Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Oen kiinnostunut kyseisestä pyörästä. Tietoa en vaan ole
    saanut kovinkaan paljoa. Pyörästä tietävät kertokaa...
    Millainen tämä iso boxeri on, kulutus, vääntö, äänet jne.
    Mulle tarjolla oleva pyörä on -01. Laite on 500 km:n päässä, joten tarviin tietoa, ennenkuin haen sen


    Kiitos!



    <p>B 1 abc</p>
  2. #2
    Perusvarma menokone - kuten kaikki bokserit. Kulutus (liiankin) pieni koska helmasynti eli taipumus "surging"iin on ehkä vahvimmillaan 1150-sarjan yksitulppaisissa versioissa. Tuon kanssa oppii elämään ja jopa eliminoimaan, mutta vaatii eri pyörissä eri asioita.

    Tuo "Surging"han on pientä nykimistä, joka ilmenee pienellä kuormalla, tasakaasulla ja johtuu sylinterien erilaisesta polttoainetäytöstä. ELiminointi alkaa

    - ruiskurunkojen huolellisesta synkronoinnista
    - eri tulppien vaihtamisesta
    - polttoaineen syötön ohjauksen muuttamisesta (Techlusion tmv)

    Mitäs muuta? No matkustajalle tuo R1150R on mamman mukaan aika piinallinen vekotin. Satulalle pitäisi jotain tehdä...
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Mainio pyörä. * *


    Minulla oli juurikin sellainen 2001 malli.

    Ajelin sillä vaikka missä. Se on mainio myös soralla.

    Sitten ostin kuitenkin R1100GS pyörän, joka on vielä hauskempi, varsinkin soralla.
    Ja helppo huoltaa ihan kuin tuo R1150R
    http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857

    Soittele niin kerron lisää.

    Terveisin
    Pekka
    Puh 050 5768 480



    Pekka
  4. #4
    .....joo.. Oon ajellu vähä vanhelmalla (R1100r):llä vähä pitempiäki reissuja ja ei mitää ongelmia kaxpäällä varsinkaa ja ku sitä voi säätää perästä mihin "pakaasit" tarvii. Aivan maino perus matkamoto jos et tarvii mitään ihmeen himmeleitä ja ajat normaalisti. Kyllä tuo perus R:rä on paljo pohjaa noille GS:llie joilla ajetaan nykyjään "pohjat" ja älä epäröi, ajat ja nautit BMW:stä, aja.......?
    Boxeriukko
  5. #5
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 22 2009,18:49) kirjoitti
    Tuo "Surging"han on pientä nykimistä, joka ilmenee pienellä kuormalla, tasakaasulla ja johtuu sylinterien erilaisesta polttoainetäytöstä. ELiminointi alkaa
    Eiks toi oikeasti johdu päästömääräyksistä,
    eikä "sylinterien erilaisesta polttoainetäytöstä" ?
    Koneet on säädetty liian laihalle, jotta päästään päästömääräyksistä läpi.
    Ilman Cattia olevissa koneissa voidaan CO2 potikalla säätää seosta, Cat koneissa vaaditaan muuta.

    No tästä on juteltu netissa miljoona viestiä niin ei kuitenkaan aloiteta uutta surging-keskustelua.

    Lääkkeitä siihen löytyy mm. mun huoltorompulta.
    Motronic karttojen vaihto kotikonstein, läppärunkojen synkkaus, TPS ( kaasuläpän asentotunnistin ) säätö yms.

    Moottorinohjaukseen ( ja seokseen ) vaikuttavat ainakin seuraavat jutut
    - TPS säätö
    - Läppärunkojen synkkaus
    - Lämpötila-anturi ilmasuodattimen kotelossa
    - Motronic kartta ( eli ohjaussofta ), vaihdettavissa kotikonstein
    - CO2 potikka, pyörissä joissa ei ole cattia

    Pekka
    Pekka
  6. #6
    Ostin aikanaan uutena ´01 R 1150 R:n ja ajoin 74 tkm. Perän ison laakerin rikkoutuminen oli ainoa vika. Toinen oli itseaiheutettu päävirtakaapelin niivittyminen irti virtalukolta kun ahdoin lisälaitteiden kaapeleita siten, että oikealle käännettäessä virtalukon johdot joutuivat liian tiukalle.

    Kulutus oli keskimäärin 5,4. Hyvä ajella todellakin "vaikka missä" kun oli leveät sarvet.

    Surringista en tiennyt mitään kun siitä ei mulle kukaan kertonut.

    Kun ostin pyörän niin pitemmän kuutosen olisi saanut samaan hintaan mutta olisin joutunut odottamaan liian kauan se kun oli erikoistilaustavaraa. Tuo vakiokuutonen kun teki sen, että normaali maantienopeudessa kierrokset tuppasivat pysymään noin 4000-kohdalla, jossa oli jonkinlainen tärinäalue. Pitemmällä kuutosella, kuten GS:sssä oli, tärinäaluella ei tarvinnut ajaa. Tuli kokeiltua sen verran GS:ää.

    Huollollisesti kiva kun ei tarvinnut purkaa kaikenmaailman katteita.

    Sopivalla pleksillä varustettuna oiva matkapyörä.
    Stelvio NTX ´12
    California Titanium
    Quota 1100
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
  7. #7
    Lainaa (Pekkavee @ Maalis. 22 2009,20:26) kirjoitti
    Eiks toi oikeasti johdu päästömääräyksistä,
    eikä "sylinterien erilaisesta polttoainetäytöstä" ?
    Koneet on säädetty liian laihalle, jotta päästään päästömääräyksistä läpi.
    Ilman Cattia olevissa koneissa voidaan CO2 potikalla säätää seosta, Cat koneissa vaaditaan muuta.
    ...
    Joo, ehdottomasti samaa mieltä. Laihalla kun mennään, niin korostuvat nuo muut asiat...
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Kotisivujeni mopohistoriassa on R1150RT:n plussat ja miinukset. Eiväthän ne tietenkään sellaisenaan suoraan kuvaa R:aa, pitää soveltaa...
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  9. #9
    bmw r1150r tekniikkapuolella mihin pitäisi erityiseen kiinnittää huomio, koeajolla tuntui kyllä käteen olevan hyvä. Mutta mitä siis 70-100tkm ajetuissa tulee tarkistella. huoltoväleistä ja huollosta myös jos saisi kättäpitempää..
  10.  
  11. #10
    80.000 ajettu 2000 mallilla. Yhteensä pyörällä 130.000
    Konstailematon ja Pekan ohjeilla, enpä keksi halvempaa pyörää huoltokustannuksiltaan.