Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 169:sta
  1. #61
    Lainaa (Repa @ Helmi. 13 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (AF-1 @ Helmi. 13 2009,21:43) kirjoitti
    600 f
    Power: 108.00 HP (78.8 kW)) @ 12500 RPM
    Torque: 63.00 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs) @ 10000 RPM

    vfr
    Power: 107.00 HP (78.1 kW)) @ 10500 RPM
    Torque: 80.00 Nm (8.2 kgf-m or 59.0 ft.lbs) @ 8750 RPM

    Se ei kuule noilla luokilla ole mitään väliä kummalla ajaa.
    Sitten kun on vääntöä 60 vs 100 niin sen jo huomaa, loput on turhaa höpinää.
    Höpö höpö. Alle 150 Nm väännöt ei oo vääntöjä olenkaan. Eikä oikeen nekään. Osta poika kerralla vääntöä ja tehoa niin, ettei tartte puhua tyhjiä. Mie myyn bemarin siul. Sit on vääntöä ja tehoa tarpeeks. Mulle oli ainakin kahdeks kuukaudeks. Sit piti saada enemmän kuin 250 hp/200 Nm+ vääntöä. Eikä taida rajaa tulla vastaan. Mut noi turinat *60-vs 100 kuulostaakin *jo ihan ampiaisten sirinältä. Pthui.

    t. Repa
    Missä sä olit silloo kun järkeä jaettiin?!?!?!?!?

    Toki 60-150nm korreloi vielä pahemmin kuin 60-110!!!
    Eieeei eie e e e eiku mä mä mä olen rererepa ...niiniii mul on tutututututrpo.
    SUZUKI B-KING
  2. #62
    Lainaa (AF-1 @ Helmi. 13 2009,22:46) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 13 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (AF-1 @ Helmi. 13 2009,21:43) kirjoitti
    600 f
    Power: 108.00 HP (78.8 kW)) @ 12500 RPM
    Torque: 63.00 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs) @ 10000 RPM

    vfr
    Power: 107.00 HP (78.1 kW)) @ 10500 RPM
    Torque: 80.00 Nm (8.2 kgf-m or 59.0 ft.lbs) @ 8750 RPM

    Se ei kuule noilla luokilla ole mitään väliä kummalla ajaa.
    Sitten kun on vääntöä 60 vs 100 niin sen jo huomaa, loput on turhaa höpinää.
    Höpö höpö. Alle 150 Nm väännöt ei oo vääntöjä olenkaan. Eikä oikeen nekään. Osta poika kerralla vääntöä ja tehoa niin, ettei tartte puhua tyhjiä. Mie myyn bemarin siul. Sit on vääntöä ja tehoa tarpeeks. Mulle oli ainakin kahdeks kuukaudeks. Sit piti saada enemmän kuin 250 hp/200 Nm+ vääntöä. Eikä taida rajaa tulla vastaan. Mut noi turinat *60-vs 100 kuulostaakin *jo ihan ampiaisten sirinältä. Pthui.

    t. Repa
    Missä sä olit silloo kun järkeä jaettiin?!?!?!?!?

    Toki *60-150nm korreloi vielä pahemmin kuin 60-110!!!
    Eieeei eie e e e eiku mä mä mä olen rererepa ...niiniii mul on tutututututrpo.
    pöhkö
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  3. #63
    Honta on hyvä. Mulla on niitten tekemä ruohonleikkuri jotain vm. 76 ja sitten lumilinko kans vm. 93. Samaa ongelmaa kyllä kuin siinä Repan Wingissä eli savuttavat perhanat aika lailla. Lumilingon hydrostaattinen vetosysteemi on kyllä todella viksu verrattuna mökkilinkoni (Toro vm. 2003) viisi eteen - 2 taakse -vaihteistoon. Jotenkin tulee siitä Torosta ihan Harrikka mieleen, siinä oli jo heti uutena vetopyörästö väärin kasattu ja itse sain korjata. Ja muutenkin sen käsittely on kyllä todella kömpelöä Hontaan verrattuna.

    Mopona Honta on kyllä vähän semmoinen Corolla - kieltämättä. Niitä tulee vastaan joka kulmassa. Omiin tarpeisiini passaisi kyllä Wingi, mutta niitäkin on joka puolella niin pihkuran paljon.
    Noh, tulevana syksynä käydään viiden LT-äijän kanssa koeajamassa moiset rapakon takana ja poiketaan matkalla (Chicago -L.A.) tuolla http://www.curvecowboyreunion.com/CCR2009/index.php

    Vuokraamo (Eagleriders) yritti ensiksi tyrkyttää meille Harrikoita, mutta tommoinen 6-7000 km reissu haisee jo siinä tapauksessa liikaa työltä, joten lupasivat sitten erikoistoimituksella Wingit kun kerrottiin, että ollaan sentään Pemarimiehiä ja Suomesta asti. *Ja kun reissussa ollaan niin sitten pitää käydä vieraissa eli Puimureita ei edes kyselty . Ollaan varattu parkkipaikat sieltä LT-treffeiltä hotellin keittiön oven vierestä heti roskaksäiliöiden takaa...

    Ja jos ajaessa meinaa tulla kuuma, niin sitten vaan shortsit, läpyttimet ja hihaton t-paita ajoasuksi, niin ei erotuta muista Wingimiehistä *

    t. pozo



    PS. Tules Jarska elokuussa nyt jo vihdoin sinne Himokselle verestelmään Puimurimuistojasi niin saadaan me rivikoneäijät ihmetellä sitä veekoneen tasaista käyntiä. Tulee sinne Wingimies Pomppekin jo toista kertaa kun luvattiin olla tyrkkäämättä sen mopoa järveen...
    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #64
    Tyrkkäätte kumminki!
    Same shit, different day.
  5. #65
    juu honda mbx:ssä oli sähkövikaa aikanaan lujasti
    ja on yks viritetty mbx leikannu kiin noi 120kmh
    vauhdissa sillon meinas mennä metsää pyörä
    mutta ei onneksi.
    honda cr 250 r oli käynistin polkimen hammasratas
    jotenki sökö ku hurttas välillä mutta vaihdon
    jälkeen ei mitään ongelmaa muuten huippu peli
    oli ja kadun sitä ku myin.
    nykyinen honda vtr sp1 sais olla "vähä" tehokkaampi
    ja keveämpi.
  6. #66
    Lainaa (pozo izquierdo @ Helmi. 13 2009,22:51) kirjoitti
    Honta on hyvä. Mulla on niitten tekemä ruohonleikkuri jotain vm. 76 ja sitten lumilinko kans vm. 93. Samaa ongelmaa kyllä kuin siinä Repan Wingissä eli savuttavat perhanat aika lailla. Lumilingon hydrostaattinen vetosysteemi on kyllä todella viksu verrattuna mökkilinkoni (Toro vm. 2003) viisi eteen - 2 taakse -vaihteistoon. Jotenkin tulee siitä Torosta ihan Harrikka mieleen, siinä oli jo heti uutena vetopyörästö väärin kasattu ja itse sain korjata. Ja muutenkin sen käsittely on kyllä todella kömpelöä Hontaan verrattuna.

    Mopona Honta on kyllä vähän semmoinen Corolla - kieltämättä. Niitä tulee vastaan joka kulmassa. Omiin tarpeisiini passaisi kyllä Wingi, mutta niitäkin on joka puolella niin pihkuran paljon.
    Noh, tulevana syksynä käydään viiden LT-äijän kanssa koeajamassa moiset rapakon takana ja poiketaan matkalla (Chicago -L.A.) tuolla http://www.curvecowboyreunion.com/CCR2009/index.php

    Vuokraamo (Eagleriders) yritti ensiksi tyrkyttää meille Harrikoita, mutta tommoinen 6-7000 km reissu haisee jo siinä tapauksessa liikaa työltä, joten lupasivat sitten erikoistoimituksella Wingit kun kerrottiin, että ollaan sentään Pemarimiehiä ja Suomesta asti. *Ja kun reissussa ollaan niin sitten pitää käydä vieraissa eli Puimureita ei edes kyselty . Ollaan varattu parkkipaikat sieltä LT-treffeiltä hotellin keittiön oven vierestä heti roskaksäiliöiden takaa...

    Ja jos ajaessa meinaa tulla kuuma, niin sitten vaan shortsit, läpyttimet ja hihaton t-paita ajoasuksi, niin ei erotuta muista Wingimiehistä *

    t. pozo



    PS. Tules Jarska elokuussa nyt jo vihdoin sinne Himokselle verestelmään Puimurimuistojasi niin saadaan me rivikoneäijät ihmetellä sitä veekoneen tasaista käyntiä. Tulee sinne Wingimies Pomppekin jo toista kertaa kun luvattiin olla tyrkkäämättä sen mopoa järveen...
    No perskules pozo, pitikö tuo ihan asiasta tehen tulla näyttään miltä se oikea mopo kuulostaa

    Jos ei nyt ole menny viimenenki järki ja alla on sillon jo BMW GT 1300
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  7. #67
    Mulla on ollu sellanen tapa, että jos mollaa mun vaimoa niin ei ku nokkaan ja sama pätee pyöriin.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  8. #68
    No niin!

    Nyt pöhisee keskustelu täällä silleen, että talviunet on ohi ja uutta ajokautta polttelee...

    Kyllä se sieltä. *

    Jos Hondaa haluatte mollata, niin antaa mennä vaan.

    Täällä kestetään. Ja väännetään Hiljan (VFR Vtec) kaasukahvaa.
    On siellä niitä hevosvoimia. Ja vääntöjä kanssa.
    Sillä lailla, että vie meidät pitkälle. Ja tuo takaisin...

    -jami

    e: kirojitusvihreet



    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  9. #69
    Lainaa (mopedman @ Helmi. 13 2009,19:07) kirjoitti
    Miksi me Guzziukot jäädään ihan paitsi koko mollaamisesta? Tämä on väärin niin väärin! Vaadimme oman osuutemme haukkumisista..
    tulee olemaan
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  10. #70

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (jarska @ Helmi. 13 2009,21:11) kirjoitti
    Myönnän että hyvä ajettava tuo lotja oli, en vaan saanut sitä prkleellistä niskaan puhallusta pois edes ceebailyesin lasilla pois, saatikka polvieni kolotusta vaikka laskupalat asensin
    Mulla on omassa Bemarissa sama ongelma jos ajaa sivuikkuna auki. Ja polviakin kolottaa jos ilmastoinnilla puhalluttaa kylmää jaloille. Ihan paska!
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  11. #71
    Hahaha ...puimuri on paska
    SUZUKI B-KING
  12. #72
    Lainaa (AF-1 @ Helmi. 13 2009,22:46) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 13 2009,22:42) kirjoitti
    Lainaa (AF-1 @ Helmi. 13 2009,21:43) kirjoitti
    600 f
    Power: 108.00 HP (78.8 kW)) @ 12500 RPM
    Torque: 63.00 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs) @ 10000 RPM

    vfr
    Power: 107.00 HP (78.1 kW)) @ 10500 RPM
    Torque: 80.00 Nm (8.2 kgf-m or 59.0 ft.lbs) @ 8750 RPM

    Se ei kuule noilla luokilla ole mitään väliä kummalla ajaa.
    Sitten kun on vääntöä 60 vs 100 niin sen jo huomaa, loput on turhaa höpinää.
    Höpö höpö. Alle 150 Nm väännöt ei oo vääntöjä olenkaan. Eikä oikeen nekään. Osta poika kerralla vääntöä ja tehoa niin, ettei tartte puhua tyhjiä. Mie myyn bemarin siul. Sit on vääntöä ja tehoa tarpeeks. Mulle oli ainakin kahdeks kuukaudeks. Sit piti saada enemmän kuin 250 hp/200 Nm+ vääntöä. Eikä taida rajaa tulla vastaan. Mut noi turinat *60-vs 100 kuulostaakin *jo ihan ampiaisten sirinältä. Pthui.

    t. Repa
    Missä sä olit silloo kun järkeä jaettiin?!?!?!?!?

    Toki *60-150nm korreloi vielä pahemmin kuin 60-110!!!
    Eieeei eie e e e eiku mä mä mä olen rererepa ...niiniii mul on tutututututrpo.
    Sillä ei varmaankaan ole mitään merkitystä missä minä silloin olen ollut.

    Mutta noista väännöistä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että vääntö on semmoista voimaa, joka tulee alhaisilla kierroksilla. Ja kun nuo kyykkymopojen "väännöt" löytyvät tuolla 9000-10000 kierroksen huitteilla, niin ollaan kohtuullisen kaukana, etten sanoisi valovuoden päässä väännöstä. Kyllä niitä vain ajertaan kierroksilla, ei väännöllä. Vaikka olisi se sinun haaveilema tonninen alla.

    Esim vakio BMW K1200S/K1300S-R-GT: vääntöä löytyy jo alle 3000 rpm noin 90Nm, vaikka huipputehot ovat 11000 kierroksen huitteilla eikä kone ole tuon suurempi. Ovat luonteeltaan oikeasti vääntäviä koneita vaikkakin suhteellisen tehokkaita.

    Totuushan on semmoinen, ettei vääntöä saa aikaiseksi kuin kuutioilla (ja ahtamalla). Se, millä kierrosalueella vääntö löytyy, on sitten hoidettu tekniikalla. Jos halutaan alavääntöä, joudutaan uhraamaan huipputehoa jonkin verran. Ehkä poarhaimmat esimerkit löytyvät suurista customeista tai Wingistä. Vähän tehoa, paljon vääntöä, ja sitä löytyy aina tyhjäkäyntikierroksilta lähtien.

    Hyvää Ystävänpäivää!

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  13. #73
    Hondathan on neideille ja bimmerit papoille. Paskoja vespoja molemmat, ostakaa vaikka hyosungit.
    Supermoto
  14. #74
    Niin, 420.000 km Hondalla takana. Kyllä on tuskaa ollut:
    CB125 piti kerran porauttaa kun tehot jo hävis 25 tkm kohdalla
    CB350 kaksi kertaa katkes nokkaketju
    CB750 tuutti pelas aika hyvin, kannentiivisteen taisin vaihtaa kun öljyä ruikki polville
    VF750 joku ihme kuulikärkikynänjousi katkes vaihteistosta, lämpöä tuppas ottamaan radalla ajaessa
    VFR750 oli täysin huoleton peli
    CBR1000 kesti hyvin, nokkaketjun kiristin vaihdettiin, mut em mää ajanu sillä ko 170 tkm
    CBR1100XX nokkaketju räksätti kuin mikäkin
    ST1300 huojuu kuin haavanlehti tuulessa

    Korkea aika olis hankkia joku muu. Ei mitään munatonta peliä vaan sellainen jota kaikki kadehtii ja haukkuu ==> BMW:ssä olis aineista siinä mielessä ....
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  15. #75
    Pozo tuossa mainitsikin tuon hondan kohdalla aina esiin tulevan.."niitä tulee vastaan joka kulmalla".

    Siihen liittyen jos verrataan vaikkapa k8 hayabusaan, yhtäkkii niitä myytiin niin pirusti että todellakin tuli vastaan joka kulmilla

    Tekeekö se sitte pyörästä huonon jos porukka tahtoo semmosen
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  16. #76
    Lainaa (Repa @ Helmi. 13 2009,22:42) kirjoitti
    Höpö höpö. Alle 150 Nm väännöt ei oo vääntöjä olenkaan. Eikä oikeen nekään. Osta poika kerralla vääntöä ja tehoa niin, ettei tartte puhua tyhjiä. Mie myyn bemarin siul. Sit on vääntöä ja tehoa tarpeeks. Mulle oli ainakin kahdeks kuukaudeks. Sit piti saada enemmän kuin 250 hp/200 Nm+ vääntöä. Eikä taida rajaa tulla vastaan. Mut noi turinat *60-vs 100 kuulostaakin *jo ihan ampiaisten sirinältä. Pthui.
    Vääntö on takseihin liittyvä yliarvostettu mukavuustekijä. Kun kroppa ei enää taivu vaihteelle ja korva ja psyyke ei kestä kierroksia, niin tarvitaan vääntöä korvikkeeksi ja aletaan hölisemään siitä moottoripyöräilyn teemana numero yksi.

    Kaikissa koneissa tarvitaan kierroksia, että saadaan sitä vääntöä. Kyse on vain siitä kuinka paljon niitä kierroksia tarvitaan ja kuinka paljon kone kestää kierroksia ja kuinka laajalla kierrosalueella kone on toimiva. Kusiaisessa irtoaa alle 70 Nm 11250 kierroksella eli juuri siellä missä minun mielestäni kuuluukin. Paras teho sitten vasta lähempänä 14000 kiekkaa, joten vauhdinsäätöaluetta riittää eikä meno tyssää oitis vääntöalueen jälkeen. Taajamaajossakin kiekkaa voi hyvin pitää siinä 7000 tonnin paremmalla puolella eikä tunnu missään. Nyt joku saa rauhassa esitellä bokserin tahi auton moottorin kokoisen veekakkosen huikeita alakierrosvääntöjä 2000 kierroksella. Tähän vastaan, että ei kiinnosta traktorilla tai puimurilla ajaminen. Ajelen mieluimmin laitteilla, jotka tykkää kierrättämisestä. Kukin tyylillään. Kunnon kiljutus mutkasta toiseen...nannaa!
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  17. #77
    Lainaa (jarska @ Helmi. 14 2009,11:40) kirjoitti
    Pozo tuossa mainitsikin tuon hondan kohdalla aina esiin tulevan.."niitä tulee vastaan joka kulmalla".

    Siihen liittyen jos verrataan vaikkapa k8 hayabusaan, yhtäkkii niitä myytiin niin pirusti että todellakin tuli vastaan joka kulmilla

    Tekeekö se sitte pyörästä huonon jos porukka tahtoo semmosen
    +1
    Vääääntöä pitää olla kun on kuormaa ja matkustaja ja ohi pitää päästä reippaasti.... aah tulis jo kesä
    SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
  18. #78
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,11:02) kirjoitti
    Mutta noista väännöistä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että vääntö on semmoista voimaa, joka tulee alhaisilla kierroksilla. Ja kun nuo kyykkymopojen "väännöt" löytyvät tuolla 9000-10000 kierroksen huitteilla, niin ollaan kohtuullisen kaukana, etten sanoisi valovuoden päässä väännöstä. Kyllä niitä vain ajertaan kierroksilla, ei väännöllä. Vaikka olisi se sinun haaveilema tonninen alla.
    Kaikkia koneita ajetaan kierroksilla. Ilman kierroksia ei ole vääntöä, ei niin missään koneessa. Paras teho vaatii vielä enemmän kierroksia kuin paras vääntö. Tärkein asia koko setissä on se, kuinka laajalla alueella moottori on käyttökelpoinen. Kilokyykky on kyllä aivan ylivoimainen tässä suhteessa. Käyttökelpoista vääntöä on runsaasti jo alhaalla vaikka huiput tulevatkin vasta suhteellisen kovilla kierroksilla. Toisaalta voi ajella matalilla kierroksilla ja toisaalta voit kierrättää eikä meno lopu välittömästi parhaan vääntöalueen jälkeen vaan sen jälkeenkin on vielä reserviä kierrättää. Ihan miten vain ja aina toimii. Tähän ei maatalousmoottorikykene.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  19. #79
    Lainaa (pozo izquierdo @ Helmi. 13 2009,22:51) kirjoitti
    Mopona Honta on kyllä vähän semmoinen Corolla - kieltämättä. Niitä tulee vastaan joka kulmassa.
    ei muuten pidä paikkaansa
    ei joka kulmassa tule vastaan....

    ihmettelin hieman aikaa kun hontaa haukutaan... olen
    omaani hyvin tyytyväinen....
    sitten heräsin ja huomasin että minun honta onkin
    jenkkien tekemä
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  20. #80
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,12:07) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,11:02) kirjoitti
    Mutta noista väännöistä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että vääntö on semmoista voimaa, joka tulee alhaisilla kierroksilla. Ja kun nuo kyykkymopojen "väännöt" löytyvät tuolla 9000-10000 kierroksen huitteilla, niin ollaan kohtuullisen kaukana, etten sanoisi valovuoden päässä väännöstä. Kyllä niitä vain ajertaan kierroksilla, ei väännöllä. Vaikka olisi se sinun haaveilema tonninen alla.
    Kaikkia koneita ajetaan kierroksilla. Ilman kierroksia ei ole vääntöä, ei niin missään koneessa. Paras teho vaatii vielä enemmän kierroksia kuin paras vääntö. Tärkein asia koko setissä on se, kuinka laajalla alueella moottori on käyttökelpoinen. Kilokyykky on kyllä aivan ylivoimainen tässä suhteessa. Käyttökelpoista vääntöä on runsaasti jo alhaalla vaikka huiput tulevatkin vasta suhteellisen kovilla kierroksilla. Toisaalta voi ajella matalilla kierroksilla ja toisaalta voit kierrättää eikä meno lopu välittömästi parhaan vääntöalueen jälkeen vaan sen jälkeenkin on vielä reserviä kierrättää. Ihan miten vain ja aina toimii. Tähän ei maatalousmoottorikykene.
    Kyllä tuo maatalousmoottori tuohon kykenee. Ja päihittää mennen tullen. Paitsi kierroksissa, jotka leikataan 11.000 kohdalla. Mutta ei sen olekaan tarkoitus olla mikään sirittävä sirkkalauma. Riittää kun tehoa ja vääntöä löytyy tarpeeksi.

    Ihan käyttökelpoisia pelejä ne kilokyykyt ovat, ei siitä mihinkään pääse. Ja alavääntöäkin niissä on enemmän kuin kusiaisissa.

    Jokainen ajakoon niin kuin tykkää ja millä tykkää. Ihan vapaasti. kaikki moottoripyörät ovat ihan hyviä. Ja on ihan hyvä, että niitä on erilaisia erilaiseen makuun, ettei kaikkien tarvitsisi ajaa Jawalla, niin kuin ennen vanhaan vanhoina hyvinä aikoina.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  21. #81
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,11:55) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 13 2009,22:42) kirjoitti
    Höpö höpö. Alle 150 Nm väännöt ei oo vääntöjä olenkaan. Eikä oikeen nekään. Osta poika kerralla vääntöä ja tehoa niin, ettei tartte puhua tyhjiä. Mie myyn bemarin siul. Sit on vääntöä ja tehoa tarpeeks. Mulle oli ainakin kahdeks kuukaudeks. Sit piti saada enemmän kuin 250 hp/200 Nm+ vääntöä. Eikä taida rajaa tulla vastaan. Mut noi turinat *60-vs 100 kuulostaakin *jo ihan ampiaisten sirinältä. Pthui.
    Vääntö on takseihin liittyvä yliarvostettu mukavuustekijä. Kun kroppa ei enää taivu vaihteelle ja korva ja psyyke ei kestä kierroksia, niin tarvitaan vääntöä korvikkeeksi ja aletaan hölisemään siitä moottoripyöräilyn teemana numero yksi.

    Kaikissa koneissa tarvitaan kierroksia, että saadaan sitä vääntöä. Kyse on vain siitä kuinka paljon niitä kierroksia tarvitaan ja kuinka paljon kone kestää kierroksia ja kuinka laajalla kierrosalueella kone on toimiva. Kusiaisessa irtoaa alle 70 Nm 11250 kierroksella eli juuri siellä missä minun mielestäni kuuluukin. Paras teho sitten vasta lähempänä 14000 kiekkaa, joten vauhdinsäätöaluetta riittää eikä meno tyssää oitis vääntöalueen jälkeen. Taajamaajossakin kiekkaa voi hyvin pitää siinä 7000 tonnin paremmalla puolella eikä tunnu missään. Nyt joku saa rauhassa esitellä bokserin tahi auton moottorin kokoisen veekakkosen huikeita alakierrosvääntöjä 2000 kierroksella. Tähän vastaan, että ei kiinnosta traktorilla tai puimurilla ajaminen. Ajelen mieluimmin laitteilla, jotka tykkää kierrättämisestä. Kukin tyylillään. Kunnon kiljutus mutkasta toiseen...nannaa!
    Olkoon se taksi tai mikä muu vempain hyvänsä, niin kyllä tuosta väännöstä puhutaan aivan turhan paljon ja sitä yliarvostetaan aivan liikaa. Monet sitten vielä puhuvat siitä ymmärtämättä edes mitä se on.

    Olellisinta moottorissa lienee sen kohtuullisen järkevä käytettävyys ja että se tuottaa mielihyvää käyttäjälleen, oli se sitten kusiainen tai kilonen tai tie minkä kokoinen hyvänsä ja olipa sitten pyörä millainen hyvänsä.

    Ja amerikkalaisethan se aikanaan kiteyttivät yhteen lauseeseen:"There is nothing but cubic inches!"

    Ja ahtimillahan noita voi sitten yrittää jäljitellä.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  22. #82
    Lainaa (TeroT @ Helmi. 14 2009,09:22) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Helmi. 13 2009,21:11) kirjoitti
    Myönnän että hyvä ajettava tuo lotja oli, en vaan saanut sitä prkleellistä niskaan puhallusta pois edes ceebailyesin lasilla pois, saatikka polvieni kolotusta vaikka laskupalat asensin
    Mulla on omassa Bemarissa sama ongelma jos ajaa sivuikkuna auki. Ja polviakin kolottaa jos ilmastoinnilla puhalluttaa kylmää jaloille. Ihan paska!
    Höpö höpö. BMW:n avomallin mainoslauseessakin luki, että "BMW runs better without windows"!

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  23. #83
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,12:07) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,11:02) kirjoitti
    Mutta noista väännöistä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että vääntö on semmoista voimaa, joka tulee alhaisilla kierroksilla. Ja kun nuo kyykkymopojen "väännöt" löytyvät tuolla 9000-10000 kierroksen huitteilla, niin ollaan kohtuullisen kaukana, etten sanoisi valovuoden päässä väännöstä. Kyllä niitä vain ajertaan kierroksilla, ei väännöllä. Vaikka olisi se sinun haaveilema tonninen alla.
    Kaikkia koneita ajetaan kierroksilla. Ilman kierroksia ei ole vääntöä, ei niin missään koneessa. Paras teho vaatii vielä enemmän kierroksia kuin paras vääntö. Tärkein asia koko setissä on se, kuinka laajalla alueella moottori on käyttökelpoinen. Kilokyykky on kyllä aivan ylivoimainen tässä suhteessa. Käyttökelpoista vääntöä on runsaasti jo alhaalla vaikka huiput tulevatkin vasta suhteellisen kovilla kierroksilla. Toisaalta voi ajella matalilla kierroksilla ja toisaalta voit kierrättää eikä meno lopu välittömästi parhaan vääntöalueen jälkeen vaan sen jälkeenkin on vielä reserviä kierrättää. Ihan miten vain ja aina toimii. Tähän ei maatalousmoottorikykene.
    Pitää paikkansa. *

    Yleensä nämä pelkät väännön puolestapuhujat ovat samoja heppuja jotka pitävät turbodieseleitä hyvinä moottoreina urheiluautoon. *
    Supermoto
  24. #84
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,13:05) kirjoitti
    Olellisinta moottorissa lienee sen kohtuullisen järkevä käytettävyys ja että se tuottaa mielihyvää käyttäjälleen, oli se sitten kusiainen tai kilonen tai tie minkä kokoinen hyvänsä ja olipa sitten pyörä millainen hyvänsä.

    Ja amerikkalaisethan se aikanaan kiteyttivät yhteen lauseeseen:"There is nothing but cubic inches!"

    Ja ahtimillahan noita voi sitten yrittää jäljitellä.
    Siteeraanpa tähän jenkkejä Vettenetistä:

    "The Only Thing You Really Need to Know

    Repeat after me. "It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*." :-)"

    Tällä viitataan nimenomaan väännön käytettävyyteen. Kuutiot tuppaavat myös lisäämään painoa. Kaikkien ihanne ei ole ajaa 350 kg painoisella vääntävällä lehmällä, joten ne vääntöjupinat käytäköön lehmäkuskien kesken. Yleispätevä ihanne vääntömomentti alarekisterissä ei ole.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  25. #85
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,13:05) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,11:55) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 13 2009,22:42) kirjoitti
    Höpö höpö. Alle 150 Nm väännöt ei oo vääntöjä olenkaan. Eikä oikeen nekään. Osta poika kerralla vääntöä ja tehoa niin, ettei tartte puhua tyhjiä. Mie myyn bemarin siul. Sit on vääntöä ja tehoa tarpeeks. Mulle oli ainakin kahdeks kuukaudeks. Sit piti saada enemmän kuin 250 hp/200 Nm+ vääntöä. Eikä taida rajaa tulla vastaan. Mut noi turinat *60-vs 100 kuulostaakin *jo ihan ampiaisten sirinältä. Pthui.
    Vääntö on takseihin liittyvä yliarvostettu mukavuustekijä. Kun kroppa ei enää taivu vaihteelle ja korva ja psyyke ei kestä kierroksia, niin tarvitaan vääntöä korvikkeeksi ja aletaan hölisemään siitä moottoripyöräilyn teemana numero yksi.

    Kaikissa koneissa tarvitaan kierroksia, että saadaan sitä vääntöä. Kyse on vain siitä kuinka paljon niitä kierroksia tarvitaan ja kuinka paljon kone kestää kierroksia ja kuinka laajalla kierrosalueella kone on toimiva. Kusiaisessa irtoaa alle 70 Nm 11250 kierroksella eli juuri siellä missä minun mielestäni kuuluukin. Paras teho sitten vasta lähempänä 14000 kiekkaa, joten vauhdinsäätöaluetta riittää eikä meno tyssää oitis vääntöalueen jälkeen. Taajamaajossakin kiekkaa voi hyvin pitää siinä 7000 tonnin paremmalla puolella eikä tunnu missään. Nyt joku saa rauhassa esitellä bokserin tahi auton moottorin kokoisen veekakkosen huikeita alakierrosvääntöjä 2000 kierroksella. Tähän vastaan, että ei kiinnosta traktorilla tai puimurilla ajaminen. Ajelen mieluimmin laitteilla, jotka tykkää kierrättämisestä. Kukin tyylillään. Kunnon kiljutus mutkasta toiseen...nannaa!
    Olkoon se taksi tai mikä muu vempain hyvänsä, niin kyllä tuosta väännöstä puhutaan aivan turhan paljon ja sitä yliarvostetaan aivan liikaa. Monet sitten vielä puhuvat siitä ymmärtämättä edes mitä se on.

    Olellisinta moottorissa lienee sen kohtuullisen järkevä käytettävyys ja että se tuottaa mielihyvää käyttäjälleen, oli se sitten kusiainen tai kilonen tai tie minkä kokoinen hyvänsä ja olipa sitten pyörä millainen hyvänsä.

    Ja amerikkalaisethan se aikanaan kiteyttivät yhteen lauseeseen:"There is nothing but cubic inches!"

    Ja ahtimillahan noita voi sitten yrittää jäljitellä.

    t. Repa
    kyl mää olen sun kanssa samaa mieltä väännöstä että jos koneessa on 60 tai 80 nm niin ei sitä missään huomaa.
    VFR on olevinaan jotenkin niin teknologian riemuvoitto että mä ihmettelen eikö se siellä honksin tehtaalla edes lue speksejä että 600 separissa on melkein samat käyrät ja hinta on 5000e halvempi.
    Rouvalle ostettii uutena viime keväällä 600f toisena vaihtoehtona oli vfr.
    ihan puhtaasti speksejä katsomalla vfr 5000e lisähinnalla vaikutti typerältä kiskonnalta.



    SUZUKI B-KING
  26. #86
    Hondat on ihan huonoja. Mullakin on renkaat kuluneet ajossa. Ei tommosella romulla tee mitään.
    Mä laitan sen kyllä joskus...

    XX -04
  27. #87
    Lainaa (J.R. @ Helmi. 14 2009,14:25) kirjoitti
    Hondat on ihan huonoja. Mullakin on renkaat kuluneet ajossa. Ei tommosella romulla tee mitään.
    Mullakin on akku tyhjentynyt talven aikana.
  28. #88
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,12:59) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Helmi. 14 2009,12:07) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Helmi. 14 2009,11:02) kirjoitti
    Mutta noista väännöistä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että vääntö on semmoista voimaa, joka tulee alhaisilla kierroksilla. Ja kun nuo kyykkymopojen "väännöt" löytyvät tuolla 9000-10000 kierroksen huitteilla, niin ollaan kohtuullisen kaukana, etten sanoisi valovuoden päässä väännöstä. Kyllä niitä vain ajertaan kierroksilla, ei väännöllä. Vaikka olisi se sinun haaveilema tonninen alla.
    Kaikkia koneita ajetaan kierroksilla. Ilman kierroksia ei ole vääntöä, ei niin missään koneessa. Paras teho vaatii vielä enemmän kierroksia kuin paras vääntö. Tärkein asia koko setissä on se, kuinka laajalla alueella moottori on käyttökelpoinen. Kilokyykky on kyllä aivan ylivoimainen tässä suhteessa. Käyttökelpoista vääntöä on runsaasti jo alhaalla vaikka huiput tulevatkin vasta suhteellisen kovilla kierroksilla. Toisaalta voi ajella matalilla kierroksilla ja toisaalta voit kierrättää eikä meno lopu välittömästi parhaan vääntöalueen jälkeen vaan sen jälkeenkin on vielä reserviä kierrättää. Ihan miten vain ja aina toimii. Tähän ei maatalousmoottorikykene.
    Kyllä tuo maatalousmoottori tuohon kykenee. Ja päihittää mennen tullen. Paitsi kierroksissa, jotka leikataan 11.000 kohdalla. Mutta ei sen olekaan tarkoitus olla mikään sirittävä sirkkalauma. Riittää kun tehoa ja vääntöä löytyy tarpeeksi.

    Ihan käyttökelpoisia pelejä ne kilokyykyt ovat, ei siitä mihinkään pääse. Ja alavääntöäkin niissä on enemmän kuin kusiaisissa.

    Jokainen ajakoon niin kuin tykkää ja millä tykkää. Ihan vapaasti. kaikki moottoripyörät ovat ihan hyviä. Ja on ihan hyvä, että niitä on erilaisia erilaiseen makuun, ettei kaikkien tarvitsisi ajaa Jawalla, niin kuin ennen vanhaan vanhoina hyvinä aikoina.

    t. Repa
    No niin.

    Miksi siis alun perin yritit selittää väännöstä alakierroksilla? Kusiaisessakin on tarpeeksi tehoa ja vääntöä, kun vain pitää koneen kierrosalueella. Ei kusiaista edes ajeta alakierroksilla eikä sellaista osta kukaan, joka haluaa kruisailla alakierroksilla. Kusiaisen kierrosalue on laaja, sillä parhaan väännön jälkeen tehonousu jatkuu vielä jokusen tuhatta kierrosta. Joustava ajettava tuommoinen kone verrattuna tönkkövääntävään puimurimoottoriin, jolla putputellaan menemään auringonlaskuun takalaukku väpättäen.

    Väännöstä puhuttaessa kannattaisi muistaa, että kaikki eivät tykkää ajella vääntöön luottaen. Turbodieseleillä on kannattajansa ja sitten taas toiset eivät tykkää ollenkaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  29. #89
    Pmw aikoo julkistaa mullistavan keksinnön moottoripyöräilyn saralla. Pmw:n suurin matkapyöriin lanseerataan vuonna 2010 airbag. Tämä osoittaa Pmw:n ylivertaisen tavan tuoda omat keksinnöt ensimmäisenä markkinoille ja olla edelläkävijä moottoripyöräilyn huipputekniikan saralla. Insinöörit paheksuvat hondan tyyliä etuilla tässä yleisesti sovitussa asiassa. Samalla he paheksuvat yamahan tapaa muuttaa R1:n moottoria vuodelle 2009, sekin kun oli heille tulossa mieleen luultavasti myöhemmin.

    Japanilaisista 1250cc pyörässä ei saa olla takapyörällä 120nm 3000 kierroksessa, koska se on liikaa kertoo pmw.

    sorry, liian pitkä duunipäivä
    -
  30.  
  31. #90
    Lainaa (J.R. @ Helmi. 14 2009,14:25) kirjoitti
    Hondat on ihan huonoja. Mullakin on renkaat kuluneet ajossa. Ei tommosella romulla tee mitään.
    Itsellä kului sivukatteen kiinnitys loppuun ja oli korjattava rakennetta.

    Oikeasti, 600RR (-07) sivukatteen kiinnityksen viimeinen lenkki eli semmoinen muovinen hahlo, ei ole vakuuttava esitys. Tuon voisi toteuttaa jämäkämminkin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen