Sivu: 16 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516
Tulokset 451:stä 461:een 461:sta
  1. #451
    Vika ei siirtynyt, mutta toi toinen oli selvästi kostea vaikka jo pari viikkoa ollut sateelta suojassa. Johtosarja näytti äkkiseltään ehjältä. Tulpista toinen oli käytännössä käsin irrotettavissa ja mustunut. Ihmeellistä on, että tuo kostunut puoli, jossa siis tulppa löysällä (ja mustunut) oli 2 sylinterin puoli, kun taas vikakoodi viittaa ykköseen. Nyt ei jaksa enempää ropata koska olut ja valioliiga.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  2. #452
    Hmm. Onko mitään mahdollisuutta, että sylinterien johdot olisi ristissä? Vanhoissa hukkakipinäsysteemeissä kipinä meni aina molempiin sylintereihin joka kierroksella, ja jos rakenne on pidetty yksinkertaisena niin tässä voi olla samalla tapaa, eli että kone käy olipa johdot kumminpäin tahansa.

    Äkkiseltään kuitenkin maalaisjärki sanoo, että märkä puoli on kärsinyt sytytyskatkoista ja tulppa on siksi musta. Olisi melko yllättävä sattuma, että terveen näköisellä puolella olisi ongelma samaan aikaan, mutta toki joskus tällaiset olettamat ovat aiheuttaneet kasan turhaa työtä ja pään hakkaamista kiviseinään.
  3. #453
    Hmm. Onko mitään mahdollisuutta, että sylinterien johdot olisi ristissä?
    Tätä itsekkin tuumin, mutta noi johdot eivät ylety ristiin. Mutta ilmeisesti noita puolia on näihin paljon vaihdettu, mitä tota versys-foorumia selasin. Tarvii vielä vedellä noi liittimet src:llä ja kokeilla ensin tuolla ja uusilla tulpilla. Kovin kosteelta paikat tosiaan näytti vieläkin. Esim. noitten liittimien sisällä oli selvästi kosteutta vaikka pyörä ollut pressun alla suojassa pari viikkoa. Ruotosen hintasia nuo puolat vaan...
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  4. #454
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Hmm. Onko mitään mahdollisuutta, että sylinterien johdot olisi ristissä? Vanhoissa hukkakipinäsysteemeissä kipinä meni aina molempiin sylintereihin joka kierroksella, ja jos rakenne on pidetty yksinkertaisena niin tässä voi olla samalla tapaa, eli että kone käy olipa johdot kumminpäin tahansa.
    Kaksisylinterisessä moottorissa missä toinen mäntä on alhaalla kun toinen on ylhäällä ei oikein hukkakipinäsysteemi toimi. Hukkakipinöitä ei yleensäkään jaella laitteessa jossa on oma coil-on-plug-puola jokaiselle sylinterille.
  5. #455
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Kaksisylinterisessä moottorissa missä toinen mäntä on alhaalla kun toinen on ylhäällä ei oikein hukkakipinäsysteemi toimi. Hukkakipinöitä ei yleensäkään jaella laitteessa jossa on oma coil-on-plug-puola jokaiselle sylinterille.
    Enpäs ajatellutkaan loppuun asti tuota sylinterien vuorottaisuutta, kun en oo purkanut kuin 1- ja 4-sylinterisiä koneita. Tosin kaverin ikivanhassa Nortonissa taitaa tuplapyttykin mennä "samaan tahtiin" jos en väärin muista.

    Ajatukseni hukkakipinästä perustui tuohon ajatukseen, että männät liikkuisivat samaan tahtiin, mutta sylinterien puristustahti olisi vuorokierroksin, niin silloin tarvittaisiin nokan asentotunnistusta tai hukkakipinää.
  6. #456
    Tuli hommattua tuommoinen 650 Verska, vuosimallia 2010.
    Muuten ihan ok peli, mutta tuo pleksi.... Aivan kauhea meteli kypärään.
    Ainakin tuossa -10 vuosimallissa on 3 eri asennus mahdollisuutta pleksille. En vaan saanut niitä 'wellnuttia' irti, onko siihen mitään konstia vai lähteekö vain rohkeasti vetämällä?
    Ajelin myös tovin ilman pleksiä ja siitä tuli idea lyhentää tuota orkkispleksiä tuntuvasti pienemmäksi.
    Olisko kellään jäänyt pleksin vaihdon yhteydessä tuota orkkispleksiä ylimääräiseksi? Ostaisin sen mielelläni pois kun tuosta modifioinnin lopputuloksesta ei tiedä etukäteen miten käy.
    Tarjouksia tulemaan

    t. Timo
  7. #457
    Töissä ollut helvetillinen kiirus ja motivaatio (edelleen) kateissa, mutta tuli nuo puolat (ja tulpat) vaihdettua. Ei vaikutusta. Pakko toi on kärrätä huoltoon. Noi johdot on niin maan perkeleellisen hyvin umpeen pakatut etten tuota viitsi itse purkaa.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  8. #458
    Lainaa terppa23 kirjoitti Katso viesti
    Töissä ollut helvetillinen kiirus ja motivaatio (edelleen) kateissa, mutta tuli nuo puolat (ja tulpat) vaihdettua. Ei vaikutusta. Pakko toi on kärrätä huoltoon. Noi johdot on niin maan perkeleellisen hyvin umpeen pakatut etten tuota viitsi itse purkaa.
    Mulla aikanaan versyksestä rupes palamaan tuo valo ja viaksi paljastui viallinen jännitteensäädin. Aikas rasvanen hinta moisella osalla.
    650GR -88, gsx-f600 -04, gsf1200s -05, zzr1200 -02, 650gs dagar -07, gsx1400 -04, gsx1400 -07, 650 xmoto -09, versys -08, gsx-r1000 -03, versys -07, tiger -05, zr7 -99, gsf1200 -01.
  9. #459
    Tarviipa tuokin vaihtoehto tutkia joskin tuo karvalakkidiagnostiikka viittaisi puolavikan. Noita säätimiähän on noista mennyt, koska tuo sijoituspaikka on ilman huggeria aikas urpo ja kaikki paska lentää juurikin säätimeen. Onko noista tarvike-säätimistä kokemusta? Hintahaitari melkoinen. Edelliseen pyörään ostin tarvikebensapumppuja ja ne saikin melkein kerran ajokauteen vaihtaa. Tuli toki siltikin orkkista halvemmaksi jos töitä ei laske.

    Edit. Lueskelin tuota versys foorumia ja funtsin tuota vian ilmaantumista uudestaan. Eli tuohan poltti ensin tuon ig-sulakkeen, sitten sekosi pyörään jälkiasennettu jännitemittari ja sit alkoi röpötys ja pamahti tuo fi-valo palamaan. Jotenkin tuon mittarin sekoilun yhdistin tuohon monsuuniin mutta lienee mahdollista, että tuo oikuttelu on johtunut nimen omaan tuosta säätimestä.
    Viimeksi muokannut: terppa23; 04.10.2017 klo 12:07. Syy: lisätty tekstiä
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  10. #460
    Lainaa terppa23 kirjoitti Katso viesti
    Edit. Lueskelin tuota versys foorumia ja funtsin tuota vian ilmaantumista uudestaan. Eli tuohan poltti ensin tuon ig-sulakkeen, sitten sekosi pyörään jälkiasennettu jännitemittari ja sit alkoi röpötys ja pamahti tuo fi-valo palamaan. Jotenkin tuon mittarin sekoilun yhdistin tuohon monsuuniin mutta lienee mahdollista, että tuo oikuttelu on johtunut nimen omaan tuosta säätimestä.
    Jos sulakkeen palaminen ja vika muutenkin osoittautuu jännitesäätimestä lähtöisin olevaksi, niin sitten vaan sormet ristiin kyynärpäitä myöten, ettei se ole polttanut ecua siinä sivussa...
  11.  
  12. #461
    Lainaa terppa23 kirjoitti Katso viesti
    Ei löytynyt mitään vikakoodia. Ja itse asiassa käyntikin tuntui normaalilta. Silti ihmetyttää tuo fi valon toiminta. Kun tuo ajaa tuon itsediagnostiikan enne starttia ei fi valo jää palamaan (ymmärsin että se jäisi jos jotain vikaa olisi diagnostiikassa havaittu?) ja pyörä starttaa normaalisti. Sit toi fi pompsahtaa kuitenkin palamaan.
    Mulla nimenomaan valo pomppas palamaan jos vähänkin kosteutta lensi jännitteensäätimeen. Kaikki kura ja vesi lentää tosiaan suoraan liittimeen. Ja ongelmahan ei poistu ellei sitä säädintä suojaa jatkossa hyvin. Suojasin säätimen hyvin tee-se itse virityksellä, älä vaan kysy miten. En nimittäin enää muista, mut toimiva se oli.
    650GR -88, gsx-f600 -04, gsf1200s -05, zzr1200 -02, 650gs dagar -07, gsx1400 -04, gsx1400 -07, 650 xmoto -09, versys -08, gsx-r1000 -03, versys -07, tiger -05, zr7 -99, gsf1200 -01.
Sivu: 16 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6141516