Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Kovin on hiljaista kurasektorilla, joten tässä joutaville asiantuntijoille ynnä muille esille haluaville nyt tarinan paikka;

    Millainen vehje on käytännössä KTM 525 EXC racing - vehje kun alle on punottu supermotovanteet ja -nakit? Kuinka kaupunkikikkailu, matka-ajo, sora-/kurapätkät ja varsinkin mites tuo huoltohomma?

    Tankki taitaa olla eka ongelma pitemmälle halutessa, eli mitäs sille vois tehdä? Isompaa tankkia ostamaan vai? Millainen asennus lienee...

    Ei todellakaan ole tarkoitus kisata vehkeellä, mylly tulis vuosia sitten mukavaksi todetun piikkisen katuenskan (susuki ts x) jatkeeksi. Sillä kun oli niin kiva tehdä mitä vaan. Toisaalta ei sen oo oltava KTM 525, mut mikäs ois käyttööni parempi vaihtoehto?

    jo etukäteen vinkeistä

    Nyt konmmentteja kehiin, ja niin...
    Mikäli tunnette jonkun joka tarvitseisi kawan kumiluotia ZX6R -03 niin nyt ois lähdössä enskan/ s-moton alta pois!
  2. #2
    Lainaa (dinit @ Heinä. 12 2005,22:49) kirjoitti
    Tankki taitaa olla eka ongelma pitemmälle halutessa, eli mitäs sille vois tehdä? Isompaa tankkia ostamaan vai? Millainen asennus lienee...
    Asiaa tarkemmin tuntematta, niin yksi vaihtoehtohan voisi olla 525 MXC, jossa olis jo valmiina isompaa tankkia - 13 litraa (muuten speksit on kovin saman oloiset kuin EXC)

    Noita sumo-kottaraisia kyllä näyttää kylillä liikkuvan - varmaan joku oikeesti asiasta ymmärtävä osaa sanoa jotakin oleellisempaa =)



    <p>-- Backman</p>
  3. #3
    Itsellä on alla 525EXC vm 04 ja sitä on rankalla kädellä modattu smotoksi. Tässä muutama kommentti:

    Enduroalusta toimii kadulla ja vain kadulla. Sama mikä päällyste sillä kadulla on :-)

    EXC:n Sähköt ovat mallia "naurettavat". Ajovalo on 35W ja laturin teho luokkaa "pimeyden ruhtinas". Vakiona kotarissa ei ole edes flektiä. Sen saa n. 100 euron lisähinnalla. Maailmalta saa näihinkin korjausta, mutta vain rahalla :-). Itse olen ollut tuohon flektiin tyytyväinen- varsinkin kaupungissa osaa asiaa arvostaa.

    Käytännössä vakiotankki riittää hyvin niille tankkausväleille jotka perse kestää ajaa. Kannikat menee touringajossa huonoon happeen. Vakiositsi on kapea ja kova. Jos kuitenkin omaat IBA-kannikat, niin sitten vaan ostat lahelasta 13L tankin- hintaa oli kai joku +300 euroa. Nuo tankit eivät sitten oikein kestä konttaamista.

    Tankin asentaminen vaatii PA-letkun irroittamisen (hana off-asennossa :-) ) ja 4x 8mm pultin avaamisen. Sitsi pois, tankin pultti pois ja sivupultit pois. Sitten vielä huotinletku irti ja avot.

    RFS koneen huolloista voidaan olla montaa mieltä. Itse en sitä suosittele kenellekkään, jota ei koneen jatkuva huoltaminen kiinnosta. LC4 mylly on varmasti omaan käyttöösi parempi vaihtoehto.

    EXC on erinomainen jos ajat yhtään smotoa radalla ja oikeasti ajat myös spoorissa. Muuten ota LC4- vähemmän huoltoa jne. joten sen pohjalta mitä itse speksasit- osta LC4 esim. 660 smoto
  4. #4
    Tiimimme mentorilla on kotarin 525 supermotona, ja on se parhaimmillaan kestänyt varmaan kaksi tuntia rata tai smotoajoa. Laatikossa ei ole varmaankaan mitään alkuperäistä ehjänä, alusta ei toiminut alkuperäisenä lainkaan, ja tehojakaan ei ole kummoisesti. Niiden kokemusten perusteella en voi suositella härveliä mihinkään asfalttikäyttöön. Oma orastava supermotoinnostukseni on kuollut kaverin ongelmien myötä.

    Ilmeisesti laatikko ei kestä asfaltin pitoa, ja sitä paukkuu vuoroin rattaat, vuoroin siirtimet. Ja kotarin varaosat ovat ihan käsittämättömän hintaisia.

    Alustankin joutuu tekemään kokonaan uudestaan, tosin se ei taida olla yllätys kenellekään. Mutta alustan geomeria on myös karmea asfalttiajoon. Kun keula painuu kasaan, ohjauskulma jyrkkenee liikaa ja pyörä haukkaa mutkaan kun päästää jarrut. Kovempana se taas ei käänny mihinkään. No, olen ollut todistamassa että sillä pääsee 1.18 Botniaringillä, mutta ei se ajaminen näytä mitenkään nautittavalta.
    - JAM Racing Team -
  5. #5
    Kiitoksia hyvistä vastauksista. Nyt niistä heräsi sit uusia kysymyksiä

    KTM:n lc 4 kiinnostaa, mut ei näy paljoa vaihdokkeina. Kuinkas ois yamahan tt 600 r?
    Tai xt 660 r?
    Honda FE fmx650 supermoto?
    Meneekö vakuutuksissa jo suurimpaan luokkaan nuo s-motot? Jos vaan löytyisi kansalta tietoa ko. myllyistä tai muista vaihtoehdoista niin kiitosta vaan etukäteen!
  6. #6
    Taidan itse jäädä odottelemaan tätä

    Kovin pitkälle metsään sillä ei kannata mennä.
  7. #7
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (Wiineri @ Heinä. 19 2005,15:22) kirjoitti
    Taidan itse jäädä odottelemaan tätä

    Kovin pitkälle metsään sillä ei kannata mennä.
    Toihan on just supermotoilua parhaimmillaan. Kevyt viedä missä vaan. Not. Halvemmalla pääsee kun laittaa vanhaan VTR:ään krossistongan.
  8. #8
    Lainaa (Karban @ Heinä. 19 2005,16:35) kirjoitti
    Halvemmalla pääsee kun laittaa vanhaan VTR:ään krossistongan.
    Ja vähän koroketta penkkiin. Sittenhän sitä aletaankin olla jo Varaderossa...
    <p>-- Backman</p>
  9. #9
    Mulla on -03 525 motona ja talvet enskana. Hyvin se on ainakin mun rauhallista köröttelyä kestänyt. Jotain 8000 kilsaa mä oon sillä ajanut ilmaan mitään ongelmia...
    Jos oikein tosissaan vedetään supermotoa, niin sehän syö just konetta rotan lailla. Mutta näin perstuntumalta vois sanoa, että katukäytössä 525 kestää hyvin.

    Lainaa (dinit @ Heinä. 19 2005,13:20) kirjoitti
    Kiitoksia hyvistä vastauksista. Nyt niistä heräsi sit uusia kysymyksiä *

    KTM:n lc 4 kiinnostaa, mut ei näy paljoa vaihdokkeina. Kuinkas ois yamahan tt 600 r?
    Tai xt 660 r?
    Honda FE fmx650 supermoto?
    Meneekö vakuutuksissa jo suurimpaan luokkaan nuo s-motot? Jos vaan löytyisi kansalta tietoa ko. myllyistä tai muista vaihtoehdoista niin kiitosta vaan etukäteen!
    Noi on aikamoisia lehmiä kaikki...
    Honda XR 650R voisi olla motona aika jees. Ei tosin taida suomesta montaa löytyä, mutta saksasta ja ruottista löytyy.
    Ja suzuki DR-Z 400 on myös hyvä. Kummatkin pitäisi tietysti olla kaksilla vanteilla, niin voi ajaa ympäri vuoden.
  10. #10
    Millonkohan tää Aprilia SVX 550 vai mikä olikaan tulee.. huh kun hieno laite! Jengaa 14000rpm? Kuulin jotain huhua että tulis syksyllä ja sillon ne fyrkat revitään vaikka perseestä, että saa tollasen..

    Supermotoilu on hienointa kaupungissa ja kisatkin mielenkiintoisia, toisin kun joku motogp yms. mikä on sikatylsän näköistä meininkiä.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  11.  
  12. #11
    Lainaa (kwak750 @ Heinä. 21 2005,14:22) kirjoitti
    Supermotoilu on hienointa kaupungissa ja kisatkin mielenkiintoisia, toisin kun joku motogp yms. mikä on sikatylsän näköistä meininkiä. *
    Aivan. Samoin kun jokkisautoilu on paljon mielenkiintoisempaa kuin formulat. Onneksi ei tarvitse ajaa f-1:stä. Nukahtaisin varmaan rattiin.
    - JAM Racing Team -