Sivu: 5 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 1117:sta
  1. #121
    Lainaa (juicy @ Touko. 22 2007,11:30) kirjoitti
    Nyt on 16-piikkinen eturatas vaihdettu ja neuloja nostettu pykälällä. Parempaan suuntaan muuttu, ei enää nykimis ilmiötä kylmälläkään. Samalla myös kahvasuojat laitettu.

    Välitykset voisi olla vieläkin pidemmät. Taakse on saatavilla jälleenmyyjän mukaan 42, muttei suurempaa. Sommerilta näytti löytyvän myös 45 piikkinen, mutta meneeköhän jo liian tiheäksi tai riittääkö ketjut.

    Seuraavaks vois poistaa sen 2.& 3.vaihteen rajoittimen.
    Tarkoitit varmaan että välitykset voisi olla vielä lyhyemmät

    Minä vaihdoin omaani putket kun satuin ne halvalla saamaan, tai siis pelkät sliparithan ne on. Laitoin samalla pykälää isommat pääsuuttimet ja neulaa nostin taas pykälällä. Nyt rokkaa taas vähän paremmin ja nyt myös muut kuulee missä mennään
    -Timo
  2. #122
    Joo siis lyhyemmät välitykset...

    Otin eilen sen rajoittimen pois, mutta en kyllä huomannu mitään dramaattista eroa. Kakkosella saa vielä keulan pystyyn juuri ja juuri pelkällä kaasulla, mutta kolmosella ei toivoakaan. Mtes muilla?

    Mistä hommasit putket? Merkki?
    KTM 950SM -07
  3. #123
    Täällä kans nuo yllämainitut muutokset tehty. Avarammat sliparit ja ne sommerdoorit harkinnassa, kuulemma välttämätön muutos putkien vaihdon yhteydessä. Mites se speedohealeri, onko kukaan laittanut eturattaan vaihdon jälkeen? Paljonkohan tuo mittari valehtelee 16 piikkisellä
    Honda cbr 600F -04 -> KTM 950sm -06
  4. #124
    Rattaan vaihto vaikuttaa nopeuteen samassa suhteessa kuin eturatas pienenee, elikkä yksi seitsemästoistaosa pois vauhdista kun kone pyörii samoilla kierroksilla.

    Käytännössä tuo tarkoittaa suunnilleen seuraavaa:
    17-rattaalla --> 16-rattaalla
    120 --> 112,94
    100 --> 94,12
    80 --> 75,29
    60 --> 56,47
    40 --> 37,65

    Oman kokemukseni perusteella tuo jopa pitää aika hyvin paikkansa, mutta suosittelen kuitenkin tutkimaan asian GPS:n avulla, ettei tule yllätyksiä. Jokainen vastaa itse omasta nopeudestaan.

    edit: Mittariin rattaan vaihto ei siis vaikuta, kuten tuolla myöhemmässä viestissä sanotaan.



    <p>Suzuki DL650 V-Strom -10</p>
  5. #125
    Tuli tänään väkerrettyä kilpiteline





    KTM 950SM -07
  6. #126
    Lainaa (Kelju K Kojootti @ Touko. 25 2007,16:34) kirjoitti
    Täällä kans nuo yllämainitut muutokset tehty. Avarammat sliparit ja ne sommerdoorit harkinnassa, kuulemma välttämätön muutos putkien vaihdon yhteydessä. Mites se speedohealeri, onko kukaan laittanut eturattaan vaihdon jälkeen? Paljonkohan tuo mittari valehtelee 16 piikkisellä
    Välitysten vaihto ei mittari virheeseen vaikuta, tässä pelissä nopeus mitataan etupyörästä, joten speedohealerille ei ole tarvetta. Mulla on koneella video missä mittari hyppää 30km/h:sta -> 160km/h:n sekunnin murto-osassa, tämä on tietenkin kuvattu suljetulla alueella

    Juicy; putket on Devilit ja joku heebo niitä täällä orgissa kauppas (käyttämättömät putket ja myyntihinta oli 250€, no kaveri tarvi varmaan käteistä??). Sliparit eivät olleet SM:ään vaan johonkin matka jammuun, pikku muutosten jälkeen ne istu kuitenkin paikoilleen kuin elokuvissa. Painoa lähti slipareitten vaihdolla noin 10kg ja sen kyllä huomaa, äänet on aika kovat. Kuviakin löytyy mutta kun en osannut niitä tähän lisätä (ne pitäs olla vissiin verkossa että vois liittää tähän, vai?)

    Viikonloppuna tuli jauhettua Kemorassa noin 500km ja voin kertoa että pyörä toimii myös radalla hienosti. Alusta oli niissä tehtaan suosittelemissa sporttisäädöissä, joita sitten muutin lisäämällä kolme naksua paluuvaimennusta taakse. Pyörällä oli vähän taipumusta vaappua kovemmissa vauhdeissa kun mopo oli kallellaan, paluuvaimennuksen lisäyksen jälkeen se poistui kokonaan. Eihän tuolla mitään rataennätyksiä ajella, omasta ennätyksestä jäin n.6 sekkaa (ajettu gsxr 1000) mutta kyllä sillä radalle kannattaa lähteä.

    Startti on alkanut kolahtelemaan melkein joka käynnistyksen yhteydessä, tyyppivika ainakin näissä 2006:ssa ja vanhemmissa. Kävin jutteleen paikallisen diilerin kanssa asiasta, mutta vielä siihen vaivaan ei kuulemma ole valmistajallakaan ratkaisua, joten ei auta kun toivoa että rattaat kestää.
    -Timo
  7. #127
    Lainaa (hetian00 @ Touko. 28 2007,10:21) kirjoitti
    Lainaa (Kelju K Kojootti @ Touko. 25 2007,16:34) kirjoitti
    Täällä kans nuo yllämainitut muutokset tehty. Avarammat sliparit ja ne sommerdoorit harkinnassa, kuulemma välttämätön muutos putkien vaihdon yhteydessä. Mites se speedohealeri, onko kukaan laittanut eturattaan vaihdon jälkeen? Paljonkohan tuo mittari valehtelee 16 piikkisellä
    Välitysten vaihto ei mittari virheeseen vaikuta, tässä pelissä nopeus mitataan etupyörästä, joten speedohealerille ei ole tarvetta. Mulla on koneella video missä mittari hyppää 30km/h:sta -> 160km/h:n sekunnin murto-osassa, tämä on tietenkin kuvattu suljetulla alueella *

    Juicy; putket on Devilit ja joku heebo niitä täällä orgissa kauppas (käyttämättömät putket ja myyntihinta oli 250€, no kaveri tarvi varmaan käteistä??). Sliparit eivät olleet SM:ään vaan johonkin matka jammuun, pikku muutosten jälkeen ne istu kuitenkin paikoilleen kuin elokuvissa. Painoa lähti slipareitten vaihdolla noin 10kg ja sen kyllä huomaa, äänet on aika kovat. Kuviakin löytyy mutta kun en osannut niitä tähän lisätä (ne pitäs olla vissiin verkossa että vois liittää tähän, vai?)

    Viikonloppuna tuli jauhettua Kemorassa noin 500km ja voin kertoa että pyörä toimii myös radalla hienosti. Alusta oli niissä tehtaan suosittelemissa sporttisäädöissä, joita sitten muutin lisäämällä kolme naksua paluuvaimennusta taakse. Pyörällä oli vähän taipumusta vaappua kovemmissa vauhdeissa kun mopo oli kallellaan, paluuvaimennuksen lisäyksen jälkeen se poistui kokonaan. Eihän tuolla mitään rataennätyksiä ajella, omasta ennätyksestä jäin n.6 sekkaa (ajettu gsxr 1000) mutta kyllä sillä radalle kannattaa lähteä.

    Startti on alkanut kolahtelemaan melkein joka käynnistyksen yhteydessä, tyyppivika ainakin näissä 2006:ssa ja vanhemmissa. Kävin jutteleen paikallisen diilerin kanssa asiasta, mutta vielä siihen vaivaan ei kuulemma ole valmistajallakaan ratkaisua, joten ei auta kun toivoa että rattaat kestää.
    Tuo startin kolahtelu on ainakin super dukessa tiedossa. Siihen on olemassa uusi starttikytkin tai jotain sinne päin, mutta en ole vielä sitä saanut. Aloitin kyselyn jo viime kesänä.
    Ilmeisesti olet kysellyt Oulun dirtbikestä?
  8. #128
    SuperDukeihin on ainakin vaihdeltu noita torque limitereitä jos startit on temppuillu.
    Pain is just weakness leaving the body
  9. #129
    Lainaa (mekanik @ Touko. 29 2007,01:00) kirjoitti
    SuperDukeihin on ainakin vaihdeltu noita torque limitereitä jos startit on temppuillu.
    SD:n ja SM:n koneethan ovat tuolta osin prikuleen samat, tiedän kyllä että joihinkin mopoihin osia on vaihdeltu juuri tuon kolahtelun tai jopa startin hammasrattaan hajoamisen takia. Mutta käsittääkseni ongelma ei poistu uutta osaa vaihtamalla koska kyseinen "vika" on suunnittelu virhe, joten sama homma todennäköisesti toistuu myös uudella/uusilla osilla. Diilerin mukaan valmistajalla ei ole tällä hetkellä tarjota tähän uutta toimivaa palikkaa.

    btw. Pikku pätkä viime viikonlopulta -> sm950 on track



    -Timo
  10. #130
    Olen taas ymmärtänyt KTMTalk foorumin mukaan, että startin vika korjaantuu juuri uudella osalla. Tämän vuoden malleissahan vika on korjattu, joten miksei osaa pystyis vaihtamaan?



    KTM 950SM -07
  11. #131
    Lainaa (hetian00 @ Touko. 28 2007,10:21) kirjoitti
    Startti on alkanut kolahtelemaan melkein joka käynnistyksen yhteydessä, tyyppivika ainakin näissä 2006:ssa ja vanhemmissa. Kävin jutteleen paikallisen diilerin kanssa asiasta, mutta vielä siihen vaivaan ei kuulemma ole valmistajallakaan ratkaisua, joten ei auta kun toivoa että rattaat kestää.
    Paikallinen diileri pissaa silmään. Tämä on tyyppivika josta on tehtaan TSB julkaistu ja näitä on pelkästään Suomessa korjattu lukuisia. Korjauksen suorittaminen on hyvinkin jo keksitty ja dokumentoitu.

    Lähetä mulle yv:nä sähköpostiosoite niin palautan sulle TSBn. Sen kanssa on mukavampi palata diilerin tykö lyömään nyrkkiä pöytään.
    KTM950SE
  12. #132
    Lainaa (drzjar1 @ Touko. 29 2007,11:10) kirjoitti
    Lainaa (hetian00 @ Touko. 28 2007,10:21) kirjoitti
    Startti on alkanut kolahtelemaan melkein joka käynnistyksen yhteydessä, tyyppivika ainakin näissä 2006:ssa ja vanhemmissa. Kävin jutteleen paikallisen diilerin kanssa asiasta, mutta vielä siihen vaivaan ei kuulemma ole valmistajallakaan ratkaisua, joten ei auta kun toivoa että rattaat kestää.
    Paikallinen diileri pissaa silmään. Tämä on tyyppivika josta on tehtaan TSB julkaistu ja näitä on pelkästään Suomessa korjattu lukuisia. Korjauksen suorittaminen on hyvinkin jo keksitty ja dokumentoitu.

    Lähetä mulle yv:nä sähköpostiosoite niin palautan sulle TSBn. Sen kanssa on mukavampi palata diilerin tykö lyömään nyrkkiä pöytään.
    Olen minäkin kuullut että niitä on takuuseen vaihdeltu ennen kuin ovat kokonaan rikkoutuneet. Lähetä vaan se korjauskutsu, laitan privana osoitteen. En usko että tarvii mennä lyömään nyrkkiä pöytään, eiköhän se riitä että katotaan diilerin kanssa paprut läpi.
    -Timo
  13. #133
    Lainaa (hetian00 @ Touko. 29 2007,11:33) kirjoitti
    Lainaa (drzjar1 @ Touko. 29 2007,11:10) kirjoitti
    Lainaa (hetian00 @ Touko. 28 2007,10:21) kirjoitti
    Startti on alkanut kolahtelemaan melkein joka käynnistyksen yhteydessä, tyyppivika ainakin näissä 2006:ssa ja vanhemmissa. Kävin jutteleen paikallisen diilerin kanssa asiasta, mutta vielä siihen vaivaan ei kuulemma ole valmistajallakaan ratkaisua, joten ei auta kun toivoa että rattaat kestää.
    Paikallinen diileri pissaa silmään. Tämä on tyyppivika josta on tehtaan TSB julkaistu ja näitä on pelkästään Suomessa korjattu lukuisia. Korjauksen suorittaminen on hyvinkin jo keksitty ja dokumentoitu.

    Lähetä mulle yv:nä sähköpostiosoite niin palautan sulle TSBn. Sen kanssa on mukavampi palata diilerin tykö lyömään nyrkkiä pöytään.
    Olen minäkin kuullut että niitä on takuuseen vaihdeltu ennen kuin ovat kokonaan rikkoutuneet. Lähetä vaan se korjauskutsu, laitan privana osoitteen. En usko että tarvii mennä lyömään nyrkkiä pöytään, eiköhän se riitä että katotaan diilerin kanssa paprut läpi.
    Ainakin tampereella vaihtoivat ekan huollon yhteydessä kun asiasta mainitsi.Sen jälkeen ei ole enää temppuillut.
  14. #134
    Lainaa (hetian00 @ Touko. 29 2007,11:33) kirjoitti
    Olen minäkin kuullut että niitä on takuuseen vaihdeltu ennen kuin ovat kokonaan rikkoutuneet. Lähetä vaan se korjauskutsu, laitan privana osoitteen. En usko että tarvii mennä lyömään nyrkkiä pöytään, eiköhän se riitä että katotaan diilerin kanssa paprut läpi.
    Kato vaan, meidän paikallinen diileri taitaa ollakin sama

    Itse asiassa, SE:tä ostaessani marraskuussa mainitsin asiasta ja ainakin silloin heidän muistinsa pätki vähemmän. Olivat tietoisia asiasta ja lupasivat korjata jos aihetta ilmenee. Vielä (1500km) ei ole ilmennyt.
    KTM950SE
  15. #135
    Onko joku saanut tänä keväänä vaihdatettua noita torque limitereitä Mun diileri pyörittelee päätään, kun tehdas ilmoittaa että kyseisiä käikäleitä ei tällä hetkellä ole saatavilla eikä mitään tietoa milloin niitä edes tulisikaan.

    Ihan rehellisesti sanottuna alkaa jo kyllästyttää etenkin kun tällä hetkellä startti paukkuu ja rutisee lähes jokaisen starttauksen yhteydessä.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  16. #136
    Joko ootte lukenut uuden TM:n, siinä on esittelyssä 950SMR. Jos kiinnostaa niin voin laittaa skannatun sivun privalla.
    KTM 950SM -07
  17. #137
    Luettu on. Se uusi R olisi vielä hienompi mustalla rungolla, niin ja tietenkin isommalla tankilla 14,5 litraa on kyllä tosi vähän, kun kulutus ei ole sieltä pienimmästä päästä.
    -Timo
  18. #138
    Mitä mieltä olette, tuosta tehojen nostamisesta toimenpiteellä, äänenvaimentimen vaihto, vai koko putkisto, suuttimet, ja nuo aukot ilmanputsariin. Jos hepoja tulee 15 lisää, niin huomaako sitä vielä, eli kannattaako tehdä. Alkaako juoda bensaa paljon enemmän. 16 piikkisen rattaan vaihdan, kun saan käsiini. Vaikka esim. nostaako keulaa kaasulla vielä kolmosellakin herkästi, tuon 15 hepon lisäyksen vaikutuksesta? Ktm-950sm
  19. #139
    Ainakaan mun tapauksessa tehon nostamisesta ei ole mitään iloa, kas kun ajan pääasiassa soralla. Eipä juuri ole väliä että sutiiko se aivan h*lvetisti vaiko aivan s*atanasti.

    Assulla lisäteho ei ehkä olisi SM:ssä pahitteeksi. Kiihtyis sitten kuutosellakin kunnolla. 16 hampainen eturatas tietenkin on aivan välttämätön muutos.

    Itselläni on akran sliparit ja kesäovet sekä 2 pykälää isommat pääsuuttimet.



    KTM950SE
  20. #140
    Lainaa (sepii @ Kesä. 18 2007,20:56) kirjoitti
    Mitä mieltä olette, tuosta tehojen nostamisesta toimenpiteellä, äänenvaimentimen vaihto, vai koko putkisto, suuttimet, ja nuo aukot ilmanputsariin. Jos hepoja tulee 15 lisää, niin huomaako sitä vielä, eli kannattaako tehdä. Alkaako juoda bensaa paljon enemmän. 16 piikkisen rattaan vaihdan, kun saan käsiini. Vaikka esim. nostaako keulaa kaasulla vielä kolmosellakin herkästi, tuon 15 hepon lisäyksen vaikutuksesta? *Ktm-950sm
    Ei noilla luettelemillasi perusjutuilla 15 heppaa saa lisää, 5-10hp:n lisäys saattaa olla realistista ja kyllä sen todellakin huomaa. Huipputehoa tärkeämpänä pidän kuitenkin sitä miten pyörä toimii koko kierrosalueella. Noilla luettelemillasi muutoksilla mopon saa toimimaan ihan eri lailla kuin vakiona, joten suosittelen lämpimästi. Bensan kulutus on ainakin mulla pysynyt aikalailla samana noiden viri juttujen jälkeen. Lisäksi putkien vaihdolla (sliparit) painoa lähtee aika reippaasti kuten olen tässä ketjussa aiemmin maininnut. Kysymykseesi; nostaako keulaa kaasulla vielä kolmosellakin herkästi, vastaan että ei nosta, mutta kyllä sen pystyyn saa kolmosellakin jos haluaa.

    Torque limiteristä vielä sen verran että ongelmaa ei ole vielä saatu korjattua.Valmistajalla ei ole tarjota ratkaisua joka poistaisi tämän disaini virheestä johtuvan bugin. Tähän asti vika on korjattu uudella samanlaisella osalla, mutta nyt valmistaja suosittelee osan korvaamista kiinteällä hammasrattaalla jota ei kuitenkaan saa jättää pysyvästi paikalleen..



    -Timo
  21. #141
    Lainaa (hetian00 @ Kesä. 19 2007,09:06) kirjoitti
    Torque limiteristä vielä sen verran että ongelmaa ei ole vielä saatu korjattua.Valmistajalla ei ole tarjota ratkaisua joka poistaisi tämän disaini virheestä johtuvan bugin. Tähän asti vika on korjattu uudella samanlaisella osalla, mutta nyt valmistaja suosittelee osan korvaamista kiinteällä hammasrattaalla jota ei kuitenkaan saa jättää pysyvästi paikalleen..
    Katoppa vaan, mulle tarjottin erilaista selitystä kun huolestuneena asiaa tiedustelin:

    mun SE ei ole aivan sitä alkupään tuotantosarjaa joka tuli Suomeen viime vuoden kesäkuussa vaan vähän myöhempää eli on tullut Suomeen loppukesästä. Diilerin mukaan mun startin mekanismi on eri (KTM:n osanumero) kuin aiemmissa Superenduroissa ym. joista on torque limiter porsinut. Korjaus on suoritettu vaihtamalla rikkoontuneen (600.40.016.000) tilalle uudemman version osa (600.40.017.00) ja pari muuta hilpettä jotka kaikki löytyvät konversiokitistä 600.40.016.044.

    Vai onko niin että sun mopossa on eri vika kuin muilla?

    koodit nappasin täältä.



    KTM950SE
  22. #142
    Lainaa (drzjar1 @ Kesä. 19 2007,09:46) kirjoitti
    mun SE ei ole aivan sitä alkupään tuotantosarjaa joka tuli Suomeen viime vuoden kesäkuussa vaan vähän myöhempää eli on tullut Suomeen loppukesästä. Diilerin mukaan mun startin mekanismi on eri (KTM:n osanumero) kuin aiemmissa Superenduroissa ym. joista on torque limiter porsinut. Korjaus on suoritettu vaihtamalla rikkoontuneen (600.40.016.000) tilalle uudemman version osa (600.40.017.00) ja pari muuta hilpettä jotka kaikki löytyvät konversiokitistä 600.40.016.044.

    Vai onko niin että sun mopossa on eri vika kuin muilla?

    koodit nappasin täältä.
    Kyllä nuo oireet viittaa siihen torque limiteriin, joten ihan samasta viasta tässä on kyse. Täytyypä kysellä tuon konversiokitin perään, vaikka kiinteästä hammasrattaasta siellä viimeksi juteltiin, ikäänkuin väliaikaisratkaisuksi.

    Moposta löytyi nyt toinenkin heikko paikka tuon torque limiterin lisäksi. Tosin onhan tästä ADVrider foorumilla jo puhetta ollut, mutta nyt se hajos omasta moposta. Kytkimen työsylinterin männässä on semmonen pieni nipukka joka murtuessaan päästään öljyt männän läpi jonka jälkeen kytkin ei tietenkään enää toimi. Neljän ruuhka ilman kytkintä on mielenkiintoinen kokemus . Osa on onneksi aika helppo sorvailla itse jos vain laitteet löytyy, nyt mulla on paikallaan messinki mäntä sen alumiinisen tilalla. Toimitusaika tuolle männälle oli muuten järkyttävän pitkä.

    btw. Tuo mäntäkin korvataan nykyään päivitetyllä versiolla, tai no ainakin osanumerot ovat muuttuneet
    -Timo
  23. #143
    Se tästä nyt vielä puuttuu, että kytkinkin vielä sanoo sopimuksensa irti.

    Todella surkealta vaikuttaa nuo osatoimitukset. Mulle tosin viimein luvattiin ensi viikoksi kiinteä ratas starttiin, toivottavasti toi lupaus viimein pitää. Pari kuukautta sitä on jo odoteltukin.

    Onneksi paikallinen diileri palvelee hienosti ja otti vielä mun pelini työn alle vaikka huollossa olikin "melko" täyttä.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  24. #144
    Lainaa (hetian00 @ Huhti. 23 2007,09:20) kirjoitti
    Nostin neuloja pykälällä kun rupes harmittaan tuo nykiminen. Samalla pyörittelin ilmaruuvit 2.5 kierrosta auki ja aukaisin nuo Sommer doorsit. Lievästi ilmaistuna pyörä muuttui täysin, ei enää nykimistä ja vetää tasaisesti koko kierrosalueen läpi. Enää mopo ei myöskaan mieti nopeilla kaasun avauksilla kuten sillä aiemmin oli tapana. Kyllä tuo modi on ihan must 950 sm:ään.

    btw; Sommer doorseilla sai samalla hienot imuäänet *
    Olisiko kuvaa tarjolla noista kesäovista?
    Kiitos
  25. #145
    Lainaa (testis @ Kesä. 27 2007,19:14) kirjoitti
    quote]
    Olisiko kuvaa tarjolla noista kesäovista?
    Kiitos
    En ole ottanut kuvia noista omista. En löytänyt netistäkään kuvia pikaisella haulla, mutta kyllä sieltä löytyy kun jaksaa hakea. Tosin onnistuu se ovien aukaisu ilman kuviakin, kunhan vaan tiedät missä ne airboxin luukut on, tiedätkö? Jos tiedät, niin leikkaa Dremelillä aukko luukun laidasta laitaan sitä kohouman reunaa pitkin ja siinä sulla on Sommer Door. Yksi pitkulainen reikä per luukku. Toivottavasti tästä nyt oli edes jotain apua..
    -Timo
  26. #146
    Apua oli kiitos vaan. Ihmetellessäni niitä luukkuja tuli mieleen että miksi ei ottaisi niitä kokonaan pois?
    Tuleeko aukko liian suureksi vai onko joku muu syy siihen?
    Millaisia reikiä/aukkoja olette tehneet?
  27. #147
    Lainaa (testis @ Heinä. 03 2007,22:09) kirjoitti
    Apua oli kiitos vaan. Ihmetellessäni niitä luukkuja tuli mieleen että miksi ei ottaisi niitä kokonaan pois?
    Tuleeko aukko liian suureksi vai onko joku muu syy siihen?
    Millaisia reikiä/aukkoja olette tehneet?
    Jos puhutaan siitä ilmanputsarin "huoltoluukusta" joka on kolmion muotoinen niin mulla siihe porattiin n, 8mm reikiä oisko n. 10kpl. Aluksi koko luukku oli pois. Pyöränä super duke -07
  28. #148
    Noniin, seuraavaksi pistetään alusta kuntoon eli oletteko tehneet alustalle jotain muutoksia?
    Itselläni huomasin perän olevan vakiojousella(130) liian löysä. Itse painan n.90kg. Mutkissa raapii tapit kanttareita. Vaihdoin jäykimmän jousen(140). Keulalle en tehnyt ainakaan vielä, mitään muutoksia.
    Tällä uudella jousella en ole vielä päässyt radalle testaamaan, mutta selkeästi jämäkämmältä tuntuu.
    Sägeistä vielä, että millaisia mittoja ja mistä olette mitanneet perän sägin?
    Pyöränä siis KTM 950 sm



  29. #149
    Lainaa (testis @ Heinä. 04 2007,11:22) kirjoitti
    Noniin, seuraavaksi pistetään alusta kuntoon eli oletteko tehneet alustalle jotain muutoksia?
    Itselläni huomasin perän olevan vakiojousella(130) liian löysä. Itse painan n.90kg. Mutkissa raapii tapit kanttareita. Vaihdoin jäykimmän jousen(140). Keulalle en tehnyt ainakaan vielä, mitään muutoksia.
    Tällä uudella jousella en ole vielä päässyt radalle testaamaan, mutta selkeästi jämäkämmältä tuntuu.
    Sägeistä vielä, että millaisia mittoja ja mistä olette mitanneet perän sägin?
    Pyöränä siis KTM 950 sm
    Minä olen ajanut niillä valmistajan suosittelemilla sport asetuksilla (löytyvät tankissa olevasta tarrasta, penkin alta). Radalla olen laittanut vielä eteen pari naksua lisää compressiota ja taakse naksun lisää reboundia. WP:t reagoi tosi hyvin noihin säätöihin, ei tarvi pyöritellä naksu tolkulla niinkuin monissa japsi kyykyissä. Tuolla setupilla alusta on aika kova, mutta hyvin sillä vetää kadullakin.Tapit kyllä raahaa aika helposti, mutta siitä on onneksi vielä reilusti matkaa siihen että muut rojut ottaa maahan. Pitkään olen aikonut sägit mitata, mutta vielä ei ole saanut aikaiseksi (laiskuus). Samahan se mistä kohtaa ne mittaat kunhan mittauksen toistettavuus onnistuu tarkasti. Mittaa vaikka akselin keskeltä "numerokilven" reunaan. Laitappa sitten mittaus tulokset tänne näkyville..
    -Timo
  30.  
  31. #150
    Tuossa KTM:n manuaalissa puhutaan takajousen sägistä 9mm. Mistä tuo 9mm mitataan? Iskarin akselista?
    Soittelen huomenna Racing Bikeen josko siellä tietäisivät.
Sivu: 5 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen