Sivu: 12 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 442:sta
  1. #331
    Ylenmääräiset esquad farmarit olis 38/32 jollen ihan hukassa ole ja ne pehmeet suojien irvikuvat on saksittu pois. Ja suunnilleen halvallakin.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  2. #332
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Kerro nyt vielä roskiksen osoite niin käydään noutamassa.

    Vartaloja on tietysti monenlaisia mutta mielestäni housujen kokomitoitus ja leikkaus oli ihan normaali.
    Leikkaus ei ole mitään bootleg-mallia ja se on hyvä ajovarkuissa että ei puntit lepata.

    Vitosella en ole löytänyt halpamarketista farkkuja joten kerro nyt sekin osoite.
    turha niitä enää enää on kaivaa tuolta roskiksesta... ovat toivottavasti jo kaatopaikalla

    leikkaus ei vaan sopinut mulle, heldin http://www.superbikers.fi/index.php?...mart&Itemid=37
    nämä ovat minun mieleen.
    Drz
  3. #333
    Wanha lanka, mut postaus liittyy aiheeseen..

    Mä oon kohta kaks vuotta etsiny ajofarkkuja, jotka istuis hyvin ja miellyttäisi silmää. Kaikki farkut, joita oon sovittanu Suomessa ei oo kyllä malliltaan ollu mun makuun - on joko sitä "Nykäsen Matti"- tai "Liekkejä ja pääkalloja"-tyylejä.. Ainoat, jotka kuvien perusteella vois olla lähellä sitä mitä haetaan on Ranskalaiset E-Squad-farkut, mutta niitä en oo löytäny sovitettavaksi mistään, enkä millään viittis ostaa sokkona..

    Joten otin riskin ja kokeilin MP2014-messuilla spottaamani Ruste Protectionin palvelua. Lähetin yhdet omat farkkuni toissapäivänä heille räätälöintiin. Koko homma tuli maksamaan 180€, sisältäen kevlarit, polvi- ja lonkkasuojat, rahdit ja -15% messualennuksen.

    Saa nähdä mitä niistä tulee - ideana tosi hyvä, mut laitan sit infoo ku farkut tulee takas.
    ex - 2010 Ducati Hypermotard 1100S
    ex - 2014 Yamaha MT-07
    ex - 1986 Honda XBR 500
  4. #334
    Lainaa Kaff kirjoitti Katso viesti
    Wanha lanka, mut postaus liittyy aiheeseen..

    Mä oon kohta kaks vuotta etsiny ajofarkkuja, jotka istuis hyvin ja miellyttäisi silmää. Kaikki farkut, joita oon sovittanu Suomessa ei oo kyllä malliltaan ollu mun makuun - on joko sitä "Nykäsen Matti"- tai "Liekkejä ja pääkalloja"-tyylejä.. Ainoat, jotka kuvien perusteella vois olla lähellä sitä mitä haetaan on Ranskalaiset E-Squad-farkut, mutta niitä en oo löytäny sovitettavaksi mistään, enkä millään viittis ostaa sokkona..

    Joten otin riskin ja kokeilin MP2014-messuilla spottaamani Ruste Protectionin palvelua. Lähetin yhdet omat farkkuni toissapäivänä heille räätälöintiin. Koko homma tuli maksamaan 180€, sisältäen kevlarit, polvi- ja lonkkasuojat, rahdit ja -15% messualennuksen.

    Saa nähdä mitä niistä tulee - ideana tosi hyvä, mut laitan sit infoo ku farkut tulee takas.
    Mielenkiinnolla odotan, että millaista palautetta annat. Messuilla törmäsin myös kyseiseen räätälilafkaan ja kovasti houkuttaisi paritkin farkut käyttää heidän kauttaan tuunattavana.
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  5. #335
    Sama täällä, torstaina lähti farkut ovelta.
    Pientä hämmennystä ensi alkuun kun 10min tilauksen ja maksun jälkeen tuli spostiin ilmoitus että farkut on räätälöity ja tulossa kotiin Lisäksi ohjeessa mainitaan että kuriiri toimittaa pakkauksen mutta kuskilla ei ollut asiasta mitään tietoa. Noh, pientä alkukankeutta ja pääasia jos lopputulos olisi hyvä. Raportoin kyllä.
  6. #336
    Mun mielestä ei oo ostamisen arvoiset. Kuumat, ainakin sellaset missä sitä kevlaria on paljon. Ennemmin ostaisin kunnon ajohousut missä on hyvät tuuletusaukot. En suosittele ajofarkkuja.
    ZZR1400
  7. #337
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä ei oo ostamisen arvoiset. Kuumat, ainakin sellaset missä sitä kevlaria on paljon. Ennemmin ostaisin kunnon ajohousut missä on hyvät tuuletusaukot. En suosittele ajofarkkuja.
    Ajohousut on okei, mutta kaupungissa ajofarkut rulettaa, varsinkin jos pitää jalkautua ihmisten pariin.
    Tyyli ennen terveyttä.
  8. #338
    ^Näin se menee, poika osti messuilta Uimoselta ajofarkut ja RM Heinolta räppikengät kylillä pyörimistä varten. Mielummin ajofarkut kun tavalliset tai jotkut pussihousut, varmaa kuitenkin on se että kun poika menee kavereiden kanssa hengailemaan niin silloin Rukka jää naulakkoon.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #339
    Lainaa Kaff kirjoitti Katso viesti
    Wanha lanka, mut postaus liittyy aiheeseen..

    Mä oon kohta kaks vuotta etsiny ajofarkkuja, jotka istuis hyvin ja miellyttäisi silmää. Kaikki farkut, joita oon sovittanu Suomessa ei oo kyllä malliltaan ollu mun makuun - on joko sitä "Nykäsen Matti"- tai "Liekkejä ja pääkalloja"-tyylejä.. Ainoat, jotka kuvien perusteella vois olla lähellä sitä mitä haetaan on Ranskalaiset E-Squad-farkut, mutta niitä en oo löytäny sovitettavaksi mistään, enkä millään viittis ostaa sokkona..

    Joten otin riskin ja kokeilin MP2014-messuilla spottaamani Ruste Protectionin palvelua. Lähetin yhdet omat farkkuni toissapäivänä heille räätälöintiin. Koko homma tuli maksamaan 180€, sisältäen kevlarit, polvi- ja lonkkasuojat, rahdit ja -15% messualennuksen.

    Saa nähdä mitä niistä tulee - ideana tosi hyvä, mut laitan sit infoo ku farkut tulee takas.
    Palaute kiinnostaa täälläkin! Ideana kuulostaa hyvältä, ainakin messuilla kovin vakuuttavasti mainostivat tätä...
  10. #340
    Ei ole halpaa huvia tuo Rusteen käsittely. Osaava kotiompelija tekee tuon murto-osalla kustannuksista.

    Tulee meinaan ajohousuille hintaa, jos lähettää vaikkapa 100€:n housut 180€:n jatkojalostukseen. Kun ei mitään kahdenkympin halpahallifarkkujakaan oikein kannata isolla rahalla fiksailla?
    Hienot sivut ja palvelu on kyllä hyvin tuotteistettu
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 12.02.2014 klo 21:53.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  11. #341
    Itse kyllä puhun ajofarkkujen puolesta. Tuli pitkään ajeltua Rukan nahkaisessa ajoasussa, mutta kun kertaalleen olin ajofarkut vetäny jalkaan niin ei noita nahkavehkeitä ole sen jälkeen tullu laitettua päälle. ..ja vaikka kuinka on ilma-aukkoja ja muuta nahkapuvussa niin kyllä nuo kevlarfarkut silti hengittävyydeltään on ihan omaa luokkaansa.

    Itse olen kyllä aika innostunut tuosta räätälöintimahdollisuudesta ja laitan varmasti keväämmällä housut tonne Ruste:lle (kiitos aikaisemmille kommentoijille vinkistä). Mielestäni näiden ajofarkkujen yleistymisen esteenä onkin ollut lähinnä se ettei sopivan näköisiä ole löytynyt mistään. Omatkin kevlarfarkut on ihan ajofarkkujen näjöiset..

    Se mitä tuohon edellä mainittuun "kotiompelija" kustannukseen tulee niin kevlariahan ei käsittääkseni ihan tuosta vain ommella millä tahansa kotikoneella ja se ei ole materiaalinakaan mitenkään erityisen halpaa. Siihen sitten vielä kevlarlangat, tuo coolmax kangas ja suojat päälle.. Noin äkkiseltään arvioituna pidän tuota Rusten hintaa vähintäänkin kohtuullisena. ..toisaalta saahan noita ajovarusteita nykyään Lidlistäkin.
    Hornet -07
  12. #342
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eiks ne Rukan nahat ole Gore-Tex-laminoitu, että eihän sieltä tuuli mene läpi yhtään. Ei tietty reijittämättömästä nahastakaan niin hirvbeesti mutta… Kyllähän ajofarkuissa tuietty on aika kiva kun pysyy paikat kuivina ja on jotenkin enempi "freedom" meininkiä kuin pukupäällä, ainakin kun ajelee ilman polvisuojia.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #343
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaff kirjoitti Katso viesti
    Wanha lanka, mut postaus liittyy aiheeseen..

    Mä oon kohta kaks vuotta etsiny ajofarkkuja, jotka istuis hyvin ja miellyttäisi silmää. Kaikki farkut, joita oon sovittanu Suomessa ei oo kyllä malliltaan ollu mun makuun - on joko sitä "Nykäsen Matti"- tai "Liekkejä ja pääkalloja"-tyylejä.. Ainoat, jotka kuvien perusteella vois olla lähellä sitä mitä haetaan on Ranskalaiset E-Squad-farkut, mutta niitä en oo löytäny sovitettavaksi mistään, enkä millään viittis ostaa sokkona..
    Mites mottowearin valikoima, onko esim. nämä nykäsmattia vai keravatyyliä?
    http://www.bikeworld.fi/varusteet-ja...towear-city-nt
    http://www.bikeworld.fi/varusteet-ja...wear-espada-ct
  14. #344
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Mites mottowearin valikoima, onko esim. nämä nykäsmattia vai keravatyyliä?
    http://www.bikeworld.fi/varusteet-ja...towear-city-nt
    http://www.bikeworld.fi/varusteet-ja...wear-espada-ct
    Toivottavasti ei. Jälkimmäiset löytyy kaapista ja en vaihtais ihan heti pois. Kesällä duunimatkoilla, jossa vauhti ei päätä huimaa vaan joutuu seisomaan ruuhkassa, niin ihan ehdottomat byysat. Ilma virtaa lahkeen kautta ja on selkeästi viileämmät kuin nahkahousut. Itse ainakin suosittelen lämpimästi mm. kaupunkikruisailuun. Sitten kun mennään mutkille ja radalle, niin nahkahousut on pop.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  15. #345
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Samat mullakin. Ei noita normaaleista farkuista erota jos ei muita ajokamoja ole päällä. Leikkaus on melko rento, mukavemmat ajaessa ja mahtuu vaikka vähän kyykätymmätkin reidet. Tota lahkeen kiristysmekanismia vähän modasin, lahkeen narujen tilalle kuminauha niin ei ilman kenkiäkään jää lahkeet kantapään alle. Pituutta pitää kuitenkin ajoasennossa olla riittävästi. Pihinä miehenä vielä tilasin joskus Puolasta (siellä kai noi tehään?) jolloin hintaa jäi muistaakseni 120e kuluineen. Näköjään tosta Espada CT:stä tullu joku korvaava malli: http://www.defender.net.pl/product-p...WOSC-2014.html
  16. #346
    Noi Mottowearin Espadat ei kyllä eroa normi Leviksistä muuta ku leikkauksella joka sopii pärräilyyn. Kevlaria on laitettu niin pihisti tilkku persiisiin että ihan se ja sama, ja muu farkku kangas on niin ohutta että varmaan ei tuu kuuma.

