Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 60:sta
  1. #1
    Helppoa ja mukavaa on kuljettaa pyörä ja varusteet rekalla, lennellä itse perässä (vaikkapa Ryanairilla) ja majoittua "omaan kotiin" , joita on kymmeniä tuhansia esimerksi ranskalaisella firmalla Homelidays (com). Sivuja päsee selaamaan rekisteröitymättä, ,mutta jos haluaa vuokraajan puhelin- ym. tiedot sekä kartan sijainnista, on silloin oltava Homelidaysin jäsen (ilmaista). Asunnosta masketaan yleensä 20% etukäteen ja lopput saavuttaessa.
    Vuokranantajasta riippuen voi viipyä 2 yöstä useampaan viikkoon. Moottoripyörän kuljetuksesta Italiaan löytyy tietoa www.motologistica.fi sivulta, varmaan on muitakin telineissä pyöriä kuljettavia firmoja. Ihan halpaa se ei ole mutta jos itse lentää mennen tulleen halvalla niin säästyy hieman rahaa ja tosi paljon aikaa. *
    Ryanfani Tampereelta
  2. #2
    Vaivatonta ja vaivatonta. Kauhee säätö tossa on. Osta paketti matka ja vuokraa pyörä matkan järjestäjältä. Vaivatonta
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  3. #3
    aika hyvä mainos, vai mikä tää on
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #4
    Ihan OK varmaan jos aivan etelä-eurooppaan menossa ja nuo perus autobaanat on koluttu moneen kertaan.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  5. #5
    " Ihan halpaa se ei ole mutta jos itse lentää mennen tulleen halvalla niin säästyy hieman rahaa ja tosi paljon aikaa. "

    Missä kohden se säästö oikein toteutuu jos pyörän kuljetus maksaa 390e suunta ja siihen vielä lennot päälle. Sekä pyörän kuljetus terminaaliin suomessa ja siirtymiset lentokentälle ja italiassa kentältä Vicenzon nurkille missä italian terminaali sijaitsee.



    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  6. #6
    Jooooooo....



    Lufthansalla nahkapenkeissä menopaluu 99 € tai Blue1:lla esim. Zurich 175 € vai mitä se oli, mut kuiteski iltalehden, nokosten & kasvisrisoton kera......pärrät vaikka kentälle vastaan niin vieläkin on halavempaa ku renkka-show, sori vaan...

    Mutta jos se ihan pakosti pitää olla OMA rätkä niin eikaisiinäsittemuuauta......
  7. #7
    OIKEALLE prätkäreissulle mennään omalla pärrälllä, siihen on varattu aikaa ja se maksaa sen mitä se maksaa... ..siihen kuuluu kaikki fiilistely ennakkoon, vittuuntumiset pakkaamiseen jo kotona,reilusti etuajassa satamaan saapuminen koska on lähtö niin lähellä niin on nastaa venttailla satamassa , yhteishengestä nauttiminen porukalla kun matka alkaa, tuulet ja tuoksut pitkillä siirtymillä samoinkuin pakolliset sateet jossain päin Saksaa/Tsekkiä.. ..tunne että nyt ollaan matkalla ja matka taittuu ja päämäärällä ei kesken päivän ole kiire, tärkeintä on se fiilis kun on prätkällä reissussa ja välillä se lähes orgastinen tunne kun vetää sinkki tiukalla että on lähes yhtä pyöränsä kanssa, kaikki tää..illallaväsynyt päivän pitkästä ajosta ja se taivaallinen eka bisse hotellin terassilla joka juodaan heti ja ajokamppeissa eli "KYPÄRÄKALJA", sen tuntee silloin todellakin ansainneensa..

    Kuinka nää fiilarit saa kun ottaa Saksassa/Itskuissa mopon kentältä ja hurauttaa puoli tuntia hotelliin purkaaan tavaroita...ja matkustaa niin ettei päivämatkat missään vaiheessa ole rasittavia ja ponnisteluja vaativia?

  8. #8
    Lainaa (Gari @ Tammi. 24 2009,17:54) kirjoitti
    Kuinka nää fiilarit saa kun ottaa Saksassa/Itskuissa mopon kentältä ja hurauttaa puoli tuntia hotelliin purkaaan tavaroita...ja matkustaa niin ettei päivämatkat missään vaiheessa *ole rasittavia ja ponnisteluja vaativia?

    Jovvain..


    Kokeile...!


    Ite väännän mielummin sen 300km mutkaa passoilla kun 1300km suoraa, aikaa menee kummassakin sama. Poikamiehillä tota aikaa on tietysti rajattomasti mut kun perhe tarvii aina omansa.

    Kuorinko kermat päältä, OK, what ever
  9. #9
    Toiset tykkää kiduttaa itseään tuhansien kilometrien siirtymillä ja ei siinä mitään pahaa, mutta ne siirtymätkin voi käyttää nauttimiseenkin.
    Matkalla olo on päämäärä jota tavoitellaan, määränpäällä ei niin väliä.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  10. #10
    Lainaa (ryanfani @ Tammi. 24 2009,14:53) kirjoitti
    Helppoa ja mukavaa on kuljettaa pyörä ja varusteet rekalla, lennellä itse perässä (vaikkapa Ryanairilla) ja majoittua "omaan kotiin" , joita on kymmeniä tuhansia esimerksi ranskalaisella firmalla Homelidays (com). Sivuja päsee selaamaan rekisteröitymättä, ,mutta jos haluaa vuokraajan puhelin- ym. tiedot sekä kartan sijainnista, on silloin oltava Homelidaysin jäsen (ilmaista). Asunnosta masketaan yleensä 20% etukäteen ja lopput saavuttaessa.
    Vuokranantajasta riippuen voi viipyä 2 yöstä useampaan viikkoon. Moottoripyörän kuljetuksesta Italiaan löytyy tietoa www.motologistica.fi sivulta, varmaan on muitakin telineissä pyöriä kuljettavia firmoja. Ihan halpaa se ei ole mutta jos itse lentää mennen tulleen halvalla niin säästyy hieman rahaa ja tosi paljon aikaa. *
    En vaan ymmärrä, miksi tähän matkailuun pitää moottoripyörä sotkea.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  11. #11
    Miksi tuosta pitää kiistellä? Meitä on moneksi, jokaisella on omat pikku perverssionsa. Toiset nauttii ollessaan lentokoneen kyydissä, toiset taas *tykkää ajaa omalla pyörällä pitkiäkin matkoja. Itse kuulun ehdottomasti tuohon jälkimmäiseen ryhmään... Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantaista mukaellen, "pyörät tykkää kun niillä ajetaan".



    Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
  12. #12
    Lainaa (57pannu @ Tammi. 24 2009,20:28) kirjoitti
    En vaan ymmärrä, miksi tähän matkailuun pitää moottoripyörä sotkea.
    Olipa taas oman kylän mieheltä hyvin sanottu. Mietinkin juuri, että kun oikein helpotetaan niin otetaan vaan oman pyörän kuva mukaan niin siitä ei enää pyöräreissu enää paljoa helpotu.

    Alkaa kuulostaa pikku hiljaa jenkkien hommalta, että kokoontumisajoon mennään asunto-autolla, jonka perässä on kärry ja siinä pyörä... Ollaan niin motoristia että...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  13. #13
    Onpa kummallista kommentointia täällä. Missä on sanottu, että moottoripyörämatka pitää aina aloittaa kotoa käsin ajamalla?
    Toissa keväänä lähdin matkaan maaliskuun alussa. Pyörän vei rekka Milanoon ja itse lensin perässä. Huhtikuun puolivälissä palasin kotiin 8500km reissun jälkeen, oli muuten yksi parhaita matkojani.
    Tuo pyörän lennättäminen jonnekin ja reissun aloittaminen kauempaa mahdollistaa matkoja ja kokemuksia, jotka eivät muuten olisi mahdollisia, ainakaan kaikille.
    Moottoripyöräilyyn liittyy vapaus tehdä asioita monella tavalla. Miksi alkaa tuomitsemaan, jos tarjolla on uusia vaihtoehtoja?

    Ai juu, mukava sillä omalla pyörällä oli Ameriikassakin ajella...
  14. #14
    Arvostelu kohdistuu varmaan lähinnä näihin Silkkimuniin jotka lennättää pyörän jonnekin ja sitten ajellaan pikku siivuja siitä eteenpäin jos ei vaan ala satamaan..koska hapsutakki märkänä on ikävän näköinen..vaikka olisi aikaa ja rahaa tehdä upea "old school"-prätkäreissu..

    Maailmanmatkaajat on asia erikseen ja ei luulisi sinun ottavan itseensä ja sotkevan näihin Silkkimunailijoihin jos em. asioista on vääntöä...
  15. #15
    Garin kanssa täysin samoilla linjoilla.

    Ja muuta ei puutu kuin että määränpäässä on joku maksettu opas ajeluttelemassa paikasta toiseen retkelle kuin tsääreporin pakettimatkoilla konsanaan...
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  16. #16
    Toukokuussa taas Muncheniin *jossa Motogreekistä vuokrapyörä alle ja menoksi. Tuo Garin kuvailema monipolvinen tunnekuohun täyttämä elämyskimara kotiportilta lähtien oli tuttua -84 kun lähdin ekalle Välimeren reissulle, sen jälkeen vuosi vuodelta on laivan odottaminen jne. jne. tullut tutummaksi eikä jaksa sillee säväyttää, Alpit ja Välimeri kylläkin. Sinne tahtoo aina vaan uudestaan, Ruotsin läpi ajaminen tai autobaanoilla kikkailu rekkojen seassa ei enää tunnu lomalta vaan työltä, tehkööt muut sen mutta ei takuulla ole ainoa totuus tässäkään lajissa.



    Do you have premonitions of déjà vu?
  17. #17
    Eka viesti foorumille aloittajalta, haiskahtaa mainokselle..
    Jos oma pyörä on olemassa niin tuntuisi tyhmälle vuokrata pyörää muualta Jos omaa pyörää ei ole niin sittenhän vuokraaminen on jopa edullinen vaihtoehto.
    Ja vielä tyhmemmälle roudata pyörä etelä-eurooppaan ja lentää itse perässä.. nooh meitä on moneen junaan.
    Ehkä minäkin sitten vanhempana
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  18. #18
    (poistettu tili)
    Lainaa (MRi @ Tammi. 25 2009,00:38) kirjoitti
    Ja muuta ei puutu kuin että määränpäässä on joku maksettu opas ajeluttelemassa paikasta toiseen retkelle kuin tsääreporin pakettimatkoilla konsanaan...
    Tuollainen on Hotelli Enzian Itävallassa. Kai niitä on muitakin, jos sellainen kiinnostaa. Ei tarvitse omaa mopoaan turhaan hankkiakkaan, ei murehtiä kartoista tms. Jos sataa, voi jäädä hotelliin. ainoa vaiva on pysyä letkassa, sehän sopii letkakuskeille.

    Kyllä mäkin oikaisen laivalla Saksaan, ja olenpa kerran tullut junalla Munchen- Hampuri välin, silloin toisin ajoin Ruotsin kautta. Mutta mulle päämäärät ja kohteet on kivoja lisiä reissussa, monesti hauskinta on kun ei tarkkaan tiedä mitä edessä on ja missä on seuraava pysähdyspaikka. Matkan teko on parasta, en jaksais kierrellä citystä cityyn, leikin vähän löytöretkeilijää paikoissa jotka on löydetty satoja vuosia sitten.

    Kukin tyyliillään, itse kyll tekisin mieluummin ton lento-vuokrapyöräloman, jos tollaista haluaisin. Toistaiseksi en.
  19. #19
    Olen mäkin reissannut vuodesta -82, mutta taitaa olla niin että mä en henkisesti vanhene lainkaan, koska aina ja joka kesä se reissuunlähtö on yhtä jännittävää ja sitä aina odottaa yhtä paljon..

    Ja ne tunnekuohut ja elämykset seuraa mua joka kesä aina samalla lailla, ei fiilarit ole mihinkäänlaantunu, paitsi kun lopetin Ruotsin kautta sahaamisen niin fiilarit nousi aikalailla...

    Autobaanakin on piristävää kun on taas 11 kk junnannut Suomessa paikallisilla nopeuksilla niin baanallaolo on yhtä juhlaa taas kun saa antaa mennä...
  20. #20
    Totta kai se _kaikista_oikein_ tapa on lähteä suoraan kotiovelta ajamalla... mutta taivaan tosi on sekin, ettei siitä enää sitten saa samanlaisia ´kiksejä´, kun on tehnyt niin jo vaikkapa 10 tai 20 kertaa. Tai ehkä joku saa, muttei välttämättä kaikki.

    Varsinkin jos mieli tekee jonnekin Välimeren alueelle, aika järkyttävän pitkät siirtymät siinä tulee, ja jos taas haluaisi niiden aikana matkata muutakin kuin moottoriteitä, sitten tarvitaan aikaa enemmän kuin monelta löytyy.

    Jos taas posottaa Välimeren rantaan pelkkää isoa tietä, niin eipä niistä matkanvarrella olevista maista juuri mitään ehdi kostua, pelkkiä kilometritolppia ja huoltoasemia, mitä niistä näkee.

    Lautat Saksaankin rupeaa olemaan sen hintaisia, että jos tosiaan saa pyörälle edukkaan kyydin, ja vielä itselleen huokeat lennot, niin se voi hyvinkin tulla jo aika samoihin, tai halvemmaksi. Ja pääsee suoraan ´pelipaikoille´, eli ajelut kauempanakin onnistuu kivutta, vaikka olisi lyhyt loma.

    Laivarahti (LCL) muuten ei ole pahan hintaista, varsinkaan siinä tapauksessa, jos sen mopon päättää rahdata jonnekin vähän kauemmas. Maksoin esim. 2008 huhtikuussa Sydneystä Helsinkiin alle 500 euroa.. tosin ryöstivät sitten Länsisatamassa käsittelykuluina, eli periaatteessa ei-paljon-mistään vielä melkein 200 päälle, joten jälkiviisaana olisikin kannattanut laittaa se menemään Eestiin, tms.

    Joten jos vaan kestää olla siitä mopostaan erossa jonkin aikaa ennen reissua, sekä sen jälkeen, niin laivalla sen saa aika kohtuuhintaan melkein minnepäin maapalloa tahansa. Laivarahtiin pyörä tosin on järkevää pakata ihan oikeaan ´crateen´, eli sitä täytyy vähän purkaa, ja määräsatamassa kasata pyörilleen. Voikin olla, että Euroopassa kannattaa vielä kuljettaa rekalla.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #21
    Lainaa (jyk4 @ Tammi. 25 2009,10:40) kirjoitti
    ........................
    Ja vielä tyhmemmälle roudata pyörä etelä-eurooppaan ja lentää itse perässä.. nooh meitä on moneen junaan.
    Ehkä minäkin sitten vanhempana
    Kerrohan, mikä siinä pyörän rahtaamisessa ja perässä lentämisessä niin erikoisen tyhmää on? Etenkin jos sillä keinoin pääsee eteläisempään Eurooppaan halvemmalla ja nopeammin kuin ajamalla.
    Toisaalta, jotkut tykkää käydä ajamassa vuodesta toiseen kehää vaikkapa Motoparkissa. Jonkun muun mielestä se vaikuttaa yhtä älykkäältä kuin oravan pyöriminen omassa juoksupyörässään... Joku pörrää kotikaupunkinsa katuja kesäillasta toiseen edestakaisin, joku ajaa aina vaan samoja metsäpolkuja kurapyörällään.
    Mikä on se oikea ja viisas tapa ajaa moottoripyörällä?
  22. #22
    Lainaa (Kunkku @ Tammi. 25 2009,11:33) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Tammi. 25 2009,10:40) kirjoitti
    ........................
    Ja vielä tyhmemmälle roudata pyörä etelä-eurooppaan ja lentää itse perässä.. nooh meitä on moneen junaan.
    Ehkä minäkin sitten vanhempana
    Kerrohan, mikä siinä pyörän rahtaamisessa ja perässä lentämisessä niin erikoisen tyhmää on? Etenkin jos sillä keinoin pääsee eteläisempään Eurooppaan halvemmalla ja nopeammin kuin ajamalla.
    * Toisaalta, jotkut tykkää käydä ajamassa vuodesta toiseen kehää vaikkapa Motoparkissa. Jonkun muun mielestä se vaikuttaa yhtä älykkäältä kuin oravan pyöriminen omassa juoksupyörässään... Joku pörrää kotikaupunkinsa katuja kesäillasta toiseen edestakaisin, joku ajaa aina vaan samoja metsäpolkuja kurapyörällään.
    * Mikä on se oikea ja viisas tapa ajaa moottoripyörällä?
    Moni kai pitää oman pyöränsä edestakaista kuljetusta Italiaan liian kesynä juttuna mutta sanonpa vaan että kun lähtee Pohjois-Italiasta Sisiliaankin pyörimään Etnan maastoon niin tietää ajaneensta jossain vähän normaalia jännemmässä paikassa, Vesuvius Napolin lähellä ei ole paha käyntikohde sekään ja Calabrian jylhä rannikko kirkkaine pulahduspoukamineen olisi kai muuten tosi köykästä kamaa ellei siellä olisi.....Enpäs sanokaan sillä paras kokea itse.
    Toscana kukkuloineen ja Apenniinien vuoristo ovat haasteita nekin ja jos ajamisesta voi luopua pienen laivanmatkan ajaksi niin johan on jos jotakin saarta tarjolla (Capri, Sardinia, Elban, Corsica jne.). Ilmastosta johtuen voi ajella jo maaliskuussa ellei lähde Alpeille, Dolomiiteille ym. lumihuipuille missä on vielä vaarallista. Italiassa on Amerikan jälkeen eniten majapaikkoja joten etukäteen ei tarvitse varata (20 vuoden kokemuksesta tiedän) ellei nyt satu olemaan suosituimmissa lomakohteissa elokuussa, joka on lomakauden huippu. Silloinkin löytyy mutta valinnan varaa on niukasti. Toivottelen kaikille ihanaa kevään odotusta!
    Ryanfani Tampereelta
  23. #23
    Lainaa (Kunkku @ Tammi. 25 2009,11:33) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Tammi. 25 2009,10:40) kirjoitti
    ........................
    Ja vielä tyhmemmälle roudata pyörä etelä-eurooppaan ja lentää itse perässä.. nooh meitä on moneen junaan.
    Ehkä minäkin sitten vanhempana
    Kerrohan, mikä siinä pyörän rahtaamisessa ja perässä lentämisessä niin erikoisen tyhmää on? Etenkin jos sillä keinoin pääsee eteläisempään Eurooppaan halvemmalla ja nopeammin kuin ajamalla.
    * Toisaalta, jotkut tykkää käydä ajamassa vuodesta toiseen kehää vaikkapa Motoparkissa. Jonkun muun mielestä se vaikuttaa yhtä älykkäältä kuin oravan pyöriminen omassa juoksupyörässään... Joku pörrää kotikaupunkinsa katuja kesäillasta toiseen edestakaisin, joku ajaa aina vaan samoja metsäpolkuja kurapyörällään.
    * Mikä on se oikea ja viisas tapa ajaa moottoripyörällä?
    Jep se on ihan mistä tykkää, nuo nyt olivat omia ajatelmia

    Tuossa aloittajan mainostamassa palvelussa pyörä maksaisi yhteen suuntaan 390e kpl, (jos niitä olisi viedä 4kpl). Sitten vielä lennot päälle.

    Oman pyörän roudaus kuskeineen maksoi muistaakseeni hki-rostock superfastilla 160e. Bensoihin satanen niin ollaan rostockista italiassa. Tietysti lentäminen on reilusti nopeampaa



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  24. #24
    Lainaa (Elämäntapamotoristi @ Tammi. 24 2009,15:20) kirjoitti
    " Ihan halpaa se ei ole mutta jos itse lentää mennen tulleen halvalla niin säästyy hieman rahaa ja tosi paljon aikaa. "

    Missä kohden se säästö oikein toteutuu jos pyörän kuljetus maksaa 390e suunta ja siihen vielä lennot päälle. Sekä pyörän kuljetus terminaaliin suomessa ja siirtymiset lentokentälle ja italiassa kentältä Vicenzon nurkille missä italian terminaali sijaitsee.
    Pyörä ajetaan Tampereelle ja terminaalin kaverit sitoo sen telineeseen.Itse mennään seuraavan viikon keskiviikkona esim. bussilla Ryanin koneelle joka lähtee n. klo 11 ja on Bergamossa n. klo 13 sikäläistä aikaa, sitten bussi/juna systeemillä Vicenzan asemalle (19,80 II luokka), 10 km taksilla tai lennetään Helsingistä jollain muulla ja hypätään perillä taas junaan. Pyörän kuljetuksesta saa tarjouksen siltä pohjalta että sitä halvempi mitä isompi porukka lähdössä eli laskemasi hinta on erittäin teoreettinen.Kaikki kulut on laskettavissa etukäteen kuten myös toisen vaihtoehdon eli esim. laivalla Saksan kautta kulkemisen ja ajamisen Pohjois-Italiaan, on siis helppo laskea mitä itse kukin haluaa. Moni voi haluta ajaa itse kotiinpäin ja silloinhan ei tule rekkakustannusta paluusta ollenkaan.
    Parasta on aina, että voi itse valita mitä reissulta haluaa.
    Itse käväisin viime viikolla Italiassa Ryanairilla ja edestakaiset lennot veroineen ja kuluineen yhteensä 80,- mutta hinnat ovat yleensä edullisia vain jos toimii ajoissa. Italian päässä saattaisi monelle olla hyvä vaihtoehto olla yksi pyörätön yö Venetsiassa koska sinne on helppo junayhteys eikä tarvitse käyttä Tronchetton valtavaa parkkihallia vaan voi mennä suoraan Ventsian asemalle. Aseman laiturilta kulkee tosi tiheästä vaporettoja Markuksen torille. On se vaan niin BELLA se Italia vai mitä? *
    Ryanfani Tampereelta
  25. #25
    Lainaa (jyk4 @ Tammi. 25 2009,11:58) kirjoitti
    Oman pyörän roudaus kuskeineen maksoi muistaakseeni hki-rostock superfastilla 160e. Bensoihin satanen niin ollaan rostockista italiassa.
    Eli Suomi->Italia ajamalla 260 euroa per siivu? Eipä taida enää tänä päivänä olla aivan realismia. Suurin osa ihmisistä nimittäin todennäköisesti syökin jotain jossain välissä, sekä jopa nukkuu yön taikka pari jossain matkan varrella, vaikka menisivätkin paatilla Saksaan. Ruotsin tai Viron kautta lähtemällä ajomatka on vielä paljon pidempi, eli enemmän tankkauksia, ruokailutaukoja ja majoituksia.

    Tai voihan sitä kai saada säästettyä, jos ainainen omien eväiden popsiminen, kuusen juurella huilaaminen, trangioiden ja telttavarustusten mukana kanniskelu, sekä maksullisten teiden kiertäminen vastaa omaa käsitystä ´mukavasta lomasta´.

    Ajokilometrit pyörällä muuten maksavat nekin myös aina jotakin huoltojen, kuluvien osien, ja laitteen arvon alenemisen muodossa, vaikkei niitä pulitetakaan välttämättä juuri reissun päällä ollessa.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #26
    Täytyy sanoa, että itsänikin kiinnostanut tuo pyörän vienti paikalle rekalla roudaamalla. Mielestäni kuitenkin turhan arvokasta hommaa. Mielummin sitten menen laivalla saksaan ja sieltä etelämmäs. Ja pelkästään ~800 eurolla saa vuokrattua pyöränkin jo pitkäksi aikaa ja huomattavasti helpommin. 400 voisin maksaa edestakaisesta rahtauksesta.

    e:kirj.virheet



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  27. #27
    Lainaa (ryanfani @ Tammi. 25 2009,11:58) kirjoitti
    Moni kai pitää oman pyöränsä edestakaista kuljetusta Italiaan liian kesynä juttuna mutta sanonpa vaan että kun lähtee Pohjois-Italiasta Sisiliaankin pyörimään Etnan maastoon niin tietää ajaneensta jossain vähän normaalia jännemmässä paikassa, Vesuvius Napolin lähellä ei ole paha käyntikohde sekään ja Calabrian jylhä rannikko kirkkaine pulahduspoukamineen olisi kai muuten tosi köykästä kamaa ellei siellä olisi.....Enpäs sanokaan sillä paras kokea itse.
    Joteski sopis paremminkin tuonne ostospörssin sivuille nämä jutut.
    Yhä enenevissä määrin on tullut tästäkin foorumista paikka jossa ei enää jaeta tietoa toisille motoristeille pyyteettömästi, ilman taloudellista hyötymistarkoitusta.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  28. #28
    Varoitus: Tämä viesti sisältää sarkastisen mielipiteen ja se saattaa aiheuttaa vitt......sen tunnetta lukijassa. Mikäli koet olevasi herkkä vi.....lle, niin älä lue.

    Helpoiten/vaivattomimmin Euroopan reissun teet surffailemalla netissä, vaikkapa Google.maps:n sivuilla eri puolilla mannerta.
    Mikäli et kuitenkaan itse jaksa webbisivuja koluta, niin pyydä äitiäsi/isääsi/ystävääsi/koiraasi tjm. tekemään se puolestasi ja kertomaan näkemänsä sinulle.
    Näin toimimalla paitsi säästyt jonottamisilta, niin myös matkailu tulee hieman edullisemmaksi.
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  29. #29
    Lainaa (rauman @ Tammi. 25 2009,14:04) kirjoitti
    Helpoiten/vaivattomimmin Euroopan reissun teet surffailemalla netissä, vaikkapa Google.maps:n sivuilla eri puolilla mannerta.
    Mikäli et kuitenkaan itse jaksa webbisivuja koluta, niin pyydä äitiäsi/isääsi/ystävääsi/koiraasi tjm. tekemään se puolestasi ja kertomaan näkemänsä sinulle.
    Juuh, paljon parempi vaihtoehto on lähteä vaikkapa parin viikon lomalla äärimmäiselle "IRONBUTT"-ajelulle suoli pitkänä ympäri Eurooppan äärilaitoja. Tulee samalla testattua se parisuhteen lujuuskin kunnolla, ja voi sitten elvistellä käyneensä vähän mualimalla. Mitäpä pienestä lomastressistäkään, sehän kuuluu asiaan... ja kotiin päästyä voi sitten levätä!

    Sitäkään ei tartte kertoa kenellekään, ettei todellisuudessa kerinnyt näkemään oikeastaan yhtikäs mitään, mikä ei sattunut sijaitsemaan näköetäisyydellä moottoritiestä...

    Onneksi tämä on vapaa maailma, ja jokainen saa reissata ihan justiinsa niin kuin itse tykkää, tarvitsematta välittää muiden mielipiteistä. Erilaisia tapoja saa myös kokeilla ihan mielin määrin, niin on paremmat perusteet päättää, mikä sopii itselle.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 25 2009,14:01) kirjoitti
    Yhä enenevissä määrin on tullut tästäkin foorumista paikka jossa ei enää jaeta tietoa toisille motoristeille pyyteettömästi, ilman taloudellista hyötymistarkoitusta.
    Ihan sitä samaa löytyy joka foorumilta jos sun kriteerejä pitää rajana.Jos joku taas haluaa kertoa kokemusperäisesti reissumahdollisuuksista niin mitä sitten?Monelle ne ovat kuitenkin uusia tai muuten mielenkiintoisia juttuja.Kun on kelanut Euroopan läpi kymmenkunta kertaa niin ei ole kovin helppoa löytää aina uusia reittejä kun määränpää on palatessa aina sama.Ruotsin läpi ajaminen nyt on vielä yksitoikkoisempaa kun täältä pohjoiseen ajaminen.Kyllä senkin suunnan menotiet on jo ajettu liian monta kertaa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen