Sivu: 2 / 26:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 778:sta
  1. #31
    No, minusta smt:ssä ei ole tuommoista ongelmaa, mutta minä katsonkin oranssien lasien läpi .
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  2. #32
    Lainaa (ano @ Huhti. 29 2009,22:53) kirjoitti
    BW:n kummastakin liikkeestä löytyy koeajo pyörät.
    SW-Motech:in (RM-Heino) mallistosta löytyy sopivat telineet sekä alu-boxille, että normi muovi ämpäreille.
    Ne mustat alulaatikot eivät välttämättä näyttäisi tuossa pahoilta..?

    Mahtaneeko BW:stä järjestyä koeajoa jolla ehtii muutakin kuin ajaa pari liittymänväliä kehällä? No, se selvinnee jos ja kun poikkeaa.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  3. #33
    Kävin koeajolla Espoon liikkeestä ja tunnin kirjoitteli aikaa. Ehdin ajamaan Bodomin lenkin. Olisi sitä ajoaikaa varmaan irronnut enemmänkin, jos ollut vailla. Pitänee heittää vielä toinen lenkki ja samalla ajaa adventurekin.
  4. #34
    Paljonko yleensä on kulutus lc8 moorttorisella? Itse sain pikaisesti laskien vaihtelevalla ajolla 6.8 litraa/100km; osin kaksi päällä.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  5. #35
    No kas kun otti silmän käteen ja katsoi niin ovathan nuo tellingit jo tuolla SW Motechin sivuillakin joten mainitaanpa täälläkin referenssinä jos joku etsii.



    Ja ennen kuin joku vinkuu siitä miten rumat ovat, niin muistutetaan että ovat siis niks-naks pikairrotettavat joten ei tarvitse riiputtaa mukana ilman laukkuja.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  6. #36
    Lainaa (kotterokuski @ Touko. 02 2009,20:08) kirjoitti
    Paljonko yleensä on kulutus lc8 moorttorisella? Itse sain pikaisesti laskien vaihtelevalla ajolla 6.8 litraa/100km; osin kaksi päällä.
    Mulla 6,2-6,8 litraa satkulle tankkausvälit tähän asti. Pyörä siis 990 SM.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  7. #37
    Eka huolto takana ja nyt pääsi hiukan kokeilemaan smt:n voimavaroja. Täytyy kyllä sanoa että niitä löytyy ihan kiitettävästi
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  8. #38
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 06 2009,20:41) kirjoitti
    Lainaa (kotterokuski @ Touko. 02 2009,20:08) kirjoitti
    Paljonko yleensä on kulutus lc8 moorttorisella? Itse sain pikaisesti laskien vaihtelevalla ajolla 6.8 litraa/100km; osin kaksi päällä.
    Mulla 6,2-6,8 litraa satkulle tankkausvälit tähän asti. Pyörä siis 990 SM.
    En tiedä sitten miten paljon tuon Super Duken moottorinohjaus eroaa tuosta, mutta sillä pääsee rauhallisella ajolla tuohon 6,5 litraan/100 km. Tosin aktiivisemmalla ajolla saattaa palaa 9 litraa/100 km, jollei enemmänkin...
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
  9. #39
    Tuossa keskiviikkona vetäisin 800 km siivut ja sain keskikulutukseksi 6.4 L/100km. Ajo oli yksi päällä ja kivaa oli
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  10. #40
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 30 2009,09:16) kirjoitti
    Kyllä se kaasun kulmikkuus on ihan todellinen ongelma sm:ssä. Toiset tottuu, toiset ei.
    Kävin kokeilemassa pyörän eilen ja odotukset oli kyllä aika korkealla kaiken lehdissä ja netissä tapahtuneen hehkutuksen jäljiltä.

    Tuo kaasun kulmikkuus oli kyllä ainakin minulle todellinen ilon tappaja ja ruppesi ottamaan kupolista oikein huolella. Lisäksi olin jostain syystä odottanut, että T = Travel/Touring joka tarkottaisi edes jonkinlaista suojaa ajoviimalta. Mutta ainakaan minun 185 cm ei juuri suojaa nauttinut moottoritienopeuksissa. Ilman tulppia ei mitään mahdollisuutta ajella matkanopeuksilla.

    Kävin kokeilemassa myös hiekkatiellä ja rengastuksesta huolimatta oli ihan jees myös tuollaisella pätkällä. Tuohon rengaskokoon vain ei taida löytyä tilalle pitävämpää supermotokumia?

    Olihan se hauska pyörä ja mukava ajaa tuota kaasua lukuunottamatta. Tuli muuten ajettua putkeen BMW R1200GS ja siitä kyllä jäi positiivisempi maku, joten kai se pitää vaan kaivaa nahkaiset polvihousut jalkaan ja baijerilaislakki päähän.
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  11. #41
    Ruiskun toiminta on paljolti tottumiskysymys. Ainakin KTM LC8-ruiskuihin tottuneelle tuossa SMT:ssa on todella paljon pehmeämpi kaasuun vastaavuus kuin aiemmissa. Sama tunne on uudessa Adventuressa. SM-R:ssa on eri ruiskun mäppäys ja siinä on selvästi terävämpi vaste, kuin vanhemmissa 990:ssa. Ja jos olisit ajanut vertailun vuoksi jollakin naku-KTM:lla, vaikka perus-SM:lla, olisit huomannut sen tuulisuojankin vaikutuksen.
  12. #42
    Juu, ei tuo ainakaan mulle ollut Brutalen jälkeen mikään järkytys tuo kaasu, ja alkaa siihen tottumaan jo. Ei se tee mitään ylimääräisiä kuvioita, jos kahvan pitää tasaisena, niin kierroksetkin on tasaiset. Mutta aivan superherkkä se on ja kun veekakkosen veto & moottorijarru tulee voimakkaana, niin meno käy helposti aika rajusti nytkyväksi. Varmasti pelkkiä japsipyöriä ajaneelle se on kulttuurishokki ja siihen totutteluun menee pidempään. Kotarilla sitä toisaalta sitten oppii throttle controllia...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #43
    Itse kävin myös aiemmin viikolla ajamassa SMR:n ja SMT:n eikä kaasun toiminta ollut mitenkään hankala. Toki ensi metrit oli totuttelua muutenkin mutta ihan moitteetta pystyi ajelemaan. Ehkä riippuu osin myös millaisia pyöriä on tottunut ajamaan. Muutenkin moottorin luonne ja toiminta oli mielestäni hyvä. Hyvin kierroksia ottava ja suhteellisen tärinätön moottori. Varsinkin tuo viimeiseksi mainittu oli todellinen yllätys.
  14. #44
    Tänään kävin testaamassa.

    Moottori oli tosiaan erittäin kivan tuntuinen, roimaa voimaa riittää eikä tutise liiaksi vaan värisee juuri sopivasti. Akran E-hyväksytyistä pöntöistä oli huilut jääneet hyllyyn joten oikein mukavasti ääntelikin, ei kohtuuttomasti mutta vauhdista riippumatta aina tietää onko kone käynnissä.
    Kaasu voi olla herkempi kuin jossakin muussa mutta en kokenut ongelmaksi. Katselin että ihan Kotarin omasta lisävarustevalikoimasta löytyy muuten erilaisia epäkeskoja joilla säätää kaasun toimintaa.
    Ruisku toimii vähän "kulmikkaasti" katkaistessaan löpön syötön moottorijarrutukselle vaihtaessa ja taas vedon jatkuessa. Vaatii hieman totuttelua ja herkkää tatsia että ei nykäise. Pintakaasulla jos tykkää ajella niin voi olla kiusallista.
    Vaihteiston toiminta ei ollut ihan parasta A-luokkaa. Alas vaihtaessa piti vetää kytkin huolella ihan auki ja polkaista melko reipasotteisesti jotta pykälä varmasti meni sisään ilman TTRRRT-päräystä vaihtojalkaan. Yhden välivapaankin löysin, tietenkin kehälle kiihdyttäessä ja kerran putosi töyssyssä kakkoselta vapaalle (tosin saattaa olla että jalka osui kevyesti polkimeen, en ole satavarma).

    Toisin kuin jotkut, minä olin erittäin positiivisesti yllättynyt pleksinpalan toiminnasta. 145 mittarin mukaan motarilla ei tuntunut mitenkään rasittavalta. Ilmavirta ohjautui juuri kypärän alapuolelle. Käsiin ja olkapäihin viima jonkin verran otti. Vaikea uskoa että se toimii noin hyvin, on saattanut insinörtti hetken viettää tuulitunnelissa. (Mainitaan nyt että olen 179-senttinen, pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen.)
    Täysin päinvastainen yllätys kuin Ducati Multistradassa, jossa melko ison näköinen kate tuntui suojaavan huonommin kuin Skordarin muoviläpyskä.

    Olen 65-kiloinen joten (oletettavasti vakiosäätöinen) jousitus ei tuntunut mitenkään kohtuuttoman pehmeältä. Hieman sporttisemman voisin kyllä minäkin kelpuuttaa.

    Ajamisen puolesta peli on mukavan kevyen ja ketterän oloinen kuten em. Multikin. Jalat minulla yltävät molempien päältä yhtä heikosti alas, eli vain päkiät.
    Kotarilla oli oikein mukavaa sujutella hieman ruuhkaisessakin kaupunkiliikenteessä, kiitos mukavasti pelittävän kytkimen ja vääntävän moottorin.
    Mutkapätkällä tuntui että vauhtia ei kertynyt yhtä kohtuuttomasti kuin Multilla, jolla teki mieli ajaa aina vain kovempaa eikä mikään tuntunut missään. Jäi vaikutelma että Kotaria piti ehkä vähän enemmän käskeä kaarteisiin kun Multi sukelsi niihin kuin ajatus. Paha sanoa oliko vain testaajan eri päivien mielialoista kyse vai todellisista eroista, näin kun amatöörivetovätys on asialla.
    Motarilla ja maantiellä pyörä kulki eleettömän asiallisesti.

    Joo-o, kyllä tuosta pelottavasti jäi vähän sellainen fiilis että pitäisikö mennä kyselemään vaihtotarjousta
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  15. #45
    Lainaa (Tachometer @ Touko. 09 2009,11:22) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Touko. 06 2009,20:41) kirjoitti
    Lainaa (kotterokuski @ Touko. 02 2009,20:08) kirjoitti
    Paljonko yleensä on kulutus lc8 moorttorisella? Itse sain pikaisesti laskien vaihtelevalla ajolla 6.8 litraa/100km; osin kaksi päällä.
    Mulla 6,2-6,8 litraa satkulle tankkausvälit tähän asti. Pyörä siis 990 SM.
    En tiedä sitten miten paljon tuon Super Duken moottorinohjaus eroaa tuosta, mutta sillä pääsee rauhallisella ajolla tuohon 6,5 litraan/100 km. Tosin aktiivisemmalla ajolla saattaa palaa 9 litraa/100 km, jollei enemmänkin...
    Päivitetään kulutuslukemia, viimeisin tankillinen meni vain 5,8L satkulle. Suurin osa tuosta tankillisesta ajettu viime sunnuntain helteessä (+27...+28°C). Liekö sitten kotarin mylly just sellainen, että lämmin keli tiputtaa kulutusta...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  16. #46
    Mihinköhän on SW Motechin sivuilta kadonneet ne sivulaukkutelineet?

    No joo, sikäli akateemista että vaihtotarjoukset vaihtelivat täysin absurdista lievästi loukkaavaan
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  17. #47
    Jatkan varustemonologiani sen verran että RM Heinolta kuulin SW Motechilta olevan tulossa heille ensi viikoksi kaupiteltavaksi:

    SBL.04.650.10000/B Moottorinsuojarautasarja, KTM 990SM/SMT/SMR sh. 128,-
    GPT.04.616.10000/B Alu-Rack peräteline, KTM 990SMT sh. 82,-
    KFT.04.621.20001/B Quick-Lock Evo sivutelineet, KTM 990 SM/SMT/SMR sh. 205,-
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  18. #48
    Koeajovinkki: Motopalvelu Niemitalo Orimattilassa. "Heti ovelta" lähtee kiva mutkapätkä jolla kelpaa testailla paremmin sitä puolta kuin pk-seudulla.
    Tosin koeajopyörässä on vakiovaimentimet jotka olivat Akrojen jälkeen juuri niin masentavat kuin kuvitella saattaa.
    Lisäksi vaihdepoljin oli kai tehtaan jäljiltä aika hämärässä asennossa, niin ylhäällä että alas vaihtaakseen piti nostaa koko jalka tapilta, ja ylöspäinkin oli vähän siinä ja siinä, helposti jäi vanha pykälä sisään jos ei polvea myöten heiluttanut koipea.
    Mutta näilläkin eväillä omistamisen himo taas lisääntyi vaarallisesti
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  19. #49
    Tommosen hommasin smt:n, parin reissun jälkeen tuntuu että oli oikea ostos; pysyy paikallaan ja sopiisen mitä tarvitsee. Kohtuu helppo laittaa paikalleen.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  20. #50
    Lainaa (kotterokuski @ Kesä. 19 2009,14:33) kirjoitti
    Kohtuu helppo laittaa paikalleen.
    Sekunnissa irtoavaan ja kiinnittyvään Quick-Lockiin tottunutta nuo bondage-välineet vähän hirvittävät. Voitko luonnehtia vähän tarkemmin tuota "kohtuu helppoa"?

    "Foto olis kiva ylläri" eli miltä se näyttää mopottimeen vyötettynä.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  21. #51
    Nyt "ylläri"-kuvia:

    Kiinnitys:

    Voi myös tankata irrottamatta:
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  22. #52
    Tankkaus laukkua irrottamatta on aika kätsä, toisaalta tuo "ominaisuus" syö väistämättä kuljetuskapasiteettia. Muutenkin toi näyttää siltä että kotterokuski ei ole päässyt kaljamahaa keräämään. Veikkaan että mua ahdistais vähän toi laukku.

    Mitä makso, mistä ostit?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  23. #53
    Niin, kyllä vuodet hiukan näkyy vatsassa mutta ei kuitenkaan ihan kaljasellaista. Kuopion Konepuodista, n 100 euroa, ovh jotain 150. Onhan se hiukan arvokas mutta toisaalta kotariin kun nuo vaihtoehdot on vähäisemmät.
    Laukkua voi siirtää eteenpäin mutta sitten tuo tankkaus mahdollisuus menetetään. Muuten tilava; 25 litraa laajennettuna. Pitää muotonsa, sen verran tukevaa tekoa laukku.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  24. #54
    Kiitos kuvatuksellisesta havainnollistuksesta.
    Jatkokyskiä: Onko tuo alaosan vetoketju laajennusta varten? Vai saako laukun siitä irti niin että "valjaat" jäävät kiinni pyörään?
    Jos pitää valjaat(kin) irrottaa niin takaremmeissä ainakin on pikalukot mutta entä etupään "ympäri" menevä malli, joutuuko sen pujottelemaan aina uudestaan?
    Onkohan se "pienempi" tankkilaukku ihan sama mutta ilman laajennusvetskaria? Kuvissa näyttää hyvin saman kokoiselta...



    Mitenkäs tuo perälaukkupuoli, onko "KTM-systeemi" ihan standardin mukainen Monolock kuten kuvista voisi kuvitella?

    Onko siinä mitään säilytystilaa satulan alla tai muualla?
    Pääseekö akkuun normi-ihminen käsiksi navin yms. piuhojen asentamista varten vai onko elämä tehty vaikeaksi?
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  25. #55
    Valjaiden ja laukun välinen (se alin) vetoketju on laukun irroitukseen, eli laukun saa irti pyörästä ilman mitään pujotteluja
    Yläosan toinen vetoketju on laajennusta varten.

    Kotareissa yleensä ollut kaksi vapaata virtajohtoa maskin takana.
    Sulakkeet acc1 ja acc2.
    Toinen jatkuva ja toinen virtalukon takana.
    Lienekö näin vieläkin?
  26. #56
    Ok, kiitti.

    Nyt on muuten kaatuiluraudoistakin kuva saatavilla



    (sekoiluja poistettu)



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  27. #57
    Lainaa (Seikkailu_R @ Kesä. 23 2009,22:38) kirjoitti
    Kotareissa yleensä ollut kaksi vapaata virtajohtoa maskin takana.
    Sulakkeet acc1 ja acc2.
    Toinen jatkuva ja toinen virtalukon takana.
    Lienekö näin vieläkin?
    Kyllä se vaan vieläkin on niin. ACC2 on virtalukon takana.
    Pain is just weakness leaving the body
  28. #58
    Lainaa (mekanik @ Kesä. 24 2009,07:37) kirjoitti
    Lainaa (Seikkailu_R @ Kesä. 23 2009,22:38) kirjoitti
    Kotareissa yleensä ollut kaksi vapaata virtajohtoa maskin takana.
    Sulakkeet acc1 ja acc2.
    Toinen jatkuva ja toinen virtalukon takana.
    Lienekö näin vieläkin?
    Kyllä se vaan vieläkin on niin. ACC2 on virtalukon takana.
    Juup, molemmat acc1 ja acc2 löytyy ainakin perusmallista maskin takaa. Tuli just hiljan opiskeltua kun pistin lämpökahvat.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  29. #59
    Ihan orkinaali takaboxi:

    Oli loppujen lopuksi ihan hinnaltaan kilpailukykyinen muihin vastaaviin verrattuna
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  30.  
  31. #60
    SHADin poksihan se näyttää olevan mutta puolittain itse itselleni vastaten ja puolittain jatkokysyen: olikos se niin että SHADin kiinnitys ei ole Monolock-yhteensopiva? Takaosa näyttää kuvissa aika identtiseltä mutta tuo "lukituskynsi" on toisin päin kuin Monolockissa?
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Sivu: 2 / 26:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen