Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 101:sta
  1. #1
    Mites onko mahdollista pestä Shoei.n Raid2 sillai että ämpäriin vettä ja tippa fairia sitten upottaa kypärä ämpäriin ja lopuks hieman huuhdella puhtaalla vedellä..

    -Kärsiikö kypärä?
    -Irtoaako pehmusteet?
    -Parempia ratkasuja?
  2. #2
    Löytyy ihan tarkoitukseen tehtyjä aineitakin.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  3. #3
    Kypärähuppu...

    Helpompi pistää pesukoneeseen ja sillä puhas.

    Eiköstä kannata ottaa irrotettavat pehmikkeet irti pesua ajatellen



    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Oman shoien raidin ja toisen arain condorin olen pessyt joka talvi em. menetelmällä.

    Pesuaineena tosin olen käyttänyt marseillen saippuaa ja ämpärin sijasta n. 50l vatia.

    Uskomattoman paljon tulee vaasin pohjalle hiekkaa, ötököitä, hiuksia jne, vaikka kypärä olisi päällisin puolin puhtaan näköinen.

    Myös pehmusteet palaavat takaisin alkuperäisiin muotoihin ja kypärä istuu taas tiukemmin päässä.

    Ei kärsi kypärä ja on paljon mukavampi iskeä keväällä taas päähän.

    Joskus olen yrittänyt käyttää kypärähuppua, mutta ei ole mun juttu..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  5. #5
    Lainaa (Tumpp! @ Tammi. 11 2009,22:53) kirjoitti
    Joskus olen yrittänyt käyttää kypärähuppua, mutta ei ole mun juttu..


    - T -
    Tuo on totta myös mun kohdalla, oon koittanyt mutta ei
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  6. #6
    Puran suuperttini atoimeiksi syksyisin ennen kun pistän sen hyllyyn. Kaikki osat likoamaan pesuaineveteen, kunnon harjaus, huuhtelu ja perusteellinen kuivaus. Tulee kuin uusi.

    Kaikki nuo on kasattu jossakin järjestyksessä, puretaan päin vastaisessa. Ei sitä ole pakko rikkoa.
  7. #7
    Useamman kerran kaudessa tulee oma arai pestyä tuolla edellä mainitulla saavi+lämmin saippuavesi yhdistelmällä.

    Sisuksen irtopalat menee ihan ohjeidenkin mukaan pussissa pesukoneessa siinä suursiivouksien välissä.

    Kivan raikkaana on pysynyt

    Juu, ja on se huppukin käytössä.
  8. #8
    Ok... kiitoksia.. ei muutaku ämpäriin likoon..
  9. #9
    Lainaa (Tumpp! @ Tammi. 11 2009,22:53) kirjoitti
    Joskus olen yrittänyt käyttää kypärähuppua, mutta ei ole mun juttu..


    - T -
    Noita kypärähuppuja on melkoisen montaa sorttia. Kurjimmat tähän asti on myynyt eräs ämmällä alkava autovaraosaliikeketju.

    Nin kireitä, ettei henki kulkenut. Ihan sama, mitä punaisessa paketissa luki kokona, kaikki varmaan sitä XS -kokoa.

    Rukkan malli toimii parhaiten. Sitten 'Buffi'.

    Näillä mennään ja pestään vaan visiiriä.

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  10. #10
    Mä pesisin kyllä kypärän tuolla upotusmenettelyllä kerran kaudessa käyttäisin sit huppua alla tai en. Meinaan joskus kesäkuumalla kun valoissa mätänee, niin onhan se taivaan tosi ettei yks kypärähuppu kaikkea sitä tuskan hikeä ime...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    Itse juuri viikko pari sitten oman ämpärini pesin. Suurin ongelma tuossa lienee sen kaiken saippuan saaminen pois pehmusteista. Omassa AGV:ssa ei ole irroitettavia osasia pehmikkeissä.
    Kun potta on pesty ja huuhdeltu, laitat sen kuivumaan suu alaspäin. Sitten parin päivän päästä saat huomata kypärän helmassa harmaita saippuajäämiä Todella miellyttävää. Onneksi on aikaa pulata tuon kanssa ja huuhtelinkin kypärän uudelleen. Nyt näyttäisi aika hyvältä. Ja voin sanoia, etten todellakaan säästellyt ensimmäiselläkään huuhtelukerralla.
    Ihmettelin vain, että eipä tuosta nyt niin kovin likainen vesi lähtenyt, vaikka on ollut aktiivikäytössä reilun kolme kautta. Itse tosin pidän hiustyylin Gillettenä ja kypärän sekä pään välissä on AINA silkkinen kypärähuppu.
    Pehmusteet muuten todellakin saivat takaisin hieman linttaantuneen muotonsa.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  12. #12
    Tuossa pesuhommassa saavin ja pehmeän harjan kaverina on hierova suihku aika tehokas...
    Lika suorastaan räjähtää irti
  13. #13
    Itse olen pessyt Araini myyjän ohjeiden mukaan shampoolla (!), irrotellut toki irrotettavissa olevat osat ensin pois. Kiinteät pehmusteet saa käsiteltyä hyvin vaikka pikku keittiösienellä. Ei tarvi säästellä sitä vaahtoa/pesuainetta. Sitten vaan potta ylösalaisin kuivumaan. Tähän tarkoitukseen on hyvä ihan tavallinen ämpäri, siinä kestää kohtuullisen jämäkästi halutussa asennossa.

    Itse käytän Buffia, säästää tuossa savotassa aika paljon vaivaa eikä itse kypärä haise aivan kärpänraadolle puolta kesää.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  14. #14
    Kauankohan tuo potta kestää kuivua... Siis kun se sieltä ämpäristä nostetaan ja laitetaan valumaan, viikko vai kaksi?

    Heräsi mielenkiinto pestä nuo kypärät, kaksi kautta ajettu ja aina hupulla/buffilla suojattu päänahka. Ei haise tai muutakaan epämääräistä löydy sieltä sisältä.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  15. #15
    Vaihdetaan vuoden välein, helppoa ja mukavaa.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  16. #16
    Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole. Itselläni kolme buffia, ja kylmempiä kelejä varten 3-4 erikuntoista huppua. Buffi on yleensä päässä ja noin 3-4 päivän välein käy käsinpesualtaassa ja kuivahtaa portaiden kaiteella tai kypärähyllyn reunalla. Välillä ehtivät jopa pesukoneeseen. Voin vain kuvitella mitän pottani tuntuisi ja tuoksuisi kesän "paljaana käytön" jälkeen, huh

    -hh-
  17. #17
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 12 2009,12:13) kirjoitti
    .. Itselläni kolme buffia, ja kylmempiä kelejä varten 3-4 erikuntoista huppua...
    Varma on aina varmaa. Kolminkertainen suojaus..

    Heh. Eipä vaan, itsellä ei potta edes mene päähän ilman huppua. Siis fyysisesti ei mene, yhdenkin päivän sänki, niin kitkaa on liikaa..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  18. #18
    Lainaa (mico @ Tammi. 11 2009,22:57) kirjoitti
    Lainaa (Tumpp! @ Tammi. 11 2009,22:53) kirjoitti
    Joskus olen yrittänyt käyttää kypärähuppua, mutta ei ole mun juttu..


    - T -
    Tuo on totta myös mun kohdalla, oon koittanyt mutta ei *
    Koittakaa Scottin sweat head kypärä pipoa!

    Mulla on ollu toi pari kautta ja toimii todella hyvin ja on paljon mukavampi ku perinteinen huppu! Toimii erinomaisesti myös lasien kanssa!


    TOLLANEN



    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  19. #19
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 12 2009,12:13) kirjoitti
    Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole.
    Pidäksää sukkia sandaalienkin kanssa? Ja käyt suihkussa saappaat jalassa, syöt eväät kuorineet ja teet tenavatkin kumin kanssa?

    vähän vakavemmin: kaikille tuo hupun käyttö ei vaan sovi. Varsinkin silmälasien kanssa se on tosi ärsyttävä. Ja tosiaan ne sisukset voi ottaa ulos ja pestä suht säännöllisesti.
  20. #20
    Lainaa (zpete @ Tammi. 12 2009,15:07) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 12 2009,12:13) kirjoitti
    Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole.
    Pidäksää sukkia sandaalienkin kanssa? Ja käyt suihkussa saappaat jalassa, syöt eväät kuorineet ja teet tenavatkin kumin kanssa? *

    vähän vakavemmin: kaikille tuo hupun käyttö ei vaan sovi. Varsinkin silmälasien kanssa se on tosi ärsyttävä. Ja tosiaan ne sisukset voi ottaa ulos ja pestä suht säännöllisesti.
    Mistä hiivatista arvasit?!

    Rillit on ongelma vain ns. huppuhuppujen kanssa. Niitä (siis huppuja) käytänkin vain alkukeväällä ja loppusyksyllä. Mutta buffin (putkilohuivi vai mikä p**skeleen kondomi se on oikealta nimeltään) kanssa ei ole lainkaan ongelma. Vaikka olisi kaikki 3 päällekkäin

    -hh-

    PS. Huolimatta buffirumbasta taitaa seuraavaksi tulla taloon potta, jossa irtopehmikkeet aivokuorta vasten. Joku saman tien muistaneekin lähteekö esmes Multitecissä sisukset helposti pihalle?

    edit: vastaankin osin itse: Multitecin mainostekstissä lukee "irrotettavat poskipalat" ja "pestävä sisus"... luultavasti tarkoittaa, että sisäpehmuste ei ole irtomalli - tai sit ei



  21. #21
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 12 2009,12:13) kirjoitti
    Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole.
    Ei tuollainen normaalihintainen huppu kyllä suojaa sitä kypärää likaantumiselta juurikaan, lisäksi se on veemäinen asettaa paikoilleen, kun liukuu aina johonkin vammaiseen asentoon kun siihen päälle kypärän vetää. Jos siinä on sauma niin voitte varmaan arvata mitä se aiheuttaa.

    Itse en huppua käytä, ellei keli sitä vaadi. Sen verta mukavammalta tuntuu oma kypärä päässä ilman huppua.

    Onko kellään kokemusta tuollaisesta neopreenisestä puolikasvomaskista? Ei käsittääkseni tule kypärän tielle päässä ja peittää hengityselimet ja kaulan viimalta.
  22. #22
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 12 2009,16:00) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Tammi. 12 2009,12:13) kirjoitti
    Ihan hätkähdytti lukea, ettei huppu yms. olekaan ihan automaatti. Eihän se toki mikään Maailman Tärkein Asia, voihan esimerkiksi kengät laittaa jalkaan ilman sukkia eikä siihen kuole.
    Ei tuollainen normaalihintainen huppu kyllä suojaa sitä kypärää likaantumiselta juurikaan, lisäksi se on veemäinen asettaa paikoilleen, kun liukuu aina johonkin vammaiseen asentoon kun siihen päälle kypärän vetää. Jos siinä on sauma niin voitte varmaan arvata mitä se aiheuttaa.

    Itse en huppua käytä, ellei keli sitä vaadi. Sen verta mukavammalta tuntuu oma kypärä päässä ilman huppua.

    Onko kellään kokemusta tuollaisesta neopreenisestä puolikasvomaskista? Ei käsittääkseni tule kypärän tielle päässä ja peittää hengityselimet ja kaulan viimalta.
    Buffi kepittääkin hupun 100-0.

    Se maskimalli, jota yhden kerran kokeilin, ei sopinut mitenkään käytettäväksi Raid II:n kanssa: hengitys käännähti suoraan visiirille. Mutta hyvä ajatus tuo olisi ja toivottavasti löytyisi vielä joku sopivasti muotoiltu kapistus useimmille umpipotillekin. Avopotissahan nuo toimivat kaikki hienosti.

    -hh-
  23. #23
    Lainaa (b_tommi @ Tammi. 12 2009,14:51) kirjoitti
    Lainaa (mico @ Tammi. 11 2009,22:57) kirjoitti
    Lainaa (Tumpp! @ Tammi. 11 2009,22:53) kirjoitti
    Joskus olen yrittänyt käyttää kypärähuppua, mutta ei ole mun juttu..


    - T -
    Tuo on totta myös mun kohdalla, oon koittanyt mutta ei *
    Koittakaa Scottin sweat head kypärä pipoa!

    Mulla on ollu toi pari kautta ja toimii todella hyvin ja on paljon mukavampi ku perinteinen huppu! Toimii erinomaisesti myös lasien kanssa!


    TOLLANEN
    toi lätsä menee kyllä heti ostoslistalle, koska huppussa menee hermot rillien takia.
    Korkeelta ja kovaa!
  24. #24
    Lainaa (TunturiTT @ Tammi. 12 2009,07:45) kirjoitti
    Itse juuri viikko pari sitten oman ämpärini pesin. Suurin ongelma tuossa lienee sen kaiken saippuan saaminen pois pehmusteista. Omassa AGV:ssa ei ole irroitettavia osasia pehmikkeissä.
    Kun potta on pesty ja huuhdeltu, laitat sen kuivumaan suu alaspäin. Sitten parin päivän päästä saat huomata kypärän helmassa harmaita saippuajäämiä *
    Itse huuhtelen aina niin monta kertaa, että huuhteluvesi jää kirkkaaksi, yleensä ainakin 2-3 kertaa.



    Lainaa (Kawa LTD @ Tammi. 12 2009,11:52) kirjoitti
    Kauankohan tuo potta kestää kuivua... Siis kun se sieltä ämpäristä nostetaan ja laitetaan valumaan, viikko vai kaksi?
    Kun kunnolla painelee mahdollisimman hyvin vedet pois ja aina välillä palaa painelemaan uudestaan, niin parissa vuorokaudessa kuivuu huoneenlämmössä.
  25. #25
    Kypärän pesu? Sehän hais.... tuoksuu vain ITSELLE! Mitä sitä pesemään!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  26. #26
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Mä vilpittömästi inhoan huppuja, ne tuntuu aina olevan jostain kohtaa rutussa tai edessä, ja tukka pursuilee siellä jossakin. Puffi vielä jotenkin menettelee. Kypärä pesuun, shampoolla hoitelen sen.. ei sieltä kummempaa irtoa kuin vähäinen hiki mitä hiuksista selviää.
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  27. #27
    Lainaa (Ytsför @ Tammi. 27 2009,15:37) kirjoitti
    Lainaa (TunturiTT @ Tammi. 12 2009,07:45) kirjoitti
    Itse juuri viikko pari sitten oman ämpärini pesin. Suurin ongelma tuossa lienee sen kaiken saippuan saaminen pois pehmusteista. Omassa AGV:ssa ei ole irroitettavia osasia pehmikkeissä.
    Kun potta on pesty ja huuhdeltu, laitat sen kuivumaan suu alaspäin. Sitten parin päivän päästä saat huomata kypärän helmassa harmaita saippuajäämiä *
    Itse huuhtelen aina niin monta kertaa, että huuhteluvesi jää kirkkaaksi, yleensä ainakin 2-3 kertaa.
    Niin minäkin tein. Mutta jostain vielä valui saippuaa.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  28. #28
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Lainaa (TunturiTT @ Tammi. 27 2009,21:31) kirjoitti
    Niin minäkin tein. Mutta jostain vielä valui saippuaa.
    Kokeile shampoota, siitä ei pitäisi jäädä mitään rantuja.
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  29. #29
    Tuli messuilta ostettua uusi kypärä, niin mietin että kannataskohan se vahata...? ja mikä olisi hyvä vaha, käykö esim perus autovaha ?
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Olbe @ Tammi. 31 2009,15:08) kirjoitti
    Tuli messuilta ostettua uusi kypärä, niin mietin että kannataskohan se vahata...? ja mikä olisi hyvä vaha, käykö esim perus autovaha ?
    Tähän liittäisin vielä jatkokysymyksen: Onko olemassa visiirille ihan omaa vahaa, jotta vesi ei jäisi vesi siihen vaan lentäisi pois? Ainakin Turtlewaxin sateesta 5:ttä on käytetty kuulemma, mutta joillakin huonoja kokemuksia niin en uskalla sitä pistää ja eihän se ole oikeen tarkoitettukaan visiirille. Itse en ole löytänyt mistään Prismasta jne. tarkoitukseen sopivaa ainetta..
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen