Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Onko kukaan siirtäny Veritaksesta (nyk Aktia) pyörän vakuutuksia
    toiseen yhtiöön?
    Alla taustaa asialle...tänään Aktiaan soittanut.
    Siellä nimittäin eivät anna uuteen liikennevakuutukseen aika yleisenä käytäntönä olevaa 20% "lähtöbonusta" , eli jos siirrät liikennevakuutukset sinne(bonusta kertynyt 20% lähtöbonus ja itse ansaittua esim. 5. ajokaudelta 25% yht.45%) Veritas huomioi
    vain itse ansaitut 25%.
    Eli kysymys: Oletteko saaneet Aktiasta toiseen yhtiöön vaihtaessa
    vain itse ansaitut bonukset vai tuon lähtöbonuksen sekä itse ansaitut bonukset?
    Kiinnostais sieltä tuo edullinen liikennevakuutus, kaskoa en nykyiseen pyörääni tarvitse.
    Vakuutuksen vaihdossa ei mukana siirry bonukset, vaan vahinkohistoria. Bonukset kertyy eri yhtiöissä eri tavalla.

Tapiola ja Turva= 10% jos ajopäiviä 140.
    Muissa taitaa olla tuo 5% per kausi.
    Näin siis liikennevakuutuksessa.

eli kun vaihdat esim. Pohjolasta Tapiolaan saat korotettua itse keräämiäsi bonuksia 100% ylöspäin.
    esim. 15 Pohjolassa on Tapiolassa 30%.
    Lahjabonuksia tuskin voi siirtää, paitsi jos tulevassakin yhtiössä saa sen esim. 20% lahjabonusta.

Kuitenkin Tapiolassakin katsotaan takautuvasti vain viiden vuoden päähän.

Edit: kIrOtUsViHrEEt

Yamaha R6 -04

Yrc.fi

"Nollasta sataan alle viiden, se on nopeaa, nopeaa." -Kuustonen-
    Ei se noin mene, ei mikään yhtiö korota aikaisemmasta yhtiöstä
    siirtyvää liikennevak. bonusta/tai vahinkohistoriaa jos sitä nimitystä halutaan käyttää.Sitten uusi yhtiö korottaa bonusta oman käytäntönsä mukaisesti.
    Eli jos palataan aluperäiseen ksymykseeni/ aiheeseen, onko Aktiasta
    kokemuksia?
    Aihe edelleen sama..
    No tuohon en sano mitään enään, voi olla ettei korota mutta laskea se voi. Riippuen juurikin siitä miten ne bonukset kertyy (5% vai 10%)
    Ja lahjabonuksiahan nyt ei ainakaan siirretä yhtään mihinkään.

Edelleenkin korostan.
    VAHINKOHISTORIA SIIRTYY, EI BONUKSET!

Yamaha R6 -04

Yrc.fi

Lainattu---
    Lahjabonuksia tuskin voi siirtää, paitsi jos tulevassakin yhtiössä saa sen esim. 20% lahjabonusta.----

Lähes jokaisella moottoripyöräilyn 2000-luvulla aloittaneella on pohjana tuo 20% bonus liikennevakuutuksessa.
    (Jos ei ole ollut mp:ää vakuutettuna jo kauan aikaisemmin , josta
    olisi kertynyt bonuksia).
    Kyllä useimmat muut(ei Veritas) yhtiöt huomioivat tuon 20% "lahjan" vakuutusta toiseen yhtiöön siirrettäessä
    Kyllä, itsekin olen sen 20% saanut. Ja eilen vaihdoin firmaa Tapiolasta Pohjantähteen, bonukset tippuu 30%:sta 25%:iin.
    Eli lahjabonus plus yksi vahingoton kausi, Tapiolassa 10% ja Pohjantähdessä 5%.

Tuo miksi osa huomioi lahjabonuksen on varmasti kiinni siitä jakavatko täysin uusiinkaan vakuutuksiin sitä.

Yamaha R6 -04

Yrc.fi

7.  
    Juu, noin se menee esim. sinun esimerkin mukaisessa tilanteessa.
    En ole vain saanut varmaa vastausta kun olen parilta vakuutusyhtiöltä kysynyt aloitusviestissäni mainitusta tapauksesta.