Sivu: 77 / 78:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 276775767778 ViimeinenViimeinen
Tulokset 2281:stä 2310:een 2337:sta
  1. #2281
    Moro.oliskos kellä tiedossa purettua 690 duke/smc-r.ää vm.11-13 tartteis ehjän kaasuläppärungon???uus aika suolaisen hintainen 871 egee
  2. #2282
    Osaiskohan kukaa kertoa, et mistä johtuu etujarrun nykiminen..? Tämä ilmenee varsinkii hitaissa nopeuksissa. Esim. kaupungilla pörrätessä, kun valoihin tullessa etujarruvipua kevyesti vetää, nii pyörä alkaa "nykiä" v-mäisesti.
  3. #2283
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Stimbe kirjoitti Katso viesti
    Osaiskohan kukaa kertoa, et mistä johtuu etujarrun nykiminen..? Tämä ilmenee varsinkii hitaissa nopeuksissa. Esim. kaupungilla pörrätessä, kun valoihin tullessa etujarruvipua kevyesti vetää, nii pyörä alkaa "nykiä" v-mäisesti.
    Herkistele jarrulevyn holkit että kelluu paremmin
    <p>Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä KTM Super Adventure 1290 -2015 Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650</p>
  4. #2284
    Meneeköhän pyörä liian laihalle, jos ennen muita muutoksia vaihtais vaan sen avaremman ilmansuodattimen kannen alaväännön toivossa? Pyöränä 2017 SMCR.
    prumprum
  5. #2285
    Tuli vaihdettua Herttua uuteen SMC:hen enkä ole kyllä katunut. Ainut mikä mietityttää, niin onko tosiaan 2-3 vaihteen tehoja rajoitettu? Mitenhän se vaikuttaa takuuseen jos se ottaa pois.
    Vespa GL150 -63 (m) /PappaTunturi -65 (m) / KTM 690 SMC-R -17 / Joitain leluja millä yleisille teille ei
    saisi mennä...
  6. #2286
    Uusissa ei ole rajoitettu millään vaihteella tehoja
  7. #2287
    Onko Oulun alueella Kotarin omistajia? Ois hauska miittailla esim. Oulu Zonessa ym. Ajellaan useasti yhessä kaverin kanssa, kummallaki meillä on SMC R.
    prumprum
  8. #2288
    Onko täällä kenelläkään kokemuksia SMC-R:n käyntiongelmista? Vaihdoin viikko sitten pyörää ja talliin tuli 2012 vuoden SMC-R, joka alkuun pelasi mielestäni hyvin. Noin 200km aikana kävi kuitenkin suunnilleen 10 kertaa niin, että pyörä sammui kun esim. hiljensi hidastetöyssyä varten ja veti kytkimen pohjaan. Toissa päivänä ollessani käymässä lenkillä tein pienen kiihdytyksen, jonka jälkeen aloin hidastamaan töyssyä varten ja vedin kytkimen pohjaan niin koneesta kuului pamahdus, joka tuntui penkissä (ilmeisesti jonkin sortin backfire). Tämän jälkeen pyörä sammui ja kun käynnistin sen uudelleen, nousi tyhjäkäynti 3000-4000rpm välille. Hetken pyörän levättyä kierrokset laskivat hieman maltillisemmiks ja sain pyörän tuotua kotiin.

    Tarkastelin liitoksia ym. ettei mikään ole huonosti kiinni tai irti, mutta ainoana asiana löysin lohkon ja kaasarin välisen imukaulan lohkon puolisen kiinnikkeen olevan hieman väärässä asennossa. Kiinnitin sen uudelleen ja koitin käyttää pyörää tyhjäkäynnillä, mutta tällä kertaa kierrokset olivat hieman yli tuhannessa ja kun kaasua "nypytteli" hieman niin kone sammui jonka jälkeen ei tahtonut lähteä enää käyntiin ilman lepoa. FI valo syttyi yhdessä kohtaa hetkeksi. Latasin akun täyteen, tarkastin ilmanputsarin, vaihdoin sytytystulpan, joka oli hieman heikkokuntoinen sekä tarkastin sytytyspuolan + liittimet hapettumien varalta. Pyörä tulille ja nyt tyhjäkäynti oli ~1500-1900rpm. Kaikki hyvin siihen asti kunnes taas väänsi kaasua hieman, jonka jälkeen kierrokset laskivat ~1100rpm ja nousi pikkuhiljaa takaisin tuonne 1500 paikkeille. Kaasun "nypyttely" aiheutti pyörän sammumisen, jonka jälkeen pyörä ei tahtonut käynnistyä.

    Vaikuttaa että vika voisi olla jossain polttoaineensyötössä tai seoksissa, mutta itselläni ei tietämys välttämättä riittä löytämään syyllistä. Pyörässä on vaihdettu ainoastaan Akrapovicin pönttö, josta otin itse tietenkin killerin irti heti Mutta ainakin ymmärtämäni mukaan killerin poiston ei pitäisi vaikuttaa käyntiin tuolla tavalla?
    Joten löytyisikö täältä joku viisampi tai henkilö, jolla olisi kokemusta samasta ongemasta?

    Tulikin melkonen romaani.
  9. #2289
    Ruiskusuutin paskainen tms? Tuossa ei kyllä ole kaasaria
    Vikakoodit vois tietty lukea.
    Missä majailet? Johtoja nyt on varmaan ympäri suomea.

    Ja jottei jäisi tuohon niin oisko kellään tai tietoa ylimääräisestä mittaristosta, tai edes sen piirilevystä? olis tarvetta.
    KTM 690SM
  10. #2290
    Tee sille 15 minuutin tyhjäkäynti kalibrointi, saattaa joskus auttaa mitä ihmeellisimpiin vaivoihin. Kylmä kone käyntiin äläkä koske kaasuun, annat käydä tyhjäkäynnillä 15min, sammutat ja se oli siinä.

    Putsariin poksuminen on -12 mallin tyyppivika, siitä pääsee eroon kaasu/polttoainekarttoja muokkaamalla eli kaasuprogression muokkaus ja seoksen lievä rikastaminen. Sulla on Akran putki, onhan sun pyörään ladattu Evo1 polttoainekartta? Yleensä poksuminen on loppunut tai kokonaan vähentynyt Evo1 kartalla.

    Kytkimestä koneen stumppaaminen viittaa seisontatuen anturivikaan, kytkinkahvassa olevan katkaisijan toimimattomuuteen tai johtosarjoihin jotka on hankautunut puhki. Jälkimmäinen on 690 mallisarjan tyyppivika ja koko johtosarja kannattaa käydä läpi ja suojata/reitittää johtoja uusiksi, osa johdoista on ilman lisäeristystä ja ongelmia tulee jatkossa. Etuvalon takana ja penkin alla sulakerasian alapuoli on täynnä suojaamattomia johtoja ja ne on tehneet monelle ongelmia kun eriste on kulunut puhki.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #2291
    Polttoainesuodatin tukossa, eli uutta suodatinta ja mahdollisesti myös pumppu vaihtoon.
    Tuono 1100RR
  12. #2292
    Kiitos vastauksista! 15 min tyhjäkäynti olisi tarkoitus tehdä seuraavaksi ja kattoa onko vaikutusta. Samalla tsekkaan suodattimen ja johdot. Kartoista ei ole tietoa, mutta tarkoituksena olisi ladata esim. juuri tuo evo1 kartta, jos se auttaisi samalla kaasuvasteeseen ykkösvaihteella joka on alakierroksilla vähän "kulmikas"

    Jos jollain lojuu ylimääräisenä johtoa TuneEcua varten Helsingin suunnalla niin olisin kiinnostunut myös sen ostamaan, niin saisi uuden ruiskukartan sisään.
  13. #2293
    Evo1 kartta ei auta kasun kulmikkuuteen vaan läppäkarttaa pitää muokata aika radikaalisti että saa kaasuvasteen pehmeämmäksi. Aikoinaan tein oman version kaasukartasta mutta sitä ei valitettavasti ole enään tallessa, siitä kiitos tiltanneelle läppärille. Kurapyörä foorumilla nimimerkki AMa on myös tehnyt oman version pehmeästä kaasukartasta ja on sitä jakanut pyydettäessä.

    Pa-suodatin tosiaan kannattaa vaihtaa, myös ruiskusuuttimia on välillä mennyt tukkoon ja sen saa puhdistettua. Bensapumppuja on mennyt enemmän vanhemmissa pyörissä, ei niinkään -12 ja uudemmissa mutta mahdollista sekin on.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #2294
    Selvä homma, täytyy katsoa auttaa tuo idle reset mitään ja sen jälkeen käydä suodattimien kimppuun.
    Myykö joku liike malliin sopivia suodattimia vai löytyykö jotain hyväksi havaittuja tarvikeosia?

    Täytyy ettiä noi kartat kun saa laitteen käymään kunnolla
  15. #2295
    Orkkis suodatin on ökyhintainen, vastaava Mahle maksoi muutaman kympin. Tavallista pa-sutia sinne ei kannata laittaa koska niissä ei riitä suodatuskyky, nyt en vaan muista Mahlen koodia mutta varmaan löytyy googlettamalla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #2296
    Pehmeämmän kaasukartan saanee kopsattua myös SM:n kartoista, itse taas tein päinvastoin ja pöllin SMC:n äkäsemmän kartan, onhan se herkkä mutta noilla tehoilla jos ei kokoajan nysvää jonoissa niin aivan sama, kyllä ainakin sora lentää.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 12.08.2017 klo 22:03.
    KTM 690SM
  17. #2297
    Tuon Mahlen löysin myös jostain toiselta sivulta, täytyy sellanen metsästää. Tällä erää auttoi onneksi tuo 15min idle resetti, mutta täytyy vaihtaa suodatin varmuuden vuoksi kun kerkeää
  18. #2298
    Hyvä että alkoi pelittämään. Talvella jos on mahdollisuus ropata mopoa niin käy kaikki paikat läpi mistä olikin jo puhetta, sen jälkeen voi aika huoletta laskea menemään vuodesta toiseen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #2299
    Terve! KTM polttoainesuodain ainakin alkupään 690SMC on MAHLE KL 15.

    Löytyy alle 4€ Fixus liikkeistä. Ja täysin sama malli.

    Jos käynnistys on ailahtelevaa esim. Välillä lähtee laakista ja välillä saa sahata on merkki polttoaine järjestelmän ongelmasta. Myös epätasainen käynti on merkki siitä.
    Vaihtoehdot on yleensä: Ruiskusuutin tukkoinen, bensansuodatin paskanen tai Bensapumppu vaihtoon. Jälkimmäinen kallein.

    Uudemmissa malleissa (Ainakin Enduro R) on myös ennen ruiskusuutinta "In-line" suodatin joka kannattaa myös vaihtaa.

    Jos on kysyttävää tai epäselvää bensansuodattimen vaihdosta, niin voin neuvoa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  20. #2300
    Tervehdys!

    SMC-R vm. 2013 odottelee tallissa kolmatta kesäänsä. Keväthuollon yhteydessä ajattelin nyt lopultakin vähän piristää menopeliä. Aiheeseen liittyen on vähän kysyttävää. Tuntuu vähän röyhkeeltä jopa kysellä näitä koska tiedän että nämä on käsitelty varmaankin moneen kertaan jo tässä ja monessa muussakin threadissa. Noh, voihan se olla että faktat on muuttunu jo siitä kun mitä viimeksi oon forumeita kolunnu. Vastaa jos jaksaa :)

    Eli pyörässä on tällä hetkellä wingsin pönttö, ei juuri muuta. Tarkoitus olis tehdä perus slipari + ilmansuodatin/suodattimen avarampi kansi -remppa. Tuossa kannessa nyt ei ole mitään epäselvää, mutta mikä ilmansuodatin peliin kannattaisi hommata? hyvin pitkälti pikiteillä vaan tulee ajeltua mitä nyt välillä käy vähän sgutsissa seikkailemassa. Tosta K&N:n filsusta on paljon puhuttu, jostain vaan jäänyt semmonen käsitys että tähän vuosimalliin ei moista olis? Oonko täysin väärässä? Tällane vaahtomuovihärpäke kans tullut vastaan:
    http://www.motokeidas.com/shop/tuott...MC-76506115000
    jotenki vähän kusisen näkönen omiin silmiin.

    No sitten niistä kartoista. Kaapeli + tune ecu on tilattu. Eli minkälaista karttaa edellämainittuihin muutoksiin sietäis ladata? Ja mistä / saako ne jostain ladattua? Myös polttoaine/sytytys kartan lisäksi kiinnostaisi kovastikin tehdä jotain pyörän käytökselle kaasua käänneltäessä. Pintakaasu varsinkin taajamanopeuksissa on aivan täysin perseestä ja tuntuu käsittämättömältä että se voi edes olla tollainen vakiona. Muistelen lukeneeni pari vuotta sitten joltain threadilta jossa joku forumeiden tune-ecu wizard olis loihtinut jonkun oman karttansa, jolla pyörästä vissiinkin tuli sellainen ajaa kun sen kuuluukin olla. Vieläköhä joku tämmönen mappi ois jossain kokeiltavana? Mulla on myös tommonen levy tilattu joskus ebaysta, jolla saa SAS:n tukittua (ilmeisesti täytyy lisäksi deaktivoida tune eculla sen toiminta.)

    Eeeiköhän siinä nyt ne suurimmat huolet/kysymykset. Kiitos ja anteeksi.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  21. #2301
    Mistä lienee jäänyt mieleen ettei K&N filsua olis tähän malliin. Vaikuttaispa hyvinkin olevan.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  22. #2302
    Noiden muutosten jälkeen soitat Jyväskylän Turboteciin ja varaat ajan penkitykseen, he pääsee omaan softaan käsiksi ja saat paljon paremman kun arvailemalla mikä valmis mappi siihen olisi paras. Siellä on muutama 690 penkitetty ja hymyileviä kommentteja on tullut.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #2303
    Tämmönen uusi Kotari ois ensipyöräksi keväällä tulossa, Akrapovic, quickshifterii yms. valmiiks asennettuna

    Onko jollaki kokemusta tuosta quickshifteristä tälläisessä laitoksessa? Miten sitä kannattaa käyttää ettei vahingossakaan tuu rikottua mitään, ilmeisesti vähän korkeammilla kierroksilla menee vähemmällä rasituksella vaihteet sisään?

    Mitenkäs sisäänajo näissä, huoltoukko sanoi ettei niinkään tarvi sisäänajaa, amerikaanot taas puhuvat 6000rpm rajasta, taitaa mennä persetuntumalla harjotellessa niin eiköhän se tarpeeksi vaihtelevaa ajoa ole..

    Onko mitään must do-juttuja mitkä kannattaisi tehdä lähes samantien, kun pyörän saa? En osaa käyttää sivun hakutoimintoa vielä järkevästi niin en oikein pääse onkimaan vanhoja viestejä..

    Saisi jo kovaa vauhtia ruveta lämpenemään niin pääsis pyörän hakemaan kotiin
  24. #2304
    Tune ecusta pari kysymystä. Pyöräni on vuosimallia 2013 ja penkin alla olevassa kartanvaihto potikassa on asennot standard, advanced ja soft. Tune ecu softassa nimellä performance -kartta varmaankin asentuu advancedin päälle? ja sitten liittyen lähes "myyttiseen" 15 minuutin idle runiin. jos vaihtaa vain EP mappeja, riittääkö pelkkä kaasun kalibrointi? Entä jos pyörässä on useampia karttoja erilaisilla kaasu, sytkä ja bensa-asetuksilla. jos näitä karttoja sitten haluaa vaihtaa lennossa, riittääkö että pyörän on karttojen asennuksen yhteydessä käyttänyt tyhjäkäynnillä ohjeiden mukaisesti vai täytyykö kalibrointi suorittaa senkin jälkeen kun pyörään jo asennetun kartan vaihtaa penkin alla olevasta namiskasta? tekisi mieli lähteä kokeilemaan slipari-avara imukansi/suodatin komboa, mutta jos homma menee räveltämiseksi niin helposti lämäsee vaan vakio imukannen kii ja rokkaa toimivaksi ja turvallisiksi todetuilla säädöillä. Ei tartte vastata jos vastaus on että vie pyörä pajalle penkitettäväksi (tällä hetkellä wingsin pönttö isolla killerillä muuten vakiopyörä)
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  25. #2305
    uskon että moni on jo kyllästymiseen asti pelehtinyt ja räveltänyt erilaisilla karttasovituksilla enemmän ja vähemmän täysin vituiksi koko mopon käytöksen. Itselleni varsin uutena asiana kuitenkin, ainakin toistaiseksi riittäisi intua lähteä kokeilemaan onnea.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  26. #2306
    Kurapyöräfoorumilla on aika kattavat jutut 690enskan (sama tekniikka) karttajumpasta, kurkkaa sieltä.
  27. #2307
    Joo oon sitä joskus synkkinä talvipäivinä kolunnu liikaakin. Ei nyt jotenkin osaa löytää just näihin vastauksia, aattelin jos joku ny sattus tietää ni heittäs tähä. kiitoksia. Lähinnä toi 15 minsan idle runin toiminta/funktio. Tuntuu nii erikoiselta koko homma. "15 min.. ei yli eikä ali.. jos menee yli ni vituiks menee.. jos menee ali ni vituiks menee.." miksi siin ei voi syttyy joku merkkivalo että CHECK. kalibrointi suoritettu. ;) ja tosiaan omaksuuko fillari kaikki kartat tolla idle runilla, vaikka ne poikkeis toisistaan paljonkin.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  28. #2308
    Jos on enemmän tai vähemmän saanut moottorin käytöksen menemään vituiksi eri softilla niin silloin ei ole tiedetty mitä tehdä, on joko säädetty ihan omiaan mutulla tai saatu neuvoja "amerikan pojilta". Suomessa kurafoorumin AMa on syventynyt aika hyvin 690 Tune Ecuun ja softien sielunelämään ja jopa "amerikan pojat" on tämän tunnustaneet ja sielläkin on monet softat modattu AMa:n ohjeiden mukaan. Siihen aikaan kun AMa softien kanssa touhusi, mä olin aika aktiivisesti mukana ja välillä vuoroin nokitettiin toisiamme ja selvitettiin mikä vaikuttaa mihinkin. Suurin harmi on että menetin omat modatut kartat läppärin hajoamiseen ja siihen loppui mulla Tune Eculla touhuuminen pyörän myynnin jälkeen.

    Softaa ladatessa karttojen paikat vaihtuu mutta se ei haittaa. Jos laitat putkiston niin laita samalla avarampi ilmansuodattimen kanse ettei ahdista hengityksen puolelta, sen jälkeen lataat sinne Evo1 kartat ja tukit SAS letkut tai poistat sen kokonaan käytöstä. Nyt on voimaa ja vääntöä mutta millään kartalla kaasuvastei ei ole hyvä vaan aivan liian pintaherkkä. Siihen löytyy ratkaisu, menet Kurafoorumille ja kysyt onko jollain lähettää sulle AMa:n tekemän kaasukartan, sillä saa kaasukäytöksen mukavan progressiiviseksi pintakaasun alueen pehmeäksi.

    15min tyhjäkäynti tehdään sen jälkeen kun on ladattu uudet softat ECU:lle. Kun vaihdat penkin alta kartan namiskasta niin riittää että sammutat moottorin, käännät namiskan haluttuun asentoon, käynnistät moottorin ja lähdet ajamaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  29. #2309
    Tuli vielä mieleen että jos haluaa kerralla kartat kuntoon niin hurauttaa Jyväskylään Turboteciin, he osaa laittaa säädöt kohdalleen omaan ECU:uun.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #2310
    Kiitoksia. Juuri kyseinen AMA:n tekemä EP kartta on ladattuna pyörään. Ja SAI on tukittuna ja poistettuna ecusta. Ei tässä vielä ole vaa mitään käytännössä päässy testaamaan.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
Sivu: 77 / 78:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 276775767778 ViimeinenViimeinen