Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
    Pesin sitten kypärän ihan kunnolla, eli laitoin saaviin ja vähän kypäräpesuainetta. En olisi uskonut kuinka ?askaista vesi oli sen jälkeen. Nyt on kuivumassa. Samalla tarkastelin vähän pintaa ja siinä on "liikaa" pikku naarmuja ja nirhaumia.
    1) kypärää on käytetty noin 10.000km ja on jo 8v vanha, mutta sisältä hyväkuntoinen ja muutenkin kohtuulaatuinen (arai RX-7). kannattaako enää, vain pitääkö ostaa uusi. siis huononeeko potta vanhetessaan?
    2) mitä ihan perusmaalaus maksaa (1-väri) ja missä kätevästi (mielellään pk-t:re seudulla)

nostetaan hieman. Hakusessa siis kypärämaalaamo (ei tarvitse olla mikään taidelaitos, vaan hyvälaatuinen perusvärjäämö) ja toiseksi kannattaako tuollaisen vanhan maalaus? Joku varmaan tietää ja osaa neuvoa
    Ei kannata maalata, menee maalihuurujen mukana kypärästä pintajännitykset.
    Kaveri maalas kerran, maalauksen jälkeen kypärästä tuli aivan löysän tuntuinen.
    Jotkut tarroissa käytettävät liimat aiheuttavat saman.
    Lähtisikö ne pikkunaarmut kiillottamalla? Jossain testissä oli joku ikivanha kypärä ja kyllä se ihan kunnossa vielä oli. Kyllähän nuo taiteilijat maalailee kypäriin vaikka mitä. Kai tuo on jotain lasikuitua? Tuntuu omituiselta, jos se siitä johonkin löystyisi.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (Nro:13 @ Helmi. 10 2009,20:53) kirjoitti
    Ei kannata maalata, menee maalihuurujen mukana kypärästä pintajännitykset.
    Kaveri maalas kerran, maalauksen jälkeen kypärästä tuli aivan löysän tuntuinen.
    Jotkut tarroissa käytettävät liimat aiheuttavat saman.
    Eikös tämä ollut niitä suuri uskomuksia 70-luvulta? Silloinhan kukaan ei uskaltanut tarroittaa kypärää.
    Lainaa (ek@ @ Helmi. 10 2009,21:01) kirjoitti
    Lähtisikö ne pikkunaarmut kiillottamalla? Jossain testissä oli joku ikivanha kypärä ja kyllä se ihan kunnossa vielä oli. Kyllähän nuo taiteilijat maalailee kypäriin vaikka mitä. Kai tuo on jotain lasikuitua? Tuntuu omituiselta, jos se siitä johonkin löystyisi.
    No älä nyt ainakaan mee sitä puleeraamaan! Se on pintajännitykselle suurinta myrkkyä!

10 000 kilometriä alkaa olla kypärälle jo aika paljon. Itselle myyjä kertoi taannoin että, kypärä tulisi vaihtaa 3 vuoden välein tai max 15000 kilometriä ajettuna.

Niin ja 8v vanha Arai
    Itse vaihtaisin sen kyllä jo uuteen. Tekniikka kypärissä on kehittynyt huimasti 90 luvulta.
    Nyky kypäristä löytyy välttämättömät melua vaimentavat/downforsea antavat spoilerit yms.....

Näitä tuskin siinä sun vanhassa Arai Rg-7 kypärässä on?

arai
    tuosta löytyy varmaan jotain apua
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
    Kuitukypärissä ei mitään pintajännityksiä ole jotka maalista tai tarroista lähtisi. Maalataanhan ne tehtaallakin. Kypärän sisällä taas on stryroksia joka on herkkää liuottimille. Sopivia vesiohenteisia kynäruiskumaaleja löytyy, tosin pintalakka lienee kuitenkin liotinkamaa.

Totta kyllä on että 8v. kypärän tilalle kandeisi miettiä jo uuttakin.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Lainaa (Nro:13 @ Helmi. 10 2009,21:04) kirjoitti
    10 000 kilometriä alkaa olla kypärälle jo aika paljon. Itselle myyjä kertoi taannoin että, kypärä tulisi vaihtaa 3 vuoden välein tai max 15000 kilometriä ajettuna.
    Aika harvinaista että myyjä yrittää edistää löpinöillään myyntiä.
    Ja vielä pintajännitys menee maalista pilalle? Taitaa olla jotain 80-luvun muovipottajuttuja tuo pehmeneminen.

Tuolta asiaakin hieman. Saa liimata tarroja ja saa maalailla. Muoviset tuuletusräppänät jne. ei välttämättä siedä ihan kaikkia värejä.
    http://www.araihelmet-europe.com/php...x.php?page=faq

Edit. Hidas. Sama Arai-FAQ tuli jo näköjään suomennettuna.

Niin ja 8v vanha Arai * *
    Itse vaihtaisin sen kyllä jo uuteen. Tekniikka kypärissä on kehittynyt huimasti 90 luvulta.
    Nyky kypäristä löytyy välttämättömät melua vaimentavat/downforsea antavat spoilerit yms.....

Sehän tässä hauskaa onkin: Kypärää on käytetty kahtena kesänä ja ostettaessa oli "paras" arain malli. Ilmastointi pelaa ja sisukset irrotettavissa/vaihdettavissa. Tuo on nyt paremman puoliskon kypäränä, itsellä on samanlainen RX-7 vm2008, tosin vähän isompi. Visiiritkin ovat samanlaisia. Naarmut ovat vain pintasellaisia ja varmasti tuota kypärää ei ole tiputettu tai potkittu. Kuori on jotain kuitusekoitusta. Noita hienompia säädettäviä ilmanohjaimia on vasta 2009 mallisessa RX-7:ssa, muissa kypärissä en sellaisia ole nähnyt.

Siis omainaisuudet, istuvuus, toimivuus ja varmasti turvallisuuskin on riittävät, ellei sitten ikä ole tehnyt materiaalista wanhaa.
    Lainaa (panman @ Helmi. 10 2009,21:24) kirjoitti
    Niin ja 8v vanha Arai * *

Sehän tässä hauskaa onkin: Kypärää on käytetty kahtena kesänä ja ostettaessa oli "paras" arain malli. Ilmastointi pelaa ja sisukset irrotettavissa/vaihdettavissa. Tuo on nyt paremman puoliskon kypäränä, itsellä on samanlainen RX-7 vm2008, tosin vähän isompi. Visiiritkin ovat samanlaisia. Naarmut ovat vain pintasellaisia ja varmasti tuota kypärää ei ole tiputettu tai potkittu. Kuori on jotain kuitusekoitusta. Noita hienompia säädettäviä ilmanohjaimia on vasta 2009 mallisessa RX-7:ssa, muissa kypärissä en sellaisia ole nähnyt.

Siis omainaisuudet, istuvuus, toimivuus ja varmasti turvallisuuskin on riittävät, ellei sitten ikä ole tehnyt materiaalista wanhaa.
    uskoisin että on ihan käypänen potta vielä, on sitä moni ajanut vanhemmalla ja huonommallakin Ja maalauksesta vielä. Varmaan automaalaamot + muut missä ruiskua vaan käytetään niin ottavat työn alle.
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
    Kertoisitkö lisää näistä downforce-spoilereista? Nimim. "Kypärähankintaa suunnitteleva"
    ...
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Helmi. 11 2009,07:04) kirjoitti
    Kertoisitkö lisää näistä downforce-spoilereista? Nimim. "Kypärähankintaa suunnitteleva"
    Jos olet katsonut esim. F1 kisoja niin kaikilla kuskeilla on kypärissään spoilerit. Taannoin kun spoilerit ylestyivät tuossa autourheilun kuninkuusluokassa, niin eräs silloinen huippukuljetta totesi, ettei ajaisi enää koskaan ilman spoilereita, koska äänet ovat nykyään paljon hiljaisemmat sekä pää tuntuu kevyemmältä ja vakaammalta spoilereiden nostovirran ansiosta.

Itse en maalaisi enkä laittaisi mitään tarroja kypärääni, pintajännitys ei varmastikaan pitäisi siitä sekä olen myös kuullut, että kypärä tulee heikommaksi tarrojen kohdalta. Eikä sitä kypärää kannata ainakaan hiota styroksiin asti. En usko että pelkkä maali saa enää siinä kohtaan aikaan pintajännitystä.

Lisäksi uskon, että myyjä on puhunut aivan totta tuon ikä- ja kilometrirajan suhteen. Olen itse ainakin huomannut että kypärä alkaa pehmenemään ja huojumaan kun kilometrejä ja vuosia alkaa kertymään.

Mukavaa kevään odotusta kaikille *

Moision Mopoilija

Kawasaki Z750 -09
    Kawasaki ZX-6R -05
    Minkähänlaisia kiinan ihmeitä täällä porukalla on, kun pintajännitykset lähtee parista tarrasta tai 15 tkm jälkeen.
    Omassa vanhassa Arain NR-III:ssa on tarroja suhteellisen paljon ja on se varmaan pari iskuakin saanu kymmenen vuoden aikana, mutta ei se yhtään sen löysempi ole kuin uusi RX-7 Corsairini *

Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Täh? Siis 10tkm välein vaihtaa kypärää? Ei taida vielä olla aprillipäivä... Mut juu, en kyllä menis entistä ainakaan hiomaan.
    Ihan uusi asia tuo kypärän kilometriraja... *
    Ei olle moisesta mainintaa edes ohjekirjassa... *

Kalliiksikin tulisi kun useamman kypärän vuodessa joutuisi ostamaan.
    Muutenkin pitäisi varmaan olla se paku varakypäriä varten kun tuolla kurapyöräillessä kaiken maailman risut ja pikkukivet kolhii ja naarmuttaa kypärää.
    Varmaankin se pintajännitys valahtaa johonkin mättään juureen piiloon *

Eikä ole vielä mitkään mystiset pintajännitykset hävinneet mihinkää maalausten tai teippausten alta.
    Ei kypärästä, veneestä tai autosta.
    Näissä kaikissa siis lujitemuovia, tarrojen ja paikkamaalusten kera.

Eikä sillä hionnalla varmaankaan tarkoiteta mitää kuitupinnalle asti hiomista, vaan ihan lakka/maalipintaan kohdistuvaa siloittelua.

Taitaa olla toi 10 000km jos sitä hinaa pyörän perässä, sit vois kuvitella et vois ajatella vaihtoo
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    Taitaa olla ollu myyjällä bisnes mielessä kun on tuollaisen kilometri rajan antanu........ Parhaimmillaan (lue pahimmillaan) pitäis kypärä vaihtaa useammin kuin renkaita..?

Vaikka turvallisuus on tärkeää, en usko että maalamisella tai tarroittamisella saat hirveää vahinkoa aiakaiseksi. Kyllä maalamot varmasti tietävät mitren potta voidaan maalata. vai riittäiskö pelkkä lakkaus.(?)
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    Lainaa (panman @ Helmi. 10 2009,21:24) kirjoitti
    Sehän tässä hauskaa onkin: Kypärää on käytetty kahtena kesänä ja ostettaessa oli "paras" arain malli. Ilmastointi pelaa ja sisukset irrotettavissa/vaihdettavissa. Tuo on nyt paremman puoliskon kypäränä, itsellä on samanlainen RG-7 vm2008, tosin vähän isompi. Visiiritkin ovat samanlaisia. Naarmut ovat vain pintasellaisia ja varmasti tuota kypärää ei ole tiputettu tai potkittu. Kuori on jotain kuitusekoitusta. Noita hienompia säädettäviä ilmanohjaimia on vasta 2009 mallisessa RX-7:ssa, muissa kypärissä en sellaisia ole nähnyt.

Noh tästä näkee Arain "laadun". Ei olla tuotekehityksessä pysytty aivan terävimmässä kärjessä.
    Näitä spoilereitahan on kilpailevat merkit käyttäneet jo vuosia. Esim: Marushin,Takachi,Nolan,Bieffe....... ja useat muut laatumerkit.
    Lainaa (ilkka75 @ Helmi. 11 2009,10:45) kirjoitti
    Taitaa olla ollu myyjällä bisnes mielessä kun on tuollaisen kilometri rajan antanu........ Parhaimmillaan (lue pahimmillaan) pitäis kypärä vaihtaa useammin kuin renkaita..?

Vaikka turvallisuus on tärkeää, en usko että maalamisella tai tarroittamisella saat hirveää vahinkoa aiakaiseksi. Kyllä maalamot varmasti tietävät mitren potta voidaan maalata. vai riittäiskö pelkkä lakkaus.(?)
    Bisnes tai ei, itse en lähde hengelläni leikkimään tonne liikenteeseen. Ei sitä nyt sentään ihan renkaiden tahtiin tarvitse vaihtaa.
    Itse vaihdan renkaat yleensä kun pussystripet alkavat häviämään. Säilyy paras grippi tiehen. Vanhat renkaat myyn ORG:in palstalla. Hyvin menevät kaupaksi, uskomattoman moni on kiinnostunut niinkin vanhoista (2500-3500) ajetuista renkaista.

Itse en todellakaan ajattele pennejä silloin kun kyse on omasta terveydestä/turvallisuudesta.
    Lainaa (Nro:13 @ Helmi. 12 2009,18:36) kirjoitti
    Noh tästä näkee Arain "laadun". Ei olla tuotekehityksessä pysytty aivan terävimmässä kärjessä.
    Näitä spoilereitahan on kilpailevat merkit käyttäneet jo vuosia.
    Ihan mielenkiinnosta. Missä mainitsemassasi kyprärässä on säädettävä ilmanohjain?
    Ainut missä olen tuollaisen nähnyt, on Arai RX-7 vm 2009
    Noh, kuten on käynyt omissa kommenteissasikin ilmi. Arai astuu kypärätekniikassa 2000 luvulle 9v myöhässä.
    Se että kopioidaan muiden jo vuosia käyttämät ratkaisut ei mielestäni ole henkseleiden paukuttelun paikka.

Saatan tietysti olla ajatuksieni kanssa yksin? Toki voit maalata sen RG-Seiskasi jos uskot sen säilyttävän ominaisuutensa.
    En kiellä ketään tekemästä mitä haluaa.
    Itse en sitä menisi kuitenkaan omien tietojeni pohjalta tekemään. Pintajännitykset eivät mielestäni ole mikään leikin asia.
    Lainaa (Nro:13 @ Helmi. 12 2009,18:55) kirjoitti
    Noh, kuten on käynyt omissa kommenteissasikin ilmi. Arai astuu kypärätekniikassa 2000 luvulle 9v myöhässä.
    Se että kopioidaan muiden jo vuosia käyttämät ratkaisut ei mielestäni ole henkseleiden paukuttelun paikka.

Saatan tietysti olla ajatuksieni kanssa yksin? Toki voit maalata sen RG-Seiskasi jos uskot sen säilyttävän ominaisuutensa.
    Itse en sitä menisi kuitenkaan omien tietojeni pohjalta tekemään. Pintajännitykset eivät mielestäni ole mikään leikin asia.
    Kun tuota tietämystä näkyy olevan,niin tee jokin lista ruukuista,jotta osaisi hyvän ostaa tulevaksi kesäksi *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
    Hehheh,mikäs valmistaja tekee niin fiksuja kypäriä että ne laskee kilometritkin...
    VFR750F
    CBR1000RR
    Lainaa (roskakuski @ Helmi. 12 2009,19:09) kirjoitti

Kun tuota tietämystä näkyy olevan,niin tee jokin lista ruukuista,jotta osaisi hyvän ostaa tulevaksi kesäksi *
    En nyt kyllä tässä lähde listaamaan kenellekään mitään kypäriä, kannattaa mennä itse kauppaan kokeilemaan mikä hyvältä tuntuu. Puristelemanlla sitten kannattaa kokeilla se pintajännitys. Sen tuntee kyllä että onko sitä vai ei.
    Lainaa (panman @ Helmi. 10 2009,20:46) kirjoitti
    nostetaan hieman. Hakusessa siis kypärämaalaamo (ei tarvitse olla mikään taidelaitos, vaan hyvälaatuinen perusvärjäämö) ja toiseksi kannattaako tuollaisen vanhan maalaus? Joku varmaan tietää ja osaa neuvoa
    Jos nyt olet päättänyt maalata sen RC-7 kypäräsi niin, voin antaa hyviä vinkkejä.

-Ihan ensiksi on teipatava pääreikä ja visiiri umpeen jotta, hiontapöly/maaliroiskeet pääse niitä sotkemaan.

-Liikkeelle kannattaa lähteä grid 80 paperilla, siirryt sitten asteittain aina 240 gridiin asti. Muista pyörivät wax oon wax off tyyppiset liikkeet.

-Päätettyäsi värin, hanki itsellesi spray maalia ja tietysti lakkaa. Saat nämä tuotteet läheisestä rautakaupasta. Kannattaa kertoa että, aiot maalata kypäräsi. Hyvällä onnella myyjä on myös motoristi ja saat kovat alennukset.

-Muista ravistaa spraypurkkia ennen maalauksen aloittamista.

-Parhaan pintajännityksen saat aikaan kun, maalaat ainakin 5 kerrosta ja siihen 2 kerrosta lakkaa päälle.

Arain laatuun voi uskoa tai ei, pidän sitä kuitenkin yhtenä parhaista laatukypäristä. Valmistaa vain kuitukypäriä. Mainitsemasi Nolan on muuten polykarbonaattikypärä. Omaan päähäni laitan vain kuitukypärän.

Oikeastaan pitäisi kysyä mikä on ilmanohjain? Jos puhutaan kypärän ilmanottoaukosta vai säädettävästä spoilerista. Tuossa Arain RX-7 vm2001 (ei RG) on aika monta erilaista uloketta, joita voi tietty kutsua ilmanohjaimiksi.
    Katsoin pikaisesti antamasi merkit läpi ja yhdestäkään en löytänyt säädettävää ilmanohjainta ja paljon vähemmän noita "ulokkeita" kuin tuosta wanhasta Araista.

Maalaus ei varmasti tuhoa kypärää, jos se tehdään oikein. Kaikki kypärät ovat maalattuja ja varsinkin kilpakuskit maalauttavat aina kypäränsä.

Olemme täysin samaa mieltä, että turvallisuuteen ei voi satsata liikaa.

Toistaiseksi maalaus jäänee tekemättä, kun hinta on jopa pari satkua, maksaa liikaa vain ulkonäkösyiden vuoksi. Täällä tuntuu olevan todella paljon tietoa milloin mistäkin, niin yritin kysäistä kahta peruspointtia:
    1) huononeeko kypärä vanhetessaan
    2) missä saisi maalattua kohtuuhintaan ja oikein

Eli jos joku tietää asiantuntevan maalauspaikan kohtuuhinnalla, niin edelleen hakusessa
    Noh, jos en kiusaa sua tän enempää. Kun tunnut olevan niin herkkä uskoinen ja vietävissä että, oikein hävettää.

Itse maalautin vanhan Araini automaalaamossa. Maksoi huimat 20€.

Pohjat tei itse.
    Isoimmat vekit täytin muovikitillä ja sitten 800 tai 1000 vesihionta. En muista tarkkaan gridiä.
    Kypärästä tuli noin kuin uusi. Se oli muuten silloin kevyet 13 vuotta vanha.
    Kesti jopa kaatumisen aiheuttamat iskut, ainut vamma mikä jäi on tämä kyltymätön halu kusettaa ihmisiä täällä orgissa.

Muista pyytää sitten kaksi kerrosta lakkaa, saat kovat pintajännitykset.
    Saa sitten keskiviikkoisin papat jokirannassa kauhistella.
    Tästä aiheesta on olemassa jo topic, mutta laitetaan nyt asia myös tänne; polykarbonaattimuovista tehtyä kypärää ei tule maalata ja se menettää myös ominaisuuksiaan ulkoilmassa esim. ultraviolettivalon ansiosta. Tämän vuoksi valmistajat yleensä suosittelevat kypärän uusimista määräajoin.
    Kuitukypärän voi maalata ja kuitukypärä ei ole valolle niin arka kuten tuo polykarbonaatista valmistettu. Tässä vielä juttua aiheesta.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  30.  
    Lainaa (muoviluoti @ Helmi. 11 2009,08:02) kirjoitti
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Helmi. 11 2009,07:04) kirjoitti
    Jos olet katsonut esim. F1 kisoja niin kaikilla kuskeilla on kypärissään spoilerit. Taannoin kun spoilerit ylestyivät tuossa autourheilun kuninkuusluokassa, niin eräs silloinen huippukuljetta totesi, ettei ajaisi enää koskaan ilman spoilereita, koska äänet ovat nykyään paljon hiljaisemmat sekä pää tuntuu kevyemmältä ja vakaammalta spoilereiden nostovirran ansiosta.

Itse en maalaisi enkä laittaisi mitään tarroja kypärääni, pintajännitys ei varmastikaan pitäisi siitä sekä olen myös kuullut, että kypärä tulee heikommaksi tarrojen kohdalta. Eikä sitä kypärää kannata ainakaan hiota styroksiin asti. En usko että pelkkä maali saa enää siinä kohtaan aikaan pintajännitystä.

Lisäksi uskon, että myyjä on puhunut aivan totta tuon ikä- ja kilometrirajan suhteen. Olen itse ainakin huomannut että kypärä alkaa pehmenemään ja huojumaan kun kilometrejä ja vuosia alkaa kertymään.

Mukavaa kevään odotusta kaikille *

ei helvetti mitä porukkaa,yrittääkö joku ihan oikea myyjä väittää,ja joku vielä se nielee,että kypärä pitäisi uusia 15000km välein.siis pari kypärää kaudessa,siis vähintään. sitä merkkiä ei ainakaan kannata ostaa.sehän on ongelmajätettä jumalauta *
    ja nuo maalit/ tarrat ei todellakaan kypärää pilaa.
    tietenkin jos sen liimaa jollain myrkyllä niin ehkä sitten.
    miettikää nyt hyvät ihmiset vähän.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen