Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    moi minulla on ktm 640 lc4 mustalohkoinen moottori 2003 sähköstartilla vuosimallin niin minulle tulee puolalle jatkuvaa virtaa 248 volttia niin epäilen että ei pitäisi tulla. niin voisikohan vika olla staattorissa vai cdi boksillla vai mistä lähtisin vikaa etsimään ?
    kun en ole oikein noiden moottoripyöriä joutunut korjailemaan
    ja kipinähän siintä on hukassa tietenkin.
    olen ostanut siihen uuden mangeeton ja pul coiserin (pik up)
    vanhasta mangeetosta puuttui yksi mangeetti ja tilannut jo staattorin mutta ei ole vielä ole tullut
    Viimeksi muokannut: petri man; 21.01.2023 klo 18:27.
  2. #2
    Siis mittasiko puolalle tulevan jännitteen:
    -startilla pyöritettäessä?
    -johto kiinni vai irti?
    -dc vai ac?
    Mittasiko pulsecoilin vastusarvon?
    Mittasitko staattorin käämien vastusarvot?
    Molemmat edelliset sekä johdot kiinni että irti?
    Vai mistä päättellt ne uusia?
    Se yhden magneetin puuttuminen ei vaikuttane oleellisesti sähkön tuottoon, tasapainoon kylläkin.

    Edit: jotkut aloittavat kipinävian haun irroittamalla ensiksi tappokytkimelle ja virtalukolle menevän johdon cdi:ltä. Miksiköhän?
    Viimeksi muokannut: Urpox; 21.01.2023 klo 19:42.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  3. #3
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Siis mittasiko puolalle tulevan jännitteen:
    -startilla pyöritettäessä?
    -johto kiinni vai irti?
    -dc vai ac?
    Mittasiko pulsecoilin vastusarvon?
    Mittasitko staattorin käämien vastusarvot?
    Molemmat edelliset sekä johdot kiinni että irti?
    Vai mistä päättellt ne uusia?
    Se yhden magneetin puuttuminen ei vaikuttane oleellisesti sähkön tuottoon, tasapainoon kylläkin.

    Edit: jotkut aloittavat kipinävian haun irroittamalla ensiksi tappokytkimelle ja virtalukolle menevän johdon cdi:ltä. Miksiköhän?

    joo mittasin puolalle tulevan jännitteen startta pyörittäen
    tasvirtaa sinne tulee ja tällit siintä saa jos erehtyy ottamaan johosta kiinni
    -johto irti
    -mittasin pulsecoilin vastusarvon ja se ol 95-130 ohmia ja senkin olen tilannut uuden ja on paikoillaan
    -mittasin staattorinkin käämien arvot kävin just tallissa vielä mittaamassa niin nolla ohmia näyttää ja niiden kolmen johdon välistä mittaa sillä yleis mittarin piippaus asennolla niin kaikki johdot on yhteydessä toisiinsa
    jos en ihan väärässä ole niin ei ehkä pitäis olla keskenään suorassa yhteydessä olla
    ei niistä mitään vastus arvoo saa

    ostin ite uuden pulcoiserin + mangneeton
    olen irrottanut kaikki sammuttimien johdot ja virtalukon yrittänyt laittaa suoraan johdoilla käyntiin

    osaako joku sanoo mitkä niistä johdoista on sivujalan/seisontajalan tunnistimen johdot

    mitkä on sen staattorin oikeat arvot kun netistä ettii niin saa vaikka minkä laisia eri arvoja ei ne ainakaan nollaa saa näyttää


