Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Vähän ois kotkot kuumetta ollu jo viimekesästä, mutta vaikeutena on mikä olisi sopivin omaan käyttööön.
    Ketjuveto toki KTM:ssävähän harmittaa, kun on tottunut keppiin, mutta kaitsenkin kanssa oppii elämään.
    Nykyisen Honda VFR 1200 kanssa ehdin tekemään 3 keski/eteläeuroopan (8000km/4-5vko) reissua ennen koronaa ja nyt sen aikana 2 x 11pvä (4-5tkm) Norjan reissua.
    Eihän VFR toki vedä matka-ajossa vertoja edelliselle FJR:lle, jolla kait tuli n. 90tkm ja oisko 5-6 reissua, mutta toisaalta nyt tullut ajeltua muutama nappula kerrastokin heikkateillä ja on ollut mukava löytää kohtuu etäisyydeltä sorapätkiä ja ajella sen paremmin miettimättä miten pitkään assu jatkuu. Mikään varsinainen soraohjustaja en kuitenkaan katso olevani, kun en enää ole mikään nuori poika ja vähän vaivojankin riesana.
    Ehkä itse miettisin tuota T mallia, kun toiveissa on kuitenkin noita pidempiä reissuvetoja vielä päästä tekemään, joten tuulen suojat yms sais olla tarvittaessa hyvät.
    Olisi kuitenkin mukana kuulla jotain kommentteja noiden eroista ja kokemuksi omistajilta.

    edit: tuskin siis uutta tulee hankittua, mutta varmaan joku alle 20tkm ajettu, joten vuosimallierot kiinnostaa myös, kait tuo on uudistunut jossain vaiheessa, joten kannattaako etsintä keskittää johonkin tiettyyn uudistukseen/vuosimalliin.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  2. #2
    Eri malleista ei ole kokemusta, mutta itselläni on tuo T malli, vuosimallia 2015.
    Kovasti olen tykännyt moposta, todella hyvä moottori, hyvin nöyrä ja helppo ajaa ja tehoakin tarvittaessa löytyy, V2:n tärinöistä aina kuulee välillä kommentteja, mutta mielestäni ei ole juuri minkäänlaisia tärinöitä, verrattuna edelliseen, joka oli Ducati.
    Tuulisuojaa itse en oikein kaipaa, vaihdoin omaani pienen pleksin alkuperäisen tilalle, tykkään enemmän nakumallisesta moottoripyörästä ja aluperäisessä pleksissä häiritsi tuuletusreijät näkökentässä todella paljon.
    Viileämmällä kelillä kahvan ja perseenlämmittimet toimivat erinomaisesti.
    KTM oma laukkusarja, joissa kuljettaa vaikka pienen muuttokuorman, tilaa on!

    Vaimoni ajaa GS 1200 adventurella, jota saanut vertailla testimielessä, alustaltaan KTM pesee bemarin 100-0 huonommalla pinnalla ja soralla. Keppiveto toki helpompi, mutta ei sekään huoltovapaa/idioottivarma taida olla?

    Vain ja ainoastaan minun mielipide.

    CB 1300 -07
  3. #3
    Kiitos edelllisestä! Aika vähän näyttää olevan Ktm 1290 kuskeja. Pitänee keväällä käydä koeajamassa noita, siitä se kait selviää.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  4. #4
    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    Kiitos edelllisestä! Aika vähän näyttää olevan Ktm 1290 kuskeja. Pitänee keväällä käydä koeajamassa noita, siitä se kait selviää.
    Kai tässä pian alkaa tulla kokemuksia kunhan saan oman SA 1290S:n alle. Tähän saakka ollut kokemuksia fjr, dl1000 suzuki, blackbird ja fz-6s. Kaikilla noilla yli 5000km. Tein tosiaan kaupat uudesta, fjr meni vaihdossa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  5. #5
    ..ei tietenkään auta yhtään sun kysymykseen, mutta minä ajattelin toisinpäin: 6 kesää crosstourerilla --> africa twin --> 701 husse.

    Käyttö ei ole ainakaan asvalttimatkailua (eikä oikein ollut crosstourerillakaan..) enkä tästä ainakaan nuorru! Käytön mukaan se valinta, toivottavasti sopiva löytyy! Lähdetään ajelemaan joku päivä!

    Minä ottaisin S -mallin ja yrittäisin löytää siihen pinnapyörät.. koeajolla tykkäsin siitä (ei ollut tämä uusin malli..)

    Oikeasti V4:n jälkeen twiniin tottumiseen meni aikaa; tuntui että vaan tärisi ja tehot puuttui..kyllä se fiilis sitten löytyi! Ja 701 se sitten vasta erilaiselta tuntuikin..
    Husqvarna 701LR
  6. #6
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    )

    Oikeasti V4:n jälkeen twiniin tottumiseen meni aikaa; tuntui että vaan tärisi ja tehot puuttui..kyllä se fiilis sitten löytyi! Ja 701 se sitten vasta erilaiselta tuntuikin..
    Kotarin 1290 moottorin kohdalla ei tosin tule tuota ongelmaa että tuntuisi kovinkaan tehottomalta, aivan sama minkä singerin puikoista tulee.
    Supermoto
  7. #7
    tervehdys asiantunteva raati
    Olen kanssa tässä vaihtamassa mopoa ja olen kuunnellut hyviä ja huonoja puolija.

    korjaamosta kerrottiin ,että ovat sähkövika arkoja, pitääkö paikkansa??
    vikakoodenja saadaan ulos,mutta niiden tulkitseminen on onnenkantamoinen,kun ei ole koodi listoja ??

    etujarroista olen lueskellut , että levyt ravistaa ja on kieroja ??

    kiitos etukäteen
  8.  
  9. #8
    En siis ole asiantunteva mutta olkoon ny, kirjoitan silti...

    Hiukan minusta tuntuu että riippuu vähän mikä korjaamo lausuntoja heittää ja kuinka paljon heillä on ollut niitä huollossa noin nyt 9 vuoden aikana mitä noita on ollut markkinoilla... Toisekseen, luulenpa että hiukan vuosimallikin vaikuttaa koska ehkä valmistajakin on tehnyt muutoksia ja osa niistä parempaan, osa huonompaan päin. Luultavasti Adventuretkin on saaneet paljon päivityksiä matkan varrella.

    Superdukessa, joista meillä on nyt vähäinen kokemus noin 9 vuodelta on kuulemma ollut joskus jollakin (ei meillä siis) asennusvirhe siten että etujarrulevy on ollut kierossa, myös luin jostain että vanteen asennuspinnat levylle on saattaneet olla mittavirheiset ja omistaja sitten korjannut sen itse (muistaakseni se tapaus oli Saksassa)...

    Muutenhan jarrut sun muut ovat tunnettujen valmistajien osista että ei kai ne sen huonompia ole kuin muuallakaan. Ja vanteet, saman valmistajan vanteita löytyy muiltakin.

    Johtojen sijoittelu on ollut se mitä on joutunut tutkailemaan ja suojauksia hiukan parantelemaan ja nythän oli kolmannen sukupolven SDR:iin takaisinkutsukin johtosarjoista - joka sinänsä oli minusta hiukan yliherkkä juttu (ainakin meidän kohdalla) mutta nykyään ollaan paljon tarkempia kaiketi joka asiassa.

    Ai niin, syyläreiden kanssa on ollut tiiveyspulmia - KTM tietääkseni omistaa sen putiikin josta ne tulee joten luultavasti Adventureissa on saman puljun tuotteet käytössä. Aikaa myöten niitäkin on paranneltu.

    Aiemmin oli Yamahaa meillä noin 15 vuotta ja kyllä niissäkin oli jotain, jarruosissakin ja missä vielä lienee ollutkaan. Ei muista enää niitä murheita, onneksi...

    Sen sanoisin että jos jotain pyörää aikoo niin katsoo ensiksi sen kuka sitä huoltaa (jos ei itse tee, jonka homman helppous muuten on minusta KTM:n etu ollut ainakin ihan viime aikoihin asti). Eli mekaanikko ja varsinkin huoltoneuvoja, jonka aina toivoisi että uskoo myös asiakasta eikä suorin tein pidä idioottina jos sattuu joku juttu olemaan jota asiakas kutsuu viaksi (ja huoltoliike asiakasruikutuksesi ja ensi kädessä suurin piirtein käyttövirheeksi).
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>