Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Olenko ymmärtänyt oikein, että 525 on leveämpi ketju kuin 520.
    Onko näillä ketjuilla kestävyys tai muita käyttössä ilmeneviä eroja 600cc pyörässä?
    Olen syytön - ja sillä sipuli.
  2. #2
    520 on 6 milliä leveä ratas. 525 on joku 7.25mm leveä.


    5 on jako, joka on sama.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Laitan tänne perää vielä kysymyksen.
    -03 R6 ja sitten kun ketjujen ja rattaiden vaihto lähestyy, niin mitäpä käytännön eroa on laittaako 520 vai 530 ketjut ja rattaat? Entäpä onko noita pyörien ketjuja tapana lyhentää venymisen johdosta jossain vaiheessa, vai vaihdetaanko ne ennenkuin sellaiseen tulee tarvetta? Kiitämme näistä Sit vielä vähemmän tärkeä juttu. O- ja X-rengasketjuista olen etsinyt juttua mut ei o vielä auennu et minkälainen se X-systeemi on? Onko jollain valokuvaa vaikka? :P
  4. #4
    Lainaa (Kalle__K @ Maalis. 11 2009,11:15) kirjoitti
    Laitan tänne perää vielä kysymyksen. *
    -03 R6 ja sitten kun ketjujen ja rattaiden vaihto lähestyy, niin mitäpä käytännön eroa on laittaako 520 vai 530 ketjut ja rattaat? Entäpä onko noita pyörien ketjuja tapana lyhentää venymisen johdosta jossain vaiheessa, vai vaihdetaanko ne ennenkuin sellaiseen tulee tarvetta? Kiitämme näistä Sit vielä vähemmän tärkeä juttu. O- ja X-rengasketjuista olen etsinyt juttua mut ei o vielä auennu et minkälainen se X-systeemi on? Onko jollain valokuvaa vaikka? :P
    Paino ja jotkut puhuvat myös "kitkan" vaikutuksesta.. tämä ei siis omalla suulla sanottuna, vaan jostain joskus luettuna. Samalla jos esim. pakettina laittaa niin voi myös harkita alumiinista takaratasta, oli nimittäin melkoinen ero painossa teräksiseen. Nuo ilmeisesti kuluu nopeammin, mutta mulle myyjä vakuutteli, ettei pitäisi hirveetä eroa olla. Jousittamatonta massaa kuitenkin hieman vähemmän tuolla.

    Itse en pätkisi kulunutta ketjua, vaan vaihtoon menee. Ei viitti ottaa riskiä, että pätkähtää poikki ajossa ja sitten huonolla tuurilla etitään ketjun toista päätä jostain lohkon sisältä

    - P

    Edit: ja kestävyys ilmeisesti myös, koska onhan 530:ssa materiaalia hieman enemmän ja tätä kautta varmaan kestää periaatteessa paremmin rasitusta. Toisaalta tuostakin on kuullut, että hyvin on kestänyt myös 520:t. Tuokaan ei siis faktaa, vaan luettua. Omassa ei ole mennyt vielä ainakaan poikki



  5. #5
    Lainaa (Kalle__K @ Maalis. 11 2009,11:15) kirjoitti
    O- ja X-rengasketjuista olen etsinyt juttua mut ei o vielä auennu et minkälainen se X-systeemi on? Onko jollain valokuvaa vaikka? :P
    Tiivisteistä on kyse. O-rengas on poikkileikkaukseltaan O ja X-rengas on poikkileikkaukseltaan X. O-renkaassa on kaksi tiivistepintaa, X-renkaassa neljä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #6
    X-rengas on x siis vain sivusta katsottuna, mikä tässä vielä tarkennettakoon

    -hh-
  7. #7
    Noin niinkuin hahmottamisen helpottamiseksi:

    <p>-- Backman</p>
  8. #8
    Lainaa (MrB @ Maalis. 13 2009,12:49) kirjoitti
    Noin niinkuin hahmottamisen helpottamiseksi:

    Kiitos Ihmeen vaikea asia kuvailla verbaalisti, mikä fysiikan tajun vaje liekin syynä.

    -hh-
  9. #9
    Lainaa (MrB @ Maalis. 13 2009,12:49) kirjoitti
    Noin niinkuin hahmottamisen helpottamiseksi:

    Kiitos! Valokuva kertoi kaiken tarvittavan!
  10. #10
    Lainaa (MrB @ Maalis. 13 2009,12:49) kirjoitti
    Noin niinkuin hahmottamisen helpottamiseksi:
    Kiitos kuvasta! Tajusin ekaa kertaa tuon idean...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  11. #11
    Tekisi mieli laittaa piikkiä pienempi eturatas gixxeriin ja ostinkin 520-jaolla olevan pienemmän eturattaan. Asentaessa huomasin, että takaratas onkin JTR1792.45 eli 525-jakoinen. Toimiiko tuo kapeampi eturatas tuon leveämmän ketjun kanssa?
  12.  
  13. #12
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Talkkari kirjoitti Katso viesti
    Tekisi mieli laittaa piikkiä pienempi eturatas gixxeriin ja ostinkin 520-jaolla olevan pienemmän eturattaan. Asentaessa huomasin, että takaratas onkin JTR1792.45 eli 525-jakoinen. Toimiiko tuo kapeampi eturatas tuon leveämmän ketjun kanssa?
    En usko, että monikaan on kokeillut kasvaneen rattaalta poishyppäämisen riskin vuoksi.

    Sinä voit olla ensimmäinen urhea?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.