Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 442:sta
  1. #1
    Jos nyt vaikka tulisi lämmin kesä, niin tuollaiset lyhykäiset matkat voisi ajella farkut jalassa. Kuitenkin joillakin muilla kuin Jameksilla. Onko noissa mp-farkuissa oikeasti jotain suojia ja jos jotain sattuu niin suojaako ne (kevlarinpalat) oikeesti?
  2. #2
    Kevlar antaa asfaltti-ihottumaa vastaan paremman suojan kuin pelkkä normaali farkkukangas. Iskua vasten ne eivät kuitenkaan suojaa anna kovinkaan hyvin, jos ei niissä ole kunnon suojia. Ainakin Draggin' Jeansien suojat on onnettomat velcrokiinnitteiset viritykset jotka todennäköisesti irtoavat jo ennen ensi-iskua asfalttiin ...

    Itse käytän kesäkuumilla joskus Dragginin Kevlarvahvisteisia farkku- tai camohousuja, joiden alla aina BohnArmorin suojilla varsustettuja pitkiä alushousuja; pysyvätpähän ainakin suojat paikallaan.

    Draggineissa ei myöskään ole Kevlaria koko housun pituudelta joka paikassa; yläosassa pelkästään takapuolellaa, ja polvista alaspäin vain etupuolella, joten jos lippa käy sopivasti, tai farkku pääsee vääntymään kaatumistilanteessa, ei Kevlarista välttämättä hyötyä ole.

    Eräiden muiden valmistajien (ainakin Hood) Kevlar-farkuissa Kevlaria on sitten jo osattu paremmin hyödyntää.

    Edit: typåja



    R1200GSA '11
  3. #3
    Lainaa (panman @ Helmi. 23 2009,22:02) kirjoitti
    Jos nyt vaikka tulisi lämmin kesä, niin tuollaiset lyhykäiset matkat voisi ajella farkut jalassa. Kuitenkin joillakin muilla kuin Jameksilla. Onko noissa mp-farkuissa oikeasti jotain suojia ja jos jotain sattuu niin suojaako ne (kevlarinpalat) oikeesti?
    Jos päädyt ostamaan ne niin sähän voisit tehdä tälläiset testit niille:
    Juutube testi

    Luulisi että tuossa vauhdissa alkaa kannikoita jo kuumottamaan...
    Liv to Raid! Raid to liv!
  4. #4
    Minuakin houkuttaisi vähän ostaa tuommoiset kevlar farkut. Olis vähän rennommat jalassa kuin ajohousut, kesä helteellä nyt ainakin. Ja turvallisemman tuntuiset ainakin kuin normaalit farkut.
  5. #5
    Esquad tekee kunnon kevlar farkkuja joissa kankaana käytetään farkkukuiduilla päällystettyjä kevlarsäikeitä ja ne varmaankin on sieltä parhaasta päästä. Itse olen ajatellut hankkia tällaiset kaupunkipyörittelyyn mutta näistäkin muistaakseni puuttuu kunnon suojat, eli ne joutuu siis hankkimaan/pitämään farkkujen alla erikseen.

    Niin, HD-Centteristä voi kysellä...


    E: linkkiä viilattu...
    E: viilattu lisää... ...ja puhuin jaskaa - se mitään kevlaria ollu kun 100% Armalith®:a...



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  6. #6
    Itsellä on yhdet Halvarsonin/Lindstrandsin kevlar farkut. Niillä kehtaa olla kokopäivän töissä vaihtamatta toisiin housuihin. Kovasuojia niissä ei ole, mutta paikat kyllä sellaisille. Lyhyet työmatkat ajan usein noilla kun ei viitsi aina nahkoja jalkaan pistää.



  7. #7
    Hoodin Conceptit viime kesän käytössä,parhaita ostoksia.kevlar farkut



    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  8. #8
    Lainaa (tentai @ Helmi. 24 2009,00:12) kirjoitti
    Hoodin Conceptit viime kesän käytössä,parhaita ostoksia.kevlar farkut
    Ei millään pahalla mut toi leikkaus ja malli noissa Hoodeissa on kyllä (omaan makuun ainakin) aika karsee...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  9. #9
    Meillä on Swiftin/Foxin kevlar farkkuja ollut liikkeessä ja ihan tyytyväisiä ovat asiakkaat olleet niihin. Aina ja kaikkialle ei ole kiva mennä täydellä suojapuvulla.
    Varsinkin junnuille on hyvä ostaa tuollaiset, koska muutenhan he ajavat pelkillä normifarkuilla. Oikeat mp-ajoasut kun eivät ole kovin mediaseksikkäitä keskimääräisen 16-17 vuotiaan mielestä nakkarilla
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  10. #10
    Lainaa (JaspaJami @ Helmi. 23 2009,22:48) kirjoitti
    Itsellä on yhdet Halvarsonin/Lindstrandsin kevlar farkut. Niillä kehtaa olla kokopäivän töissä vaihtamatta toisiin housuihin. Kovasuojia niissä ei ole, mutta paikat kyllä sellaisille. Lyhyet työmatkat ajan usein noilla kun ei viitsi aina nahkoja jalkaan pistää.
    Voikohan noita kevlar-housuiksi kutsua... Katsoin äsken tuoteselosteen ja puuvillaa+polyesteriä väittäisivät olevansa kokonaan. Ainakaan Lindstrandsin housu ei perustu siihen, että kangas kestäisi persauksella laahaamista kovin pitkästi. Kangas kuluu kyllä nopeasti puhki, mutta on sen tyyppistä ja tehty sellaisesta kuidusta, ettei se repeydy, kuten tavisfarkku. Sisäpuolen vahvikkeet auttavat sitten siinä laahaamisessa (perse, reisien etupuoli, polvien seutu).

    Housu on minusta varsin paksu ja siten kuuma kesällä sisätiloissa, joten en koe sitä oikein mukavaksi toimistohommissa. Toki vastaavasti riittävän jytky vakuuttamaan, että siitä on normifarkkuihin verrattuna iloa ajossa. Työkäytössä useimmiten kiskaisen väljät tekstiiliajohousut tavisfarkkujen päälle. Mikäli iltapäivällä on kuuma keli, niin nykäisen farkut ajohousujen alta pois ennen kotiinlähtöä. Eipä monena aamuna viime kesänä muutenkaan ollut kuivaa JA kuumaa aamulla, että farkkukelit olisi olleet ajella.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  11. #11
    Lainaa (Cterror @ Helmi. 24 2009,07:37) kirjoitti
    Oikeat mp-ajoasut kun eivät ole kovin mediaseksikkäitä keskimääräisen 16-17 vuotiaan mielestä nakkarilla
    Sori vaan totaalinen OT, mutta tuli mieleen yks juniori viime kesältä...

    Noin 15-vuotias kloppi oli maksimoinut katu-uskottavuuttaan ja hengaili snägärillä komeassa varustuksessa. Jampalla oli normaaliin nuorisotyyliin lenkkarit ja lököttävät trendifarkut. Samalla hip-hop hengellä oli ostettu vähintään 3 numeroa liian suuri Dainesen kyttyräselkäinen nahkatakki kaikilla herkuilla - titaaniset olkapalat mukaanlukien. Ajokkina 50cc skootteri.

    Yritetään nyt kuitenkin sivuta aihetta edes hiukan. Muistaakseni jossain brittitestissä oli tutkittu erilaisia suojia kaatumisissa ja törmäyksissä. Tulosten mukaan kinkkusämpylä oli ollut vähän parempi kuin foam-suoja. Kannattaa ehkä satsata parempiin suojiin ajofarkuissa...
  12. #12
    Itse hankin juuri tuollaiset dragging jeansin, eihän siellä suojia ole, mutta ainakin tuollaiset aijon hankkia *

    Selkäpanssari varmaankin harkittava jos sen nahkatakin alle saa mahtumaa



    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  13. #13
    Olettekos kuulleet sanontaa:"Hiki säästää verta"?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  14. #14
    Itsellä myös kovassa harkinnassa kevlar vahvisteiset farkut duunimatka ajoon ja kaupunkiin.
    Ja suojista puheen ollen irtopolvisuojia on tullut käytettyä jo muutama kesä ajohousujenkin alla. Aikaisemmin oli EVS:n perussuojat ja nyt tuli hankittua Polisportin Devil:it. Takin ja nahkapuvun alla sitten on Dainesen Wave2 selkäpanssari.
    "The Slow And Pathetic"
  15. #15
    Ei muuta kuin shortsit jalkaan vain.

    Nimim. Puolan halki shortsit+t-paita varustuksessa
  16. #16
    Lainaa (Spede1 @ Helmi. 24 2009,10:32) kirjoitti
    Ei muuta kuin shortsit jalkaan vain.

    Nimim. Puolan halki shortsit+t-paita varustuksessa
    Odotetaan nyt ensimmäistä kevätpäivää, niin voidaan aloittaa perinteinen vääntö siitä, kuinka vaarallista on ajaa liian vähissä vaatteissa..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #17
    Lainaa kirjoitti
    Tulosten mukaan kinkkusämpylä oli ollut vähän parempi kuin foam-suoja. Kannattaa ehkä satsata parempiin suojiin ajofarkuissa...


    Mulla on ollut toistavuotta duunimatka käytössä esquadin farkut.
    Suojat niissa on noi foam suojat, ja materiaalista nyt osaa sanoa, kaiketi ne paremmin kulumista kestää kuin perus farkut. Käytössä on mukavat ja ei noi nyt ihan naurettavan näköiset ole, joten kehtaa töissä heilua kokopäivän.

    Täksikesäksi haaveilin Mottowearin farkuista, sekä tollaset irtosyndit ois varmaan aika hyvät.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  18. #18
    Vaikkei se kangas kulu puhki, niin ei se tarkoita sitä että ovat turvalliset. Jos ei noissa mitään oikeita suojia ole, niin kopittamisen jälkeen iho on kyllä kasassa mutta luut siellä sisällä sitten osissa

    Omat ajohousut ovat ihan tekstiilihenkselimallia, eikä niillä mikään älyttömän kuuma tulee helteilläkään, ja hyvillä mielin voi ajella kun ei tartte miettiä mitä tapahtuu, kun tulee kippaaminen.
  19. #19
    Lainaa (vetomies @ Helmi. 24 2009,10:34) kirjoitti
    Lainaa (Spede1 @ Helmi. 24 2009,10:32) kirjoitti
    Ei muuta kuin shortsit jalkaan vain.

    Nimim. Puolan halki shortsit+t-paita varustuksessa
    Odotetaan nyt ensimmäistä kevätpäivää, niin voidaan aloittaa perinteinen vääntö siitä, kuinka vaarallista on ajaa liian vähissä vaatteissa..
    Harmi että mulla on tapana ajella kesäisin eikä tapella täällä että onko mulla oikeus ajella t-paidassa ja shortseissa. Täytynee käydä tämä taisto nyt.
  20. #20
    Lainaa (Spede1 @ Helmi. 24 2009,10:46) kirjoitti
    Harmi että mulla on tapana ajella kesäisin eikä tapella täällä että onko mulla oikeus ajella t-paidassa ja shortseissa. Täytynee käydä tämä taisto nyt.
    Onhan ihmisillä oikeus polttaa tupakkaa ja juoda alkoholiakin hengelle vaarallisia määriä, joten miksei saisi vaarantaa henkeään muillakin typerillä tavoilla?

    Enkä nyt väitä, että moottoripyöräily olisi mitään turvallista hommaa alunalkuaankaan.
  21. #21
    Kukas etsisi niitä kuvia niistä farkut jalassa lipanneista? Juu... ajakaa mun puolesta vaikka alasti!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  22. #22
    Lainaa (JaspaJami @ Helmi. 23 2009,22:48) kirjoitti
    Itsellä on yhdet Halvarsonin/Lindstrandsin kevlar farkut. Niillä kehtaa olla kokopäivän töissä vaihtamatta toisiin housuihin.
    Hiostaako noi? Ajatus olisi just tuo, että voisi pitää samoja housuja sitten kokopäivän
  23. #23
    Vanhoista viesteistä löysin myös maininnan Mottowearin farkuista. Ehtikö kukaan ostaa näitä?
  24. #24
    Testi

    Kun kaatuu niin eihän se noin aina mene, etupuolella on polvien kohdalla myös kevlaria. Tollasilla (camo värit) mennään seuraavan kauden alkupuolisko
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  25. #25
    Lainaa (panman @ Helmi. 24 2009,12:23) kirjoitti
    Lainaa (JaspaJami @ Helmi. 23 2009,22:48) kirjoitti
    Itsellä on yhdet Halvarsonin/Lindstrandsin kevlar farkut. Niillä kehtaa olla kokopäivän töissä vaihtamatta toisiin housuihin.
    Hiostaako noi? Ajatus olisi just tuo, että voisi pitää samoja housuja sitten kokopäivän
    No omasta mielestä ei hiosta ja olen niissä kokopäivän monesti ollut. Tampereella ostin (ei muista nyt liikkeen nimeä mutta joka edustaa Hondaa tuossa D-kulman takana) ja oli sielläkin joku töissä kaiket päivät samanlaiset jalassa.
  26. #26
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  27. #27
  28. #28
    Sama linkkinä

    Nämä mulla on, ja on ihan jees. Töissä pystyy olemaan koko päivän, mutta suojat on semmoset heppoiset foam suojat. Ei siis päällä tunnu normifarkkua kummallisemmalta.



    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  29. #29
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 24 2009,11:04) kirjoitti
    Kukas etsisi niitä kuvia niistä farkut jalassa lipanneista? Juu... ajakaa mun puolesta vaikka alasti!
    Täällä ainakin jotain kuvia yleisestikin kaatuneista..
    "The Slow And Pathetic"
  30.  
  31. #30
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa (Duudsoni @ Helmi. 24 2009,14:47) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 24 2009,11:04) kirjoitti
    Kukas etsisi niitä kuvia niistä farkut jalassa lipanneista? * Juu... *ajakaa mun puolesta vaikka alasti!
    Täällä ainakin jotain kuvia yleisestikin kaatuneista..
    Kyllä sen verran pitää olla älliä päässä että lyhyitä matkoja voi ajaa ajofarkuissa. Viime kesänä tuli sattuneestä syystä käytettyä prätkää duuniajossa toimiston ja työmaan välillä (n.18km) niin ei tuollaisia matkoja varten viitsi alkaa vetämään gorea tai nahkaa ylleen. Yli 100km siivut ja ratapäivät sitten erikseen, mutta tuli sitä alpeillakin kurvailtua Draggin'eissä kun oli niin infernaalisen kuuma.

    Kertaakaan en ole näissä kaatunut, joten kestävyydestä en osaa sanoa, mutta ihan mielyttävä näissä on duunissa päivä viettää. Syndit jätin suosiolla asentamatta kun ne oli sen näköiset, että lentäisivät lahkeesta kuitenkin.

    Niin eikä tarkoituskaan olisi näissä kyntää asfalttia. Kumipuoli alaspäin, vai mitäs niissä varoitustarroissa lukikaan...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen