihtamalla kotona toinen takavanne, joka tässä oli asennettuna aiemminkin katurenkaalla. Pyörä aktivoi abs:n ja luistonneston muutaman metrin ajon jälkeen.

    Ainakaan lyhyellä tsekkauksella ei ongelmallisen vanteen abs kehässä ollut vinoumaa tms. Kehän etäisyyttä anturista ei tullut tsekattua, en osaa sanoa onko vanteet samasta vuosimallista ja onko mallivuosien 2010-2017 vanteissa eroja?
    Jos ny en ihan väärin muista, niin 2008-11 ja 2012+ holkit on eri koska rataspakan paksuus on eri. Eli jos vaihtaa pelkän vanteen niin pitäsi toimia ok. Jos taas vaihtaa rataspakankin, niin pitää olla saman vuosikerran holkki. Jarrun puolen holkki muistaakseni kaikissa sama.
    Ja lisäksi jos sekoittaa oikean ja vasemman puolen holkit keskenään (en tiedä/muista onko mahdollista), niin takarengas on muutaman millin väärässä kohtaa, eli absi anturi on liian kaukana, joten abs/dct ei toimi.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #1881
    Lainaa Kartsa- kirjoitti Katso viesti
    Ongelma ratkesi vaihtamalla kotona toinen takavanne, ...
    Mittaapa taka-absikehän etäisyys anturiin molemmilla vanteilla. Voisi selittää homman.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  22. #1882
    Sen mitä olen googlailemalla löytänyt tietoa vanteen holkeista, OEM-osaluettelot jostakin syystä antavat samoja osanumeroita eri vuosimalleille, mutta esimerkiksi Alpha racingillä on eri koot 12 vuosimallista alkaen ja tätä ennen tehdyille. Eli Scuuban muistikuvaa tämä tukisi

    Itselläni oli sama rataspakka molemmissa vanteissa ja samat holkit uloimpina (Distance bush?)

    Täytyy viikonloppuna vertailla molempia vanteita asennettuna ja mitata tuo abs-kehän ja anturin väli, niin on ainakin yhden askeleen viisaampi. Kiitoksia vinkeistä.
    2015 Hayabusa
    2015 S1000RR
  23. #1883
    Jatkotarkistusten myötä selvisi, että molemmat vanteet olivat samalla tuotenumerolla ja holkit olivat oikeat. Säätämällä "ongelmallisen" vanteen abs anturin etäisyyttä tasaiseksi (kiekko ei ollut aivan suorassa), pyörä teki renkaan tunnistuksen onnistuneesti. Nyt siis tässäkin vanteessa oli 190/55 rengas, joten eri rengaskoon tunnistaminen jää mysteeriksi ensi kevääseen asti
    2015 Hayabusa
    2015 S1000RR
  24. #1884
    Mä olen ajellut rataa 200/60 ja 180/60 Metzelerillä sekä 195/65 Dunlopilla, enkä ole säätänyt RCK:lla renkaan halkaisijoita noiden väillä - mun puuperse ei ole havainnut luistotuntumassa eroavaisuuksia, vaikka varmaan niitä on. Dataa kun silloin tällöin katselee, niin joku 10-14 % tuntuu olevan yleisesti luistoa mutkissa riippumatta rengaskoosta, mutta mitään tarkkaa analyysiä en ole noiden välillä tosiaan tehnyt.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  25. #1885
    Lainaa t33muki kirjoitti Katso viesti
    Mä olen ajellut rataa 200/60 ja 180/60 Metzelerillä sekä 195/65 Dunlopilla, enkä ole säätänyt RCK:lla renkaan halkaisijoita noiden väillä - mun puuperse ei ole havainnut luistotuntumassa eroavaisuuksia, vaikka varmaan niitä on. Dataa kun silloin tällöin katselee, niin joku 10-14 % tuntuu olevan yleisesti luistoa mutkissa riippumatta rengaskoosta, mutta mitään tarkkaa analyysiä en ole noiden välillä tosiaan tehnyt.
    Riippuu myös hyvin paljon siitä mikä softa ecussa on ja mitkä DTC kartat?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #1886
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Riippuu myös hyvin paljon siitä mikä softa ecussa on ja mitkä DTC kartat?
    Pitää kattoa oisko mulla joku screenshotti niistä jossain - ei ole piuhaa tällä hetkellä, niin sen kummemmin ei pääse perkaamaan.
    Voi olla jopa Pennan ajoilta peräisin ne kartat.
    Kun en tiedä paremmasta, niin en ole osannut kaivata muutosta.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  27. #1887
    Onko kellään joutilaana +1 ja +2 takarissoja? 520.

    Edit. 2015 kyseessä eli lienisi siis 46&47
  28. #1888
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään joutilaana +1 ja +2 takarissoja? 520.

    Edit. 2015 kyseessä eli lienisi siis 46&47
    Eipä oo, mutta ootko harkinnu eturattaan vaihtoa? 16/44 on minusta aika passeli yleisvälitys Suomen radoille.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  29. #1889
    Lainaa t33muki kirjoitti Katso viesti
    Pitää kattoa oisko mulla joku screenshotti niistä jossain - ei ole piuhaa tällä hetkellä, niin sen kummemmin ei pääse perkaamaan.
    Voi olla jopa Pennan ajoilta peräisin ne kartat.
    Kun en tiedä paremmasta, niin en ole osannut kaivata muutosta.
    Tuosta ihan mutulla arvaillen siellä voisi olla sellaset kartat jotka eivät menoa rajoita, vain pehmentävät luistoa, ja siitä syystä myöskään ei juurikaan huomaa eroa eri rengaskoon välillä. Taviksen kannattaa ottaa huomioon se että ko kisakuskikartat ei nappaa perää kiinni jos se lähtee sen takia että kuski vääntää lisää kaasua, ts kaasulla säädetään vain sladin leveyttä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #1890
    Lainaa t33muki kirjoitti Katso viesti
    Eipä oo, mutta ootko harkinnu eturattaan vaihtoa? 16/44 on minusta aika passeli yleisvälitys Suomen radoille.
    Mulla on nyt 16/45 ja se oli hyvä vakiorengastuksella. 200/60 tuntuu vähän pitkältä Motoparkissa ja Kymillä, eritoten kun en oikein tuota vaihdepoljinta osaa käyttää..
    Viimeksi muokannut: santerik; 20.09.2022 klo 18:37.
Sivu: 63 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13536162636465 ViimeinenViimeinen