    Hyvät siis kuumalla päristelyyn ja yhtä turvalliset ku muijan tuulihousut... jääny jostain syystä kaappiin.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  17. #347
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Noi Mottowearin Espadat ei kyllä eroa normi Leviksistä muuta ku leikkauksella joka sopii pärräilyyn. Kevlaria on laitettu niin pihisti tilkku persiisiin että ihan se ja sama, ja muu farkku kangas on niin ohutta että varmaan ei tuu kuuma.

    Hyvät siis kuumalla päristelyyn ja yhtä turvalliset ku muijan tuulihousut... jääny jostain syystä kaappiin.
    http://blogi.mc-lifestyle.com/2012/0...a-cora-ct.html

    Espadasta on kaks eri mallia, XTP joka on perinteinen kevlar-vahvisteinen, ja CT tuolla "uudella teknologialla". En tiedä kumpia tarkoitat. Ohuet noi CT mallitkin on, mutta ei ne ainakaan mulle ole ajohousujen korvike, vaan normifarkkujen korvike lyhyille matkoille kaupunkiin jolla saattaa säästyä naarmuilta jossain 20km/h kaadossa.
    Viimeksi muokannut: Damsku; 13.02.2014 klo 10:20.
  18. #348
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Noi Mottowearin Espadat ei kyllä eroa normi Leviksistä muuta ku leikkauksella joka sopii pärräilyyn. Kevlaria on laitettu niin pihisti tilkku persiisiin että ihan se ja sama, ja muu farkku kangas on niin ohutta että varmaan ei tuu kuuma.

    Hyvät siis kuumalla päristelyyn ja yhtä turvalliset ku muijan tuulihousut... jääny jostain syystä kaappiin.
    En muista oliko omat tuota CT-mallia, mutta on ns täyskevlarmalli. Eli kevlar kuidut on kankaan valmistusvaiheessa kudottu tuonne kankaan sisään. Eli kyllä noi nyt tavallisia kivipestujä tallifarkkuja paremmat on kaatumistilanteessa. Ja kuten todettua, jos vauhtia tulee tai on odotettavissa enemmän niin siihen jotain muuta jalkaan.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  19. #349
    Mullon kans nuo Cordura Denim -mallit. Lippoja en oo vetäny, mutta ihan hyvännäköset ja mukava pitää jalassa. Ei fiilistä, että ois välihousut ja pitkät kalsarit farkkujen alla esmes töissä kuten normi kevlarfarkuilla mitkä on myös tullu hommattua aiemmin.

    Noissa Espadoissa on tosiaan reisille tilaa vähä normia enempi eli hyvät jollei ole ihan pillikinttu suhteessa vyötärön mittaan. Samoten lahkeet on hiukan pidemmät, mitä muissa mitä on tullu kokeiltua. Mulla tahtoo normisti jäädä lahkeet vähä lyhyiksi noissa ja reisistä kiristää.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  20. #350
    Viime kesänä M-Racingin ajofarkuilla työmatkat sekä vapaa-ajan ajoja. Tarkeni ihan hyvin kun ollaan yli parinkympin lämpötiloissa

    Ainut ongelma on nuo hemmetin polvisuojat jotka hiostavat esim. töissä lämpimimmillä säillä.

    http://www.allrightshop.fi/?l&cat&grp&tuote=12412603846
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  21. #351
    Mielenkiintoinen tämä "ajofarkku"keskustelu.

    Turvallisuusasioita ei pidä koskaan sivuuttaa tai aliarvioida,
    ei mopoilussakaan.

    Ei liioin asioiden suhteuttamista "kontekstiin".

    Turha hieman "pimpattuja" Jameksia on verrata kengurupukuun.... eikö ?

    Vaikka ihan raskaalla mopolla oltaisikin liikkeellä, niin tarkoittaako
    ajofarkkujen totaalinen nonseeraminen kääntäen sitä, että samoissa ympäristöissä....
    esim. taajamissa ylipäänsä liikkuessa ollaan täysin tyhjäpäitä...... ellei 50cc mopoilla,
    kunnollisilla polkupyörillä ym. samoja nopeuksia liikuttaessa kökötetä vähintään
    "kengurun sisässä", muusta rekvisiitasta puhumattakaan ? .

    (jätän vielä tipuliivi- kortin käyttämättä)

    Johan taajamissa mopoillessa ja polkupyöräillessä pitäisi olla kaikki raskaimmat mahdolliset suojavarusteet
    ilmatyynyjä myöten käytössä......
    kun verrataan keskenään todellista suoritusympäristöä ja riskejä taajamassa asiallisesti
    liikennevirran mukana tapahtuvaan moottoripyöräilyyn.

    Ainakin jos ajatuksenkulussa ja asioiden perustelussa olisi edes pientä loogisuutta.....
    tulisi "ajofarkkujen" totaalityrmääjien otsa hiessä syyllistää pyöräilijät ja mopoilijat
    edesvastuuttomina paskiaisina ja vaatia raskaita turvavarusteita lakisääteisinä
    moisien hulluuksien suorituksiin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #352
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Viime kesänä M-Racingin ajofarkuilla työmatkat sekä vapaa-ajan ajoja. Tarkeni ihan hyvin kun ollaan yli parinkympin lämpötiloissa

    Ainut ongelma on nuo hemmetin polvisuojat jotka hiostavat esim. töissä lämpimimmillä säillä.

    http://www.allrightshop.fi/?l&cat&grp&tuote=12412603846
    Samanlaisia olen itse käytellyt parina viime kesänä. Pikkasen hiostava tuo kevlar lämpimällä. Polvisuojat ei osunu kohdalleen, joten ne lähti heti pois. Voishan noita varmaan paremmin soipiviakin olla.
    CB K R
  23. #353
    Mullei oo osunu yksissäkään koittamissani vielä polvisuojat kohilleen. Espadoissa osu lähimmäksi, mutta niissäkin ne tuli ala-asennossankin liian ylös pitkäjalkaiselle tuommosen matkakyykyn ajoasennossa.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  24. #354
    Käyttelen noissa omissa kevlar-byysissä Forcefieldin Limb Tube suojia. Uskoisin olevan pykälän paremmat kun farkkujen omat vaihtoehdot. Varsinkin paikalla pysymisen suhteen. Helppo myös repästä housujen alta pois esim. Työpäivän ajaksi.
    Limb_20Tube_202010_detail.jpg
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  25. #355
    Itse olen ollut erittäin tyytyväinen näihin.
    http://www.superbikers.fi/index.php?...mart&Itemid=37

    Mukavat päällä ja kaikin puolin ok.

    Näissäkin niin onhan ne 75€ pökät pikkusen erilaiset kun ne 200€.
    Ihan itsestä kiinni haluaako paremmat vai ei.

    Ja noissa tosiaan housujen omat polvisuojat on polven yläpuolelta puoleen sääreen ajaa sitten kyykyllä tai motolla.
    Rahat katuu!
  26. #356
    Lainaa Nörre kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ollut erittäin tyytyväinen näihin.
    http://www.superbikers.fi/index.php?...mart&Itemid=37

    Mukavat päällä ja kaikin puolin ok.

    Näissäkin niin onhan ne 75€ pökät pikkusen erilaiset kun ne 200€.
    Ihan itsestä kiinni haluaako paremmat vai ei.

    Ja noissa tosiaan housujen omat polvisuojat on polven yläpuolelta puoleen sääreen ajaa sitten kyykyllä tai motolla.
    Mulla on kanssa samanlaiset ja tyytyväinen oon pääsääntöisesti ollut. Sepaluksen vetoketju hajosi nopeasti, mutta korjaus hoitu nopeasti ja vetoketju vaihdettiin heti järeämpään malliin. Nuo iskusta kovettuvat pehmeät suojat ovat myös hyvät: istuvat hyvin ja ei ala ahdistaan työpäivän aikana. Housujen leikkauskin on tällaiselle tasapaksulle perusjampalle erinomainen.

    Oon yhdet lipat vetäny Lindstandin Lizard-tekstiilihousuilla ja niihin verrattuna noitten farkkujen kestävyys ja suojaavuus vaikuttaa huomattavasti paremmalta.
    Yamaha TZR 125 -90
    Ducati S 750 HF -01
    Triumph Daytona 675 -08
    BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
    Triumph Daytona 675 -07
    Ducati Streetfighter 848 -12
  27. #357
    Lainaa Nörre kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ollut erittäin tyytyväinen näihin.
    http://www.superbikers.fi/index.php?...mart&Itemid=37

    Mukavat päällä ja kaikin puolin ok.

    Näissäkin niin onhan ne 75€ pökät pikkusen erilaiset kun ne 200€.
    Ihan itsestä kiinni haluaako paremmat vai ei.

    Ja noissa tosiaan housujen omat polvisuojat on polven yläpuolelta puoleen sääreen ajaa sitten kyykyllä tai motolla.
    Täältä kanssa ääni näille Heldin kokokeflar farkuille. Valkkasin aikanaan sen perusteella että noissa ei mene mitään ylimääräisiä saumoja esim polvien ylä- ja alapuolella eli ulkoisesti ei erota normi farkuista.
    Vyötärön alapuolella olevat suojukset tosin jouduin erikseen myöhemmin ostamaan. Ainakaan 2013 meissuita ostaessani niitä ei ollut vakiona.
  28. #358
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Mullei oo osunu yksissäkään koittamissani vielä polvisuojat kohilleen. Espadoissa osu lähimmäksi, mutta niissäkin ne tuli ala-asennossankin liian ylös pitkäjalkaiselle tuommosen matkakyykyn ajoasennossa.
    Jos on yhtään sutjakka ja pitkäkoipinen, on ylipäänsä tosiaan hankala löytää
    sopivan kokoisia housuja joissa lahkeiden kokopituus on riittävä ja
    polvisuojat oikealla kohdalla.
    Eli sopivan istuvissa housuissa on yleensä lahje "puolessa polvessa" ja
    polvisuoja pötköttää reiden päällä .

    Spykellä on (ainakin oli) malli, jossa lahjepituus on pyörän päälläkin riittävä,
    polvisuoja oikealla kohdalla ja vyötärössä korkea takaosa ja housu muutenkin "istuva".

    Onhan ne tietty omalla tavallaan "pop" kaikki munien päällä riippuvat lökäpöksyt, mutta
    turha sellaisiin mitään polvi/lannesuojia on viritellä.
    Siinä kohtaa kun ukko lähtee hiemakin pyörimään pitkin tatamia, suojat eivät edes
    käväise niillä kohdillaan kun niiden pitäisi suht napakasti istua.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #359
    Lainaa Kaff kirjoitti Katso viesti
    Wanha lanka, mut postaus liittyy aiheeseen..

    Mä oon kohta kaks vuotta etsiny ajofarkkuja, jotka istuis hyvin ja miellyttäisi silmää. Kaikki farkut, joita oon sovittanu Suomessa ei oo kyllä malliltaan ollu mun makuun - on joko sitä "Nykäsen Matti"- tai "Liekkejä ja pääkalloja"-tyylejä.. Ainoat, jotka kuvien perusteella vois olla lähellä sitä mitä haetaan on Ranskalaiset E-Squad-farkut, mutta niitä en oo löytäny sovitettavaksi mistään, enkä millään viittis ostaa sokkona..

    Joten otin riskin ja kokeilin MP2014-messuilla spottaamani Ruste Protectionin palvelua. Lähetin yhdet omat farkkuni toissapäivänä heille räätälöintiin. Koko homma tuli maksamaan 180€, sisältäen kevlarit, polvi- ja lonkkasuojat, rahdit ja -15% messualennuksen.

    Saa nähdä mitä niistä tulee - ideana tosi hyvä, mut laitan sit infoo ku farkut tulee takas.
    Sain omani takaisin. Otin pelkät kevlarit ilman suojia/taskuja jolloin hintaa tuli 144.

    Mielestäni hyvä sijoitus. Työ vaikuttaa hyvältä ja sain viimeinkin mieleiset ajofarkut. Lähetin vanhat jo käyttöikänsä loppupuolella olleet farkut joten niille ei hintaa juurikaan voinut laskea. Nyt saivat uuden elämän joten 144 ei ole paha hinta ollenkaan. Aikaisemmin olin ostanut valmiit ajofarkut jotka olivat sinnepäin, niilläkin oli hintaa joku 150.
    Sen verran huomioita että sisälmyksiä tulee tosiaan melko paksusti (mainitaan myös Rusten sivulla) joten ne kireimmät pöksyt kannattaa jättää lähettämättä.
    Pian toivottavasti selviää miten noi sitten hikoiluttaa.

    Suosittelen.
  30.  
  31. #360
    Nyt tuli munkin farkut Rustelta.

    Kokoonpano: Kevlarit+polvisuojat+lonkkasuojat - 180€. Uhrifarkut on mukavaksi kulutetut japanilaiset 15,7 oz raakadenimistä valmistetut Momotarot, eli kestävät housut jo itsessään.

    Farkut istuu päälle niinku ennenkin, eikä ulkoapäin näy mistään ylimääräisiä ompeleita tms, ainoastaan hieman paksummat (ne tuntuu ihan moottoripyörähousuilta kun pukee päälle = kuva turvallisuudesta luotu päähän ;) ). Sisältä saumat on siistit, ja kevlarit ulottuu edessä säären puolivälistä vyötärölle ja takana polvitaipeesta vyötärölle. Takapuolen ja polvien kohdassa tuntuu olevan paksummalti kevlaria, kuin muualla.

    Suojat on D3O:lta ja ihan pätevät, lisäksi suojien paikat osuu aika nappiin (polvipaikkojen kohdat piti merkata ennen lähetystä).

    Ainoa nega tähän mennessä on, että suojille tehdyt pussit on isot suojien kokoon nähden, etenkin polvissa. Tämä aiheuttaa sen, että suojien paikat eivät pysy vakiona, vaan ne muljuu sivulta toiselle. Lisäksi suojapussien suuaukot on jotenkin liian lörpöt, suojien asennus ja poisotto ei aiheuta minkäänlaista ähellystä, niinkuin normaalisti pitäisi, ja esim lonkkasuojat saattaa tipahtaa pois paikoiltaan, jos housuja ravistelee ylösalaisin. Tosin nämä "viat" pystyy kotikonstien korjaamaan neulalla, langalla ja tarranauhalla, mutta kehityksen paikka Rustelle.

    Suosittelen palvelua, jos ei markkinoilta löydy omaan silmään sopivaa valmista ajofarkkua, ens kesänä sit selviää kuinka kuumat nää on.
    ex - 2010 Ducati Hypermotard 1100S
    ex - 2014 Yamaha MT-07
    ex - 1986 Honda XBR 500
Sivu: 12 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen