Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 108:sta
  1. #1
    Muutama foorumin ljyihin liittyv keskustelu, joissa osassa mukana tuo kuuluisa mineraaliljy.

    Thn ketjuun vain Delvaciin liittyvi linkkej.

    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac,
    delvac
    riittnee *



    Bensalla pestn pensselit, dieselill tehdn voimaa.
  2. #2
    Delvakki suskan twiniss ketju ansaitsee mielestni paikan tll.

    Edit: korjasin linkki. Tai siis kopsin oikeamman linkin tuosta alta.



  3. #3
    ^- Kyll, koska sehn on yksi tiukimmista: KLIKS.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengisssilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtn sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisntyy.
  4. #4
    Voisi olla viel yksi keskustelu, johon kerttisiin ainoastaan asiantuntijoiden mielipiteit. Tllanen Delvacci kysymys / vastaus lytyi bomber-foorumilta:
    -----------------------------------------------------------------------

    Laitoin vhn mailia Mobilille tuosta Delvacin kytst moottoripyriin:

    Moi!

    Olen lukenut useilla nettiforumeilla (suomalaisilla/ulkomaisilla) Teidn Modil Devac ljyn kyttkokemuksista moottoripyriss.

    Joten haluaisinkin kysy ett onko kyseisess ljyss mahdollisia haittapuolia moottoripyr kytss (esim. puhdistus ominaisuus). Koska alumperin Devac on ilmeisesti tarkoitettu lhinn raskaaseen diesel-kalustoon. Useat henkilt ovat kiittneet mm. kytkintuntuman ja -pidon parantumista kytettess ko. ljy.

    --------------------------------------------------------------

    Vastauksena sain seuraavaa:


    Hei,

    Mobil Delvac -sarjan ljyt on ensisijaisesti tarkoitettu raskaan kaluston dieselmoottoreihin, mutta olemme hyvin tietoisia siit ett niit kytetn paljon mys moottoripyrien moottoreissa. Ilmeisestikin, jos puhumme yleisimmin kytetyst Mobil Delvac MX 15W-40 tuotteesta, tuo SAE 15W-40 viskositeettiluokka ja mineraaliperusljy on moottorin voitelun ja erityisesti vaihteiston ja kytkimen toiminnan kannalta juuri oikea yhdistelm. Itsekn en ne mitn erityist estett asialle. Delvac -sarjan ljyt tyttvt mys bensiinimoottoreiden vaatimuksia, joten luokitusten ja vaatimusten puolesta kytt on tysin sallittua. Kyttjien kokemukset ovat olleet ilmeisen hyvi, joten voimme mys itse suositella Mobil Delvac -ljyjen kytt, edellytten ett moottorivalmistajan suorituskykyvaatimukset tyttyvt (Mobil Delvac MX 15W-40 - API SJ/ACEA A2).

    Regards / Terveisin,

    ARI MAALI
    EAME Lubes Technical Help Desk,
    ExxonMobil BSC Prague



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #5
    Aikanaan ennen kuin anntauduin Delvacille niin tutkin kummankin pyrni valmistajan vaatimukset moottoriljylle ja kun Delvac ne tytti niin miksei. Pyrt olovat BMW R 1150 R 01 ja Honda CB 250 RS 82.

    Guzzissa en kyt kun viskositeetti alue ei riit. En kyttisi myskn korkeakierroksisessa sportissa mit en osaa perustella muuten kuin epilyll voitelukyvyn riittvuudest kovilla kierroksilla.
    Stelvio NTX 12
    California Titanium
    Quota 1100
    CB 250 RS 81 2x82 ja 83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
  6. #6
    Kyselin Mobililta:

    Ostin huhtikuussa 2009 20litraa Mobil Delvac MX 15w-40 muovitynnyriss. Avasin tynnyrin tuolloin ja kytin siit 4litraa. Loput 16litraa on seissyt siin avatussa mutta korkillisessa muovitynnyriss ulkona talven yli. Onko ljy viel kyttkelpoista moottoripyrss vai menettk se ominaisuuksiaan pakkasessa ja lmptilavaihteluissa?

    Ja Vastaus:

    Terve,

    Ikv kyll emme voi en taata tuotteen suorituskyky. Emme muutenkaan anna mitn takuuta tuotteen toimivuudesta moottoripyrkytss.

    Regards / Terveisin,

    ARI MAALI
    THD Engineer
    L&S Planning & Technology
    Lubricants Technical Help Desk - Europe Africa Middle East
    ExxonMobil Business Support Center Czechia s.r.o., mail point 79,
    Vinohradsk 2828/151, 130 00 Praha 3, Czech Republic

    Toll free from Finland: 0800 114 181
    Int: +420 221 456 426
    E-mail: techdeskeurope@exxonmobil.com

    This mail is sent on behalf of ExxonMobil Finland oy ab, Espoo, Finland
  7. #7

    Hyv tieto, ostin juuri kokeeksi 20 l pnikn ja mietin silytys olosuhteita talven ajaksi. Mulla meni suizasta kytkin rikki, alkoi siis luistamaan, koska typeryyttni ajelin jollakin halvalla synteettisell litkulla. Nyt remontin jlkeen alan kyttmn delvackia heti alusta ja aika nytt jos psen sill toiset 30 vuotta.
    Varadero -03
    Suzuki gs1000g -80
    MB 190E -90
    Puch Maxi -78
  8. #8
    Nyt olen ajellut joitakin satoja kilometrej. Moottorin kyntini on pehmentynyt, mutta kytkimen kanssa pient st ongelmaa, eli joko luistaa tai sitten ei meinaa saada vaihdetta plle. Eli vaihteisto ei muuttunut ainakaan parempaan suuntaan.
    Viel on kuitenkin muutamia viikkoja ajokautta jljell ja tarkoitus kyd pidemmllkin.
    Varadero -03
    Suzuki gs1000g -80
    MB 190E -90
    Puch Maxi -78
  9. #9
    Mit vakkia kytt? mx 10w40?
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetn

  10. #10
    15W- 40. Laitoin jo kauden pakettiin, viel pit syyshuoltaa molemmat
    Varadero -03
    Suzuki gs1000g -80
    MB 190E -90
    Puch Maxi -78
  11. #11
    kysyin mobililta mx.n kytst ns sportti pyr kytss ja vastaus oli tllinen:

    Hei, Asiasta on tosiaankin keskusteltu paljon, ja ilmeisestikin Mobil Delvac MX-mineraaliljy on osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi.Tiedossa on, ett mrkkytkin toimii parhaiten juuri puhtaallamineraaliljyll. Synteettisten ja osasynteettisten ljyjen nestekitka onalhaisempi, jolloin kytkimen toiminta muuttuu - ja yleens huonompaansuuntaa. Mobil Delvac MX:n hieman korkeampi viskositeetti sopii mys hyvinmoottoripyrn moottorille ja mrkkytkimelle, joten ilmeisestikin tmyhdistelm toimii hyvin.Jos siis kyttjien kokemukset ovat mynteisi, niin emme ne mitnestett kytt Mobil Delvac MX -ljy moottoripyriss.Mitn haittaa tai ongelmia tst ei aiheudu. Best regardsKrister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic / Signum Zone PUEAME THD, L&S Planning & Technology ExxonMobil Finland Oy Ab, P.O.Box 91, 02151 Espoo - FINAn ExxonMobil Subsidiary

    vastaus kelpaa ainakin mulle
    ja eikun telvakkia zzrrlle::
    EXt.
    Kawasaki gpz 500
    Kawasaki ZZR 600
    Kawasaki ZZR 1100
    Yamaha R1
    KTM Duke 690
    Honda CB 1100
    Kawasaki ZZR1400
    Nykyiset.
    Kawasaki ZRX 1100....myynniss...
    Honda cb 750 "NightCaf" ...myynniss...
  12. #12
    Pakko ottaa osaa, ei voi vastustaa kiusausta. Moottoripyrn moottoriin semmoista ljy, jossa on moottoripyrn kuva ljypurkin kyljess. Ihan selvsti on kevn odotus mieless, nyt odottelen uutta avausta tervehtimis keskusteluun.

    -h



    <p>Tallissa odottelee WLA45 -42 _FLH74 -57 _FLSTC -94 _T120R -69 _K100RS -91 _CR500Hm -05 _CR 500 &nbsp;_RD125 -70 _HVA120 -71_KTM EXC300 -05_R1200 GS-08</p>
  13. #13
    onhan maito tlkin kyljesskin lehmn kuva eik sitkn lehmn laiteta..
    EXt.
    Kawasaki gpz 500
    Kawasaki ZZR 600
    Kawasaki ZZR 1100
    Yamaha R1
    KTM Duke 690
    Honda CB 1100
    Kawasaki ZZR1400
    Nykyiset.
    Kawasaki ZRX 1100....myynniss...
    Honda cb 750 "NightCaf" ...myynniss...
  14. #14
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 09 2011,19:34) kirjoitti
    onhan maito tlkin kyljesskin lehmn kuva eik sitkn lehmn laiteta..
    Juu ja mullakin on auto diisseli, sit konetta ei delvakilla tuhota ;)
    KTM
  15. #15
    kyttkokemuksia delvacista

    zzr600 -94 malli ajettu joku 50thkm

    castrolin kallein mahdollinen ljy jossa mp kuva kyljess
    vaihteet 2 ja 3 hyppi ei pysyny vedtyksess pll
    kytkin luisti ja vapaata ei meinannut lyty

    kaveri suositteli delvaccia... kokeilin....
    kas kummaa vaihteet toimi kuin unelma ja kytkin piti

    sama oli lteedee kawassa delvac oli loistava vaihtoehto

    suzuki gsxr1100r -97 kokeilin delvaccia ja vaihdoin 5 sadan
    jlkeen pois.. vaihteet oli tahmeat ja kytkin kummallinen
    toimi kuitenkin sitten nill uusilla hifi ljyill loistavasti

    hondaan (cbr600f) en edes kokeillut delvaccia ers guru suositteli hondan gn4 ljy ja se toimi

    nytten tallissa purettuna vanha 89 ilmaljy ff suzuki
    taitaa saada delvacit sisns kevn ensi ajoille

    jostain syyst nyttnyt ett delvacci sopii nihin hieman vanhempiin koneisiin loistavasti

    nykyinen pyr suzuki gsxr750w -93
    Entiset
    Honda cbr900rr -93
    kawasaki zx-6r -99
    kawasaki zz-r600 -95
    Suzuki gsx750f -99
    suzuki gsx750f -89
    suzuki ts125er -82
    kawasaki Zzr600 -94
    suzuki Gsxr750r -94
    honda cbr600f -91
    suzuki Gsxr1100w -97
  16. #16
    Lainaa (zuha @ Helmi. 09 2011,21:48) kirjoitti
    Lainaa (UMAS @ Helmi. 09 2011,19:34) kirjoitti
    onhan maito tlkin kyljesskin lehmn kuva eik sitkn lehmn laiteta..
    Juu ja mullakin on auto diisseli, sit konetta ei delvakilla tuhota ;)
    Molemmissa pyriss muutaman kymppitonnin ajan Vacit, moposkootterissa muutaman tonnin ajan, sek 3 autossa, joista 1 Diesel.

    Pelko kaivaa kokoajan ytimiss, ett MILLOIN ne rjht & tuhoutuu, mutta ei auta, ajettava vaan on kun ne kaikki pelaa niin loistavasti.

    ...mutta, ehk jo huomenna niist on jljell vain savupilvi...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengisssilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtn sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisntyy.
  17. #17
    Tt nyt ei kukaan usko mutta kuulin ett tt saisi 15/4l
    klikka hr
    CW-XXX RIII
    F = dp / dt
  18. #18
    Lainaa (wizard11 @ Helmi. 20 2011,16:11) kirjoitti
    Tt nyt ei kukaan usko mutta kuulin ett tt saisi 15/4l
    klikka hr
    Oikeen olet kuullut/lukenut listahinta oli 20 orjankaapu pll irtos tohon 15...

    Pits kelvata uuvateillekin, siin on ns se pakollinen rtknkuva, toisaalta se voi olla liian halpaa ollakseen tarpeeksi hyv...
    El ja anna muiden roudata.
  19. #19
    Jos tm keskustelunaihe saa sinussa aikaan verenpaineen nousua, hermostumista, pakkoliikkeit tai halua aiheuttaa muille fyysist kipua, pyydmme teit ystvllisesti siirtymn seuraavaan topiciin.

    Reader discretion is advised.


    Nimeni on Mikko ja olen delvacoholisti. *nyyh* *taptaptap*

    Elikks, oon kyttnyt D:t useammassa mopossa ja kyttisin edelleenkin mutta tilanne on nyt muuttunut sen verran ett joudun suht paljon silyttmn pyr ulkona. Kevisin ja syksyisin se tarkoittaa kylmkynnistyksi kenties melko alhaisissakin lmptiloissa ja yleens kyttmni MX 15W40 tuntuu turhan paksulta tavaralta noihin tilanteisiin.

    Yks ratkasu ois ihan oldschool kes/"talvi" ljyihin siirtyminen eli vaihto aina kun olosuhteet vaihtuu. Kaapista lytyy 15W50 ja 10w30 eli noilla varmaankin siin tapauksessa menisin. Suht tylst vaan... muka... nykyajan pullamssily.

    Toinen vaihtoehto ois sit joku ihan muu vaihtoehto, ehk (tys)synteettinen ljy mink kanssa ei tarttis mietti lmptiloja. Ongelmana siin on lhinn se, ett itselleni ei oo tullu vastaan viel yhtn ljy paksujen mineraalien lisksi mill vaihteisto toimis ees sinnepin. Kauhee kolina ja rutina ei ihmeemmin nappaa joten kysymys kuuluukin onko jollain kokemusta jostain 0/5/10 W 40/50/60 ljyst jolla vaihteistokin toimii ntisti?

    D:tkin toki lytyy synteettisen, sitkin voisi kokeilla. Ainoat prtkljyt mit nykyisess pyrss on ollut on Shellin Advance Ultra 10W40:t jotka aikasempi omistaja oli sinne vaihdattanut. Ei juurikaan hyv sanottavaa niist.
    Pegaso IE
  20. #20
    Tere.minkin meinasin osalistua delvac keskusteluun koska kokeilin sit aikoinani 1100 effss.kulutus ei muuttunut miksikn ja kytkin ei irroittanut kunnolla,pitkien kokeilujen tuloksena shellin adwance ultra 10/40 poisti murheet.kulutus puolittui ja kytkin irrotti kunnolla,pyr on nyt kulkenut 150000 km.min en ne mitn muuta hyv delvacissa kuin hinta,monesti kerrotaan sen olevan turbo testatun ja sek riitt tekemn sit hyvn pyr ljyn kun monessakaan kaupan pyrss ei ole turboa olemassakaan?Itse olen nykyn kyttnyt Motulin 20/50 ja Repsolin 15/50 mineraali oljyj joissa on Jaso Ma lukitus.Delvac on raskaan kaluston ljy ja verratkaa pyr esim:traktoriin mit yhtist net? ja jos delvak olisi niin yli vertainen kuin jotkut sanovat miksi sit sitten ei ylisesti kytetisi henkil autoissa? vaan se sopisi eritysesti pyriin,monikin laittaa autoihinsa Mobil ykkst ja minkin kuulun niihin.Kerran kysyin kaverilta joka omistaa mootorikoneistamon ja ajaa WV Transportia pumppusuutin koneella varustetulla,ett laittaisiko hn delvaccia siihen koneeseen hn vastasi ett laittaisi jos joku maksaisi kone remontin,aika hyvin vastattu.pyr on minusta paljon herkempi laite kuin auto tai traktori. Onhan niit muitakin urbaani legentoja ja tm ljy asia kuulunee siihen kategoriaan ett kun joku on kokeillut jotain niin sitten se ky kaikille ja kaikeen. Tm tll kertaa Savosta..
    Arto Mulari
  21. #21
    Vai ett kulutus oikein puolittui
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  22. #22
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vai ett kulutus oikein puolittui
    No kattosnsnsnsnsns..... Kotiinpin pakussa.... kun pata kilahti
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vai ett kulutus oikein puolittui
    Jep.
    Arto Mulari
  24. #24
    Lainaa 62arto kirjoitti Katso viesti
    Tere.minkin meinasin osalistua delvac keskusteluun koska kokeilin sit aikoinani 1100 effss.kulutus ei muuttunut miksikn ja kytkin ei irroittanut kunnolla,pitkien kokeilujen tuloksena shellin adwance ultra 10/40 poisti murheet.kulutus puolittui ja kytkin irrotti kunnolla,pyr on nyt kulkenut 150000 km.min en ne mitn muuta hyv delvacissa kuin hinta.
    Samanlaisia kokemuksia viime keslt kolmella erikokoisella / 20-87tkm ajetuilla pyrill.

    Suzuki GSX1100, Yamaha XJR1200 kuumassa koneessa ljy kuluu ihan simona samoin vaihdelaatikko oireilee, pyklt putoilevat pois, vlivapaita, 1-2 vlist vapaata mahdoton lyt. Vaihdettu Teboil 4t super bike 15w-50 oireet katosivat kertalaakista ja molemmista pyrist.

    Kawasaki LTD-440 veteraani 80-luvulta, kytkin puree tosi hyvin kinni ja tyhjkyntinet siistiytyivt, toimi nist peleist tss pyrss parhaiten, koska twinin ilmeisesti koneen lmmt ei psseet nousemaan kovin korkeiksi. Vaihdetaan kuitenkin thnkin tuo Teboilin ljy.

    En suosittele nelikko rivikoneisiin, joissa ilma-ljy jhdytys, koska ljyn ylikuumennuttua >150"C kuumassa kaupunkiajossa ljy menett nopeasti ominaisuuksiaan. Vesijhdytteisiss "mopoissa" en ole pssyt tuotetta itse testaamaan.
  25. #25
    Kulutus puolittui? Tuota ei usko sarvikuonokaan. Minulla Delvacia vastaava oljy XT600ssa ja se vie nyt about 5/100. Jos vaihdan Shellin advance ultraan se vie 2,5/100? Jaanee jaa, bobbejaan...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  26. #26
    ^ Oliskohan kuitenkin kyse ljynkulutuksen puolittumisesta.
  27. #27
    Nyt psen minkin testaamana Delvacia, lytyi nimittin tysi pahvilaatikko (24 x 1quartz peltipurkkeja) Delvac 1200 Superia. Ei mitn hajua miten vanhaa kamaa, luultavasti 80-luvulta, mutta saa kelvata Yamahan koneeseen

    Tllaisia purkkeja:
    http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225...CBLVMCdHsw.jpg
    Tuono Factory R, Ducati 748 ja YZF600R Thundercat
  28. #28
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Nyt psen minkin testaamana Delvacia, lytyi nimittin tysi pahvilaatikko (24 x 1quartz peltipurkkeja) Delvac 1200 Superia. Ei mitn hajua miten vanhaa kamaa, luultavasti 80-luvulta, mutta saa kelvata Yamahan koneeseen

    Tllaisia purkkeja:
    http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225...CBLVMCdHsw.jpg
    Myyt nuo tlkit jollekkin hyrypiselle kerilijlle ja ostat niill rahoilla tilalle triplamrn uutta ljy.
    RC8 mkkiajeluihin
    K7 gixxeri radalle, FXST kainaloiden tuuletukseen, Kymco Agility 50 ajokiellon varalle
    Don't call me stupid, I'm insane!
  29. #29
    Lainaa gsx1100 kirjoitti Katso viesti
    Vesijhdytteisiss "mopoissa" en ole pssyt tuotetta itse testaamaan.
    BMW K1200R:ss nyt eka 200km Delvac MX:ll (15W-40) takana. Koneen net siistiytyivt ja vaihteet toimivat moitteetta. Ei tuosta BMW:n laatikosta mitn Hondaa saa aikaiseksi vaikka ljyt vaihtaa.
    <p><em><strike>HD Sporster 883 -02</strike></em></p><p><em><strike style="font-size: 12px;">Honda VFR800 &nbsp;02</strike></em></p><p><em><strike style="font-size: 12px;">Yamaha YZF-R1 -07</strike></em></p><p><strong>BMW K1200R 07</strong></p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa Juho80 kirjoitti Katso viesti
    Ei tuosta BMW:n laatikosta mitn Hondaa saa aikaiseksi vaikka ljyt vaihtaa.
    Ja luojalle kiitos siit!
    Its better to die on your feet than live on your knees...
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen