Sivu: 78 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28687677787980 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2311:stä 2340:een 2516:sta
  1. #2311
    En millään löytänyt pitävää tietoa siitä, että paljonko sytkämapin 1 asento rajoittaa tehoa? Eli voisinko tämän Kytkimen asentamalla: https://ktmtwins.com/products/ktm-76039 ... 39974100-2 muuttaa tehomäärää ohjaustangosta esim täystehosta -> 28 kilowattiin, niinkuin jossakin kerrottiin tuon 1 asennon tehomäärän olevan?

    Voiko noita sytkämappeja hallita ja muokata itse?
    asdasd
  2. #2312
    Minkä vuotinen pyörä? 2013 asti pystyy Tune Eculla muokkaamaan kaasuprogressioita, siinä ei muuteta sytkää vaan kaasuläpän sähköistä ohjausta kuinka paljon kaasuläppä aukeaa ja miten nopeasti se reagoi kaasun kääntöön. 2014 malleista lähtien tätä ei pysty enään tekemään koska ruisku vaihtui toisen merkkiseen. 2012-2013 mallissa kaikki kolme asentoa on täysitehoisia, ero ainoastaan kaasuprogressiossa, aiemmissa malleissa 1-kartta on lussu, 2 vakio ja 3 agressiivinen. Omiin tein omat kaasuprogressiokartat jotka oli arviolta 28kw, 40kw ja täysiteho, samalla tein kytkimen ohjaustankoon millä sai vaihdettua kartat.

    Kyllä mä uskoisin että linkin kytkimellä saa kartat vaihdettua koska sitä myydään map switchinä.

    Kurapyörien foorumilta etsit Tune-Ecu viestiketjun ja luet sen ajatuksella, varsinkin AMa:n kirjoitukset ja linkit Advriderille.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #2313
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Minkä vuotinen pyörä? 2013 asti pystyy Tune Eculla muokkaamaan kaasuprogressioita, siinä ei muuteta sytkää vaan kaasuläpän sähköistä ohjausta kuinka paljon kaasuläppä aukeaa ja miten nopeasti se reagoi kaasun kääntöön. 2014 malleista lähtien tätä ei pysty enään tekemään koska ruisku vaihtui toisen merkkiseen. 2012-2013 mallissa kaikki kolme asentoa on täysitehoisia, ero ainoastaan kaasuprogressiossa, aiemmissa malleissa 1-kartta on lussu, 2 vakio ja 3 agressiivinen. Omiin tein omat kaasuprogressiokartat jotka oli arviolta 28kw, 40kw ja täysiteho, samalla tein kytkimen ohjaustankoon millä sai vaihdettua kartat.

    Kyllä mä uskoisin että linkin kytkimellä saa kartat vaihdettua koska sitä myydään map switchinä.

    Kurapyörien foorumilta etsit Tune-Ecu viestiketjun ja luet sen ajatuksella, varsinkin AMa:n kirjoitukset ja linkit Advriderille.
    Joo eli 2010 pyörä kyseessä. Olen sen lueskellutkin, mutta epäselväksi jäi se että ilmeisesti pyörään siis saa ladattua 3 eri FI ja EP karttaa, ja niiden numeroinnit voi itse valita? Eli vaikka paikkaan 1 laitan 25kw EP ja Fi mapin, paikkaan kaksi esim AMan, ja paikkaan 3 vaikka evo 1? Vai onko kaikilla noilla 3 asennolla pohjalla sama mappi, ja noihin 1-3 vain muutetaan sitä kaasuprogressiokarttaa jotta saadaan esim vähemmän tehoa? Täytyy vielä lukaista kerran tuo Tune-Ecu topic läpi, josko meni ohi tuo tieto vai eikö itsellä luetunymmärtäminen riittänyt
    asdasd
  4. #2314
    Olen miettinyt KTM SMC R:n hankkimista. Osaatteko kertoa 2012-2014 mallien välisiä eroja, tai hyviä ja huonoja puolia, ja kumpaa suosittelisitte? Ainakin tuo 2014 mallin sähkökaasu taitaa olla yksi iso ero?
  5. #2315
    Lainaa soukkadyydd kirjoitti Katso viesti
    Joo eli 2010 pyörä kyseessä. Olen sen lueskellutkin, mutta epäselväksi jäi se että ilmeisesti pyörään siis saa ladattua 3 eri FI ja EP karttaa, ja niiden numeroinnit voi itse valita? Eli vaikka paikkaan 1 laitan 25kw EP ja Fi mapin, paikkaan kaksi esim AMan, ja paikkaan 3 vaikka evo 1? Vai onko kaikilla noilla 3 asennolla pohjalla sama mappi, ja noihin 1-3 vain muutetaan sitä kaasuprogressiokarttaa jotta saadaan esim vähemmän tehoa? Täytyy vielä lukaista kerran tuo Tune-Ecu topic läpi, josko meni ohi tuo tieto vai eikö itsellä luetunymmärtäminen riittänyt
    Oikein ymmärretty, polttoaine/sytkäkartta pysyy koko ajan samana, vain ja ainoastaan läpän ohjausta muokataan. Jollain 25kw kartalla läppä aukeaa muistaakseni 40% ja voit halutessa itse muokata arvoja, se on sitten lähes loputon tie, mä hinkkasin omia karttoja viikkoja ennen kun ne tuli mieleiseksi. Sitten jossain vaiheessa läppäri tilttasi ja sinne meni ne kartat kun en kopioinut niitä mihinkään talteen. Voit laittaa minkä kaasukartan mihin tahansa kolmesta karttapaikasta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #2316
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Oikein ymmärretty, polttoaine/sytkäkartta pysyy koko ajan samana, vain ja ainoastaan läpän ohjausta muokataan. Jollain 25kw kartalla läppä aukeaa muistaakseni 40% ja voit halutessa itse muokata arvoja, se on sitten lähes loputon tie, mä hinkkasin omia karttoja viikkoja ennen kun ne tuli mieleiseksi. Sitten jossain vaiheessa läppäri tilttasi ja sinne meni ne kartat kun en kopioinut niitä mihinkään talteen. Voit laittaa minkä kaasukartan mihin tahansa kolmesta karttapaikasta.
    Noniin, asiahan selkeni sitten sillä.. Täytyypä ruveta ähväämään noiden mappien kanssa, ja tilata tuo kytkin.
    Tämäkin varmaan ajaa asiansa https://www.motokeidas.com/shop/tuot...90-76039974000

    No voe rähmä, täytyypä ite muistaa varmuuskopioida noita mappeja talteen.. Ourait, tämähän kuulostaa ihan fiksulta. Yhteen karttapaikkaan täytyy ainakin heittää tuo 25kw mapin kaasukartta..
    asdasd
  7. #2317
    Mä tykkäsin 25kw mapista krossiradalla ja enskailussa, pystyi keskittymään ajamiseen kun pyörä ei hyökännyt koko ajan niin perkeleesti. Kadulla taas tykkäsin ajaa n.40kw kartalla kun kaula pysyi paremmin maassa mutkatiellä ja kiihdytyksissä, täysiteho oli sitten sen "rallivaihde" millä vedettiin aina ja poikkeuksetta sorateillä
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #2318
    Sain firmalta vasta parin viikon päähän ajan että saan 25kw teholaput ulos ja pyörän katsastettua pikku-A:lle. kysymys kuuluukin: jos itse lataan pyörään 25kw kartat ja ajelen menemään ja pysäytetään, mahtaako kortti lähteä? Eli siis paperilla 46kw, todellisuudessa 25kw. aattelis että olis poliisisedälle ihan ok?

    e: mistä löytyy halvimpaan hintaan katteita kyseiseen menopeliin? Motokeidas toki nopea ja muutenkin loistava firma joten kai sinne kannattaa rahat syytää tässäkin tapauksessa?
    Viimeksi muokannut: soukkadyydd; 02.06.2018 klo 07:03.
    asdasd
  9. #2319
    Ehdottomasti pitää olla muutoskatsastettu alle 35kw jos sulla on A2 kortti, muuten tulee sakot tai kortti hyllylle tapauksesta riippuen.

    Tarvikekatteita ei ole joten melkein sama mistä KTM diileriltä ne tilaa, ellei jollain ole mynnissä käytettyjää katteita.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #2320
    Ourait, täytyy siis varmaan odotella sitten, ei oikein töiden puolesta ole varaa korttia menettää.

    Sulla Koheltaja on ilmeisesti itse tehty kytkin kartanvaihtoon? Täytys tilata jonkinmoinen itellekki, joko KTM:n oma 2 asentoinen tai Trailtechin 3-asentoinen.
    asdasd
  11. #2321
    Mulla oli molemmissa 690:ssä oma tekemä kartanvaihtokytkin ja onhan se mukava kun voi vaihtaa mieleisen kartan ilman penkin irroittamista. Moottorin joutuu sammuttamaan avaimesta tai stumpparista karttaa vaihtassa ja se onnistuu ajon aikana jos ei jaksa pysähtyä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #2322
    Moro. Ilmeisesti pyörästä pikkuhiljaa antautuu polttoainepumppu. saako tuota mistään halvemmalla, oli ainakin Motokeitaalla alkuperäinen aika kallis..?
    asdasd
  13. #2323
    45€ näyttäis olevan toimitettuna saksan ebayst
  14. #2324
    Lainaa Cantoona kirjoitti Katso viesti
    45€ näyttäis olevan toimitettuna saksan ebayst
    https://www.ebay.co.uk/itm/New-30mm-...pid=1591787194

    Nojoo laitoin tuollaisen tulemaan, olis toki varmaan halvemmallakin pärjännyt..

    E: Oli laadukkaan oloinen setti, sopi suoraan ja pumppukin vaikutti loistokamppeelta. Filtteriksi laitoin Hengstin H104WK ja rupes pyöräkin taas pelittämään.
    Viimeksi muokannut: soukkadyydd; 13.06.2018 klo 20:01.
    asdasd
  15. #2325
    Morjesta. Olis pyörässä ny avarampi imukansi suodattimineen. Vakioputki wingsin sliparilla. EVO1 sytkäkarttaa varmaa tarttis laittaa kehii. Sitä ei ainakaa tune ecun sivuilla jostain syystä ole. Muistelisin myös lukeneeni että se evo1 kartta sellaisenaan kävis liian laihalla.. Olikos jengi rikastanut sitä turvallisemmaksi ja oiskohan semmosta "rikastettua" karttaa jossai mahollisesti tyrkyllä? jos ei ni muistaako kukaa mitä arvoja on hexeihin naputellu.. Takaraivossa kolkuttelee joku että koko skaalaa rikastettu 3%. Onko se muuten jotenki VAARALLISEN laiha sellasenaan vai viittiiks tästä lähtee viemää pelin koerundille sillä? Mulla ei ainakaa ruiskuvehkeissä oo minkäänlaista perstuntumaa käykö rikkaalla vai laihalla..
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  16. #2326
    mopo on vm. 2013
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  17. #2327
    Ps. eikö FI mapit mukamas vaihdu vai kartta switchin asennosta? oletin itse että asennossa 1 on käytössä 1 ep kartta ja F1 ja L1. Asennossa 2 käytössä 2 ep kartta ja F2 ja L2 kartat jne jne. pää pyörällä :0
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  18. #2328
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kilrath kirjoitti Katso viesti
    Morjesta. Olis pyörässä ny avarampi imukansi suodattimineen. Vakioputki wingsin sliparilla. EVO1 sytkäkarttaa varmaa tarttis laittaa kehii. Sitä ei ainakaa tune ecun sivuilla jostain syystä ole. Muistelisin myös lukeneeni että se evo1 kartta sellaisenaan kävis liian laihalla.. Olikos jengi rikastanut sitä turvallisemmaksi ja oiskohan semmosta "rikastettua" karttaa jossai mahollisesti tyrkyllä? jos ei ni muistaako kukaa mitä arvoja on hexeihin naputellu.. Takaraivossa kolkuttelee joku että koko skaalaa rikastettu 3%. Onko se muuten jotenki VAARALLISEN laiha sellasenaan vai viittiiks tästä lähtee viemää pelin koerundille sillä? Mulla ei ainakaa ruiskuvehkeissä oo minkäänlaista perstuntumaa käykö rikkaalla vai laihalla..
    Yksilöerot on sen verran suuria, että valmis kartta voi olla rikkaalla tahi laihalla tai jotain siltä väliltä. Ilman lambadaa on aika heikkoa arvailla, että kuinka paljon ja mihin suuntaan tartteis säätää.
    Superbike #7
  19. #2329
    Jeppistä. Ajattelin kuitenkin etten tee tästä hommasta mitään rakettitiedettä. Nakkelin jonku 2012 vuoden mallin kartan, joka tarkotettu tohon samaan setuppiin (evo1 ?) ja rikastin koko alueelta 3% just in case. noin 150km lenkin jälkee en ny mitää ihmeitä huomannu tehoissa eroa. imuäänet kyllä kasvoi perkeleesti. mut ehkä se pintakaasuköröttely vähä mukavemmaks muuttu. EP karttana on siis ollut jo pidempään se AMA:n räätälöimä progr. kartta. Muuten pyörä kävi ja kukkui kivasti. 15 min idle mukisematta yms. mahdoton stumpata. Tiedä sitte kuitenkaan onko seokset kuinka oikein tai pielessä. Nokinen se putken pää vielä oli ;) Eron väännössä huomais ehkä paremmin jos ois vakio eturatas. Vaihdoin pari kk sitte piikin pienempään.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  20. #2330
    -12 ja -13 ainoat erot kartoissa on kaasukarttojen progressiot, sytkä- ja polttoainekartat on identtisiä joten voi ladata -12 kartat -13 malliin.

    AMa joskus aikoinaan teki paljon duunia karttojen kanssa ja killerittömällä Akralla/Wingsillä oli tarve rikastaa seoksia jollain alueella, en enään muista tarkemmin koska siitä on aikaa kun AMa:n kanssa noita käytiin läpi.

    Evo1 kitillä ei saada muuta kun alavääntöä rutosti lisää vakioon verrattuna, Evo2 on ehkä vähän miedompi alakierroksilla mutta repii ihan eri tavalla ylhäällä. Kolmas versio on Turbotecin modaama kansi ja penkitys Evo2 kitin kanssa, kuuleman mukaan pyörä on hysteerinen aina kun kaasua vääntää reilummin kierroksista riippumatta, puhuttu 90hp konetehoista joka alkaa olla "ihan kiva" tuohon pyörään

    Sellainen vinkki että kun sulla on avara uodattimen kotelo niin pestessä saa helposti menemään vedet ilmanputsariin. Jos on vakio paperinen suodatin niin se menee tukkoon kastuessa ja ilma ei kulje enään kunnolla, tämä tuli kerran käytännössä todettua kun tätä epäilin ja näennäisesti puhtaan suodattimen vaihdon jälkeen vetoja riitti ihan eri tavalla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  21. #2331
    Joo kiitoksia vastauksista. Eli tosiaan 2012vm evo1 kartan löysin ja rikastin sitä joka alueelta lopulta 5%. AMAn kaasuläppä kartoilla mennään. Vaikee uskoo että se nyt mitenkää hirvittävän laihalla ainakaan kävis. Ja peli soi ihan mukavasti. Itse filsu on tommonen foam mallinen, varmaan enemmänkin offroadiin suunniteltu mutta eiköhän se asiansa aja. Ihan tyytyväisin mielin mennään, kyllä se putken pää ainaki vielä nokinen on ;) Tiedä sitte mikä se optimaalisin seos olis mutta täytyis varmaa siinä vaiheessa penkille peli viedä. Kovaa ajoo vaan.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  22. #2332
    Putken pää on aina nokinen nykybensoilla vaikka kävisi laihalla ja vaatteet haisee pakokaasulle, paitsi jos on katti joka poistaa molemmat ongemat. Mulla oli Evo1 molemmissa 690:ssä ja pa-karttoihin en koskenut ollenkaan, kokeilin +3% karttaa mutta en huomannut mitään käytännön eroa ajossa enkä kellossa joten palattiin tehdaskarttaan. 3-5% voi hyvinkin toimia jos ajaa ilman killeriä tai isolla killerillä, pienellä/hijaisella killerillä saattaa mennä rikkaalle koko alueelta.

    Olen muutenkin skeptinen koko kartan rikastamiseen koska penkittämätön kartta ei ole koskaan lineaarinen eri kaausn asennoilla ja kierroksilla, siellä on seoksissa vuorenhuippuja ja notkoja, nyt kun lisätään soppaa niin notkoja saadaan korjattua mutta vuorenhuipulla sopan saanti lisääntyy. Jos syöttöä on liikaa niin se voi alkaa aiheuttamaan yksipyttyisessä ongelmia sylinterin voitelun kanssa, rikas seos huuhtoo öljykalvoa sylinterin seinämistä ja männän/renkaiden kuluminen kasvaa, varsinkin jos käytetään huonolaatuisia öljyjä. Kuulostaa ehkä vähän kaukaa haetulta mutta moni pienikin asia vaikuttaa siihen ajetaanko koneella 50tkm vai 150tkm.

    Foami putsari on ihan jees niin kadulla kun sen ulkopuolella, toimii ja helppo pestä. Suosittelen käyttää bio-öljyjä suodattimessa, ne on helppo pestä vaikka lavuaarissa oikeilla pesuaineilla eikä tarvii lutrailla vahvojen aineiden kanssa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #2333
    Iso killeri kii. Kokeilin +3% ja +5% enkä mitään käytännön eroja huomannu. Kyseiset arvot perustuu muutenkin kaikkeen siihen, mitä oon niin suomalaisilta kuin ulkomaisiltakin forumeilta lukenut. Että laihalla ovat kartat vakiona kyseiseen setuppiin. Mölyä irtoo jo nyt ihan tarpeeksi ni saa killeri pysyäkin paikoillaan. Eikös AMA:lla ollut laajakaista lambdaki kii jossai välissä jolla se mittaili näitä? noh. niinku sanoin ni en jaksa viettää aikaa enemmän tietokoneen parissa kun ajellessa ni annan nyt mennä näillä. Jos nyt alkaa mieltä kaivertelemaan niin vien vehkeen sitte suosiolla penkitettäväksi. Foami vaikutti joo ihan pätevältä
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  24. #2334
    Noi karttapohjat, tai siis itse taulukko on ilmeisesti triumphin alunperin? ku noissa on naputeltu arvoja kierrosalueille, joihin LC4 ei läheskään edes kiipeä.
    I just wanna get my kicks, before this shithouse goes up in flames.
  25. #2335
    Tietääkö joku onko vm. 2014 ja eteenpäin myös rajoitin 2-3 vaihteella?
  26. #2336
    Ei ole rajoittimia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  27. #2337
    Moi mulla on ktm 690 enduro vm.2017

    Laitoin siihen VMX smoto vanteet alle ja edess on 120 levee rengas mutta se ottaa pumpun muoviholkkiin kiinni?

    eli onko smc ja enduron etu pumpuissa eroa?
  28. #2338
    Lainaa Hardyy kirjoitti Katso viesti
    Moi mulla on ktm 690 enduro vm.2017

    Laitoin siihen VMX smoto vanteet alle ja edess on 120 levee rengas mutta se ottaa pumpun muoviholkkiin kiinni?

    eli onko smc ja enduron etu pumpuissa eroa?
    Taitaa se muovi olla erilainen näissä: https://1drv.ms/u/s!AtepqpoJ-cEfiYEUzz9CV9Ak_Sj2bA
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  29. #2339
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Taitaa se muovi olla erilainen näissä: https://1drv.ms/u/s!AtepqpoJ-cEfiYEUzz9CV9Ak_Sj2bA
    En meinaa pumpun suojia.. vaan etuputkia ne taitavat suojata stefoja ne mitkä minulla on kulunut..
  30.  
  31. #2340
    Jaa-a. Perjantaina taas kotinurkilla niin voisi mittailla onko noissa jotain eroa... Molemmat kun tuolla tallissa odottelee...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
Sivu: 78 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28687677787980 ... ViimeinenViimeinen