Sivu: 32 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 223031323334 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 931:stä 960:een 1075:sta
  1. #931
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei se mistään maantievauhdeista kaasulla nosta, mut geometriasta ja pyörän korkeudesta johtuen on aika wheelie-happy laite. Kahdella ekalla vaihteella se muistaakseni nostaa kaasullakin aika vaivatta.
    SM990R nostaa motarivauhdeista vielä nätisti kaasulla kolmosvaihteella ilma nyppimistä, nelosella vaatii pikku pomppautuksen ja kytkintä. Erona parempi ajoasento ja vissiin hieman tiheämpi välitys.

    Varmasti saa Dukeen laittaa suosiolla hammasta pienemmän eturissan.
    Supermoto
  2. #932
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Näin moottoritekniikkaa opiskelleena ja moottorien kanssa koko ikäni pelanneena minua vain on ihmetyttänyt, miksi dukessa on niin helvetin huono hyötysuhde verrattuna ueimpiin muihin moottoreihin. Duke ja se Yamaha varmaankin kulkivat samalla energiamäärällä sen lenkin.

    Yleinen asennehan on, että se on vain rock’n roll kun moottori vie paljon bensaa ja on niuhottamista ajatella sitä. Vain köyhät laskevat bensakuluja.

    Minua asia kiinnostaa ihan teknisessä mielessä, että mistä se suuri kulutus johtuu ja minne se hukattu energia menee. Äkkiä ei tule mitään selvää syytä mieleen. TL1000 teki samaa kaupunkiajossa, mutta siinä oli selkeä suunnitteluvika.
    Joku liki 35tkm tommosella tööttäsin aikanaan ja ei se mun mielestä kovin paljon vieny kun ottaa huomioon, että kyseessä on melkosen korkee nakupyörä. Oisko se 7.5l satkulle ollu reipashenkisessä sekalaisessa ajossa kulutus.
    Superbike #7
  3. #933
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ja jos haluu tosta vikurin ja pystyynpomppivan ajettavan niin takaa comppi ja rebound kiinni ja keulasta rebound auki. Alkaa meinaan sutimaan ja keulimaan iham yrittämättäkin.
    Superbike #7
  4. #934
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Joku liki 35tkm tommosella tööttäsin aikanaan ja ei se mun mielestä kovin paljon vieny kun ottaa huomioon, että kyseessä on melkosen korkee nakupyörä. Oisko se 7.5l satkulle ollu reipashenkisessä sekalaisessa ajossa kulutus.
    690 enduro on vielä paljon korkeampi ja karkeilla renkailla. Viime soratierallin jälkeen tankkasin 8.8L kun trippi näytti 192km. Matkaköröttelyä rajoitusten mukaan menee vähän yli neljällä.

    Speed triplestä sain 10hv lisää ja 1,5L kulutuksesta pois. Siinäkin oli ihan suunniteltu juttu miksi kulutti vakiona suht reippaasti.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  5. #935
    Ihmettelin jo edellisellä sivulla, mutta ihmettelenpä uudestaan. Mikähän ihme tekee SMR:n keulasta noin kevyen kun SM ja duke eivät ole niin hanakoita keulimaan? Eikös kaikissa ole sama kiuas vaihteistoineen päivineen?
  6. #936
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Takahaarukan kulma ja jousituksen säädöt, kuten Nitrous mainitsi, vaikuttaa keulimiseen ainakin. Istumapaikka ja pyörän painojakauma.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #937
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Takahaarukan kulma ja jousituksen säädöt, kuten Nitrous mainitsi, vaikuttaa keulimiseen ainakin. Istumapaikka ja pyörän painojakauma.
    Tosin ei ole SMR vikuri pystyynpomppija, päinvastoin. Meikäläisen mielestä ominaisuuksiltaan yksi parhaista moottoripyöristä ajaa takarenkaalla (ja muutenkin). Onhan se hieman eläväinen "kovemmissa" vauhdeissa, mutta ei ole mikään vikuri.


    Mitä tulee tuohon keulimiseen niin yleensä vaan käännetään tuohon tarkoitukseen kaasua auki aivan liian hitaasti. Kotarin vajaamukisessa on kyllä ihan mukavasti kiukkua kun kahvaa käyttää agressiivisesti. Takajarrulla voi hieman liikauttaa pyörää ennen kuin avaa kaasun niin se helpottaa vähän tuntuman hakua.

    Tosin fiksumpaa ja kehittävämpää on ajaa aluksi hiljaa ja nostaa pystyyn kytkimen kanssa takajarrua laahaten.
    Supermoto
  8. #938
    Kun se nyt on vaan niin että osa porukasta osaa keulia ja osa ei. Vakio 990sd vakio ratastuksella ei varmasti keuli vahingossa itekseen. Itse lukeudun noihin jälkimmäisiin ja kyllä vähän tiuhemmalla välityksellä duke keulii kakkosella ihan vaan tuppia kääntämällä, vaikken mitään osaakaan.
  9. #939
    .... Vakio 990sd vakio ratastuksella ei varmasti keuli vahingossa itekseen. .....
    Juuri tätä tieto hain. Eli pointti ei ollut että laite pitää saada keulimaan, vaan että millainen laite on käytökseltään vakiokuntoisena. Jos toimivana vakiopelinäkin saisi olla varovainen kaasunkäytön kanssa että ei ole hyttipystyssä tai mustaa vanaa tiessä, niin sitten omassa pyörässä on tehoja hukassa.

    Kyllähän tuo ihan mukavasti kulkee ja kiihtyy, mutta mainospuheiden mukainen laite mielestäni se ei ole. Tykkään silti koneen erilaisuudesta. Tähän mennessä menty erilaisilla nelipyttyisillä kyykkypyörillä ja niihin verrattuna hyvin erilainen.

    Pienillä kierroksilla tuntuu että nyt ei oo kaikki paikat koneessa kireydessään. Ei alle 3krpm oikein tohdi ajella, yli 4krpm alkaa kuullostaa paremmalta .

    Mutta mitä olette mieltä vakiopyörän säädättämisestä tai kartan vaihdosta. Onko mitään sanottavaa hyötyä?
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
  10. #940
    Tekisi mieli vaihtaa tyylisuuntaa pystympään, ja Duke kiinnostaisi yhtenä vaihtoehtona.

    Tässä on vaan sellainen pieni ongelma, että pituutta on siunautunut 160 senttiä ja sekin varsin persjalkaisesti. Nyt on allekirjoituksen mukainen peli, jonka handlaan kyllä kun sitä on tiputettu koiranluillla kolme senttiä alemmas. Ihan koko jalkaa en saa siinäkään maahan, mutta päkiät kyllä minkä koen itselleni riittäväksi. Ihan pelkän ukkovarpaan varaan en uskaltaisi pysähtymisiä jättää.

    Kun lähtökohdat on nämä, niin onko minulla mitään mahdollisuuksia Duken suhteen? Cycle-ergon mukaan mahdollisesti, jos sitä saa tiputettua, mutta jotkut speksitiedot antavat sellaisia korkeuslukemia että hirvittää. Kiikarissa ehkä joku vm 2009 tai sitä luokkaa. Onko joku madaltanut näitä tai onko asiasta muita mielipiteitä? Ymmärrän kyllä, että madaltamisella on aina omat efektinsä ajettavuuteen, mutta minkäs teet.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  11. #941
    Linkuton perä Dukessa, pitää holkittaa iskarin sisältä lyhyemmäksi. Onnistuu about jokaisella iskaripajalla. Huolto samalla iskarille niin olisiko 100-200€. Keulan lasku niinkuin SV:ssäkin.
  12. #942
    Penkki räätälille ja matalammaksi? Saisi varmaan ainakin vähintään sentin korkeudesta, eikä vaikuttais ajettavuuteen.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  13. #943
    Juu, iskarihommaan on tarvittaessa tekijäkin jo tiedossa, ja penkin höyläily lie myös mahdollista, mutta eniten kiinnostaa, että onko jollain ihan käytännön kokemusta jo tästä? Onko siinä penkissä oikeasti mistä höylätä, ja paljon se sillä iskarilla maksimissaan tippuu? Ja kumpi on istumakorkeudessa lähempänä oikeaa totuutta, cycle-ergon ilmoittama 836 mm vai täällä ( https://bikez.com/motorcycles/ktm_99..._duke_2009.php )ilmoitettu 855 mm?
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  14. #944
    Lainaa Päivänsäde kirjoitti Katso viesti
    Juu, iskarihommaan on tarvittaessa tekijäkin jo tiedossa, ja penkin höyläily lie myös mahdollista, mutta eniten kiinnostaa, että onko jollain ihan käytännön kokemusta jo tästä? Onko siinä penkissä oikeasti mistä höylätä, ja paljon se sillä iskarilla maksimissaan tippuu? Ja kumpi on istumakorkeudessa lähempänä oikeaa totuutta, cycle-ergon ilmoittama 836 mm vai täällä ( https://bikez.com/motorcycles/ktm_99..._duke_2009.php )ilmoitettu 855 mm?
    Tuosta jo useempi vuosi aikaa kun ko. mopon omistin, mutta kyllä se lienee tuo 855.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  15. #945
    Oikeaa kokemusta ei ole, tuon mallin iskaria olen sentään huoltanut.
    SD:ssä on katumopoksi aika pitkät joustot, 160mm takana. Eiköhän tuosta ainakin 30milliä höylää ilman suurempia ongelmia, keula on 135mm, eli sinnekkin jää joustomatkaa vielä kun saman verran tiputtaa. Iskarin saa sinällään holkitettua niin lyhyeksi kuin se nyt painuu. Mahdollisimman pitkäksi toki kannattaa jättää.
  16. #946
    Moro!
    Onkos muilla ilmennyt moottorijarrulla ja ryntäyttäessä sellaista hassua ”rallatusta”/kolinaa/nakutusta? Eli todella hetkittäistäistä ja tuntuu myös olevan melko satunnaista. Lueskelin noista jakoketjujen kiristinongelmista ja ketjujen ralltuksista mutta vois myös olla ehkä joku pakovuoto tms. Todella vaikea paikallistaa. Ilmeni yhtäkkiä.
    Pyörä 990 sd -09 18tkm ajettu. 15tkm huolto tehty keitaalla.
    KTM RC8-R 1190 -11
    ex.KTM SD 990 R -08
    ex.KTM SD 990 -09
  17. #947
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Alkuperäiset ketjut ja rattaat?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #948
    Lainaa Nkos kirjoitti Katso viesti
    Moro!
    Onkos muilla ilmennyt moottorijarrulla ja ryntäyttäessä sellaista hassua ”rallatusta”/kolinaa/nakutusta? Eli todella hetkittäistäistä ja tuntuu myös olevan melko satunnaista. Lueskelin noista jakoketjujen kiristinongelmista ja ketjujen ralltuksista mutta vois myös olla ehkä joku pakovuoto tms. Todella vaikea paikallistaa. Ilmeni yhtäkkiä.
    Pyörä 990 sd -09 18tkm ajettu. 15tkm huolto tehty keitaalla.
    Pakoputken tiiviste/kiinnitys takapöntön liitoksessa kannattaa tarkistaa ainakin.
  19. #949
    Jau!

    Taisinpas tehdä kaupat 990dukesta . Vm 2007 ja ajettu alle 30000km... Huollot pitäisi olla kunnossa ja myyjän mukaan huippu tuote Ens viikon La oon menossa kattomaan pyörää ja hakemaan kotiin. Sikana ärsyttää se etumaski kun se on mun silmään kun telkän pönttö! Mistä osia että sen saa "kevyemmän" näköiseksi.. Miten porukka tuunannut sitä?! Mitäs muuta siitä kannattaa katsastella. Kaverilla samanmoinen pyörä niin se lähtee koekuskiksi mun mulla on vielä kortin ajo hivenen kesken... Acranputkistoa ja mappia ajettu kuulemma liikkeessä
  20. #950
    Lainaa sklotsa82 kirjoitti Katso viesti
    Jau!

    Taisinpas tehdä kaupat 990dukesta . Vm 2007 ja ajettu alle 30000km... Huollot pitäisi olla kunnossa ja myyjän mukaan huippu tuote Ens viikon La oon menossa kattomaan pyörää ja hakemaan kotiin. Sikana ärsyttää se etumaski kun se on mun silmään kun telkän pönttö! Mistä osia että sen saa "kevyemmän" näköiseksi.. Miten porukka tuunannut sitä?! Mitäs muuta siitä kannattaa katsastella. Kaverilla samanmoinen pyörä niin se lähtee koekuskiksi mun mulla on vielä kortin ajo hivenen kesken... Acranputkistoa ja mappia ajettu kuulemma liikkeessä
    Jos siinä on se linnunpönttö maski (yksiosainen) ja vanhan mallin erillismittarit, ei ole rehellinen 2007. Ylivuotisen tai kolarista kasattu. Km kuulostaa todella vähältä mutta täysin mahdollista.
  21. #951
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sklotsa82 kirjoitti Katso viesti
    Jau!

    Taisinpas tehdä kaupat 990dukesta . Vm 2007 ja ajettu alle 30000km... Huollot pitäisi olla kunnossa ja myyjän mukaan huippu tuote Ens viikon La oon menossa kattomaan pyörää ja hakemaan kotiin. Sikana ärsyttää se etumaski kun se on mun silmään kun telkän pönttö! Mistä osia että sen saa "kevyemmän" näköiseksi.. Miten porukka tuunannut sitä?! Mitäs muuta siitä kannattaa katsastella. Kaverilla samanmoinen pyörä niin se lähtee koekuskiksi mun mulla on vielä kortin ajo hivenen kesken... Acranputkistoa ja mappia ajettu kuulemma liikkeessä
    Tässä tullaan tyylillä harrastuksen pariin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #952
    Tuossa on riskinä innostua lajista.
    Linnunpöntöstä: vasta vaihdoin aika samalla johtosarjalla tehtyyn 950 Kotariin pikkumaskin. Siellä pöntössä on sähköspagettia parin illan puhteeksi jos aikoo saada ne siististi pakattua pienempään tilaan.
    Suurimman osan liittimistä kun korvaa suoralla liitoksella ja pätkii ylimääräiset johdot hemmettiin sekä majoittaa vilkkureleen ja sen kaverin olevan diodin rungon puolelle, tulee siisti.
    Sinällään se pönttö sopii mielestäni Dukeen kuin nakutettu. JMH on varmaan nähnyt sen Tuonon johon oli tuollainen laitettu? Varsin maukkaasti istu Fiiuunkin.
  23. #953
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    AF1-foorumilta muistan yhden tosi siistin fiiun. Valkoinen se oli.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #954
    Lainaa sklotsa82 kirjoitti Katso viesti
    Jau!

    Taisinpas tehdä kaupat 990dukesta . Vm 2007 ja ajettu alle 30000km... Huollot pitäisi olla kunnossa ja myyjän mukaan huippu tuote Ens viikon La oon menossa kattomaan pyörää ja hakemaan kotiin. Sikana ärsyttää se etumaski kun se on mun silmään kun telkän pönttö! Mistä osia että sen saa "kevyemmän" näköiseksi.. Miten porukka tuunannut sitä?! Mitäs muuta siitä kannattaa katsastella. Kaverilla samanmoinen pyörä niin se lähtee koekuskiksi mun mulla on vielä kortin ajo hivenen kesken... Acranputkistoa ja mappia ajettu kuulemma liikkeessä
    Dudii No eihän siinä ole 30000 huolto vielä tehty.. Öljyt vaihdettu hetki sitten mutta taitaa huoltoohjelman mukaan nuo venttiilinvälykset kuulua nyt katsottavaksi (15000km katsottu viimeksi). Onko tuo nyt sellainen MUST juttu vai vieläkös sitä voisi siirrellä eteenpäin. Mitä ootte maksanu kyseiseen pyörään venttiilien tarkastuksesta?
  25. #955
    Lainaa eepra kirjoitti Katso viesti
    Pakoputken tiiviste/kiinnitys takapöntön liitoksessa kannattaa tarkistaa ainakin.

    Etummaisen kannen putkilaippa löystynyt. Ja löysty uudestaan kiristyksen jälkeen. Eikös siellä jonkinlainen grafiittitiivisterinkula ole? Jos on alkanut hajoileen eikä laippa enää pysy kireellä kun tavaraa lähtee välistä.
    KTM RC8-R 1190 -11
    ex.KTM SD 990 R -08
    ex.KTM SD 990 -09
  26. #956
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäiset ketjut ja rattaat?
    Ei oo. 16/40 välit. Mut tosiaan paikallistu putken ja kannen väliseen liitokseen.
    KTM RC8-R 1190 -11
    ex.KTM SD 990 R -08
    ex.KTM SD 990 -09
  27. #957
    Lainaa Nkos kirjoitti Katso viesti
    Etummaisen kannen putkilaippa löystynyt. Ja löysty uudestaan kiristyksen jälkeen. Eikös siellä jonkinlainen grafiittitiivisterinkula ole? Jos on alkanut hajoileen eikä laippa enää pysy kireellä kun tavaraa lähtee välistä.
    Tiivistettä vasten tiivistyvä holkki joka hitsattu putkeen, oli murtunut saumasta koko matkalta. Hitsailin nippuun ja hyvä tuli.
    KTM RC8-R 1190 -11
    ex.KTM SD 990 R -08
    ex.KTM SD 990 -09
  28. #958
    Mitä on itämaantietäjät mieltä, venavälyksiä kattelen tuossa ja ensinnäkin etupytyn toinen pako puoli aavistuksen plussalla, eli 0,35 liuska menee väkisin survomalla sisään, oisko välyspalan vaihto välttämätön? Olisin jo tehny mutten omista yhtään vaihtopaloja. Toinen kysymys, nokka-akseleissa joitain kymppejä päittäisvälystä, onko normaalia?
  29. #959
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Mikä raja?

    Jos 0,30 ja 0,35 menee survomalla, niin seurailisin vielä vain. Välys on alle 0,35.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #960
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikä raja?

    Jos 0,30 ja 0,35 menee survomalla, niin seurailisin vielä vain. Välys on alle 0,35.
    0,25-0,30 on toleranssi. Tuo 0,35 menee tosiaan survomalla, joten oikea välys on luokkaa 0,33. Taidan laittaa nippuun.
Sivu: 32 / 36:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 223031323334 ... ViimeinenViimeinen