Kyllä. Hyvä valinta!(mekanik @ Touko. 05 2006,06:47) kirjoitti
Niin, viittasinkin sillä ulkonäköhommalla lähinnä niihin orkkisputkiin. Noitten LeoVincien sovituksessa oli pientä hommaa, alkuun ne otti takajalkatappien kiinnikkeisiin sekä kilpitelineeseen kiinni, ja piti kääntää vaimentimia vähän v-asentoon että meni nätimmin. Jos ne haluaa asentaa ihan vaakatasoon, kuten kai tarkoitettu, niin pitäisi ottaa takajalkatapit irti ja asentaa toisenlainen kilpiteline. Luultavasti ne pystyyn asennettavat ovaalit ei ottaisi kiinni. Jos tällä nyt mitään väliä on. Tai sitten oli asentajasta kiinni. Joka tapauksessa, hienosti soi!
Tuli pari viikkoa sitten hommattua super duke.
Aikaisempi pyörä oli Z750 kawa ja kyllä SD on aivan hemmetin paljon hauskempi laite.
Joskus käynnistyksen aikana kuuluu äänekäs metallinen kolahdus. Ohjekirjan mukaan jos käynnistää ja samalla kaasuttaa niin tuommoinen kolahdus kuuluu. Sen aiheuttaa ohjekirjan mukaan torque limiter joka ilmeisesti on käynnistinmoottorin ja koneen välissä. En ole kuitenkaan vääntänyt kaasua ja silti välillä tuo pamahdus kuuluu. Onkos muilla kokemusta moisesta ja pitäisikö asiasta huolestua vai ei?
Ei kuulu kolahduksia mulla.
Missä yhtiössä muuten olette vakuuttaneet moponne Suomessa? Sain juuri niin poskettoman hintaisen 'tarjouksen' Ifistä (esim. pelkkä liikennevak. 1400 €/v 20 % lähtöbonuksilla, kaskon hintaa en viitsi edes mainita), että täytyy katsella muitakin yhtiöitä. Vai onko tää muka jotenkin riskimopo?
Eikä kolise minunkaan SD. Mikähän lienee?
Vakuutukset mulla on Pohjolassa. Maksuja tulee jotain 850€/vuosi. En muista varmaksi bonareita, joten en niitä tähän laita, mutta ihan perus-/lähtötasolla ne on.
Kolahtelu johtuu starttimoottorissa olevasta torque limitteristä. Kuulemma tyyppivika. Löysin vastauksen http://www.superduke.net saitista. Sieltä saa ladattua myös huoltomanuskan.(ympyrä @ Heinä. 29 2006,21:16) kirjoitti
Alla linkki 2. ja 3. vaihteen tehonrajoittimen poistamiseen. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=72.
Onko toi Superduke aivan 2 päällä? Näyttäisi vähän siltä, että olisi..
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Ei ainakaan kauheasti sen suuntaisia kommentteja ole kuulunut kun sitä itsekkin kysyin... Lisää täältä!(Seeber @ Marras. 13 2006,08:37) kirjoitti
Mut eihän toi varmastikaan ole tehty 2-päällä ajoa varten, joten varmasti löytyy parempia pyöriä sellaseen, mutta takuulla löytyy huonompiakin!
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Olisi tarkoitus hommata SD:hen huoltopukki, jolla saa perän ilmaan. Minkälaiset kierteet takaswingissä on lankarullille? Mistä olette hommanneet lankarullia?*jamracing tarjoaa aika edullisesti huoltopukkeja.
Olisiko kellään myynnissä ylimääräisiä db-killereitä akran pyöreisiin slipareihin? Kyselin KTM-Sommerilta ja hinta oli noin 30 euroa kpl + 30 euroa toimituskuluja.
Triumph Speed Triple 1050 mallia 2005 ja vakuutukset Pohjolassa kierrettyäni kaikki yhtiöt. If:stä samansuuntaiset kokemukset. Kaskokin oli melkein eurolleen tuplahinta Pohjolaan nähden.(Jori @ Elo. 01 2006,21:11) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Soon poijaat sillä lailla , jotta kun vakuutukset Ifiin pistätte * , niin Nalle setä hymyilee muikein suin kolikoiden kilahtaessa hänen pohjattomaan osinkosalkkuun ... jotta elkee nyt hyvät immeiset sillai tehkö ......(B12 @ Maalis. 11 2007,13:13) kirjoitti
Arvon SD:n omistajat! Olis muutama kyssäri. Mulla on tällä hetkellä z750 kwaakku ja kävin koeajamassa sd:n. Kuume nousi aivan sikana ja nyt näyttää siltä, että on osto pakko tehdä.
Oon lähdössä juhannuksen jälkeen eurooppaan pariks viikoks pyörimään toisen z750 kuskin kanssa. Onko ihan mahdoton ajatus tehä tollasta reissua sd:llä? Pääsääntösesti ois kuitenki tarkotus ajaa mutkapätkiä alpeilla ja Italiassa. Oletteko saaneet millään ilveellä edes pikkusen tavaraa matkaan ja onko sd:lle jonkunlaista tankkilaukkua sovitettavissa.
Lähteekö orkkis kilpiteline irti kiinnityksistään, vai onko aina katkaistava? ylivuotista -06 mallia oon uutena katellu ja sen todennäkösesti ostan. Mietityttää vaan et uskaltaako ostaa ennen reissua?
Sitte viel sellanen kyssäri, et onko sd:ssä säädettävä ruiskunohjauspoksi vakiona, vai tartteeko ohjausyksikön (rapid, techlu, pc III), jotta voi sooseja säätää?
Tuhannet kiitokset jo etukäteen jos joku jaksaa vastata.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
05-06 malleissa on 15 litran tankki ja kova jano, jotenka tankilla ei pitkälle pääse. Sellanen 160km ja tankkiin menee ~12 litraa, riippuen ajotyylistä.(Marshal @ Touko. 24 2007,10:47) kirjoitti
SuperDukeen on saatavilla ihan mallikohtanen tankkilaukku, tais olla Hard Parts kataloogissa.
Kilpiteline on muistaakseni ihan ruuveilla kiinni, mutta sen lärpäkkeen, mikä on kilven yläpuolella, joutuu leikkaan irti takavalon alta.
Osta se mopo pois vaan! Paras työkalu noille serpentiinipätkille!
Edit: Niin ja osta samalla piikkiä pienempi eturatas.
Pain is just weakness leaving the body
Tänään tuli sit mullekkin tälläinen. On tää vaan perkele hieno laite. Onko huoltohinnoista kokemuksia kellää?
1000km huolto oli n.380€, et ei mitään ihan halpaa hommaa..(adez @ Kesä. 01 2007,21:19) kirjoitti
Missä näin kallista on??? Onko muilla kokemuksia?(Cubik @ Kesä. 03 2007,20:27) kirjoitti
Paljos toi isompi huolto oikeen sitte maksaa??
Ei taida muuten olla SD:n ruuta säädettävää mallia, eli PC:n tarttee jos haluaa hifistellä oman mopon karttaa...
On se kotari kyllä makean oloinen laite. Bulu olis toisena vaihtoehtona uudeksi mopoksi, mutta taitaa jäädä ihan selkeesti Duken jalkoihin..
Helsingissä..Siin on noi venttiilien välysten tarkistukset ja säädöt, vie suht paljon työtunteja, siitä hinta(adez @ Kesä. 03 2007,20:38) kirjoitti
Jahas.
Auttakaas viisaammat ihmiset. Oon hommaamassa Superdukea käytettynä. Onkos noissa ollut minkälaisia vikoja tai muuten mitään mitä olis hyvä tietää kattoa? Mun vanha pyörä oli kawan z750 ja emäntääkin tuli sillä hiukan kuskailtua miten on muuttuuko kyyti huonommaks vai paremmaks? Edellisen kyydis ei kyl juurikaan valitellu. kiitoksia jo etukäteen.
Lappeenrannassa maksaa n. 300€(Cubik @ Kesä. 03 2007,22:40) kirjoitti
Kyllä on säädettävä.(kepestologi @ Kesä. 03 2007,21:19) kirjoitti
Mulla ei ainakaan henk.koht mitään vikoja ja emäntäkin tykkäs enemmän kyydissä kun vanhasta (600 hornet), en tiiä johtuko sitten mukavuudesta vai tehoista ja itseasiassa oma SD -07 on nyt myynnissä..(DrSamuli @ Kesä. 04 2007,15:51) kirjoitti
Saako udella miksi ?(Cubik @ Kesä. 05 2007,11:07) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
yllättävä auton vaihto tuli eteen, joutuu pitkin hampain luopuu pyörästä
Meinaakos "säädettävyys" sitä, että ruiskua voi esim. läppärillä hienosäätää omien mieltymysten mukaan, vai tarkoitatko tällä että dukeen saa vaihdeltua erilaisia valmiita karttoja?(adez @ Kesä. 04 2007,16:18) kirjoitti
Keihinin ruutta taitaa olla kotarissakin. Trumpan keihin on kräkätty Australiassa ja myynnissä on Tuneboy softa, millä saa täysin vapaasti ohjelmoitua ruiskun, jos tietää mitä on tekemässä. Jos kotariin saa ladattua valmiita karttoja, voisi todellakin olettaa, että melko samantyyppinen ohjausyksikkö löytyy siitäkin. Se vain onkin sitten eri asia, mistä löytyy ohjelmisto jolla homma hoituu.(kepestologi @ Kesä. 06 2007,20:06) kirjoitti
KTM 690 Enduro R -15
Tuneboy on vastaus tähänkin. Hiljattain ovat tehneet softan kottaraisellekin, ja varmaan kohta alkaa olla saatavilla rahaa vastaan.(B12 @ Kesä. 06 2007,20:42) kirjoitti
Tuneboy
Köyhiä vituttaa ku persaukiset rällää..!
Taas apua tarvisin. Minkälainen on duken huoltoväli? onkos se toi mikä on tuol alkupuolel eli 7500km? vai miten menee? mites hinnat noin suurinpiirtein?
Lataa manuaali täältä(DrSamuli @ Kesä. 07 2007,13:57) kirjoitti
Löytyy apua huoltoväleihin yms.
Näyttäisi olevan kaupan. Paistaahan se päivä risukasaankin . Unohtakaa commanderit ja muut häksättimet. Näkyy olevan tutustumistarjouskin.(SDuck @ Kesä. 07 2007,01:21) kirjoitti
KTM 690 Enduro R -15
Laittakaahan käyrää näytille kun saatte TuneBoyt käyttöön. Itse olen ollut tyytyväinen Akran kartan toimintaan LeoVincen pönttöjen kanssa.
Laatujulkaisussa oli muuten R-mallin koeajo:
http://www.iltalehti.fi/autot/200706156233663_au.shtml
Ihan asiaa, mutta että 'liian raaka työmatkalle'? Mun mielestä tuo on lähinnä optimaalinen työmatkapeli. Työmatkoja oikein odottaa. Matkailuakin on tullut harrastettua ja tullaan harrastamaan tuolla vielä. Enkä usko R:n olevan erityisen paljon vakiota raaempi.
Huoltohinnat Ranskassa oli uskomattoman halvat, 1000 km jotain 50 e ja 7500 km alle 200 e. Suomessa olen siirtynyt BW:n asiakkaaksi ja hinnat ja palvelu vaikuttaa olevan ihan kohdallaan sielläkin. 15 tkm vasta tulee venttiilien säätö, eikä sekään mitään maltaita maksanut, alle 400 muistaakseni. Myös takuuhommat pelaa (etuteleskoopin puristusvaimennuksen säätö jumissa) kuten pitääkin, vaikka on muuttopyörä. Tuon säätöjutun lisäksi ei muuta vikaa ole mopossa ollutkaan.