    tämähän lähti koko projekti siintä kun ostin ktm mutta siinä oli pelkkä polkimella käyntiin meininki niin sitten tuli netissä vastaan sähkö startilla oleva moottori + sähköt niin kipinää en oo siihen saanut edelliseltä omistajalta oli mangeetosta irronnut mangeetti niin ostin uuden ja samalla pul coiserin (pik upin) ja tutkittiin sitten staattoria niin oli sekin ottanut osumaa niin tilasin uuden
  4. #4
    CDI-systeemeissä menee puolan ensiöpuolelle tuon luokan jännite eli puolaa epäilisin.
    Suuntaa-antavana, siellä kynttilällä pitää joku 20-30kV olla jännitettä ja jos ensiöpuoli saa 250V pulssin, pitää se kertoa sadalla että siihen päästään. Joten jos puolan ensipuolen ja rungon välisen vastuksen mittaat ja sitten tulpanjohto ja runko, pitäisi tulpanjohdon puolella olla n. 100kertainen vastus suhteessa ensiöpuoleen. Tosin jos kipinä on hukassa, veikkaa että siellä on katkos joten jompakumpa piiri näyttää silloin ääretöntä.
  5. #5
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    CDI-systeemeissä menee puolan ensiöpuolelle tuon luokan jännite eli puolaa epäilisin.
    Suuntaa-antavana, siellä kynttilällä pitää joku 20-30kV olla jännitettä ja jos ensiöpuoli saa 250V pulssin, pitää se kertoa sadalla että siihen päästään. Joten jos puolan ensipuolen ja rungon välisen vastuksen mittaat ja sitten tulpanjohto ja runko, pitäisi tulpanjohdon puolella olla n. 100kertainen vastus suhteessa ensiöpuoleen. Tosin jos kipinä on hukassa, veikkaa että siellä on katkos joten jompakumpa piiri näyttää silloin ääretöntä.

    tuolta löytyy minun tekemä jonkin lainen mittaus video miten sinne puolan joholle voi tulla noin paljon virtaa ? en voi ymmärtää

    https://www.youtube.com/shorts/a5PV4WnOwDw
  6. #6
    Jonkunlainen hakkuri siellä kai on. Digimittari on niin hidas että se ei kovin tarkkaan näytä mutta satoja voltteja se jännitettä tekee. Muistelen että toimi niin päin että se liipaisee aina kipinän hetkellä sen jännitteen sinne puolan ensiöpuolelle, eli siis vähän niinkuin näpäyttäisi valokatkaisijaa. Siksi se näyttökin vilistää mittarissa.
    Mittaa sen puolan vastukset. Siitä CDI:ltä tulevasta piuhasta maihin ja sitten tulpan johdosta maihin.
  7. #7
    Kipinän hetkellä pitäisi jännitteen kadota, kipinä syntyy siitä kun jännitteen luoma magneettikenttä puolassa romahtaa.
    Jos puolalle kerran tulee jatkuva jännite on puola helppo testata niin, että laittaa tulpan tulpanjohtoon, maadottaa tulpan koneen kylkeen ja katkoo tuota tulevaa 220 volttia. Jos tulpassa ei kipinää, puola on kaput.
    Jos tulppa kipinöi, on rikki joko toi pickup-coil (ei signaalia), tai itse CDI rikki (ei katko syttyhetkellä puolalle menevää virtaa).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #8
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kipinän hetkellä pitäisi jännitteen kadota, kipinä syntyy siitä kun jännitteen luoma magneettikenttä puolassa romahtaa.
    Jos puolalle kerran tulee jatkuva jännite on puola helppo testata niin, että laittaa tulpan tulpanjohtoon, maadottaa tulpan koneen kylkeen ja katkoo tuota tulevaa 220 volttia. Jos tulpassa ei kipinää, puola on kaput.
    Jos tulppa kipinöi, on rikki joko toi pickup-coil (ei signaalia), tai itse CDI rikki (ei katko syttyhetkellä puolalle menevää virtaa).

    ok kiitosia ymmärsinkö oikein eli sinne puolalle pitää tulla tuo 220 volttia ?

    puolankun laittaa kiinni ja mittaa sillon sinne tulevan jännitteen siintä cdi boksilta niin näyttää nollaa mutta niin minä lueskelin tuolta aikasemmasta tekstistä että yleismittari ei kerkee lukemaan niitä singaaleja.

    eli puola todennäkösesti rikki

    olen ostanut siihen uuden pickup-coilin ja tänään kun vielä mittasin sen niin arvot oli 95-135 ohmia

    testaan huomenna tuon puola homman vielä kun katkoo sitä virtaa

    kiitoksia
  9. #9
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    ok kiitosia ymmärsinkö oikein eli sinne puolalle pitää tulla tuo 220 volttia ?
    Joo, noin noi useammassa paikassa sanoo: https://www.advrider.com/f/threads/h...my-lc4.218420/
    "That's exactly where the tach is connected on the Adventure model, so if you have the same tach that's the right place. The voltage out of the CDI is supposed to be 220V. This is higher than the output on my Honda XR (130V) but I don't know how this compares to other bikes."

    Jossain sanottiin ehjän pickup-coilin vastukseksi 100 ohmia, eli toi sun mittaus on just sillä hehtaarilla.

    Tietysti vielä voi vikana olla yhteys poikki tuon pulse-coilin ja CDI-boksin väliltä, taikka tosiaan joku noista turvahömpäkkeistä (tappokatkaisija, kytkinkahvan tai sivutuen turvakatkaisija ja liekö vielä haistelee vapaavaloa).

    Muoks: Niin, ja jollakulla oli ollut kipinä kateissa puolan huonon maadoituksen takia. Sanoi maadoitusjohdon menevän sinne tankin kumivaimentimen kiinnityksiin.
    Viimeksi muokannut: ts18056; 23.01.2023 klo 10:45.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    kävin äsken tallissa mittailemassa puolaa kun katkoo sitä cdi boksilta tulevaa 220 volttia niin tulppa lyö kipinän.

    mutta kun ottaa puolan irti maa piuhasta sillein ettei se saa maata ollenkaan niin mittaa maa johdosta niin sinne tulee tulee se 220 volttia eikait sen nyt sinne maa puolelle kuulusen virran mennä sehän purkaasen sytytys virran sillon runkoon ? käsittääkseni näin minä ainakin ymmärtäisin
    sanokaa jos olen väärässä
  11. #11
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    kävin äsken tallissa mittailemassa puolaa kun katkoo sitä cdi boksilta tulevaa 220 volttia niin tulppa lyö kipinän.
    Eli tämä silloin, kun ainoa irti oleva johto on se CDI:ltä tuleva 220 jota tökit siihen puolassa olevaan liittimeen? Tuon mukaan puola on kunnossa. Ja vika johtuu siitä, että se CDI ei pätki sitä puolalle tulevaa virtaa. CDI, pulse-coil tai johdotus niiden välillä rikki.

    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    mutta kun ottaa puolan irti maa piuhasta sillein ettei se saa maata ollenkaan niin mittaa maa johdosta niin sinne tulee tulee se 220 volttia eikait sen nyt sinne maa puolelle kuulusen virran mennä sehän purkaasen sytytys virran sillon runkoon ? käsittääkseni näin minä ainakin ymmärtäisin
    sanokaa jos olen väärässä
    Tämä ei ihan aukee. Montako johtoo siihen puolalle tulee? Sähkökaavio tuosta -01 mallista näyttäis, että puolalle tulee piuha (se 220) tuolta CDI:ltä, ja se jatkaa matkaansa "Electronic power control" boksille (tai itseasiassa voisin väittää, että toi boksi on se hakkurivirtalähde, joka tuottaa sen 220 puolalle, ja CDI-boksi taas katkasee siltä maan sytytyshetkellä. Ton kuvan mukaan sille ei ole erillistä maajohtoa.

    https://www.ktmforum.co.uk/attachmen...ure-jpg.36110/

    P.S Ja olet varmistanut, että startatessa tulpalle ei tule kipinää?
    P.P.S ja tarkistanut ne kolme 10A sulaketta? Niistä yksi on sytytykselle/naimisissa sen tappokatkaisijan kanssa.
    Viimeksi muokannut: ts18056; 23.01.2023 klo 21:19.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #12
    Eikös tuo powercontrol- boksi vaan ohjaa magneettiventtiliä silloin kun kaasu on pohjassa, 2 tai 3- vaihteella ja kierrokset on tietyn rajan yli. Ettei keulisi. Eikös se puolan sähkö kuitenkin tule ignition- boksista? Tuo piuha puolalta kertoo powercontrollille kierrosluvun, kuten myös kiekkamittarille.
    Kaaviossa ei näköjään ole puolan maadoitusta piirretty, on näköjään itsestään selvyytenä pidetty että tarvii olla rungossa kiinni.
    Viimeksi muokannut: Urpox; 23.01.2023 klo 21:43.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  13. #13
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo powercontrol- boksi vaan ohjaa magneettiventtiliä silloin kun kaasu on pohjassa, 2 tai 3- vaihteella ja kierrokset on tietyn rajan yli. Ettei keulisi. Eikös se puolan sähkö kuitenkin tule ignition- boksista? Tuo piuha puolalta kertoo powercontrollille kierrosluvun, kuten myös kiekkamittarille.
    Kaaviossa ei näköjään ole puolan maadoitusta piirretty, on näköjään itsestään selvyytenä pidetty että tarvii olla rungossa kiinni.
    Joo, näinhän tuo näköjään on. Eipä tuollainen rajoitin juolahtanut mieleen.
    Mutta tosiaan, puolahan on ehjäksi todennettu, samoin pulse-coilin vastukset on speksien mukaiset, niin eipä tuossa syitä oikeen löydy kuin tappokatkaisija-johdotus-CDI-boksi -linjalta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    Joo, irtihän nuo 2-3-vaihteen indikointipiuhat heti kiskottiin....
    X-ADV 750 , CRF 300L
  15. #15
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eli tämä silloin, kun ainoa irti oleva johto on se CDI:ltä tuleva 220 jota tökit siihen puolassa olevaan liittimeen? Tuon mukaan puola on kunnossa. Ja vika johtuu siitä, että se CDI ei pätki sitä puolalle tulevaa virtaa. CDI, pulse-coil tai johdotus niiden välillä rikki.



    Tämä ei ihan aukee. Montako johtoo siihen puolalle tulee? Sähkökaavio tuosta -01 mallista näyttäis, että puolalle tulee piuha (se 220) tuolta CDI:ltä, ja se jatkaa matkaansa "Electronic power control" boksille (tai itseasiassa voisin väittää, että toi boksi on se hakkurivirtalähde, joka tuottaa sen 220 puolalle, ja CDI-boksi taas katkasee siltä maan sytytyshetkellä. Ton kuvan mukaan sille ei ole erillistä maajohtoa.

    https://www.ktmforum.co.uk/attachmen...ure-jpg.36110/

    P.S Ja olet varmistanut, että startatessa tulpalle ei tule kipinää?
    P.P.S ja tarkistanut ne kolme 10A sulaketta? Niistä yksi on sytytykselle/naimisissa sen tappokatkaisijan kanssa.

    yksi johto tulee cdi boksilta sini valkonen mihin tulee se 220 volttia ja menee suoraan cdi boksilta sytytyspuolalle

    mikä sytyspuola käy tuommosille virroille kun en ole varma onko siinä oikee puola ?
  16. #16
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eli tämä silloin, kun ainoa irti oleva johto on se CDI:ltä tuleva 220 jota tökit siihen puolassa olevaan liittimeen? Tuon mukaan puola on kunnossa. Ja vika johtuu siitä, että se CDI ei pätki sitä puolalle tulevaa virtaa. CDI, pulse-coil tai johdotus niiden välillä rikki.



    Tämä ei ihan aukee. Montako johtoo siihen puolalle tulee? Sähkökaavio tuosta -01 mallista näyttäis, että puolalle tulee piuha (se 220) tuolta CDI:ltä, ja se jatkaa matkaansa "Electronic power control" boksille (tai itseasiassa voisin väittää, että toi boksi on se hakkurivirtalähde, joka tuottaa sen 220 puolalle, ja CDI-boksi taas katkasee siltä maan sytytyshetkellä. Ton kuvan mukaan sille ei ole erillistä maajohtoa.

    https://www.ktmforum.co.uk/attachmen...ure-jpg.36110/

    P.S Ja olet varmistanut, että startatessa tulpalle ei tule kipinää?
    P.P.S ja tarkistanut ne kolme 10A sulaketta? Niistä yksi on sytytykselle/naimisissa sen tappokatkaisijan kanssa.

    ei tuu startatessa kipinää
    oon kattonut sulakkeet moneen kertaan
    sitävaan ihmettelen kun laittaa sytytys puolan johdon kiinni eikä kytke sitä sytys puolaa maihin niin mittaa siintä maajohdosta niin siihenkin tulee se 220 volttia oliskohan sytyspuola oikosessa ja epäilen onko edes oikea puola
  17. #17
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    mutta kun ottaa puolan irti maa piuhasta sillein ettei se saa maata ollenkaan niin mittaa maa johdosta niin sinne tulee tulee se 220 volttia eikait sen nyt sinne maa puolelle kuulusen virran mennä sehän purkaasen sytytys virran sillon runkoon ? käsittääkseni näin minä ainakin ymmärtäisin
    sanokaa jos olen väärässä
    Niin, eli siitä puolan maapuolelta löytyy se 220? Näinhän toi kuuluu mennä, se 220 tulee CDI:ltä puolan ensiökäämin läpi ja kulkee maihin. Tämä synnyttää siihen puolan rautaytimeen (jonka ympäri toi käämi on kierretty) magneettikentän. Kun CDI katkaisee sen virran tulon, kenttä romahtaa ja toisiokäämiin syntyy toi 20kV:n pulssi joka purkautuu tulpan läpi kipinänä maihin.
    Jos toi maajohto ei maadota kunnolla, ei virta kulje siinä ensiössä, ei synny magneettikenttää, eikä kipinää. Mutta kipinähän tuli kun itse katkoit sitä syöttöä, niin kyllä se maadoituskin on OK.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  18. #18
    Oletko mitannut sieltä pulse-coililta tulevat johdot, että molemmilta on yhteys ehjä sinne CDI-boksiin? Poikki tai hankautunut jostain puhki kiinni maihin?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #19
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    yksi johto tulee cdi boksilta sini valkonen mihin tulee se 220 volttia ja menee suoraan cdi boksilta sytytyspuolalle

    mikä sytyspuola käy tuommosille virroille kun en ole varma onko siinä oikee puola ?
    Joku tällainen: https://www.motorsportgoetz.com/Tuni...san-more-Power

    Täytyy olla nimenomaan tällaiselle korkeajännitteiselle CDI-boksille tehty. Tai originaali.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #20
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Oletko mitannut sieltä pulse-coililta tulevat johdot, että molemmilta on yhteys ehjä sinne CDI-boksiin? Poikki tai hankautunut jostain puhki kiinni maihin?
    olen mitannut tulee cdi boksille saakka 95-150 ohmia
  21. #21
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joku tällainen: https://www.motorsportgoetz.com/Tuni...san-more-Power

    Täytyy olla nimenomaan tällaiselle korkeajännitteiselle CDI-boksille tehty. Tai originaali.

    ok kiitoksia tilaan tommosenkin varmuuden vuoksi ei näyttänyt pahan hintainenkaan olevan
    kiitoksia
  22. #22
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Niin, eli siitä puolan maapuolelta löytyy se 220? Näinhän toi kuuluu mennä, se 220 tulee CDI:ltä puolan ensiökäämin läpi ja kulkee maihin. Tämä synnyttää siihen puolan rautaytimeen (jonka ympäri toi käämi on kierretty) magneettikentän. Kun CDI katkaisee sen virran tulon, kenttä romahtaa ja toisiokäämiin syntyy toi 20kV:n pulssi joka purkautuu tulpan läpi kipinänä maihin.
    Jos toi maajohto ei maadota kunnolla, ei virta kulje siinä ensiössä, ei synny magneettikenttää, eikä kipinää. Mutta kipinähän tuli kun itse katkoit sitä syöttöä, niin kyllä se maadoituskin on OK.
    puolan maapuolelle tulee se 220 v
    juu kipinä tuli kun itse katkoin sitä virtaa
  23. #23
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    olen mitannut tulee cdi boksille saakka 95-150 ohmia
    No sitten alkaa minun nähdäkseni vaihtoehdot olla aika vähissä. Jos se tappokatkaisija kerran varmasti toimii. Sieltähän tulee kaavion mukaan yksi piuha CDI-boxiin, se mitattu ehjäksi?

    Tai itseasiassa toi tulee sieltä starttireleen kautta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  24. #24
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    No sitten alkaa minun nähdäkseni vaihtoehdot olla aika vähissä. Jos se tappokatkaisija kerran varmasti toimii. Sieltähän tulee kaavion mukaan yksi piuha CDI-boxiin, se mitattu ehjäksi?

    Tai itseasiassa toi tulee sieltä starttireleen kautta.

    en oo vielä mitannut mutta mittaan huomenna kun pääsen töistä kun sitä sen tappokatkasijan laittaa päälle niin ei starttaa koko pyörä ollenkaan mutta voihan siellä jostain kohti kyllä johdon kuori olla hankautunut puhki mikä aiheuttaa häiriöö tutkin huomenna töiden jälkeen
  25. #25
    mittailin johdot ei ollut mitään niissä.

    tietääköhän kukaan varmasti minä luulen tietäväni sähkökaavioo tutkittuani/mittailtuani miten cdi boksin johdot menee ?
    niin oon tutkinut ennenkin sähkö kaavioita ei oo ensinmäinen kerta

    cdi boksihan on mallia

    lc4 03
    584 39 031 700

    6B7506 3L12
    KOKUSAN DENKI

    oranssi = 12 volttia jatkuva
    vihreä = pulser coili
    valkoinen=pulser coili
    puna/vihreä = sähkökaaviossa ilmottaa että menee mangeetti vettiilille mutta ei siinä oo minulla ikinä mitään ollu
    valkoinen/sininen = sytyspuolalle
    ruskee/musta = maa
    ruskee = maa

    sininen = kaasarin läpän asento tunnistimelle
    musta = kaasarin läpän asento tunnistimelle
    keltainen = kaasarin läpän asento tunnistimelle

    musta/oranssi = 3 vaihteen tunnistimelle
    sininen/musta = 2 vaihteen tunnistimelle

    meinasin että koittaa sillein että laittaa tuon cdi boksin sillein että ohjaa pelkkää sytystä eli poistan kaikki muutt sieltä välistä annan sille virtaa ja maita ja mitä nyt tarviikaan onnistuisko sillein ?
    onko ihan mahdoton ajatus ?
    kun en enään muuta keksi

    ajttelin sillein että jos saisin lyömään kipinän niin tekisin itse siihen kaikki muut sähköt asennan työkseni hälytys ajoneuvoihin sähköjä mutta nyt en ymmärrä mikä tässä on ei oo ihan hirveesti noita moottori pyöriä joutunut korjaamaan.
    kaikki on toiminut tähän asti ihan hyvin
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: petri man; 25.01.2023 klo 23:19.
  26. #26
    Vielä sitä pulser-coilia jankkaan. Saatko mitattua, tuleeko sieltä pulssia syttyhetkellä? Ei varmaan onnistu muuten kuin jollain yleismittarilla, jossa on peak hold (pulssi on niin nopee, ettei muuten digitaalimittari reagoi), taikka sitten oskilloskooppi.

    Eiks toi pulser-coil ole jossain siellä magneeton luona, joku syttylevykö sen ohi pyyhkäisee? Jos siellä kerran on rojua ollut rikki, niin onko toi mahdollinen syttylevy ehjä, paikallaan ja riittävän likellä tota coilia tms? Vai mikä siellä laukaisee tuon signaalin?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #27
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Vielä sitä pulser-coilia jankkaan. Saatko mitattua, tuleeko sieltä pulssia syttyhetkellä? Ei varmaan onnistu muuten kuin jollain yleismittarilla, jossa on peak hold (pulssi on niin nopee, ettei muuten digitaalimittari reagoi), taikka sitten oskilloskooppi.

    Eiks toi pulser-coil ole jossain siellä magneeton luona, joku syttylevykö sen ohi pyyhkäisee? Jos siellä kerran on rojua ollut rikki, niin onko toi mahdollinen syttylevy ehjä, paikallaan ja riittävän likellä tota coilia tms? Vai mikä siellä laukaisee tuon signaalin?
    pulser coil 100 € ja sen arvot on mitattu 95-135 ohmia kun starttaa on ihan uusi juuri vaihdettu samoin mangeetto 375 € ja staattori 179 € ihan uusia kaikki ei oo käytettynä ostettu vaan ihan alkuperäsiä ktm varaosia.

    enään on vaihtamatta cdi boksi ja puola puolan tilasin täältä ja jos se on se cdi boksi niin sen voisin ostaa käytettynä jos jollain on

    https://www.motorsportgoetz.com/Tuni...san-more-Power
    Viimeksi muokannut: petri man; 26.01.2023 klo 01:38.
  28. #28
    Oliko ne pulse coil:in johdot irti ? Tulihan ne varmasti oikein päin laitettua takaisin ?
    Yhden mopon olen korjannut jossa ne ol laitettu väärinpäin, kipinä tuli mutta ihan väärään aikaan (nouseva ja laskeva reuna vaihtaa paikkaa trriggeripulssissa).

    Puolan maadoitusta ei kannata ottaa irti testien ajaksi kun sitä puolaa liipaisee, saattaa cdi boksi hajota.

    CDI boksista voi myös ne liittimen liitokset olla löysiä niin että toiminta on huonoa. Onhan nuo perusasiat ensin katottu ettei turhaan ole lautottu "parts cannon" tyylisesti uusia osia.
  29. #29
    Lainaa petri man kirjoitti Katso viesti
    meinasin että koittaa sillein että laittaa tuon cdi boksin sillein että ohjaa pelkkää sytystä eli poistan kaikki muutt sieltä välistä annan sille virtaa ja maita ja mitä nyt tarviikaan onnistuisko sillein ?
    onko ihan mahdoton ajatus ?
    kun en enään muuta keksi
    No mitä muuta toimintaa boxista sun mielestä on, kuin se sytytyksen ohjaus? Kipinättömyyteen mun mielestä vaikuttaa vain se pulse-coilin puuttuva signaali, toi tappo/kytkinkahva/vapaavaloanturin ohjaus ja sivutuen katkaisija, joka ilmeisesti tulee eri reittiä, omalla piuhallaan. Noihan voi repiä pois, kun tietää, tarviiko ne kipinään virran/maan vai irrotetun johdon.

    Puolahan on jo testatusti ehjä, samoin ilmeisesti mittasit sen vanhan pulse-coilin ehjäksi, ainakin vastukseltaan. Eli turhia ostoksia.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  30.  
  31. #30
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Oliko ne pulse coil:in johdot irti ? Tulihan ne varmasti oikein päin laitettua takaisin ?
    Yhden mopon olen korjannut jossa ne ol laitettu väärinpäin, kipinä tuli mutta ihan väärään aikaan (nouseva ja laskeva reuna vaihtaa paikkaa trriggeripulssissa).

    Puolan maadoitusta ei kannata ottaa irti testien ajaksi kun sitä puolaa liipaisee, saattaa cdi boksi hajota.

    CDI boksista voi myös ne liittimen liitokset olla löysiä niin että toiminta on huonoa. Onhan nuo perusasiat ensin katottu ettei turhaan ole lautottu "parts cannon" tyylisesti uusia osia.
    laitoin oikein päin ne johdot tai ainakin sillein laitoin kun siinä se liitin oli valmiina eli cdi boksille menee valkonen ja vihreä johto ja liittimessä ne oli saman lailla eli valkonen valkoseen ja vihreä vihreeseen.
    voisko olla niin että ne pitäis kääntää kumminkin toisinpäin ?
    sitä en oo koittanut vielä

    cdi boksille johdot oon mitannu moneen kertaan ja tutkinut liitokset ja purkanut kaikki johtosarjan suojat irti ja seurannut niitä ettei ole missään mitään huonoa kohtaa ja mitannut että yhteys on kunnossa.

    nyt epäilen että olisiko sytytyspuola tai cdi boksi hajonnut en tiedä mutta on ainuat osat sytty puolella joita en oo vaihtanut
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen