Sivu: 32 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 223031323334 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 931:stä 960:een 1117:sta
  1. #931
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Varmaan lynkataan kun sanon, mutta itselle jäi viimekesän koeajoista sellainen maku että enpä vaihtaisi SMT:tä tuohon GT. Vaikkakin moottori oli tietysti reilusti riskimpi ja parempi, niin oli hieman tylsä ajettava vs. SMT.

    Tosin en kyllä huolisi 1290 Dukestakaan muuta kuin moottorin omaan supermotoon.
    Ei täällä ketään lynkata todetaan vaan että sulla on väärä mielipide ja Dege katsoo oranssien lasin takaa tuimasti hetken

    En ole GT koskaan ajanut mutta silloin kun se tuli niin ensimmäisenä kiinnitin huomiota että oli kaikki terävyys muotoilussa hävinnyt. Jotenkin tylsän näköinen pappakulkine
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  2. #932
    Mä laitoin ton omani pois kun vaihtoarvo vielä erittäin hyvä. Nyt tulee sit pienempi kampe kaupunki köröttelyyn.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  3. #933
    Muutaman vuoden "perhevapaiden" jälkeen pyöräkuume jyrkässä nousussa. Syystä tai toisesta 990 SuperDuke pyörii märissä päiväunissa. Pari kysymystä:

    Käsittääkseni 2007 vuosimalliin tullut isompi tankki, onko jotain muita uudistuksia tullut samalla?
    Tunnistaako vanhemman ja uudemman ulkoapäin jotenkin?
    Onko muina vuosina tullut jotain oleellisia päivityksiä pyörään?

    Koskaan en ole SuperDukea ajanut, kerran kylmätyypitin ja tuntui aika hyvin tämä 190cm vartalo pyörään sopivan. Onko jotain näkemyksiä pyörän ja kuskin koon suhteen käytännön ajossa?

    Kawan Z1000 vois olla toinen vaihtoehto, mutta jotenkin jo nyt siitä "blaah"-fiilis....
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
  4. #934
    Lainaa prinne kirjoitti Katso viesti
    Koskaan en ole SuperDukea ajanut, kerran kylmätyypitin ja tuntui aika hyvin tämä 190cm vartalo pyörään sopivan. Onko jotain näkemyksiä pyörän ja kuskin koon suhteen käytännön ajossa?

    Kawan Z1000 vois olla toinen vaihtoehto, mutta jotenkin jo nyt siitä "blaah"-fiilis....
    Minä olen yli 190 ja mielestäni ajoasento 09-Kotarissa oli erinomainen. Alkuperäisen ohjaustangon vaihdoin suorempaan ja leveämpään, jolloin sain asentoa etukenoisemmaksi, jalkatilan tai satulan suhteen en tuntenut tarvetta toimenpiteisiin.
  5. #935
    Morjensta, mitäs mieltä raati on tollasesta 990 smr:stä, onko kannattava ostos? Tilannehan on se et nyt tekis mieli vähän vaihtelua ton busan jälkeen. Itellähän on vähän tuota crossitaustaa, ni jotenkin tollanen houkuttelis. Mikäli oon oikein ymmärtäny ni vaihtoehtoja ton kokoluokan supermotoissa ei oikein oo.
    GSF 1250SA -09
  6. #936
    Lainaa SuKaHo kirjoitti Katso viesti
    Morjensta, mitäs mieltä raati on tollasesta 990 smr:stä, onko kannattava ostos? Tilannehan on se et nyt tekis mieli vähän vaihtelua ton busan jälkeen. Itellähän on vähän tuota crossitaustaa, ni jotenkin tollanen houkuttelis. Mikäli oon oikein ymmärtäny ni vaihtoehtoja ton kokoluokan supermotoissa ei oikein oo.
    Suosittelen lämpimästi, vallan mukava pyörä. About kahdeksantoista vuotta tuli itselläkin ajettua kadulla pelkillä kyykyillä sekä crosseja mulla on ollut pikku nappulasta asti. Pienempiä yksisylinterisiä motojakin olen kokeillut omistaa, mutta ei niistä ole jokapaikan höyläksi, liian vajaita moottoreiltaan...

    Nyt ei tee mieli enää ajella muilla kun tuolla SMR:llä ja voi pojat kun on ollut pitkästä aikaa taas oikeasti hauskaa tämä mopoilu.

    Ps. Jos haluat ajaa ns. yhteiskunnan hyväksymällä tavalla, niin silloin tuo kannattaa unohtaa suosiolla.
    Supermoto
  7. #937
    Lainaa SuKaHo kirjoitti Katso viesti
    Morjensta, mitäs mieltä raati on tollasesta 990 smr:stä, onko kannattava ostos? Tilannehan on se et nyt tekis mieli vähän vaihtelua ton busan jälkeen. Itellähän on vähän tuota crossitaustaa, ni jotenkin tollanen houkuttelis. Mikäli oon oikein ymmärtäny ni vaihtoehtoja ton kokoluokan supermotoissa ei oikein oo.
    Eilen illalla lääkehöyryissä laitoin vaihtokyselyn juurikin tuollaisesta ja tänään jatkettiin neuvottelua, mutta joku prkle oli mennyt sen siinä välissä varaamaan. Katsotaan nyt että peruuko kaveri kaupat ja antaa mulle mahdollisuuden.

    Olen kerran koeajanut tuollaista peliä ja on kyllä MegaMoton jälkeen paras pyörä mitä olen ajanut. MegaMotokin olisi myynnissä, mutta kun on niin perkeleen kallis ettei millään veny taloustilanne siihen vaikka kuinka söisi tonnikalaa seuraavat 5 vuotta.

    Mutta, odotellaan huomiseen, josko sitä pyörä vaihtuisi jo tämän viikon aikana.

    e. yksi kpl tällä hetkellä myynnissä Nettimotossa.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  8. #938
    Lainaa RvN23 kirjoitti Katso viesti
    Eilen illalla lääkehöyryissä laitoin vaihtokyselyn juurikin tuollaisesta ja tänään jatkettiin neuvottelua, mutta joku prkle oli mennyt sen siinä välissä varaamaan. Katsotaan nyt että peruuko kaveri kaupat ja antaa mulle mahdollisuuden.

    Olen kerran koeajanut tuollaista peliä ja on kyllä MegaMoton jälkeen paras pyörä mitä olen ajanut. MegaMotokin olisi myynnissä, mutta kun on niin perkeleen kallis ettei millään veny taloustilanne siihen vaikka kuinka söisi tonnikalaa seuraavat 5 vuotta.

    Mutta, odotellaan huomiseen, josko sitä pyörä vaihtuisi jo tämän viikon aikana.

    e. yksi kpl tällä hetkellä myynnissä Nettimotossa.
    Hyvä pyörä kyllä kaikinpuolin...vaikka onha kotari aina kotari niin hyvässä ku pahassa..ei oo liiemmin noita myynnissä..
  9. #939
    Olikos se niin että 990:ssa tavallisen SM:n ja SMR:n erona oli R:n vähän pienempi tankki ja rahtusen lyhyemmät joustot? Ulkonäössä toki eroa. Sillä vaan että vähemmällä saattaa saada enemmän jos pärjää ilman R-kirjainta.
    En ole 990:aa omistanut, mutta 950:a kolmas menossa. Ekalla (SM) ajoin 50 tonnia, tokalla (SE) 20 ja möin opiskelubudjettia varten, nyt on 70 tonnia ajettu SE alla. Sata tonnia jos ei katkea vaivatta tuolla koneella niin olen pettynyt.
    Molemmissa SE:issä ollut myös motovanteet. Onhan nuo aivan ihastuttavia joka paikan rähinäpyöriä. RSV:llä oli helppo olla sikailematta arkiliikenteessä, nyt taas Kotarikannassa ollessa on alkanut lipsua.
  10. #940
    SMT voi myös suositella. Isompi tankki ja suojaavampi kate, mutta tosi näppärä muuten.
    Ducati Multistrada 1200S
    Ktm 990 SMT 2011
    Street Triple R 2013 ex
    Street Triple R 2011 ex
  11. #941
    SMT:n omistaneena kannatan sen kokeilemista.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  12. #942
    Ok, eli raati on harvinaisen yksimielinen, kokeilemisen arvoinen peli siis. Saas ny sit nähä miten käy, pirun vähän noita tuntuu olevan tarjolla...
    Kävi tossa jo sellanenkin hullu ajatus mielessä et vaihtais tohon "pikkuveljeen" eli siis 690:een.
    On meinaan ruvennu noi ajelut käymään lähinnä työmatka/ lähinurkissa pyörimiseen, ni siks ajattelin.
    En tiä sit onko jo liian raju
    GSF 1250SA -09
  13. #943
    Mulla vaihtu SMT -> DUKE 690
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  14. #944
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Mulla vaihtu SMT -> DUKE 690
    Ok, ehdinkin jo kysymään tätä tuolla 690 osiossa.
    GSF 1250SA -09
  15. #945
    Lainaa SuKaHo kirjoitti Katso viesti
    Ok, eli raati on harvinaisen yksimielinen, kokeilemisen arvoinen peli siis. Saas ny sit nähä miten käy, pirun vähän noita tuntuu olevan tarjolla...
    Kävi tossa jo sellanenkin hullu ajatus mielessä et vaihtais tohon "pikkuveljeen" eli siis 690:een.
    On meinaan ruvennu noi ajelut käymään lähinnä työmatka/ lähinurkissa pyörimiseen, ni siks ajattelin.
    En tiä sit onko jo liian raju
    Tuo mun haaveilema 990 ilmeisesti myytiin tänään, joten nyt meinasin vaihtaa leiriä toiseen suuntaan. Jatkot ehkä Aprilia-topikissa.
    Noita pienempiä Kotareita myös miettinyt, mutta kun välillä haluaa ajaa matkaa ja kun on hieman itsellä kokoa niin voisi näyttää naurettavalta... joten katotaan nyt mihin suuntaan lähdetään.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  16. #946
    Kyllähän toi 990 SMR on ollut itselle tuommonen 'dream come true' laite 690 enduro r:n rinnalle . Muistaakseni vähän vanhemmissa SMR <--2011 taisi olla alla Marchesinin takovanteet (yhteensä vajaa 2kg kevyemmät ) ja jotain pientä hiilikuitu hilpettä. Uudemmissa nämä taisi sitten jäädä pois. Jos näillä nyt normaalissa räppäilyssä on merkitystä.

    SMT voisi olla parempi vaihtoehto jos tykkää heittää vähän pidempää reissua. Ehkäpä myös monipuolisempi, kun tuo SMR on vähän kovemman oloinen sen rataominaisuuksien takia yms. Tietysti jos pyörän selässä liikkuu enempi niin ei SMR enää niin jäykkä matkakumppani ole .
    KTM 990 SMR
  17. #947
    Onko kellään mutua minkä kokoinen/-lainen peite olisi passeli 950sm/990sm? Mopohan on itsessään varsin solakka, mutta esim. kyykkyyn verrattuna korkeutta on jonnin verran ja etenkin peilit vievät reilummin tilaa. Tarvisi siis varmaan jonkun slim-fitin jos oikeasti halajaa hyvää istuvuutta. Jos nyt kuitenkin asioi vaikka vaan motonetissa, niin ottaako kainaloon L vai XL?
  18. #948
    Ota vaan se isompi kun ei se istu vaikka kuinka koitat. Noi perusrätit on leikattu niin että tangon pitäsi olla suorassa jos meinaa että se vähänkään istuisi.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  19. #949
    Moi,

    Itse olen trimmannut suojahuppujen istuvuutta tiukkaamalla pari nippusidettä kriittisiin paikkoihin (esim. niputtanut etu- ja takapyörän päihin ylimääräisen "nutturan")
    Näin saa isommastakin peitteestä istuvan 👍
    FXSB & ZX10R
  20. #950
    Ei kellään olisi 950/990 supermoton slipareita myytävänä?
  21. #951
    Lainaa Sleepperi kirjoitti Katso viesti
    Ei kellään olisi 950/990 supermoton slipareita myytävänä?
    990 SMT orggis sliparit löytyis.
    -11 BMW F800GS
    ex:
    -11 KTM 990SMT
    -04 Suzuki SV1000S
    -94 Suzuki GSX750F
    -98 Honda CB Sevenfifty
    -84 Yamaha RD125
    -86 Helkama Raisu
    -84 Honda Monkey Dax 73cc
  22. #952
    Täällä yksi Superduke omistaja lisää. 2008 vuotinen menopeli lipui tänään pihaan.

    Tuolla modifikaatiot puolella jo kysyinkin, mutta onko näihin tarjolla kovalle takalaukulle telinettä? Siis niin että matkustajakin mahtuu. Google hiukan huonosti tarjosi vaihtoehtoja tai sitten olen huono googlettaja...
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
  23. #953
    Lainaa TomeS kirjoitti Katso viesti
    990 SMT orggis sliparit löytyis.
    Se jäi tosiaan mainitsematta, että alkuperäiset löytyy ja kevyempiä/äänekkäämpiä olisin vailla.
  24. #954
    Ebaystä noita saa. Välillä ihan sopuhintaan kun jaksaa kärkkyä. Itse ostin viime syksynä uudet leo vincet alta 400 eur. Tosin posteja tuli päälle joku 40 eur. Tai budjettiratkaisuna poistat sisähuilut ja villat vakioista, niin lähtee painoa ja tulee ääntä.
  25. #955
    Helou! Mites porukalla on käynnistynyt kylmässä, tänä aamuna taisi mittari näyttää +2. Ei ole pariin vuoteen ollut mahdollisuutta töihin ajaa ja nyt kun olisi niin eipä tuo 990 SD jaksanut startata.. Taisi mennä laturihommiksi ekaa kertaa, enpä ole akkuakaan vielä kertaakaan joutunut irrottamaan, ei ilmeisesti kovin helpolla irti tule

    Edit: Vai tarvitseeko tuota edes irroittaa, saatan saada jatkoroikalla virtaa paikalle, mites tuon saa helpoiten käyntiin? Älylaturi löytyy..
    Viimeksi muokannut: peep; 30.05.2017 klo 10:54.
  26. #956
    Aika ronkeli tuntuu olevan akun ja sen varauksen suhteen verrattuna perus rivimoottoreihin. Hyvällä akulla lähtee kyllä kelillä kun kelillä. Ei kannata välttämättä sitä bilteman akkua hakee tilalle vaan sijottaa kerralla vähän enempi.
  27. #957
    Juu kylmällä hieman tahmeasti starttaa SD, mutta itsellä ollut muutaman vuoden Vartan AGM-akku ja sillä kyllä saanut aina käyntiin vielä pikkupakkasillakin.
    Laturin saa kiinni kyllä irroittamatta akkuakin, kun irroittaa ala"katteen", ottaa johtonipun akun edestä sivuun (on sillä muovilenkillä kiinni akkukotelossa) ja raottaa hieman koteloa. Maajohto moottoriin tms kiinni, niin ei tarvitse tunkea kotelon sisään kuin positiivinen johto.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  28. #958
  29. #959
    Akuissa paljon eroja, mulla ollut pyörä 3v edellisen omistajan jäljiltä bilteman perus järkäle paikallaan. Olin totaali varma että tänä keväänä ei jaksa enää. Noh olihan se tyhjä, mutta latauksen jälkeen pitää virtaa vielä tod hyvin. Ite olen 2vko putkeen reissussa ja hyvin hörähtää seisomisen jälkeen. En edes tiedä kuin pitkään entisellä omistajalla akku ollut ennen minua.
  30.  
  31. #960
    Otin akun myös pyörästä irti, kun pari kertaa käynyt niin että parilla ekalla napin painalluksella ei ole jaksanut lähteä käymään (kello myös nollaantunut). Kuitenkin on juuri ja juuri lähtenyt jossain välissä käymään. Tosin usein pyöräyttää ihan kerrasta käymään. Akkuliikkeeseen mittauttamaan ja mahdollisesti uutta akkua jos näyttää pahalta.
    Pyörätön
    History: KTM Superduke 990 -08, GPz500S , GPz600R , FZR1000, ZX-12R
Sivu: 32 / 38:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 223031323334 ... ViimeinenViimeinen